PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Verdonk had zich beter moeten voorbereiden'



BiL@L
23-11-04, 13:37
gewist

Davud
23-11-04, 14:03
De bewuste imam werd voor een geval van overmacht geplaatst: als hij verplichtend moet kiezen tussen etiquette, dat steeds plaats- en tijdsgebonden is, en de regels van de Islam, die niet plaats- en tijdsgebonden zijn, kan hij niet anders dan te gehoorzamen aan zijn religie.

Handen schudden

Hadith - Sahih Muslim, narrated 'A'isha

By Allah, the hand of the Messenger of Allah never touched the hand of a woman. By Allah, the Messenger of Allah never took any vow from women except that which Allah had ordered him to take, and his palm never touched the palm of a woman. When he had taken their vow, he would tell that he had taken the oath from them orally.


Dit heeft niets te maken gebrek aan respect, of minachting, of koppigheid.

Het verschil is alleen: de imam was bewust van de plaatselijke etiquette, maar de minister was niet bewust van de religie van de betrokken imam.

Een soort spijtige onwetendheid dus, dat kon vermeden worden.

Het voorval zal zich herhalen bij een volgende meeting, want in hoofde van de iman blijft de toestand van overmacht bestaan.

De minister daarentegen kan het vermijden door een vriendelijke mondelinge groet te geven.


Het aankijken van een vrouw

Ook is het belangrijk te weten voor de minister dat de betrokken imam ook waarschijnlijk de volgende regel in acht neemt uit hoofde van zijn religie.

Likewise, we watch news on TV and stare at the anchorwomen, female gymnasts, and female swimmers who are scantly dressed. Prophet Muhammad, sallallahu alayhi wa sallam, was once approached by a women with a proposal for marriage. He took a single glance at her and turned his face way. Jabir bin Abdullah reported: "I asked Allah's messenger about the sudden glance on the face of a non-Mahram. He commanded me that I should turn away my eyes" (Muslim). Thus we are not suppose to stare at the faces of non-Mahrams of opposite gender, be they our fellow students, elders, saleswomen or the one of TV.

Derhalve, als de imam de minister niet recht in het aangezicht kijkt, mag dit evenmin geinterpreteerd worden als gebrek aan respect, of minachting.

Integendeel: volgens de leer van de betrokken imam, is het weigeren de handen te schudden en het aanstaren van een vrouw, een uiting van beleefdheid en respect.

Deze hele toestand is derhalve als een storm in een glas water, en te wijten aan onwetendheid.

Dit kan verholpen worden, door kennis op te doen.


Maar zoals bekend is de islam-gemeenschap geen homogeen geheel: er zijn verschillende strekkingen en bewegingen, de ene liberaler dan de andere.

Dit incident mag niet gegeneraliseerd worden op de Islam in haar geheel: alles hangt er van af welke de politieke agenda is.


Vrede aan de onwetenden


Davud

Mark
23-11-04, 14:12
Kijk zo leren we weer wat :duim:

geen hand geven aan moslima's

nard
23-11-04, 14:28
Dat moet toch een verfoeilijk beeld voor deze gevoelige gelovigen geweest zijn; met een ontbloot hoofd en een uitgestoken hand komt er zo'n ongelovig mokkel op je af stevenen, terwijl ze je pal in de ogen kijkt en haar scherpe heidense taaltje snauwt ....... En dan te bedenken dat deze vrouw ook nog aardig wat te zeggen heeft over jouw opereren in deze heidense maatschappij....


Ik vind persoonlijk dat mevrouw Verdonk zoveel empathie had moeten opbregen door met een hoofddoek om en de ogen neergeslagen deze imams tegemoet had moeten treden, de arabische taal machtig alvorens met deze imams ingesprek te gaan.

Onaangepast mens ....

Goodnight
23-11-04, 14:29
:D

chliha
23-11-04, 14:34
Geplaatst door Mark
Kijk zo leren we weer wat :duim:

geen hand geven aan moslima's


:traan1:

Wat betekent dit?> Mijn medeprikkers?

Davud
23-11-04, 14:35
Geplaatst door nard
Dat moet toch een verfoeilijk beeld voor deze gevoelige gelovigen geweest zijn; met een ontbloot hoofd en een uitgestoken hand komt er zo'n ongelovig mokkel op je af stevenen, terwijl ze je pal in de ogen kijkt en haar scherpe heidense taaltje snauwt ....... En dan te bedenken dat ze ook nog aardig wat te zeggen heeft over jouw opereren in deze heidense maatschappij....


Ik vind persoonlijk dat mevrouw Verdonk zoveel empathie had moeten opbregen door met een hoofddoek om en de ogen neergeslagen deze imams tegemoet had moeten treden, de arabische taal machtig alvorens met deze imams ingesprek te gaan.

Onaangepast mens ....


Ik begrijp je bezorgdheid :)



Davud

nard
23-11-04, 14:36
Geplaatst door Davud
Ik begrijp je bezorgdheid :)



Davud


Dat vraag ik me af

chliha
23-11-04, 14:37
Geplaatst door nard
Dat moet toch een verfoeilijk beeld voor deze gevoelige gelovigen geweest zijn; met een ontbloot hoofd en een uitgestoken hand komt er zo'n ongelovig mokkel op je af stevenen, terwijl ze je pal in de ogen kijkt en haar scherpe heidense taaltje snauwt ....... En dan te bedenken dat ze ook nog aardig wat te zeggen heeft over jouw opereren in deze heidense maatschappij....

Ik vind persoonlijk dat mevrouw Verdonk zoveel empathie had moeten opbregen door met een hoofddoek om en de ogen neergeslagen deze imams tegemoet had moeten treden, de arabische taal machtig alvorens met deze imams ingesprek te gaan.

Onaangepast mens ....


:zwaai: Maak t maar weer belachelijk! Dit is de Minister van Integratie, en dit bewijst weer eens dat ze er gewoon noch couscous noch kaas van heeft gegeten.

Mark
23-11-04, 14:37
Geplaatst door chliha
:traan1:

Wat betekent dit?> Mijn medeprikkers?

ik ga niet dezelfde fout maken als die domme Verdonk

nard
23-11-04, 14:39
Geplaatst door chliha
:zwaai: Maak t maar weer belachelijk! Dit is de Minister van Integratie, en dit bewijst weer eens dat ze er gewoon noch couscous noch kaas van heeft gegeten.

Sorry, alleen mijn tweede alinea was ironisch bedoeld.

Davud
23-11-04, 14:41
Geplaatst door nard
Dat vraag ik me af

Van jou vraag ik mij enkel je IQ af.

Je :duits: minachting voor andersdenkenden en -gelovend is overduidelijk



Davud

nard
23-11-04, 14:46
Geplaatst door Davud
Van jou vraag ik mij enkel je IQ af.

Je :duits: minachting voor andersdenkenden en -gelovend is overduidelijk

Davud


Kijk, de mééster van het debat.....

Je begreep mijn zorg, zei je. Moet je nu niet opeens zeggen dat je je slechts afvraagt wat mijn verstandelijke vermogens zijn.

Ik probeer je juist te attenderen op het feit dat degenen die minachting tonen in deze zaak, zoals zo vaak, precies geen autochtonen zijn.

Zwarte Schaap
23-11-04, 14:50
Geplaatst door Mark
ik ga niet dezelfde fout maken als die domme Verdonk

Zo hoort het Mark. Dat heet nu een vermogen tot snel aanpassen.

Toen ik vrouwen op straat zag met mini-rokjes dacht ik ook eerst dat het vrouwen waren die genomen wilden worden. Toen ik erachter kwam dat het gewoon tot de culturele uitingen behoorde van deze dames heb ik mij meteen aangepast en sindsdien vraag ik die dames niet om een verzetje.

Mark
23-11-04, 14:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zo hoort het Mark. Dat heet nu een vermogen tot snel aanpassen.

Toen ik vrouwen op straat zag met mini-rokjes dacht ik ook eerst dat het vrouwen waren die genomen wilden worden. Toen ik erachter kwam dat het gewoon tot de culturele uitingen behoorde van deze dames heb ik mij meteen aangepast en sindsdien vraag ik die dames niet om een verzetje.

was iedereen maar zoals wij Schaap :duim:

Goodnight
23-11-04, 14:52
Geplaatst door nard
Dat moet toch een verfoeilijk beeld voor deze gevoelige gelovigen geweest zijn; met een ontbloot hoofd en een uitgestoken hand komt er zo'n ongelovig mokkel op je af stevenen, terwijl ze je pal in de ogen kijkt en haar scherpe heidense taaltje snauwt ....... En dan te bedenken dat deze vrouw ook nog aardig wat te zeggen heeft over jouw opereren in deze heidense maatschappij....


Ik vind persoonlijk dat mevrouw Verdonk zoveel empathie had moeten opbregen door met een hoofddoek om en de ogen neergeslagen deze imams tegemoet had moeten treden, de arabische taal machtig alvorens met deze imams ingesprek te gaan.

Onaangepast mens ....

Nee hoor, ze weten dat niet-moslim vrouwen geen hoofddoeken dragen.Bovendien was hij heel respectvol tegen haar.Hij ontweek niet haar blik maar keek haar recht in de ogen terwijl hij het uitlegde.
verder hoeft ze helemaal geen arabisch te praten.Zou ook een beetje gek zijn vind je niet?
Mensen aansporen tot Nederlands maar wel in het arabisch toespreken.

Waarom zou ze een hoofddoek moeten dragen?En haar ogen neer slaan?

David
23-11-04, 14:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Toen ik vrouwen op straat zag met mini-rokjes dacht ik ook eerst dat het vrouwen waren die genomen wilden worden. Toen ik erachter kwam dat het gewoon tot de culturele uitingen behoorde van deze dames heb ik mij meteen aangepast en sindsdien vraag ik die dames niet om een verzetje.


Wa zeide gij toch een beleefd menneke!

Mark
23-11-04, 14:56
Geplaatst door David
Wa zeide gij toch een beleefd menneke!

Nu nog uitleggen dat je homo's niet in elkaar mag slaan en allesh komt goed!

nard
23-11-04, 14:58
Geplaatst door Goodnight
Nee hoor, ze weten dat niet-moslim vrouwen geen hoofddoeken dragen.Bovendien was hij heel respectvol tegen haar.Hij ontweek niet haar blik maar keek haar recht in de ogen terwijl hij het uitlegde.
verder hoeft ze helemaal geen arabisch te praten.Zou ook een beetje gek zijn vind je niet?
Mensen aansporen tot Nederlands maar wel in het arabisch toespreken.

Waarom zou ze een hoofddoek moeten dragen?En haar ogen neer slaan?

Sorry, Good, mijn tweede alinea was een chargering en nogal ironisch. Mijn fantasie ging, volledig onterecht, op de loop met me......

:)

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:03
Geplaatst door Mark
was iedereen maar zoals wij Schaap :duim:

Oke dan !! Jij had toch ook eens verteld dat jou ergens ooit een vrouw aangeboden werd uit gastvrijheid en je dat toch beleefd hebt geweigerd. Die mensen waren toch ook niet beledigd?

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:06
Geplaatst door Mark
Nu nog uitleggen dat je homo's niet in elkaar mag slaan en allesh komt goed! Ze willen zich niet aanpassen, ze blijven maar om verzetjes vragen. Waren ze maar net als mij en luisterden ze maar de wens van een individu.

Je weet zodra iemand aan mijn lichaam komt kan ie klappen krijgen.

Mark
23-11-04, 15:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Oke dan !! Jij had toch ook eens verteld dat jou ergens ooit een vrouw aangeboden werd uit gastvrijheid en je dat toch beleefd hebt geweigerd. Die mensen waren toch ook niet beledigd?

Nee Schaap, dat was mark61

Mark
23-11-04, 15:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze willen zich niet aanpassen, ze blijven maar om verzetjes vragen. Waren ze maar net als mij en luisterden ze maar de wens van een individu.

Je weet zodra iemand aan mijn lichaam komt kan ie klappen krijgen.

Het zit je niet mee, ik ken verder niemand die door homo's wordt lastig gevallen. Blijkbaar ben ik en zijn mijn vrienden niet leuk genoeg.

Zelfverdediging is natuurlijk ok, maar het moet niet te ver gaan.

David
23-11-04, 15:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze willen zich niet aanpassen, ze blijven maar om verzetjes vragen. Waren ze maar net als mij en luisterden ze maar de wens van een individu.

Je weet zodra iemand aan mijn lichaam komt kan ie klappen krijgen.


Rennen die kutnichten nou nog steeds achter je aan door de V&D? Nou heb ik er genoeg van! Vanavond in het homo-clubhuis zal ik er iets van zeggen! Namens alle homo's: sorry, Zwart Schaap!

Mark
23-11-04, 15:12
Geplaatst door David
Namens alle homo's: sorry, Zwart Schaap!

kijk: zo komen we er wel :duim:

Goodnight
23-11-04, 15:14
Geplaatst door nard
Sorry, Good, mijn tweede alinea was een chargering en nogal ironisch. Mijn fantasie ging, volledig onterecht, op de loop met me......

:)

Ik dacht al: ben ik nou in de twilight zone beland?
:D

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:16
Geplaatst door Mark
Het zit je niet mee, ik ken verder niemand die door homo's wordt lastig gevallen. Blijkbaar ben ik en zijn mijn vrienden niet leuk genoeg.

Zelfverdediging is natuurlijk ok, maar het moet niet te ver gaan.

Ik woon in een buurt met in een omtrek van 500 meter ongeveer 12 homo-etablissementen. De aanloop is hier massaal, daar kan het aan liggen.

Zelfverdediging moet niet verder gaan dan neutraliseren.

David
23-11-04, 15:16
Geplaatst door Goodnight
Ik dacht al: ben ik nou in de twilight zone beland?
:D


He! Kom eens uit die twilight zone! Ik heb je ge-pm't

duende
23-11-04, 15:17
Geplaatst door nard
Dat moet toch een verfoeilijk beeld voor deze gevoelige gelovigen geweest zijn; met een ontbloot hoofd en een uitgestoken hand komt er zo'n ongelovig mokkel op je af stevenen, terwijl ze je pal in de ogen kijkt en haar scherpe heidense taaltje snauwt ....... En dan te bedenken dat deze vrouw ook nog aardig wat te zeggen heeft over jouw opereren in deze heidense maatschappij....


Ik vind persoonlijk dat mevrouw Verdonk zoveel empathie had moeten opbregen door met een hoofddoek om en de ogen neergeslagen deze imams tegemoet had moeten treden, de arabische taal machtig alvorens met deze imams ingesprek te gaan.

Onaangepast mens ....
Ik vind wel dat een minister die zich met intergratie bezighoud zich wel een beetje had mogen verdiepen in de gewoontes van de moslims.
Als ze goed had gekeken, dan had ze gezien dat deze imaam zijn hand naar zijn hart bracht. Een begroeting dus.
Ik snap het probleem dus niet. Maar het is wel weer een reden om flink te gaan hakken. Verdonk heeft trouwens de botte persoonlijkheid van een concentratie kamp bewaakster, dus nuances ontgaan haar ten ene male.
Dit betekend niet dat ik zo ontzettend voor deze imaam ben, maar de plaatsvervangende schaamte bekroop mij wel een beetje, toen deze koe die zich minister noemt zich zo gedroeg.
En dan maar zeggen dat ze zo graag een stabiele samenleving wil.
n.b.als ik een non een tongzoen wil geven mag dat toch ook niet!

David
23-11-04, 15:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik woon in een buurt met in een omtrek van 500 meter ongeveer 12 homo-etablissementen. De aanloop is hier massaal, daar kan het aan liggen.


Ik heb jaren in Rotterdam gewoond, nooit geweten dat er zóveel nichtententen waren!

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:18
Geplaatst door David
Rennen die kutnichten nou nog steeds achter je aan door de V&D? Nou heb ik er genoeg van! Vanavond in het homo-clubhuis zal ik er iets van zeggen! Namens alle homo's: sorry, Zwart Schaap!

Wel lief van je maar ik accepteer het niet. Jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen daden.

kaaskop
23-11-04, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik woon in een buurt met in een omtrek van 500 meter ongeveer 12 homo-etablissementen. De aanloop is hier massaal, daar kan het aan liggen.


12???!!!???!!?? En die weet je allemaal te vinden? Hmmmm schaapie je bent er toch niet zo een van "hihihi nee, nee niet doen, ik heb het zo graag!" 12, goddamn, zo veel kroegen zitten er geeneens in dat hele dorp waar ik hier zit....

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:29
Geplaatst door kaaskop
12???!!!???!!?? En die weet je allemaal te vinden? Hmmmm schaapie je bent er toch niet zo een van "hihihi nee, nee niet doen, ik heb het zo graag!" 12, goddamn, zo veel kroegen zitten er geeneens in dat hele dorp waar ik hier zit....

Ik kan er ook niets aan doen, ik woon daar langer dan de oudste homotent. Ik schrik niet van een ''homo-invasie'' dat ik meteen de wijk uit trek en de boel laat verhomoniseren. Ik kan overal leven,( al denk ik niet dat ik er tegen zou kunnen om naast een hoerenbuurt te wonen.)

Mark
23-11-04, 15:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan er ook niets aan doen, ik woon daar langer dan de oudste homotent. Ik schrik niet van een ''homo-invasie'' dat ik meteen de wijk uit trek en de boel laat verhomoniseren. Ik kan overal leven,( al denk ik niet dat ik er tegen zou kunnen om naast een hoerenbuurt te wonen.)

ik zou echt geen enkele homotent in r'dam weten te vinden

zitten ze soms op die weg langs de pauluskerk ofzo?

Mill
23-11-04, 15:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan er ook niets aan doen, ik woon daar langer dan de oudste homotent. Ik schrik niet van een ''homo-invasie'' dat ik meteen de wijk uit trek en de boel laat verhomoniseren. Ik kan overal leven,( al denk ik niet dat ik er tegen zou kunnen om naast een hoerenbuurt te wonen.)

Ik woon in een chique buurt, maar in de steegjes zitten wel hoeren. Heel gek.

Ik heb wel met ze te doen, zowel die dames als die sukkelaars die er rondstruinen.

kaaskop
23-11-04, 15:44
Geplaatst door Mark
ik zou echt geen enkele homotent in r'dam weten te vinden

zitten ze soms op die weg langs de pauluskerk ofzo?

Ik ken Gay palace wel, volgens mij zit dat er nog steeds maar 12.....


Zou er toch niet sprake zijn van een wat op hol geslagen fantasie, gevoed door een heimelijk verlangen?

Mark
23-11-04, 15:44
Geplaatst door Mill
Ik woon in een chique buurt, maar in de steegjes zitten wel hoeren. Heel gek.

Ik heb wel met ze te doen, zowel die dames als die sukkelaars die er rondstruinen.

uit sympathie neem je af en toe zo'n meisje in huis om te troosten? :haha:

Mark
23-11-04, 15:45
in Delft hebben we geen homobars en geen hoeren

Mill
23-11-04, 15:47
Geplaatst door Mark
uit sympathie neem je af en toe zo'n meisje in huis om te troosten? :haha:

Ik doe (deed :rolleyes: ) altijd alles wat Allah verboden heeft, maar hoerenbezoek heeft me altijd tegengestaan. Ik ga d'r ook niet aan beginnen.

Ja, ja, ik weet het: "homo!"

dicksr
23-11-04, 15:47
Wat ik eigenlijk begrijp en zag, is dat Verdonk, zoals nu eenmaal onze gewoonte is, haar hand uitstak.

Als nu die Imam in zijn wijsheid zijn hand naar zijn hart had gebracht en Verdonk Vrede, Barmhartigheid en Gods Genade had toegewenst met een knikje van zijn hoofd, zoals nu eenmaal zijn gewoonte is, was er niets aan de hand geweest.

Ieder in zijn/haar waarde, ieder zingend zoals hij/zij gebekt is.

De stelling dat een betere voorbereiding op z'n plaats was voor Verdonk is niet echt houdbaar.

Daarbij lijkt mij dat waar van 50 aanwezige Imams er 49 bereid zijn de hand te schudden, het nogal provocerend is wanneer de 50ste die daar niet toe bereid is (zijn goed recht) in mijn waarneming helemaal vooraan is gaan staan en deze confrontatie dus waarschijnlijk bewust gezocht heeft.

Mark
23-11-04, 15:48
Geplaatst door Mill
Ik doe (deed :rolleyes: ) altijd alles wat Allah verboden heeft, maar hoerenbezoek heeft me altijd tegengestaan. Ik ga d'r ook niet aan beginnen.

Ja, ja, ik weet het: "homo!"

je gaat gewoon naar de hemel!

Mill
23-11-04, 15:53
Geplaatst door Mark
je gaat gewoon naar de hemel!

Shit, bij de nerds ingedeeld! :(

Mark
23-11-04, 15:54
Geplaatst door Mill
Shit, bij de nerds ingedeeld! :(

als je haar niet in haar gezicht slaat mag je mijn 15 jarige oekraiense slavin wel een keer lenen.

kaaskop
23-11-04, 15:58
Geplaatst door Mark
als je haar niet in haar gezicht slaat mag je mijn 15 jarige oekraiense slavin wel een keer lenen.

15?? Hebbie niks jongers? :p

mark61
23-11-04, 16:02
Geplaatst door Mark
Nee Schaap, dat was mark61

Ja ja, tis wat al die Marken in de jungle.

Ze waren trouwens wel beledigd. Maar dat kan ook financiële achtergronden hebben.

mark61
23-11-04, 16:03
Geplaatst door David
Ik heb jaren in Rotterdam gewoond, nooit geweten dat er zóveel nichtententen waren!

Wat ben je toch een suffe nicht. Volgende keer Schaap meenemen om je in te voeren in het uitgaansleven.

David
23-11-04, 16:06
Geplaatst door mark61
Wat ben je toch een suffe nicht. Volgende keer Schaap meenemen om je in te voeren in het uitgaansleven.


En dan heeft hij alle sjans en aandacht en ik sta er naast als Miss Muurbloem? Nee, dank je.

Coolassprov MC
23-11-04, 16:25
Als Verdonk zegt 'ze zijn allemaal gelijk', waarom bezoekt ze dan moskeeen en geen kerken, synagogen, politieke instellingen en mediacentra?

Tijdens 'De Dialoog' met Raadi Suudi, vroeg Raadi aan Rita wat zij bewonderde aan de Islam of wat zij zou kunnen leren van de Islam, toen zei ze na 30 seconden gedacht te hebben: ''niets''.

Mijn vraag is dan wat ze komt doen op moskeen?

En heeft ze door dat we in een land wonen waar theoretisch een Scheiding van Kerk en Staat is?

mark61
23-11-04, 16:41
Geplaatst door David
En dan heeft hij alle sjans en aandacht en ik sta er naast als Miss Muurbloem? Nee, dank je.

Jij kan je ontfermen over alle bloedneuzen. Een prima uitgangspositie.

dicksr
23-11-04, 17:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Als Verdonk zegt 'ze zijn allemaal gelijk', waarom bezoekt ze dan moskeeen en geen kerken, synagogen, politieke instellingen en mediacentra?

Tijdens 'De Dialoog' met Raadi Suudi, vroeg Raadi aan Rita wat zij bewonderde aan de Islam of wat zij zou kunnen leren van de Islam, toen zei ze na 30 seconden gedacht te hebben: ''niets''.

Mijn vraag is dan wat ze komt doen op moskeen?

En heeft ze door dat we in een land wonen waar theoretisch een Scheiding van Kerk en Staat is?

Is dit serieus ?

Minister van o.a. integratie nodigt uit / gaat op bezoek bij hen die moeizaam integreren. Zij die geintegreerd zijn staan wat lager op de prioriteitenlijst.

Jouw vraagstelling impliceert dat de islamieten gelijk geintegreerd zijn als de kerkelijken, politieke partijen, joden en media.

Ik heb een mededeling: Dat is dus niet zo!

V.w.b. haar (gebrek aan) bewondering voor de Islam, is haar ook gevraagd wat zij bewondert aan c.q. kan leren van het christendom?

Niet dus! De tendentieuze vraagstelling is dus, ongeacht het antwoord, weinig relevant!

Wat komt ze doen in moskeeen?
De bron van slechte integratie wordt bezocht door de minister van integratie. En jij vraagt wat ze daar komt doen?

En heeft ze door dat etc............?
Dogmatische religie beinvloedt integratie nadelig. Het is dus logisch dat een minister van integratie nog eens haarfijn komt uitleggen dat onze staatsinrichting in onze staat een hogere staat heeft dan de dogmatische en statische Koran!

Een nuttige bezigheid dunkt me wanneer je je realiseert dat het gemiddelde opleidingsniveau van de zogenaamde voorgangers (Imams) in de moskee de lagere school nauwelijks ontstijgt.


Nog meer vragen?

Davud
23-11-04, 17:57
:regie: achtung achtung, der fuehrer sprecht


honden blaffen, de karavaan trekt verder...

heb jij nog vragen?

neen?

nog iets nodig? een dwangbuis? of 2?

ik dank u voor uw WAANDACHT


Davud

dicksr
23-11-04, 18:03
Geplaatst door Davud
:regie: achtung achtung, der fuehrer sprecht


honden blaffen, de karavaan trekt verder...

heb jij nog vragen?

neen?

nog iets nodig? een dwangbuis? of 2?

ik dank u voor uw WAANDACHT


Davud

Voorwaar een zeer belangwekkende bijdrage. Zodra een inhoudelijk antwoord wordt verstrekt rennen wij terug naar onze egelstelling, rollen ons op en beginnen bagger te spuien.

Helemaal top!

Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud.

Davud
23-11-04, 18:07
je overschat je waarde als uebermensch door te durven DENKEN dat iemand inhoudelijk iets met jou zou willen bespreken.

ik heb meer respect voor de meest ongeletterde imam, dan voor zo'n nitwit als jou.

je bent gewoon... , tsja, hoe zeg je dat op een beleefde manier? :denk:

oninteressant?



Davud

criminar
23-11-04, 18:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zo hoort het Mark. Dat heet nu een vermogen tot snel aanpassen.

Toen ik vrouwen op straat zag met mini-rokjes dacht ik ook eerst dat het vrouwen waren die genomen wilden worden. Toen ik erachter kwam dat het gewoon tot de culturele uitingen behoorde van deze dames heb ik mij meteen aangepast en sindsdien vraag ik die dames niet om een verzetje. Ben je er zeker van dat het een culturele uiting is?

Eke
23-11-04, 18:13
Dicksr., heb je het over assimilatie of integratie ? Eke

Zwarte Schaap
23-11-04, 19:13
Geplaatst door Mark
ik zou echt geen enkele homotent in r'dam weten te vinden

zitten ze soms op die weg langs de pauluskerk ofzo?
Nee hoor

Cafe Boy(inmiddels verdwenen)
Cafe de Bak
Cafe Keerweer
Gaypalace
Shaft leatherbar
Cosmobar
Coc
Homojongerencafe Apollo
Cafe Bonaparte
Cafe Gossip
Cafe Strano
Cafe de Kameleon
Cafe Loge 90
Cafe Zizo
De Doos
De Rozentuin, een park die door homo als sexpark wordt gebruikt nabij Boymans van Beuningen.
Sauna Spartacus
Cosmosauna
De regenboog
Heeren op de Hoek
Dimple's

Ze zitten in een straal van ongeveer 500 meter nabij de Witte de Wittestraat.

Coolassprov MC
23-11-04, 19:15
Geplaatst door dicksr
Dogmatische religie beinvloedt integratie nadelig. Het is dus logisch dat een minister van integratie nog eens haarfijn komt uitleggen dat onze staatsinrichting in onze staat een hogere staat heeft dan de dogmatische en statische Koran!

Een nuttige bezigheid dunkt me wanneer je je realiseert dat het gemiddelde opleidingsniveau van de zogenaamde voorgangers (Imams) in de moskee de lagere school nauwelijks ontstijgt.

Ik heb je gewoon maar eens aangegeven bij beheer voor het racisme wat het is wat je schaamteloos verkondigd.

racisme en niets meer of minder; cultuuracisme om precies te zijn.

http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=499#comments

Oh, dus nu willen bepaalde lieden hier glashard gaan beweren dat
‘allochtone’ nederlanders (liefst spreekt men over moslims) de negatieve
aandacht en beledigingen aan zichzelf te danken hebben? Oh, zou dat dan ook
jullie mening zijn wanneer ik en plein public verkondig dat b.v. de
Nederlandse samenleving een goor en pervers volkje van kindermisbruikende
hersenloze idioten is dat te laf en te incompetent is om zelf iets te zeggen
en zich dus maar verschuilt achter de uitspraken van b.v. een wijlen Pim
Fortuyn?. Want laten we eerlijk zijn hoeveel Nederlanders denken niet
precies zoals dat soort personen , maar durven het niet te zeggen?

Of beter nog wat zou er zijn gebeurd als een bekende Nederlander zijn
walging verkondigde over bijvoorbeeld het feit dat tot op de dag van vandaag
zionistische hypocrieten hun handje snotterend op komen houden en over de
ruggen van hun vergaste geloofsgenoten zichzelf verrijken terwijl ze zelf
een onderdrukking en systematische zuivering steunen en in stand houden waar
de misdaden van ‘der fuhrer’ wit bij zouden wegtrekken. Nou, denk jullie dat
ik het Nederlandse volk kan overtuigen dat ze dit soort uitspraken toch echt
allemaal aan zichzelf te danken hebben of denk je niet dat iedereen de
vermoorde onschuld gaat spelen en het liefst deze bekende Nederlander met
hooivorken wil bewerken?

Ahahaha, mensen toch,

Sommige blijven echt moeite houden met het concept van individualisme,
integratie en collectieve bestraffing heh? Oke, laat het me dan zo uitleggen
dat ook “die personen” het kunnen bevatten. Voor zover er iets bestaat als
“integratie” want dat is uiteindelijk de boodschap van sommige, de andere
groep ziet liever geen integratie omdat zij zich zo genaamd “superieur”
wanen. Laten we duidelijk zijn, integratie is een vaag en zeer relatief
begrip dat een mooie stok is om moslims van tijd tot tijd mee om de oren te
slaan en even veilig flink je vooroordelen te botvieren. Mocht ik het mis
hebben dan wil ik graag van “die personen” de alomvattende definitie van
integratie hebben, nou?

Elke autochtoon die ik confronteer met deze vraag beweert iets anders of
komt niet verder dan “ze motten de taal kenne spreke en geen hoofdoekie
drage” Hmm, alhoewel ik een donkerbruin vermoeden heb dat het leeuwendeel
van de Nederlanders niet weet waar ze het over heeft en achter de kudde aan
hobbelt en af en toe wat mee blèrt over integratie. Ik ben er van overtuigd
dat ze integratie wederom verwarren met totale assimilatie. Oftewel hun
levensstijl uit pure verwaandheid opdringen aan iemand die er totaal geen
behoefte aan heeft.

De Nederlandse samenleving is een geïndividualiseerde maatschappij, toch?.
Tenminste daarmee kloppen jullie jezelf graag op de borst bij elke
gelegenheid die zich daarvoor aandient. Nou dan is de individualisering waar
de moslims om vragen, hun schreeuw om respect, toch een teken van
integratie.

Ik spreek de taal, ik ben perfect op de hoogte van de Nederlandse
staatsinrichting, ik ben een productief lid van de samenleving, ik ken
jullie levensstijl, jullie cultuur en toch kies ik ervoor om niet exact zo
te leven, ben ik dan niet geïntegreerd of hebben jullie gewoon een
acceptatie probleem? Nog een waar gebeurd voorbeeld. Een Moslima met een
academische graad wil gaan werken, ze wil dus iets betekenen voor deze
maatschappij, haar talenten en energie steken in iets dat zowel voldoening
geeft als nuttig is, maar wederom kan dit niet om dat sommige “verlichte”
Nederlanders menen dat dit niet kan vanwege haar Hijab (of hoofdvod hoe
sommige dit denigrerend noemen), alsof deze Hijab haar talenten verhult. Dit
soort voorbeelden zijn vandaag de dag meer norm dan uitzondering en dan komt
ene van Gogh mij vertellen dat ik een integratie probleem heb, dus een
regelrechte bedreiging voor dit “superieure” ras.

Het geeft maar goed aan dat veel van de mensen die het hardst schreeuwen om
‘integratie’ helemaal niet goed om kunnen gaan met mensen die verschillend
denken en leven. Wat dit soort bekrompen geesten willen is totale
assimilatie. Ze willen jou dwingen om te zijn zoals zij zijn en daar pas ik
voor. Hun definitie van ‘integratie’ is ergens in een derderangs kroeg samen
met een stroharige vrouw luisteren naar het geklaag en gesnotter van
smartlap hazes terwijl ik de zoveelste pul bier naar binnen gooi.

Als ik van Allah(Geprezen en Verheven is Hij) de vrijheid van keuze heb
gehad wie zijn bepaalde mensen dan om mij te dwingen te zijn zoals zij?

Privileges die ‘allochtone’ Nederlanders zouden hebben gehad?. Het enige dat
ik kan herkennen is een industrie van verenigingen en slecht gecoördineerde
en geldslurpende projecten die meer de zakken spekten van hun Nederlandse
organisatoren dan daadwerkelijk bijdroegen aan de verbetering van
leefomstandigheden van de ‘allochtoon’. De opkomst van de LPF geeft trouwens
maar weer eens heel mooi aan hoe ‘tolerant’ en ‘ruimdenkend’ Nederland is.
Enkel en alleen met de haatdragende uitspraken over moslims en buitenlanders
hebben deze partij grootgemaakt. Tsja, dat geeft maar weer te denken.

Davud
23-11-04, 19:25
Soera 10:

40. En er zijn sommigen onder hen die er in geloven en er zijn sommigen onder hen die er niet in geloven en uw Heer kent de onruststokers goed.
41. En indien zij u van leugen beschuldigen, zeg dan: "Aan mij mijn werk en aan u uw werk. Gij hebt niets uitstaande met hetgeen ik doe noch heb ik iets uitstaande met hetgeen gij doet."
42. En er zijn sommigen onder hen die naar u luisteren. Maar kunt gij de doven doen horen, zelfs al willen zij niet begrijpen?
43. En er zijn sommigen onder hen die naar u kijken. Maar kunt gij de blinden leiden, zelfs al willen zij niet zien?
44. Voorzeker, Allah doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan.



Vergeef het hem broeder C.: bovendien is zijn woordenschat slechts beperkt tot ongeveer 200 woorden.

heb begrip voor de onwetenden: zij straffen zichzelf al hard genoeg.

onwetendheid is een zware last, en het wordt steeds zwaarder.

zo kruipen zij in hun koppigheid blindelings in cirkeltjes rond, en haten iedereen en alles. En het meest zichzelf, maar dat weten zij ook niet.


Vrede


Davud

kaaskop
23-11-04, 19:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb je gewoon maar eens aangegeven bij beheer voor het racisme wat het is wat je schaamteloos verkondigd.

racisme en niets meer of minder; cultuuracisme om precies te zijn.

http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=499#comments

Oh, dus nu willen bepaalde lieden hier glashard gaan beweren dat
‘allochtone’ nederlanders (liefst spreekt men over moslims) de negatieve
aandacht en beledigingen aan zichzelf te danken hebben? Oh, zou dat dan ook
jullie mening zijn wanneer ik en plein public verkondig dat b.v. de
Nederlandse samenleving een goor en pervers volkje van kindermisbruikende
hersenloze idioten is dat te laf en te incompetent is om zelf iets te zeggen
en zich dus maar verschuilt achter de uitspraken van b.v. een wijlen Pim
Fortuyn?. Want laten we eerlijk zijn hoeveel Nederlanders denken niet
precies zoals dat soort personen , maar durven het niet te zeggen?

Of beter nog wat zou er zijn gebeurd als een bekende Nederlander zijn
walging verkondigde over bijvoorbeeld het feit dat tot op de dag van vandaag
zionistische hypocrieten hun handje snotterend op komen houden en over de
ruggen van hun vergaste geloofsgenoten zichzelf verrijken terwijl ze zelf
een onderdrukking en systematische zuivering steunen en in stand houden waar
de misdaden van ‘der fuhrer’ wit bij zouden wegtrekken. Nou, denk jullie dat
ik het Nederlandse volk kan overtuigen dat ze dit soort uitspraken toch echt
allemaal aan zichzelf te danken hebben of denk je niet dat iedereen de
vermoorde onschuld gaat spelen en het liefst deze bekende Nederlander met
hooivorken wil bewerken?

Ahahaha, mensen toch,

Sommige blijven echt moeite houden met het concept van individualisme,
integratie en collectieve bestraffing heh? Oke, laat het me dan zo uitleggen
dat ook “die personen” het kunnen bevatten. Voor zover er iets bestaat als
“integratie” want dat is uiteindelijk de boodschap van sommige, de andere
groep ziet liever geen integratie omdat zij zich zo genaamd “superieur”
wanen. Laten we duidelijk zijn, integratie is een vaag en zeer relatief
begrip dat een mooie stok is om moslims van tijd tot tijd mee om de oren te
slaan en even veilig flink je vooroordelen te botvieren. Mocht ik het mis
hebben dan wil ik graag van “die personen” de alomvattende definitie van
integratie hebben, nou?

Elke autochtoon die ik confronteer met deze vraag beweert iets anders of
komt niet verder dan “ze motten de taal kenne spreke en geen hoofdoekie
drage” Hmm, alhoewel ik een donkerbruin vermoeden heb dat het leeuwendeel
van de Nederlanders niet weet waar ze het over heeft en achter de kudde aan
hobbelt en af en toe wat mee blèrt over integratie. Ik ben er van overtuigd
dat ze integratie wederom verwarren met totale assimilatie. Oftewel hun
levensstijl uit pure verwaandheid opdringen aan iemand die er totaal geen
behoefte aan heeft.

De Nederlandse samenleving is een geïndividualiseerde maatschappij, toch?.
Tenminste daarmee kloppen jullie jezelf graag op de borst bij elke
gelegenheid die zich daarvoor aandient. Nou dan is de individualisering waar
de moslims om vragen, hun schreeuw om respect, toch een teken van
integratie.

Ik spreek de taal, ik ben perfect op de hoogte van de Nederlandse
staatsinrichting, ik ben een productief lid van de samenleving, ik ken
jullie levensstijl, jullie cultuur en toch kies ik ervoor om niet exact zo
te leven, ben ik dan niet geïntegreerd of hebben jullie gewoon een
acceptatie probleem? Nog een waar gebeurd voorbeeld. Een Moslima met een
academische graad wil gaan werken, ze wil dus iets betekenen voor deze
maatschappij, haar talenten en energie steken in iets dat zowel voldoening
geeft als nuttig is, maar wederom kan dit niet om dat sommige “verlichte”
Nederlanders menen dat dit niet kan vanwege haar Hijab (of hoofdvod hoe
sommige dit denigrerend noemen), alsof deze Hijab haar talenten verhult. Dit
soort voorbeelden zijn vandaag de dag meer norm dan uitzondering en dan komt
ene van Gogh mij vertellen dat ik een integratie probleem heb, dus een
regelrechte bedreiging voor dit “superieure” ras.

Het geeft maar goed aan dat veel van de mensen die het hardst schreeuwen om
‘integratie’ helemaal niet goed om kunnen gaan met mensen die verschillend
denken en leven. Wat dit soort bekrompen geesten willen is totale
assimilatie. Ze willen jou dwingen om te zijn zoals zij zijn en daar pas ik
voor. Hun definitie van ‘integratie’ is ergens in een derderangs kroeg samen
met een stroharige vrouw luisteren naar het geklaag en gesnotter van
smartlap hazes terwijl ik de zoveelste pul bier naar binnen gooi.

Als ik van Allah(Geprezen en Verheven is Hij) de vrijheid van keuze heb
gehad wie zijn bepaalde mensen dan om mij te dwingen te zijn zoals zij?

Privileges die ‘allochtone’ Nederlanders zouden hebben gehad?. Het enige dat
ik kan herkennen is een industrie van verenigingen en slecht gecoördineerde
en geldslurpende projecten die meer de zakken spekten van hun Nederlandse
organisatoren dan daadwerkelijk bijdroegen aan de verbetering van
leefomstandigheden van de ‘allochtoon’. De opkomst van de LPF geeft trouwens
maar weer eens heel mooi aan hoe ‘tolerant’ en ‘ruimdenkend’ Nederland is.
Enkel en alleen met de haatdragende uitspraken over moslims en buitenlanders
hebben deze partij grootgemaakt. Tsja, dat geeft maar weer te denken.

Jezus wat flauw. Weet je wat goed zou zijn voor de integratie? Een stop op het misbruik van het begrip 'Racisme'.

Coolassprov MC
23-11-04, 21:16
Geplaatst door kaaskop
Jezus wat flauw. Weet je wat goed zou zijn voor de integratie? Een stop op het misbruik van het begrip 'Racisme'.

Je hebt er wel kaas van gegeten? En wij motten ons maar aanpassuh huh?

Weet je wat het leuke is? :jammer:

Er is een sluitende definitie voor de term racisme en de grenzen ervan zijn overduidelijk gedefinieerd op te vragen bij bijvoorbeeld de Anne Frankstichting en het Landelijk Bureau tegen rassendiscriminatie.

We hebben echter 16miljoen Nederlands die een term dagelijks moeten aanhoren, of nemen hem dagelijks in de mond met het wijzende en pringende vingertje.

We hebben politici waarover je hetzelfde kan zeggen.

We hebben een ministerie, portefeuille, commissies, een minister van integratie.

Nogmaals:

Mocht ik het mis hebben dan wil ik graag van “die personen” de alomvattende definitie van integratie hebben, nou?

kaaskop
23-11-04, 21:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Je hebt er wel kaas van gegeten? En wij motten ons maar aanpassuh huh?

Weet je wat het leuke is? :jammer:

Er is een sluitende definitie voor de term racisme en de grenzen ervan zijn overduidelijk gedefinieerd op te vragen bij bijvoorbeeld de Anne Frankstichting en het Landelijk Bureau tegen rassendiscriminatie.

We hebben echter 16miljoen Nederlands die een term dagelijks moeten aanhoren, of nemen hem dagelijks in de mond met het wijzende en pringende vingertje.

We hebben politici waarover je hetzelfde kan zeggen.

We hebben een ministerie, portefeuille, commissies, een minister van integratie.

Nogmaals:

Mocht ik het mis hebben dan wil ik graag van “die personen” de alomvattende definitie van integratie hebben, nou?

Je hebt dicksr beschuldigd van -ahem- cultuur-racisme maar nog niet eens uitgelegd waarom..... :moe:

Coolassprov MC
23-11-04, 22:08
Geplaatst door kaaskop
Je hebt dicksr beschuldigd van -ahem- cultuur-racisme maar nog niet eens uitgelegd waarom..... :moe:

En jij hebt nog steeds niet uitgelegd waarom we zouden moeten stoppen met het aankaarten van racisme; laat staan dat je mijn vragen hebt beantwoord; noch dat je ingegaan bent op mijn teksten.

Dat blijkt; anders had je deze vragen niet hoeven te stellen. Dus in de rebound:

Aangezien Dicksr 'zijn cultuur' superieur acht boven die van anderen, in dit geval die van moslims, is hij racistisch bezig op het gebied van cultuur.

Als je het over integratie en integreren hebt, moet er een sluitende definitie van integratie zijn; moet je kunnen zeggen wanneer iemand geintegreerd is en wanneer die niet geintegreerd is.

Als je het hebt over assimilatie moet je weten dat assimilatie (volgens het europese en internationale recht) gelijk staat aan facisme .

Wie was er ookal weer begonnen met het smijten met, en opdrukken van deze termen ?

kaaskop
23-11-04, 22:26
Geplaatst door Coolassprov MC
En jij hebt nog steeds niet uitgelegd waarom we zouden moeten stoppen met het aankaarten van racisme; laat staan dat je mijn vragen hebt beantwoord; noch dat je ingaat op wat ik te melden heb.

Dat blijkt anders had je deze vragen niet hoeven te stellen. Dus in de rebound:

Rustig aan maar. Het is volkomen normaal dat je een beschuldiging van toelichting voorziet. Dat had je nagelaten. Daarna zal ik nog wel eens kijken of ik het interessant vind je vragen te beantwoorden.



Aangezien Dicksr zijn cultuur superieur acht boven die van anderen, in dit geval die van moslims, is hij racistisch bezig op het gebied van cultuur.

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Bron: www.vandale.nl

Hier staat dus expliciet vermeld dat het gaat om een negatieve houding jegens een ras . Dicksr heeft het alleen over Imams en merkt in feite alleen maar iets op over hun opleidingsniveau. Je verwijt van racisme is dus geheel niet van toepassing, vandaar dat ik begin te zuchten over misbruik.




Als je het over integratie en integreren hebt, moet er een sluitende definitie van integratie zijn; moet je kunnen zeggen wanneer iemand geintegreerd is en wanneer niet.

Ja en dus?



Als je het hebt over assimilatie moet je weten dat assimilatie gelijk staat aan facisme .

Je verliest je in kretologie zonder dat je je echt druk maakt over definities. Maakt bij mij geen indruk.



Wie was er ookal weer begonnen met het smijten met en opdrukken deze termen ?

Weet ik veel. Het is wel duidelijk dat jij er een potje van maakt. Toch blijf ik erbij dat integratie niet gediend is met het te pas en te onpas mekkeren over al dan niet vermeend racisme. Als je serieus integratie ter harte neemt erken je je eigen fouten, en geloof me die worden er door de autochtonen en NL regering ook genoeg gemaakt, zonder dat je begrippeninflatie gaat toepassen om maar niet van je luie reet te hoeven komen. Integreren is niet voor niks een werkwoord.

Coolassprov MC
24-11-04, 09:38
Geplaatst door kaaskop
Hier staat dus expliciet vermeld dat het gaat om een negatieve houding jegens een ras .


Geplaatst door dicksr
Het is dus logisch dat een minister van integratie nog eens haarfijn komt uitleggen dat onze staatsinrichting in onze staat een hogere staat heeft dan de dogmatische en statische Koran!

Is dit serieus ?

Oh, zou dat dan ook jouw mening zijn wanneer ik en plein public verkondig dat b.v. de Nederlandse samenleving een goor en pervers volkje van kindermisbruikende hersenloze idioten is dat te laf en te incompetent is om zelf iets te zeggen en zich dus maar verschuilt achter de uitspraken van b.v. een wijlen Pim Fortuyn?.

Dans maar weer eens lekker om de hete brij heen. En maak je maar makkelijk af van de issue en vergoeilijk andere vormen van racisme.

Joden zijn een ras. Moslims hangen een achterlijke religie aan, zijn geen ras; dus vogelvrij.

Zo ken ik er wel meer; cultuurracisme.

Wat DICKSR schrijft is cultuurracisme. Dat moet vermeld worden. Racisme heeft vele gezichten. Niet alleen "Alle buitenlanders eruit!" roepen is racisme. Dat roepen is het stomste wat je als racist kan doen. Een hele cultuur wordt zwart gemaakt, zonder dat mensen er iets van weten. De verschillen tussen culturen worden misbruikt. Als je het sociologisch bekijkt houdt het zoeken naar een nieuwe collectieve identiteit in, dat je kijkt hoe anderen zijn, waarbij je die anderen duidelijk en negatief omschrijft. Aan de hand daarvan kan je dan je vervolgens jezelf - positief - omschrijven.

dicksr
24-11-04, 10:33
Geplaatst door Eke
Dicksr., heb je het over assimilatie of integratie ? Eke

Wanneer je, zoals ik voorsta, ieder in zijn waarde laat en daar zorgvuldig mee omgaat, heb ik het in mijn beleving altijd over integratie.

Ik zie assimilatie als een natuurlijk proces over veel langere tijd waarin bewoners van een bepaald gebied zich mengen en geheel of gedeeltelijk in elkaar overgaan tot een 'nieuwe' werkelijkheid.

dicksr
24-11-04, 10:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb je gewoon maar eens aangegeven bij beheer voor het racisme wat het is wat je schaamteloos verkondigd.

racisme en niets meer of minder; cultuuracisme om precies te zijn.

http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=499#comments

Oh, dus nu willen bepaalde lieden hier glashard gaan beweren dat
‘allochtone’ nederlanders (liefst spreekt men over moslims) de negatieve
aandacht en beledigingen aan zichzelf te danken hebben? Oh, zou dat dan ook
jullie mening zijn wanneer ik en plein public verkondig dat b.v. de
Nederlandse samenleving een goor en pervers volkje van kindermisbruikende
hersenloze idioten is dat te laf en te incompetent is om zelf iets te zeggen
en zich dus maar verschuilt achter de uitspraken van b.v. een wijlen Pim
Fortuyn?. Want laten we eerlijk zijn hoeveel Nederlanders denken niet
precies zoals dat soort personen , maar durven het niet te zeggen?

Of beter nog wat zou er zijn gebeurd als een bekende Nederlander zijn
walging verkondigde over bijvoorbeeld het feit dat tot op de dag van vandaag
zionistische hypocrieten hun handje snotterend op komen houden en over de
ruggen van hun vergaste geloofsgenoten zichzelf verrijken terwijl ze zelf
een onderdrukking en systematische zuivering steunen en in stand houden waar
de misdaden van ‘der fuhrer’ wit bij zouden wegtrekken. Nou, denk jullie dat
ik het Nederlandse volk kan overtuigen dat ze dit soort uitspraken toch echt
allemaal aan zichzelf te danken hebben of denk je niet dat iedereen de
vermoorde onschuld gaat spelen en het liefst deze bekende Nederlander met
hooivorken wil bewerken?

Ahahaha, mensen toch,

Sommige blijven echt moeite houden met het concept van individualisme,
integratie en collectieve bestraffing heh? Oke, laat het me dan zo uitleggen
dat ook “die personen” het kunnen bevatten. Voor zover er iets bestaat als
“integratie” want dat is uiteindelijk de boodschap van sommige, de andere
groep ziet liever geen integratie omdat zij zich zo genaamd “superieur”
wanen. Laten we duidelijk zijn, integratie is een vaag en zeer relatief
begrip dat een mooie stok is om moslims van tijd tot tijd mee om de oren te
slaan en even veilig flink je vooroordelen te botvieren. Mocht ik het mis
hebben dan wil ik graag van “die personen” de alomvattende definitie van
integratie hebben, nou?

Elke autochtoon die ik confronteer met deze vraag beweert iets anders of
komt niet verder dan “ze motten de taal kenne spreke en geen hoofdoekie
drage” Hmm, alhoewel ik een donkerbruin vermoeden heb dat het leeuwendeel
van de Nederlanders niet weet waar ze het over heeft en achter de kudde aan
hobbelt en af en toe wat mee blèrt over integratie. Ik ben er van overtuigd
dat ze integratie wederom verwarren met totale assimilatie. Oftewel hun
levensstijl uit pure verwaandheid opdringen aan iemand die er totaal geen
behoefte aan heeft.

De Nederlandse samenleving is een geïndividualiseerde maatschappij, toch?.
Tenminste daarmee kloppen jullie jezelf graag op de borst bij elke
gelegenheid die zich daarvoor aandient. Nou dan is de individualisering waar
de moslims om vragen, hun schreeuw om respect, toch een teken van
integratie.

Ik spreek de taal, ik ben perfect op de hoogte van de Nederlandse
staatsinrichting, ik ben een productief lid van de samenleving, ik ken
jullie levensstijl, jullie cultuur en toch kies ik ervoor om niet exact zo
te leven, ben ik dan niet geïntegreerd of hebben jullie gewoon een
acceptatie probleem? Nog een waar gebeurd voorbeeld. Een Moslima met een
academische graad wil gaan werken, ze wil dus iets betekenen voor deze
maatschappij, haar talenten en energie steken in iets dat zowel voldoening
geeft als nuttig is, maar wederom kan dit niet om dat sommige “verlichte”
Nederlanders menen dat dit niet kan vanwege haar Hijab (of hoofdvod hoe
sommige dit denigrerend noemen), alsof deze Hijab haar talenten verhult. Dit
soort voorbeelden zijn vandaag de dag meer norm dan uitzondering en dan komt
ene van Gogh mij vertellen dat ik een integratie probleem heb, dus een
regelrechte bedreiging voor dit “superieure” ras.

Het geeft maar goed aan dat veel van de mensen die het hardst schreeuwen om
‘integratie’ helemaal niet goed om kunnen gaan met mensen die verschillend
denken en leven. Wat dit soort bekrompen geesten willen is totale
assimilatie. Ze willen jou dwingen om te zijn zoals zij zijn en daar pas ik
voor. Hun definitie van ‘integratie’ is ergens in een derderangs kroeg samen
met een stroharige vrouw luisteren naar het geklaag en gesnotter van
smartlap hazes terwijl ik de zoveelste pul bier naar binnen gooi.

Als ik van Allah(Geprezen en Verheven is Hij) de vrijheid van keuze heb
gehad wie zijn bepaalde mensen dan om mij te dwingen te zijn zoals zij?

Privileges die ‘allochtone’ Nederlanders zouden hebben gehad?. Het enige dat
ik kan herkennen is een industrie van verenigingen en slecht gecoördineerde
en geldslurpende projecten die meer de zakken spekten van hun Nederlandse
organisatoren dan daadwerkelijk bijdroegen aan de verbetering van
leefomstandigheden van de ‘allochtoon’. De opkomst van de LPF geeft trouwens
maar weer eens heel mooi aan hoe ‘tolerant’ en ‘ruimdenkend’ Nederland is.
Enkel en alleen met de haatdragende uitspraken over moslims en buitenlanders
hebben deze partij grootgemaakt. Tsja, dat geeft maar weer te denken.


Je sentimenten zoals die blijken uit deze plaatsing zijn helder. Aan argumenten ontbreekt het echter.

Het is je goed recht mij voor te dragen bij beheer voor vermeend rascisme, ik kan me echter niet voorstellen dat zij in mijn plaatsing hier of in enige andere plaatsing zelfs maar een zweem van rascisme zullen aantreffen. Hun reactie zie ik dus met vertrouwen tegemoet.

Voor je aantijging ontbreekt je ieder argument!

dicksr
24-11-04, 10:53
Geplaatst door dicksr
Wanneer je, zoals ik voorsta, ieder in zijn waarde laat en daar zorgvuldig mee omgaat, heb ik het in mijn beleving altijd over integratie.

Ik zie assimilatie als een natuurlijk proces over veel langere tijd waarin bewoners van een bepaald gebied zich mengen en geheel of gedeeltelijk in elkaar overgaan tot een 'nieuwe' werkelijkheid.


Gezien het verloop van de discussie voeg ik daar nog aan toe dat de assimilatie die ik hier beschrijf een natuurlijk (vrijwillig) proces is, zonder dwang. De eerder gegeven definitie van assimilatie=fascisme is flauwe kul. Dit geldt echter wel wanneer we spreken van GEDWONGEN assimilatie!

kaaskop
24-11-04, 11:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Is dit serieus ?

Het toont perfect aan hoe jij de term 'racisme'er aan de haren bij sleept. Thank u for that. Dicksr geeft alleen maar aan dat Verdonk komt uitleggen dat de huidige staatinrichting hier ten lande de norm is en niet de Koran. Is feitelijk al niets op af te dingen en heeft werkelijk geen poot te maken met racisme.



Oh, zou dat dan ook jouw mening zijn wanneer ik en plein public verkondig dat b.v. de Nederlandse samenleving een goor en pervers volkje van kindermisbruikende hersenloze idioten is dat te laf en te incompetent is om zelf iets te zeggen en zich dus maar verschuilt achter de uitspraken van b.v. een wijlen Pim Fortuyn?.

Ik ben het met een dergelijk beeld uiteraard niet eens, maar je mag je mening daaromtrent gerust uiten. Sterker nog het forum hier wemelt van berichten met een dergelijke inhoud. Maar evengoed mag ik op zo'n overtrokken mening natuurlijk weer beuken wat ik wil. Tsja die vrijheid he, toont nog waar weer eens het gelijk van de stelling van Dicksr aan.



Dans maar weer eens lekker om de hete brij heen. En maak je maar makkelijk af van de issue en vergoeilijk andere vormen van racisme.

Whatever, je denkt maar wat je wil denken. Ik vind juist racisme een te belangrijk begrip om maar te pas en te onpas overal op te plakken.



Joden zijn een ras. Moslims hangen een achterlijke religie aan, zijn geen ras; dus vogelvrij..

Ja je trekt je eigen conclusies maar. Volgens mij is er in dit land ergens wel heel veel gelegenheid voor de Moslims om Moslim te kunnen zijn, vergelijk het maar eens met de Poolse katholieken ten tijde van het communistische regime, man dan gaat het hier nog steeds bepaald soepel. Aan de andere kant is dit dus een open samenleving waarbij ook Moslims bekritiseerd mogen worden, het zijn geen beschermde diersoorten, er hoeft geen kaasstolp overheen. Maar de Islam is in dit land niet de norm.



Zo ken ik er wel meer; cultuurracisme.

Poehee, jij gaat je eigen definities verzinnen. Onder welke noemer valt jouw leerstoel?



Wat DICKSR schrijft is cultuurracisme. Dat moet vermeld worden. Racisme heeft vele gezichten. Niet alleen "Alle buitenlanders eruit!" roepen is racisme. Dat roepen is het stomste wat je als racist kan doen. Een hele cultuur wordt zwart gemaakt, zonder dat mensen er iets van weten.

Goed, de aandacht voor de Moslims is op dit moment eenzijdig en tegen het ongezonde aan. Aan de andere kant willen die Moslims maar al te graag als individu gezien worden en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar als ik dan in gesprek raak met zo'n individu wordt er weer gecalimerood en is het weer zij tegen wij en racismebladibladibla...



De verschillen tussen culturen worden misbruikt. Als je het sociologisch bekijkt houdt het zoeken naar een nieuwe collectieve identiteit in,

Kijk en daar zit hem de angel. Het is een utopie te verwachten dat de Nederlandse maatschappij, die nog maar minder dan vijftig jaar iets structureels met de Islam te maken heeft, erg snel verschuift naar een model waarin de gemiddelde Moslim zich herkent, laat staan wat de fundiboys aanhangen. Sterker nog, dit land ontkerkelijkt nog steeds way veel sneller dan dat de Islam buiten de bestaande Moslims om groeit. Ik vind persoonlijk dan ook dat ik me weinig hoef aan te trekken van Islamgeboden als ze niet stroken met mijn eigen normen en waarden patroon maar ik denk dat het ook wel zal meevallen omdat ik vind dat je elkaar ten allen tijde met respect moet behandelen. Dit moet je dus niet gaan omdraaien als je tot de groep van Salam behoort door te stellen "Hee in mijn religie mag ik uit respect de vrouw geen hand geven dus ik vertik het dan ook maar" De algemeen norm is dat je bij een begroeting die hand wel geeft en zeker geen onderscheid maakt tussen vrouw of man. Ik denk dat Salam dus aan zet is. In zijn identiteit hoort m.i. de overweging: OK ik mag die hand niet geven maar Allah zal begrijpen dat ik uitzonderingen maak om met mijn omgeving in respect en harmonie te kunnen leven.



dat je kijkt hoe anderen zijn, waarbij je die anderen duidelijk en negatief omschrijft. Aan de hand daarvan kan je dan je vervolgens jezelf - positief - omschrijven.

Veel te ver gezocht. In NL hebben we notabene al lang de veluwe gereformeerden en ook die zijn al tijdenlang onder een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking onderwerp van hoon en spot.

dicksr
24-11-04, 11:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Is dit serieus ?

Oh, zou dat dan ook jouw mening zijn wanneer ik en plein public verkondig dat b.v. de Nederlandse samenleving een goor en pervers volkje van kindermisbruikende hersenloze idioten is dat te laf en te incompetent is om zelf iets te zeggen en zich dus maar verschuilt achter de uitspraken van b.v. een wijlen Pim Fortuyn?.

Van mij zou je alles mogen zeggen! Dat wil nog niet zeggen dat je daarmee gelijk hebt of een argument hebt gehanteerd.

Waar het wel om gaat is dat wij allemaal kiezen voor DEZE samenleving. Je ziet aan het toenemende emigreren dat er ook mensen zijn die ervoor kiezen elders hun heil te zoeken. En daarin zit de schoonheid van keuze-vrijheid aan de ene kant, daarin zit ook opgesloten het bewust nemen van consequenties die bij jouw keuze passen. In het voorbeeld van de in jouw ogen geperverteerde samenleving gelden diezelfde keze-mogelijkheden. Dit betekent dus niet dat ik zeg: "Kras maar op!" Dit betekent dat als consequentie van je keuze hier te wonen en leven, je zowel de rechten als de plichten die deze samenleving kent accepteert.


Geplaatst door Coolassprov MC

Dans maar weer eens lekker om de hete brij heen. En maak je maar makkelijk af van de issue en vergoeilijk andere vormen van racisme.
Joden zijn een ras. Moslims hangen een achterlijke religie aan, zijn geen ras; dus vogelvrij.
Zo ken ik er wel meer; cultuurracisme.


Om deze brij valt niet heen te dansen, rascisme c.q. discriminatie is helder in de wet omschreven en omvat zeker ook religie. Het zou dus zorgvuldiger zijn om discriminatie als algemene term te gebruiken i.p.v. rascisme. We spreken dus van anti-discriminatie wetgeving waarbinnen rascisme een van de verschijningsvormen is.


Geplaatst door Coolassprov MC

Wat DICKSR schrijft is cultuurracisme.

Dit bestrijd ik dus.

Op sentimentele gronden vindt jij, is het jouw mening, dat wat ik schrijf rascistisch (discriminerend) is en dat is je goed recht en vanuit dat gevoel mag je het natuurlijk aanbrengen. Maar daarmee is het nog geen feit! Om aan te tonen of ik werkelijk discriminerend heb geschreven zijn wel feiten nodig en naar mijn mening ontbreken die.


Geplaatst door Coolassprov MC

Een hele cultuur wordt zwart gemaakt, zonder dat mensen er iets van weten.


Bedoel je hier dat de mensen uit die zwartgemaakte cultuur niet weten dat ze zwart worden gemaakt? of bedoel je dat de mensen die die cultuur zwart maken niets van die cultuur weten?



Geplaatst door Coolassprov MC

De verschillen tussen culturen worden misbruikt. Als je het sociologisch bekijkt houdt het zoeken naar een nieuwe collectieve identiteit in, dat je kijkt hoe anderen zijn, waarbij je die anderen duidelijk en negatief omschrijft. Aan de hand daarvan kan je dan je vervolgens jezelf - positief - omschrijven.

Zoals je dit omschrijft is het werkelijk onzin en hoe je dit 'sociologisch' kunt verantwoorden is mij een raadsel.

Zoeken naar een nieuwe COLLECTIEVE identiteit beschrijf je als het opleggen van je eigen identiteit. Hier zit geen zoeken in.


Even terug naar de basis:

Iemand van een ernstig en strafbaar feit, rascisme (discriminatie) beschuldigen zonder grond (zonder argumenten) noemen we laster. Daarvoor bestaat ook regelgeving. Nu mag je mij belasteren zoveel je wilt, dat is iets tussen jou en je schepper, zolang mijn geweten zuiver is heb ik daar weinig last van.

Coolassprov MC
24-11-04, 13:48
Geplaatst door dicksr
Iemand van een ernstig en strafbaar feit, rascisme (discriminatie) beschuldigen zonder grond (zonder argumenten) noemen we laster. Daarvoor bestaat ook regelgeving. Nu mag je mij belasteren zoveel je wilt, dat is iets tussen jou en je schepper, zolang mijn geweten zuiver is heb ik daar weinig last van.


Geplaatst door dicksr
Het is dus logisch dat een minister van integratie nog eens haarfijn komt uitleggen dat onze staatsinrichting in onze staat een hogere staat heeft dan de dogmatische en statische Koran!

Ik wil als laatst vermelden dat Verdonk die zogenaamde 'integratie-issue' heel wat makkelijker zou maken als ze gewoon zou zeggen wat jij schaamteloos en vol onwetendheid schrijft.

dicksr
24-11-04, 14:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wil als laatst vermelden dat Verdonk die zogenaamde 'integratie-issue' heel wat makkelijker zou maken als ze gewoon zou zeggen wat jij schaamteloos en vol onwetendheid schrijft.

Ik doe niet anders dan aanhalen wat scheiding tussen kerk en staat inhoudt. Het schaamteloze en onwetende waar jij op doelt ongaat mij. Deze opmerkingen maak ik ook m.b.t. bijv. het dogmatische van RK en protestantisme. In onze staatsinrichting is religie een prive-aangelegenheid van het individu. Groepen religieuze individuen kunnen zich verenigen in bijvoorbeeld een politieke partij om langs democratische weg die staatsinrichting te wijzigen. Onze staatsinrichting verandert niet ten behoeve van een individu.

Opnieuw moet ik vaststellen dat je loze sentimentele kreten slaakt, zonder enig argument of feit. Als nu iets integratie in de weg staat, dan is het juist dat ontbreken van de werkelijkheid binnen het sentimentele fanatisme wat je hier nu al een tijdje ten toon sprijdt.

mark61
24-11-04, 14:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wil als laatst vermelden dat Verdonk die zogenaamde 'integratie-issue' heel wat makkelijker zou maken als ze gewoon zou zeggen wat jij schaamteloos en vol onwetendheid schrijft.

Vertel s, wat is er 'schaamteloos' en 'onwetend' aan wat dicksr zegt?

Juliette
24-11-04, 14:33
Aangezien Dicksr 'zijn cultuur' superieur acht boven die van anderen, in dit geval die van moslims, is hij racistisch bezig op het gebied van cultuur.


Pertinent niet waar. Dicksr heeft enkel het woord "staatsinrichting" gebruikt. Niet cultuur.

Coolassprov MC
24-11-04, 15:16
Geplaatst door mark61
Vertel s, wat is er 'schaamteloos' en 'onwetend' aan wat dicksr zegt?


Geplaatst door Juliette
Aangezien Dicksr 'zijn cultuur' superieur acht boven die van anderen, in dit geval die van moslims, is hij racistisch bezig op het gebied van cultuur.

Pertinent niet waar. Dicksr heeft enkel het woord "staatsinrichting" gebruikt. Niet cultuur.


Geplaatst door dicksr
Opnieuw moet ik vaststellen dat je loze sentimentele kreten slaakt, zonder enig argument of feit.

Gaan jullie maar lekker efkes 'cultuurracisme' intikken op www.google.nl en onderwijs je zelf over dit begrip; ik voel me te 'superieur' om verder op jullie in te gaan.


Geplaatst door dicksr
Als nu iets integratie in de weg staat, dan is het juist dat ontbreken van de werkelijkheid binnen het sentimentele fanatisme wat je hier nu al een tijdje ten toon sprijdt.

Spreiden is trouwens met korte 'ei'. Ga jij nou maar bekommeren om de ruim 1 miljoen (functioneel) analfabeten onder de Nederlander en het lage percentage (10%) hoog opgeleiden on der de Nederlanders tegenover 1/3 van de Marokkanen die hoog opgeleid is.

Je weet wel de mensen die jou de gelegenheid hebben geschonken om vanachter de luxe van je toetsenbord je nazistische ideeen te spuien over Islam en de Islamitische gemeenschap.

wytze
24-11-04, 15:30
De titel van dit topic berust op een misverstand:
Frau Verdonk had zichzelf namelijk perfect voorbereid op de ontmoeting met deze Imam.
"Ah, ik krijg net door dat deze Imam gaat weigeren mij de hand te geven.
Staan de camera's allemaal klaar? hebben jullie de goede hoek zodat goed zichtbaar is dat ik mijn hand uitsteek en hij dat gaat weigeren? Is het niet zichtbaar dat hij z'n hand naar z'n hart brengt? Ok. dan kunnen we beginnen. Dat wordt vet scoren vandaag"

dicksr
24-11-04, 15:41
Geplaatst door Coolassprov MC



Spreiden is trouwens met korte 'ei'.

Kijk nu heb je een feit te pakken, dank, ik twijfelde maar koos verkeerd. '



Geplaatst door Coolassprov MC

Je weet wel de mensen die jou de gelegenheid hebben geschonken om vanachter de luxe van je toetsenbord je nazistische ideeen te spuien over Islam en de Islamitische gemeenschap.

Als dit een feit zou zijn, dan was ik ze daar zeer dankbaar voor. Je beoordeling van mijn priksels als 'nazistisch' is opnieuw sentimenteel en ontbeert iedere grond. Formeel denk ik zelfs dat dit opnieuw lasterlijk is. Daarmee opnieuw een zaak tussen jou en je schepper. Geweten weet je wel.


Wat ik nu werkelijk verbazingwekkend vind, is het totale gebrek aan argumentatie waarmee je hier meent allerlei aan mij gerichte bagger te moeten plaatsen. Zou aardig zijn als je of argumenten plaatst of ophoudt te lasteren

mark61
24-11-04, 15:45
Geplaatst door dicksr
Kijk nu heb je een feit te pakken, dank, ik twijfelde maar koos verkeerd. '

Je tweifelde?


Als dit een feit zou zijn, dan was ik ze daar zeer dankbaar voor. Je beoordeling van mijn priksels als 'nazistisch' is opnieuw sentimenteel en ontbeert iedere grond. Formeel denk ik zelfs dat dit opnieuw lasterlijk is. Daarmee opnieuw een zaak tussen jou en je schepper. Geweten weet je wel.

Dat jij nog geen strafpunten voor al dat racistische nazisme hebt gekregen. Je snapt het niet. Zitten ze te slapen die moderatoren.

Ipv 'sentimenteel' suggereer ik 'hysterisch'. Aangezien je blijkbaar taaladvies nodig hebt. :hihi:

Met Coolass een normaal gesprek voeren is onmogelijk. So don't bother.

Coolassprov MC
24-11-04, 16:12
Moskeeen moeten niet de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de misstanden die de verdeel- en heerspolitiek van
wanna-be nazisten als Ayaan en Rita veroorzaken.

Ze vinden concurrentie gezond als het gaat om de zorg en dergelijke; nu hebben ze ook concurrentie en verdeelheid gezaaid tussen moslims en niet-moslims en willen mij laten geloven dat dat niet de intentie is, terwijl ze er nog een liter olie over heen gieten door bij B&Van Dorp te zeggen: 'ik weet niet in wat voor samenleving we terecht zijn gekomen (met deze moslims).

Voortaan niets wat zich 'politiek' noemt binnen de moskee; je bent welkom maar zonder camera en zonder overbodige appendix in de vorm van de pers of andere mik-mak.

Willen 'ze' met iemand praten; laat ze praten met een voorlichter of met een woordvoerder.

Dat zou de ultieme 'integratie' zijn!


Geplaatst door mark61
Met Coolass een normaal gesprek voeren is onmogelijk. So don't bother.

Klein geheimpje: ik ben hier niet om 'normale gesprekken te voeren' met snotneuzen als Dicksr.

dicksr
24-11-04, 16:35
Geplaatst door Coolassprov MC

Klein geheimpje: ik ben hier niet om 'normale gesprekken te voeren' met snotneuzen als Dicksr.

Zelden werd een zo klein geheim met zoveel sentiment en zo weinig inhoud in zo veel plaatsingen geadverteerd.

mark61
24-11-04, 17:05
Geplaatst door dicksr
Zelden werd een zo klein geheim met zoveel sentiment en zo weinig inhoud in zo veel plaatsingen geadverteerd.

Het maakt een beetje een RIAGG-indruk.

Coolassprov MC
24-11-04, 17:32
Geplaatst door dicksr
Zelden werd een zo klein geheim met zoveel sentiment en zo weinig inhoud in zo veel plaatsingen geadverteerd.

Ik wacht nog steeds op jullie sluitende definitie van 'integratie'. Met net zo een gemak als jij in je 'heilige online vandale woordenboek de nederlandsche taal' de definitie hebt gevonden voor 'racisme'.

Weetjewel? Het predikaat waarvoor onze lieve tante Rita een speciaal kledingetiket wilde stikken op de jassen van allochtonen. Om daaraan 'de integriteit van hun integratie' zichtbaar te maken an het exterieur.

Ja, mij deed het ook, samen met voormalig VVD-minister Hans Dijkstal, denken aan de Davidster voor en tijdens WO2.

kaaskop
24-11-04, 17:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wacht nog steeds op jullie sluitende definitie van 'integratie'. Met net zo een gemak als jij in je 'heilige online vandale woordenboek de nederlandsche taal' de definitie hebt gevonden voor 'racisme'.

Hoho dat was ik.



Weetjewel? Het predikaat waarvoor onze lieve tante Rita een speciaal kledingetiket wilde stikken op de jassen van allochtonen. Om daaraan 'de integriteit van hun integratie' zichtbaar te maken an het exterieur.

Ja haal dat er ook maar bij.




Ja, mij deed het ook, samen met voormalig VVD-minister Hans Dijkstal, denken aan de Davidster voor en tijdens WO2.

Ach gewoon een dom proefballonnetje, get over it.

wytze
24-11-04, 17:45
kaaskop,

niks gewoon proefballonnetje.
Inmiddels is daar de integratiekaart!

kaaskop
24-11-04, 17:53
Geplaatst door wytze
kaaskop,

niks gewoon proefballonnetje.
Inmiddels is daar de integratiekaart!

Ach kom op, niet direct zo de schoudertjes laten hangen. Dat is niets meer dan een methode om informatie te structureren en dat is nog iets heel anders dan een beleidsinstrument. De opvallend goede schoolprestaties van Chinese en Ethiopische leerlingen komen zo bijvoorbeeld ook boven drijven

Coolassprov MC
24-11-04, 17:58
Geplaatst door kaaskop
Hoho dat was ik.


Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wacht nog steeds op jullie sluitende definitie van 'integratie'.

kaaskop
24-11-04, 18:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wacht nog steeds op jullie sluitende definitie van 'integratie'.


He luie donder, nou vooruit dan:

in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
2 [econ.] het samenbrengen in één bedrijf van alle productiestadia

bron www.vandale.nl


Overigens moet ik van dat 'jullie sluitende definitie van 'integratie'' wel weer heel erg :rolleyes:

Coolassprov MC
24-11-04, 18:12
Geplaatst door kaaskop
He luie donder, nou vooruit dan:

in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel

Ik spreek de taal, ik ben perfect op de hoogte van de Nederlandse
staatsinrichting, ik ben een productief lid van de samenleving, ik ken
jullie levensstijl, jullie cultuur en toch kies ik ervoor om niet exact zo
te leven, ben ik dan niet geïntegreerd of hebben jullie gewoon een
acceptatie probleem?

kaaskop
24-11-04, 18:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik spreek de taal, ik ben perfect op de hoogte van de Nederlandse
staatsinrichting, ik ben een productief lid van de samenleving, ik ken
jullie levensstijl, jullie cultuur en toch kies ik ervoor om niet exact zo
te leven, ben ik dan niet geïntegreerd of hebben jullie gewoon een
acceptatie probleem?

Jullie jullie jullie jullie jullie. Dat en je te pas en te onpas gejank over racisme maakt dat er bij jou geen sprake is van het "maken van een harmonisch geheel of opnemen in een geheel". Dat en niets anders.

mark61
24-11-04, 18:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik spreek de taal, ik ben perfect op de hoogte van de Nederlandse
staatsinrichting, ik ben een productief lid van de samenleving, ik ken
jullie levensstijl, jullie cultuur en toch kies ik ervoor om niet exact zo
te leven, ben ik dan niet geïntegreerd of hebben jullie gewoon een
acceptatie probleem?

Je bent geen productief lid van dit forum, aangezien je niets anders doet dan andere prikkers schuimbekkend afserveren.

Wij hebben een acceptatieprobleem met jou. Niet met jullie, want 'wij' denken niet in 'jullie'-termen. Als je alleen maar in 'jullie' kan denken ken je de NL-samenleving in het geheel niet.

Coolassprov MC
24-11-04, 20:31
Geplaatst door mark61
Wij hebben een acceptatieprobleem met jou. Niet met jullie, want 'wij' denken niet in 'jullie'-termen. Als je alleen maar in 'jullie' kan denken ken je de NL-samenleving in het geheel niet.

Ga maar oefenen op het verschil tussen content en context ; gaan we het nu hebben over jullie en ons ? Okey?

Ik ken jullie beter dan dat ik ons ken.

Ik maak onderscheid tussen de 'politiek' en de mens; als ik met 'Nederlanders' Marokko of Turkije bezoek, vinden we cultureel gezien dezelfde dingen leuk of niet leuk. We zijn dus al 1 cultuur!

En nu laat Verdonk wetten passeren die wetmatig bevestigen dat ik anders ben dan de Hollandse jongen die ik mijn leven lang ken; en nooit gelijk zal zijn aan zijn 'Nederlanderschap'. Het mijne kan mij immers ook nog op ieder moment ontnomen worden.

En dan is het vreemd dat mijn zoontje wel een Nederlands paspoort heeft, en ik niet.

Als je wilt weten of je geintegreerd bent, hoef je niet naar het NOS-journaal te luisteren of naar wat Verdonk zegt, maar je hoeft alleen maar te kijken in je telefoonlijst om de veelzijdigheid van mensen, culturen en reliegies te zoeken.

Zoek het maar dicht bij huis. En als je geen onderdeel bent van de integratie en acceptatie ben je onderdeel van de segregatie en afwijzing.

Coolassprov MC
25-11-04, 09:43
Geplaatst door kaaskop
Jullie jullie jullie jullie jullie. Dat en je te pas en te onpas gejank over racisme maakt dat er bij jou geen sprake is van het "maken van een harmonisch geheel of opnemen in een geheel". Dat en niets anders.

Wat jij ziet als definitie van samen leven en/of integratie is beter van toepassing als definitie van intelligentie .

En dat is wat het zogenaamde integratiedebat mist; intelligentie.

Het vermogen of capabiliteit en de wil voor het maken van een harmonisch geheel met de omgeving.

Volgens deze definitie is een kakkerlak of glibberwormpje intelligenter dan welke participant ook aan dit contraproductief gegooi van termen die kant noch wal raken in de praktijk en slechts een pseudo-politieke rol vervullen.

kaaskop
25-11-04, 09:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat jij ziet als definitie van samen leven en/of integratie is beter van toepassing als definitie van intelligentie .

Nope, die definitie van integratie kwam toch uit de Dikke van Dale? Volgens mij staat het daarin prima omschreven.




En dat is wat het zogenaamde integratiedebat mist; intelligentie.

Wellicht maar integreren moet je ook willen en wel van beide kanten uiteraard.




Het vermogen of capabiliteit en de wil voor het maken van een harmonisch geheel met de omgeving.

Juste, maar dan hebben we het dus vooral over de intentie tot integreren.



Volgens deze definitie is een kakkerlak of glibberwormpje intelligenter dan welke participant ook aan dit contraproductief gegooi van termen die kant noch wal raken in de praktijk en slechts een pseudo-politieke rol vervullen.

Ja hoor, jij begint met knabbelen en sleutelen aan een perfecte droge definitie dus wie verwijt je nou wat?. Maak gewoon onderscheid tussen integratie en de wil tot integratie, verder schat ik iedereen in dit land, uitgezonderd een paar echte sukkels intelligent genoeg te integreren als de wil tot er is.

Davud
25-11-04, 10:11
Waarom zouden wij moslims iets beters verruilen voor iets minders?

voor geld? om jullie een plezier te doen?

wij zijn geen bedelaars, noch zwakzinnig.



geen dank

graag gedaan


Davud

Coolassprov MC
25-11-04, 11:27
Geplaatst door kaaskop
Nope, die definitie van integratie kwam toch uit de Dikke van Dale? Volgens mij staat het daarin prima omschreven.

Zie daar! Het eerste geval van Dikke Van Dale-fundamentalisme!

Als het daar zo prima omschreven staat, wat is dan de crap over integratie waar je mee dood gegooid wordt (tegenwoordig letterlijk)?

wytze
25-11-04, 12:49
Op de recent gehouden EU integratietop in Groningen (9-11 november j.l) is een Handboek Integratie gepresenteerd door de Europese Commissie.
Het handboek kan gedownload worden op de volgende link:
http://europa.eu.int/comm/justice_home/
doc_centre/immigration/integration/doc_immigration_
integration_en.htm#handbook

Ik heb vernomen dat er 11 basisprincipes van integratie in worden genoemd. Ben het nu aan het uitprinten.

kaaskop
25-11-04, 13:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Zie daar! Het eerste geval van Dikke Van Dale-fundamentalisme!

Als het daar zo prima omschreven staat, wat is dan de crap over integratie waar je mee dood gegooid wordt (tegenwoordig letterlijk)?

Ik heb het idee dat je veel minder snapt van integratie dan goed voor je is. Vandaar ook je pogingen om de definitie op te rekken en je losse kreten erachter aan.


Ooooof je wil eigenlijk helemaal niks weten van die integratie. Denk nog eens even aan dat harmonieuze geheel en hoe jij daar op dit moment met je berichten invulling aan geeft.

MisterB
25-11-04, 15:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zo hoort het Mark. Dat heet nu een vermogen tot snel aanpassen.

Toen ik vrouwen op straat zag met mini-rokjes dacht ik ook eerst dat het vrouwen waren die genomen wilden worden. Toen ik erachter kwam dat het gewoon tot de culturele uitingen behoorde van deze dames heb ik mij meteen aangepast en sindsdien vraag ik die dames niet om een verzetje.

zegt allah of mohamed ook nog iets over de door jou geschetste situatie? schaars gekleed is neembaar volgens de profeet? :confused:
meten met twee maten is een kunst.

mag ik overigens opmerken dat de islam een geïmporteerde godsdienst is in een overwegend joods-christelijk land.
De omgangs/fatsoensregels zijn derhalve hier bepaald.
niet in de koran.

Deze imam is ook een geïmporteerd probleem, laat hij lekker terug exporteren naar syrie, er schijnen meer mensen die kant op te moeten.

MisterB
25-11-04, 16:49
Geplaatst door kaaskop
Jezus wat flauw. Weet je wat goed zou zijn voor de integratie? Een stop op het misbruik van het begrip 'Racisme'.
juist

en ja assimilatie zou een beter woord zijn voor wat nodig is om een bruikbare samenleving te houden. Niet geheel, maar in het openbare leven bent u nederlands en in uw eigen omgeving bent u wie u wil zijn.
als het om dogma's gaat is de schrijver van het door jou geciteerde stuk bijna de profeet ervan.

MisterB
25-11-04, 16:58
Geplaatst door Davud
Waarom zouden wij moslims iets beters verruilen voor iets minders?

voor geld? om jullie een plezier te doen?

wij zijn geen bedelaars, noch zwakzinnig.


gek Zeg, hoe meer ik van je lees, des te meer ik krijg ik toch die indruk.

In de Nederlandse samenleving gelden bepaalde basisnormen die je op school al leert.
Als leraar krijg ik keurig een hand van mijn leerlingen en kijken we elkaar even aan. hoe simpel ook. Je kunt daarmee peilen of iemand een basisrespect voor je heeft.
Wie daar niet aan mee wil doen acht zijn eigen rituelen verheven boven de algemene rituelen en vervreemdt zichzelf van de rest.
Wat heeft iemand als deze syrier of jij te zoeken in Nederland vraag ik mij af. Alles is hier zo niet leuk gemaakt voor jullie.
Gek genoeg bekruipt mij toch het gevoel dat veel hier zijn voor het geld.

Umarvlie
25-11-04, 17:10
Geplaatst door MisterB
Als leraar krijg ik keurig een hand van mijn leerlingen en kijken we elkaar even aan. hoe simpel ook. Je kunt daarmee peilen of iemand een basisrespect voor je heeft.

Even los van de discussie over wel/niet een hand geven etc (had hij wel moeten doen, zelfs volgens de Islam overigens) waar geef je les in en op wat voor school want wat je hier weergeeft is ook op de "Nederlandse" scholen steeds zeldzamere aan het worden hoor. Stel Nederland en de "Nederlandse normen en waarden" niet mooier voor dan ze zijn, deze worden ook maar te pas en te onpas gebruikt en ook door de autochtonen -> huiselijk misbruik, geweld op scholen, zinloosgeweld op straat, kindermisbruik misdaad ... dus dan vindt ik het gepraat over een minister al dan niet een hand geven (let wel ik vind dat hij dat gewoon had moeten doen) en dat als hij dat niet doet hij maar terug moet naar Syrie en dat het een schande is een beetje overdreven en misplaatst. Er zijn toch wel ergere en serieuzere zaken waar we ons mee bezig kunne houden he.

Davud
25-11-04, 17:30
Geplaatst door MisterB
gek Zeg, hoe meer ik van je lees, des te meer ik krijg ik toch die indruk.

In de Nederlandse samenleving gelden bepaalde basisnormen die je op school al leert.
Als leraar krijg ik keurig een hand van mijn leerlingen en kijken we elkaar even aan. hoe simpel ook. Je kunt daarmee peilen of iemand een basisrespect voor je heeft.
Wie daar niet aan mee wil doen acht zijn eigen rituelen verheven boven de algemene rituelen en vervreemdt zichzelf van de rest.
Wat heeft iemand als deze syrier of jij te zoeken in Nederland vraag ik mij af. Alles is hier zo niet leuk gemaakt voor jullie.
Gek genoeg bekruipt mij toch het gevoel dat veel hier zijn voor het geld.

omdat jullie nog steeds leven met de mentaliteit van meester-slaaf verhouding.

Suid-Afrika, oost-indische compagnie etc...


jullie zijn gewoon arrogant en tonen geen eerbied voor andermans cultuur.

kijk daarom eerst in het eigen hart ( als je die nog hebt, waarschijnlijk is die al vervangen door een goedgevulde portemonnee).

en stop met die wijsvinger-omhoog posts, of ik verneder je diep, publiekelijk hier op het net.

geen dank

graag gedaan


Davud

David
25-11-04, 17:34
Geplaatst door Davud
jullie zijn gewoon arrogant en tonen geen eerbied voor andermans cultuur.


En daar blink jij in uit, neem ik aan?

Davud
25-11-04, 17:37
Geplaatst door David
En daar blink jij in uit, neem ik aan?

wie kaatst kan de bal verwachten.


geen dank

graag gedaan


Davud

David
25-11-04, 17:39
Geplaatst door Davud
wie kaatst kan de bal verwachten.


geen dank

graag gedaan


Davud


Ik hoop dat je een heel knap ventje bent en nooit ziek bent. Dan heb je tenminste nog iets wat in je voordeel is.

David
25-11-04, 17:41
Geplaatst door ibrahimmm
David vs Davud...
Lachuh joh!

Die Goliath was toch een Palestijn?


Volgens mij niet. Maar deze David is een doodsaaie Zeeuw. Contante guldens en zo. Ik krijg gewoon de zenuwen van de onnozele opmerkingen van het kindeke Davud.

David
25-11-04, 18:22
[QUOTE]Geplaatst door ibrahimmm
[B]Broeders,

Komt allen hierheen:



een feest? Met Dex Dexter?

Coolassprov MC
25-11-04, 20:09
Geplaatst door MisterB
In de Nederlandse samenleving gelden bepaalde basisnormen die je op school al leert.

Zolang het niet in de wet staat dat ik iedereen een hand moet geven; geef ik mensen een hand die ik een hand wil geven en loop ik andere voorbij.

Onderwijs is, in deze vom, een systeem van opgelegde onwetendheid waarvan jij een trotse discipel bent.

Alles wat ik op school heb geleerd word op straat en elders tegengesproken en omver geholpen; al die betuttelende en propagandistische ideaalbeelden die een staat je oplegd en waarmee die jonge en reine zielen verpest worden, voor ze de kans krijgen om nomaal adem te halen.

Wat jij suggereerd is dat iedere Nederlander die Nederlands onderwijs heeft genoten een modelburger is geworden.

Normen en waarden zijn de wet; de Nederlandse wet is gebaseerd op handhaving van de orde; zit niets bij van moraal.

Schijten op straat mag niet, schreeuwen op straat mag niet, je vrouw slaan mag niet, etc.

Achterlijkheid was al geen excuus tegen de Nederlandse wet. Iedere Nederlander of Nederlandse burger dient deze wet te kennen; onwetendheid is ook geen excuus.


Geplaatst door MisterB
Wie daar niet aan mee wil doen acht zijn eigen rituelen verheven boven de algemene rituelen en vervreemdt zichzelf van de rest.

Als mijn ´rituelen´ niet ´verheven´ zouden zijn boven de jouwe, waarom houdt ik ze dan aan?

Waarom trok Verdonk trouwens wel haar schoenen uit in de moskee? Had ze niet moeten doen als ze een statement wilde maken tegen dat achterlijke gedrag van die geitenneukers!

kaaskop
25-11-04, 20:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom trok Verdonk trouwens wel haar schoenen uit in de moskee? Had ze niet moeten doen als ze een statement wilde maken tegen dat achterlijke gedrag van die geitenneukers!

Kijk da's nou het verschil in benadering. Verdonk probeert zo goed en zo kwaad als het kan zich aan te passen aan de gebruiken van de gastheer uit respect. Vergelijk dat nou eens met je stellingen over je rituelen en racisme of het handje van Salam.

Coolassprov MC
25-11-04, 21:06
Geplaatst door kaaskop
Kijk da's nou het verschil in benadering. Verdonk probeert zo goed en zo kwaad als het kan zich aan te passen aan de gebruiken van de gastheer uit respect. Vergelijk dat nou eens met je stellingen over je rituelen en racisme of het handje van Salam.

Als je dat gele stuk kaas vervangen lijkt te hebben voor een grijs stuk hersenmassa mag je je mengen in discussies die jouw lage peil ontstijgen.

kaaskop
25-11-04, 21:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je dat gele stuk kaas vervangen lijkt te hebben voor een grijs stuk hersenmassa mag je je mengen in discussies die jouw lage peil ontstijgen.

Nou, van jou hoef ik echt geen verdere argumenten te verwachten he?


Roep maar hard tegen je zelf dat je beter bent dan de rest, wie weet helpt het nog ook.

Coolassprov MC
25-11-04, 21:40
Geplaatst door MuMu
Kun je werkelijk geen andere redenen bedenken waarom je je "rituelen" aanhoudt dan louter en alleen vanwege de verhevenheid boven die van anderen?

Dat is voor mij meer dan voldoende reden; als je het niet zint overgiet je je eigen met een bijtend middel. Dat geeft de beste oplossing voor dit soort frustraties.

Ik zeg trouwens altijd:

Beter dan die van anderen .

Wat ik bestrijd (goed, he?) is:

Beter dan anderen .

Dat laat ik over aan verwaande rasartiesten en facisten waarvan dit land er steeds meer kent.

Coolassprov MC
26-11-04, 09:36
Geplaatst door MuMu
Ik kan wel andere redenen bedenken waarom ik iets verkies te doen: gewoon omdat dat het beste bij me past bijvoorbeeld (en niet omdat het verhevener/beter/superieur zou zijn aan andere).

Dit soort gedachtenpatronen kenmerken de fascist...

Je bent zo verblind door het zoeken naar vermeende dogmatiek bij anderen; of je bent in de war met de individuen waar ik op reageerde.

Hetgeen dat iemand kenmerkt als fascist (goed, he?) is zijn wil om zijn gedachten en ideeen op te leggen aan anderen.

Als je voor vrijheid van mening en bewegingen bent, (stam+t) ben je voor meningen en bewegingen die je niet aanstaan .

Als je slechts meningen tolereert die jou zinnen , moet je weten dat ook mensen als Hitler, Stalin en Saddam Hussein voor zulk een soort vrijheid zijn.

Het is niet moelijk om mijn boodschap te verdraaien naar het negatieve of met opzet verkeerd uit te leggen.

Nogmaals:

Als je iets niet aanstaat en je kunt voor een oplossing niet naar de rechter of je kunt het niet zelf een oplossing vinden met de persoon of issue in kwestie, kun je altijd een goede oplossing vinden door jezelf te baden in een goed groot vat zoutzuur.

Of ik nu politiek adviseur of schoonheidsadviseur van Verdonk zou zijn; ik had haar hetzelfde aangeraden.

kaaskop
26-11-04, 10:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent zo verblind door het zoeken naar vermeende dogmatiek bij anderen; of je bent in de war met de individuen waar ik op reageerde.

Hetgeen dat iemand kenmerkt als fascist (goed, he?) is zijn wil om zijn gedachten en ideeen op te leggen aan anderen.

Als je voor vrijheid van mening bent (stam+t) ben je voor meningen die je niet aanstaan.

Als je slechts meningen tolereert die jou zinnen , moet je weten dat ook mensen als Hitler, Stalin en Saddam Hussein voor zulk een soort vrijheid zijn.


Ach het blijft bij jou rommelen met definities. Uit Wikipedia:

Fascisme (Italiaans: fascismo) was een autoritaire politieke beweging die aan de macht was in het Italië van 1922 - 1943, onder leiderschap van Benito Mussolini.

De naam komt van fascio, dat 'bundel' kan betekenen, zoals een politieke groep, maar ook van de fasces, het Romeinse symbool van autoriteit (een bundel staven met een bijlkop).

Het woord fascisme heeft de betekenis gekregen van enig regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, waarin natie en vaak ras boven het individu gesteld worden en dat geweld, moderne propagandatechnieken en censuur gebruikt om politieke tegenstand de kop in te drukken. Vaak worden in een dergelijk systeem de economie en de maatschappij verregaand gereglementeerd en nationalisme en racisme (etnisch nationalisme) omhelst.

Populair in sommige Europese landen is het opkomende neofascisme.


bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme

Wat jij omschrijft hoort eerder bij een dominante persoonlijkheid. Een sekteleider kan hardstikke dominant zijn en de gedachten en ideeen van zijn volgelingen volledig overrulen terwijl de man zelf in zijn bevlogenheid een leer van vrolijke hippies in een vredige bloemenweide aanhangt.

Ik denk dat jouw probleem hier vooral is dat je je eigen opvattingen best mag hebben maar dat ze her en der een beetje typisch zijn. Omdat je argumentenarmoede je het moeilijk maakt je standpunten goed te verdedigen kom je natuurlijk in een lastig parket. Jij vertaalt dat direct als "anderen die je een mening proberen op te dringen" en je gaat om indruk te maken met niet van toepassing zijnde kreten strooien, waardoor de reacties daarop je nog verder klem zetten en je het uiteindelijk niet meer weet. Helaas is dan het moddergooitraject de uiteindelijke manier om een discussie in je voordeeel te beslechten, denk je dan.

Kijk het gaat er helemaal niet om of we mensen moeten tolereren die ons niet aanstaan qua gedachten. Jij en ik doen elke dag niet anders in deze open democratie. Het gaat erom dat jij vind dat het allemaal een probleem is van die ander maar je moet toch eerst je eigen stoepje schoonvegen voordat je over dat van de buren gaat klagen. En als je er per se niet mee kan leven dat de Moslims de grootste afstand te hebben overbruggen als het gaat om die integratie en het wederzijds in harmonie met elkaar leven, deze maatschappij heeft nou eenmaal geen wortels in de Islam, dan kan je altijd nog weg. Ook weer een voordeel van die democratie (moest je 20 jaar geleden in Oost-Duitsland om komen). Blijf je koppig en bang voor die toenadering naar de andere kant is dat best maar dat beklag over die constant gestoten neus geloven we na verloop van tijd dan wel weer.

duende
26-11-04, 10:45
Geplaatst door Davud

en stop met die wijsvinger-omhoog posts, of ik verneder je diep, publiekelijk hier op het net.

_____________________________________________

Soera 25. Het Criterion (Al-Forqaan)
63. En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Vrede".


Davud
Ben jij zo een dienaar?????

Coolassprov MC
26-11-04, 11:52
Geplaatst door kaaskop
(...)in deze open democratie.

Je bedoelde open samenleving? Open om op te rotten als je het effe niet zint?:


Geplaatst door kaaskop
(....)deze maatschappij heeft nou eenmaal geen wortels in de Islam, dan kan je altijd nog weg.

Er zijn ongeveer 5000 culturen op deze aardbol te vinden en er zijn maar zo een 200 landen; dat laat maar eens zien hoe lang je mensen kan laten oprotten naar elders.

kaaskop
26-11-04, 11:59
Geplaatst door MuMu
Ik vind C.'s omschrijving van fascisme ook te breed (zie bovenstaande reactie van mij) en te algemeen. Het zou van ieder individu met een markante sterke persoonlijke mening die hij/zij met kracht naar buiten brengt een praktizerend fascist maken. In dat opzicht maakt C. zich daar zelf ook "schuldig" aan.. :wink:

Yup. Verbazingwekkend is trouwens ook de misplaatse arrogantie waarmee Coolass denkt even een aantal begrippen opnieuw te definieren. Asl het dan nog ergens op leek maar het slaat iedere keer volledig de plank mis. Voor praten heb je een paar miljoen hersencellen nodig, voor nadenken de rest.




Mijn idee. Wanneer je breder bedeeld bent met sterke argumenten, duik je niet zo snel in de verdediging en komen anderen niet zo snel over als bedreigend en opdringerig, waardoor je dientengevolge tot minder zware kwalificaties zal komen, zoals "fascist" of "racist".

Ik snap best dat Coolass dat soort dingen als een soort bezwering gaat roepen maar hij gaat daarna ook nog eens klagen over het discussiepeil. Tsja dan kan ik niet anders dan :ergleuk:





Waarheid als een koe. Ook iets om altijd alert op te blijven bij jezelf!

Ik doe mijn best

Coolassprov MC
26-11-04, 12:00
Geplaatst door MuMu
Ik vind C.'s omschrijving van fascisme ook te breed (zie bovenstaande reactie van mij) en te algemeen. Het zou van ieder individu met een markante sterke persoonlijke mening die hij/zij met kracht naar buiten brengt een praktizerend fascist maken.

'Die van jou' was breder dan de mijne:


Geplaatst door MuMu
Ik kan wel andere redenen bedenken waarom ik iets verkies te doen: gewoon omdat dat het beste bij me past bijvoorbeeld (en niet omdat het verhevener/beter/superieur zou zijn aan andere).

Dit soort gedachtenpatronen kenmerken de fascist...


Geplaatst door MuMu
Mijn idee. Wanneer je breder bedeeld bent met sterke argumenten, duik je niet zo snel in de verdediging en komen anderen niet zo snel over als bedreigend en opdringerig, waardoor je dientengevolge tot minder zware kwalificaties zal komen, zoals "fascist" of "racist".

Of je hebt gewoon geen zin om mensen steeds te moeten uit leggen wat racistisch of fascistisch (goed, he?) gedrag is.

Jij en kaaskop herkennen alleen argumenten die stroken met jullie denkstrekking.

Blijf nou maar ontopic; het ging over die 'gouden handdruk' van Verdonk.

kaaskop
26-11-04, 12:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bedoelde open samenleving? Open om op te rotten als je het effe niet zint?:



Er zijn ongeveer 5000 culturen op deze aardbol te vinden en er zijn maar zo een 200 landen; dat laat maar eens zien hoe lang je mensen kan laten oprotten naar elders.

Je moet niet weg, maar je hoeft ook niet te blijven.

kaaskop
26-11-04, 12:02
Geplaatst door Coolassprov MC

Jij en kaaskop herkennen alleen argumenten die stroken met jullie denkstrekking.

Nope, we herkennen een zwak betoog.

Coolassprov MC
26-11-04, 12:11
Geplaatst door kaaskop
Je moet niet weg,...

Als ik me nou weiger aan jullie 'aan te passen' omdat ik van mening ben dat jullie denken en doen van een lager peil is?

kaaskop
26-11-04, 12:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Als ik me nou weiger aan jullie 'aan te passen' omdat ik van mening ben dat jullie denken en doen van een lager peil is?

Dan krijg je mijn ongezouten mening: Je bent een arrogante klootzak.










En vervolgens een goed advies: Ga eens wat boeken lezen.

Coolassprov MC
26-11-04, 12:21
Geplaatst door kaaskop
Je bent een arrogante klootzak.

De eerste waarheid die je schrijft, en je maakt je meteen geliefd bij me; die twee hebben trouwens slechts toevalligerwijs verband met elkaar en hebben geen beledigende hoofdbedoeling.

Weet je; als Nederlanders meer Nederlander zouden zijn en gewoon zo hun mening geven en echt politiek zouden bedrijven ipv dat polderen.

Liever een oprechte klootzak dan een huichelachtige vriend.

Liever gehaat om wat ik ben dan geliefd om wat ik niet ben.

Vrede broeder!

Ik zou zeker jouw hand willen schudden!

kaaskop
26-11-04, 12:28
Geplaatst door Coolassprov MC
De eerste waarheid die je schrijft, en je maakt je meteen geliefd bij me;

Jij niet bij mij. Ik heb hier in deze topic alleen maar waarheid gepost. Dat je dat nu pas begint op te vallen vind ik hoogst kwalijk.



die twee hebben trouwens slechts toevalligerwijs verband met elkaar en hebben geen beledigende hoofdbedoeling.

Welke twee? vandaag?



Weet je; als Nederlanders meer Nederlander zouden zijn en gewoon zo hun mening geven en echt politiek zouden bedrijven ipv dat polderen.

Nou we zijn anders een aardig eind op weg, maar ik begrijp dat jij meer iemand van de Fortuyn-Wilders lijn bent?



Liever een oprechte klootzak dan een huichelachtige vriend.

Ach het kost me geen moeite.



Liever gehaat om wat ik ben dan geliefd om wat ik niet ben.

Vrede broeder!

Nou als je dat echt meent snap ik al die hete tranen om al die rascisten niet, why would you give a damn fuck?



Ik zou zeker jouw hand willen schudden!

Met alle respect maar mag niet van mijn geloofsovertuiging...

Coolassprov MC
26-11-04, 14:15
Geplaatst door ibrahimmm
Als je eerlijkheid prefereert boven eufemismen, dan raad ik je om eens eerlijk te zijn. De vinger die op een ander wijst, wijst aan dat er drie naar jezelf wijzen...

Ik denk dat je op mijn negeerlijst staat?

Coolassprov MC
26-11-04, 15:10
Geplaatst door MuMu
Als u zou willen zo vriendelijk zijn, voeg mij dan ook maar aan die lijst toe. Heb geen zin om als "derde" te moeten optreden om boodschappen door te geven.
:fuckit2:

Is dat ja of nee verkering met mij? Ik had jou ook al genegeerd.

Coolassprov MC
26-11-04, 15:23
Geplaatst door kaaskop
Nou we zijn anders een aardig eind op weg, maar ik begrijp dat jij meer iemand van de Fortuyn-Wilders lijn bent?

Ik begrijp hieruit dat jij niet weet wat politiek is; ikzelf heb nog niet meegemaakt dat er politiek bedreven werd in Nederland.

En kom nou niet citeren uit online woordenboeken; dat kan ik een aap ook leren.

kaaskop
26-11-04, 15:38
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik begrijp hieruit dat jij niet weet wat politiek is;

Precies, met jouw begrip gaat het iedere keer mis in deze topic, dat is wel duidelijk. Maar jij was toch zo voor 'zeggen wat je denkt en tegen het poldermodel' dan hoor je bij Wilders en Fortuyn thuis, echt. Probeer het te snappen.




ikzelf heb nog niet meegemaakt dat er politiek bedreven werd in Nederland.

Het is je ontgaan probeer je te zeggen. Je had het natuurlijk te druk met je racisten.



En kom nou niet citeren uit online woordenboeken; dat kan ik een aap ook leren.

Nou dan begrijp ik niet waarom je zo loopt te klooien met definities. Je ego zal je wel verplichten iedere keer opnieuw zelf het wiel uit te vinden, maar sorry je bakt er wat dat betreft echt helemaal niks van. Probeer het nou maar met het werk van grotere geesten, het leven is voor jou al moeilijk genoeg zo.

Coolassprov MC
26-11-04, 16:09
Geplaatst door kaaskop
Maar jij was toch zo voor 'zeggen wat je denkt en tegen het poldermodel' dan hoor je bij Wilders en Fortuyn thuis, echt. Probeer het te snappen.

Ik begrijp dat je me graag in een hokje stopt maar daarvoor moet ik echt iets strafbaars hebben gedaan en berecht zijn door een rechter.

Wilders en Fortuyn worden gedreven door demagogie, xenofobie en hun alternatief is neo-liberalisme; twee zaken waar ik niets mee van doen heb.

kaaskop
26-11-04, 16:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik begrijp dat je me graag in een hokje stopt maar daarvoor moet ik echt iets strafbaars hebben gedaan en berecht zijn door een rechter.

Ik zie opvallende overeenkomsten that's all.



Wilders en Fortuyn worden gedreven door demagogie, xenofobie en hun alternatief is neo-liberalisme; twee zaken waar ik niets mee van doen heb.

Goed het zijn er welgeteld drie maar de eerste twee acht ik zeker op je van toepassing. Met name die demogagie da's bijna 1:1 jij.

dicksr
26-11-04, 17:53
Naar mijn mening gaat hetniet om afbranden of het ontdekken van de tegenstelling, maar de oprechte wil de overeenkomsten te zien en daar mee voort te gaan.

De polemiek is leuk voor het forum, maar met z'n allen boeken we geen vooruitgang.

Coolassprov MC
26-11-04, 17:57
Geplaatst door ibrahimmm
"Go Coolio go, give him from cotton!"
:jumping: :wohaa: :boogie: :lole:

Ik ben hier niet om aardig gevonden te worden; maar het mag natuurlijk wel heel graag.

Kaaskop; kom een keer naar Gouda en haal je hart hier echt op als het om kaas gaat.

http://www.restauratie-architect.nl/Site%20Frank.data/Components/TWG30nieuw.jpg

Coolassprov MC
26-11-04, 18:15
Geplaatst door MuMu
Ha! Dat is vlak naast die Marokkaanse bel-winkel annex internetcafé.
Daar waar jij altijd tegen die pui aan staat te pissen.

Een echte hond bakent zijn terrein af, zullen we maar zeggen?

kaaskop
26-11-04, 18:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ben hier niet om aardig gevonden te worden; maar het mag natuurlijk wel heel graag.

Kaaskop; kom een keer naar Gouda en haal je hart hier echt op als het om kaas gaat.

http://www.restauratie-architect.nl/Site%20Frank.data/Components/TWG30nieuw.jpg

Tnx all for the support, maar iemand in elkaar trappen die al op de grond ligt is niet mijn stilo zullen we maar zeggen.


BTW koelekont, ik kom regelmatig in Gouda, heb daar een goede vriend. Ach Gouda heeft qua kaas voornamelijk nog wat met de naamgeving te maken. Goudse kaas komt gewoon uit de fabriek.

Goed in overeenstemming met mijn eerdere toezegging zal ik me onthouden van commentaar, maar er moet toch nog wat agressie uit, maar dat doe ik dus netjes:

WAT IS DIE PAUL ROSEMULLIER TOCH EEN POLITIEK CORRECTE HUFTER!!!

Zo ook weer kwijt :blij:

Coolassprov MC
26-11-04, 21:32
Geplaatst door kaaskop
Tnx all for the support, maar iemand in elkaar trappen die al op de grond ligt is niet mijn stilo zullen we maar zeggen.

BTW koelekont, ik kom regelmatig in Gouda, heb daar een goede vriend(....)

Ik weet niet wat je ineens hebt, maar ik kan er geen kaas van maken; ik groet je en wens je veel plezier met Ibrahimmm en Mumu.

Hey lullo; dat is de lange tiendeweg naast de slager en kinderkledingzaak de papegaai.

Nu een echte uitdaging voor de vermeende Gouda-kenners:

http://www.restauratie-architect.nl/Site%20Frank.data/Components/NWG5gevel.JPG

Kaaskoppen laten inburgeren!

Coolassprov MC
27-11-04, 09:37
Geplaatst door ibrahimmm
Naaierstraat?

de nonnenwater 5 te gouda

gerestaureerd omstreeks 2001

dit was ook een heel moeilijke!

Coolassprov MC
27-11-04, 12:43
Geplaatst door MuMu
Is dat die gezellige plek in Gouda waar één of andere perverseling een meisje d'r borstkas met een stoeptegel heeft verbrijzeld en sexueel heeft misbruikt? :(

Nee, dat is daar niet in de buurt; dat was op de parkeerplaats t.o. het Bolwerk.

Dat ene beest dat nu al ruim 2 jaar voortvluchtig is, ondanks het meest uitgebreidde politie- en rechercheonderzoek uit de moderne geschiedenis van regio.

Maar probeer Gouda geen naam te geven die het niet verdiend!

Coolassprov MC
27-11-04, 12:58
Geplaatst door MuMu
Ja, idd. het was op een parkeerplaats. Maar ik heb verscheidene malen "Nonnenwater" horen noemen m.b.t. dat misdrijf. Vergipsinkje.

Schandalig ze hebben die verschrikkelijke moord proberen te pinnen op een schizofrene marokkaanse jongeman met het verstand van een 8-jarige!

De zaak is tot aan het Hooggerechtshof gekomen zonder de vermeende schuld te bewijzen, laat staan tot een veroordeling te komen.

De schizofrene marokkaanse jongeman met het verstand van een 8-jarige had meermalen bekend; maar zijn bekentenissen kwamen niet overeen met de werkelijke gebeurtenissen op de plaats des onheils.

Ze hebben zelfs mensen teruggehaald uit het buitenland en er zijn duizenden mensen verhoord en tonnen papierwerk verbruikt zonder maar 1 verklaring te geven van de resultaten hiervan.

Waar is dit trouwens?

http://www.restauratie-architect.nl/Site%20Frank.data/Components/KZG98-106gevelnwrechts.jpg

Aan deze unieke restauratie heb ik ook gewerkt!