PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe zit het met de rechten van een vrouw als prostituee?



Sawda
23-11-04, 20:16
Regelmatig heeft men het over de rechten van de islamitische vrouw. Een moslima wordt onderdrukt, ze mag geslagen worden etc, etc. Als moslima ervaar ik het tegendeel overigens velen met mij. Er wordt zoveel om ons bekommert terwijl "jullie" de echte onderdrukte vrouwen vergeten. Deze vrouwen zijn slavinnen van hun pooiers maar ook van vreemde mannen aan wie zij hun lichaam bloot moeten stellen.
Waarom bekommert niemand zich om hen?

echnaton
23-11-04, 20:19
Geplaatst door Sawda
Regelmatig heeft men het over de rechten van de islamitische vrouw. Een moslima wordt onderdrukt, ze mag geslagen worden etc, etc. Als moslima ervaar ik het tegendeel overigens velen met mij. Er wordt zoveel om ons bekommert terwijl "jullie" de echte onderdrukte vrouwen vergeten. Deze vrouwen zijn slavinnen van hun pooiers maar ook van vreemde mannen aan wie zij hun lichaam bloot moeten stellen.
Waarom bekommert niemand zich om hen?

Wie bedoel je met "jullie"?

Sawda
23-11-04, 20:26
Geplaatst door echnaton
Wie bedoel je met "jullie"?

Hirschi Ali, Verdonk, Dresselhuijs en/of de media die een eenzijdig beeld schetst over de onderdrukte moslima en iedereen die o zo een medelijden heeft met de onderdrukte moslima.
Mocht ik nog op anderen komen dan zal ik dat tzt vermelden.

Zwarte Schaap
23-11-04, 20:34
Geplaatst door Sawda
Regelmatig heeft men het over de rechten van de islamitische vrouw. Een moslima wordt onderdrukt, ze mag geslagen worden etc, etc. Als moslima ervaar ik het tegendeel overigens velen met mij. Er wordt zoveel om ons bekommert terwijl "jullie" de echte onderdrukte vrouwen vergeten. Deze vrouwen zijn slavinnen van hun pooiers maar ook van vreemde mannen aan wie zij hun lichaam bloot moeten stellen.
Waarom bekommert niemand zich om hen?

Alain Badiou een franse wiskundige en proffessor in de filosofie heeft dat treffend omschreven:

13. Eén verklaring: een meisje moet tonen wat ze in huis heeft. Ze moet haar koopwaar tentoonspreiden. Ze moet aangeven dat het verkeer van vrouwen voortaan gehoorzaamt aan het algemeen gangbare model en niet langer aan de beperkte ruilhandel. Weg met de vaders en de grote broers met baar den! Leve de planetaire handel! Hét model is het topmodel.

14. Het leek een onvervreemdbaar recht van de vrouw dat zij zich alleen maar uitkleedt voor de man of vrouw die zij daarvoor zelf heeft gekozen. Dat dachten we toch te hebben begrepen. Niets is minder waar. Permanente ontbloting is imperatief. Wie verborgen houdt wat hij op de markt brengt, is geen eerlijke koopman.

15. We moeten het volgende poneren, een curieuze stelling eigenlijk: de Wet op de hoofddoek is een zuiver kapitalistische wet. Zij beveelt dat de vrouwelijkheid wordt tentoongesteld. Anders gezegd, dat het goederenverkeer van het vrouwelijke lichaam verplicht is. Op dat gebied wordt geen marge toegelaten — ook niet wanneer het gaat om pubermeisjes, de gevoelige plaat van het hele subjectieve universum.

16. Je hoort zowat overal zeggen dat «de sluier» het ontoelaatbare symbool van de controle op de vrouwelijke seksuali teit is. Misschien denkt u wel dat de vrouwelijke seksualiteit in onze eigen hedendaagse samenleving niet zo gecontroleerd wordt? Om dat naïeve denkbeeld zou Foucault goed gelachen hebben. Nooit eerder werd de vrouwelijke seksualiteit met zoveel zorg, zoveel wijze raad omgeven. Nooit eerder werd zo gehamerd op het onderscheid tussen het goede en slechte gebruik ervan. Het genot is een sinistere plicht geworden. De universele blootstelling van de verondersteld prikkelende delen is een nog heiliger plicht dan Kants morele imperatief.

Overigens, Lacan heeft jaren geleden al gewezen op de overeenkomsten tussen het ordewoord «Vrouwen, geniet!» van onze kranten en de imperatief «Niet genieten!» van onze overgrootmoeders. De commerciële controle is veel constanter, zekerder en massaler dan de patriarchale controle ooit is geweest. Het veralgemeende prostitutieverkeer is sneller en betrouwbaarder dan de moeizame opsluiting van het meisje in het ouderlijk huis, een hachelijke onderneming die al eeuwen voor lachsucces heeft gezorgd, van de Griekse komedies tot die van Molière.

17. De moeder en de hoer. In sommige landen maakt men reactionaire wetten vóór de moeder en tegen de hoer, in andere landen progressieve wetten vóór de hoer en tegen de moeder.

Bron: http://www.groene.nl/2004/0419/ab_essay.html

Sawda
23-11-04, 21:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alain Badiou een franse wiskundige en proffessor in de filosofie heeft dat treffend omschreven:

13. Eén verklaring: een meisje moet tonen wat ze in huis heeft. Ze moet haar koopwaar tentoonspreiden. Ze moet aangeven dat het verkeer van vrouwen voortaan gehoorzaamt aan het algemeen gangbare model en niet langer aan de beperkte ruilhandel. Weg met de vaders en de grote broers met baar den! Leve de planetaire handel! Hét model is het topmodel.

14. Het leek een onvervreemdbaar recht van de vrouw dat zij zich alleen maar uitkleedt voor de man of vrouw die zij daarvoor zelf heeft gekozen. Dat dachten we toch te hebben begrepen. Niets is minder waar. Permanente ontbloting is imperatief. Wie verborgen houdt wat hij op de markt brengt, is geen eerlijke koopman.

15. We moeten het volgende poneren, een curieuze stelling eigenlijk: de Wet op de hoofddoek is een zuiver kapitalistische wet. Zij beveelt dat de vrouwelijkheid wordt tentoongesteld. Anders gezegd, dat het goederenverkeer van het vrouwelijke lichaam verplicht is. Op dat gebied wordt geen marge toegelaten — ook niet wanneer het gaat om pubermeisjes, de gevoelige plaat van het hele subjectieve universum.

16. Je hoort zowat overal zeggen dat «de sluier» het ontoelaatbare symbool van de controle op de vrouwelijke seksuali teit is. Misschien denkt u wel dat de vrouwelijke seksualiteit in onze eigen hedendaagse samenleving niet zo gecontroleerd wordt? Om dat naïeve denkbeeld zou Foucault goed gelachen hebben. Nooit eerder werd de vrouwelijke seksualiteit met zoveel zorg, zoveel wijze raad omgeven. Nooit eerder werd zo gehamerd op het onderscheid tussen het goede en slechte gebruik ervan. Het genot is een sinistere plicht geworden. De universele blootstelling van de verondersteld prikkelende delen is een nog heiliger plicht dan Kants morele imperatief.

Overigens, Lacan heeft jaren geleden al gewezen op de overeenkomsten tussen het ordewoord «Vrouwen, geniet!» van onze kranten en de imperatief «Niet genieten!» van onze overgrootmoeders. De commerciële controle is veel constanter, zekerder en massaler dan de patriarchale controle ooit is geweest. Het veralgemeende prostitutieverkeer is sneller en betrouwbaarder dan de moeizame opsluiting van het meisje in het ouderlijk huis, een hachelijke onderneming die al eeuwen voor lachsucces heeft gezorgd, van de Griekse komedies tot die van Molière.

17. De moeder en de hoer. In sommige landen maakt men reactionaire wetten vóór de moeder en tegen de hoer, in andere landen progressieve wetten vóór de hoer en tegen de moeder.

Bron: http://www.groene.nl/2004/0419/ab_essay.html

Als je je bezint over dit onderwerp, merk je dat het heel erg raar is allemaal. Gesluierde meisjes in Frankrijk willen net zoals andere meisjes onderwijs volgen om in de toekomst deel te nemen aan het arbeidsproces. Dit recht wordt hen ontzegd omdat zij gesluierd zijn. De gesluierde vrouwen in Duitsland mogen niet werken in openbare functies omdat de sluier een symbool is van onderdrukking.
Aan de ene kant worden moslima's allerlei rechten ontnomen en andere kant worden deze regels uitgevoerd omdat moslima's onderdrukt worden.
Wie is nu hier de echte onderdrukker degene die de regels top-down opstelt (overheid) of de islam die ons juist het recht geeft om te studeren, te werken etc.

Joepie
23-11-04, 21:17
Geplaatst door Sawda
Regelmatig heeft men het over de rechten van de islamitische vrouw. Een moslima wordt onderdrukt, ze mag geslagen worden etc, etc. Als moslima ervaar ik het tegendeel overigens velen met mij. Er wordt zoveel om ons bekommert terwijl "jullie" de echte onderdrukte vrouwen vergeten. Deze vrouwen zijn slavinnen van hun pooiers maar ook van vreemde mannen aan wie zij hun lichaam bloot moeten stellen.
Waarom bekommert niemand zich om hen?

Allereerst vind ik het raar om die 2 met elkaar te vergelijken, dat vind ik een beetje appels met peren vergelijking, maar;

veel organisaties alsmede overheid, gemeentes proberen veel voor de prostituees te doen, (soms indirect) ze hebben nl. de zelfde rechten als ieder ander mens in nederland, echter kun je het niet verbieden of onthouden.... daardoor zal het nogmeer in de annoniemiteit terecht komen wat die vrouwen (nog) meer in gevaar kan brengen. Echter moet ik je gelijk geven dat er soms zeker sprake kan zijn van onderdrukking dmv. afhankelijkheid en die afhankelijkheid is een resultaat van drugsverslaving. Die spiraal mag van mij danook direct weggenomen worden alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, net als het oudste beroep ter wereld nl. prostitutie.... waar vraag is is aanbod.

Sawda
23-11-04, 21:45
Allereerst vind ik het raar om die 2 met elkaar te vergelijken, dat vind ik een beetje appels met peren vergelijking, maar;

Het gaat hier om de rechten van de vrouw dat staat hierbij centraal.
De rechten van de vrouw als prostituee is heel beperkt, dit is een feit. Enerzijds dient zij haar lichaam te verkopen aan mannen anderzijds wordt zij geacht een deel van haar geld aan haar mannelijke baas te overhandigen. Hij is als het ware ook haar bezit. Dit is nu een concrete vorm van vrouwenonderdrukking die eeuwenlang aan de gang is.



veel organisaties alsmede overheid, gemeentes proberen veel voor de prostituees te doen, (soms indirect) ze hebben nl. de zelfde rechten als ieder ander mens in nederland, echter kun je het niet verbieden of onthouden.... daardoor zal het nogmeer in de annoniemiteit terecht komen wat die vrouwen (nog) meer in gevaar kan brengen. Echter moet ik je gelijk geven dat er soms zeker sprake kan zijn van onderdrukking dmv. afhankelijkheid en die afhankelijkheid is een resultaat van drugsverslaving. Die spiraal mag van mij danook direct weggenomen worden alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, net als het oudste beroep ter wereld nl. prostitutie.... waar vraag is is aanbod.

Ik merk weinig van de acties die de overheid doet. Regelmatig hoor je op het nieuws dat prostituees vermoord zijn achtergelaten desondanks hoor je weinig maatregelen die dit soort wanpraktijken in de toekomst tegenhouden.
Als de overheid echt iets wil bereiken dan zal zij het bereiken maar helaas staat echte vrouwenonderdrukking niet op het prioriteitenlijstje.

magden_david
23-11-04, 21:49
Geplaatst door Sawda
Regelmatig heeft men het over de rechten van de islamitische vrouw. Een moslima wordt onderdrukt, ze mag geslagen worden etc, etc. Als moslima ervaar ik het tegendeel overigens velen met mij. Er wordt zoveel om ons bekommert terwijl "jullie" de echte onderdrukte vrouwen vergeten. Deze vrouwen zijn slavinnen van hun pooiers maar ook van vreemde mannen aan wie zij hun lichaam bloot moeten stellen.
Waarom bekommert niemand zich om hen?

hier is prostitutie gelegaliseerd en dus ook contorleerbaar, het komt overal voor ook in de islamitische landen like it or not, dan heb ik het liever georganiseerd, beter voor die vrouwen. En vergete je nu niet hoe de vrome moslims in saoudi arabie omgaan met hun filipijnse dienstmeisjes?? dat is pas slavernij!

Wizdom
23-11-04, 21:50
Geplaatst door Joepie
Allereerst vind ik het raar om die 2 met elkaar te vergelijken, dat vind ik een beetje appels met peren vergelijking, maar;

veel organisaties alsmede overheid, gemeentes proberen veel voor de prostituees te doen, (soms indirect) ze hebben nl. de zelfde rechten als ieder ander mens in nederland, echter kun je het niet verbieden of onthouden.... daardoor zal het nogmeer in de annoniemiteit terecht komen wat die vrouwen (nog) meer in gevaar kan brengen. Echter moet ik je gelijk geven dat er soms zeker sprake kan zijn van onderdrukking dmv. afhankelijkheid en die afhankelijkheid is een resultaat van drugsverslaving. Die spiraal mag van mij danook direct weggenomen worden alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, net als het oudste beroep ter wereld nl. prostitutie.... waar vraag is is aanbod.

Waarom is er zoveel bemoeienis over de Moslima die zich helemaal niet onderdrukt voelt in tegenstelling tot de echte uitgebuite vrouwen die en masse vanuit het Oosten hier worden geexploiteerd...

De echt uitbuiting doet hen niets en de bewuste Moslimas worden onderdrukt door ze te dwingen niet naar eigen keuze zichzelf te zijn...

De onderdrukking komt uit de 'Verlichte' (Illuminatie) hoek....

Wizdom
23-11-04, 21:51
Geplaatst door magden_david
hier is prostitutie gelegaliseerd en dus ook contorleerbaar, het komt overal voor ook in de islamitische landen like it or not, dan heb ik het liever georganiseerd, beter voor die vrouwen. En vergete je nu niet hoe de vrome moslims in saoudi arabie omgaan met hun filipijnse dienstmeisjes?? dat is pas slavernij!

Ooh zoo, er is hier sprake van legale uitbuiting... 'k wist niet dat dat kan... Geen contradictie interminus...?

Wizdom
23-11-04, 21:54
Geplaatst door magden_david
hier is prostitutie gelegaliseerd en dus ook contorleerbaar, het komt overal voor ook in de islamitische landen like it or not, dan heb ik het liever georganiseerd, beter voor die vrouwen. En vergete je nu niet hoe de vrome moslims in saoudi arabie omgaan met hun filipijnse dienstmeisjes?? dat is pas slavernij!

Je zegt het goed... Als het al gebeurt is het illegaal... Als het bekend is/wordt zal het zwaar bestraft worden en terecht! Hier staat men erbij en kijkt ernaar? Je suggestie dat vrome Moslims filipijnse dienstmeisjes mishandelen is SMAAD... Vrome Moslim zijn en Mishandelen is een contradictie interminus...

Sawda
23-11-04, 22:01
Geplaatst door magden_david
hier is prostitutie gelegaliseerd en dus ook contorleerbaar, het komt overal voor ook in de islamitische landen like it or not, dan heb ik het liever georganiseerd, beter voor die vrouwen. En vergete je nu niet hoe de vrome moslims in saoudi arabie omgaan met hun filipijnse dienstmeisjes?? dat is pas slavernij!


Dus omdat deze vorm van concrete vrouwenonderdrukking gelegaliseerd is, mag je het geen vrouwenonderdrukking noemen ......... :rolleyes:

Al Sawt
23-11-04, 22:02
Geplaatst door magden_david
hier is prostitutie gelegaliseerd en dus ook contorleerbaar, het komt overal voor ook in de islamitische landen like it or not, dan heb ik het liever georganiseerd, beter voor die vrouwen. En vergete je nu niet hoe de vrome moslims in saoudi arabie omgaan met hun filipijnse dienstmeisjes?? dat is pas slavernij! Altijd kijken en wijzen naar anderen, maar nooit naar je eigen parochie!

Waarom wijst Magden David naar SA? Terwijl hij ook naar Israel kan wijzen. Hoeveel Oost-Europese en Aziatische vrouwen slijten hun levens als seksslaven in 'beloofde' land?

Weet je daar de antwoorden op?

Al Sawt
23-11-04, 22:04
Geplaatst door Sawda
Dus omdat deze vorm van concrete vrouwenonderdrukking gelegaliseerd is, mag je het geen vrouwenonderdrukking noemen ......... :rolleyes: Dat was niet de intentie van David. Hij wou gewoon een soort bom onder de discussie plaatsen, door wijzend naar andere oorden.

Joepie
23-11-04, 22:06
Geplaatst door Wizdom
Waarom is er zoveel bemoeienis over de Moslima die zich helemaal niet onderdrukt voelt in tegenstelling tot de echte uitgebuite vrouwen die en masse vanuit het Oosten hier worden geexploiteerd...

De echt uitbuiting doet hen niets en de bewuste Moslimas worden onderdrukt door ze te dwingen niet naar eigen keuze zichzelf te zijn...

De onderdrukking komt uit de 'Verlichte' (Illuminatie) hoek....

Er is puur een discussie gaande geweest met bijna als stelling "hoe staat de moslim in een westerse cultuur met de regels, normen en waarden etc. die daarbij spelen". Daar is in Nederland tot nu toe nog geen een wetsartikel in aangenomen wat dat bevestigd. Discussieren of aan de kaak stellen mag en is in eerste instantie best logisch aangezien de islamitische normen en waarden hier nogal "nieuw" zijn. Er is dus nergens sprake van dwang voor zover ik weet.

Joepie
23-11-04, 22:19
Geplaatst door Sawda
Het gaat hier om de rechten van de vrouw dat staat hierbij centraal.
De rechten van de vrouw als prostituee is heel beperkt, dit is een feit. Enerzijds dient zij haar lichaam te verkopen aan mannen anderzijds wordt zij geacht een deel van haar geld aan haar mannelijke baas te overhandigen. Hij is als het ware ook haar bezit. Dit is nu een concrete vorm van vrouwenonderdrukking die eeuwenlang aan de gang is.


Ik merk weinig van de acties die de overheid doet. Regelmatig hoor je op het nieuws dat prostituees vermoord zijn achtergelaten desondanks hoor je weinig maatregelen die dit soort wanpraktijken in de toekomst tegenhouden.
Als de overheid echt iets wil bereiken dan zal zij het bereiken maar helaas staat echte vrouwenonderdrukking niet op het prioriteitenlijstje.

Rechten heb je volgens ned staadsrecht en die heb je als vrouw ook. Bep personen ontnemen je dat recht bij sommige vormen van prostitutie (noem ik maar ff illegale).

Maar m.b.t. je post zie ik het anders, nl:

1) illegale prostitutie: wordt idd. niet genoeg aan gedaan.
2) Heroine hoertjes: casaal verband: verslaving... drugs en dus geld nodig (moet meer aan gedaan worden) dan alleen afwerkplekken. Er zijn wel al plaatsen waar men gerehabiliteerd wordt en gereintegreerd in de samenleving. De sjit is die drugs, moet dus altijd meer aan gedaan worden (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en dat weet jij ook wel). Het probleem hierbij is dat het zo is geregeld in nederland dat je moeiijk iemand verplicht kunt laten afkicken, hij/zij moet dan nl. een gevaar voor zich zelf zijn en dat is moeilijk te bewijzen (ja het sucks) en mag ook meer aan gedaan worden wat mij betreft.


3) De vrijwillige protitutie: is een beroep en hier heb je nog een probleem, ook toch weer de illigale nl. het meisje wat onderdrukt wordt en niet wegdurft..... dat moet je echt eerst bewijzen als je er iets aan wilt doen in nederland.

Maar dit te vergelijken met moslimas vind ik ver gaan.

eit: overal is prostitutie.... like it or not. Ik:verkies mijn vrouw, die kan nl. al mijn wensen vervullen :)

observer
23-11-04, 22:35
sawda je hebt (gedeeltelijk) gelijk

in nederland is het zo dat als een vrouw ervoor kiest prostitue te worden ze dat kan doen, ze zal mischien voor een club gaan werken en daar deel aan betalen, maar voor de wet is ze een zelfstandige ondernemer

en die vrouwen zijn er, ze verdienen bakken met geld in clubs als yabyum ed

echter er zijn er vele die op een andere manier in de prostitutie komen
ze worden geimporteerd door pooiers, ze worden achter de ramen gepraat door mannen of ze moeten om aan hun verslaving te voldoen wel omdat ze geen keus hebben

van die vrouwen worden de rechten zeker geschonden

Sawda
23-11-04, 22:42
3) De vrijwillige protitutie: is een beroep en hier heb je nog een probleem, ook toch weer de illigale nl. het meisje wat onderdrukt wordt en niet wegdurft..... dat moet je echt eerst bewijzen als je er iets aan wilt doen in nederland.

Als je eenmaal in deze branche zit, word je heel moeilijk losgelaten.



Maar dit te vergelijken met moslimas vind ik ver gaan.

Ik kaart alleen een wezenlijk probleem aan, that's it.


edit:(ik verkies mijn vrouw, die kan nl. al mijn wensen vervullen :) )

Waren alle mannen maar zo dan zouden er ook geen prostituees bestaan.

Joepie
23-11-04, 22:53
Geplaatst door Sawda
Als je eenmaal in deze branche zit, word je heel moeilijk losgelaten.

Das waar, er mag ook meer aan gedaan worden.



Waren alle mannen maar zo dan zouden er ook geen prostituees bestaan.

ben ik het 100% mee eens.

Joepie
23-11-04, 22:56
Het verschil is dat prostitutie onder dwang van een pooier daadwerkelijk door iedereen als een probleem wordt gezien. Maar hoever gaat de het erkennen van de problemen van Moslimvrouwen door de Moslimgemeenschap zelf? Echte onderdrukking is de geestelijk onderdrukking, waarbij je lot door je eigen familie als "normaal" wordt geschetst en iedereen naar buiten net doet alsof de Moslimvrouw in een perfecte situatie zit.

Is dat zo?

Ik ken wel meisjes die verliefd waren op een marokaanse jongen en andersom, maar dat het niet mag van de "marokaanse" familie (ook nooit voorgesteld, maar stiekum toch samenzijn). Later heeft die jongen of meid het toch maar uitgemaakt, want het ging niet....

Sawda
23-11-04, 23:16
Geplaatst door EdV
Het verschil is dat prostitutie onder dwang van een pooier daadwerkelijk door iedereen als een probleem wordt gezien. Maar hoever gaat de het erkennen van de problemen van Moslimvrouwen door de Moslimgemeenschap zelf? Echte onderdrukking is de geestelijk onderdrukking, waarbij je lot door je eigen familie als "normaal" wordt geschetst en iedereen naar buiten net doet alsof de Moslimvrouw in een perfecte situatie zit.


EdV

We leven in Nederland waar elk individu het recht heeft om keuzes te maken zolang dat maar binnen de wettelijke grenzen blijft. Zo heb ik als moslima ook het recht om mijn geloof te praktiseren daar ben ik vrij in en daar wil ik ook vrij ingelaten worden zonder bemoeienis van derden. Als jij vindt dat een moslima onderdrukt wordt, wil dat niet meteen zeggen dat een moslima dat ook zo ervaart. Hierbij is dus sprake van een perceptieverschil tussen jij en ik.
Jij maakt van dit onderwerp een probleem terwijl de personen in kwestie dat niet ondervinden.
We dienen onze overtuiging of religie niet aan elkaar op te dringen maar we moeten wel erkennen dat er verschillen zijn.

Sawda
26-11-04, 14:09
Geplaatst door EdV
Beste Sawda,

Er zijn mensen (Christenen en ex-Christenen) die in hun jeugd nogal getraumatiseerd zijn geraakt t.g.v. de manier waarop het geloof aan hen werd opgedrongen en er zijn er die daar nooit een probleem van hebben ondervonden en zijn er zijn allerlei tussenvormen.
Ik generaliseer dus niet maar vraag me af hoe zeer het probleem binnen Moslimkringen wordt erkend dat er ook slachtoffers kunnen vallen.


EdV

Elk willekeurig geloof kan je niet opdringen. Mensen bereiken een bepaalde leeftijd waarin zij zelf hun eigen keuzes maken. De macht van de ouders is op dat moment (na het 18e jaar) beperkt. Zo heb ik bijvoorbeeld een broertje die helemaal niet praktiseert, mijn ouders weten dat maar het is absoluut niet zo dat ze hem verstoten van de familie. Zij hebben een motto: wij geven jullie bepaalde waarden en normen mee die gebaseerd zijn op het geloof als jullie dat niet willen opvolgen dan is dat jullie verantwoordelijkheid in het hiernamaals.

Ooit heb ik een lezing gehoord van een Sjeikh (Wajdi Gnin). Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen tot de leeftijd van 18 jaar, daarna zijn zij zelf verantwoordelijk voor hun manier van leven. Er wordt wel van ouders verwacht dat zij hun kinderen islamitisch dienen op te voeden. Hij gaf ook als voorbeeld van Profeet Noah (vzmh) die ook een zoon had die niet volgens de principes van de islam leefde. En Allah (swt) stelde Noah (vzmh) daar niet verantwoordelijk voor. Ou Allah ou allem.

Wizdom
26-11-04, 15:43
Geplaatst door Sawda
Elk willekeurig geloof kan je niet opdringen. Mensen bereiken een bepaalde leeftijd waarin zij zelf hun eigen keuzes maken. De macht van de ouders is op dat moment (na het 18e jaar) beperkt. Zo heb ik bijvoorbeeld een broertje die helemaal niet praktiseert, mijn ouders weten dat maar het is absoluut niet zo dat ze hem verstoten van de familie. Zij hebben een motto: wij geven jullie bepaalde waarden en normen mee die gebaseerd zijn op het geloof als jullie dat niet willen opvolgen dan is dat jullie verantwoordelijkheid in het hiernamaals.

Ooit heb ik een lezing gehoord van een Sjeikh (Wajdi Gnin). Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen tot de leeftijd van 18 jaar, daarna zijn zij zelf verantwoordelijk voor hun manier van leven. Er wordt wel van ouders verwacht dat zij hun kinderen islamitisch dienen op te voeden. Hij gaf ook als voorbeeld van Profeet Noah (vzmh) die ook een zoon had die niet volgens de principes van de islam leefde. En Allah (swt) stelde Noah (vzmh) daar niet verantwoordelijk voor. Ou Allah ou allem.

Sterker nog Noah als vader van zijn in zonde vervallen zoon heeft de Almachtige gevraagd waarom zijn zoon die volgens Noah tot zijn gelederen behoort niet aan boord was kreeg te horen dat zijn zoon niet behoort tot zijn gelederen om dat alleen erfelijke kenmerken niet kenmerkend zijn voor zonde of overgave en dus tot het al dan wel of niet behoren tot de rechtschapenen...

M.a.w. erfelijkheid of familieband is geen garantie tot rechtschapenheid...

Sawda
26-11-04, 19:15
Geplaatst door Wizdom
Sterker nog Noah als vader van zijn in zonde vervallen zoon heeft de Almachtige gevraagd waarom zijn zoon die volgens Noah tot zijn gelederen behoort niet aan boord was kreeg te horen dat zijn zoon niet behoort tot zijn gelederen om dat alleen erfelijke kenmerken niet kenmerkend zijn voor zonde of overgave en dus tot het al dan wel of niet behoren tot de rechtschapenen...

M.a.w. erfelijkheid of familieband is geen garantie tot rechtschapenheid...

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Wizdom
26-11-04, 20:45
De basis waarop de rechten van vrouw gestoeld zijn volgens de verlichting van de illuminatie is een duivels plan die tot doel heeft om de maatschappij op den duur te ontwrichten...

De vrouw is onderdeel van de hoeksteen van de maatschappij... Wanneer de vrouw als hoeksteen van de maatschappij niet meer functioneert dan zal die hele maatschappij niet meer functioneren...

Daarom was/is de propositie dat de vrouw die in het middeleeuwse Europa achtergesteld was - Want volgens de Romeinen had de vrouw geen ziel en is pas eeuwen later deze dogma door de progressieven min of meer recht getrokken - een zwakke schakel waar men gebruik van kan maken om de hegemonie van de Aristocratie en de Theocratie te ondermijnen.

De theorie is namelijk om de hoeksteen van de maatschappij te ontregelen. Dat doe je door de zwakste schakel te beinvloeden en naar je hand te zetten. Het idee werd daarom geopperd om de vrouw die een belangrijk fundament is van het gezin het idee te geven dat zij opgesloten zit, misbruikt wordt, ondankbaar werk doet en alleen aan zichzelf dient te denken. De vrouw moest losgemaakt worden van haar relatie tot de rest van het gezin. De vrouw moest haar vertrouwde omgeving inruilen voor iets waarvan zij alleen de belofte kreeg dat het beter was.

In de praktijk komt het erop neer dat een vrouw carriere maakt waar veel frustraties en energie verbrandt wordt en waar veel relaties verbroken worden en psychische problemen het gevolg zijn. Op een aantal op de vingers te tellen persoonlijkheden vallen er veel slachtoffers onder deze dames. Men volgt een illusie die alleen voor enkelen haalbaar is en voor de rest een val is. Immers de gezinnen zijn in de tussentijd wel al gebroken... De illuminatie heeft zijn zin... De maatschappij is ontregeld...

De ander helft van de dames maakt zich op om via de verworven sexuele vrijheid te gaan experimenteren met Jan en Alleman. Maar ook zij komen er bedrogen uit want die Jan en Alleman wil ook gebruik maken van die sexuele vrijheid en zie daar ook deze verworvenheid leidt tot ontregeling van de maatschappij want de meeste huwelijken worden verbroken door vreemd gaan binnen relaties... Ook hier weer heeft de illuminatie zijn zin... De maatschappij is ontregeld....

Dan hebben we nog de MTV's en de TMF's van deze wereld die tegenwoordig meer lijken op vleeshuizen dan zenders... Het meeste aanbod is die van vrouwelijk schoon... Het is een soort 'verlichtende' opvoeding voor de volgende generatie ontregelde dames en heren die moeten garanderen dat de illuminatie vrij spel krijgen want de ontregelde dames en heren hebben belangrijkere zaken in hun hoofd zoals een piercing in de tong of in de onderlip...

Hoe moet je anders een maatschappij ontregelen... M.a.w. de onder illuminatie gedomineerde maatschappij komt niet verder dan het bezig zijn met zijn sociaal leiden...

Een perfect voorbeeld is de VS waar er enorme getto's zijn, verborgen burgeroorlogen tussen rivaliserende bendes, scheidingen, alcohol misbruik, sociale verborgen ellende, de helft van de mensen honger lijdt en geen gezondheidzorg heeft en tegelijkertijd men doet alsof er niets aan de hand is... Omdat de minderheid illuminatie het allemaal wel best vinden... Als zij maar de almighty dollar onder controle hebben... En het "schorie-morie" de oorlog maar met elkaar uitvecht...

Dat verklaart ook waarom prostitutie niet wordt gezien als een belemmering voor het welzijn van de vrouw... Het gaat om het geven van rechten aan de vrouw om de ontwrichting mogelijk te maken niet om het welzijn van de vrouw... dat is van ondergeschikt belang... Ontwrichting is het doel niet het welzijn...