PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD meesterlijk hypocriete partij



ZbaqZbaq
24-11-04, 16:22
Knevel verrast door uitspraak imam
Uitgegeven op 24 november 2004 om 16:01 uur

EO-coryfee Andries Knevel was dinsdagavond 'volkomen verrast' door de uitspraken van imam Abdul-Jassar van de Ven over Tweede Kamerlid Geert Wilders. Van de Ven, een tot de islam bekeerde Nederlander, zei het niet erg te vinden als Wilders zou overlijden.

Knevel had gehoopt dat de 'jongerenimam' zijn woorden nog tijdens de uitzending zou terugnemen. Dat heeft hij niet gedaan. De imam is inmiddels ondergedoken.

Knevel kende de ideeën van Van de Ven over Theo van Gogh. In een verklaring schrijft Knevel: "Ik voel heel sterk het spanningsveld tussen enerzijds de onthullende functie die journalistieke programma's mogen hebben en anderzijds de verantwoordelijkheid voor het effect van uitspraken die gasten doen op de samenleving."

De oud-partij van Wilders, de VVD, heeft middels een officiële persverklaring laten weten de uitspraken van Abdul-Jabbar van de Ven 'onfatsoenlijk en onsmakelijk' te vinden. 'De grenzen van wat wel en niet gezegd kan worden, worden niet alleen door de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid van godsdienst bepaald, maar ook door dat gene wat betamelijk en fatsoenlijk is', vindt de VVD.

De uitspraken van de imam zijn niet strafbaar, heeft het Openbaar Ministerie woensdagmiddag gemeld. VVD-Kamerlid Griffith is daarvan op de hoogte. "We hebben de grenzen van de wet en daarnaast hebben we ongeschreven regels." De mogelijkheden blijven daardoor beperkt tot het accepteren van de uitspraken of er iets van zeggen, vindt Griffith.


[Copyright 2004, Novum]

BiL@L
24-11-04, 16:25
Geplaatst door ZbaqZbaq

De oud-partij van Wilders, de VVD, heeft middels een officiële persverklaring laten weten de uitspraken van Abdul-Jabbar van de Ven 'onfatsoenlijk en onsmakelijk' te vinden. 'De grenzen van wat wel en niet gezegd kan worden, worden niet alleen door de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid van godsdienst bepaald, maar ook door dat gene wat betamelijk en fatsoenlijk is', vindt de VVD.
Ik hoop dat ALLE maskers gaan vallen, zowel bij links als bij rechts.

Vrede
24-11-04, 16:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
"We hebben de grenzen van de wet en daarnaast hebben we ongeschreven regels." vindt Griffith.


[Copyright 2004, Novum]

Goh, das nieuw...

David
24-11-04, 16:26
Geplaatst door BiL@L
Ik hoop dat ALLE maskers gaan vallen, zowel bij links als bij rechts.


Een soort politiek burqaverbod?

wytze
24-11-04, 16:34
Zoude ze bij de VVD zelf doorhebben hoe gespleten hun tong eigenlijk is?

BiL@L
24-11-04, 16:37
Geplaatst door David
Een soort politiek burqaverbod?
Ik moet eerlijk gezegt nog steeds de eerste echte burqa tegenkomen, op straat. :)

louise_louise
24-11-04, 16:40
ja, als wilders nou nog liever bij de supermarkt gaat werken dan terug te keren bij de vvd dan weet ik t ook niet meer

wytze
24-11-04, 16:42
Nou Bil@l,
Ik heb in de Baarsjes en in Bos&Lommer wel eens iemand in een burqa gezien. Maar het is nog geen mode.

David
24-11-04, 16:42
Geplaatst door BiL@L
Ik moet eerlijk gezegt nog steeds de eerste echte burqa tegenkomen, op straat. :)


Ik heb er één keer een gezien, in de Baarsjes. Ik heb toen per ongeluk die mevrouw erg aan het schrikken gemaakt. Het was donker, en ik liep te denken aan de boodschappen die ik moest doen. Plotseling kijk ik op en zie uit de duisternis zo'n lap opdoemen. Ik schrok er van, en dat zag die mevrouw volgens mij ook. Ik heb nog "sorry mevrouw" gemompelt, maar of ze daar iets aan had......

Goed, Tot zover mijn spannende avonturen met burqa's in de Baarsjes.

Mark
24-11-04, 16:43
Geplaatst door BiL@L
Ik moet eerlijk gezegt nog steeds de eerste echte burqa tegenkomen, op straat. :)

reeds door mij in 1991 in Delft gesignaleerd :)

BiL@L
24-11-04, 16:43
Geplaatst door David
Ik heb er één keer een gezien, in de Baarsjes. Ik heb toen per ongeluk die mevrouw erg aan het schrikken gemaakt. Het was donker, en ik liep te denken aan de boodschappen die ik moest doen. Plotseling kijk ik op en zie uit de duisternis zo'n lap opdoemen. Ik schrok er van, en dat zag die mevrouw volgens mij ook. Ik heb nog "sorry mevrouw" gemompelt, maar of ze daar iets aan had......

Goed, Tot zover mijn spannende avonturen met burqa's in de Baarsjes.
Ow, maar als het donker was, waar kon je dan aan zien dat het een burka was?

David
24-11-04, 16:45
Geplaatst door BiL@L
Ow, maar als het donker was, waar kon je dan aan zien dat het een burka was?


We hebben in mijn door allochtonen gedomineerde achterstandsbuurt tegenwoordig lantaarpalen. Waardoor je van zo'n drie meter afstand kledingstukken kunt herkennen. weliswaar niet elke knoop en elk borduurseltje, maar in grote lijnen is het thuis te brengen. En vergeet niet: ik ben een nicht, en ik werk in de mode! Ik heb oog voor dameskleding!

Mark
24-11-04, 16:46
Geplaatst door Mark
reeds door mij in 1991 in Delft gesignaleerd :)

ze had zelfs gaasjes voor haar oogjes :nerd:

en handschoenen uiteraard

BiL@L
24-11-04, 16:47
Geplaatst door David
We hebben in mijn door allochtonen gedomineerde achterstandsbuurt tegenwoordig lantaarpalen. Waardoor je van zo'n drie meter afstand kledingstukken kunt herkennen. weliswaar niet elke knoop en elk borduurseltje, maar in grote lijnen is het thuis te brengen. En vergeet niet: ik ben een nicht, en ik werk in de mode! Ik heb oog voor dameskleding!
Okej, wat is dan het verschil tussen het traditionele niqaab i.c.m. een hidjaab en de burka, welke ik nog nooit in NL gezien heb op straat?

wytze
24-11-04, 16:48
Volgens mij zijn Mark, David en ik dezelfde persoon tegengekomen. Of het een vrouw is weet niemand.

BiL@L
24-11-04, 16:50
Geplaatst door BiL@L
Okej, wat is dan het verschil tussen het traditionele niqaab i.c.m. een hidjaab en de burka, welke ik nog nooit in NL gezien heb op straat?
Ow, ik vergeet erbij te vermelden dat ik heteroseksueel ben, bij deze. :)

BiL@L
24-11-04, 16:54
Geplaatst door Mark
ze had zelfs gaasjes voor haar oogjes :nerd:

en handschoenen uiteraard
Ow, nou misschien was het wel de van oorsprong Joodse vrouw van Ali Eddaoudi, hoewel ik het gaasjes gedeelte wel betwijfel. :tik:

Mark
24-11-04, 16:56
Geplaatst door BiL@L
Ow, nou misschien was het wel de van oorsprong Joodse vrouw van Ali Eddaoudi. :tik:

nee ze liep met een maleisische meneer :)

verder heb ik het in nl nooit gezien

wel in iran en in maleisie hoewel dat in beide gevallen toeristen uit het midden oosten waren

David
24-11-04, 17:02
Geplaatst door BiL@L
Okej, wat is dan het verschil tussen het traditionele niqaab i.c.m. een hidjaab en de burka, welke ik nog nooit in NL gezien heb op straat?


Het gewaad van mevrouw leek erg op die dingen die toentertijd de hele tijd op tv waren in de reportages uit Afghanistan. blauw, met zo'n rond dingetje op het hoofd, een gaasje voor de ogen en subtiele borduursels.

BiL@L
24-11-04, 17:06
Geplaatst door David
Het gewaad van mevrouw leek erg op die dingen die toentertijd de hele tijd op tv waren in de reportages uit Afghanistan. blauw, met zo'n rond dingetje op het hoofd, een gaasje voor de ogen en subtiele borduursels.
Ah dat zou dan wel een burka geweest kunnen zijn, heel goed jongen :).

Maar de Soennah is dat de kleding zwart is. :zwaai:

David
24-11-04, 17:11
Geplaatst door BiL@L
Ah dat zou dan wel een burka geweest kunnen zijn, heel goed jongen :).

Maar de Soennah is dat de kleding zwart is. :zwaai:


Als ik mevrouw nog een keertje tegenkom, zal ik haar onmiddelijk vertellen dat zwart het nieuwe blauw is! Volgens de Vogue Soennah. En dat ik het weet van een deskundige.

Ourzazate
24-11-04, 17:11
Balkenende is even zo niet nog hypocrieter dan de VVD lui...:). Zojuist op het journaal verklaart hij dat de uitspraken van Abduljabar onacceptabel zijn en niet van respect betuigen en diep kwetsend zijn.

Maar hoe zit het met de uitspraken die Theo deed? En hoe zit het met de misselijkmakende filmpjes en de even kotsopwekkende opmerkingen van AHA tav de Islam en tav de moslims...???

Waarom mag de een wel bep. uitspraken doen (Wilders deed bij de moord op Yassin precies hetzelfde) en een ander (Abdeljabar) wordt terstond getypeerd als zijnde over de grens gaand...:jammer:.

Waarom mag je eigenlijk bepaalde mensen niet dood wensen? Welke mensen mag je uberhaupt dood wensen en welke niet...?

Als ik zeg dat ik hoop dat Hit.ler brandt in de hel is dat dan even erg, minder erg of erger dan wanneer ik zeg dat ik hoop dat Zijne Koninklijke Biervat Theo brandt in de hel...???

:confused:

BiL@L
24-11-04, 17:15
Geplaatst door Ourzazate
Balkenende is even zo niet nog hypocrieter dan de VVD lui...:). Zojuist op het journaal verklaart hij dat de uitspraken van Abduljabar onacceptabel zijn en niet van respect betuigen en diep kwetsend zijn.

Maar hoe zit het met de uitspraken die Theo deed? En hoe zit het met de misselijkmakende filmpjes en de even kotsopwekkende opmerkingen van AHA tav de Islam en tav de moslims...???

Waarom mag de een wel bep. uitspraken doen (Wilders deed bij de moord op Yassin precies hetzelfde) en een ander (Abdeljabar) wordt terstond getypeerd als zijnde over de grens gaand...:jammer:.

Waarom mag je eigenlijk bepaalde mensen niet dood wensen? Welke mensen mag je uberhaupt dood wensen en welke niet...?

Als ik zeg dat ik hoop dat Hit.ler brandt in de hel is dat dan even erg, minder erg of erger dan wanneer ik zeg dat ik hoop dat Zijne Koninklijke Biervat Theo brandt in de hel...???

:confused:

Ik stuurde het volgende gisteren, naar een paar kamerleden:

Geachte mevrouw Miltenburg,

Graag uw aandacht voor het volgende:

De pseudo-tolerantie die actueel in Europa heerst en die elke vorm van geloof in God weigert ernstig te nemen en een seculier totalitarisme met bijhorende gedachtenpolitie propageert. Die pseudo-tolerantie is het grootste probleem.

Artikel 1 van de Grondwet stelt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld." Dat gebod verplicht de overheid. Het betekent echter niet dat alle mensen gelijk zijn, laat staan iedereen gelijk heeft. Aan dat artikel is echter een zin toegevoegd die ons impliciet verbiedt om godsdienstige ideeën te bekritiseren: "Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Rechtsgeleerden leggen ons uit: "Het begrip discriminatie duidt op onderscheid dat krenkend is. Veelal zullen dominante opvattingen bepalen of iets als discriminatie moet worden gezien."

In artikel 1 van onze Grondwet staat dus dat dominante religieuze opvattingen niet mogen worden aangevallen als degene die ze huldigt die aanval krenkend vindt. Dat verbod is natuurlijk overbodig; dominante opvattingen behoeven geen bescherming van de wet. Daarentegen behoeft het recht om die opvattingen aan te vallen, ook in een democratie, waar de meerderheid regeert, die bescherming juist wél. In On Liberty betoogde John Stuart Mill al in 1859: "De neiging van de mensheid om, als heersers of medeburgers, haar eigen opvattingen en voorkeuren als gedragsregel aan anderen op te leggen, wordt (-) vrijwel zelden ingetoomd, behalve door gebrek aan macht."

Doen we er dus wel verstandig aan om het artikel betreffende godslastering te schrappen, terwijl we allemaal weten dat het, als het al van nut kan zijn, dit vooral voor de moslims/joden zal zijn?

Ourzazate
24-11-04, 17:24
Geplaatst door BiL@L
Ik stuurde het volgende gisteren, naar een paar kamerleden:

Geachte mevrouw Miltenburg,

Graag uw aandacht voor het volgende:

De pseudo-tolerantie die actueel in Europa heerst en die elke vorm van geloof in God weigert ernstig te nemen en een seculier totalitarisme met bijhorende gedachtenpolitie propageert. Die pseudo-tolerantie is het grootste probleem.

Artikel 1 van de Grondwet stelt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld." Dat gebod verplicht de overheid. Het betekent echter niet dat alle mensen gelijk zijn, laat staan iedereen gelijk heeft. Aan dat artikel is echter een zin toegevoegd die ons impliciet verbiedt om godsdienstige ideeën te bekritiseren: "Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Rechtsgeleerden leggen ons uit: "Het begrip discriminatie duidt op onderscheid dat krenkend is. Veelal zullen dominante opvattingen bepalen of iets als discriminatie moet worden gezien."

In artikel 1 van onze Grondwet staat dus dat dominante religieuze opvattingen niet mogen worden aangevallen als degene die ze huldigt die aanval krenkend vindt. Dat verbod is natuurlijk overbodig; dominante opvattingen behoeven geen bescherming van de wet. Daarentegen behoeft het recht om die opvattingen aan te vallen, ook in een democratie, waar de meerderheid regeert, die bescherming juist wél. In On Liberty betoogde John Stuart Mill al in 1859: "De neiging van de mensheid om, als heersers of medeburgers, haar eigen opvattingen en voorkeuren als gedragsregel aan anderen op te leggen, wordt (-) vrijwel zelden ingetoomd, behalve door gebrek aan macht."

Doen we er dus wel verstandig aan om het artikel betreffende godslastering te schrappen, terwijl we allemaal weten dat het, als het al van nut kan zijn, dit vooral voor de moslims/joden zal zijn?

Aandoenlijk, maar sta er vooral niet versteld van als je geen antwoord krijgt of als je mailtje ongelezen in de recycle bin terecht komt. Been there, done that...:).

echnaton
24-11-04, 17:28
Geplaatst door Ourzazate
Balkenende is even zo niet nog hypocrieter dan de VVD lui...:). Zojuist op het journaal verklaart hij dat de uitspraken van Abduljabar onacceptabel zijn en niet van respect betuigen en diep kwetsend zijn.

Maar hoe zit het met de uitspraken die Theo deed? En hoe zit het met de misselijkmakende filmpjes en de even kotsopwekkende opmerkingen van AHA tav de Islam en tav de moslims...???

Waarom mag de een wel bep. uitspraken doen (Wilders deed bij de moord op Yassin precies hetzelfde) en een ander (Abdeljabar) wordt terstond getypeerd als zijnde over de grens gaand...:jammer:.

Waarom mag je eigenlijk bepaalde mensen niet dood wensen? Welke mensen mag je uberhaupt dood wensen en welke niet...?

Als ik zeg dat ik hoop dat Hit.ler brandt in de hel is dat dan even erg, minder erg of erger dan wanneer ik zeg dat ik hoop dat Zijne Koninklijke Biervat Theo brandt in de hel...???

:confused:

Het is helemaal niet moeilijk hoor. Als je iemand dood wenst ga je over de grens.

wytze
24-11-04, 17:37
echnaton,

welke grens? volgens het OM is het doodwensen van iemand niet strafbaar dus welke grens dan wel? die van het "betamelijke"?
het meten met 2 maten in dit land zou lachwekkend zijn als het niet zo in en in triest was.

Al Sawt
24-11-04, 17:38
Geplaatst door wytze
Nou Bil@l,
Ik heb in de Baarsjes en in Bos&Lommer wel eens iemand in een burqa gezien. Maar het is nog geen mode. Buurtbewoner!

wytze
24-11-04, 17:41
Al Sawt,
Echt waar? Bos&Lommer? Ik woon aan de rand. :)

Al Sawt
24-11-04, 17:41
De oud-partij van Wilders, de VVD, heeft middels een officiële persverklaring laten weten de uitspraken van Abdul-Jabbar van de Ven 'onfatsoenlijk en onsmakelijk' te vinden. 'De grenzen van wat wel en niet gezegd kan worden, worden niet alleen door de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid van godsdienst bepaald, maar ook door dat gene wat betamelijk en fatsoenlijk is', vindt de VVD. Termen en kwalificaties als geiten*kers, 5de kolonne, Islam is achterlijk, Islam is fascistisch, ik lust hoofddoekjes rauw, beknotten van rechten van Moslims, etc etc, moeten volgens VVD betamelijk en fatsoenlijk klinken of niet?

Al Sawt
24-11-04, 17:42
Geplaatst door wytze
Al Sawt,
Echt waar? Bos&Lommer? Ik woon aan de rand. :) Ik woon heel dicht bij Bos en Lommer. Dicht bij Jan Evertsenstraat.

wytze
24-11-04, 17:46
Prettig kennis te maken, zo via maroc.nl!

David
24-11-04, 17:48
Geplaatst door wytze
Prettig kennis te maken, zo via maroc.nl!


Okay, ik dan ook maar: Geuzenkade, vlakbij de Jan van Galen en de Willem de Zwijger.

Batin
24-11-04, 17:53
Geplaatst door David
Okay, ik dan ook maar: Geuzenkade, vlakbij de Jan van Galen en de Willem de Zwijger.

Wanneer kenne we langskommen feur 'n bakkie koffie en een plakje boerencake?

Al Sawt
24-11-04, 17:57
Geplaatst door Batin
Wanneer kenne we langskommen feur 'n bakkie koffie en een plakje boerencake? Gastvrijheid is niet altijd te vinden, Batin!

Ourzazate
24-11-04, 18:00
Geplaatst door echnaton
Het is helemaal niet moeilijk hoor. Als je iemand dood wenst ga je over de grens.

Dus Sharon, Shamir, Rabin, Netanyahu, Barak en ga het rijtje zionisten maar af zijn over de grens gegaan...?

ps: Kun je ook even aangeven welke straf daar voor zou moeten staan...:).

BiL@L
24-11-04, 18:01
Geplaatst door Ourzazate
Aandoenlijk, maar sta er vooral niet versteld van als je geen antwoord krijgt of als je mailtje ongelezen in de recycle bin terecht komt. Been there, done that...:).
Haha, inderdaad! :rotpc:

Ourzazate
24-11-04, 18:02
Geplaatst door Al Sawt
Gastvrijheid is niet altijd te vinden, Batin!

Zeker niet bij Nederlanders...:D.

Tenzij het homo's betreft, die zijn altijd wel open en hoffelijk en je mag zoveel kopjes koffie als zelf wil...:).

David
24-11-04, 18:04
Geplaatst door Ourzazate
Zeker niet bij Nederlanders...:D.

Tenzij het homo's betreft, die zijn altijd wel open en hoffelijk en je mag zoveel kopjes koffie als zelf wil...:).


Wijntje is ook goed hoor.

Batin
24-11-04, 18:04
Geplaatst door Al Sawt
Gastvrijheid is niet altijd te vinden, Batin!

Al Sawt, er bestaan gelukkig nog mensen die wel karama en gastvrijheid kennen.

Batin
24-11-04, 18:05
Geplaatst door Ourzazate
Zeker niet bij Nederlanders...:D.

Tenzij het homo's betreft, die zijn altijd wel open en hoffelijk en je mag zoveel kopjes koffie als zelf wil...:).

Daarom juist vroeg ik het mm ook aa pino.

Zijn we bij jou dan wel welkom Ourzazate?

David
24-11-04, 18:06
Geplaatst door Batin
Daarom juist vroeg ik het mm ook aa pino.

Zijn we bij jou dan wel welkom Ourzazate?

Bij mij wel hoor.

wytze
24-11-04, 18:07
Koffie en cake? wel zelf de cake meenemen graag.
Maar wat vinden jullie eigenlijk van dat convenant van stadsdeel de Baarsjes met de moskeeen over het signaleren en melden van neiging naar extremisme?

Batin
24-11-04, 18:08
Geplaatst door David
Bij mij wel hoor.

:)

Das heel erg vriendelijk van je. Kunnen we dan gelijk blijven eten?

Ourzazate
24-11-04, 18:08
Geplaatst door David
Wijntje is ook goed hoor.

Een flesje heerlijke fruitige rode wijn gaat er altijd in...:).

:cola:

Ourzazate
24-11-04, 18:10
Geplaatst door Batin
Daarom juist vroeg ik het mm ook aa pino.

Zijn we bij jou dan wel welkom Ourzazate?

Als je gezelschap van familiekant mee neemt altijd...:p.

Al Sawt
24-11-04, 18:10
Geplaatst door Batin
Al Sawt, er bestaan gelukkig nog mensen die wel karama en gastvrijheid kennen. Bij nader inziens ben je welkom! Breng alleen Khobz en sukar mee!

Batin
24-11-04, 18:15
Geplaatst door Ourzazate
Als je gezelschap van familiekant mee neemt altijd...:p.

Maakt niet uit wie? Of heb je iemand speciaal op het oog?

Batin
24-11-04, 18:17
Geplaatst door Al Sawt
Bij nader inziens ben je welkom! Breng alleen Khobz en sukar mee!

Nou vandaag ga ik al bij David langs. Hoe komt het eigenlijk dat je van mening bent veranderd?

Ourzazate
24-11-04, 18:21
Geplaatst door Batin
Maakt niet uit wie? Of heb je iemand speciaal op het oog?

Maakt nie uit wie, zo lang er maar getuigen zijn zoals de Islam van ons verlangt...:).

ps: Eigenlijk zou jij mensen moeten uitnodigen, jij bent degene die bent ingetrokken...:).

echnaton
24-11-04, 18:24
Geplaatst door wytze
echnaton,

welke grens? volgens het OM is het doodwensen van iemand niet strafbaar dus welke grens dan wel? die van het "betamelijke"?
het meten met 2 maten in dit land zou lachwekkend zijn als het niet zo in en in triest was.


De grens van hoe je met elkaar om dient te gaan.

wytze
24-11-04, 18:29
echnaton,

en hoe dien je met elkaar om te gaan?

echnaton
24-11-04, 18:30
Geplaatst door wytze
echnaton,

en hoe dien je met elkaar om te gaan?

Lees de 10 geboden.

Batin
24-11-04, 18:35
Geplaatst door Ourzazate
Maakt nie uit wie, zo lang er maar getuigen zijn zoals de Islam van ons verlangt...:).

ps: Eigenlijk zou jij mensen moeten uitnodigen, jij bent degene die bent ingetrokken...:).

Getuigen waarvoor? Sinds wanneer heb je voor een bakje thee getuigen nodig?

p.s: Ik heb al een aantal mensen uitgenodigd, de rest volgt nog.

wytze
24-11-04, 18:38
echnaton,

ik ken de 10 geboden en daar staat niet in dat je iemand niet dood mag wensen. wees es wat concreter graag. hoe dien je met elkaar om te gaan?

Al Sawt
24-11-04, 18:40
Geplaatst door wytze
echnaton,

ik ken de 10 geboden en daar staat niet in dat je iemand niet dood mag wensen. wees es wat concreter graag. hoe dien je met elkaar om te gaan? Volgens de wetten van inquisitie?

Al Sawt
24-11-04, 18:41
@Batin,

Ik was te onbeschoft en ik heb geen khobz en sukar meer, dus vandaar dat je het ook mee moet nemen.

wytze
24-11-04, 18:44
Al Sawt,

nou, volgens de grenzen van het nederlandse betamelijke, die echnaton schijnt te kennen.

Batin
24-11-04, 18:44
Geplaatst door Al Sawt
@Batin,

Ik was te onbeschoft en ik heb geen khobz en sukar meer, dus vandaar dat je het ook mee moet nemen.

Moet meenemen? Klinkt nog steeds niet zo gastvrij. Eeej der is vast wel een of ander 9azzer of faraan die nog open is op dit moment.

echnaton
24-11-04, 18:46
Geplaatst door wytze
echnaton,

ik ken de 10 geboden en daar staat niet in dat je iemand niet dood mag wensen. wees es wat concreter graag. hoe dien je met elkaar om te gaan?

Als jij wilt weten hoe we in Nederland met elkaar omgaan dan kun je daar achter komen. Ik heb echt geen zin om regeltjes op te gaan noemen. Maar neem van mij aan, het doodwensen van iemand gaat over de schreef. Zo zijn we nooit met elkaar omgegaan, al eeuwen niet, zonder dat daar concrete regels voor zijn. Ik begrijp dat er nu een bevolkingsgroep is waarvoor dergelijke dingen geen probleem zijn. Zelfs het echt iemand vermoorden niet (een logisch voortvloeisel uit de doodswens).
Ik weet niet of je er behoefte aan hebt respect van de autochtone Nederlanders te verwerven. Als je die behoefte wel hebt kun je dergelijke zaken beter achterwege laten.

wytze
24-11-04, 18:51
he echnaton,

Ga maar buiten afkoelen!! [Rc]

Orakel
24-11-04, 18:53
Geplaatst door wytze
he echnaton,

krijg nou toch de k.nkert.ring, man, eerst een beetje zeuren over dat iets over de grens gaat en dan niet willen uitleggen waar de grens precies ligt. krijg de t.fus.
en dan nog gaan sijken dat we "hier nooit zo met elkaar zijn omgegaan" val toch dood, man. oh. f.ck it. nou verwerf ik geen respect van de autochtone nederlanders? tering.

:D Koekje d'r bij?

Orakel
24-11-04, 18:57
Geplaatst door echnaton
Zo zijn we nooit met elkaar omgegaan, al eeuwen niet, zonder dat daar concrete regels voor zijn.

Mwoaahh, blijdschap met Saddam (ook als ie dood gevonden of gedood zou zijn), vreugevolle uitlatingen van Wilders toen Sjeigh Yassin uit z'n rolstoel werd getorpedeerd, felicitaties en een vette knipoog van Zal riching Musharraf, "dat ruimt lekker op"-uitspraken toen die Marokkaanse bokser werd omgelegd......
Verschil tussen verwenste en gewenste samenleving.

wytze
24-11-04, 19:01
"Zo zijn we nooit met elkaar omgegaan, al eeuwen niet, zonder dat daar concrete regels voor zijn".


nee, eg nie. altijd lief en aardig, wij hollanders. wensen de ander niets dan goeds. denken heel ruimhartig, open-minded en kijken altijd eerst in de spiegel voor we een ander verwijten gaan maken.
eg wel.


orakle,
een plakje boerencake graag :D

Goodnight
24-11-04, 19:06
Geplaatst door echnaton
Maar neem van mij aan, het doodwensen van iemand gaat over de schreef. Zo zijn we nooit met elkaar omgegaan, al eeuwen niet, zonder dat daar concrete regels voor zijn. Ik begrijp dat er nu een bevolkingsgroep is waarvoor dergelijke dingen geen probleem zijn. Zelfs het echt iemand vermoorden niet (een logisch voortvloeisel uit de doodswens).
Ik weet niet of je er behoefte aan hebt respect van de autochtone Nederlanders te verwerven. Als je die behoefte wel hebt kun je dergelijke zaken beter achterwege laten.

Jan Mulder tijdens EK...is maar een paar maandjes geleden hoor :strik:

Goodnight
24-11-04, 19:07
Ik wist nie dat ik zoveel buurtjes had :D

Miloudx
24-11-04, 19:27
Geplaatst door ZbaqZbaq


De uitspraken van de imam zijn niet strafbaar, heeft het Openbaar Ministerie woensdagmiddag gemeld. VVD-Kamerlid Griffith is daarvan op de hoogte. "We hebben de grenzen van de wet en daarnaast hebben we ongeschreven regels." De mogelijkheden blijven daardoor beperkt tot het accepteren van de uitspraken of er iets van zeggen, vindt Griffith.


[Copyright 2004, Novum]

van de Ven is geen IMAM!!!!! krijgen we weer dat gezeik over de IMAM'S?

Batin
24-11-04, 19:27
Geplaatst door Goodnight
Ik wist nie dat ik zoveel buurtjes had :D

Kom er ook gezellig bij.

Koffie of thee?

:D

echnaton
24-11-04, 20:33
Geplaatst door Orakel
Mwoaahh, blijdschap met Saddam (ook als ie dood gevonden of gedood zou zijn), vreugevolle uitlatingen van Wilders toen Sjeigh Yassin uit z'n rolstoel werd getorpedeerd, felicitaties en een vette knipoog van Zal riching Musharraf, "dat ruimt lekker op"-uitspraken toen die Marokkaanse bokser werd omgelegd......
Verschil tussen verwenste en gewenste samenleving.

Blijdschap uiten bij een omgelegde vijand is not done.

echnaton
24-11-04, 20:39
Geplaatst door Goodnight
Jan Mulder tijdens EK...is maar een paar maandjes geleden hoor :strik:

Ik weet niet meer wat hij gezegd heeft, maar toch geen doodsbedreiging?

echnaton
24-11-04, 20:40
Geplaatst door wytze
he echnaton,

krijg nou toch de k.nkert.ring, man, eerst een beetje zeuren over dat iets over de grens gaat en dan niet willen uitleggen waar de grens precies ligt. krijg de t.fus.
en dan nog gaan sijken dat we "hier nooit zo met elkaar zijn omgegaan" val toch dood, man. oh. f.ck it. nou verwerf ik geen respect van de autochtone nederlanders? tering.

Ook de vriendelijke groeten hoor. Je mag zelf weten wat je van mijn woorden oppikt.

echnaton
24-11-04, 20:43
Geplaatst door wytze
"Zo zijn we nooit met elkaar omgegaan, al eeuwen niet, zonder dat daar concrete regels voor zijn".


nee, eg nie. altijd lief en aardig, wij hollanders. wensen de ander niets dan goeds. denken heel ruimhartig, open-minded en kijken altijd eerst in de spiegel voor we een ander verwijten gaan maken.
eg wel.


orakle,
een plakje boerencake graag :D

[SGP-modus]Vanouds zijn wij het land waar God een speciale bemoeienis mee heeft. Het Israël van het westen.[/SGP-modus]

~Panthera~
24-11-04, 20:52
Dat plakje cake, daar erger ik me eigenlijk ook zo de t.phus aan. :moe:

Goodnight
24-11-04, 21:01
Geplaatst door echnaton
Ik weet niet meer wat hij gezegd heeft, maar toch geen doodsbedreiging?

Dat die vent, die coach of trainer of wat ie ook is doodgestenigd moest worden.....

nee het is liefkozend bedoeld,maar allerminst een verwensing":rolleyes:

By the way, v.d Ven heeft geen doodsbedreiging geuit ( anders was ie allang gearresteerd) maar HOOPT dat Wilders binnen nu en 2 jaar sterft....is toch wel ff wat anders.

Goodnight
24-11-04, 21:03
Geplaatst door Batin
Kom er ook gezellig bij.

Koffie of thee?

:D
Kopje thee is wel lekker.Krijg ik ook een lekker Marokkaans koekje erbij?

echnaton
24-11-04, 21:13
Geplaatst door Goodnight
Dat die vent, die coach of trainer of wat ie ook is doodgestenigd moest worden.....

nee het is liefkozend bedoeld,maar allerminst een verwensing":rolleyes:

By the way, v.d Ven heeft geen doodsbedreiging geuit ( anders was ie allang gearresteerd) maar HOOPT dat Wilders binnen nu en 2 jaar sterft....is toch wel ff wat anders.

Het is wel wat anders maar het ligt toch in elkaars verlengde. Het hoort niet.
Ik geloof wel dat Jan Mulder toen ook over de schreef ging. Dat kan ik wel begrijpen, het is algemeen bekend dat hij erg links is.

echnaton
24-11-04, 21:17
Geplaatst door Goodnight
Kopje thee is wel lekker.Krijg ik ook een lekker Marokkaans koekje erbij?

Je krijgt een koekje van eigen deeg! :)

Goodnight
24-11-04, 21:47
Geplaatst door echnaton
Het is wel wat anders maar het ligt toch in elkaars verlengde. Het hoort niet.
Ik geloof wel dat Jan Mulder toen ook over de schreef ging. Dat kan ik wel begrijpen, het is algemeen bekend dat hij erg links is.

wat maakt het anders dan?
Ik vind als ik het objectief bekijk dat van Mulder erger klinken.
Zo'n uitspraak doen terwijl er veel supporters het bloed van die coach wel konden drinken is olie op het vuur gooien.
V.d Ven wenst ( verwerpelijk het ook klinkt) Wilders dood.
Maar het hoort beiden niet...

En wat heeft zijn links zijn te maken met over de schreef gaan als verklaring?
Vind ik ook weer zo'n typische GJ opmerking hoor.Je zegt iets maar daar achter zit zoveel meer verborgen.

Goodnight
24-11-04, 21:49
Geplaatst door echnaton
Je krijgt een koekje van eigen deeg! :)

Ik maak hele lekkere Marokkaanse koekjes met dat deeg hoor :ego:

Zwarte Schaap
24-11-04, 21:55
Geplaatst door Goodnight
wat maakt het anders dan?
Ik vind als ik het objectief bekijk dat van Mulder erger klinken.
Zo'n uitspraak doen terwijl er veel supporters het bloed van die coach wel konden drinken is olie op het vuur gooien.
V.d Ven wenst ( verwerpelijk het ook klinkt) Wilders dood.
Maar het hoort beiden niet...


Volgens mij had jan mulder gezegd dat het niet erg is als marokkanen geweldadig worden bejegend. Dus geweld propageren tegen een hele groep.

echnaton
24-11-04, 21:57
Geplaatst door Goodnight
wat maakt het anders dan?
Ik vind als ik het objectief bekijk dat van Mulder erger klinken.
Zo'n uitspraak doen terwijl er veel supporters het bloed van die coach wel konden drinken is olie op het vuur gooien.
V.d Ven wenst ( verwerpelijk het ook klinkt) Wilders dood.
Maar het hoort beiden niet...

En wat heeft zijn links zijn te maken met over de schreef gaan als verklaring?
Vind ik ook weer zo'n typische GJ opmerking hoor.Je zegt iets maar daar achter zit zoveel meer verborgen.

Het is eigenlijk helemaal niet anders. Mulder, Imam Van der Ven, voor allebei geldt dat je zo niet met je medemens omgaat, of hij nu Wilders of Advocaat heet.

Mijn laatste opmerking slaat op het feit dat de laatste tientallen jaren in Nederland veel normen duidelijk opgerekt worden.

echnaton
24-11-04, 21:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij had jan mulder gezegd dat het niet erg is als marokkanen geweldadig worden bejegend. Dus geweld propageren tegen een hele groep.

Ik denk niet dat hij dat gezegd heeft. Maar als het wel zo is dan is dat natuurlijk erg afkeurenswaardig.

RinC
24-11-04, 23:24
Geplaatst door echnaton
Ik denk niet dat hij dat gezegd heeft. Maar als het wel zo is dan is dat natuurlijk erg afkeurenswaardig.


Dat heeft ie gezegd bij de programma Stand.NL. Ging toen over de vrijheid van meningsuiting. Naar zijn mening mag je zelfs oproepen om een groep of een individu te doden, zolang je maar de daden niet bij het woord voegt.

echnaton
24-11-04, 23:31
Geplaatst door RinCoonie
Dat heeft ie bij gezegd bij de programma Stand.NL. Ging toen over de vrijheid van meningsuiting. Naar zijn mening mag je zelfs oproepen om een groep of een individu te doden, zolang je maar de daden niet bij het woord voegt.

Als jullie het allebei zeggen zal het wel waar zijn. Ik vind dat hij daarmee zwaar over de schreef gaat. Oproepen tot doden van een individu zijn afkeurenswaardig. Oproepen tot geweld tegen een groep ook. Dat laatste is nog des te erger omdat je dan ook nog eens stigmatiserend bezig bent.

Ourzazate
26-11-04, 11:37
Geplaatst door echnaton

Het is helemaal niet moeilijk hoor. Als je iemand dood wenst ga je over de grens.


Geplaatst door Ourzazate

Dus Sharon, Shamir, Rabin, Netanyahu, Barak en ga het rijtje zionisten maar af zijn over de grens gegaan...?

ps: Kun je ook even aangeven welke straf daar voor zou moeten staan....

Je ontwijkt me Echnaton, alweer...:duivels:.

wytze
26-11-04, 12:04
Nu dit topic weer naar voren is gehaald, reageer ik ook maar even want ik heb hier een strafpunt opgelopen met mijn reactie op echnaton.
Ik hecht eraan te benadrukken dat de betreffende mail ironisch was bedoeld om te laten zien dat men al snel tegen een paar doodsverwensingen per dag kan aanlopen bij autochtone medelanders en dat echnaton's uitspraak dat we hier al "eeuwen lang niet zo met elkaar omgaan" volkomen onjuist was.

Voor het overige ben ik prettig verrast te zien dat Goodnight ook een buurtgenoot is. Zit je in Bos&Lommer of de Baarsjes?
@Al Sawt
Ikzelf zit aan de andere kant van Bos&Lommer, hoek adm. de ruiterweg-haarlemmerweg.

echnaton
26-11-04, 13:50
Geplaatst door Ourzazate
Je ontwijkt me Echnaton, alweer...:duivels:.

Ik ontwijk je niet hoor maar ik heb helemaal geen zin in een antwoord op deze vraag, die zwaar off-topic is. Wat heeft het nou voor nut de Israëlisch-Palestijnse politieke situatie erbij te halen? Een gebied waar een ontzettende oorlog woedt?
We hadden het over doodsbedreigingen en -wensen in Nederland. Daar wil ik best op reageren.

echnaton
26-11-04, 13:55
Geplaatst door wytze
Nu dit topic weer naar voren is gehaald, reageer ik ook maar even want ik heb hier een strafpunt opgelopen met mijn reactie op echnaton.
Ik hecht eraan te benadrukken dat de betreffende mail ironisch was bedoeld om te laten zien dat men al snel tegen een paar doodsverwensingen per dag kan aanlopen bij autochtone medelanders en dat echnaton's uitspraak dat we hier al "eeuwen lang niet zo met elkaar omgaan" volkomen onjuist was.

Voor het overige ben ik prettig verrast te zien dat Goodnight ook een buurtgenoot is. Zit je in Bos&Lommer of de Baarsjes?
@Al Sawt
Ikzelf zit aan de andere kant van Bos&Lommer, hoek adm. de ruiterweg-haarlemmerweg.

Dat had ik best begrepen hoor. Uit mijn reactie kon je opmaken dat ik het niet zo zwaar opnam. Ik kan wel begrijpen dat beheer dit niet kon laten staan.

Natuurlijk kun je in het daag'lijks leven wel eens dergelijke uitingen tegen komen. Ik zeg natuurlijk niet dat niemand over de norm heen gaat, maar wel dat dergelijke verwensingen en ook doodsbedreigingen algemeen als grensoverschrijdend worden ervaren.

Ourzazate
26-11-04, 13:56
Geplaatst door echnaton
Ik ontwijk je niet hoor maar ik heb helemaal geen zin in een antwoord op deze vraag, die zwaar off-topic is. Wat heeft het nou voor nut de Israëlisch-Palestijnse politieke situatie erbij te halen? Een gebied waar een ontzettende oorlog woedt?
We hadden het over doodsbedreigingen en -wensen in Nederland. Daar wil ik best op reageren.

Dus jouw mening 'je gaat de grens over als je iemand dood wenst' is alleen van toepassing hier in Nederland...?

ps: Mag ik je vragen wat je vindt van het feit dat Wilders de moord op Yassin goedkeurde en zelfs blijdschap voelde...?

echnaton
26-11-04, 14:09
Geplaatst door Ourzazate
Dus jouw mening 'je gaat de grens over als je iemand dood wenst' is alleen van toepassing hier in Nederland...?

ps: Mag ik je vragen wat je vindt van het feit dat Wilders de moord op Yassin goedkeurde en zelfs blijdschap voelde...?

Ja, we hebben het over het (voorheen) vredige Nederland in deze topic. Het heeft geen zin om dodelijke problemen uit een andere regio hier uit te gaan vechten.
In een gebied met een allesverwoestende oorlog om het bestaan heersen heel andere normen dan in een land waar, met een kleine onderbreking, al bijna 200 jaar vrede heerst. (Het zal duidelijk zijn dat in '40-'45 de normen in Nederland ook wel even anders kwamen te liggen ten aanzien van de Duitse soldaten.)

Over Sjeik Yassin, hoeven we het dan ook niet te hebben. Wel kan opgemerkt worden dat hij natuurlijk een terrorist was met het bloed van honderden mensen aan zijn handen.

Ourzazate
27-11-04, 00:41
Geplaatst door echnaton
Ja, we hebben het over het (voorheen) vredige Nederland in deze topic. Het heeft geen zin om dodelijke problemen uit een andere regio hier uit te gaan vechten.
In een gebied met een allesverwoestende oorlog om het bestaan heersen heel andere normen dan in een land waar, met een kleine onderbreking, al bijna 200 jaar vrede heerst. (Het zal duidelijk zijn dat in '40-'45 de normen in Nederland ook wel even anders kwamen te liggen ten aanzien van de Duitse soldaten.)

Over Sjeik Yassin, hoeven we het dan ook niet te hebben. Wel kan opgemerkt worden dat hij natuurlijk een terrorist was met het bloed van honderden mensen aan zijn handen.

Apart dat je zo'n regel alleen toepast in Nederland...:). Een doodswens is mijns inziens grenzeloos qua kwaadaardigheid en dat geldt denk ik wel voor ieder weldenken mens...:).

Als Yassin een terrorist is dan is Sharon een grotere terrorist. De zionistische leiders van Israel hebben het bloed van duizenden onschuldige Palestijnen aan hun handen kleven. En de dossiers van Amnesty International tonen dan onomstotelijk aan...:). Ik ben het volkomen met je eens dat aanslagen op joodse burgers in Israel terreur is maar dat geldt ook tav aanslag vanuit de zionistische hoek tav Palestijnse burgers. En deze vorm van terrorisme wordt nog eens gesteund door het Westen...:jammer:.

echnaton
27-11-04, 02:56
Geplaatst door Ourzazate
Apart dat je zo'n regel alleen toepast in Nederland...:). Een doodswens is mijns inziens grenzeloos qua kwaadaardigheid en dat geldt denk ik wel voor ieder weldenken mens...:).

Als Yassin een terrorist is dan is Sharon een grotere terrorist. De zionistische leiders van Israel hebben het bloed van duizenden onschuldige Palestijnen aan hun handen kleven. En de dossiers van Amnesty International tonen dan onomstotelijk aan...:). Ik ben het volkomen met je eens dat aanslagen op joodse burgers in Israel terreur is maar dat geldt ook tav aanslag vanuit de zionistische hoek tav Palestijnse burgers. En deze vorm van terrorisme wordt nog eens gesteund door het Westen...:jammer:.

Ik vind het erg jammer dat jij in deze discussie steeds probeert Israël erbij te slepen. Is alles soms terug te voeren op dat conflict? Eerst begin je over Yassin en nu weer over Sharon. Over wat je hierboven zegt heb ik best een uitgesproken mening, die ik in het verleden regelmatig heb geventileerd maar ik heb er geen zin in om deze topic, die over doodsbedreigingen in Nederland gaat, te laten verzanden in een discussie over Israël.

Ourzazate
28-11-04, 21:17
Geplaatst door echnaton
Ik vind het erg jammer dat jij in deze discussie steeds probeert Israël erbij te slepen. Is alles soms terug te voeren op dat conflict? Eerst begin je over Yassin en nu weer over Sharon. Over wat je hierboven zegt heb ik best een uitgesproken mening, die ik in het verleden regelmatig heb geventileerd maar ik heb er geen zin in om deze topic, die over doodsbedreigingen in Nederland gaat, te laten verzanden in een discussie over Israël.

En ik vind het jammer dat een doodswens voor jou enkel en alleen afkeurenswaardig is als het om Wilders gaat...:). Daarnaast haal je 2 dingen door elkaar; een doodswens en een doodsbedreiging. Abduljabar sprak een doodswens uit waarin hij te kennen gaf niet om de dood van Wilders te treuren. En jij weet net als mij dat Wilders in soortgelijke termen sprak tav de moord op Yassin...:).

Het gaat mij niet om Israel, maar om doodswensen en toejuichen van moorden. Wilders juichte een moord toe en Abduljabar heeft dat ook gedaan. Of is de toejuiching van Wilders gerechtvaardigd omdat het een moord betreft op een Palestijn en Abduljabar spreekt tav de moord op een Nederlander...:).