PDA

Bekijk Volledige Versie : (Knevel) Imam wenst wilders dood



delirious
23-11-04, 21:42
Onder het zappen viel mijn oog op het elfde uur.
Programma van ultra conservatieveling Andries Knevel.
Hij intervieuwde een Bekeerde Moslim die de de moord van TvG goedkeurde.
Daarop vroeg Wezel Knevel hem of hij dit zelfde wenste voor Wilders.
Waarop de jongen ( Imam ) zei; iedereen gaat dood.

Knevel : Maar zou je het erg vinden als Wilders het zelfde lot als TvG zou verwachten.

Imam: Zou het niet erg vinden.

Is dit een staaltje van riool journalistiek of niet?
2 min later kopt NOS teletext. Met capitalen.
IMAM WENST WILDERS DOOD.

Nou nou nou N.O.S.......Kansloos :duivels:
De Zieke Media is weer enorm bezig.

sienia
23-11-04, 21:45
En Miriam Sterk (dat was r toch?) gleed zowat van dr stoel.

Toen was de dame van Sen aan de beurt.
'Nee, uw moslimbroeder!!'
Maw mevrouw van Sen heeft dezelfde mening. Moslims zijn een eenheidsworst. Wij kennen geen diversiteit.

barfly
23-11-04, 21:46
Imam wenst Geert Wilders dood 23-11-'04

Geert Wilders (bron: ANP)
De imam Abdul-Jabbar van de Ven wil dat het Kamerlid Geert Wilders sterft. In het EO-programma Het Elfde Uur antwoordde hij bevestigend op de vraag of hij Wilders binnen nu en twee jaar dood wenst. De imam voegde er wel aan toe dat hij niet hoopt dat Wilders wordt vermoord door een moslim.

Hij zei moord in het algemeen niet goed te keuren, maar wel " iets van blijdschap" te hebben gevoeld toen hij hoorde dat Theo van Gogh dood was.

Van de Ven preekt veel in moskeeën. Daar doet hij geen radicale uitspraken, maar in de media wel. Hij bestreed dat zijn uitlatingen jongeren aanzetten tot geweld. Hij wees op het verschil tussen " wens en daad"; je kunt in je gedachten en gebeden wensen dat iemand sterft, zonder moord goed te keuren.

Bron: http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11/23/imamwenstwildersdood.html

Als ik Jabber was dan zou ik mijn woorden inmiddels zorgvuldig overwegen, maargoed tis vrijheid van meningsuiting.

Zwarte Schaap
23-11-04, 21:49
Internet-imam: 'Van Gogh is dood, dat is wat telt'

Door Jaap van Essen

Hij wordt wel de 'internet-imam' genoemd. Hij zou een inspirator zijn voor Mohammed B. en Jason W., die verdacht worden van moslimterrorrisme. Abdul-Jabbar van de Ven (25) kent de verhalen, maar studeert vooralsnog gewoon verder aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Nijmegen ; Nee, de namen van de vermeende terroristen zeggen hem niets. Ook de her en der afgedrukte foto's deden geen lampje branden. Met uitzondering van Jason W. ,,Die ken ik wel. Hij kwam een paar keer naar de moskee waar ik preekte. Ik herinner me hem omdat hij in totaal driemaal na afloop van de dienst contact met me zocht. Het is al een tijdje geleden, maar iets extreems of gevaarlijks heb ik destijds nooit in hem gezien.''

Toch bereidde Jason W. in het Haagse Laakkwartier onlangs aanslagen voor op onder anderen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen. En toen men hem samen met Ismail A. wilde arresteren, raakten drie agenten gewond door een handgranaat.

,,Er wordt nu gezegd dat Jason W. zich door mij liet inspireren. Ook bij andere verdachten zou dat het geval zijn. Maar ik weet daar oprecht niets van. Best mogelijk dat ze wel eens naar mij hebben geluisterd. Soms preek ik voor drie- of vierhonderd mensen. Dan weet ik echt niet wie dat allemaal zijn.''

Abdul-Jabbar van de Ven, 25 jaar oud en getooid met flinke bruine baard, wordt her en der omschreven als een radicale imam. Zelf bestrijdt hij die omschrijving om verschillende redenen. Ten eerste omdat hij welbeschouwd geen imam is. ,,Ik ben een student van de islam. En of ik radicaal ben? Ik roep niet op tot een jihad, een heilige oorlog. Dat kan ik ook helemaal niet. Ik sta wel achter de jihad die nu woedt in Irak en Palestina. Maar een jihad in Nederland is toch heel iets anders. Afgezien van de vraag of het volgens de islam is gewettigd hier zo'n strijd te voeren, moet je ook kijken of het verstandig is. Wat bereik je ermee? Kijk naar de moord op Theo van Gogh. Wilders is in de peilingen naar twintig zetels geschoten en de AIVD wordt uitgebreid.''

[Heikel thema]

De moord op Van Gogh is voor veel moslims een heikel thema. Voor Van de Ven niet. ,,Je kon erop wachten dat het een keer zou gebeuren. Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot diep in hun ziel beledigen. Hij had wat mij betreft ook onder een trein mogen komen of aan kanker mogen doodgaan. Hij is dood, dat is wat telt. Dat hij door een moslim is vermoord, betekent wel dat het hele circus weer is losgebarsten.''

Het 'circus' kan volgens Van de Ven nog ernstige gevolgen hebben. ,,Je merkt dat door de gebeurtenissen 'onze' jeugd radicaliseert. Juist brandstichtingen bij scholen en moskeeën zetten kwaad bloed bij de groep die tot nu toe gematigd was. Die zeggen 'als het nog een keer gebeurt slaan we terug'. Dat is gevaarlijk. Het echte gevaar zit ook niet bij de schreeuwers, maar bij degenen waar je normaal niets van hoort of ziet. Inderdaad, zoals de jongens die nu zijn opgepakt.''

Abdul-Jabbar van de Ven ziet de sfeer verharden, maar is daar niet blij om. ,,Volgens de islam moet je niet oordelen vanuit je emoties, maar vanuit de oude teksten. Ik heb al verschillende malen opgeroepen tot kalmte. Onder meer toen men Wilders bedreigde en op een moment dat er hevig werd gescholden op joden. ''

Maar ook Van de Ven, die net met zijn foto in de krant wil, vraagt zich af hoe lang het allemaal nog goed gaat. Hij is op en top Nederlander, Brabander van geboorte, maar voelt zich sinds zijn bekering tot de islam een vreemdeling. ,,Het idee van een tolerant Nederland ben ik al lang verloren. Het is niet te beschrijven wat ik allemaal heb meegemaakt de laatste jaren. De sfeer is totaal intolerant. De AIVD volgt mij, bekijkt mijn e- mail, luistert mijn telefoon af. Twee jaar geleden werd ik tijdens een vakantie in Indonesië op hun verzoek opgepakt en het land uitgezet. Nog erger is het wat je allemaal over je heen krijgt in de vorm van dreigbrieven en e-mails en telefoontjes. Teksten als: 'We komen je vrouw opensnijden'. En dat alleen maar omdat ik moslim ben. Nee, ik weet wel zeker dat ik uiteindelijk Nederland verlaat en ergens naar toe ga waar ik mijn geloof normaal kan beleven. De laatste paar jaar hoor je dat vaak. Er vertrekken steeds meer moslims, ook Nederlanders, omdat je hier niet als gelijkwaardig wordt behandeld.''


Bron: Rotterdams Dagblad 20/11/04

check de discussie erover: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=118852

delirious
23-11-04, 22:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Internet-imam: 'Van Gogh is dood, dat is wat telt'

Door Jaap van Essen

Hij wordt wel de 'internet-imam' genoemd. Hij zou een inspirator zijn voor Mohammed B. en Jason W., die verdacht worden van moslimterrorrisme. Abdul-Jabbar van de Ven (25) kent de verhalen, maar studeert vooralsnog gewoon verder aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Nijmegen ; Nee, de namen van de vermeende terroristen zeggen hem niets. Ook de her en der afgedrukte foto's deden geen lampje branden. Met uitzondering van Jason W. ,,Die ken ik wel. Hij kwam een paar keer naar de moskee waar ik preekte. Ik herinner me hem omdat hij in totaal driemaal na afloop van de dienst contact met me zocht. Het is al een tijdje geleden, maar iets extreems of gevaarlijks heb ik destijds nooit in hem gezien.''

Toch bereidde Jason W. in het Haagse Laakkwartier onlangs aanslagen voor op onder anderen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen. En toen men hem samen met Ismail A. wilde arresteren, raakten drie agenten gewond door een handgranaat.

,,Er wordt nu gezegd dat Jason W. zich door mij liet inspireren. Ook bij andere verdachten zou dat het geval zijn. Maar ik weet daar oprecht niets van. Best mogelijk dat ze wel eens naar mij hebben geluisterd. Soms preek ik voor drie- of vierhonderd mensen. Dan weet ik echt niet wie dat allemaal zijn.''

Abdul-Jabbar van de Ven, 25 jaar oud en getooid met flinke bruine baard, wordt her en der omschreven als een radicale imam. Zelf bestrijdt hij die omschrijving om verschillende redenen. Ten eerste omdat hij welbeschouwd geen imam is. ,,Ik ben een student van de islam. En of ik radicaal ben? Ik roep niet op tot een jihad, een heilige oorlog. Dat kan ik ook helemaal niet. Ik sta wel achter de jihad die nu woedt in Irak en Palestina. Maar een jihad in Nederland is toch heel iets anders. Afgezien van de vraag of het volgens de islam is gewettigd hier zo'n strijd te voeren, moet je ook kijken of het verstandig is. Wat bereik je ermee? Kijk naar de moord op Theo van Gogh. Wilders is in de peilingen naar twintig zetels geschoten en de AIVD wordt uitgebreid.''

[Heikel thema]

De moord op Van Gogh is voor veel moslims een heikel thema. Voor Van de Ven niet. ,,Je kon erop wachten dat het een keer zou gebeuren. Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot diep in hun ziel beledigen. Hij had wat mij betreft ook onder een trein mogen komen of aan kanker mogen doodgaan. Hij is dood, dat is wat telt. Dat hij door een moslim is vermoord, betekent wel dat het hele circus weer is losgebarsten.''

Het 'circus' kan volgens Van de Ven nog ernstige gevolgen hebben. ,,Je merkt dat door de gebeurtenissen 'onze' jeugd radicaliseert. Juist brandstichtingen bij scholen en moskeeën zetten kwaad bloed bij de groep die tot nu toe gematigd was. Die zeggen 'als het nog een keer gebeurt slaan we terug'. Dat is gevaarlijk. Het echte gevaar zit ook niet bij de schreeuwers, maar bij degenen waar je normaal niets van hoort of ziet. Inderdaad, zoals de jongens die nu zijn opgepakt.''

Abdul-Jabbar van de Ven ziet de sfeer verharden, maar is daar niet blij om. ,,Volgens de islam moet je niet oordelen vanuit je emoties, maar vanuit de oude teksten. Ik heb al verschillende malen opgeroepen tot kalmte. Onder meer toen men Wilders bedreigde en op een moment dat er hevig werd gescholden op joden. ''

Maar ook Van de Ven, die net met zijn foto in de krant wil, vraagt zich af hoe lang het allemaal nog goed gaat. Hij is op en top Nederlander, Brabander van geboorte, maar voelt zich sinds zijn bekering tot de islam een vreemdeling. ,,Het idee van een tolerant Nederland ben ik al lang verloren. Het is niet te beschrijven wat ik allemaal heb meegemaakt de laatste jaren. De sfeer is totaal intolerant. De AIVD volgt mij, bekijkt mijn e- mail, luistert mijn telefoon af. Twee jaar geleden werd ik tijdens een vakantie in Indonesië op hun verzoek opgepakt en het land uitgezet. Nog erger is het wat je allemaal over je heen krijgt in de vorm van dreigbrieven en e-mails en telefoontjes. Teksten als: 'We komen je vrouw opensnijden'. En dat alleen maar omdat ik moslim ben. Nee, ik weet wel zeker dat ik uiteindelijk Nederland verlaat en ergens naar toe ga waar ik mijn geloof normaal kan beleven. De laatste paar jaar hoor je dat vaak. Er vertrekken steeds meer moslims, ook Nederlanders, omdat je hier niet als gelijkwaardig wordt behandeld.''


Bron: Rotterdams Dagblad 20/11/04

check de discussie erover: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=118852

Dat is een mooi verhaal beste Zwarte Schaap.
Maar,
waarom komt dit niet naar voren in het interview.
Waarom laat hij zich door Knevel Wezel in de val lokken.
Waarom matigt hij zich niet in zijn uitspraken. ( zeker nu )
Waarom spreekt hij weer namens alle Moslims.
Waarom moet het weer zo radicaal.

:duivel:

mulan
23-11-04, 22:01
He wat fijn...ik vond de discussie over handen schudden al veels te lang duren,volgens mij al een paar dagen. :vreemd:

Zwarte Schaap
23-11-04, 22:03
Geplaatst door delirious
Dat is een mooi verhaal beste Zwarte Schaap.
Maar,
waarom komt dit niet naar voren in het interview.
Waarom laat hij zich door Knevel Wezel in de val lokken.
Waarom matigt hij zich niet in zijn uitspraken. ( zeker nu )
Waarom spreekt hij weer namens alle Moslims.
Waarom moet het weer zo radicaal.

:duivel:
Ik heb het programma niet gezien, daarom kan ik er geen oordeel over vellen.

ZbaqZbaq
23-11-04, 22:06
Geplaatst door delirious
Dat is een mooi verhaal beste Zwarte Schaap.
Maar,
waarom komt dit niet naar voren in het interview.
Waarom laat hij zich door Knevel Wezel in de val lokken.
Waarom matigt hij zich niet in zijn uitspraken. ( zeker nu )
Waarom spreekt hij weer namens alle Moslims.
Waarom moet het weer zo radicaal.

:duivel:

vrijheid van meningsuiting !

en hij sprak niet namens alle moslims... athans dat heb ik hem noch knevel horen zeggen bij de introductie.

taouanza
23-11-04, 22:10
'Nee dit is geen meneer dit is uw broeder!' :loens:

mulan
23-11-04, 22:11
Als je het programma ziet is het inderdaad stukken minder erg dan als je nu op teletekst leest.Maar he.....zo werkt de media.

En daarnaast is het wel zo dat de hypocrieten nu wel tevoorschijn gaan komen...vrijheid van meningsuiting is het enige dat ik gehoord heb sinds de dood van Van Gogh,hij maakt dus gewoon gebruik van hetzelfde democratische recht als waar Van Gogh zich op beriep.

Mark
23-11-04, 22:12
stuur hem terug naar zijn eigen land :student:


:hihi:

delirious
23-11-04, 22:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
vrijheid van meningsuiting !

en hij sprak niet namens alle moslims... athans dat heb ik hem noch knevel horen zeggen bij de introductie.

Dan heb jij maar met een half oor geluisterd.
Alle moslims zei hij.
Knevel Wezel benadrukte dit nogmaals door het te herhalen.
Alle krediet naar Knevel Wezel qua benadrukken.

Mill
23-11-04, 22:18
Geplaatst door mulan
vrijheid van meningsuiting is het enige dat ik gehoord heb sinds de dood van Van Gogh,hij maakt dus gewoon gebruik van hetzelfde democratische recht als waar Van Gogh zich op beriep.

Ja, en? Dat betekent toch niet dat er niet verontwaardigd op gereageerd mag worden? Dat gebeurde Van Gogh ook een leven lang. Hij is bij tientallen kranten, tijdschriften en omroepen met slaande ruzie weggegaan, mensen als Hugo Brandt Corstius en Leon de Winter hebben jarenlang oorlog tegen hem gevoerd, en hij heeft talloze processen om z'n oren gehad.

BiL@L
23-11-04, 22:23
Hier staan ook wat reacties: http://www.eo.nl/portals/programs/item.jsp?item=5644658

Ik ben overigens niet dezelfde stelling toegedaan als hem, m.b.t. Irak:

Hoofd-Moeftie van Saudi Arabia tegen Okaadh: Er is geen vlag waaronder zij strijden en geen grond waarop zij staan. Het sturen van de jongeren naar Iraaq en het opruien van hen is van de weg naar vernietiging.

De Hoofd-Moeftie van Saudi Arabia en voorzitter van het Committee van Grote Geleerden, Shaykh Abdul-Azeez ibn Abdullaah Aale-Shaykh waarschuwde tegen de consequenties van het slepen van de jongeren op de weg van het reizen naar Iraaq, en het volgen van de gewapende organisaties onder het mom van Jihaad. Hij zei in een interview met Okaadh dat het gaan naar Iraaq niet van de weg van verbetering is omdat er daar geen vlag is waaronder zij strijden en geen grond waarop zij staan, en het gaan daarheen is van de deur van vernietiging en het is niet iets wat verbeterd.

http://www.sahab.net/sahab/showthread.php?threadid=314339

ZbaqZbaq
23-11-04, 22:26
Geplaatst door BiL@L
Hier staan ook wat reacties: http://www.eo.nl/portals/programs/item.jsp?item=5644658

Ik ben overigens niet dezelfde stelling toegedaan als hem, m.b.t. Irak:

Hoofd-Moeftie van Saudi Arabia tegen Okaadh: Er is geen vlag waaronder zij strijden en geen grond waarop zij staan. Het sturen van de jongeren naar Iraaq en het opruien van hen is van de weg naar vernietiging.

De Hoofd-Moeftie van Saudi Arabia en voorzitter van het Committee van Grote Geleerden, Shaykh Abdul-Azeez ibn Abdullaah Aale-Shaykh waarschuwde tegen de consequenties van het slepen van de jongeren op de weg van het reizen naar Iraaq, en het volgen van de gewapende organisaties onder het mom van Jihaad. Hij zei in een interview met Okaadh dat het gaan naar Iraaq niet van de weg van verbetering is omdat er daar geen vlag is waaronder zij strijden en geen grond waarop zij staan, en het gaan daarheen is van de deur van vernietiging en het is niet iets wat verbeterd.

http://www.sahab.net/sahab/showthread.php?threadid=314339

Sinds wanneer hebben Moslims een klerikale structuur met enige bevoegdheden ? In de Islam heb je alleen mensen met verschilende niveaus van kennis... het enige wat ze onderling moeten doen is uitwisselen. Conclusies mag iedereen voorzichzelf trekken.

Begint steeds meer en meer op een copy past van het Vaticaan te lijken.

ZbaqZbaq
23-11-04, 22:27
.

taouanza
23-11-04, 22:29
Teksten als: 'We komen je vrouw opensnijden'. En dat alleen maar omdat ik moslim ben. Nee, ik weet wel zeker dat ik uiteindelijk Nederland verlaat en ergens naar toe ga waar ik mijn geloof normaal kan beleven. De laatste paar jaar hoor je dat vaak. Er vertrekken steeds meer moslims, ook Nederlanders, omdat je hier niet als gelijkwaardig wordt behandeld.''

Ik vind het wel 'grappig' dat dit deel wordt overgeslagen. Kennelijk mogen sommige wel bedreigd worden.

Maslov
23-11-04, 23:26
Deze v/d/ Ven heeft wel een enorme plaat voor de kop. Wat een halve zool om in dit klimaat zulke provocatieve teksten te uiten, en dan nog wel op TV en in een lange jurk met baard.

Wat een toppunt van stommiteit.
In de huidige situatie kan je hier WEL echt spreken van aanzetten tot moord.

observer
23-11-04, 23:28
Welk deel van deze man zijn gedachtenwereld verteld "islam is vrede"?

Al Sawt
24-11-04, 00:04
Geplaatst door mulan
He wat fijn...ik vond de discussie over handen schudden al veels te lang duren,volgens mij al een paar dagen. :vreemd: Nederland is doorgeschoten in discussie`s over Moslims. Als een 2e kamerlid openlijk oproept tot invoeren van Neurenberg wetten voor Moslims en je hoort nauwelijks een discussie over in de media, dan mag je ernstige bedenkingen plaatsen.

Al Sawt
24-11-04, 00:07
Geplaatst door Maslov
Deze v/d/ Ven heeft wel een enorme plaat voor de kop. Wat een halve zool om in dit klimaat zulke provocatieve teksten te uiten, en dan nog wel op TV en in een lange jurk met baard.

Wat een toppunt van stommiteit.
In de huidige situatie kan je hier WEL echt spreken van aanzetten tot moord. Klaag hem dan aan? Wat let je, je hebt de bevoegdheden als burger.


P.S.


Ik ben blij dat je terug bent! :D

Ourzazate
24-11-04, 00:14
Die jongeman is ten eerste geen imam, maar gewoon iemand die groepjes mensen aanspreekt over de Islam. Ten tweede moet je in je achterhoofd houden dat hij een aanhanger is van de Taliban en van Bin Laden...:).

Het feit dat hij een organisatie als de Taliban (die drugs produceren/verhandelen, vrouwen weerhouden om te leren lezen en schrijven, tiran gedrag vertonen tav de eigen bevolking etc.) bewondert zegt voldoende over zijn kennis tav Islam. Het feit dat hij een massamoordenaar zoals Bin Laden steunt zegt voldoende over zijn kennis tav Islam. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zoals hij na een paar islamitische boekjes te hebben gelezen aangeschaft op de zwarte markt in Beverwijk in het openbaar gaan spreken over de Islam...:jammer:. En nog wel bij zo'n duivel als Knevel.

Ik zou de jongeman willen aangeven dat het eerste vers dat Mohammed geopenbaard heeft gekregen van God was: 'Lees, lees in de naam van jouw Heer...'

Het allereerste gebod voor moslims en moslima's was lezen. Iets wat de Taliban verboden voor vrouwen onder hun bewind. Een overlevering luidt: 'De inkt van een geleerde is heiliger dan het bloed van een martelaar...' Dat is wat onze Abduljabar moet leren en wat hij moet onderwijzen voor zover hij zich de titel 'godsdienstleraar' toebedeelt. Sommige mensen zien blijkbaar niet in dat zij hun eigen belangrijkheid overschatten...:jammer:.

Wortel
24-11-04, 06:21
Sommige mensen zien blijkbaar niet in dat zij hun eigen belangrijkheid overschatten...

Een wijs woord, Ourzazate. Het zijn sterke schouders die de weelde van het "spreken namens" kunnen dragen, zeker in tijden van verscherpte standpunten.
Ik heb dat interview ook gezien. Ik ben ook bepaald geen liefhebber van Knevel, omdat ik hem een zuiger vind, welke methode niet op voorhand onmogelijk maakt dat mensen tendentieus voor de dag komen, laat staan geciteerd worden. Maar toch hield ik mijn hart vast toen ik deze van der Ven hoorde spreken. Daar gaan we weer met een rigide beeldvorming over de Islam bij de buitenwacht. Ik hoorde de chips-etende kijkers van dit programma al weer zeggen: "Zie je nou wel!"
Blij dat Senay -Ik kots op jouw namus is onze namus- Ozedmir er ook was, voor het broodnodige tegenwicht. Er is inderdaad maar een Islam, zoals er wat mij betreft ook maar een Jezus is. Het punt is alleen dat die ene Stem verschillende mensen allemaal verschillende antwoordstemmen in het hart legt. En de stem van van der Ven zal vele moslims geen goed doen, zo vrees ik.

Maslov
24-11-04, 06:35
Geplaatst door Al Sawt
Klaag hem dan aan? Wat let je, je hebt de bevoegdheden als burger.


P.S.


Ik ben blij dat je terug bent! :D

Zou een goed signaal zijn als een moslim dat zou doen i.p.v. een ongelovige Nederlander.

Goodnight
24-11-04, 07:28
@ Ourzazate, ik ken deze gast alleen van horen zeggen.Omdat hij een bekeerde moslim is en al heel wat jaren.En een keer was hij bij een programma over islamitische bekeerlingen.Maar de uitspraken die hij nu hier doet komen niet echt overeen met bewondering van AlQaida of de Taliban.Maar goed zoals ik al zei, ken die gast en zijn werk ook helemaal niet.Wat ik wel vind is dat hij wat minder eerlijk had hoeven zijn.Dat hij blij was om de dood van Van Gogh hoeft hij niet wereldkundig te maken.Het schept wel weer een sfeer zo van: zie je wel ze zijn allemaal blij omdat Theo vermoord is.Deze tijd vraagt om afstand doen van zulke zaken.het voegt ook verder niets positiefs toe aan de discussie en het doet geen afbreuk aan zijn islamitisch zijn als hij de moord afkeurt 9 wat hij overigens geloof ik wel doet).
verder vind ik het verkeerd van hem om namens een hele groep te spreken.
@Seif...euhm Maslov.....:D

Ik vind dit artikel helemaal niet opruiend en oproepen tot geweld.
Toen ik gisterenavond van zijn uitspraken hoorde bij Barend en van Dorp dacht ik wel: owjee....wat doet van de Ven nu weer voor idioots?
maar aangezien ik weet hoe de media te werk gaan, heb ik maar eerst de nuancering afgewacht.Die door ZS is geplaatst.
En als je dat artikel leest plaatst het het geheel wel in een heel ander licht.

Ik geeft zelf aan dat het klimaat achter uit is gegaan, dus in die zin vind ik het wel dom van hem dat hij uberhaupt uitspraken doet die toch worden verdraaid in de media.

wat ik overigens wel weer het komische van het geheel vind is het feit dat er nu niet gerept kan worden door mensen die daar op geilen dat deze man het land wordt uitgezet en zijn NL paspoort wordt afgepakt.

Dit bewijst des te meer hoe er met twee maten gemeten wordt!

GerardJoling
24-11-04, 07:35
Tsja ik was ook blij toen Yassine en Arafat stierven dus als die imam dat vind zo...Het is alleen niet zo slim om te melden,andere moslims zijn nu weer de dupe :fpuh: :denk: :fpotver: :fpiraat:

observer
24-11-04, 08:08
Die jongeman is ten eerste geen imam, maar gewoon iemand die groepjes mensen aanspreekt over de Islam. Ten tweede moet je in je achterhoofd houden dat hij een aanhanger is van de Taliban en van Bin Laden.. enge is dat hij veel met jongeren werkt zitten te wachten op meer mensen met dit soort gedachten?

Mark
24-11-04, 08:17
hij is ten minste eerlijk

Maslov
24-11-04, 08:24
wat ik overigens wel weer het komische van het geheel vind is het feit dat er nu niet gerept kan worden door mensen die daar op geilen dat deze man het land wordt uitgezet en zijn NL paspoort wordt afgepakt.

Goodnight deze man heeft geen twee paspoorten, en iemand met één paspoort mag je niet zijn paspoort afnemen want dan wordt hij statenloos, en dat mag niet volgens internationaal recht.

GroteWolf
24-11-04, 08:57
Als ik maar geen cent hoef mee te betalen aan de persoonsbeveiliging van dit sujet.



(Overigens mag iedereen volgens mij iedereen doodwensen. Ik wens ook tal van mensen dood maar anderszijds wil ik natuurlijk niet verantwoordelijk zijn voor het ontnemen van een mensenleven.
Deze zielige persoon (die vroeger vast veel gepest werd) gaf aan dat hij niet wilde dat een Moslim Wilders zou vermoorden. Hij hoopt dus op ingrijpen van boven. Kan ie lang wachten. Wat nu wel goed zou zijn is als ie zelf op wonderbaarlijke wijze bestraft zou worden.).

Mark
24-11-04, 08:58
het zou voor het debat in nederland toch juist veel interessanter zijn als de dader wel een moslim zou zijn?

Joepie
24-11-04, 09:02
Met Allah kun je blijkbaar alle kanten op.

Bar
24-11-04, 09:33
Geplaatst door Maslov
Goodnight deze man heeft geen twee paspoorten, en iemand met één paspoort mag je niet zijn paspoort afnemen want dan wordt hij statenloos, en dat mag niet volgens internationaal recht.

We openen de kolenmijnen gewoon weer. En dan geen elektrieke moderniteiten, maar het echte handwerk met fakkels, pikhouwelen enzo....

Kword er helemaal lyrisch van.

GroteWolf
24-11-04, 10:05
Paspoort afpakken en vogelvrij verklaren. That's the way to do it.

Of we vragen politiek asiel voor 'm aan in Saoedie Arabië. Krijgen ze hun rommel terug, in het hoofd van van de Ven.

freya
24-11-04, 10:42
Geplaatst door delirious
Dan heb jij maar met een half oor geluisterd.
Alle moslims zei hij.
Knevel Wezel benadrukte dit nogmaals door het te herhalen.
Alle krediet naar Knevel Wezel qua benadrukken.

Dat is gewoon niet waar. Knevel benadrukte steeds weer de enorme diversiteit in de islam. Vroeg daar ook een aantal keer naar. vd Ven antwoordde daarop: Er is maar 1 islam, maar er zijn vele interpretaties.

freya
24-11-04, 10:55
Hij was iig niet hypocriet en heeft het recht om zo'n wens uit te spreken.

Het was btw niet de eerste keer dat hij zei blij te zijn met de dood van v Gogh, Knevel baseerde zijn vraag op een eerder inteview.

Dat zo'n idioot de kans krijgt om les te geven aan jongeren vind ik wel heel bedenkelijk. Het geeft weer eens aan hoe groot de behoefte aan spiritualiteit is bij jonge moslims en hoe schrikbarend beperkt het aanbod is.

Joepie
24-11-04, 11:10
Geplaatst door freya
Hij was iig niet hypocriet en heeft het recht om zo'n wens uit te spreken.

Het was btw niet de eerste keer dat hij zei blij te zijn met de dood van v Gogh, Knevel baseerde zijn vraag op een eerder inteview.

Dat zo'n idioot de kans krijgt om les te geven aan jongeren vind ik wel heel bedenkelijk. Het geeft weer eens aan hoe groot de behoefte aan spiritualiteit is bij jonge moslims en hoe schrikbarend beperkt het aanbod is.

hij geeft ook menstruatieles:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=353240


Hier nog wat over de man:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/15880281/Abdul-Jabbar_van_de_Ven:_jongerenimam.html

freya
24-11-04, 11:24
Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam


RIJSWIJK - Hij noemt Nederland 'de kanker', vond het Afghanistan van de Taliban het enige echte islamitische land ter wereld en roept openlijk op tot de jihad. 'Internetimam' Abdul-Jabbar van de Ven bekeerde zich op zijn veertiende verjaardag tot de islam en heeft veel aanhang, vooral onder jongeren.


"Want in het land van blinden is eenoog koning", zegt de geboren Brabander (25) in een interview in Trouw. De imams spreken vaak de Nederlandse taal niet, de taal van de jongeren, hij wel en "ik beheers de basiskennis die elke moslim hoort te kennen, maar omdat bijna niemand die heeft, wordt tegen mij opgekeken". Van de Ven zegt verder te weten welke excuses jongeren zichzelf maken om weg te blijven van de islam. " Ik was ook een vrije, Hollandse jongen, ik kon doen wat ik wilde. Ik kon in de coffeeshop zitten en pilsjes drinken en vriendinnen hebben."

Abdul-Jabar adviseert zijn 'broeders en zusters' onder meer op de website al-islaam.com, waar ook circa twintig preken van hem te vinden zijn, en preekt in verschillende moskeeën. Ook is hij de drijvende kracht achter het tijdschrift Wij moslims, waarin openlijk wordt opgeroepen tot de jihad (heilige strijd tegen de vijanden van de islam).

De bekeerde Nederlander zou ook banden hebben met de radicale stichting Al Waqf Al Islam in Eindhoven, verbonden aan de beruchte Al Fourquaan-moskee, verdacht van het ronselen van jongeren voor de jihad. Zelf noemt Van de Ven zich geen imam, maar een student van de islam die een studie Midden-Oostenstudies volgt aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Voor 'Jilles', zoals hij vroeger heette, was de Golfoorlog aanleiding om op zijn veertiende verjaardag in Veghel een Turkse moskee binnen te gaan. Van de Ven zegt in een interview dat zijn gevoel van onbehagen al in de hoogste klassen van zijn katholieke basisschool was begonnen. Hij onderbrak zijn vwo om een jaar te studeren in Medina, Saudi-Arabië, het Hollywood van de islam. Later zegt hij over dat land dat het te slordig omgaat met de islam. " Al voer je 90 procent van de sharia (islamitische wetgeving) uit en 10 procent niet, dan ben je nog een ongelovige."

Zijn ouders dachten dat de bekering van hun zoon pubergedrag was, dat het wel over zou gaan. "Toen ze zagen dat het serieus was, was het te laat om er nog over te beginnen." Van de Ven is in beginsel niet negatief over Nederland. De sociale voorzieningen bijvoorbeeld zijn volgens hem rechtstreeks uit de islam en dat het hier zo schoon is ook. Maar Nederland is ook vrijzinnig. "Die billboards van Sloggi; op zo'n moment walg ik er echt van dat ik hier woon. Ik heb gewenst dat ik blind was."

Van de Ven is trots en begint te glunderen als men hem fundamentalist noemt. Over zijn vermeende oproep tot jihad zegt hij: "Wat deze koeffaar (ongelovigen) nog steeds niet schijnen te begrijpen is dat we het niet nodig hebben geronseld te worden. Als we het nieuws aanzetten, zien we al genoeg om vrijwillig iets te doen."

Over de Jason W., die in Den Haag als terroristverdachte is opgepakt en die Van de Ven volgens bronnen als inspirator zag, zegt hij in Trouw: "Ik hou van hem. Ik schaam me dat een jongen van twintig al zo ver is dat hij daar kan zijn, terwijl ik als oudere, ouder dan hij in ieder geval, nog niet op dat niveau ben. Je laat je vaderland, familie en geliefden achter. Voor de islam. Misschien ga je dood." Van de Ven zegt wel steeds verder toe te groeien naar dat niveau.

De moord op Van Gogh noemt hij in het Rotterdams Dagblad van 20 november onvermijdelijk. "Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot in hun ziel beledigen." Van de Ven waarschuwt voor het 'circus', de brandstichtingen over en weer, dat nu ontstaan is. "Je merkt dat onze jeugd radicaliseert. Maar het echte gevaar zit niet bij de schreeuwers, maar bij diegenen waar je normaal niets van hoort of ziet. Inderdaad, zoals de jongens die nu zijn opgepakt."

De Brabander voelt zich sinds zijn bekering een vreemdeling, zegt hij in een interview. "De AIVD volgt mij, bekijkt mijn e-mail, luistert mijn telefoon af. Twee jaar geleden werd ik tijdens een vakantie in Indonesië op hun verzoek opgepakt en het land uitgezet." Nog erger vindt hij de dreigbrieven en e-mails en telefoontjes met teksten als: "We komen je vrouw opensnijden". Van de Ven is getrouwd met een Nederlandse van Marokkaanse afkomst.

Hij weet zeker dat hij Nederland binnenkort gaat verlaten. "Ik walg van de schijnheiligheid hier", zegt hij in Trouw. Islamitische landen bestaan er volgens hem niet, alleen Afghanistan onder de Taliban. "De joden tellen misschien zes miljoen zielen en hebben een eigen staat. Moslims zijn met anderhalf miljard personen, maar hebben geen eigen staat. Zelfs in onze eigen landen zoals Algerije en Egypte worden we vervolgd." " Maar je hebt de keus tussen kanker en griep", zegt hij over zijn besluit tot emigratie, "Nederland is de kanker."

Telegraaf


Schandalig dat zo iemand wordt gevraagd om les te geven :moe:

Goodnight
24-11-04, 11:29
Geplaatst door Maslov
Goodnight deze man heeft geen twee paspoorten, en iemand met één paspoort mag je niet zijn paspoort afnemen want dan wordt hij statenloos, en dat mag niet volgens internationaal recht.

Ja zo ken ik er nog wel een paar.
Ik wil alleen maar even aangeven hoe belachelijk dat wetsvoorstel dus is.Men had namelijk verwacht dat radicalen alleen onder de Marokkanen zouden zitten...niet dus.
En nu men ermee wordt geconfronteerd staan ze met de mond vol tanden.Zo ook verdonk die gisterenavond geen antwoord kon geven op die vraag gesteld door Friits Barend.Ze ontweek die maar fijntjes.

Bovendien bewijst dit weer dat men helemaal niet op integratie van de medelanders uit is,het feit dat zelfs na het opleggen van een gelijkwaardige straf men meent een niet-Nederlander harder te moeten straffen door het land uit te zetten bewijst het.
dan moet men ook niet gaan zaniken dat niet-nederlanders zich niet Nederlander voelen.
Hoe kan dat ook als dat blijkbaar een relatief begrip is.

mark61
24-11-04, 11:56
Geplaatst door Joepie
hij geeft ook menstruatieles:


:hihi: Wat een mongool. Kan niet wachten op zijn eerste menstruatie. Die vent is ziek. Ik hoop dat hij gauw opteert naar zijn niet bestaande eldorado.

GroteWolf
24-11-04, 12:05
En nu men ermee wordt geconfronteerd staan ze met de mond vol tanden.Zo ook verdonk die gisterenavond geen antwoord kon geven op die vraag gesteld door Friits Barend.Ze ontweek die maar fijntjes.



Daar gaat het helemaal niet om. Wellicht heb jij twee paspoorten en maak je je er daarom druk om.
Het gaat er om hoe je van deze extremisten af kunt komen. Nou, een deel kun je dus nog uitzetten. Meestal naar landen waar ze geëxecuteerd zullen worden om hun abjecte ideeën. Dat kan hier niet.

Als je je elke keer weer alleen maar druk kunt maken om jouw (en de jouwen hun) status in dit land dan ben je niet echt bezig een oplossing te zoeken voor de problemen. Als je geen extremistische ideeën hebt en geen geweld in de zin hebt dan betreft het jou niet.

taouanza
24-11-04, 12:08
Geplaatst door GroteWolf
Daar gaat het helemaal niet om. Wellicht heb jij twee paspoorten en maak je je er daarom druk om.
Het gaat er om hoe je van deze extremisten af kunt komen. Nou, een deel kun je dus nog uitzetten. Meestal naar landen waar ze geëxecuteerd zullen worden om hun abjecte ideeën. Dat kan hier niet.

Als je je elke keer weer alleen maar druk kunt maken om jouw (en de jouwen hun) status in dit land dan ben je niet echt bezig een oplossing te zoeken voor de problemen. Als je geen extremistische ideeën hebt en geen geweld in de zin hebt dan betreft het jou niet.

Goh komen schendingen van mensenrechten toch nog goed van pas.
Wat goed dat er landen zijn om de vuile klusjes op te knappen zo kan je ten alle tijden verontwaardigd blijven over in jouw westerse ogen niet toegestane zaken. Fanatastisch!

Umarvlie
24-11-04, 12:49
Geplaatst door taouanza
Goh komen schendingen van mensenrechten toch nog goed van pas.
Wat goed dat er landen zijn om de vuile klusjes op te knappen zo kan je ten alle tijden verontwaardigd blijven over in jouw westerse ogen niet toegestane zaken. Fanatastisch!

Ja ja .. vergeet ook niet om zo'n Amnesty International postkaartje te sturen dan he ... naar die arme gevangenen in .. Marokko, Egypte, Turkeije etc.... want als je iets doet moet je 't goed doen dus ook (en vooral) de hyp.. hop .. he... eehh moeilijk woord 4 letergrepen klinkt als... :denk:

sjo
24-11-04, 12:49
Geplaatst door Maslov
Zou een goed signaal zijn als een moslim dat zou doen i.p.v. een ongelovige Nederlander. \

Onzin.
De enige die hem kan aanklagen is de heer Wilders zelf.

gr.
sjo

Umarvlie
24-11-04, 12:51
Geplaatst door sjo
\

Onzin.
De enige die hem kan aanklagen is de heer Wilders zelf.

gr.
sjo

Da's niet eerlijk ... want Arafat is al dood en kan op zijn beurt Wilders niet meer aanklagen .... of is dat iets wat in het Nederlandse erfrecht geregeld is??

sjo
24-11-04, 12:53
Geplaatst door freya
Hij was iig niet hypocriet en heeft het recht om zo'n wens uit te spreken.

Het was btw niet de eerste keer dat hij zei blij te zijn met de dood van v Gogh, Knevel baseerde zijn vraag op een eerder inteview.

Dat zo'n idioot de kans krijgt om les te geven aan jongeren vind ik wel heel bedenkelijk. Het geeft weer eens aan hoe groot de behoefte aan spiritualiteit is bij jonge moslims en hoe schrikbarend beperkt het aanbod is.

Je gebruikt steeds vaker iig.......

Ik heb kennelijk iets gemist; ben duidelijk vermindert trand-gevoelig.

Wat betekent het ?

gr.
sjo

freya
24-11-04, 12:53
Geplaatst door GroteWolf
Daar gaat het helemaal niet om. Wellicht heb jij twee paspoorten en maak je je er daarom druk om.
Het gaat er om hoe je van deze extremisten af kunt komen. Nou, een deel kun je dus nog uitzetten. Meestal naar landen waar ze geëxecuteerd zullen worden om hun abjecte ideeën. Dat kan hier niet.

Als je je elke keer weer alleen maar druk kunt maken om jouw (en de jouwen hun) status in dit land dan ben je niet echt bezig een oplossing te zoeken voor de problemen. Als je geen extremistische ideeën hebt en geen geweld in de zin hebt dan betreft het jou niet.

Het tricky gedeelte zit in het feit dat het helemaal niet duidelijk is wanneer je van extremistische ideeen beschuldigd kunt gaan worden. Er zijn al heel wat mensen opgepakt en zonder zweem van bewijs weer vrijgelaten. Zo ga je je als moslim natuurlijk wel als loslopend wild voelen.

En dan is het erg pijnlijk dat jouw Nederlanderschap ineens minder waard blijkt te zijn dan het Nederlanderschap van je buurman, terwijl je niet eens de mogelijkheid hebt om je van je 2e nationaliteit te ontdoen.

mark61
24-11-04, 12:56
Geplaatst door sjo
Je gebruikt steeds vaker iig.......

Ik heb kennelijk iets gemist; ben duidelijk vermindert trand-gevoelig.

Wat betekent het ?

gr.
sjo

Misschien het bijzonder trendy 'in ieder geval'?

Of gewoon zoiets als yak! Iiiiiiiig!

Ourzazate
24-11-04, 13:42
Geplaatst door Wortel
En de stem van van der Ven zal vele moslims geen goed doen, zo vrees ik.

Precies...

En die rat van een Knevel zag dat natuurlijk al lang aankomen. Zoiets straalt absoluut geen positieve bevordering uit als het gaat om de sfeer in de NL samenleving vandaag de dag... En ik betreur het dat mensen zoals Abduljabar een podium krijgen in de NL media om hun waanzinnige ideologieen tentoon te spreiden.

Hij vindt Nederland een kankergezwel, waarom verlaat hij het land dan niet? Hij kijkt op tegen Bin Laden en zet aan tot de jihad (tegen wie in vredesnaam?) maar waarom gaat hij zijn broeders niet helpen in Irak, Afghanistan of Palestina...?

Het enige islamitische land noemde hij Afghanistan ten tijde van de Taliban, maar Islam leert niet om zoals de Taliban doet opium te produceren, vrouwen te onderdrukken en de eigen bevolking uit te moorden waar 'nodig'. De Taliban zijn verre van islamitisch als je de Koran en de hadiths er op na houdt...:).

Goodnight
24-11-04, 13:49
Geplaatst door Ourzazate
Precies...

En die rat van een Knevel zag dat natuurlijk al lang aankomen. Zoiets straalt absoluut geen positieve bevordering uit als het gaat om de sfeer in de NL samenleving vandaag de dag... En ik betreur het dat mensen zoals Abduljabar een podium krijgen in de NL media om hun waanzinnige ideologieen tentoon te spreiden.

Hij vindt Nederland een kankergezwel, waarom verlaat hij het land dan niet? Hij kijkt op tegen Bin Laden en zet aan tot de jihad (tegen wie in vredesnaam?) maar waarom gaat hij zijn broeders niet helpen in Irak, Afghanistan of Palestina...?

Het enige islamitische land noemde hij Afghanistan ten tijde van de Taliban, maar Islam leert niet om zoals de Taliban doet opium te produceren, vrouwen te onderdrukken en de eigen bevolking uit te moorden waar 'nodig'. De Taliban zijn verre van islamitisch als je de Koran en de hadiths er op na houdt...:).

Ach ja...mensen zijn in de war tegenwoordig.
maar volgens mij riep hij niet op tot jihad toch?
Althans in dit artikel geeft hij aan dat jihad in nederland geen nut heeft?

In ieder geval 1 ding weet ik wel: het is allemaal zoooooooooooo vermoeiend.
maar gelukkig ga ik binnen kort even naar Ourzazate :blij:

Ourzazate
24-11-04, 13:55
Geplaatst door Goodnight
Ach ja...mensen zijn in de war tegenwoordig.
maar volgens mij riep hij niet op tot jihad toch?
Althans in dit artikel geeft hij aan dat jihad in nederland geen nut heeft?

In ieder geval 1 ding weet ik wel: het is allemaal zoooooooooooo vermoeiend.
maar gelukkig ga ik binnen kort even naar Ourzazate :blij:

Bij Knevel riep hij niet tot de jihad maar wel in zijn zinloze preekjes...:).

ps: Kom je naar mij toe...? Ik ben nie thuis...:).

Goodnight
24-11-04, 13:58
Geplaatst door Ourzazate
Bij Knevel riep hij niet tot de jihad maar wel in zijn zinloze preekjes...:).

ps: Kom je naar mij toe...? Ik ben nie thuis...:).

Ow, ken zijn preken verder niet.Weet wel dat hij erg bekend is onder moslims,mede vanwege het feit dat hij en nederlander is en zo jong al heel fundi.

Nee, ik kom niet naar jou toe...ik ga naar Ourzazate... :fpuh:

Mij veel te vermoeiend allemaal dat gemierenneuk....:moe:

ricknick3
24-11-04, 14:01
Tfoe imam van de ven een hersenloze nep islam. Hij heeft weer alle moslims voor gek gezet. Een echte moslim mag niemand de dood wensen hij moet vergeving voor ze vragen bij god en niet mensen de dood wensen is haram. Imam van de ven is ook pro ben laden en taliban . Als de taliban zo goed waren het allah ze niet verdreven. De profeet mohammed werd uitgescholden bekogelt vervolgt maar hij heeft nooit iemand de dood gwenst hij heeft ze allemaal vergeven Schaam je nep imam van de ven Schaaam je nep imam ga de koran lezen en hadieth verdwaald moslim

Ourzazate
24-11-04, 14:06
Geplaatst door Goodnight
Ow, ken zijn preken verder niet.Weet wel dat hij erg bekend is onder moslims,mede vanwege het feit dat hij en nederlander is en zo jong al heel fundi.

Nee, ik kom niet naar jou toe...ik ga naar Ourzazate... :fpuh:

Mij veel te vermoeiend allemaal dat gemierenneuk....:moe:

Ik ken hem wel...:).

Ourzazate dat ben ik, en als je de stad/provincie Ouarzazate bedoelt in Marokko dan moet je het wel goed schrijven...:).

ps: Animal sex is haram...:student:.

Ourzazate
24-11-04, 14:08
Geplaatst door ricknick3
Tfoe imam van de ven een hersenloze nep islam. Schaaam je nep imam ga de koran lezen en hadieth verdwaald moslim

Hij is geen imam maar gewoon een student aan de Uni te Nijmegen...:).

mark61
24-11-04, 14:12
Geplaatst door Goodnight
maar gelukkig ga ik binnen kort even naar Ourzazate :blij:

Is het er nou lekker warm? Met de nadruk op lekker? Hoe doe je dat eigenlijk? Met het vliegtuig of de Nejme Chimal? Of een auto natuurlijk. :)

Goodnight
24-11-04, 14:25
Geplaatst door Ourzazate
Ik ken hem wel...:).

Ourzazate dat ben ik, en als je de stad/provincie Ouarzazate bedoelt in Marokko dan moet je het wel goed schrijven...:).

ps: Animal sex is haram...:student:.

Als het haram is dan snap ik je onderschrift ff niet :pfuh:

Enja ik bedoel Ourzazate...die ene a maakt heus geen verschil....

Goodnight
24-11-04, 14:27
Geplaatst door mark61
Is het er nou lekker warm? Met de nadruk op lekker? Hoe doe je dat eigenlijk? Met het vliegtuig of de Nejme Chimal? Of een auto natuurlijk. :)

Transavia :wink:

Is niet warm, maar dat is het hier ook niet en daar ben je toch even lekker tussenuit.

Ourzazate
24-11-04, 14:40
Geplaatst door Goodnight
Als het haram is dan snap ik je onderschrift ff niet :pfuh:

Enja ik bedoel Ourzazate...die ene a maakt heus geen verschil....

Ik ben al verloren...:).

Die ene a maakt zeker wel verschil. Den Haag heet ook niet Den Hag.

mark61
24-11-04, 15:06
Geplaatst door Goodnight
Transavia :wink:

Is niet warm, maar dat is het hier ook niet en daar ben je toch even lekker tussenuit.

Hè, das een half antwoord. Transavia vliegt toch alleen op Agadir en Marrakesj? Dus van Marraaksj met de bus? Of de grand taxi? Wou gewoon even een mening van de experte.

Koud in de woestijn? Brrr. Ertussenuit ben je zeker. Neem voor mij even een mhersa. Of gooi hem over je schouder. Als heidens plengoffer voor mij. :hihi:

mark61
24-11-04, 15:08
Geplaatst door Ourzazate
Ik ben al verloren...:).

Die ene a maakt zeker wel verschil. Den Haag heet ook niet Den Hag.

De vraag is wel, waar is jouw 'a' dan heen? Of wilde je stad en provincie niet 'bezoedelen' met jouw persoontje?;)

Den Haag is van alles in andere talen. Lahey bijvoorbeeld. Of Haga.

Ourzazate
24-11-04, 15:13
Geplaatst door mark61
De vraag is wel, waar is jouw 'a' dan heen? Of wilde je stad en provincie niet 'bezoedelen' met jouw persoontje?;)

Den Haag is van alles in andere talen. Lahey bijvoorbeeld. Of Haga.

Yepz, ik wil de stad en de provincie verschoond houden van een heidense Ourzazate...:).

Ouarzazate bestaat maar op 1 manier...:).

mark61
24-11-04, 15:51
Geplaatst door Ourzazate
Yepz, ik wil de stad en de provincie verschoond houden van heidense Ourzazate...:).

Jij bent veel te net voor een heiden.

freya
24-11-04, 16:12
Geplaatst door Ourzazate
heidense Ourzazate.



:loog:





:argwaan: broeder? :vreemd:




:tover:

freya
24-11-04, 16:12
Geplaatst door mark61
Jij bent veel te net voor een heiden.

Hoebedoelu :mad:

Ourzazate
24-11-04, 16:17
Geplaatst door mark61
Jij bent veel te net voor een heiden.

Schijn bedriegt...:).

ps: Te net op het net...:strik:.

mark61
24-11-04, 16:17
Geplaatst door freya
Hoebedoelu :mad:

Bemoei je er niet mee, muts. Je hebt heidenen en heidenen. Ourza is een heiden met berouw. Jij niet, jij volhardt in je dwalingen.

Ourzazate
24-11-04, 16:20
Geplaatst door freya
:loog:
:argwaan: broeder? :vreemd:
:tover:

Broeder? Wohahaha, ik geloof niet in godinnen...:D.

Al Sawt
24-11-04, 16:25
Geplaatst door GerardJoling
Tsja ik was ook blij toen Yassine en Arafat stierven dus als die imam dat vind zo...Het is alleen niet zo slim om te melden,andere moslims zijn nu weer de dupe :fpuh: :denk: :fpotver: :fpiraat: Ik was ook blij toen Rabin vermoord was.

GroteWolf
24-11-04, 16:39
Goh komen schendingen van mensenrechten toch nog goed van pas.
Wat goed dat er landen zijn om de vuile klusjes op te knappen zo kan je ten alle tijden verontwaardigd blijven over in jouw westerse ogen niet toegestane zaken. Fanatastisch!



Ach, weet je wat het is: Een rechtstaat is heel mooi maar je kunt er ook heel goed misbruik van maken.

Goodnight
24-11-04, 16:55
Geplaatst door mark61
Hè, das een half antwoord. Transavia vliegt toch alleen op Agadir en Marrakesj? Dus van Marraaksj met de bus? Of de grand taxi? Wou gewoon even een mening van de experte. :hihi:
Ik moest snel gaan rennen voor het donker was vandaar.Maar ja met transavia naar Marrakech, afgelopen jaar naar Agadir en nu naar Marrakech.vandaaruit met de bus of grand taxi naar Ourzazate.Oma opzoeken en weer terug naar Marrakech en daar verblijf ik tot ik weer terug kom.


Koud in de woestijn? Brrr. Ertussenuit ben je zeker. Neem voor mij even een mhersa. Of gooi hem over je schouder. Als heidens plengoffer voor mij. :hihi: ja is ontzettend koud rond die periode maar dat geeft niet.In de zon is het lekker warm en het is wat minder druk dan die dolle gekte in de zomer.
hehehe...als ze me door laten door de douane met dat ding hahaha.

mark61
24-11-04, 17:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
Sinds wanneer hebben Moslims een klerikale structuur met enige bevoegdheden ? In de Islam heb je alleen mensen met verschilende niveaus van kennis... het enige wat ze onderling moeten doen is uitwisselen. Conclusies mag iedereen voorzichzelf trekken.

Begint steeds meer en meer op een copy past van het Vaticaan te lijken.

Jah das interessant hè? Scherpslijpers op weg naar het Ideale Verleden meten zich steeds meer westerse / christelijke vormen aan. Net als in Iran en extremistische hindoes in India overigens. Het zijn hypermoderne vervormingen van de godsdienst. Weldra de Paus in Riyaadh.

mark61
24-11-04, 17:14
Geplaatst door Goodnight
:hihi:
Ik moest snel gaan rennen voor het donker was vandaar.Maar ja met transavia naar Marrakech, afgelopen jaar naar Agadir en nu naar Marrakech.vandaaruit met de bus of grand taxi naar Ourzazate.Oma opzoeken en weer terug naar Marrakech en daar verblijf ik tot ik weer terug kom.

Ow bedankt. Jij hebt dus geen absolute voorkeur voor grand t of bus. Ik vond het ook onduidelijk, al is de g t een stuk duurder. Zonder al te veel sneller te zijn.


hehehe...als ze me door laten door de douane met dat ding hahaha.

Zeg, ik dacht niet aan een heel apparaat, gewoon een glaasje qahwa mhersa met 1 klontje suiker graag.

Fillastiene
24-11-04, 19:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Sinds wanneer hebben Moslims een klerikale structuur met enige bevoegdheden ? In de Islam heb je alleen mensen met verschilende niveaus van kennis... het enige wat ze onderling moeten doen is uitwisselen. Conclusies mag iedereen voorzichzelf trekken.

Begint steeds meer en meer op een copy past van het Vaticaan te lijken.

Ask Those Who Know

By Shaykh Muhammad Nasir-ud-Deen al-Albani

Taken from an introduction to an online version
of the book Fiqh-us-Sunnah by Sayyid Saabiq


Question

Some who are seeking knowledge are very hasty in giving rulings in matters of halaal and haraam, and this is a common noticeable defect. What is your advice to such people?

Al-Albaanee’s reply

“We have spoken on this issue long before, and we said that Allaah the Wise has divided the Muslim community into two types of people: the Ahl adh-Dhikr, and those that depend on the Ahl adh-Dhikr. As Allaah says to the ordinary people:

“then ask those who possess the Message (Ahl adh-Dhikr) if you do not know.” (Soorah 21:7 and 16:43)

The Ahl adh-Dhikr are, as we all know, are the Ahl al-Qur’aan and the Ahl al-Hadeeth, those who know the authentic from the unauthentic, the general from the specific, the abrogating from the abrogated, and other such principles of Fiqh and Hadeeth.

Hence, it is not allowed for a Muslim to begin giving fatwaas on the basis of some hadeeth, simply because he came across it in some book, although he does not know if it is saheeh according to the criteria of the scholars of hadeeth. On the other hand, he knows that he is not sufficiently well-versed in knowledge and competence in the Arabic language to explain the meanings and ideas behind the Kitaab and Sunnah. Therefore, anyone who has not decided to undertake acquiring knowledge and persevere in it for many years, until the people of knowledge testify that he can guide the people and direct them towads good, it is not permissible for him to think that he is an alim (scholar) simply because he has read some ahadeeth and memorized some aayaat. We often hear of some of them who cannot even read the Qur’aan properly, nor the ahaadeeth of the Prophet (sallallahu `alaihi wa sallam). This is why I advise the seekers of knowledge to study two fundamentals: a) the principles of fiqh and b) the principles of hadeeth.

I have mentioned before that it is not easy for one to deduce the intended aim of the Lawgiver from any text unless he consults as far as possible, all the texts of the Qur’an and Sunnah. I will give a clear example: Allaah says:

“Forbidden for you are dead meat, blood…”(5:4).

If a beginner who is studying the Qur’aan and has no knowledge of hadeeth is asked regarding dead fish, he will immediately bring this aayah as proof to clearly forbid it since it prohibits dead meat. But were he to look into the ahaadeeth, he would know that the Prophet, sallallahu `alaihi wa sallam, excepted two types of animals, fish and locusts, from this prohibition, so he could rule accordingly.

Briefly, the student must learn these two fundamental branches of learning to help to understand the Qur’aan and Sunnah as correctly as possible.”

NLvrouw
24-11-04, 19:40
Volgens mij moet ik het hier posten. hhhmmm draad beetje kwijt?
Dierenverhaaltje
Die uitzending Knevel/vdVen......... een typisch geval van
christen**** versus geiten******. Ownee vdVen is autoch. dus dan maar *******neuker.
Nix aan de hand. Ze zijn beiden gestoord. :maf2: :maf2:

Spoetnik
24-11-04, 20:20
Ik begrijp dat die van der Ven een infiltrant is van de AIVD?

NLvrouw
24-11-04, 20:43
Ja tuurlijk, en Knevel is van de 5e kolonne der christenhuisdieren. *Woef*

sjo
27-11-04, 15:30
Geplaatst door Al Sawt
Ik was ook blij toen Rabin vermoord was.

En Kennedy ? en Florus V ?

Tsja, er zijn mensen die het spannend vinden......

gr.
sjo

Lugh
27-11-04, 15:33
Geplaatst door Al Sawt
Ik was ook blij toen Rabin vermoord was.
Ja zeg, stel je eens voor dat er vrede zou komen in dat gebied. Brrrr wat een vervelende gedachte. :(

Al Sawt
27-11-04, 17:10
Geplaatst door Lugh
Ja zeg, stel je eens voor dat er vrede zou komen in dat gebied. Brrrr wat een vervelende gedachte. :( Jouw reactie riekt naar selectieve verontwaardiging!

Als iemand beweert dat ie blij is dat Arafat en Yassine gedood is, dan ben je voor rechtvaardigheid. Ben je blij dat een misdadiger Rabin gedood is, dan ben je tegen vrede.

Maar het klopt ook, ben tegen vrede met Israel.

Lugh
27-11-04, 17:11
Geplaatst door Al Sawt
Maar het klopt ook, ben tegen vrede met Israel.
Wij willen bloed zien! :wohaa:

muslim4ever
27-11-04, 18:56
Wij willen bloed zien!
zie je dat dan niet :auw: