PDA

Bekijk Volledige Versie : de hypocritie heerst



Pytaghoras
24-11-04, 20:01
NIJKERK - Minister Donner van Justitie gaat het Openbaar Ministerie vragen uit te zoeken of de doodswens die de islamitisch prediker Abdul-Jabbar van de Ven dinsdagavond uitte in het televisieprogramma Het Elfde Uur aan het adres van Tweede-Kamerlid Wilders strafbaar is. Als dat niet het geval is, moeten er "maatregelen worden genomen om het verder vergiftigen van het debat te voorkomen", zei Donner woensdag.

De minister benadrukte dat de uitingen van Van de Ven niet representatief zijn voor de moslims in Nederland. "En we moeten dan ook voorkomen dat dit soort malloten een platform krijgen", aldus Donner, die veiligheidsprofessionals toesprak op een congres in Nijkerk.


Volgens hem vallen dit soort uitspraken niet onder de vrijheid van meningsuiting. "Als dat wel zo is, hoor ik dat graag. Maar ik wil weten of het strafrecht dit verbiedt en of het anders strafbaar kan worden gesteld. Het centrale punt is, kunnen we op deze wijze met elkaar communiceren?"

De media hebben hierin een eigen verantwoordelijk aldus de minister. "Ze zijn er niet om ieder geluid maar te versterken en te zorgen voor een steeds grotere kakafonie." Over aan banden leggen, repte Donner overigens absoluut niet. "De vrijheid van meningsuiting moet worden bestreden met de vrijheid van meningsuiting en niet door de overheid."

TonH
25-11-04, 01:03
Geplaatst door Pytaghoras
De media hebben hierin een eigen verantwoordelijk aldus de minister. "Ze zijn er niet om ieder geluid maar te versterken en te zorgen voor een steeds grotere kakafonie." Over aan banden leggen, repte Donner overigens absoluut niet. "De vrijheid van meningsuiting moet worden bestreden met de vrijheid van meningsuiting en niet door de overheid."

Vrijdag gaat de ministerraad spreken over hoe de pers er toe gebracht kan worden haar verantwoordelijkheid te nemen... :maf:

~Panthera~
25-11-04, 01:14
Geplaatst door TonH
Vrijdag gaat de ministerraad spreken over hoe de pers er toe gebracht kan worden haar verantwoordelijkheid te nemen... :maf:
---------

T is weer paniek http://www.cosgan.net/images/midi/sportlich/d050.gif in Den haag. :rolleyes:

Bofko
25-11-04, 01:34
Geplaatst door TonH
Vrijdag gaat de ministerraad spreken over hoe de pers er toe gebracht kan worden haar verantwoordelijkheid te nemen... :maf:

En terecht. Ik hoorde Remkes daar ook over. Vervolgens werd hij gelijk met de vrijheid van meningsuiting om zijn oren geslagen.

Stop de persen !
Het is heilloos, energie verspillend, schade veroorzakend etc. om op dit soort uitspraken van zo´n Van der Ven oeverloos door te gaan. Er zit een onderbuikgevoel achter waar je niet goed van wordt.

Vrijheid van meningsuiting. Zal best, maar begin eerst maar eens met fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel. Je verlangt bijna terug naar de paarse periode. De confrontatie m.b.t. de multiculturele samenleving -psychologisch gezien best wel nodig geweest denk ik -hebben we nu wel gehad. Iedereen heeft tijd en ruimte gehad om zijn ongenoegen kenbaar te maken. Schluss nu , zou ik zeggen.

Bnice
25-11-04, 01:36
Als ik de zelfde uitspraak had gedaan over een iman( dat ik het niet erg vond dat....) in nederland,dan was de wereld te klein.

Iemand nog kopspijkers gezien?
"God" werd toch wel de gek aangestoken, wat was er gebeurd als "allah" daar had gezeten.

Ik denk dat ook hier de wereld te klein was.

Bij wie schort het nu aan tollerantie?

TonH
25-11-04, 01:38
Geplaatst door Bofko
En terecht. Ik hoorde Remkes daar ook over. Vervolgens werd hij gelijk met de vrijheid van meningsuiting om zijn oren geslagen.

Stop de persen !
Het is heilloos, energie verspillend, schade veroorzakend etc. om op dit soort uitspraken van zo´n Van der Ven oeverloos door te gaan. Er zit een onderbuikgevoel achter waar je niet goed van wordt.

Vrijheid van meningsuiting. Zal best, maar begin eerst maar eens met fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel. Je verlangt bijna terug naar de paarse periode. De confrontatie m.b.t. de multiculturele samenleving -psychologisch gezien best wel nodig geweest denk ik -hebben we nu wel gehad. Iedereen heeft tijd en ruimte gehad om zijn ongenoegen kenbaar te maken. Schluss nu , zou ik zeggen.

Ik help het je hopen, maar vrees met grote vreze...

ZbaqZbaq
25-11-04, 01:43
Geplaatst door TonH
Vrijdag gaat de ministerraad spreken over hoe de pers er toe gebracht kan worden haar verantwoordelijkheid te nemen... :maf:

zonder shit.... ik denk echt dat Nederland door dit stelletje malooten totaal naar de knoppen geholpen wordt

~Panthera~
25-11-04, 01:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
zonder shit.... ik denk echt dat Nederland door dit stelletje malooten totaal naar de knoppen geholpen wordt
-----------

No shit ? :rolleyes:

Bofko
25-11-04, 01:58
Geplaatst door TonH
Ik help het je hopen, maar vrees met grote vreze...

Eigenlijk ben ik heel optimistisch. Naief misschien.
Iedereen wordt zo overvoerd met dit soort overtrokken en uitvergrootte zaken dat je er blasé van wordt.
Ik denk dat we het ergste wel gehad hebben. :cola:

TonH
25-11-04, 02:14
Geplaatst door Bofko
Eigenlijk ben ik heel optimistisch. Naief misschien.
Iedereen wordt zo overvoerd met dit soort overtrokken en uitvergrootte zaken dat je er blasé van wordt.
Ik denk dat we het ergste wel gehad hebben. :cola:

Daar hoop ik ook steeds op, maar het kan nog steeds een schepje er bovenop.
Zo schrik ik echt van een zin als deze in NRC rond corrupte ambtenaren:

Volgens de raad (van hoofdcommissarissen van politie) vormen allochtone dienstverleners een ,,kwetsbare beroepsgroep'', vanwege hun dubbele loyaliteit - ,,enerzijd richting werkgever, anderzijds loyaliteit langs etnische, culturele of religieuze lijnen''.

En vooral dat hier niemand meer over valt.

~Panthera~
25-11-04, 02:26
Geplaatst door TonH
Daar hoop ik ook steeds op, maar het kan nog steeds een schepje er bovenop.
Zo schrik ik echt van een zin als deze in NRC rond corrupte ambtenaren:

Volgens de raad (van hoofdcommissarissen van politie) vormen allochtone dienstverleners een ,,kwetsbare beroepsgroep'', vanwege hun dubbele loyaliteit - ,,enerzijd richting werkgever, anderzijds loyaliteit langs etnische, culturele of religieuze lijnen''.

En vooral dat hier niemand meer over valt.
--------

ALS je dit dus HEEL RAAR leest, ZOU er iets kunnen staan van : beetje uitkijken, want ook al zitten "ze" bij de politie, dan nog zouden ze als een gek om zich heen kunnen gaan schieten. :moe:

Werkelijk te gek voor woorden!

Of ben ik nu maf ? :maf2:

Bofko
25-11-04, 02:29
Geplaatst door TonH
Daar hoop ik ook steeds op, maar het kan nog steeds een schepje er bovenop.
Zo schrik ik echt van een zin als deze in NRC rond corrupte ambtenaren:

Volgens de raad (van hoofdcommissarissen van politie) vormen allochtone dienstverleners een ,,kwetsbare beroepsgroep'', vanwege hun dubbele loyaliteit - ,,enerzijd richting werkgever, anderzijds loyaliteit langs etnische, culturele of religieuze lijnen''.

En vooral dat hier niemand meer over valt.

Ja.
Het rare is dat allochtonen eigenlijk niet bestaan. Alleen statistisch. Het zijn dan niet-autochtonen.
Maar politiek eigenlijk helemaal geen bestaansrecht. Blijkt ook wel tijdens de verkiezingen. De heterogeniteit is zeer groot. Chinezen, Marokkanen, Peruanen en Ghanezen hebben onderling natuurlijk net zo weinig (of veel) met elkaar gemeen als met de Nederlanders. Ja, er wordt het etiket ´allochtoon´ opgeplakt.
Vanuit deze invalshoek is de bovenstaande uitspraak erg dubieus.

Ben jij allochtoon als Griek zijnde ?

TonH
25-11-04, 02:46
Geplaatst door ~Panthera~
--------

ALS je dit dus HEEL RAAR leest, ZOU er iets kunnen staan van : beetje uitkijken, want ook al zitten "ze" bij de politie, dan nog zouden ze als een gek om zich heen kunnen gaan schieten. :moe:

Werkelijk te gek voor woorden!

Of ben ik nu maf ? :maf2:

Zo lees ik het dus ook. Zijn we samen maf :moe:

Bofko
25-11-04, 02:47
Geplaatst door ~Panthera~
--------

ALS je dit dus HEEL RAAR leest, ZOU er iets kunnen staan van : beetje uitkijken, want ook al zitten "ze" bij de politie, dan nog zouden ze als een gek om zich heen kunnen gaan schieten. :moe:

Werkelijk te gek voor woorden!



Zou kunnen. Je zou iets meer van de contekst moeten weten.

Ik vindt het gebruik van het woord ´kwetsbaar´wel interessant in bovenstaand statement.

~Panthera~
25-11-04, 02:48
Geplaatst door TonH
Zo lees ik het dus ook. Zijn we samen maf :moe:
---------

Gelukkig, zijn we in ieder geval nog iets. :hihi:

TonH
25-11-04, 02:49
Geplaatst door Bofko
Ja.
Het rare is dat allochtonen eigenlijk niet bestaan. Alleen statistisch. Het zijn dan niet-autochtonen.
Maar politiek eigenlijk helemaal geen bestaansrecht. Blijkt ook wel tijdens de verkiezingen. De heterogeniteit is zeer groot. Chinezen, Marokkanen, Peruanen en Ghanezen hebben onderling natuurlijk net zo weinig (of veel) met elkaar gemeen als met de Nederlanders. Ja, er wordt het etiket ´allochtoon´ opgeplakt.
Vanuit deze invalshoek is de bovenstaande uitspraak erg dubieus.

Ben jij allochtoon als Griek zijnde ?

Het rare is dat ik er een topic over geopend had, maar daar werd niet op gereageerd. Brengt je wel aan het twijfelen of je niet paranoia aan het worden bent. :maf:

Want wat is dit voor een uitspraak? Volgens mij komt dit wel heel dicht in de buurt van rascisme. Hier wordt even door de hoofdcommissarissen van politie iedereen verdacht gemaakt op grond van zijn of haar etnische, culturele of religieuze afkomst.

Maar goed. Ik zou al naar bed dus ook jij http://www.cosgan.net/images/midi/muede/d025.gif

~Panthera~
25-11-04, 02:51
Geplaatst door Bofko
Zou kunnen. Je zou iets meer van de contekst moeten weten.

Ik vindt het gebruik van het woord ´kwetsbaar´wel interessant in bovenstaand statement.
------------

Das waar, dat kan ook 2 kanten op.

Voor nu: Truste :zwaai:

Bofko
25-11-04, 02:56
:zwaai: Trusten, diehards.