PDA

Bekijk Volledige Versie : Abdul Jabbar van de Ven zit ondergedoken



ZbaqZbaq
24-11-04, 12:33
Abdul Jabbar zit ondergedoken
HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten.






Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", aldus Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord. De man preekt veel in moskeeën.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich op Radio 1 geschokt. " Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over", aldus de minister op de radio.

Ook minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Van de Ven verscheen dinsdag op televisie in het programma het Elfde Uur van Andries Knevel. Op Knevel's vraag of hij "diep in zijn hart" blij zou zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou gaan, antwoordde Van de Ven bevestigend.

Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. Hij wenst Wilders ook geen akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". "Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".

Televisieprogramma

Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", zei Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma van Knevel toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord.

Abdul-Jabbar schrijft woensdag in een verklaring dat hij inderdaad heeft bedoeld dat hij "zeker niet zou treuren om zijn dood, of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn bed, of op een andere manier." "Ik wens het hem niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren. Net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden. Het idee dat ik deze, of soortgelijke meningen zou verkondigen in mijn lezingen en lessen zou een vertekening van de werkelijkheid zijn."

In de verklaring laat de moslimdocent ook weten dat hij inmiddels zit ondergedoken. Een reden daarvoor geeft hij niet.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich dinsdagavond in een uitzending van het televisieprogramma Barend en Van Dorp geschokt. "Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over."

Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft inmiddels ook "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat zijn collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Dat zal waarschijnlijk geen eenvoudige opgave zijn. Als iemand een ander persoon dood wenst, kan die hier niet voor worden vervolgd. Het is geen strafbaar feit. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten" , verduidelijkt hoogleraar strafrecht T. de Roos.

Van context, situatie of gebaren kan eventueel meer dreiging uitgaan, maar daar lijkt volgens De Roos geen sprake van. Dat Abdul-Jabbar van de Ven zijn uitlatingen doet als godsdienstleraar in een nationaal televisieprogramma betekent volgens hem niet dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", concludeert De Roos.

Op de website van de Evangelische Omroep is sinds de geruchtmakende uitzending van Het Elfde Uur dinsdagavond een discussie ontstaan. Het overgrote deel van de bezoekers reageert negatief op de uitlatingen van Van de Ven, maar er zijn ook sympathiebetuigingen. Zo schrijft een zekere Mohammed: "Slaap verder Nederland, wij zullen jullie wel wakker maken, maar dat zal niet zachtjes zijn." En M. Kuleli vindt Abdul-Jabbar 'gewoon toppie'.

De overige reacties zijn fel en lopen uiteen van 'ophangen die man' tot 'aan het gas er mee'.

observer
24-11-04, 12:40
makkelijkste zou zijn om te zeggen dat hij nu ook weet hoe het is en mischien met iets meer verstand zijn woorden zal kiezen

maar acht te kans niet groot

Joesoef
24-11-04, 12:42
Hij wilde toch zo graag naar Saudie Arabie? Hij kan nu vast politiek asiel krijgen.

Mark
24-11-04, 12:46
Geplaatst door Joesoef
Ik wilde toch zo graag naar Saudie Arabie? Hij kan nu vast politiek asiel krijgen.

je verspreekt je Abdul Jabbar! :student:

Joesoef
24-11-04, 12:50
Geplaatst door Mark
je verspreekt je Abdul Jabbar! :student:


K**


:p Werken en prikken, gaan niet samen......

freya
24-11-04, 13:02
Geplaatst door ZbaqZbaq


Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. Hij wenst Wilders ook geen akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". "Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".



Die vent is dus gewoon contactgestoord, die indruk maakte hij gister al op me. :moe:

kaaskop
24-11-04, 13:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".



Ja dat dacht je Abdul Jabbar. Jij mag helemaal geen onreine handen schudden verdoemde zondaar!!!!

ninaroos
24-11-04, 13:12
wat een hypocrisie
toen 2 weken geleden een groepje "Lonsdale"-jongeren in een nos-journaal zeiden dat de brandstichtingen op de moslimscholen en de moskeeen hen niets deden en het ook nog wel goed vonden, was er geen Verdonk en geen Remkes die "geschokt" reageerde.

Die Andries Knevel is ook een rare, hoezo aan een moslim vragen of je een moslimhater binnen nu en twee jaar dood wenst? En dan nog vanuit het diepst van je hart?? Vreemde journalistiek vind ik dat. Ik zou hem willen vragen om hetzelfde te vragen aan die Wilders
en dan over een moslimfanaticus.

Gatverdamme, de hypocrisie druipt er vanaf.......bbrrrrrggggggggghhhhhhh

Goodnight
24-11-04, 13:16
wat vermoeiend zeg......

TonH
24-11-04, 13:18
Nog even en iedereen zit ondergedoken in Nederland...

Goodnight
24-11-04, 13:22
Ik denk dat ik ook maar ga onderduiken.... :lachu:

mark61
24-11-04, 13:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
Abdul Jabbar zit ondergedoken
HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten....

Slim slim slim. Fantastische PR-stunt. 'Onderduiken' en dan zelf de publiciteit erover zoeken. Een soort Croiset-zelfontvoering.

AHA heeft zich, itt tot wat velen hier beweren, hier niet toe verlaagd. AJ vindt zichzelf nu vast een hele knul. Op hetzelfde niveau als, want ook ondergedoken. Wat een malloot. Als ie maar aandacht krijgt.

Wanneer houdt dat nou eens op, die hysterische aandachtzoekers en vervolgens de stroom bedreigers? Als er eentje levenslang krijgt?

mark61
24-11-04, 13:29
Geplaatst door ninaroos
wat een hypocrisie
toen 2 weken geleden een groepje "Lonsdale"-jongeren in een nos-journaal zeiden dat de brandstichtingen op de moslimscholen en de moskeeen hen niets deden en het ook nog wel goed vonden, was er geen Verdonk en geen Remkes die "geschokt" reageerde....

Jij vindt dus eigenlijk een Lonsdale-jongere hetzelfde als deze imam? Gelijk heb je.

sienia
24-11-04, 13:46
Geplaatst door mark61
Slim slim slim. Fantastische PR-stunt. 'Onderduiken' en dan zelf de publiciteit erover zoeken. Een soort Croiset-zelfontvoering.

AHA heeft zich, itt tot wat velen hier beweren, hier niet toe verlaagd. AJ vindt zichzelf nu vast een hele knul. Op hetzelfde niveau als, want ook ondergedoken. Wat een malloot. Als ie maar aandacht krijgt.

Wanneer houdt dat nou eens op, die hysterische aandachtzoekers en vervolgens de stroom bedreigers? Als er eentje levenslang krijgt?

Aandachttrekkers negeren.
Nu zal de media dat niet doen uiteraard, maar hoeveel topics telt maroc.nl al over deze hele kwestie.

taouanza
24-11-04, 13:54
Geplaatst door mark61
Slim slim slim. Fantastische PR-stunt. 'Onderduiken' en dan zelf de publiciteit erover zoeken. Een soort Croiset-zelfontvoering.

AHA heeft zich, itt tot wat velen hier beweren, hier niet toe verlaagd. AJ vindt zichzelf nu vast een hele knul. Op hetzelfde niveau als, want ook ondergedoken. Wat een malloot. Als ie maar aandacht krijgt.

Wanneer houdt dat nou eens op, die hysterische aandachtzoekers en vervolgens de stroom bedreigers? Als er eentje levenslang krijgt?

Hij werd lang voor Knevel bedreigd.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen. Sommige mensen mogen bedreigd worden.

En wat ben je weer eens lekker consequent zeg. Je hypocritici siert je.:moe:

ricknick3
24-11-04, 14:06
Wat een doomme domme imam is van de ven hij is imam en weet niet dat je volgens de islam niemand de dood mag wensen is haram vervloeken is haram De profeet mohamed werd in zijn tijd uitgescholden in elkaar geslagen bespuugt maar hij heeft ze nooit en nooit de dood geweest hij heeft ze allemaal vergeven. Schaam je imam van de ven ga de koran lezen en hadieth je maakt aale moslims belachelijk hersenloze nep moslim.

mark61
24-11-04, 14:14
Geplaatst door taouanza
Hij werd lang voor Knevel bedreigd.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen. Sommige mensen mogen bedreigd worden.

En wat ben je weer eens lekker consequent zeg. Je hypocritici siert je.:moe:

Je mag je stopwoordje toch wel leren spellen: hypocrisie.

Over welke hypocrisie van mij heb je het eigenlijk? Ik roep al jaren dat ik bedreigen het minste van het minste vind. Van AJ vd Ven had ik tot gisteren nog niet gehoord, dus kan ik ook geen bezwaar maken tegen zijn bedreiging. Ik zie de hypocrisie eerder aan jouw kant, want ik kan me niet voorstellen dat jij ooit het bedreigen van Fortuyn hebt veroordeeld. Of dat van Wilders. Of doe je dat nou opeens wel? Of ben JIJ degene die onderscheid maakt tussen de ene bedreiging en de andere? Of gooi je mij in het kader van de wij/zij benadering op 1 hoop met heel auto-NL? Ga zo door en je zult nog veel haat oogsten met je eigenste 'hetze'.

Het gaat niet om het bedreigd worden, dat wordt iedereen, dus heeft als statussymbool ingeboet. Het gaat nu om onderduiken en dan heel hard roepen dat je moet onderduiken. Voor de 2e keer. Goed lezen.

BiL@L
24-11-04, 14:56
Ik zou bijna denken dat ie dit zo heeft uitgedoktert.

Zwarte Schaap
24-11-04, 15:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich op Radio 1 geschokt. " Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over", aldus de minister op de radio.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich dinsdagavond in een uitzending van het televisieprogramma Barend en Van Dorp geschokt. "Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over."

Wat heeft verdonk met deze zaak te maken? Is van der Ven een Allochtoon?

BiL@L
24-11-04, 15:23
Geplaatst door BiL@L
Ik zou bijna denken dat ie dit zo heeft uitgedoktert.

De fractievoorzitters in de Tweede Kamer, van Verhagen (CDA) tot het onafhankelijke Kamerlid Lazrak aan toe, hebben minister Donner (Justitie) woensdag gezamenlijk gevraagd om te kijken of hij kan optreden tegen de uitspraken van Abdul-Jabbar van de Ven.

Dat zal waarschijnlijk geen eenvoudige opgave zijn. Als iemand een ander persoon dood wenst, kan die hier niet voor worden vervolgd. Het is geen strafbaar feit. ,,Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten'', verduidelijkt hoogleraar strafrecht T. de Roos.

Bron: http://spitsnet.nl/anp.php?rid=16&id=346481

mark61
24-11-04, 15:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat heeft verdonk met deze zaak te maken? Is van der Ven een Allochtoon?

Tsja, als een mens kan inburgeren kan ie ook uitburgeren, moet ze gedacht hebben.

kaaskop
24-11-04, 15:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat heeft verdonk met deze zaak te maken? Is van der Ven een Allochtoon?

Hij gedraagt zich wel als zodanig :p

louise_louise
24-11-04, 16:00
Geplaatst door mark61
Tsja, als een mens kan inburgeren kan ie ook uitburgeren, moet ze gedacht hebben.

:)

Marsipulami
24-11-04, 16:22
Het probleem is dat de islamitische theologie te weinig een echte dialoog aangaat met andere levensbeschouwingen. Men draait teveel rond in het eigen kringetje van gelijkgezinden en houdt op die manier traditionele gedachten en allerlei dogma's en taboes overeind. Moslims zeggen dat de koran niet in strijd kan zijn met de menselijke rede. Als dat zo is dan moet men ook niet bang zijn van de redelijkheid die niet- en/of andersgelovigen produceren. Er is dringend nood aan een intellectuele moslimelite die meer doet dan het bestuderen van de koran en de ahadith. Maar ook in staat is om te verstaan waar niet-moslims het over hebben, daardoor de eigen religieuze traditie kritisch laat bevragen en een eigen islamitisch antwoord kan formuleren tgo de niet-islamitische omgeving in Europa.

Al Sawt
24-11-04, 16:31
Geplaatst door ninaroos
wat een hypocrisie
toen 2 weken geleden een groepje "Lonsdale"-jongeren in een nos-journaal zeiden dat de brandstichtingen op de moslimscholen en de moskeeen hen niets deden en het ook nog wel goed vonden, was er geen Verdonk en geen Remkes die "geschokt" reageerde.

Die Andries Knevel is ook een rare, hoezo aan een moslim vragen of je een moslimhater binnen nu en twee jaar dood wenst? En dan nog vanuit het diepst van je hart?? Vreemde journalistiek vind ik dat. Ik zou hem willen vragen om hetzelfde te vragen aan die Wilders
en dan over een moslimfanaticus.

Gatverdamme, de hypocrisie druipt er vanaf.......bbrrrrrggggggggghhhhhhh Correct Ninaroos.

Hypocrisie kentmerkt de Nederlandse integratie debat. Kijk alleen maar naar de walging over El Moumni`s uitlatingen. Terwijl Christelijke geestelijken het zelfde gedachtegoed op nahouden.

mark61
24-11-04, 16:47
Geplaatst door Al Sawt
Correct Ninaroos.

Hypocrisie kentmerkt de Nederlandse integratie debat. Kijk alleen maar naar de walging over El Moumni`s uitlatingen. Terwijl Christelijke geestelijken het zelfde gedachtegoed op nahouden.

Is relatieve walging meetbaar?

Rouvoet van de ChristenUnie, of wie was het, is voor precies hetzelfde voor de rechter gesleept. Ik denk dat het voor homo's niet uitmaakt wie ze voor rotte vis uitmaakt. Ik denk wel dat inderdaad de rest van de autochtonen het wel uitmaakt of het 'onze' homohatende christenen zijn of 'vreemdelingen' die het doen. Want el-Moumni maakt natuurlijk niet de indruk een Nederlandse moslim te zijn. Als hij nou minstens zich Nederlands sprekend zou laten interviewen. Ook voor moslims is kritiek uit eigen hoek op zich verteerbaarder dan kritiek van Hollanders. Behalve dan als die 'eigen hoek' wordt gezien als hielenlikkende bounties, natuurlijk. Waarmee ik overigens niet wil zeggen of dat terecht of onterecht is.

Bart
24-11-04, 16:50
Geplaatst door Al Sawt
Correct Ninaroos.

Hypocrisie kentmerkt de Nederlandse integratie debat. Kijk alleen maar naar de walging over El Moumni`s uitlatingen. Terwijl Christelijke geestelijken het zelfde gedachtegoed op nahouden.

Die dus ook worden aangepakt, kijk maar naar de aanklacht tegen Leen van Dijke van de RPF die eenzelfde soort uitspraak deed als El Moumni. De mate van walging over dergelijke uitspraken is niet afhankelijk van het geloof van degene die de uitlatingen doet.

Bart
24-11-04, 16:53
Geplaatst door mark61
Je mag je stopwoordje toch wel leren spellen: hypocrisie.

Over welke hypocrisie van mij heb je het eigenlijk? Ik roep al jaren dat ik bedreigen het minste van het minste vind. Van AJ vd Ven had ik tot gisteren nog niet gehoord, dus kan ik ook geen bezwaar maken tegen zijn bedreiging. Ik zie de hypocrisie eerder aan jouw kant, want ik kan me niet voorstellen dat jij ooit het bedreigen van Fortuyn hebt veroordeeld. Of dat van Wilders. Of doe je dat nou opeens wel? Of ben JIJ degene die onderscheid maakt tussen de ene bedreiging en de andere? Of gooi je mij in het kader van de wij/zij benadering op 1 hoop met heel auto-NL? Ga zo door en je zult nog veel haat oogsten met je eigenste 'hetze'.

Het gaat niet om het bedreigd worden, dat wordt iedereen, dus heeft als statussymbool ingeboet. Het gaat nu om onderduiken en dan heel hard roepen dat je moet onderduiken. Voor de 2e keer. Goed lezen.

Hier gaat Taouanza niet op antwoorden hoor.

BiL@L
24-11-04, 16:54
Geplaatst door Bart
Die dus ook worden aangepakt, kijk maar naar de aanklacht tegen Leen van Dijke van de RPF die eenzelfde soort uitspraak deed als El Moumni. De mate van walging over dergelijke uitspraken is niet afhankelijk van het geloof van degene die de uitlatingen doet.

Ook naar het oordeel van het hof is niet bewezen hetgeen aan de verdachte is tenlastegelegd. De verdachte moet hiervan -overeenkomstig de vordering van de advocaat-generaal- worden vrijgesproken.
De (gewijzigde) tenlastelegging heeft betrekking op fragmenten uit het interview van de verdachte, zoals uitgezonden door het televisieprogramma Nova op 3 mei 2001. Zo al deze fragmenten op zichzelf beschouwd, los van de context, als beledigend zouden zijn aan te merken, dan zou zulks niet tot een veroordeling van de verdachte leiden op grond van het volgende.

Het hof is van oordeel dat vorenbedoelde fragmenten, waarvan genoegzaam is gebleken dat zij door een aantal personen als aanstootgevend zijn ervaren, niet op zichzelf bezien moeten worden doch in samenhang met de overige inhoud van het interview, waarbij met name moet worden gelet op de strekking daarvan. Die context en de daaruit blijkende kennelijke bedoeling ontneemt in elk geval, naar het oordeel van het hof, het mogelijk beledigende karakter aan deze fragmenten. Het hof kent in dit verband in het bijzonder betekenis toe aan het feit dat de gewraakte fragmenten dienden ter aanduiding van de in de islamitische geloofsovertuiging van de verdachte verankerde opvatting omtrent het zondige karakter van de homoseksuele levenswijze, gelijk hierna wordt toegelicht.

De getuige-deskundige prof. dr. mr. R. Peters (o.a. bijzonder hoogleraar islam) heeft op 1 november 2001 een rapport in de onderhavige zaak uitgebracht. Hij heeft geconcludeerd dat verdachte zijn uitlatingen kon baseren op teksten van de Koran en op uitspraken van de profeet, d.w.z. op fundamentele geschriften, waaraan verdachte zijn godsdienstige overtuiging (mede) ontleent. Een tweede deskundige, prof. dr. E. Platti (hoofddocent islam en christendom) heeft in een door hem uitgebracht rapport van 25 oktober 2002 geconcludeerd dat het rapport van voornoemde deskundige Peters "homoseksualiteit benadert vanuit het traditionele standpunt van de islamitische wet en van daaruit een perfecte weergave is van het traditionele standpunt van moslimjuristen."
Mede in het licht van de conclusies van genoemde deskundigen is het hof van oordeel dat de in de tenlastelegging weergegeven uitlatingen zijn aan te merken als een weergave van een in de islamitische godsdienst verankerde geloofsopvatting van verdachte.

Gezien de in de grondwet en internationale verdragen verankerde vrijheid van godsdienst stond het verdachte vrij zijn op zijn geloofsovertuiging stoelende opvattingen omtrent homoseksualiteit uit te dragen. De wijze waarop hij dat deed valt naar het oordeel van het hof binnen de grenzen van het aanvaardbare. Bij dit oordeel heeft het hof laten meewegen dat het door verdachte in het interview gebezigde woord "marat" in de visie van verdachte niet moet worden vertaald met ziekte (zoals dat in de Nova-uitzendig is gebeurd), maar dat een juiste vertaling is "afwijking" of "opvoedingsziekte". De reeds genoemde getuige-deskundige Peters heeft ter terechtzitting in eerste instantie bevestigd dat het woord "marat" niet moet worden vertaald met ziekte en dat het woord moet worden opgevat in overdrachtelijke zin.
Nu er naar het oordeel van het hof geen sprake is van in strafrechtelijke zin beledigende uitlatingen dient de verdachte van het tenlastegelegde te worden vrijgesproken.
Gelet op het vorenoverwogene, alsmede op de omstandigheid dat de verdachte in een niet uitgezonden gedeelte van het interview onder meer ook te kennen gaf dat de islam verbiedt anderen lastig te vallen en dat de moslim respect moet geven aan iedereen, dient de verdachte tevens te worden vrijgesproken van de tenlastelegging voorzover inhoudende dat de verdachte -kort omschreven- heeft aangezet tot haat en/of discriminatie van homoseksuelen.

Bron: rechtspraak.nl

GroteWolf
24-11-04, 16:55
O wee! Als ie nou maar niet straks vermoord wordt door een autochtone man die wel eens bier drinkt, een rijbewijs heeft en in een huis woont.

Dan krijgen we weer allemaal de schuld omdat we ook een rijbewijs hebben en wel eens bier drinken en in een huis wonen.

Zwarte Schaap
24-11-04, 17:00
Geplaatst door mark61
Is relatieve walging meetbaar?

Rouvoet van de ChristenUnie, of wie was het, is voor precies hetzelfde voor de rechter gesleept. Ik denk dat het voor homo's niet uitmaakt wie ze voor rotte vis uitmaakt. Ik denk wel dat inderdaad de rest van de autochtonen het wel uitmaakt of het 'onze' homohatende christenen zijn of 'vreemdelingen' die het doen. Want el-Moumni maakt natuurlijk niet de indruk een Nederlandse moslim te zijn. Als hij nou minstens zich Nederlands sprekend zou laten interviewen. Ook voor moslims is kritiek uit eigen hoek op zich verteerbaarder dan kritiek van Hollanders. Behalve dan als die 'eigen hoek' wordt gezien als hielenlikkende bounties, natuurlijk. Waarmee ik overigens niet wil zeggen of dat terecht of onterecht is.

El moumni is niet hezelfde behandelt als leen van dijke in de media en politiek. Het geval met Nova en el Moumni was een duidelijk voorop gezette spel om hem te besmeuren. Men heeft doelgericht op moslims gejaagd voor een relletje. Het geval el mouni heeft verstrekkende gevolgen gehad voor de moslims in Nederland

GroteWolf
24-11-04, 17:04
Abdul Jabbar was (is?) een hele beroemde Amerikaanse basketballer. Volgens mij wil ie heel graag een grote zwarte man zijn.

Al Sawt
24-11-04, 17:07
Geplaatst door Bart
Die dus ook worden aangepakt, kijk maar naar de aanklacht tegen Leen van Dijke van de RPF die eenzelfde soort uitspraak deed als El Moumni. De mate van walging over dergelijke uitspraken is niet afhankelijk van het geloof van degene die de uitlatingen doet. Je kan ze niet met elkaar vergelijken. elMoumni was en is geen politieke leider maar een geestelijke en Dijke was een volksvertegenwoordiger. Zie het verschil!


Voorts was constenatie bij Dijke`s uitlating veel getemder dan bij El Moumni. Bij Dijke was er geen wekenlange hetze in de media. Het was geen onderwerp van betekenis voor de politieke partijen.

MisterB
24-11-04, 17:12
Geplaatst door taouanza
Hij werd lang voor Knevel bedreigd.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen. Sommige mensen mogen bedreigd worden.

En wat ben je weer eens lekker consequent zeg. Je hypocritici siert je.:moe:

en dat is niet zo mooi, maar laten we wel onderscheid blijven maken tusen een 25-jarige imam die na bekering neem ik aan een enigzins volwassen vent had moeten zijn en ook op uitnodiging naar een studio komt... en een paar pubers van 13/14/ hooguit 18 die zich in de polder een hele vent voelen dat ze zoiets durven zeggen voor de camera.
en ik heb nog nooit bij de zo gehate "moslimhaters" deze wens gehoord over hun tegenstanders.

MisterB
24-11-04, 17:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat heeft verdonk met deze zaak te maken? Is van der Ven een Allochtoon?
haha, beetje flauw, maar goed, jij je zin.
alsjeblieft een puntje
:rolleyes:

mark61
24-11-04, 17:27
Geplaatst door Bart
Hier gaat Taouanza niet op antwoorden hoor.

Nope. Maar lezen is al heel wat.

Jah het was van Dijke. Sorry Rouvoet, je bent zoooo'n keurige man.

mark61
24-11-04, 17:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
El moumni is niet hezelfde behandelt als leen van dijke in de media en politiek. Het geval met Nova en el Moumni was een duidelijk voorop gezette spel om hem te besmeuren. Men heeft doelgericht op moslims gejaagd voor een relletje. Het geval el mouni heeft verstrekkende gevolgen gehad voor de moslims in Nederland

Nee, die NOVA-truc, daar heb je gelijk in. Maar jagen is ook weer zo overdreven. Als el-Moumni een Nederlandse moslim was die volop actief was in het algemene maatschappelijke debat, was hetzelfde als met van Dijke gebeurd. Nu moest hij worden 'beslopen'. :hihi:

Geen enkel incident heeft volgens mij op zich verstrekkende gevolgen. Het bevestigt wat mensen vantevoren al graag bevestigd willen zien. En is dan een stok, een kapstok, om je ongenoegen luidkeels mee bot te vieren. De precieze toedracht van zo'n incident is dan niet interessant meer. Dat moet je toch met me eens zijn?

mark61
24-11-04, 17:34
Geplaatst door Al Sawt
Je kan ze niet met elkaar vergelijken. elMoumni was en is geen politieke leider maar een geestelijke en Dijke was een volksvertegenwoordiger. Zie het verschil!


Voorts was constenatie bij Dijke`s uitlating veel getemder dan bij El Moumni. Bij Dijke was er geen wekenlange hetze in de media. Het was geen onderwerp van betekenis voor de politieke partijen.

Nou ja, zie mijn eerdere reactie. En bedenk dat iedereen al 100 jaar weet wat de SGP ervan denkt. 'We' vonden het alleen brutaal dat hij dat anno 2003 (?) nog maar weer s hardop durfde te zeggen. Je hebt nou eenmaal van die figuren in het openbare landschap, zie Goeree, vGogh of vDijke, die elke keer voorspelbaar uit de hoek komen. En af en toe even door justitie gekieteld worden. Landelijke dorpsgekken.

kaaskop
24-11-04, 17:38
Geplaatst door GroteWolf
Abdul Jabbar was (is?) een hele beroemde Amerikaanse basketballer. Volgens mij wil ie heel graag een grote zwarte man zijn.

Ja hoor, het bekende liedje. Een te klein lulletje---->overcompenseren :haha:

Asma2
24-11-04, 17:39
Iechhhhhhhhhhhhhhhhh..................

Er word wel weer eens bewezen dat er in Nederland met 2 maten word gemeten.

Waar waren de Politici toen de Moslim gemeenschap werd gekleineerd, geprovoceerd, beledigd en aangevallen door Wilders, Hirshi Ali, Van Gogh, Extreemrechts, Michiel smit en alle andere....

Je ziet Balkenende, Bos etc etc allemaal aan het woord die zulke uitspraken willen vervolgen en bestrijden.

Wanneer Moslims jegens een ander iets zeggen dat word deze persoon ZEER streng aangepakt.

Wanneer een persoon JEGENS een HELE bevolking-religie een DOMME uitspraak doet onderneem niemand iets,

Abdul van der Ven.....doet zijn beroep op vrijheid van MENINGSUITING. Hij zet NIEMAND aan tot haat of geweld..... Hij hoopt alleen iets.

Ik steun mijn BROEDER......Word wakker Moslims.......wederom word er met ons gesolt.... wederom word er met ons gesolt. Hoelang moeten we dit aanzien en aanhoren. Sla jullie handen in EEN en bestreid de HETZE die nu gaande is


NOED NOED YA MOSLIMS!!!!!

mark61
24-11-04, 17:49
Geplaatst door Asma2
Iechhhhhhhhhhhhhhhhh..................
...
NOED NOED YA MOSLIMS!!!!!

Jij ziet het verschil niet tussen betekenisloze beledigingen en geleuter over wie er wel niet dood moet? Wat is dat toch voor obsessie met de dood? Helpt dat, iemand dood maken? Daar gaat het om Asma, als je het nog niet door had.

Noed maar lekker door. (?)

Asma2
24-11-04, 18:02
Het is een FEIT dat er in nederland word gemeten met 2 maten.

Wilders en vele extreme hebben vaak opgeroepen tot haat en geweld jegens Moslims. Geen 1 politicus heeft zich daar ooit over uitgesproken.
Maar nu.......nu zijn ze allemaal de oorlog aangegaan met de Islam.

Maar ach......1 ding.....we laten ons niet kleineren en vejagen.

We zijn hier en blijven hier!!!

IK STEUN MIJN BROEDER ABDUL JABBAR Van de VEn!!!!

kaaskop
24-11-04, 18:12
Geplaatst door Asma2
Het is een FEIT dat er in nederland word gemeten met 2 maten.



Nou als je dat dan weet houd je kop en doe er niet net zo hard aan mee.

mark61
24-11-04, 18:20
Geplaatst door Asma2
Het is een FEIT dat er in nederland word gemeten met 2 maten.

Wilders en vele extreme hebben vaak opgeroepen tot haat en geweld jegens Moslims. Geen 1 politicus heeft zich daar ooit over uitgesproken.
Maar nu.......nu zijn ze allemaal de oorlog aangegaan met de Islam.

Maar ach......1 ding.....we laten ons niet kleineren en vejagen.

We zijn hier en blijven hier!!!

IK STEUN MIJN BROEDER ABDUL JABBAR Van de VEn!!!!

Gewoon doorblèren en nergens op reageren. Zo komen we er wel met de dialoog en gezellig samenleven. Ga zo door meid!

Vertel s, heeft Wilders ooit gezegd dat el-Moumni beter tussen nu en over 2 jaar dood kon zijn? Bij voorkeur niet vermoord door een autochtoon?

Wie had er opgeroepen tot het moslimbeuken en moskeeën in de fik steken?

Je kletst teveel. Ik adviseer, gek, alweer een ritalinnetje.

Asma2
24-11-04, 18:21
Ik ga me niet verlagen tot hun niveau.

Ik streef naar ERKENNING, WAARDERING en gelijke RECHTEn voor ELKE BURGER....MOSLIM...JOOD of BOEDHA!!!

Afrux
24-11-04, 18:24
Geplaatst door Asma2
Het is een FEIT dat er in nederland word gemeten met 2 maten.

Wilders en vele extreme hebben vaak opgeroepen tot haat en geweld jegens Moslims. Geen 1 politicus heeft zich daar ooit over uitgesproken.
Maar nu.......nu zijn ze allemaal de oorlog aangegaan met de Islam.

Maar ach......1 ding.....we laten ons niet kleineren en vejagen.

We zijn hier en blijven hier!!!

IK STEUN MIJN BROEDER ABDUL JABBAR Van de VEn!!!!

Dat een andere achterlijke onzin over moslims vertelt, is voor mij geen legimiteit om de uitspraken van deze nep/imam te onderkennen. Hij is zelf inmiddels ook wel achter gekomen. Hij zegt dat hij even niet meer logisch nadacht, en het spijt hem dat de mensen het verkeerd hebben begrepen . Hij wil zelfs met de man die hij dood wenst gaan praten.

Ik vind zijn uitspraken dom en getuigen van weinig respect voor al moslims in dit land. In een land waar Pim Fortuyn gekozen wordt tot de grootste Nederlander alle tijden zegt genoeg. Voordat ik hier naartoe kwam, had ik gehoord over Spinoza, Erasmus, Snelius, etc... Wat heeft Pim gedaan? De nederlanders zijn de weg kwijt. ooit stonden ze bekend om hun nuchterheid en tolerentie. Je weet wel, doe gewoon dan doe je al gek genoeg. Zij waren een voorbeeld, ook in Europese landen. Maar tegenwoordig zijn ze op veel vlakken achtergehaald. Ik heb bewondering voor de reactie van de Spaanjaarden na de aanslagen in Madrid. Natuurlijk zijn er in Spanje net als de rest van de wereld Racisten. Maar het volk heeft waardig gereageerd. Nederland zou een voorbeeld daar aan moeten nemen.

mark61
24-11-04, 18:29
Geplaatst door Asma2
Ik ga me niet verlagen tot hun niveau.

Ik streef naar ERKENNING, WAARDERING en gelijke RECHTEn voor ELKE BURGER....MOSLIM...JOOD of BOEDHA!!!

Nog zo'n vagelijk half-reagerende. Lijkt Davud wel.

Begin dan met je capstan-lock uit te zetten. Beslist een voorwaarde voor erkenning.

mark61
24-11-04, 18:32
Geplaatst door Afrux
...Ik vind zijn uitspraken dom en getuigen van weinig respect voor al moslims in dit land. ... Zij waren een voorbeeld, ook in Europese landen. Maar tegenwoordig zijn ze op veel vlakken achtergehaald. ... Nederland zou een voorbeeld daar aan moeten nemen.

Ja, wat dat betreft is het droevig gesteld met NL. De ultieme consequentie van de democratie, vrees ik.

Het idee dat ieder's mening even waardevol is. Imbeciel of niet. Immers, we zijn allemaal gelijkwaardig...

Het idee dat fatsoen schijnheilig is, je moet gewoon je ziekelijkste gevoelentjes op straat kunnen gooien.

BiL@L
24-11-04, 18:59
''Ik sta niet achter het plegen van aanslagen op personen vanwege hun mening, en ben juist iemand van de dialoog. Vele malen heb ik deelgenomen aan dialogen met andersgelovigen en andersdenkenden, en dat wens ik ook te blijven doen.''

http://frontpage.fok.nl/nieuws/48674