PDA

Bekijk Volledige Versie : Rusland tikt Nederland op vingers



ZbaqZbaq
24-11-04, 10:05
Rusland tikt Nederland op vingers
Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: woensdag 24 november 2004 @ 09:44
De Russische minister Lavrov (Buitenlandse Zaken) wil opheldering van zijn Nederlandse collega Bot over de etnische en religieuze spanningen sinds de moord op Theo van Gogh. De Rus heeft hierover een brief gestuurd. De stap wordt gezien als een plaagstootje, nadat EU-voorzitter Nederland kritisch was over de rol van de Russische regering in het gijzeldrama in Beslan.

Over de bloederige afloop van de gijzeling zei Bot destijds of de Russen de juiste beslissing hebben genomen of niet'. Hij wilde weten hoe de besluitvorming was verlopen. De Russen waren furieus, omdat ze dachten dat Bot om 'opheldering' vroeg. Tijdens een ontmoeting in Den Haag onlangs was de sfeer tussen Bot en Lavrov overigens weer opperbest.

De Nederlandse regering ziet de brief aan Bot als een ironisch koekje van eigen deeg. Rusland wordt door de EU regelmatig op de vingers getikt vanwege etnische en nationalistische spanningen. Overigens ontmoeten de Nederlandse premier Balkenende en de Russische president Poetin elkaar morgen in Den Haag voor de EU-Rusland-top. Verwacht wordt dat deze ontmoeting niet geheel gladjes zal verlopen, vanwege de spanningen in Oekraïne.

Bart.NL
24-11-04, 10:09
Wie denken die Russen wel wie ze zijn om zo'n grote mond tegen Nederland te hebben :vingers:

Mark
24-11-04, 10:12
FANTASTISCH!!!

ik hoop dat die duitse wenskaartjes niet lang op zich laten wachten

TonH
24-11-04, 10:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
De Nederlandse regering ziet de brief aan Bot als een ironisch koekje van eigen deeg.

Hahaha, dus die kritiek op de Russen rond Beslan was gewoon een lolletje? Een dooie meer of minder... te gek. Ik kom niet meer bij.... :lachu:

Ben benieuwd hoe de Nederlandse regering dit weglachen van de moord op Van Gogh en alle komische zaken die daarna zijn gebeurd zal verantwoorden in het parlement.

:moe:

Tomas
24-11-04, 10:28
Geplaatst door Mark
FANTASTISCH!!!

ik hoop dat die duitse wenskaartjes niet lang op zich laten wachten

Ik heb alweer 30.000 briefkaarten naar duitsland gestuurd met de tekst:
"Wo bleibt die scheiss wude, nazis?"

Bar
24-11-04, 12:00
Geplaatst door Tomas
Ik heb alweer 30.000 briefkaarten naar duitsland gestuurd met de tekst:
"Wo bleibt die scheiss wut (de) , nazis?"

Op steenkolen-duits zullen ze wel niet reageren.....

barfly
24-11-04, 12:13
Ik denk dat de Nederlandse regering bij wijze van ironische grap eens moet informeren naar de mensenrechten in Tjetsjenie! :lachu:

Tomas
24-11-04, 12:21
Geplaatst door Bar
Op steenkolen-duits zullen ze wel niet reageren.....

Kan jij ze dan even nabellen?