PDA

Bekijk Volledige Versie : kijktip: 2 Vandaag.."Imam heeft waarheid in pacht"



ZbaqZbaq
23-11-04, 16:59
Het schudden van een vrouwenhand
“De Koran moet je plaatsen en lezen in de context die past bij de plek waar je verblijft. Als je in het Westen leeft, dan zul je iemand bijvoorbeeld een hand moeten geven”. Dat zegt Dr. A. Ljamai vanavond in TweeVandaag. Hij is docent theologie aan de theologische faculteit Tilburg.

Ljamai reageert hiermee op de inmiddels veelbesproken weigering van imam A. Salam om minister Verdonk een hand te geven. Ljamai was voorzitter van de conferentie voor imams waar het voorval plaatsvond. Met hem keurden de 50 aanwezige imams de houding van Salam af. Ook zij vonden dat de imam de minister gewoon een hand had moeten geven.

De Syrische imam Salam , die zeer populair is onder de Tilburgse allochtone jeugd vanwege zijn heldere uitspraken over de Koran, staat nog steeds achter zijn besluit de hand van minister Rita Verdonk te weigeren. En mocht het hem onverhoopt weer overkomen dat hij een vreemde vrouw een hand moet geven?

“ Dan hoop ik dat ik al gestorven ben”.
---------------------------------------------------------------------


Deze Dr. Pasdeislamaan moet zich niet gaan bemoeien met de manier waarop een ander zijn geloof beleidt.

Ik schud zelf iedereen de hand (mits schoon) maar heb respect voor mensen die anders geloven en geen handen schudden.

De Dr. Pasdeislamaan is waarschijnlijk op zoek naar een job in watdeblankenietmoslimgraagwilhoren-land.

Mill
23-11-04, 17:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
“ Dan hoop ik dat ik al gestorven ben”

Volgens mij stevenen we op een consensus af. :)

ferrari
23-11-04, 17:16
Geplaatst door ZbaqZbaq

De Dr. Pasdeislamaan is waarschijnlijk op zoek naar een job in watdeblankenietmoslimgraagwilhoren-land.

Meneer heeft al een goede baan zoals je kunt lezen.

En waarom mag hij zich er niet mee bemoeien? Iedereen mag zich overal mee bemoeien. En hij zeker, want hij heeft ervoor doorgeleerd.

freya
23-11-04, 17:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
Met hem keurden de 50 aanwezige imams de houding van Salam af. Ook zij vonden dat de imam de minister gewoon een hand had moeten geven.


Ik ben dus in goed gezelschap :ego: