PDA

Bekijk Volledige Versie : Abu Jabber van der Ven, kunnen Moslims hem aangeven wegens smaad ?



Joesoef
24-11-04, 07:24
Zou je als Moslim van der Ven kunnen aangeven wegens smaad, het in een kwaad daglicht zetten van Moslims, het demoniseren van een bevolkingsgroep?


Zou je als Moslim dat ook moeten doen?

Maslov
24-11-04, 07:30
Al zou het niet ontvankelijk worden verklaard, het zou wel een goed de-escalerend gebaar kunnen zijn.

Wortel
24-11-04, 09:27
Hallo Joesoef
Ik kan en wil mij, mede omdat ik christen ben, geen oordeel aanmatigen over je vraag. Wat ik je wel kan zeggen is dat ik gisteren nog in een kring van collega's, enkele van al die hartstochtelijke pleidooien voor acceptatie die ik van jou en van anderen op deze site langs zie komen, breed heb voorgelegd. Zij waren daar erg van onder de indruk. Zeker de topper van Kid Capri maar ook de woorden van Marruecos spraken voor hen kraakheldere taal. Dit speelde zich overigens af in die kerk op Rotterdam-Zuid waar laatst een molotov cocktail naar binnen werd gegooid, waar mensen op dat moment vergaderden.

Ik weet ook dat ik na de woorden van van der Ven aan diezelfde collega's weer heel wat meer heb uit te leggen.
*zucht*

BiL@L
24-11-04, 09:45
Hmmm, ik heb net die uitzending gezien. Deze persoon doet precies wat er heerst. Namelijk het zeggen wat je denkt, hoe verkeerd dat ook is, ongeacht de impact die dergelijke uitspraken kunnen hebben.

Nu is het altijd makkelijker om te zeggen dat dit niet moet kunnen, vooral als je het niet eens bent met zo'n persoon.

Ik ben het bijvoorbeeld niet eens met zijn sympathie voor OBL, als hij die echt heeft. Dat is pas een gezwel, in leven geroepen door Sayyid Qutb en consorten. Maar ik weet dat het nog een lange weg zal zijn, om deze dwalingen overtuigend te verduidelijken.

Overigens vind ik dus niet dat iemand altijd alles moet zeggen wat ie denkt. De vrijheid van gedachte vind ik wel een goede zaak, maar de uitingsvormen moeten wat mij betreft, wel begrenst zijn. Wat dat betreft is hij wel een echte Nederlander, dacht ik zo.

Ik kreeg ook de indruk dat hij geen behoefte had om dingen te verduidelijken, ik kan het me namelijk niet voorstellen dat hij het helemaal eens is met de Taliban of OBL.

kaaskop
24-11-04, 09:50
Er zullen vast wel een paar Moslims zijn met gevoel voor humor. Is er niet een mogelijkheid om via de NMO een stukje satire op te voeren waarin dit soort schreeuwende dwalers op een vriendelijke manier vreselijk te kakken worden gezet?

Mark
24-11-04, 09:50
Geplaatst door kaaskop
Er zullen vast wel een paar Moslims zijn met gevoel voor humor. Is er niet een mogelijkheid om via de NMO een stukje satire op te voeren waarin dit soort schreeuwende dwalers op een vriendelijke manier vreselijk te kakken worden gezet?

Dat is zelfmoord

Wortel
24-11-04, 09:55
Deze persoon doet precies wat er heerst. Namelijk het zeggen wat je denkt, hoe verkeerd dat ook is, ongeacht de impact die dergelijke uitspraken kunnen hebben.

Dat mes snijdt inderdaad aan twee kanten, want het is ook het mes dat Wilders c.s. hanteert.

kaaskop
24-11-04, 10:02
Geplaatst door Mark
Dat is zelfmoord

Ik zat te denken aan van der Ven die nogal eh met zichzelf en een poster van Wilders tekeer gaat maar wordt betrapt door zijn moeder. De moeder moet dan echt verbijsterd staan te kijken zo in de trant van "Nou dat mijn jongen dat nou doet....tssss". Van der Ven schrikt van het betrapt worden en verscheurt dan de foto onder het uitschreeuwen van verwensingen als "Jij lelijke homohond van een Wilders dood moet je!!!!" Dan zoomt de camera in op het weer glimlachende gezicht van moeders die zegt "Ik vind het zo knap hoe hij zich door die moeilijke puberteitsjaren heenworstelt!"

Afgezien van het feit dat het humoriniveau een gemiddelde "man bij hond sketch" nauwelijks overstijgt, waarvoor mijn excuses, lijkt het me toch een aardige manier om van de Ven in hoek te zetten.






Nee he? Kansloos :jammer:

observer
24-11-04, 11:02
Geplaatst door Wortel
Dat mes snijdt inderdaad aan twee kanten, want het is ook het mes dat Wilders c.s. hanteert. kan me niet enig uitspraak van wilders voor de geest halen waarin hij iemand dood wenst en zijn vreugde over een moord uit

mischien als van der ven een komisch ongeluk krijgt?

Wortel
24-11-04, 11:13
kan me niet enig uitspraak van wilders voor de geest halen waarin hij iemand dood wenst en zijn vreugde over een moord uit

Het gaat hier om de maar al te menselijke mechanismen van oorzaak en gevolg. Oorzaak en gevolg zijn door alle gevoeligheden en hysterie voor sommigen al moeilijk uit elkaar houden. Stemmingmakerij kan bijgevolg erg verstrekkende gevolgen hebben, mede omdat het krachten zijn die -net als bij die tovenaarsleerling- wel worden ontketend maar niet meer kunnen worden beteugeld.

Je kunt er natuurlijk over praten tot waar in dat geval je verantwoordelijkheid reikt als je dingen in de mond neemt, maar enige zorgvuldigheid in deze is geen overbodige luxe in onze dagen.

~Panthera~
24-11-04, 11:20
Vraag me ook af, waarom de EO juist deze knakker uitnodigd.
Misschien weer een verkapte vorm van "zieltjes winnen" onder het mom van: kijk eens hoe goed "wij" zijn, en "hun" niet ?
Heb altijd het gevoel dat er een soort "agenda" meespeelt bij de EO.

Of gaat dit te diep ? :D

et_2000nl
24-11-04, 11:33
Een van de dingen die mij telkens verbaasd is dat mensen denken dat de moslim gemeenschap niet pluriform kan zijn. Wat een ongelofelijke flauwekul. Zowel autochtonen, ministers, allochtone, moslims, fundi's, (ver)lichten. Iedereen doet alsof er een rolmodel moslim gecreeerd moet worden en de rolmodel moslim organisatie namens die moslims mag en kan spreken.

Rolmodellen bestaan niet. Net zo pluriform als de autochtone bevolking is de allochtone en moslim bevolking ook heel pluriform. Dat kun je willen bestrijden, het zal er altijd zijn en zal er altijd blijven.

En van der Ven, leuke man, maakt vooral zichzelf belachelijk, net zoals Wilders, AHA, ze horen allen bij het rijtje, belachelijke nederlanders.

Wortel
24-11-04, 11:34
Of gaat dit te diep ?

Ik kijk van heel weinig dingen meer echt op.

~Panthera~
24-11-04, 11:36
Geplaatst door et_2000nl
Een van de dingen die mij telkens verbaasd is dat mensen denken dat de moslim gemeenschap niet pluriform kan zijn. Wat een ongelofelijke flauwekul. Zowel autochtonen, ministers, allochtone, moslims, fundi's, (ver)lichten. Iedereen doet alsof er een rolmodel moslim gecreeerd moet worden en de rolmodel moslim organisatie namens die moslims mag en kan spreken.

Rolmodellen bestaan niet. Net zo pluriform als de autochtone bevolking is de allochtone en moslim bevolking ook heel pluriform. Dat kun je willen bestrijden, het zal er altijd zijn en zal er altijd blijven.

En van der Ven, leuke man, maakt vooral zichzelf belachelijk, net zoals Wilders, AHA, ze horen allen bij het rijtje, belachelijke nederlanders.
------------

Bij "mensen denken" ga je, anno 2004, al de fout in. :hihi:
Men "neemt aan dat" :lachu:

~Panthera~
24-11-04, 11:36
Geplaatst door Wortel
Ik kijk van heel weinig dingen meer echt op.
-----------

Jij ook al niet ? :lachu:

TonH
24-11-04, 11:49
Geplaatst door et_2000nl
En van der Ven, leuke man, maakt vooral zichzelf belachelijk, net zoals Wilders, AHA, ze horen allen bij het rijtje, belachelijke nederlanders.

Da's een waarheid als een koe. :moe:

louise_louise
24-11-04, 11:50
Geplaatst door Joesoef
Zou je als Moslim van der Ven kunnen aangeven wegens smaad, het in een kwaad daglicht zetten van Moslims, het demoniseren van een bevolkingsgroep?


Zou je als Moslim dat ook moeten doen?

stel je niet aan!

die man heeft zijn persoonlijke mening c.q. wens uitgesproken, die kan nog zo belachelijk zijn maar verder kun je er niet veel mee. Die uitspraak vind ik nou niet echt schokkend en 'het in een kwaad daglicht zetten van moslims' vind ik sterk overtrokken.
De manier waarop het allemaal weer wordt opgeblazen en de mediahype die er weer van gemaakt wordt, volgend op het handweiger-voorval, daar heb ik mn buik vol van :kotsen2:
ik dacht dat we belangrijkere/ grotere problemen hadden in dit land die opgelost dienden te worden....?


N.B. in de topic 'wie kan het' liep een interessante discussie, dit was toen mijn reactie;

Geplaatst door louise_louise
[/B] dr zijn een heleboel islamitische itellectuelen die zowel in hun verschijning als op papier de aangewezen persoon zijn, maar het moet iemand zijn die bekend is met de pers, communicatie en pr-technieken beheerst :-) [/B]

dhr. Van de Ven is een mooi voorbeeld van iemand die zich dus ver bij de media vandaan moet houden, die man heeft geen flauw benul :-)

TonH
24-11-04, 11:52
Geplaatst door Joesoef
Zou je als Moslim van der Ven kunnen aangeven wegens smaad, het in een kwaad daglicht zetten van Moslims, het demoniseren van een bevolkingsgroep?


Zou je als Moslim dat ook moeten doen?

"Ach man, val dood!" hoor je wel vaker. :)

Telegraaf, wo 24 nov 2004, 09:40
Wens om dood Wilders niet strafbaar
HILVERSUM/LEIDEN - Een bevestigend antwoord van islamprediker Abdul-Jabbar van de Ven op de vraag of hij Tweede-Kamerlid Wilders dood wenst, is niet strafbaar. " Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten", zei hoogleraar strafrecht T. Roos woensdag in een eerste oordeel over de uitspraken van de Nederlandse bekeerling.


Van context, situatie of gebaren kan eventueel meer dreiging uitgaan, maar daar lijkt volgens Roos geen sprake van. Dat Abdul-Jabbar van de Ven zijn uitlatingen doet als godsdienstleraar in een nationaal televisieprogramma betekent volgens hem niet dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", aldus Roos.

Abdul-Jabbar van de Ven reageerde dinsdagavond positief op een vraag van televisiepresentator Andries Knevel of hij Wilders binnen twee jaar dood wenst. De Nederlandse moslimgeleerde voegde er wel aan toe dat hij niet hoopt dat een moslim het Kamerlid vermoordt.

Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) beaamt dat een doodswens geen strafbaar feit is en dus niet vervolgd kan worden.

Joesoef
24-11-04, 11:53
Geplaatst door louise_louise
stel je niet aan!

die man heeft zijn persoonlijke mening c.q. wens uitgesproken, die kan nog zo belachelijk zijn maar verder kun je er niet veel mee. Die uitspraak vind ik nou niet echt schokkend en 'het in een kwaad daglicht zetten van moslims' vind ik sterk overtrokken.
De manier waarop het allemaal weer wordt opgeblazen en de mediahype die er weer van gemaakt wordt, volgend op het handweiger-voorval, daar heb ik mn buik vol van :kotsen2:
ik dacht dat we belangrijkere/ grotere problemen hadden in dit land die opgelost dienden te worden....?



Het probleem blijft dat de Islamitische gemeenschap op uitspraken van dit soort mensen wordt aangekeken.





Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam
RIJSWIJK - Hij noemt Nederland 'de kanker', vond het Afghanistan van de Taliban het enige echte islamitische land ter wereld en roept openlijk op tot de jihad. 'Internetimam' Abdul-Jabbar van de Ven bekeerde zich op zijn veertiende verjaardag tot de islam en heeft veel aanhang, vooral onder jongeren.


"Want in het land van blinden is eenoog koning", zegt de geboren Brabander (25) in een interview in Trouw. De imams spreken vaak de Nederlandse taal niet, de taal van de jongeren, hij wel en "ik beheers de basiskennis die elke moslim hoort te kennen, maar omdat bijna niemand die heeft, wordt tegen mij opgekeken". Van de Ven zegt verder te weten welke excuses jongeren zichzelf maken om weg te blijven van de islam. " Ik was ook een vrije, Hollandse jongen, ik kon doen wat ik wilde. Ik kon in de coffeeshop zitten en pilsjes drinken en vriendinnen hebben."

Abdul-Jabar adviseert zijn 'broeders en zusters' onder meer op de website al-islaam.com, waar ook circa twintig preken van hem te vinden zijn, en preekt in verschillende moskeeën. Ook is hij de drijvende kracht achter het tijdschrift Wij moslims, waarin openlijk wordt opgeroepen tot de jihad (heilige strijd tegen de vijanden van de islam).

De bekeerde Nederlander zou ook banden hebben met de radicale stichting Al Waqf Al Islam in Eindhoven, verbonden aan de beruchte Al Fourquaan-moskee, verdacht van het ronselen van jongeren voor de jihad. Zelf noemt Van de Ven zich geen imam, maar een student van de islam die een studie Midden-Oostenstudies volgt aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Voor 'Jilles', zoals hij vroeger heette, was de Golfoorlog aanleiding om op zijn veertiende verjaardag in Veghel een Turkse moskee binnen te gaan. Van de Ven zegt in een interview dat zijn gevoel van onbehagen al in de hoogste klassen van zijn katholieke basisschool was begonnen. Hij onderbrak zijn vwo om een jaar te studeren in Medina, Saudi-Arabië, het Hollywood van de islam. Later zegt hij over dat land dat het te slordig omgaat met de islam. " Al voer je 90 procent van de sharia (islamitische wetgeving) uit en 10 procent niet, dan ben je nog een ongelovige."

Zijn ouders dachten dat de bekering van hun zoon pubergedrag was, dat het wel over zou gaan. "Toen ze zagen dat het serieus was, was het te laat om er nog over te beginnen." Van de Ven is in beginsel niet negatief over Nederland. De sociale voorzieningen bijvoorbeeld zijn volgens hem rechtstreeks uit de islam en dat het hier zo schoon is ook. Maar Nederland is ook vrijzinnig. "Die billboards van Sloggi; op zo'n moment walg ik er echt van dat ik hier woon. Ik heb gewenst dat ik blind was."

Van de Ven is trots en begint te glunderen als men hem fundamentalist noemt. Over zijn vermeende oproep tot jihad zegt hij: "Wat deze koeffaar (ongelovigen) nog steeds niet schijnen te begrijpen is dat we het niet nodig hebben geronseld te worden. Als we het nieuws aanzetten, zien we al genoeg om vrijwillig iets te doen."

Over de Jason W., die in Den Haag als terroristverdachte is opgepakt en die Van de Ven volgens bronnen als inspirator zag, zegt hij in Trouw: "Ik hou van hem. Ik schaam me dat een jongen van twintig al zo ver is dat hij daar kan zijn, terwijl ik als oudere, ouder dan hij in ieder geval, nog niet op dat niveau ben. Je laat je vaderland, familie en geliefden achter. Voor de islam. Misschien ga je dood." Van de Ven zegt wel steeds verder toe te groeien naar dat niveau.

De moord op Van Gogh noemt hij in het Rotterdams Dagblad van 20 november onvermijdelijk. "Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot in hun ziel beledigen." Van de Ven waarschuwt voor het 'circus', de brandstichtingen over en weer, dat nu ontstaan is. "Je merkt dat onze jeugd radicaliseert. Maar het echte gevaar zit niet bij de schreeuwers, maar bij diegenen waar je normaal niets van hoort of ziet. Inderdaad, zoals de jongens die nu zijn opgepakt."

De Brabander voelt zich sinds zijn bekering een vreemdeling, zegt hij in een interview. "De AIVD volgt mij, bekijkt mijn e-mail, luistert mijn telefoon af. Twee jaar geleden werd ik tijdens een vakantie in Indonesië op hun verzoek opgepakt en het land uitgezet." Nog erger vindt hij de dreigbrieven en e-mails en telefoontjes met teksten als: "We komen je vrouw opensnijden". Van de Ven is getrouwd met een Nederlandse van Marokkaanse afkomst.

Hij weet zeker dat hij Nederland binnenkort gaat verlaten. "Ik walg van de schijnheiligheid hier", zegt hij in Trouw. Islamitische landen bestaan er volgens hem niet, alleen Afghanistan onder de Taliban. "De joden tellen misschien zes miljoen zielen en hebben een eigen staat. Moslims zijn met anderhalf miljard personen, maar hebben geen eigen staat. Zelfs in onze eigen landen zoals Algerije en Egypte worden we vervolgd." " Maar je hebt de keus tussen kanker en griep", zegt hij over zijn besluit tot emigratie, "Nederland is de kanker."

~Panthera~
24-11-04, 12:00
Hij heeft er duidelijk de tering in.

freya
24-11-04, 12:01
Ik denk dat het meer zin heeft om als moslim te protesteren tegen het feit dat deze idioot les geeft aan jongeren.

TonH
24-11-04, 12:02
Geplaatst door Joesoef
Het probleem blijft dat de Islamitische gemeenschap op uitspraken van dit soort mensen wordt aangekeken.

Ja, dat Marokkaanse is er nu bijna wel af sinds Amerikanen en 'Nederlanders' steeds prominenter in beeld komen.


Zoek de verschillen


Telegraaf, wo 24 nov 2004, 10:09
Abdul-Jabbar van de Ven: fundamentalistische jongerenimam (LET OP! Artikel bevat mogelijk namen van verdachten!)



Telegraaf, wo 24 nov 2004, 10:09
Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam

:confused:

taouanza
24-11-04, 12:04
Geplaatst door Joesoef
Het probleem blijft dat de Islamitische gemeenschap op uitspraken van dit soort mensen wordt aangekeken.

De Islamitische 'gemeenschap' kan ook zichzelf aanspreken. Waarom gelijk naar de rechter stappen. Je kan ook naar de beste man gaan en zeggen dat je het niet zo'n geslaagde aktie vindt.
Als je iets doet moet je het doen omdat het goed voor jezelf of voor je omgeving en niet omdat het scoort in de media.


En ik vind het nog steeds vreemd dat niemand het erg vindt dat hij al een tijde wordt bedreigd. Wat deze verontwaardiging nog hypocrieter maakt.

Hij zegt wat de meeste toch al denken over moslims anders eisten ze niet een massale verontschuldiging.

Afrux
24-11-04, 12:08
Geplaatst door freya
Ik denk dat het meer zin heeft om als moslim te protesteren tegen het feit dat deze idioot les geeft aan jongeren.

Ik ben het volledig met je eens. Ik vind dat hij een totale verbod bij alle islamitische relegieuze instanties moet krijgen.


Wie heeft hem tot een leraartje (gebombardeerd), waar heeft hij zijn opleiding genoten? Hoe is hij aan de titel imam gekomen?

freya
24-11-04, 12:13
Geplaatst door taouanza
De Islamitische 'gemeenschap' kan ook zichzelf aanspreken. Waarom gelijk naar de rechter stappen. Je kan ook naar de beste man gaan en zeggen dat je het niet zo'n geslaagde aktie vindt.
Als je iets doet moet je het doen omdat het goed voor jezelf of voor je omgeving en niet omdat het scoort in de media.


En je omgeving is niet de Nederlandse samenleving, waarbij de vooroordelen over islam weer eens lekker bevestigd zijn, door deze idioot?

Scoren in de media betekent dat je een groot publiek bereikt, wat is daar mis mee.
Juist die trotse houding van, we gunnen ze die lol niet en we hangen geen vuile was buiten, zorgt voor een enorme vervreemding in de maatschappij.

Als je een mening hebt, waarom durf je die dan niet in het openbaar te uiten, waarom moet dat binnen de eigen kring gehouden worden. Het is toch niets om je voor te schamen dat er verdeeldheid is in de islamitische gemeenschap.



Hij zegt wat de meeste toch al denken over moslims anders eisten ze niet een massale verontschuldiging.

En dus laat je het maar zo? Fuck off met die autochtonen die ons toch niet begrijpen! Wij begrijpen hen lekker ook niet!

taouanza
24-11-04, 12:16
Geplaatst door freya
En je omgeving is niet de Nederlandse samenleving, waarbij de vooroordelen over islam weer eens lekker bevestigd zijn, door deze idioot?

Scoren in de media betekent dat je een groot publiek bereikt, wat is daar mis mee.
Juist die trotse houding van, we gunnen ze die lol niet en we hangen geen vuile was buiten, zorgt voor een enorme vervreemding in de maatschappij.

Als je een mening hebt, waarom durf je die dan niet in het openbaar te uiten, waarom moet dat binnen de eigen kring gehouden worden. Het is toch niets om je voor te schamen dat er verdeeldheid is in de islamitische gemeenschap.




En dus laat je het maar zo? Fuck off met die autochtonen die ons toch niet begrijpen! Wij begrijpen hen lekker ook niet!


Nou je hebt me weer eens niet goed begrepen. Ik leg het nog een keer uit en dan zoek je het maar uit.
Ik wil inderdaad dat de vuile was niet buiten gehangen wordt. Ik wil dat de was gewassen wordt!

kaaskop
24-11-04, 12:19
Geplaatst door taouanza
De Islamitische 'gemeenschap' kan ook zichzelf aanspreken. Waarom gelijk naar de rechter stappen. Je kan ook naar de beste man gaan en zeggen dat je het niet zo'n geslaagde aktie vindt.
Als je iets doet moet je het doen omdat het goed voor jezelf of voor je omgeving en niet omdat het scoort in de media.


WOAAAAAAH Taounza!!!! :schok:

Jemigdepemig je stijgt boven jezelf uit! Kijk je kan het wel!




En ik vind het nog steeds vreemd dat niemand het erg vindt dat hij al een tijde wordt bedreigd. Wat deze verontwaardiging nog hypocrieter maakt.

Hij zegt wat de meeste toch al denken over moslims anders eisten ze niet een massale verontschuldiging.

Nou ja om de feestvreugde niet te bederven, zie ik dit maar even weer door de vingers :vreemd:

Afrux
24-11-04, 12:21
Geplaatst door taouanza
Nou je hebt me weer eens niet goed begrepen. Ik leg het nog een keer uit en dan zoek je het maar uit.
Ik wil inderdaad dat de vuile was niet buiten gehangen wordt. Ik wil dat de was gewassen wordt!

Volgens mij moeten we de vuile was degelijk buiten hangen. Ierdereen moet het zien, zodat we met z'n allen de was zullen doen.



Sterker nog ik zit er over na te denken om de vuile was helemaal weg te gooien. Wij moeten nieuwe was zien te vinden.

Dutchguy
24-11-04, 12:25
Geplaatst door freya
Ik denk dat het meer zin heeft om als moslim te protesteren tegen het feit dat deze idioot les geeft aan jongeren.

Helemaal met je eens. Deze figuur doet in feite niets anders dan jongeren leren dat het goed is met haat tot in je vezels rond te lopen. Dan is het wachten op het afgaan van die bom.

Verder kan het aan mij liggen maar ik vond hem niet zo snugger overkomen.

taouanza
24-11-04, 12:25
Geplaatst door Afrux
Volgens mij moeten we de vuile was degelijk buiten hangen. Ierdereen moet het zien, zodat we met z'n allen de was zullen doen.





Mijn wasmachine staat binnen


Sterker nog ik zit er over na te denken om de vuile was helemaal weg te gooien. Wij moeten nieuwe was zien te vinden.

Nee van je fouten moet je leren. Anders bega je dezelfde fout.

winterdijk
24-11-04, 12:27
belachelijk, wat vele faschisten,rasisten extr.rechts zeggen. dubbel moral, Theo mog zeggen wat hij wilde Hirsi mag zeggen wat zij wil, wilders mag zeggen wat hij wil. MOSLIMS NIET NIET. belachelijk.

ik lees dat nu juist veel Nederlanders op Wilders willen stemen en zeg i.p.v op Wilders te stemmen geef de Nederalndse nationaliteit aan Scharon mischien wordt hij premier in Nederland.

freya
24-11-04, 12:31
Geplaatst door taouanza
Nou je hebt me weer eens niet goed begrepen. Ik leg het nog een keer uit en dan zoek je het maar uit.
Ik wil inderdaad dat de vuile was niet buiten gehangen wordt. Ik wil dat de was gewassen wordt!

Je kan de was pas wassen als je het uit de mand haalt.

En als je aangeeft veel vuile was te hebben, kunnen anderen je komen helpen met de was doen.

Bovendien is het soms nodig om aan anderen te laten weten dat je nu toch echt die stapel vuile was aan het wegwerken bent.

mark61
24-11-04, 12:31
Geplaatst door freya
Als je een mening hebt, waarom durf je die dan niet in het openbaar te uiten, waarom moet dat binnen de eigen kring gehouden worden. Het is toch niets om je voor te schamen dat er verdeeldheid is in de islamitische gemeenschap?

Ja, dat is juist het centrale punt. Wij zijn de umma en wij hebben noooit meningsverschillen. En als we ze wel hebben dan stoppen we ze weg en praten we er niet over. Alles is gerechtvaardigd om de vijand niet in de kaart te spelen.

mark61
24-11-04, 12:32
Geplaatst door freya
Je kan de was pas wassen als je het uit de mand haalt.

En als je aangeeft veel vuile was te hebben, kunnen anderen je komen helpen met de was doen.

Bovendien is het soms nodig om aan anderen te laten weten dat je nu toch echt die stapel vuile was aan het wegwerken bent.

Yep. Vuile was die je onder de keldervloer begraaft wordt nooit gewassen. Integendeel, die wordt nog veel viezer.

winterdijk
24-11-04, 12:33
Van de Veen is een topie, hij heeft gezegd wat hij voelt, niet zoals veel hypocriet Marokkaanse die twee gezichten lieten zien na de moord van Theo. ik vind dat je mensen niet mag vermoorden, maar ik kan veel Markkanen die blij zijn met de moord van theo maar die zeggen iets anders.

mark61
24-11-04, 12:36
Geplaatst door winterdijk
belachelijk, wat vele fascisten,racisten extr.rechts zeggen. dubbel moraal, Theo mocht zeggen wat hij wilde Hirsi mag zeggen wat zij wil, wilders mag zeggen wat hij wil. MOSLIMS NIET NIET. belachelijk.

ik lees dat nu juist veel Nederlanders op Wilders willen stemen en zeg i.p.v op Wilders te stemmen geef de Nederalndse nationaliteit aan Scharon mischien wordt hij premier in Nederland.

Het probleem is dat er moslims zijn die geen ander verweer hebben dan 'die man/vrouw moet dood'. Dat is walgelijk, monsterlijk, primitief, imbeciel en zwak.

Moslims mogen zeggen wat ze willen. En als het enige dat ze te melden haat en dood is, dan is dat ziekelijk. En toegestaan. Maar geen normaal mens die dat kan waarderen.

Joesoef
24-11-04, 12:39
Geplaatst door taouanza
De Islamitische 'gemeenschap' kan ook zichzelf aanspreken. Waarom gelijk naar de rechter stappen. Je kan ook naar de beste man gaan en zeggen dat je het niet zo'n geslaagde aktie vindt.
Als je iets doet moet je het doen omdat het goed voor jezelf of voor je omgeving en niet omdat het scoort in de media.


En ik vind het nog steeds vreemd dat niemand het erg vindt dat hij al een tijde wordt bedreigd. Wat deze verontwaardiging nog hypocrieter maakt.

Hij zegt wat de meeste toch al denken over moslims anders eisten ze niet een massale verontschuldiging.


Moet dan wel eens aanstalte tot gemaakt worden dan. De lucht begint nu wel erg zuur te worden en zometeen kan je het alleen nog maar weggooien.

Idd.

Zijn uitspraak was gisteren, laten we eerst eens zien wat er gaat gebeuren met zijn uitspraken en de visie van de gemiddelde Moslim.

taouanza
24-11-04, 12:40
Geplaatst door freya
Je kan de was pas wassen als je het uit de mand haalt.

En als je aangeeft veel vuile was te hebben, kunnen anderen je komen helpen met de was doen.

Bovendien is het soms nodig om aan anderen te laten weten dat je nu toch echt die stapel vuile was aan het wegwerken bent.

Ik blijf bij mij eerdere standpunt. Als je iets doet moet je het voor jezelf doen.

David
24-11-04, 12:44
Ik zeg: Bonte Reus. Wast een berg, kost een beetje.

kaaskop
24-11-04, 12:46
OMO wast door en door schoon

taouanza
24-11-04, 12:49
Geplaatst door David
Ik zeg: Bonte Reus. Wast een berg, kost een beetje.

Wat dacht je van : Javiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil!

mark61
24-11-04, 12:52
Geplaatst door David
Ik zeg: Bonte Reus. Wast een berg, kost een beetje.

Aldi niet goed genoeg?

David
24-11-04, 12:54
Geplaatst door mark61
Aldi niet goed genoeg?



:ego:

~Panthera~
24-11-04, 12:54
Wie gaat die Jabber flabber nou in de Biotex gooien ? :hihi:

mark61
24-11-04, 13:02
Geplaatst door ~Panthera~
Wie gaat die Jabber flabber nou in de Biotex gooien ? :hihi:

Spijt me, te laat, is met geen tang meer aan te pakken.

~Panthera~
24-11-04, 13:04
Geplaatst door mark61
Spijt me, te laat, is met geen tang meer aan te pakken.
--------------

kliko material. :droef:

mark61
24-11-04, 13:07
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

kliko material. :droef:

Wat is hygiënischer, verbranden of vercomposteren?

sjo
24-11-04, 13:07
Geplaatst door taouanza
Wat dacht je van : Javiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil!

Ja, klets er maar overheen.....
je krijgt hier van alle kanten ongelijk. En geen wonder......

Maar dat heb jij ook niet nodig natuurlijk......Je hebt recht op je eigen mening he ?

gr.
sjo

taouanza
24-11-04, 13:10
Geplaatst door sjo
Ja, klets er maar overheen.....
je krijgt hier van alle kanten ongelijk. En geen wonder......

Maar dat heb jij ook niet nodig natuurlijk......Je hebt recht op je eigen mening he ?

gr.
sjo

Goh je denkt: Ik kom ff melden dat ik niks te melden heb.'

Nou lucht dat op?

kaaskop
24-11-04, 13:23
Als ik Taouanza goed begrijp, bedoelt ze volgens mij dat vuile was buiten hangen an sich niet genoeg is en dat het constructiever is om die vuile was direct aan te pakken binnen de eigen gelederen. Nou en met dat standpunt valt volgens mij toch wel te leven. Ik geloof op zich wel dat er genoeg misstanden leven binnen de Ummah maar ik hoef eigenlijk ook niet van ieder wissewasje op de hoogte gesteld te worden. Als de problemen maar worden benoemd een aangepakt is dat voor mij genoeg. Sterker nog, wat mij betreft kan er juist niet genoeg exposure worden gegeven aan Moslims die een cordon sanitaire oid opzetten om haatImams te isoleren dan wel onderdeel te laten zijn van een liberalere Islam die zich met westerse standpunten beter verdraagt. Ik wacht er voorlopig alleen nog op.


Gosh, wat gebeurt mij nou???

Mark
24-11-04, 13:25
Geplaatst door kaaskop
Als ik Taouanza goed begrijp, bedoelt ze volgens mij dat vuile was buiten hangen an sich niet genoeg is en dat het constructiever is om die vuile was direct aan te pakken binnen de eigen gelederen. Nou en met dat standpunt valt volgens mij toch wel te leven. Ik geloof op zich wel dat er genoeg misstanden leven binnen de Ummah maar ik hoef eigenlijk ook niet van ieder wissewasje op de hoogte gesteld te worden. Als de problemen maar worden benoemd een aangepakt is dat voor mij genoeg. Sterker nog, wat mij betreft kan er juist niet genoeg exposure worden gegeven aan Moslims die een cordon sanitaire oid opzetten om haatImams te isoleren dan wel onderdeel te laten zijn van een liberalere Islam die zich met westerse standpunten beter verdraagt. Ik wacht er voorlopig alleen nog op.


Gosh, wat gebeurt mij nou???

kruip maar weer voor die allochtonen, jij hypocriete whigger :fpetaf:

freya
24-11-04, 13:29
Geplaatst door taouanza
Ik blijf bij mij eerdere standpunt. Als je iets doet moet je het voor jezelf doen.

Als je dat zo stelt dan zeg je daar dus mee dat je geen boodschap hebt aan de onrust bij anderen in de samenleving. Egocentrisch navelstaren noem ik dat.

Dat is een contraproductieve houding die de tegenstellingen tussen verschillende bevolkingsgroepen alleen maar groter maakt.
En dit is dan ook precies de houding die de moslimgemeenschap de positie heeft bezorgd die ze nu hebben.

freya
24-11-04, 13:32
Geplaatst door kaaskop
Sterker nog, wat mij betreft kan er juist niet genoeg exposure worden gegeven aan Moslims die een cordon sanitaire oid opzetten om haatImams te isoleren dan wel onderdeel te laten zijn van een liberalere Islam die zich met westerse standpunten beter verdraagt. Ik wacht er voorlopig alleen nog op.


Maar die exposure is nou juist wat Taouanza niet wil!

Die gunt De Autochtonen die lol niet. Daar komt het plat gezegd op neer :moe:

kaaskop
24-11-04, 13:33
Geplaatst door Mark
kruip maar weer voor die allochtonen, jij hypocriete whigger :fpetaf:

Hee, de Islam is de snelsgroeiende religie dus het is een kwestie van tijd, kaas! :student:

freya
24-11-04, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
Wie gaat die Jabber flabber nou in de Biotex gooien ? :hihi:

:haha:

mark61
24-11-04, 13:35
Geplaatst door freya
Als je dat zo stelt dan zeg je daar dus mee dat je geen boodschap hebt aan de onrust bij anderen in de samenleving. Egocentrisch navelstaren noem ik dat.

Dat is een contraproductieve houding die de tegenstellingen tussen verschillende bevolkingsgroepen alleen maar groter maakt.
En dit is dan ook precies de houding die de moslimgemeenschap de positie heeft bezorgd die ze nu hebben.

Oei oei oei.

kaaskop
24-11-04, 13:35
Geplaatst door freya
Maar die exposure is nou juist wat Taouanza niet wil!

Die gunt De Autochtonen die lol niet. Daar komt het plat gezegd op neer :moe:


Ah dat is de adder onder het gras, dus toch. Ik vond het al te makkelijk. Nou moet deze autochtoon wel van het hart dat zijn respect juist uitgaat naar hen die niet voor de rottigheid weglopen maar het, hoe ondankbaar soms ook, toch aanpakken en oplossen.

mark61
24-11-04, 13:38
Geplaatst door freya
Maar die exposure is nou juist wat Taouanza niet wil!

Die gunt De Autochtonen die lol niet. Daar komt het plat gezegd op neer :moe:

Terwijl dat zo'n simplistische reactie is.

Een gemeenschap van moslims die niet moeilijk doet over verschillen van inzicht in de eigen club, en daar vrolijk in het openbaar over discussiëert, maakt op de autochtone buitenstaander veel meer indruk dan een gemeenschap die angstvallig probeert meningsverschillen te ontkennen en weg te moffelen.

Wat dan elke keer weer leidt tot een spagaat van niet je medemoslims willen afvallen maar toch ook niet klakkeloos haat & moord goedkeuren.

dicksr
24-11-04, 13:43
Geplaatst door ~Panthera~
Vraag me ook af, waarom de EO juist deze knakker uitnodigd.
Misschien weer een verkapte vorm van "zieltjes winnen" onder het mom van: kijk eens hoe goed "wij" zijn, en "hun" niet ?
Heb altijd het gevoel dat er een soort "agenda" meespeelt bij de EO.

Of gaat dit te diep ? :D

Bij Knevel kun je volgens mij niet achterdochtig genoeg zijn.

freya
24-11-04, 13:45
Geplaatst door mark61
Oei oei oei.

Het komt er in feite op neer dat wat je als autochtoon hier ook zegt of doet het nooit goed is.

Als je oproept tot samenwerking ben je paternalistisch aan het allochtonen knuffelen en als je kritiek uit op sommige aspecten van De Islam ben je een islamofobe betweter.

mark61
24-11-04, 13:55
Geplaatst door freya
Het komt er in feite op neer dat wat je als autochtoon hier ook zegt of doet het nooit goed is.

Als je oproept tot samenwerking ben je paternalistisch aan het allochtonen knuffelen en als je kritiek uit op sommige aspecten van De Islam ben je een islamofobe betweter.

Je Moet Je Er Niet Mee Bemoeien.

Ze willen niet, ze kunnen niet, en als jij daaraan gaat trekken doet dat au.

freya
24-11-04, 13:58
Geplaatst door mark61
Je Moet Je Er Niet Mee Bemoeien.

Ze willen niet, ze kunnen niet, en als jij daaraan gaat trekken doet dat au.

Maar ik laat me niet zomaar buitenspel zetten :duivels:

Dit is ook MIJN samenleving.

mark61
24-11-04, 14:01
Geplaatst door freya
Maar ik laat me niet zomaar buitenspel zetten :duivels:

Dit is ook MIJN samenleving.

Je bent een lastpost. Ga weg!

freya
24-11-04, 14:03
Geplaatst door mark61
Je bent een lastpost. Ga weg!

Ik woon hier :duivels:

kaaskop
24-11-04, 14:08
Geplaatst door freya
Het komt er in feite op neer dat wat je als autochtoon hier ook zegt of doet het nooit goed is.

Als je oproept tot samenwerking ben je paternalistisch aan het allochtonen knuffelen en als je kritiek uit op sommige aspecten van De Islam ben je een islamofobe betweter.

Juist en zo is het probleem weer lekker van het bord. Waarom richt men toch niet iets van een Islam-consumentenbond op? Een instituut door en voor Moslims waarbij de Nederlandse Islambeweging kritisch gevolgd wordt en van commentaar wordt voorzien.

Oeps, nu ben ik zelf weer die paternalistische betweter die de problemen van de gemeenschap weer verkerrd begrijpt....

mark61
24-11-04, 14:16
Geplaatst door freya
Ik woon hier :duivels:


Wacht maar tot ik je paspoort afneem.

mark61
24-11-04, 14:17
Geplaatst door kaaskop
Juist en zo is het probleem weer lekker van het bord. Waarom richt men toch niet iets van een Islam-consumentenbond op? Een instituut door en voor Moslims waarbij de Nederlandse Islambeweging kritisch gevolgd wordt en van commentaar wordt voorzien.

Oeps, nu ben ik zelf weer die paternalistische betweter die de problemen van de gemeenschap weer verkerrd begrijpt....

Dat kan niet, want veel meer dan in het christendom zijn er net zoveel islamen als moslims. Een voor velen beangstigende gedachte.

Mark
24-11-04, 14:18
Mark61 en freya: als jullie maar niet denken dat jullie nu bij ons autochtone clubje mogen komen biraat

mark61
24-11-04, 14:22
Geplaatst door Mark
Mark61 en freya: als jullie maar niet denken dat jullie nu bij ons autochtone clubje mogen komen biraat

Ik was er al bang voor. Intern statenloos.

kaaskop
24-11-04, 14:25
Geplaatst door mark61
Dat kan niet, want veel meer dan in het christendom zijn er net zoveel islamen als moslims. Een voor velen beangstigende gedachte.

Maar daarom juist die consumentenbondopzet. Constant per geval bekijken en benadelen is benadelen ongeacht het normen stelsel dat je aanhoud.

TonH
24-11-04, 14:28
Geplaatst door kaaskop
Juist en zo is het probleem weer lekker van het bord. Waarom richt men toch niet iets van een Islam-consumentenbond op? Een instituut door en voor Moslims waarbij de Nederlandse Islambeweging kritisch gevolgd wordt en van commentaar wordt voorzien.


AT5-tekst

Joodse gemeenschap helpt moslims

De Joodse gemeenschap gaat moslims in
de Baarsjes helpen om smaad en discri-
minatie tegen te gaan. De Synagoge West
en het CIDI gaan moskeebesturen juridi-
sche tips en adviezen geven.

De joodse gemeenschap weet in het geval
van belediging of discriminatie de weg
naar de rechter een stuk beter te vin-
den dan de islamitische gemeenschap.
Deze is een stuk meer versnipperd, en
vaak niet op de hoogte van de juridi-
sche mogelijkheden.

De Synagoge West en het CIDI gaan de
moslims helpen door hun expertise op
het gebied van de juridische strijd
tegen discriminatie en smaad te delen.

dicksr
24-11-04, 14:48
Geplaatst door TonH
AT5-tekst

Joodse gemeenschap helpt moslims

De Joodse gemeenschap gaat moslims in
de Baarsjes helpen om smaad en discri-
minatie tegen te gaan. De Synagoge West
en het CIDI gaan moskeebesturen juridi-
sche tips en adviezen geven.

De joodse gemeenschap weet in het geval
van belediging of discriminatie de weg
naar de rechter een stuk beter te vin-
den dan de islamitische gemeenschap.
Deze is een stuk meer versnipperd, en
vaak niet op de hoogte van de juridi-
sche mogelijkheden.

De Synagoge West en het CIDI gaan de
moslims helpen door hun expertise op
het gebied van de juridische strijd
tegen discriminatie en smaad te delen.

Als ze dan dezelfde maatstaven aanhouden als zij nu voor anti-semitisme aanhouden, raken ze ver ondergesneeuwd met hun aandacht vragen daarvoor. Benieuwd hoe lang ze dit volhouden.

In alle echte oprechtheid en zonder dubbele bodems vind ik het wel een mooi initiatief.

Zwarte Schaap
24-11-04, 16:00
Geplaatst door Joesoef
Zou je als Moslim van der Ven kunnen aangeven wegens smaad, het in een kwaad daglicht zetten van Moslims, het demoniseren van een bevolkingsgroep?


Zou je als Moslim dat ook moeten doen?

Vergeet het maar, die gasten die dat laatst bedacht hadden met mohammed B hebben duidelijk geen kaas gegeten van juridische procedures. Allemaal blablabla wat nergens toe leidt dan wat aandachtstrekkerij.

Strikt juridisch gezien garandeer ik je dat je het verliest.

Als ze ballen hadden hadden ze al veel eerder Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Hirsi Ali en wilders voor het gerecht moeten slepen, daar zouden ze tenminste meer kans tegen maken dan wat men nu ineens bedenkt.

mark61
24-11-04, 16:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als ze ballen hadden hadden ze al veel eerder Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Hirsi Ali en wilders voor het gerecht moeten slepen, daar zouden ze tenminste meer kans tegen maken dan wat men nu ineens bedenkt.

Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat er nooit actie is ondernomen tegen deze lui, maar er wel animo is 'de eigen groep' aan te vallen.

Strange....

Zwarte Schaap
24-11-04, 16:25
Geplaatst door mark61
Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat er nooit actie is ondernomen tegen deze lui, maar er wel animo is 'de eigen groep' aan te vallen.

Strange....

Mischien het feit dat deze mensen als moslim in het huidige klimaat lager in de pikorde staan en durft men eerder de snavel te openen tegen deze mensen.

BiL@L
24-11-04, 16:28
Geplaatst door BiL@L
Hmmm, ik heb net die uitzending gezien. Deze persoon doet precies wat er heerst. Namelijk het zeggen wat je denkt, hoe verkeerd dat ook is, ongeacht de impact die dergelijke uitspraken kunnen hebben.

Nu is het altijd makkelijker om te zeggen dat dit niet moet kunnen, vooral als je het niet eens bent met zo'n persoon.

Ik ben het bijvoorbeeld niet eens met zijn sympathie voor OBL, als hij die echt heeft. Dat is pas een gezwel, in leven geroepen door Sayyid Qutb en consorten. Maar ik weet dat het nog een lange weg zal zijn, om deze dwalingen overtuigend te verduidelijken.

Overigens vind ik dus niet dat iemand altijd alles moet zeggen wat ie denkt. De vrijheid van gedachte vind ik wel een goede zaak, maar de uitingsvormen moeten wat mij betreft, wel begrenst zijn. Wat dat betreft is hij wel een echte Nederlander, dacht ik zo.

Ik kreeg ook de indruk dat hij geen behoefte had om dingen te verduidelijken, ik kan het me namelijk niet voorstellen dat hij het helemaal eens is met de Taliban of OBL.
Ik kan me trouwens nog herinneren dat toen ik naast hem zat, hij een grap maakte over de Taliban. Dus volgens mij is hij helemaal niet zo'n fan van de Taliban hoor, althans zo'n twee jaar geleden niet in ieder geval. Hij drijft er gewoon graag de spot mee, waarschijnlijk juist om die eenzijdige beeldvorming te doorbreken.

Veel mensen schamen zich namelijk zo onderhand, om te zeggen dat ze Moslim(a) zijn.

Asma2
24-11-04, 18:34
Iechhhhhhhhhhhhhhhhh..................

Er word wel weer eens bewezen dat er in Nederland met 2 maten word gemeten.

Waar waren de Politici toen de Moslim gemeenschap werd gekleineerd, geprovoceerd, beledigd en aangevallen door Wilders, Hirshi Ali, Van Gogh, Extreemrechts, Michiel smit en alle andere....

Je ziet Balkenende, Bos etc etc allemaal aan het woord die zulke uitspraken willen vervolgen en bestrijden.

Wanneer Moslims jegens een ander iets zeggen dat word deze persoon ZEER streng aangepakt.

Wanneer een persoon JEGENS een HELE bevolking-religie een DOMME uitspraak doet onderneem niemand iets,

Abdul van der Ven.....doet zijn beroep op vrijheid van MENINGSUITING. Hij zet NIEMAND aan tot haat of geweld..... Hij hoopt alleen iets.

Ik steun mijn BROEDER......Word wakker Moslims.......wederom word er met ons gesolt.... wederom word er met ons gesolt. Hoelang moeten we dit aanzien en aanhoren. Sla jullie handen in EEN en bestreid de HETZE die nu gaande is


NOED NOED YA MOSLIMS!!!!!