PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun Aboutaleb en noteer hier je nick



NIS
23-11-04, 10:33
Graag wil ik iedereen vragen om zijn of haar naam (nick) hier te melden. De zogenaamde nepmoslims claimen het recht om onze broeder in Amsterdam voor Kafir uit te maken.

Hierbij mijn protest tegen alle extremisten!

NIS
23-11-04, 10:34
NIS

Tomas
23-11-04, 10:37
Misschien is het handiger om zoiets te doen zonder een specifiek persoon te noemen. Het is gewoon onacceptabel dat onze volksvertegenwoordigers, wethouders of wie dan ook die democratisch gekozen is bedreigd wordt. Daarmee wordt de democratie bedreigd, omdat extremisten invloed uitoefenen op een wijze die ondemocratisch is. Deze verandering in de samenleving moet absoluut tegengegaan worden. Dat je nu 1 persoon eruit pikt, lijkt het alsof je ook met deze persoon eens moet zijn. En dat staat daar compleet los van.

Afrux
23-11-04, 10:38
Ik steun Abou Taleb enkeur elk vorm van geweld of bedreiging af.

Maar ik steun Abou Taleb niet in zijn achterbaks (haast dinigerend) houding en beleid tegen over de marokkanen (in het bijzonders de Berbers). Hij vertegnwoordigt mij en de berbers niet. Hij mag dus ook niet namens mij spreken. Hij vertegenwoordigt enkel zichzelf in doet er alles aan om een bepaalde positie te verkrijgen. Zo is hij wel.

NIS
23-11-04, 10:41
Ik vraag jullie niet om zijn beleid te steunen. Daar gaat het nu even niet om. Jullie afkeuring wil ik horen, zodat we de extremisten onder ons een duidelijk gebaar laten horen. Wij zullen nooit en te nimmer achter ze staan. We moeten voorkomen, dat zulke idioten gaan denken, dat ze aan het goede eind trekken.

Moslimextremisten: "You can eat a big fat PEEP!"

Voor de domme onder ons: Ik bedoel niet de moslimfundamentalisten!

Bofko
23-11-04, 10:42
Geplaatst door Afrux
Ik steun Abou Taleb enkeur elk vorm van geweld of bedreiging af.

Maar ik steun Abou Taleb niet in zijn achterbaks (haast dinigerend) houding en beleid tegen over de marokkanen (in het bijzonders de Berbers). Hij vertegnwoordigt mij en de berbers niet. Hij mag dus ook niet namens mij spreken. Hij vertegenwoordigt enkel zichzelf in doet er alles aan om een bepaalde positie te verkrijgen. Zo is hij wel.

Aboutaleb vertegenwoordigt PVDA-kiezers in Amsterdam.
En... wat is er mis met ambitie ?

Dutchguy
23-11-04, 10:44
Geplaatst door NIS
Ik vraag jullie niet om zijn beleid te steunen. Daar gaat het nu even niet om. Jullie afkeuring wil ik horen, zodat we de extremisten onder ons een duidelijk gebaar laten horen. Wij zullen nooit en te nimmer achter ze staan. We moeten voorkomen, dat zulke idioten gaan denken, dat ze aan het goede eind trekken.

Ik ben het uiteraard met je eens. In mijn ideale wereld moet iedereen over straat kunnen zonder gevaar voor lijf en leden, ook al is men het nog zo oneens met die persoon.

DUTCHGUY

NIS
23-11-04, 10:45
Geplaatst door Bofko
Aboutaleb vertegenwoordigt PVDA-kiezers in Amsterdam.
En... wat is er mis met ambitie ?

:duim: Vroeg ik me net ook af.. Die berbers toch ;)

Afrux
23-11-04, 10:46
Geplaatst door Bofko
Aboutaleb vertegenwoordigt PVDA-kiezers in Amsterdam.
En... wat is er mis met ambitie ?

percies, dan moet hij niet namens de Marokkanen gaan spreken en zich voordoen als de legitieme vertegnwoordiger. Hij is niet eens rechtsreeks gekozen!!

Niets mis met ambitie, maar je moet jezelf niet verkopen en ideaalloos door het5 leven gaan als je mar er komt.

In het berbers zeggen we:
De staart van een kip (die gaat met alle winden mee)

Mark
23-11-04, 10:46
Geplaatst door NIS
:duim: Vroeg ik me net ook af.. Die berbers toch ;)

Ok, nu ben je de steun van Afrux kwijt :haha:

NIS
23-11-04, 10:48
Geplaatst door Mark
Ok, nu ben je de steun van Afrux kwijt :haha:

Was ik al bang voor.. ;)

Al Sawt
23-11-04, 11:02
Al Sawt!

IbnRushd
23-11-04, 11:09
Ik denk dat een dialoog met extremisten een beter oplossing biedt dan hier te stemmen. Daar bereik je echt geen niets mee.
Uiteraard keur ik elke takfirische of tahrirische sekte af die zulke uitspraken als zoete koek nemen.

ZbaqZbaq
23-11-04, 11:10
Ik wil niet zover gaan om Appie een Kafir te noemen en bedreigingen keur ik al helemaal of ongeacht levensovertuiging.

Maar dat likken naar boven en trappen naar beneden moet hij eens mee stoppen.

Hanim2
23-11-04, 11:16
ik steun hem niet....

geef mij dan maar elatik

Mill
23-11-04, 11:17
Word, NIS. :roken:

Joesoef
23-11-04, 11:36
Me2

GroteWolf
23-11-04, 11:41
Ik haat de PvdA en vind die partij vrijwel volledig verantwoordelijk voor de huidige ellende in de grote steden.
Maar Aboutaleb steun ik absoluut in zijn streven een normale manier van samenleven van Moslims en Koefaar te vinden. Ik ben benieuwd of hij voldoende medestanders vindt om meer geweld te voorkomen.


Wie is overigens de Moefti die hen de noodzakelijke toestemming zou geven om Aboutaleb te vermoorden (zo iets als een aflaat in de oud-christelijke tijd. Een ambtelijke formaliteit waarmee mensen denken dat ze God kunnen vertegenwoordigen. Mijns insziens behoorlijk arrogant).

Ik hoop dat deze mensen snel hun eigen Jonestown bouwen. En er net zo eindigen als de volgelingen van Jim Jones, waar ze veel van weg hebben.

Mark
23-11-04, 11:44
Geplaatst door GroteWolf

Ik hoop dat deze mensen snel hun eigen Jonestown bouwen. En er net zo eindigen als de volgelingen van Jim Jones, waar ze veel van weg hebben.

"quick.... drink the potion.... drink the wine.... theyre coming with flame throwers....." :student:

-rust-
23-11-04, 12:01
Simpel, Aboutaleb is NIET mijn vertegenwoordiger. Tevens is hij niet de vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap. Ik kom wel voor mezelf op, ik heb daar niemand voor nodig. Niemand vertegenwoordigd mij. MAAR ik STEUN Aboutaleb wel. Hij heeft een mooie positie in deze samenleving en die ik hem ook gegund. Hij heeft een mooie CV, een verleden waarin hij hard heeft doorgezet. Dat verdient respect. Die krijg je van me.

ZbaqZbaq
23-11-04, 12:05
Geplaatst door -rust-
Simpel, Aboutaleb is NIET mijn vertegenwoordiger. Tevens is hij niet de vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap. Ik kom wel voor mezelf op, ik heb daar niemand voor nodig. Niemand vertegenwoordigd mij. MAAR ik STEUN Aboutaleb wel. Hij heeft een mooie positie in deze samenleving en die ik hem ook gegund. Hij heeft een mooie CV, een verleden waarin hij hard heeft doorgezet. Dat verdient respect. Die krijg je van me.

toppie... ben benieuwd hoe jij je pensioen rechten persoonlijk bij balkenende gaat verdedigen.

daarmee bedoel ik trouwen niet dat Appie dat anders voor je moet doen hoor.

Miloudx
23-11-04, 12:22
Het zullen de HIDJRA WA TAKFIR zijn die aboutaleb bestempelen als kafir, maar dit is niet nieuw,toch? in hun ogen is iedereen die niet bij de HIDJRA WA TAKFIR hoort een kafir. geen baard=kafir...je hebt een identiteitskaart(in marokko 'LA CARTE NATIONAL')=kafir(je erkent dan een staat die de sharia niet naleefd)
je bidt samen met de mensen in een moskee= kafir(omdat deze ook kofar zijn)

In marokko hebben ze een aantal mensen gestenigd en sommigen zelfs gedood, omdat zij vonden dat deze mensen kofar waren (meervoud kafir=kofar trouwens) deze groep was groot in marokko, maar begint minder populair te worden na het harde optreden van de regering.

iedereeen die kafir is moet/mag gedood/gestenigd/enz.. worden volgens de HIDJRA WA TAKFIR

Aboutaleb vind ik gewoon een neppe marokkaan, nadat hij als wethouder is benoemd heeft hij veel van zijn 'ideeen' aangepast, maar om hem als kafir te bestempeln gaat mij te ver.... hij is wel nep, dat wel.

Jez
23-11-04, 12:26
Geplaatst door GroteWolf
Ik hoop dat deze mensen snel hun eigen Jonestown bouwen. En er net zo eindigen als de volgelingen van Jim Jones, waar ze veel van weg hebben.
Ja leuk: een soort islamitisch Archeon. We leggen een stuk polder droog, planten er een paar lemen hutten op, en die fundies zijn daar helemaal in hun element.
Een baardmans regelt de entreekaartjes voor de dagjesmensen, en zo kunnen ze in hun onderhoud voorzien.

David
23-11-04, 12:29
Bij deze: DAVID

kaaskop
23-11-04, 12:56
Count me in too, maar net als Thomas zie ik het protest graag wat breder. Ik wordt doodmoe van die bedreigingencultus die ondertussen de norm geworden schijnt.

mark61
23-11-04, 13:16
Bedreigen is bespottelijk.

Ron Haleber
23-11-04, 13:24
Dat zijn oude vrienden zoals ikzelf hem van harte steunen spreekt vanzelf. ;)

Daarbij ken je juist van je vrienden hun beperktheden beter dan anderen. :schrik:

Om kritiek op hem en op de fouten in zijn beleid te leveren, dat laat ik maar aan mn maatje Rachid Jamari over - die zit daar speciaal voor in de Gemeenteraad en in de commissies van Ahmed. :wijs:

Ron Haleber

Blaataap
23-11-04, 13:51
Seif...eeeh.....Blaataap!

delirious
23-11-04, 18:04
Mijn stem heeft deze BESTE MAN :duim:
En nog eens :duim:

barneveld
23-11-04, 19:05
er is een partij die ik steun en dat is SGP
EN DAT MOET IEDEREEN DOEN

DHR R
23-11-04, 19:28
Geplaatst door barneveld
er is een partij die ik steun en dat is SGP
EN DAT MOET IEDEREEN DOEN

Ooh maar die willen niks weten van de bouw van een nieuw moskee in Ede. Geen respect voor andere religies dus. :duivels:

De SGP zegt duidelijk:"Wij willen geen moskee. Dat is helder. Als moslim waardeer ik de mening van de SGP. Maar, CDA en burgemeester, speel geen politieke spelltjes!".

echnaton
23-11-04, 19:29
Geplaatst door barneveld
er is een partij die ik steun en dat is SGP
EN DAT MOET IEDEREEN DOEN

Waarom?

barneveld
23-11-04, 19:34
Geplaatst door DHR R
Ooh maar die willen niks weten van de bouw van een nieuw moskee in Ede. Geen respect voor andere religies dus. :duivels:

De SGP zegt duidelijk:"Wij willen geen moskee. Dat is helder. Als moslim waardeer ik de mening van de SGP. Maar, CDA en burgemeester, speel geen politieke spelltjes!".

er zijn genoeg gebouwen om omte bouwen tot moskee, maar de ander stand punten zijn de zelfde als wat de moslims willen.

barneveld
23-11-04, 19:35
Geplaatst door echnaton
Waarom?

de partij blad kan jou de juist informatie geven waarom.

Afrux
23-11-04, 19:40
Geplaatst door Miloudx
Het zullen de HIDJRA WA TAKFIR zijn die aboutaleb bestempelen als kafir, maar dit is niet nieuw,toch? in hun ogen is iedereen die niet bij de HIDJRA WA TAKFIR hoort een kafir. geen baard=kafir...je hebt een identiteitskaart(in marokko 'LA CARTE NATIONAL')=kafir(je erkent dan een staat die de sharia niet naleefd)
je bidt samen met de mensen in een moskee= kafir(omdat deze ook kofar zijn)

In marokko hebben ze een aantal mensen gestenigd en sommigen zelfs gedood, omdat zij vonden dat deze mensen kofar waren (meervoud kafir=kofar trouwens) deze groep was groot in marokko, maar begint minder populair te worden na het harde optreden van de regering.

iedereeen die kafir is moet/mag gedood/gestenigd/enz.. worden volgens de HIDJRA WA TAKFIR

Aboutaleb vind ik gewoon een neppe marokkaan, nadat hij als wethouder is benoemd heeft hij veel van zijn 'ideeen' aangepast, maar om hem als kafir te bestempeln gaat mij te ver.... hij is wel nep, dat wel.

Dat is het woord, hij is erg nep. Geen hond die voor hem opkomt of naar hem omkijnkt. Al is iedereen het over eens dat bedreigingen niet kunnen. En dat Hijra w ttakfir een extremistische organisatie die de banden met de realiteit totaal heeft verloren.

Ik hoorde van een vriend dat tijdens een marokkaanse vergadering van meer dan 30 organisaties, fel is naar hem uitgehaald. Arme man, hij staat er alleen voor. Zelfs de mensen waar hij in het verleden koos, laten hem in de kou. Het is bovendien geen geheim, dat hij bij veel andere strominegn niet echt gewild is, vanwege zijn staartkippen

Sawda
23-11-04, 20:20
Sawda

et_2000nl
23-11-04, 20:26
et_2000nl

S@deeQ
23-11-04, 20:31
bandiet Het is wel een kut-Geitenneuker,maar het is wel onze geiten neuker :handbang: :handbang:

Orakel
23-11-04, 22:36
Wat zal de man zijn ouwe job terug wensen. Gebeten door de kat én de hond.
Voor de 1 een overloper, voor de ander een voortrekker.

barfly
23-11-04, 22:40
Count me in :duim:

Rosita0323_
23-11-04, 22:49
Rosita!

en anderen met de dood bedreigen is een mode tegenwoordig, lekker stoer, een zwaktebod..

~Panthera~
23-11-04, 22:52
Panthera

Het is dan wel een nep-kafir, maar wel onze nep-kafir. :melig2: :handbang:

IbnRushd
24-11-04, 09:20
Het is dan wel een nep-kafir, maar wel onze nep-kafir.

zolang hij in Allah (in Zijn Eigenschappen, in Zijn Eenheid etc.) gelooft en geen deelgenoten toekent en zijn salaat onderhoudt (of probeert te onderhouden met kracht en macht) dan beschouw ik hem als een moslim broeder die - helaas - veel fundamentele wetten verkwanst,.... maar ik kan er naast zitten. Ipv hem te dreigen, te schelden of te beschuldigen kunnen we hem beter helpen. :)

Dus.. mensen ......... geef advies aan dhr Abu Talib !!

Afrux
24-11-04, 10:10
Geplaatst door IbnRushd
zolang hij in Allah (in Zijn Eigenschappen, in Zijn Eenheid etc.) gelooft en geen deelgenoten toekent en zijn salaat onderhoudt (of probeert te onderhouden met kracht en macht) dan beschouw ik hem als een moslim broeder die - helaas - veel fundamentele wetten verkwanst,.... maar ik kan er naast zitten. Ipv hem te dreigen, te schelden of te beschuldigen kunnen we hem beter helpen. :)

Dus.. mensen ......... geef advies aan dhr Abu Talib !!

Of hij praktiseert of niet is het laatste wat mij bezighoudt. Het gaat me om zijn beleid. Hij heeft zich altijd als een scheinheilige gedragen en hij krijgt nu van de hele marokkaanse gemeenschap de rekening van gepresenteerd. In de zin dat niemand zich vertegnwoordigt voelt door deze dwaze. Dat hij bedreigd wordt is natuurlijk niet goed te praten. Alleen extremisten (gekken die de weg kwijt zijn) bedreigen anderen.

Bovendien walg ik ook van scheinheiligen hier op het net, die zich als god voorstellen en mensen al dan kafir noemen. Niemand heeft het recht daartoe. Alleen gekken en gestoorden zeggen zulke dingen.

mark61
24-11-04, 10:48
Geplaatst door Orakel
Wat zal de man zijn ouwe job terug wensen. Gebeten door de kat én de hond.
Voor de 1 een overloper, voor de ander een voortrekker.

Wie vindt hem dan een voortrekker?

Is er één MarocNLer wiens naam bekend wordt die niet meteen verguisd wordt? El-Moumni? Of zijn er velen die hem stiekem een gek vinden maar er wel voor op passen dat hardop te zeggen?

David
24-11-04, 10:51
Geplaatst door mark61
Wie vindt hem dan een voortrekker?

Is er één MarocNLer wiens naam bekend wordt die niet meteen verguisd wordt? El-Moumni? Of zijn er velen die hem stiekem een gek vinden maar er wel voor op passen dat hardop te zeggen?


Touriya?

Afrux
24-11-04, 11:04
Geplaatst door mark61
Wie vindt hem dan een voortrekker?

Is er één MarocNLer wiens naam bekend wordt die niet meteen verguisd wordt? El-Moumni? Of zijn er velen die hem stiekem een gek vinden maar er wel voor op passen dat hardop te zeggen?

Ik heb me kapot gelachen tijdens een bijeenkomst waar de extremist almoumni zichg zelf aanprijsde:

Ik ben een fatsoen bewaker en moraal ridder zij hij. Hij beschouwt zichzelf als een pysiather, volgens hem zijn veel mensen die bij hem langs geweest een ander mens geworden.

Helaas had ik geen tijd om te vragen wat hij onder fatsoen vindt en of hij de Marokkaanse dames (zoals hind, touria, azzough,etc) die erg fatsoenlijk zijn en gerespecteerd worden in nl voor hun prestaties. Ik weet zeker dat hij dit soort dames als afvallige ziet en als vrouwen zonder fatsoen. Omdat ze zingen, geen hoofdoek dragen, schaars gekleed gaan...

Over fatsoen gesproken...

Afrux
24-11-04, 11:06
Een vriend zei ooit:

Ik dacht dat ik van een derdewereld land naar een ontwikkelde land verhuisd was. Maar tot mijn verbazing werd hier Almoumni door velen geeerd terwijl we hem in Oujda (Marokko) als een achterlijke malloot beschouwden.


Maar ja in een land waar PIm gekozen wordt tot de grootste Nederlander aller tijden verbaast me niets meer.

mark61
24-11-04, 11:07
Geplaatst door David
Touriya?

Touriya is een kwartMarocNLse die voor vier kwart wordt geclaimd en vervolgens weggezet als afvallige ketterse zondares.

David
24-11-04, 11:09
Geplaatst door mark61
Touriya is een kwartMarocNLse die voor vier kwart wordt geclaimd en vervolgens weggezet als afvallige ketterse zondares.


En daar hartelijk om lacht en iets leuks doet met een creditcard, een vliegtuig en een gezellig restaurantje. de snol.

mark61
24-11-04, 11:10
Geplaatst door Afrux
Ik heb me kapot gelachen tijdens een bijeenkomst waar de extremist almoumni zichg zelf aanprijsde:...
Over fatsoen gesproken...

De schaars geklede Naima. :hihi: En is R. haar zusje trouwens?

Nou, is er nog een algemeen aanvaarde fatsoenlijke MarocNLer of zijn het allemaal afvallige bounties?

mark61
24-11-04, 11:12
Geplaatst door David
En daar hartelijk om lacht en iets leuks doet met een creditcard, een vliegtuig en een gezellig restaurantje. de snol.

Als dat geen jaloezie genereert weet ik het ook niet meer.

Afrux
24-11-04, 11:15
Geplaatst door mark61
De schaars geklede Naima. :hihi: En is R. haar zusje trouwens?

Nou, is er nog een algemeen aanvaarde fatsoenlijke MarocNLer of zijn het allemaal afvallige bounties?


Ja volgens mij is Rachida haar zusje. Ik heb het geluk Naima meerdere malen mee te mogen maken, zij is een geweldige persoon. IK heb veel respect voor haar.


Ik ben een moraalridder en fatsoen beaker (almoumni)

mark61
24-11-04, 11:23
Geplaatst door Afrux
Een vriend zei ooit:

Ik dacht dat ik van een derdewereld land naar een ontwikkelde land verhuisd was. Maar tot mijn verbazing werd hier Almoumni door velen geeerd terwijl we hem in Oujda (Marokko) als een achterlijke malloot beschouwden.

Tsja, in Oujda voelt men zich meer op zijn gemak denk ik. En dat geeft de vrijheid van mening te verschillen. En voorkomt automatische loyaliteit.


Maar ja in een land waar PIm gekozen wordt tot de grootste Nederlander aller tijden verbaast me niets meer.

De integratie is inderdaad helaas veel te ver doorgeslagen.

taouanza
24-11-04, 11:27
Geplaatst door Afrux
.

Helaas had ik geen tijd om te vragen wat hij onder fatsoen vindt en of hij de Marokkaanse dames (zoals hind, touria, azzough,etc) die erg fatsoenlijk zijn en gerespecteerd worden in nl voor hun prestaties. Ik weet zeker dat hij dit soort dames als afvallige ziet en als vrouwen zonder fatsoen. Omdat ze zingen, geen hoofdoek dragen, schaars gekleed gaan...

Over fatsoen gesproken...

En dat vul je allemaal voor hem in.

Over fatsoen gesproken inderdaad.

Afrux
24-11-04, 12:02
Geplaatst door taouanza
En dat vul je allemaal voor hem in.

Over fatsoen gesproken inderdaad.

Je hoeft geen genie te zijn om zijn mening te weten over dit soort zaken. Je moet eens zijn (achterlijke) boekjes lezen...

Ik vind het wel altijd krankzinning dat sommige opkomen voor anderen, terwijl anderen ze zien als ketters...

heb je je wenkbrauwen geepileerd? draag je make up? dit soort simpel zaken maken je bij een achterlijke als Moumni al als een ketter!!

IbnRushd
24-11-04, 15:14
Bovendien walg ik ook van scheinheiligen hier op het net, die zich als god voorstellen en mensen al dan kafir noemen. Niemand heeft het recht daartoe. Alleen gekken en gestoorden zeggen zulke dingen.

Inderdaad wij nog onwetenden (betreffende islam) hebben zeker het recht niet om iemand tot ongelovig te verklaren. Maar toch zijn er wel degelijk regels wanneer men tot moslim maakt. Dus simpel gezegd, wanneer een moslim deze regel niet naleeft omdat hij bijv. zonodig een andere filosofische visie op heeft dan zit het niets anders op dat hij buiten het geloof treedt. De zaken omtrent het 'afvallige zijn', verschilt natuurlijk per ideologie. De SA ideologie (de selefieten) stelt zware regels toe. Een tegenstelling wat de andere extremistische sektes toepassen, zoals takfir en andere subsektes van de groep khawaardj.

Het vreemde is dat men, de gemoderniseerde moslim en anti-islamieten, de selefs vergelijken met de extremistische groeperingen. Bijv. de moskee tahweed in amsterdam wordt beschuldigd van radicalisme en extremisme hoewel zij juist deze twee termen bestrijden. Zulke dingen begrijp ik niet van deze jongelui, jij wel dan?

Afrux
24-11-04, 18:43
Geplaatst door IbnRushd
Inderdaad wij nog onwetenden (betreffende islam) hebben zeker het recht niet om iemand tot ongelovig te verklaren. Maar toch zijn er wel degelijk regels wanneer men tot moslim maakt. Dus simpel gezegd, wanneer een moslim deze regel niet naleeft omdat hij bijv. zonodig een andere filosofische visie op heeft dan zit het niets anders op dat hij buiten het geloof treedt. De zaken omtrent het 'afvallige zijn', verschilt natuurlijk per ideologie. De SA ideologie (de selefieten) stelt zware regels toe. Een tegenstelling wat de andere extremistische sektes toepassen, zoals takfir en andere subsektes van de groep khawaardj.

Het vreemde is dat men, de gemoderniseerde moslim en anti-islamieten, de selefs vergelijken met de extremistische groeperingen. Bijv. de moskee tahweed in amsterdam wordt beschuldigd van radicalisme en extremisme hoewel zij juist deze twee termen bestrijden. Zulke dingen begrijp ik niet van deze jongelui, jij wel dan?

Wat zijn deze regels die volgens jou de ciriteria van een afvallige bepalen? Het komt over dat je een bepaalde interpertatie, die waarschijnelijk zelf ook aanhangt, wil toeschrijven aan de hele moslim gemeenschap. Je gaat hiermee voorbij aan alle stromingen die er bestaan.

Ik was op een begrafennis in Berberland en zag dat alle vrouwen van top tot teen in het wit gekleed waren.Volgens de imam die geen hand reikt omdat het letterlijk in de hadith staat, mogen vrouwen ook geen wit dragen. . Er zijn belangrijke zaken dan wit gekleed zijn. IK zou dus in tegen stelling tot deze man, helemaal geen aandacht besteden aan de tekst die wit voor vrouwen verbiedt. Dit was maar een voorbeeld, deze ideologie beschouwt niet eens SA als een land die naar de oorsprong terug wil. Taliban was een voorbeeld. Je weet wel hoe het daar gesteld was met de rechten van mensen en in het bijzonder de rechten van de vrouw. Het land was niet eens in staat om lucifers te produceren.

Orakel
24-11-04, 23:48
Geplaatst door mark61
[B]Wie vindt hem dan een voortrekker?

Meen dat hem (al) eens het (onterechte) verwijt is gemaakt dat hij Marokkanen voortrekt. De blagen uit de Diamantbuurt krijgen waarschijnlijk een buurtcentrum en dat wordt hem mede verweten.
Hij wordt helaas niet in de eerste plaats als wethouder gezien, maar vooraleerst als Marokkaan. En dan kan het schijnbaar vriezen of dooien.
Maar volgens mij heeft ie gelukkig maling aan negatieve etnishche kwalificaties. Hoop ik dan toch.

mark61
24-11-04, 23:50
Geplaatst door Orakel
Meen dat hem (al) eens het (onterechte) verwijt is gemaakt dat hij Marokkanen voortrekt. De blagen uit de Diamantbuurt krijgen waarschijnlijk een buurtcentrum en dat wordt hem mede verweten.
Hij wordt helaas niet in de eerste plaats als wethouder gezien, maar vooraleerst als Marokkaan. En dan kan het schijnbaar vriezen of dooien.
Maar volgens mij heeft ie gelukkig maling aan negatieve etnishche kwalificaties. Hoop ik dan toch.

Ow. Ik zat al aan Paul Kruger te denken. :confused:

IbnRushd
25-11-04, 09:38
Wat zijn deze regels die volgens jou de ciriteria van een afvallige bepalen? Het komt over dat je een bepaalde interpertatie, die waarschijnelijk zelf ook aanhangt, wil toeschrijven aan de hele moslim gemeenschap. Je gaat hiermee voorbij aan alle stromingen die er bestaan

Deze regels hebben niets te doen met jurisprudentie. Juist de fiqh (islamitische jurisprudentie) brengt veel meningsverschillen. Maar dat is weer een héél ander onderwerp. We hebben het namelijk over dogma/credo van het geloof. En al deze regels staan letterlijk in de Qoran, je kunt absoluut niet op een ander manier interpreteren tenzij men een ideologie aanhangt dat gelijk staat aan allegorie, die veelal door mystici gebruikt wordt (vergeet niet dat de mystici weer een andere regels voorschrijft).
Neem bijvoorbeeld de welbekende stroming sjieten. Sommige substromingen van de shia (sjieten) zeggen dat de Qoran gebreken en toevoegingen heeft!!?? Iemand die zoiets beweert staat contrast wat de Qoran juist wil bewijzen. Men kan niet in de Qoran geloven als hij - al is het maar één letter - niet erin gelooft (dat lijkt me wel duidelijk). Of ze zeggen: wij zijn van mening dat de Shari’a (wetgeving) en datgene waar de profeet, vrede zij met hem, mee gekomen is, bedoeld is voor de gewone mens, maar de werkelijkheid en de kennis die alleen Allah weet, is alleen toegankelijk voor de leiders van Ahloe l-bayt (familie van de profeet). Het contact met Allah geschiedt alleen maar via één van hun leiders'. Deze gevaarlijke gedachten zijn helaas ook doorgesijpeld naar de soefitische stroming.
En zullen we maar niet spreken over shirk (deelgenoten toekennen), wat in de Qoran herhaaldelijk wordt gezegd/gewaarschuwd.
bijv.: zij verrichten smeekbeden aan anderen en zij zweren en offeren aan anderen. Zij beweren dat de heersers, leiders en familieleden van de profeet of (Ahloe l-bayt) een bepaalde kracht hebben om voor de kosmos te zorgen. En de soefis hebben deze opvattingen van hen overgenomen.
Een ander regel is het spotten over de Boodschapper of de Islam. Allah zegt (vertaling): “Zeg: “Plachten jullie de spot te drijven met Allah en Zijn Verzen en Zijn Boodschapper?” ? Verontschuldigt jullie maar niet, jullie zijn ongelovig geworden nadat jullie geloofden.” Soerat At-tawbah, aayah 65-66.



Ik was op een begrafennis in Berberland en zag dat alle vrouwen van top tot teen in het wit gekleed waren.Volgens de imam die geen hand reikt omdat het letterlijk in de hadith staat, mogen vrouwen ook geen wit dragen. . Er zijn belangrijke zaken dan wit gekleed zijn. IK zou dus in tegen stelling tot deze man, helemaal geen aandacht besteden aan de tekst die wit voor vrouwen verbiedt. Dit was maar een voorbeeld, deze ideologie beschouwt niet eens SA als een land die naar de oorsprong terug wil. Taliban was een voorbeeld. Je weet wel hoe het daar gesteld was met de rechten van mensen en in het bijzonder de rechten van de vrouw. Het land was niet eens in staat om lucifers te produceren.

nooit van gehoord. Tevens kun je ook geen oordeel geven over de Taliban. Amerikaanse media en Europese meelopers is een al propaganda. Wat daar werkelijk gebeurd is voor jou en voor mij een vraag. Dus hou op met deze irrelevantie vergelijk. Word er alleen verdrietig van jullie indoctrine.

mobeton
27-11-04, 21:40
HHA hij wil niet eens BERBERS aan het werk helpen.

Te quiero
27-11-04, 23:39
Geplaatst door Miloudx
Het zullen de HIDJRA WA TAKFIR zijn die aboutaleb bestempelen als kafir, maar dit is niet nieuw,toch? in hun ogen is iedereen die niet bij de HIDJRA WA TAKFIR hoort een kafir. geen baard=kafir...je hebt een identiteitskaart(in marokko 'LA CARTE NATIONAL')=kafir(je erkent dan een staat die de sharia niet naleefd)
je bidt samen met de mensen in een moskee= kafir(omdat deze ook kofar zijn)

In marokko hebben ze een aantal mensen gestenigd en sommigen zelfs gedood, omdat zij vonden dat deze mensen kofar waren (meervoud kafir=kofar trouwens) deze groep was groot in marokko, maar begint minder populair te worden na het harde optreden van de regering.

iedereeen die kafir is moet/mag gedood/gestenigd/enz.. worden volgens de HIDJRA WA TAKFIR

Aboutaleb vind ik gewoon een neppe marokkaan, nadat hij als wethouder is benoemd heeft hij veel van zijn 'ideeen' aangepast, maar om hem als kafir te bestempeln gaat mij te ver.... hij is wel nep, dat wel.
Aboutaleb is een Nederlander van Marokkaanse afkomst.
Let op: hij is op de eerste plaats een Nederlander en vertegenwoordigt alle Nederlanders. Hij zit niet in de regering voor Marokkanen alleen, maar ook voor Surinamers, Antillanen, Chinezen, autochtonen, etc.
Als hij in de regering alleen voor de Marokkanen zat dan is hij verkeerd bezig. Niet alleen Marokkanen hebben belasting betaald, ook niet-Marokkanen.
Daarom heb ik als niet-Marokkaan respect voor hem, hij is mijn vertegenwoordiger en ik steun hem.