PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse vrouw van de Belg die Mimount Bousakla bedreigde doet een oproep



SportFreak
23-11-04, 15:57
zij zegt dat hij een lieve man is en dat hij een goede vader is

http://www.nieuwsblad.be/nieuws/detail.aspx?articleID=GNMAE2O8&cat=

Pytaghoras
23-11-04, 17:24
Zoveel liefde heeft die vrouw voor haar man. Ik zou wel met zo'n vrouw willen trouwen. :loens:

Goodnight
23-11-04, 18:18
Geplaatst door SportFreak
zij zegt dat hij een lieve man is en dat hij een goede vader is

http://www.nieuwsblad.be/nieuws/detail.aspx?articleID=GNMAE2O8&cat=

ik ben bang voor haar dat dat de rechter niet zal overtuigen....

criminar
23-11-04, 18:26
Geplaatst door SportFreak
[B]zij zegt dat hij een lieve man is en dat hij een goede vader is

Enkele van de grootste serie moordenaars aller tijden waren ook lieve mensen(behalve tegen hun slachtoffers) en goede vaders.

Marsipulami
23-11-04, 18:27
Geplaatst door Goodnight
ik ben bang voor haar dat dat de rechter niet zal overtuigen....

Bedreiger Bousakla blijft in de cel


13:37:36


De raadkamer van Antwerpen heeft de aanhouding van de 38-jarige Philippe D.C. uit Gent met een maand verlengd. Hij had er telefonisch mee gedreigd om SP.A-senator Mimount Bousakla te doden. De man werd donderdagavond opgepakt en bekende de feiten.



Volgens de raadkamer moet er verder onderzoek gebeuren naar zijn persoonlijkheid om te bepalen of hij al dan niet een gevaar is voor de maatschappij.

Meester Piet Cornelissens, de advocaat van Philippe D.C., verklaarde dat de man het telefoongesprek met Mimount Bousakla tot in de puntjes had voorbereid. ,,Hij wist precies wat hij haar wilde zeggen. Hij was het niet eens met enkele uitspraken van Bousakla en wilde met haar daarover een discussie aangaan. Mijn cliënt had zelfs een spiekbriefje gemaakt waarop trefwoorden stonden zoals 'moslimexecutieve' en 'verraadster', enkele zaken die hij haar absoluut wilde vertellen."

Maar toen de medewerkster van Bousakla de telefoon opnam, was hij totaal de kluts kwijt. ,,Dit paste duidelijk niet in zijn scenario, want hij had verwacht dat hij met Bousakla zelf zou kunnen spreken. Mijn cliënt wist niet meer wat te zeggen, begon te stotteren en kon zelfs niet meer op de naam van de senator komen. Uiteindelijk heeft hij er dan maar tegen die medewerkster uitgeflapt dat hij Bousakla zou afslachten, een ongelukkige woordkeuze. Maar het woord 'ritueel' heeft hij nooit in de mond genomen. En hij was evenmin van plan om die dreigementen ook effectief uit te voeren."

,,Brave huisvader"

De advocaat bevestigde eveneens dat Philippe D.C. geen actief lid was van de Arabisch Europese Liga (AEL). ,,Toen Dyab Abou Jahjah twee jaar geleden werd opgepakt, is hij naar de website van het AEL gesurft. Daar konden sympathisanten steunbetuigingen achterlaten en hij heeft zich dan maar ingeschreven via die site. Hij is ook een keer naar een vergadering geweest, maar vond daar zijn gading niet. Ondertussen heeft hij al twee jaar geen enkel contact meer met het AEL."

Volgens meester Cornelissens heeft de man ook geen banden met extremistische moslims. ,,Mijn cliënt is een brave huisvader, die al elf jaar getrouwd is en twee kinderen heeft. Hij heeft een blanco strafblad. Als hij een terrorist zou zijn, had hij wel iets anders gedaan dan een simpel telefoontje plegen."


23/11/2004 - belga -

Bar
23-11-04, 19:13
Citaat:

Eigenlijk had ze tot voor enkele dagen zelfs nog nooit van de Antwerpse SP.A-senator gehoord. Zelfs nu weet ze nog altijd niet wat de politica juist gezegd heeft om haar man zo kwaad te maken. Ze weet alleen dat haar man wel eens over Bousakla gesproken heeft. ,,Maar politiek interesseert mij helemaal niet. Ik ben een vrouw. Ik zorg voor mijn huishouden, mijn kinderen, het eten. Voorts wil ik alleen rust. ''

Kijk, dan krijg je van dit gesodemieter.
Een moderne assertieve vrouw zou tegen die eikel bij gelegenheid hebben gezegd: Zou je niet een beetje dimmen, klojo.
Als je alleen maar een huishoudster wilt zijn, dan heb je geen gelijkwaardige kritische inbreng.

Afrux
23-11-04, 19:18
Als hij zo lief, verstandig en een goede vader was, die geen ruzie zoekt en geen vechtersbaas is, dan had hij nooit iemand moeten bedreigen. Hij moet zijn verdiende straf krijgen.

Een ding is zeker, hij is achterlijk als een bak steen, als je het zo goed presteert dat je binnen een paar uur opgepakt wordt.

ieniemienie
23-11-04, 19:38
Geplaatst door Afrux
Als hij zo lief, verstandig en een goede vader was

Niet zo'n goed voorbeeld voor kinderen :confused: