PDA

Bekijk Volledige Versie : Verwarring



Goodnight
24-11-04, 22:18
Ik heb het helemaal gehad....ik voel me niet langer prettig in het land waar ik in woon.
Dit drong de afgelopen dagen meer en meer tot mij door.

Ik weet niet waar of aan wie het ligt, wat ik wel weet is dat ik de situatie echt helemaal spuugzat ben.
Ik heb het gevoel en idee dat we ons in een neerwaarste spiraal bevinden en dat niets de keiharde klap die hierop zal volgen kan tegen houden.
Gek genoeg is dit gevoel ontstaan door het prikken op dit forum en door het bekijken van de acutaliteiten programma's.
Misschien moet ik maar niet meer prikken en alleen maar luchtige nietszeggende films kijken.
Gewoon langs mee heen laten gaan en doen alsof ik er buiten sta.
Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik kijk die programma's omdat ze tegen moet komen aan een bepaalde behoefte en ik ben op dit forum om diezelfde reden.
Een behoefte die om de een of andere bizarre reden niet in het dagelijkse leven wordt bevredigd.
In het dagelijkse leven waar al deze zaken toch ook een rol spelen doet iedereen alsof er niets aan de hand is.
Men houdt de maskers op en houdt voor de lieve vrede ( die er duidelijk niet is!) zijn of haar mening voor zich.
Dit is frusterend want ik weet dat het wel in die hoofden zit.
Dat blijkt wel uit die programma's waarin de intervieuwers eindeloos door vragen en zeuren voor het fel begeerde antwoord.Het antwoord waarmee alle verwachtingen die in die hoofden zitten worden bevestigd.
Ik vind het ook slopend en vermoeiend.In het dagelijkse leven gaat het leven gewoon door, iedereen is bezig met haar ding.
Maar thuis komen de monsters uit de kast: de computer en de televisiekast wel te verstaan.
Dan dringt het nogmaals tot mij door wat ik gedurende de dag heb onderdrukt en naar de achtergrond heb verbannen: er is heel wat mis tussen moslims en niet moslims.
Ik behoor tot een van die partijen, de moslims.
Moet ik nu een statement maken?
ja, ik moet wel, ik heb geen keus.Ik moet me voor of tegen uitspreken!
wat doe je?Spreek je je uit voor of tegen?Nu!
Ik weet het niet, ik wil het niet weten!
laat me met rust, geef me de ruimte!
Ik ben al genoeg gekwetst!
Mijn godsdienst staat onder vuur en dat doet pijn.Wiens schuld is het?Wie zijn de ware vijanden?
Mag ik mij verdedigen?Nee!
Nee?
Nee...ik moet het over mij heen laten komen...maar waarom dan?
Gewoon omdat dat zo hoort!
dat zijn onze normen en waarden!En daar dien je respect voor op te brengen!
maar hoe zit het dan met mijn normen en waarden?
Die doen er op dit moment even niet toe!Je bent nu hier dus je zal je aan onze normen en waarden moeten aanpassen.
Deze dialoog speelt uren door mijn hoofd.Ik ben bang dat als het zo langer doorgaat ik rijp ben voor het gesticht.....
Spreek je uit: tegen of voor!
Nu!
Ik weet het niet, ik weet niet wat te antwoorden.Ik ben tegen...nee voor...of toch tegen?
Ben je blij met zijn dood?Nee, ik wensde hem niet zo'n dood.
Ja maar ben je blij met zijn dood?Dood op een andere manier...door kanker bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld.......
Dus je bent blij?
Ik voelde wel enige blijdschap ja....
Wil je die ander dood?
Iedereen gaat dood.....hij gaat ook dood....
Maar wil je hem dood?Wil je hem tussen nu en 3 maanden dood?
Ja....maar niet vermoord door een broeder.....

het vonnis is geveld...je hebt je uitgesproken!!

Orakel
24-11-04, 22:32
Geplaatst door Goodnight
Ik heb het helemaal gehad....ik voel me niet langer prettig in het land waar ik in woon.
Dit drong de afgelopen dagen meer en meer tot mij door.

In het dagelijkse leven waar al deze zaken toch ook een rol spelen doet iedereen alsof er niets aan de hand is.
Men houdt de maskers op en houdt voor de lieve vrede ( die er duidelijk niet is!) zijn of haar mening voor zich.


;) Om knatergek van te worden, nietwaar?
Maar stink er niet in en laat je niet meezuigen in de draaikolk van emoties en antisentimenten van een land dat op drift lijkt te zijn.
Dat is het namelijk niet. On the long run is iedereen met hele basale dingen bezig en uitsluitend daarin geïnteresserd, zoals huis, hypotheek, vakantie en kleur van het behangetje.
Veel mensen hebben namelijk geen masker op, maar die hele hetze boeit ze voor geen meter.
Tis goed om onderscheid te maken tussen het Nederland in realiteit en het Nederland dat we voorgeschoteld krijgen.

~Panthera~
24-11-04, 22:33
Voorlopig even geen nieuws meer kijken lijkt me een goed plan.
Je moet jezelf ook beschermen tegen al die nare invloeden.
Even een time-out nemen.
Anders wordt je er inderdaad helemaal gestoord van.
Je kunt het in je eentje niet oplossen, en je dagelijks er aan bloot stellen, doet je duidelijk geen goed.
Even "nee" zeggen tegen jezelf is ook af en toe nodig. ;)


Op de bank, goed boek, tv uit en ff heel wat anders. :D



Ps.mijn bescheiden mening.

Goodnight
24-11-04, 22:39
:D...hmmm zo te zien kunnen jullie wel mijn schrijfkunst waarderen.

Orakel
24-11-04, 22:50
Geplaatst door Goodnight
:D...hmmm zo te zien kunnen jullie wel mijn schrijfkunst waarderen.

De rest ook hoor, maar die staat gewoon perplex. Of zijn in slaap gevallen.

~Panthera~
24-11-04, 22:53
Is het alleen "schrijfkunst" of was je serieus ? :verward:

Wortel
24-11-04, 23:07
Als je echt zou gaan, zou ik je missen, Goodnight.
Maar je kunt ook niet voortdurend in alle kwetsbaarheid in die kille vrieswind gaan staan die nu voortdurend lijkt te waaien. Panthera schreef daar ook al over.

Ik wilde dat ik je allerlei goede adviezen kon geven, maar de praktijk leert dat al teveel goed bedoelde adviezen juist niet die plekken in je hart warmmaken die nu zo koud aanvoelen.
Ik zou kunnen zeggen dat je naam in mijn gebeden is, ik zou kunnen zeggen dat je de vrede van Allah in je hart niet moet laten ontvreemden, maar het lijkt me dat dit woorden zijn als zonnestralen die schijnen door een wolkenmassa die wordt voortgejaagd door een stormwind: ze raken elkaar niet.

Misschien dat ik alleen maar zeggen moet dat ik niet weet wat ik moet zeggen, maar dat ik zeker wil weten dat je juist dat van me hoort.

Een warme groet, Wortel



Dit menszijn is een soort herberg:
elke dag weer nieuw bezoek.
Een vreugde, een depressie, een benauwdheid;
een flits van inzicht komt
als een onverwachte gast.
Verwelkom ze, ontvang ze allemaal gastvrij!
Zelfs als er een menigte verdrietigheden binnenkomt
die met geweld je hele huisraad kort en klein slaat,

behandel dan elke gast toch met eerbied.
Misschien komt hij de hele boel ontruimen
om plaats te maken voor een nieuwe mogelijkheid.

De donkere gedaante, schaamte, het venijn,
ontmoet ze bij de voordeur met een brede grijns
en vraag hun om erbij te komen zitten.
Wees blij met iedereen die langskomt.
Zij zijn je stuk voor stuk gestuurd van gene zijde
om jou als raadgevers te dienen.

Jalal al din Rumi

Dutchguy
24-11-04, 23:14
Goodnight, wat je je misschien moet realiseren is dat de media als een vergrootglas werkt. Soms krijg je meer visie, worden dingen duidelijker. Maar met een vergrootglas kun je echter ook vuur maken als de straal te gericht is. En ik heb het gevoel dat jij vooral dat laatste ervaart momenteel.

Blijf gewoon de dingen doen die je doet. De maatschappij verandert niet zomaar, dat zijn langzamere processen. De media is echter snel en hectisch, verwar het ene niet met het andere.

Take care.

mark61
24-11-04, 23:30
Goodnight, ga niet heen! We hebben je hier zo hard nodig. Laat de tv maar even uit. Het is niet de truth, the whole truth and nothing but the truth. Zie ook hierboven. Neem maar even pauze. Op naar Ouarzazate. Kijk maar even de mensen die van je houden en van wie jij houdt diep in de ogen. Das toch wat echter dan al die talking heads.

Misschien dat je zo af en toe een van die zwijgende, maar broedende collega's moet kietelen. Maar das van later zorg.

freya
24-11-04, 23:56
Ik voel me ook niet meer prettig in het land waar ik woon. Lang heb ik geprobeerd een brug tussen verschillende culturen te vormen, maar de laatste weken merk ik dat dat volkomen zinloos is. Het wordt aan geen enkele kant gewaardeerd.
Ipv dat mensen door de recente gebeurtenissen meer toenadering zoeken, lijkt het wel of iedereen zich nog dieper in de eigen loopgraaf aan het ingraven is.

Vooral hier op het forum merk ik dat.
Meningen worden hier beoordeeld op de etniciteit van de prikker. Het wij/zij denken begint monsterlijke proporties aan te nemen.
Initiatieven om de negatieve spiraal waar we allemaal in zitten te doorbreken worden afgekraakt, de initietiefnemers uitgescholden voor bounty en allochtonenknuffelaar. Iedereen heeft kritiek op iedereen, behalve op zichzelf.

Ik ben mijn optimisme kwijtgeraakt, mensen willen elkaar niet begrijpen, het is kennelijk veel lekkerder om naar elkaar te wijzen vanachter een muur van Eigen Gelijk.

TonH
25-11-04, 01:35
Geplaatst door Goodnight
...

Ijzersterk stuk! En van de reacties hier (op 1 na) krijgt de burger weer moet, vindt je niet?

De opmerking van Marruecos is zo gek nog niet. Wanneer je er de mogelijkheid toe hebt. Even er uit. Even uitwaaien en daarna vooral weer terugkomen.

TonH
25-11-04, 01:37
Geplaatst door freya
Ik ben mijn optimisme kwijtgeraakt, mensen willen elkaar niet begrijpen, het is kennelijk veel lekkerder om naar elkaar te wijzen vanachter een muur van Eigen Gelijk.

Geldt ook voor jou eigenlijk. Dat uitwaaien.

Davud
25-11-04, 04:57
dag freya :zwaai:

tot nooit weerziens: als je je vrienden ook meeneemt hebben wij allochtonen eindelijk rust.

niet meer terugkomen hoor je ?


en wanneer je in dat vreemd land bent, gedraag je daar en assimileer.


:lole: :lole: :lole: :lole:


zonder dank

graag gedaan

Mark
25-11-04, 06:30
Kom kom het is maar schijn, zoals het er hier en in de media aan toe gaat merk je inderdaad weinig van in het dagelijks leven.

jij zegt dat daar de maskers opzitten, ik zeg dat ze hier opzitten.

laat je niet gek maken :roker:

Goodnight
25-11-04, 07:34
@ panthera, het is een deel werkelijkheid hoe ik het op bepaalde momenten wel voel.
Ook een deel oevrdrijving...wat laatste stuk betreft vooral.

Maar ik spreek wel over de werkelijkheid als ik zeg dat ik vind dat er een naar vreemd sfeertje heerst.


@ de anderen......laten we dan alstjeblieft positeif over bepaalde zaken praten of discussieren in plaats van altijd onze gelijk te willen halen.
Ik begin de laatste tijd echt een afkeer voor dit forum te krijgen alleen door het feit hoe bepaalde onderwerpen ter sprake worden gebracht.

Over dat er even tussenuit knijpen...dat staat al op de agenda :blij:

ben blij als ik jullie rotkoppen niet hoef te zien, al is het maar voor 2 weken :D

Mark
25-11-04, 07:52
Geplaatst door Goodnight
[Bben blij als ik jullie rotkoppen niet hoef te zien, al is het maar voor 2 weken :D [/B]

Wat zeg je? wil je via msn op de hoogte gehouden worden? :wohaa:

Goodnight
25-11-04, 07:54
Geplaatst door Mark
Wat zeg je? wil je via msn op de hoogte gehouden worden? :wohaa:

:hihi:

Zoals je weet zit ik amper meer op msn.... :ego:

Mark
25-11-04, 07:55
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

Zoals je weet zit ik amper meer op msn.... :ego:

je hebt me gewoon op block :moe:

echnaton
25-11-04, 07:56
Geplaatst door Goodnight
:D...hmmm zo te zien kunnen jullie wel mijn schrijfkunst waarderen.

Ik had het wel gelezen hoor. Ik wist niet wat ik er mee aan moest. Daarom leek het me beter om niet te reageren.

SalmayaSale
25-11-04, 07:58
Geplaatst door Davud
dag freya :zwaai:

tot nooit weerziens: als je je vrienden ook meeneemt hebben wij allochtonen eindelijk rust.

niet meer terugkomen hoor je ?


en wanneer je in dat vreemd land bent, gedraag je daar en assimileer.


:lole: :lole: :lole: :lole:


zonder dank

graag gedaan



Praat voor jezelf. Ik zal Freya missen. De rust komt uit je hart niet door mensen. :fpuh:

Goodnight
25-11-04, 08:00
Geplaatst door Mark
je hebt me gewoon op block :moe:

Huh?
Hoe weet je dat?

@ echnaton.....hoe bedoel je wist niet wat je er mee aan moest?
onduidelijk?Of spreekt het je gewoon niet aan?

Goodnight
25-11-04, 08:01
Geplaatst door SalmayaSale
Praat voor jezelf. Ik zal Freya missen. De rust komt uit je hart niet door mensen. :fpuh:

Idd, maar Freya gaat toch niet weg?
ze is het alleen zat net als moi....

Mark
25-11-04, 08:05
Geplaatst door Goodnight
Huh?
Hoe weet je dat?


wist je dat niet? er bestaan programma's waarmee je kan zien wie jou allemaal op block hebben staan.

SalmayaSale
25-11-04, 08:11
Geplaatst door Goodnight
Ik heb het helemaal gehad....ik voel me niet langer prettig in het land waar ik in woon.
Dit drong de afgelopen dagen meer en meer tot mij door.





Als het nieuws soms mijn pessimisme wakker schudt, is mijn optimisme toch altijd de winnende partij als ik om me heen kijk.
Waar ik werk ben ik de enige allochtoon, wij hadden laatst een interessant discussie gehad over de laatste gebeurtenissen in NL rondom de islam-heisa.
Door die gesprekken kreeg ik weer hoop, behalve Een waren zij allemaal heel scherpzinnig en realistisch over de islam en de moslims.
Ze noemden die Een, radicaal............


Die dag ging naar huis met het gevoel dat niet iedereen door de media is vergiftigd.
Het komt goed inschallah.
:jumping:

Mark
25-11-04, 08:14
Ik heb het net even gecheckt bij een echte autochtoon: hij vond dat gedoe om van der ven maar gezeik.

zo zie je maar weer

echnaton
25-11-04, 08:35
Geplaatst door Goodnight
Huh?
Hoe weet je dat?

@ echnaton.....hoe bedoel je wist niet wat je er mee aan moest?
onduidelijk?Of spreekt het je gewoon niet aan?

Je bent erg duidelijk. Het is ook duidelijk dat je met een probleem zit. Ik kan goed begrijpen en invoelen wat dat probleem is. Het spijt me voor je.
Tegelijkertijd had ik gisteravond helemaal niet het gevoel dat iets wat ik zou zeggen iets voor jou zou kunnen betekenen. Een cynische opmerking leek me ook niet op zijn plaats. Daarom zei ik maar niets.

freya
25-11-04, 11:16
Geplaatst door Davud
dag freya :zwaai:

tot nooit weerziens: als je je vrienden ook meeneemt hebben wij allochtonen eindelijk rust.

niet meer terugkomen hoor je ?


en wanneer je in dat vreemd land bent, gedraag je daar en assimileer.


:lole: :lole: :lole: :lole:


zonder dank

graag gedaan

Ik heb het vooral gehad met dit forum.

Heb een tijdlang gedacht dat er hier op de site wel een echte dialoog gaande was. Maar dat blijkt dus een illusie.
Een dialoog is alleen mogelijk als beide partijen bereid zijn om naar de ander te luisteren. Hier is alleen eenrichtingsverkeer toegestaan.

Zodra je als autochtoon kritiek op islamitische gebruiken laat horen, wordt je genadeloos in een hoek getrapt.
Dan maakt het niet uit hoe vaak je andere aspecten van de islam verdedigd hebt, het maakt niet uit dat je je al jarenlang uitspreekt tegen de hetze die gaande is.

Nee je bent een autochtoon en dus moet alles wat je zegt wel voortkomen uit superioriteitsgevoelens.
Als je op dezelfde manier in discussie gaat met zionisten, islamofoben en rascisten wordt dat voor het gemak vergeten.

Wederzijds begrip is hier op dit forum met een lantaarntje te zoeken.
Het blijkt dat vrijwel alle Marokkanen en moslims hier zich uitsluitend bezig houden met hun eigen kant van het verhaal en elk wezenlijk ander geluid stellig afwijzen.

TOTAAL begrip wordt hier geeist en anders kan je als autochtoon oprotten.
Aangeven dat er voor jou ook grenzen zijn die overschreden kunnen worden is verboden. Het gaat hier uitsluitend om de lange tenen van Marokkanen en moslims, voor gevoeligheden van autochtonen is absoluut geen begrip.

Autochtonen moeten hun bek houden en OVERAL respect voor hebben, wat denken ze wel die arrogante betweterige allochtonenknuffelaars.
Als je als autochtoon bij je standpunt blijft, omdat je dat nu eenmaal zo voelt, dan krijg je als reactie zoiets als: "wie denk je wel dat je bent arrogante trut, denk je soms dat ik kwispelend voor jou over de grond ga kruipen? "

Als dit een afspiegeling van de maatschappij is dan zie ik het heel somber in. Daar kan ik behoorlijk depressief van worden.

taouanza
25-11-04, 11:23
Geplaatst door TonH
Ijzersterk stuk! En van de reacties hier (op 1 na) krijgt de burger weer moet, vindt je niet?

De opmerking van Marruecos is zo gek nog niet. Wanneer je er de mogelijkheid toe hebt. Even er uit. Even uitwaaien en daarna vooral weer terugkomen.

Heb ik gedaan. Werd alleen depressiever toen ik terug kwam.:moe:

David
25-11-04, 11:26
Goodnight, Freya: kop op, meiden, laat je niet kisten! :fpetaf:

TonH
25-11-04, 11:32
Geplaatst door freya
Ik heb het vooral gehad met dit forum.

Autochtonen moeten hun bek houden en OVERAL respect voor hebben, wat denken ze wel die arrogante betweterige allochtonenknuffelaars.
Als je als autochtoon bij je standpunt blijft, omdat je dat nu eenmaal zo voelt, dan krijg je als reactie zoiets als: "wie denk je wel dat je bent arrogante trut, denk je soms dat ik kwispelend voor jou over de grond ga kruipen? "


Komen deze twee standpunten van dezelfde personen? Dan heeft die persoon kennelijk een groot probleem met zichzelf. En anders moet jij als geen ander weten dat in openbaar 'debat' je met allerlei tegengestelde opinies bestookt wordt.

Ook hier geldt, net zoals 'buiten' dat er geen monolitische groepen zijn. En op dit Forum loop je daar natuurlijk ook tegenaan. Je loopt als prikker de kans om in één discussie door medeprikkers uitgemaakt te worden voor allochtonenknuffelaar én allochtonenbasher. Ik zie daar vaak geen onderscheid in.

Ook nu reageer je weer op Davud. Ik kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Soms moet je je energie gewoon in bescherming nemen door op sommige mensen niet meer te reageren. Of zelfs vermijden in een discussie waar je aan meedoet. Ik rond zelfs nogal eens een discussie niet af omdat ik merk dat iets me veel te veel energie zou kosten zonder dat ik er iets van waarde voor terug zou krijgen.

Ik heb een tijdje geleden ook een punt achter gezet, maar kreeg uit allerlei soms geheel onverwachte hoek veel welgemeende reacties. Kijk, het is 'maar' een Forum en toch is het heel plezierig om ideeën die je hebt of reacties die in je opkomen in het dagelijks leven hier te kunnen bouncen. En gek genoeg kunnen vaak zelfs de meest rabiate reacties helpen de wirwar te ordenen.

En mocht je écht rust willen, dan kom je toch gewoon lekker 's nachts prikken?! :wohaa:

TonH
25-11-04, 11:33
Geplaatst door taouanza
Heb ik gedaan. Werd alleen depressiever toen ik terug kwam.:moe:

Ja dat ken ik, dat krijg je wanneer je verder dan 2400 km vliegt... :moe:

Mark
25-11-04, 11:42
wat zijn jullie allemaal depri:

"turn that frown upside down"

:( ----> :)

freya
25-11-04, 11:47
Geplaatst door TonH
Komen deze twee standpunten van dezelfde personen? Dan heeft die persoon kennelijk een groot probleem met zichzelf. En anders moet jij als geen ander weten dat in openbaar 'debat' je met allerlei tegengestelde opinies bestookt wordt.

Zo tegengesteld zijn die standpunten niet. Het komt er in beide gevallen op neer dat men ervan uitgaat dat alle autochtonen arrogant zijn en altijd denken het beter te weten.


Ook hier geldt, net zoals 'buiten' dat er geen monolitische groepen zijn. En op dit Forum loop je daar natuurlijk ook tegenaan. Je loopt als prikker de kans om in één discussie door medeprikkers uitgemaakt te worden voor allochtonenknuffelaar én allochtonenbasher. Ik zie daar vaak geen onderscheid in.

Ik ben ertegenaan gelopen bij mensen waarvan ik het echt niet verwacht had. Zelfs bij mensen die mij persoonlijk kennen.


Ook nu reageer je weer op Davud. Ik kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Soms moet je je energie gewoon in bescherming nemen door op sommige mensen niet meer te reageren. Of zelfs vermijden in een discussie waar je aan meedoet. Ik rond zelfs nogal eens een discussie niet af omdat ik merk dat iets me veel te veel energie zou kosten zonder dat ik er iets van waarde voor terug zou krijgen.

Davud is gewoon een domme schreeuwer,maar zijn reactie is wel een uitvergroting van andere reacties.
Mijn moedeloosheid komt voort uit andere discussies.


Ik heb een tijdje geleden ook een punt achter gezet, maar kreeg uit allerlei soms geheel onverwachte hoek veel welgemeende reacties. Kijk, het is 'maar' een Forum en toch is het heel plezierig om ideeën die je hebt of reacties die in je opkomen in het dagelijks leven hier te kunnen bouncen. En gek genoeg kunnen vaak zelfs de meest rabiate reacties helpen de wirwar te ordenen.

Aan welgemeende reactie ontbreekt het hier al wekenlang totaal zodra het over islamitische gebruiken gaat. Alle welgemeende reacties van mijn kant, in mijn meer dan 6000 posts, geven dus geen enkele credit, ik ben autochtoon, durf kritiek te geven en moet dus tot op het bot afgemaakt worden.


En mocht je écht rust willen, dan kom je toch gewoon lekker 's nachts prikken?! :wohaa:

Dan staat al die bagger er ook nog steeds hoor :moe:

Tomas
25-11-04, 11:56
Ik ben onderhand van mening dat iedereen het land uit moet.

TonH
25-11-04, 12:08
Geplaatst door freya
Zo tegengesteld zijn die standpunten niet. Het komt er in beide gevallen op neer dat men ervan uitgaat dat alle autochtonen arrogant zijn en altijd denken het beter te weten.

Dit geldt toch ook de andere kant vaak op?



Ik ben ertegenaan gelopen bij mensen waarvan ik het echt niet verwacht had. Zelfs bij mensen die mij persoonlijk kennen

Davud is gewoon een domme schreeuwer,maar zijn reactie is wel een uitvergroting van andere reacties.
Mijn moedeloosheid komt voort uit andere discussies.

Aan welgemeende reactie ontbreekt het hier al wekenlang totaal zodra het over islamitische gebruiken gaat. Alle welgemeende reacties van mijn kant, in mijn meer dan 6000 posts, geven dus geen enkele credit, ik ben autochtoon, durf kritiek te geven en moet dus tot op het bot afgemaakt worden.

Credit opbouwen is altijd een illusie. Dat is een heel droevige constatering, maar wel waar. Het is wat dat aangaat hier niet anders dan in bijvoorbeeld de politiek.
Verder heb jij nog enigszins het voordeel dat, wanneer je naar buiten gaat, je niet aangekeken wordt op het autochtoon zijn.

Hoewel je in het huidige Nederland natuurlijk ook niet het kleinste smetje moet hebben of je loopt het risico alsnog ongenadig onderuit gehaald te worden. Gewoon omdat het 'leuk' is... :moe:


Dan staat al die bagger er ook nog steeds hoor :moe:

Je bent écht depressief :D

Maar zonder dollen: ik hoor links en rechts om me heen mensen de handdoek voor even in de ring leggen. De een na de ander valt momenteel om. En dat zegt heel veel over de spanning die er is. :jammer:

Goodnight
25-11-04, 12:10
Geplaatst door David
Goodnight, Freya: kop op, meiden, laat je niet kisten! :fpetaf:

oeps....zou je dat nou wel doen Davidje?

freya
25-11-04, 12:36
Geplaatst door TonH
Dit geldt toch ook de andere kant vaak op?


Dat is zeker zo en alle aandacht hier gaat dan ook naar de intollerantie aan autochtone kant.
De eigen intollerantie wordt in alle toonaarden ontkend door bijna alle Marokkaanse prikkers hier.
(Om maar even een stereotype indeling van prikkers te maken, maar zo is het wel duidelijk waar we het hier over hebben)


Credit opbouwen is altijd een illusie. Dat is een heel droevige constatering, maar wel waar. Het is wat dat aangaat hier niet anders dan in bijvoorbeeld de politiek.

Tsja, ik dacht dus echt dat er hier ook mensen kwamen die elkaar gewoon waarderen als mens. Maar zodra je even iets 'verkeerds' zegt wordt je meteen in de hoek van De Andere Kant getrapt.


Verder heb jij nog enigszins het voordeel dat, wanneer je naar buiten gaat, je niet aangekeken wordt op het autochtoon zijn.

Dat is helaas niet waar. Ook als ik naar buitenga, loop ik het risico in een idioot conflict betrokken te raken alleen maar omdat men denkt door mij gediscrimineerd te worden bv. Dat heb ik toch echt al meegemaakt. Precies dezelfde houding eigenlijk, die van 'wie denk jij wel dat je bent, ik ga heus geen stap voor jou opzij Hollandse trut.'



Je bent écht depressief

Dat klopt ja. Eerlijk gezegd zit ik te huilen terwijl ik dit type.

David
25-11-04, 12:42
Geplaatst door Goodnight
oeps....zou je dat nou wel doen Davidje?

hoezo?

Sawda
25-11-04, 12:46
Goodnight, je hebt helemaal gelijk. In mijn directe omgeving merk ik daar ook heel weinig van. Zodra de tv aan is, word je als het ware overspoeld met de negatieve berichtgevingen, dit geldt ook voor het internet overigens niet alle sites natuurlijk.
De sfeer in Nederland is verziekt. Ik vind het daarom belangrijk om mij daardoor niet uit het veld te laten staan. Zo probeer ik op allerlei andere manieren bezig te zijn. Ik ben maatschappelijk actief. Ik ben zeer betrokken op de school van mijn kinderen. We streven ernaar dat de kwaliteit optimaal wordt. Daarnaast willen wij alle kwaliteiten van de kinderen naar boven halen. Omdat het een zwarte school is, willen wij bewijzen dat we inschallah dat doel ook kunnen bereiken. Als we af gaan op de media zijn dit soort scholen kansloos en dit weiger ik te accepteren.
Door mijn positie als voorzitter van de medezeggenschapsraad haal ik veel voldoening uit dit werk ondanks dat ik bij mijn huidige werkgever niet gelijkwaardig (op functieniveau) wordt gewaardeerd.

Het is heel erg vermoeiend door je constant te verdedigen op dit forum. Mensen moeten eens inzien dat er verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen sterker nog deze verschillen ook te erkennen. Op deze site ervaar ik van veel prikkers dat zij heilig overtuigd zijn van hun gelijk. Ik respecteer hun overtuiging maar ze moeten niet van mij verwachten dat ik direct achter hen sta.
De discussies op dit forum zijn vaak oneindig lang omdat men elkaars verschillen niet wil respecteren. Ik zie daarom ook het nut er niet van in, vooral als men denigrerend reageert.

Een tip aan alle moslims wees maatschappelijk actief alleen op die manier boek je zeker positieve resultaten. Het is misschien een utopie dat wij in de toekomst allemaal goed zullen presteren maar we moeten elkaar wel helpen. Daarom is het belangrijk dat het deel dat reeds goed presteert het andere deel over de streep trekt/ondersteunt om hetzelfde te doen. Dit zal wel veel tijd en energie kosten maar het is wel een duurzame investering! En dit geeft weer hoop op de toekomst, Goodnight. :wink:

GroteWolf
25-11-04, 12:51
Deze dialoog speelt uren door mijn hoofd.Ik ben bang dat als het zo langer doorgaat ik rijp ben voor het gesticht.....
Spreek je uit: tegen of voor!
Nu!


Ik wil je graag tegemoet komen want je lijkt soms zo redelijk. En ook ik leef liever vreedzaam samen in ons land.

Maar als ik dan je reactie lees op het nep-aftreden van Ayaan wordt ík woedend. Je kunt toch niet alles omdraaien? Beweren dat iemand die iets durft te zeggen dat moordenaars niet bevalt zelf de ellende heeft veroorzaakt? Van mij hoeven de zaken ook niet op de spits gedreven worden en dat gedoe bij Knevel vond ik abjecte onzin. Maar in mijn ogen heeft Ayaan niks misdaan. Ze heeft gewoon kritiek geuit. Trouwens, wat heeft Aboutaleb misdaan. Of Cohen? of de gematigde Imams die worden bedreigd omdat ze de ware Islam niet zouden volgen?

Dezelfde onverdraagzame haat als in Egypte, Algerije, Indonesie en Zuid Thailand is ook hier. Die angst en verontwaardiging wordt dan door heel veel Moslims op deze site gekleineerd, alsof het niet belangrijk is of dat Ayaan zich aanstelt. Of dat het komt door onze maatschappij, of de media. Dit gebeurt wereldwijd! De Taliban blies twee eeuwenoude Buddha beelden op. Dat is 100% vergelijkbaar.

Er wonen 93% (koefaar) en nog wat % (liberale dus volgens deze moordenaars hypocriete Moslims) in Nederland. Daar zou je wel eens rekening mee kunnen houden. Met onze gevoelens dus. Kun je dat echt niet begrijpen? Wij zijn Ayaan, of Theo. Of Aboutaleb. Wij allemaal. Want wij konden alles zeggen over God, elke grap maken, elke scetch spelen en dat was misschien wel de kern van onze maatschappij. Ach, het was echt geweldig, het Nederland waarin ik ben opgegroeid.

Wie weet begrijp ik het niet. Ik begrijp in ieder geval niet dat iemand die verder toch heel redelijk en verstandig lijkt dan opeens zo'n nare uitval doet. Waarom zit dat zo diep? Waarom ben jij niet even kwaad als ik op de mensen die hier alles dreigen kapot te maken met hun haat en onverdraagzaamheid? Waarom ben jij dan kwaad op iemand die daar, net als miljoenen anderen, de dupe van is? Waarom geef jij dan de politiek en de media de schuld? Wanneer wordt jij wakker? Denk je dat jij Moslim genoeg bent in de ogen van Abul Jabbar van de Ven of Mohammed B? Welnee!

Beste Goodnight, ook mijn kinderen zullen moeten opgroeien in een land dat ik inmiddels verafschuw (maar hopelijk misschien niet, wie weet kan ik Canada, Nieuw Zeeland. En wie weet komt het nog goed. Ik zal toch moeten beseffen dat Moslims op deze site al tot een minderheid behoren. De meesten zijn, net als de meeste Koefaar, meer bezig met een nieuwe TV of de vakantie of het avondeten dan met dit soort zaken. Dat voorkomt een boel ellende).

Kiezen? Tegen of voor? Ik ben er volledig tegen dat een paar duizend fanatiekelingen hier de sfeer mogen verzieken of erger: onze rechtsstaat en onze samenleving kapot maken. Ik ben er voor dat de rest van de mensen vreedzaam samenleeft (en dat er Polen, Argentijnen en Filippino's bijkomen om er een echte Multi Culturele samenleving van te maken. Een wereld in het klein). En dat over de hele wereld die religieuze haat verdwijnt omdat er geen toekomst is voor haat alleen. Lijkt mij eigenlijk een heel makkelijke keuze. Maar ik heb dan ook geen religie.

( Overigens woon ik in Amsterdam. Ik ga dagelijks met moslims om, ook sociaal, ook veel intensiever dan gewoon dag en hallo, en ik voel nooit problemen. )

nefertiti
25-11-04, 12:57
Geplaatst door freya
Ik voel me ook niet meer prettig in het land waar ik woon. Lang heb ik geprobeerd een brug tussen verschillende culturen te vormen, maar de laatste weken merk ik dat dat volkomen zinloos is. Het wordt aan geen enkele kant gewaardeerd.
Ipv dat mensen door de recente gebeurtenissen meer toenadering zoeken, lijkt het wel of iedereen zich nog dieper in de eigen loopgraaf aan het ingraven is.

Vooral hier op het forum merk ik dat.
Meningen worden hier beoordeeld op de etniciteit van de prikker. Het wij/zij denken begint monsterlijke proporties aan te nemen.
Initiatieven om de negatieve spiraal waar we allemaal in zitten te doorbreken worden afgekraakt, de initietiefnemers uitgescholden voor bounty en allochtonenknuffelaar. Iedereen heeft kritiek op iedereen, behalve op zichzelf.

Ik ben mijn optimisme kwijtgeraakt, mensen willen elkaar niet begrijpen, het is kennelijk veel lekkerder om naar elkaar te wijzen vanachter een muur van Eigen Gelijk.

Hallo Freya, of moet ik zeggen Füreya!
Eindelijk wakker geworden meid?

Herinner je je mijn pm op het AEL forum? gut wie was ik alweer? Catharina van Aragon? Remember?

groetjes!

ps. effe koud water in je gezicht helpt je om nog beter wakker te worden hoor!

groetjes van the newborn Nefertiti!

Tomas
25-11-04, 12:57
Ach weet je wat het is...? Nou ja, volgens mij dan. Het is gewoon dat Freya en Good in een discussie elders elkaar voor geen meter hebben kunnen overtuigen en dan gaan ze hier langs elkaar heen over elkaar zitten zeiken. Indirect dan natuurlijk. Typische vrouwekul.

Goodnight
25-11-04, 12:58
Sawda,
In principe heb je absoluut gelijk.Ik kan me helemaal in hetgeen jij hier meldt vinden.
Alleen op sommige momenten wordt het gewoon net iets te veel.En ook al weet ik wel dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij opgediend wordt kan dat ene moment dat je het niet ziet zitten even te veel zijn.

De afgelopen weken zijn we overspoeld met allerlei zin en onzin.
Alles werd te pas en te onpas bij gehaald.
Enfin ik hoef het je niet uit te leggen, dat weet je natuurlijk zelf al.

Waar ik vooral moeite mee heb is welke houding neem je aan?
Ik heb gezien hoe verschillende mensen die het goed bedoelden en een positieve bijdrage wilden leveren afgebrand werden.
Verwijten als slachtofferschap, niet voldoende tegen uitspreken etc. gaan je niet in de koud kleren zitten.

maar goed, er is nog veel te doen en aan de andere kant zie ik dit als positief.
Heeft als pluspunt vrouwen zoals jij je inzetten voor de toekomst van onze kinderen.
En dat waardeer ik echt, ik hoop dan ook dat jullie erkenning krijgen die jullie verdienen! :duim:

Tomas
25-11-04, 12:59
Geplaatst door nefertiti
Hallo Freya, of moet ik zeggen Füreya!
Eindelijk wakker geworden meid?

Herinner je je mijn pm op het AEL forum? gut wie was ik alweer? Catharina van Aragon? Remember?

groetjes!

ps. effe koud water in je gezicht helpt je om nog beter wakker te worden hoor!

groetjes van the newborn Nefertiti!

jmt? Iconoclastische jmt?

Goodnight
25-11-04, 13:02
Geplaatst door Tomas
Ach weet je wat het is...? Nou ja, volgens mij dan. Het is gewoon dat Freya en Good in een discussie elders elkaar voor geen meter hebben kunnen overtuigen en dan gaan ze hier langs elkaar heen over elkaar zitten zeiken. Indirect dan natuurlijk. Typische vrouwekul.

:stomp:

Nee, ik was het topic gestart om hele andere redenen.Niet alleen vanwege mijn vruchteloze discussies met Freya.

En als ik wilde zeiken over Freya dan doe ik dat wel persoonlijk tegen haar.
Typsich mannenkul weer om voor vrouwen te gaan denken.

Mark
25-11-04, 13:03
Geplaatst door Tomas
jmt? Iconoclastische jmt?

nee dat denk ik niet

Tomas
25-11-04, 13:07
Geplaatst door Goodnight
:stomp:

Nee, ik was het topic gestart om hele andere redenen.Niet alleen vanwege mijn vruchteloze discussies met Freya.

En als ik wilde zeiken over Freya dan doe ik dat wel persoonlijk tegen haar.
Typsich mannenkul weer om voor vrouwen te gaan denken.

Dat laatste klopt wel. Anders doet ook niemand dat. De rest is weer vrouwekul.

Tomas
25-11-04, 13:08
Geplaatst door Mark
nee dat denk ik niet

Oh.. Nou ja, ik haal ook altijd al die wijven met een mening door elkaar.

mulan
25-11-04, 13:14
Geplaatst door Tomas
Oh.. Nou ja, ik haal ook altijd al die wijven met een mening door elkaar.

Mannen met een mening staat ook heel lelijk hoor....

Tomas
25-11-04, 13:17
Geplaatst door mulan
Mannen met een mening staat ook heel lelijk hoor....

jmt? Of ook al niet?

Mark
25-11-04, 13:22
Geplaatst door freya
Dat klopt ja. Eerlijk gezegd zit ik te huilen terwijl ik dit type.

een teken om idd even niet hier te komen

Lugh
25-11-04, 18:48
Geplaatst door freya
Zodra je als autochtoon kritiek op islamitische gebruiken laat horen, wordt je genadeloos in een hoek getrapt.
Dan maakt het niet uit hoe vaak je andere aspecten van de islam verdedigd hebt, het maakt niet uit dat je je al jarenlang uitspreekt tegen de hetze die gaande is.

Nee je bent een autochtoon en dus moet alles wat je zegt wel voortkomen uit superioriteitsgevoelens.
Als je op dezelfde manier in discussie gaat met zionisten, islamofoben en rascisten wordt dat voor het gemak vergeten.
...

TOTAAL begrip wordt hier geeist en anders kan je als autochtoon oprotten.
Aangeven dat er voor jou ook grenzen zijn die overschreden kunnen worden is verboden. Het gaat hier uitsluitend om de lange tenen van Marokkanen en moslims, voor gevoeligheden van autochtonen is absoluut geen begrip.

Autochtonen moeten hun bek houden en OVERAL respect voor hebben, wat denken ze wel die arrogante betweterige allochtonenknuffelaars.
Als je als autochtoon bij je standpunt blijft, omdat je dat nu eenmaal zo voelt, dan krijg je als reactie zoiets als: "wie denk je wel dat je bent arrogante trut, denk je soms dat ik kwispelend voor jou over de grond ga kruipen? "
Wat zullen we nu beleven! Eerst heb je jarenlang zo hard geknuffeld dat sommigen haast werden doodgeknuffeld en nu de schade is aangericht snel terugkrabbelen? Maak het even! Doorknuffelen kreng, tot je erbij neervalt.

David
25-11-04, 19:37
Geplaatst door Lugh
Wat zullen we nu beleven! Eerst heb je jarenlang zo hard geknuffeld dat sommigen haast werden doodgeknuffeld en nu de schade is aangericht snel terugkrabbelen? Maak het even! Doorknuffelen kreng, tot je erbij neervalt.


godsallejezus. Wat zeide gij vervelend.

~Panthera~
25-11-04, 19:41
Geplaatst door Lugh
Wat zullen we nu beleven! Eerst heb je jarenlang zo hard geknuffeld dat sommigen haast werden doodgeknuffeld en nu de schade is aangericht snel terugkrabbelen? Maak het even! Doorknuffelen kreng, tot je erbij neervalt.
---------------

Ach, knuffelen is lekkerder dan in elkaar getremt worden toch ? :D

Olive Yao
25-11-04, 19:53
Misschien moet ik maar niet meer prikken en alleen maar luchtige nietszeggende films kijken.
Gewoon langs mee heen laten gaan en doen alsof ik er buiten sta.
Goodnight, blijf alsjeblieft prikken!


er is heel wat mis tussen moslims en niet moslims.
Niet generaliseren. Sommige moslims en sommige niet-moslims. Ik zal hier nu niet direct als gelovige bekend staan, maar ik heb veel waardering voor de moslims met wie ik discussieer. Een van mijn vriendinnen is overtuigd moslima, en ik heb veel waardering voor haar.


Moet ik nu een statement maken?
ja, ik moet wel, ik heb geen keus.Ik moet me voor of tegen uitspreken!
wat doe je?Spreek je je uit voor of tegen?Nu!
Ik weet het niet, ik wil het niet weten!
laat me met rust, geef me de ruimte!
Ik ben al genoeg gekwetst!
Mijn godsdienst staat onder vuur en dat doet pijn.Wiens schuld is het?Wie zijn de ware vijanden?
Mag ik mij verdedigen?Nee!
Waarom zeg je niet zoiets als dit:

Mensen, levensbeschouwingen en sociale omstandigheden staan in een driehoeksverhouding. Er zijn allerlei wisselwerkingen tussen. Geen van de drie is helemaal onafhankelijk of afhankelijk.
Daarom is het onzin om actuele moeilijkheden (in Nederland, in andere delen van de wereld) juist aan “de moslimse godsdienst” of aan moslims in die hoedanigheid te wijten.


Die doen er op dit moment even niet toe! Je bent nu hier dus je zal je aan onze normen en waarden moeten aanpassen.
Volgens mij hoeven “allochtonen” zich niet aan waarden en normen van “autochtonen” aan te passen. Volgens mij moet iedereen zich aan goede waarden en normen aanpassen, die veel van ons delen.


Ik weet het niet, ik weet niet wat te antwoorden.Ik ben tegen...nee voor...of toch tegen?
Ben je blij met zijn dood?Nee, ik wensde hem niet zo'n dood.
Ja maar ben je blij met zijn dood?Dood op een andere manier...door kanker bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld.......
Dus je bent blij?
Ik voelde wel enige blijdschap ja....
Wil je die ander dood?
Iedereen gaat dood.....hij gaat ook dood....
Maar wil je hem dood?Wil je hem tussen nu en 3 maanden dood?
Ja....maar niet vermoord door een broeder.....

het vonnis is geveld...je hebt je uitgesproken!!
Tsja …

Osama bin Laden is verantwoordelijk voor de dood van 3000 amerikanen.
Rogue W. M. D. Bush is verantwoordelijk voor de dood van 1111 amerikanen.
En 100.000 irakezen.

Hijzelf noemt dat “mission accomplished”.
Ik noem het: met zo’n “president” heb je geen terroristen nodig.

De huidige nederlandse regering is bevriend met de Bush junta. Is de verontwaardiging van die politici over die “doodswens” dan niet een beetje buiten proportie?

Verdonk is capo van de IND. De IND zond twee Somaliërs terug naar Mogadishu, terwijl men wist dat ze daar zonder clanbescherming zouden zijn, en dan ben je in Mogadishu vogelvrij.
Is de veronwaariging van Verdonk over die “doodswens” dan niet een beetje schijnheilig?


Deze dialoog speelt uren door mijn hoofd.
Maak er dan gebruik van om argumenten te bedenken. Je discussieert toch niet voor niets op maroc?

Maar ... ik ben nu te rationeel. Bedenk maar dat er mensen zijn tegen wie je je niet hoeft te verdedigen, maar met wie je kunt praten.

Freya, jij ook blijven! Wie weet hoeveel bruggen je al gebouwd hebt.

Eke
25-11-04, 21:30
Allereerst een grote knuffel voor Goodnight en Freya.Ik hoop dat jullie je na een nachtje slapen beter voelen.

Zelf heb ik het gevoel dat er hier twee stromingen zijn die veel hartstochten oproepen : de godsdienst en de democratie.

Goodnight,ik merk o.a. aan de debatten in de Tweede Kamer dat mensen die niet in God geloven, ook niet weten wat voor gevoel dat is: geloof.
En dat zij dan dat gevoel rationeel benaderen.Op een zelfde nivo zetten als een ander gevoel..
Maar jij bent niet de enige Gelovige hier. Al hoor ik niet bij een kerk, ik hou van mijn Schepper en omdat mijn oorsprong in een godsdienstig nest heeft gelegen, heb ik respekt voor de levenswijze van andere Gelovigen.
Gelukkig ook nog samen met miljoenen andere Nederlanders.

Maar de democratie,met zijn vrijheid, gelijkheid en broederschap (even gepikt van de Franse Revolutie,18e.eeuw)staat mij ook zeer na aan het hart.
Net zoals de vrijheid van geloof hoog in mijn vaandel staat, staat de vrijheid van meningsuiting daar ook. Niet om iemand de grond in te boren met je woorden, daar ben ik falikant op tegen.Maar wel om je gedachten en ideeen uit te spreken met respekt voor de ander.

Ach Freya en Goodnight, ik hoop dat jullie WEL doorgaan op dit forum. Niet om gelijk te krijgen, daar gaat het niet om, maar om jezelf te laten kennen.Het is belangrijk om elkaar goed te kennen,vooral de harten, dan kun je makkelijker rekening met elkaar houden en ik denk dat jullie beiden hartstikke goeie vrouwen zijn.En niemand is gelukkig volmaakt.

Ik kan nog meer schrijven..over de dreiging die heerst in de wereld en via de media ons leven binnen siepelt.. Maar dat komt nog wel aan bod een keertje ,Deo Volente :) (als God dat wil), Eke

Goodnight
25-11-04, 21:40
@ Olive en Eke,

Dank voor jullie positieve bijdragen.
het is niet om te generaliseren of met een beschuldigende vinger naar wie dan ook te wijzen.
Maar de discussie zoals die nu wordt gevoerd is gewoon niet constructief maar leidt tot een nog grotere kloof.
En dat is erg moeilijk te verkroppen als je zelf alles doet wat je kan om begrip bij beide partijen te cree-eren.
ik zal natuurlijk altijd hetgeen waar ik voor sta vertegenwoordigen en proberen uit te leggen aan anderen.
Maar helaas wordt je dan weer verweten dat je slachtoffergedragd vertoont en geen kritiek kan dulden.
En ook al breng ik hiertegen te berde dat ik, wij wel kritiek kunnen dulden mits het opbouwend en tot iets postiefs leidt.
Kritiek die alleen maar slopend en destructief bedoeld is kan niemand wat mee en zal uiteindelijk alleen maar leiden tot meer radicalisering.

En dat maakt me moedeloos, want het is water naar de zee dragen.

Hoe dan ook, ik merk dat het prikken hier van de afgelopen weken en bepaalde actualiteiten programma's geen positieve werking hebben op mij.
Ik ben nog niet zover dat ik er helemaal afstand van kan nemen.
Maar voor mijn eigen bestwil zou dat wel het beste zijn.

Eke
25-11-04, 22:41
Citaat Goodnight:

Hoe dan ook, ik merk dat het prikken hier van de afgelopen weken en bepaalde actualiteiten programma's geen positieve werking hebben op mij.

Dat begrijp ik heel goed.. Jammer dat ik geen scanner heb, want ik lees een krant die genuanceerd en relativerend reageert.Het zou jou troosten.
Heb net een column gelezen waarbij de uitspraken van Abdul-Jabber van de Ven met die van Theo van Gogh werden vergeleken.,o.a. over het iemand toewensen van kanker.

Ik ga zo slapen....'k Hoop dat "vergeving" weer op de agenda wordt geplaatst..dat is de weg om van haat naar Liefde/Vrede :) te komen. Eke

wytze
26-11-04, 11:36
Goodnight,

ik wil even reageren op wat je in het begin schrijft.
Je zegt dat in het dagelijks leven iedereen de maskers ophoudt en doet alsof er niets aan de hand is, terwijl je wel weet wat er zich in de hoofden afspeelt. Bedoel je op straat?
Als (semi?) buurtgenoot moet me dan iets van het hart. Ik ga op straat natuurlijk niet zomaar mensen aanspreken om te zeggen wat ik van de hele situatie vind. Wel voel ik me van tijd tot tijd ongemakkelijk omdat ik nu wellicht ook gezien word als een bekrompen, racistische autochtoon.
Ik probeer ook maar gewoon te doen en normaal te reageren in de winkels waar ik kom, terwijl ik af en toe ook wel wil uitschreeuwen dat ik niet bij het bekrompen racistische gedeelte autochtonen wens te horen.

Volgens mij zouden Baarsjes en zeker B&L toch de wijken moeten zijn waar je je nog het meest moet thuisvoelen als moslim(a) dus ik schrik wel van wat je schrijft. Wat mij betreft ben en blijf je van harte welkom in dit land net als alle andere buurtgenoten en ik hoop van harte dat je je snel weer thuisvoelt.
We laten ons toch zeker niet gek maken?

Goodnight
26-11-04, 11:46
Geplaatst door wytze
Goodnight,

ik wil even reageren op wat je in het begin schrijft.
Je zegt dat in het dagelijks leven iedereen de maskers ophoudt en doet alsof er niets aan de hand is, terwijl je wel weet wat er zich in de hoofden afspeelt. Bedoel je op straat?
Als (semi?) buurtgenoot moet me dan iets van het hart. Ik ga op straat natuurlijk niet zomaar mensen aanspreken om te zeggen wat ik van de hele situatie vind. Wel voel ik me van tijd tot tijd ongemakkelijk omdat ik nu wellicht ook gezien word als een bekrompen, racistische autochtoon.
Ik probeer ook maar gewoon te doen en normaal te reageren in de winkels waar ik kom, terwijl ik af en toe ook wel wil uitschreeuwen dat ik niet bij het bekrompen racistische gedeelte autochtonen wens te horen.

Volgens mij zouden Baarsjes en zeker B&L toch de wijken moeten zijn waar je je nog het meest moet thuisvoelen als moslim(a) dus ik schrik wel van wat je schrijft. Wat mij betreft ben en blijf je van harte welkom in dit land net als alle andere buurtgenoten en ik hoop van harte dat je je snel weer thuisvoelt.
We laten ons toch zeker niet gek maken?

Ik bedoel meer op het werk, maar ook idd op straat.
Toevallig sprak ik gisteren een collega van mij die M.B als vrijwilliger heeft gekend.Hij was benaderd door de Volkskrant maar had er geen zin in vanwege slechte ervaringen.
Deze collega ( autochtoon) werkt al 20 jaar met Marokkanen uit deze buurt en moest constateren dat men nu in termen van wij en jullie praaten, ook mensen die hij al jaren kent.
De journaliste wilde dat hij haar in contact bracht met de jongens uit deze buurt maar niemand had er zin in.
De achterdocht is volgens hem heel groot naar de NL maatschappij toe.
Dat zijn zaken die me erg triest stemmen.
Maar ook dat je op straat dus niets van merkt, terwijl je weet dat het wel door bijna ieders hoofd speelt.

En daardoor voel ik me wel erg ongemakkelijk ja.
Maar dat gevoel heb jij dus ook andersom begrijp ik...

Nee, laat me niet gek maken.Maar het is gewoon niet prettig als je constateert dat mensen die jarenlang niet anders hebben gekeken naar buitenlanders dat nu wel doen na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.

wytze
26-11-04, 11:59
dat gevoel heb ik idd andersom ook en ik word daar ook tamelijk triest van. dat jongeren niet met journalisten willen praten en dat de achterdocht groot is kan ik me voorstellen na alle bagger die in de media is geproduceerd de afgelopen weken.
ik hoop alleen van ganser harte dat het de verhoudingen in de buurten niet gaat verzieken.
tot nu merk ik gelukkig niets van meer vijandelijkheid mijn kant op. hopelijk komen we er samen uit. misschien moet ik eens wat actiever worden in het buurthuis oid.?

Goodnight
26-11-04, 12:02
Geplaatst door wytze

tot nu merk ik gelukkig niets van meer vijandelijkheid mijn kant op. hopelijk komen we er samen uit. misschien moet ik eens wat actiever worden in het buurthuis oid.?

Vind het idioot dat men vijandelijk tegen jou zou moeten doen vanwege je autochtoon zijn.
is net zo idioot als andersom.

hahaha...nou ik zou je een buurthuis niet willen aanraden hahaha.

wytze
26-11-04, 12:07
natuurlijk zou het idioot zijn, en ik denk dat het in deze buurten ook niet snel zal gebeuren, maar als de media en zekere politici door blijven gaan met olie op het vuur gooien dan zal de achterdocht nog verder toenemen etc.
nee, een buurthuis trekt me ook niet echt, maar zou best meer in gesprek willen komen met m'n buurtgenoten en ik zit net teveel aan de rand van de buurt om dat vanzelfsprekend op straat te laten plaatsvinden.

Goodnight
26-11-04, 12:12
Geplaatst door wytze
natuurlijk zou het idioot zijn, en ik denk dat het in deze buurten ook niet snel zal gebeuren, maar als de media en zekere politici door blijven gaan met olie op het vuur gooien dan zal de achterdocht nog verder toenemen etc.
nee, een buurthuis trekt me ook niet echt, maar zou best meer in gesprek willen komen met m'n buurtgenoten en ik zit net teveel aan de rand van de buurt om dat vanzelfsprekend op straat te laten plaatsvinden.

Wel, na deze week hebben ze geloof ik nu een stelling ingenomen.
Maar afwachten wanneer dat zijn vruchten zal afwerpen.

Het ligt er natuurlijk aan: misschien worden er in jouw buurt wel bijeenkomsten georganiseerd?Die voor iederen toegankelijk zijn.
Weet wel dat ze zoiets pas geleden hadden gedaan in Slotervaart, Cohen was toen geloof ik ook langsgekomen.
helaas waren er geloof ik alleen weinig tot geen allochtonen.

wytze
26-11-04, 12:17
bedoel je met stelling de afspraak in de baarsjes met moskeeen over melding van extremisme?
ik heb niets gehoord van een bijeenkomst in B&L. zal het stadsdeel eens bellen.

Goodnight
26-11-04, 12:27
Geplaatst door wytze
bedoel je met stelling de afspraak in de baarsjes met moskeeen over melding van extremisme?
ik heb niets gehoord van een bijeenkomst in B&L. zal het stadsdeel eens bellen.

Is mij niets bekend van deze afspraak...ik las wel laatste dat je dat al noemde..

Neem aan dat er in getto B&L ook een en ander georganiseerd zal worden :hihi:

wytze
26-11-04, 12:34
wat bedoelde je dan met stelling?
ik weet niet wat ik van die afspraak in de baarsjes moet denken. als ik dat zo hoor zou ik wrsch. ook als neigend naar extremisme worden beschouwd.

nee, in het getto hier zijn dat soort bijeenkomsten blijkbaar niet van toepassing. :jammer:

Goodnight
26-11-04, 12:49
Geplaatst door wytze
wat bedoelde je dan met stelling?
ik weet niet wat ik van die afspraak in de baarsjes moet denken. als ik dat zo hoor zou ik wrsch. ook als neigend naar extremisme worden beschouwd.

nee, in het getto hier zijn dat soort bijeenkomsten blijkbaar niet van toepassing. :jammer:
ik bedoel met stelling die van de politici.dat ze een brief hebben geschreven en bepaalde uitspraken niet meer tolereren.

Ja...terwijl een wijk als B&L het hard nodig heeft!

Siah
26-11-04, 12:52
Geplaatst door taouanza
Heb ik gedaan. Werd alleen depressiever toen ik terug kwam.:moe:

:hihi:

Sawda
26-11-04, 14:30
Geplaatst door Goodnight
Sawda,
In principe heb je absoluut gelijk.Ik kan me helemaal in hetgeen jij hier meldt vinden.
Alleen op sommige momenten wordt het gewoon net iets te veel.En ook al weet ik wel dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij opgediend wordt kan dat ene moment dat je het niet ziet zitten even te veel zijn.

De afgelopen weken zijn we overspoeld met allerlei zin en onzin.
Alles werd te pas en te onpas bij gehaald.
Enfin ik hoef het je niet uit te leggen, dat weet je natuurlijk zelf al.

Waar ik vooral moeite mee heb is welke houding neem je aan?
Ik heb gezien hoe verschillende mensen die het goed bedoelden en een positieve bijdrage wilden leveren afgebrand werden.
Verwijten als slachtofferschap, niet voldoende tegen uitspreken etc. gaan je niet in de koud kleren zitten.

maar goed, er is nog veel te doen en aan de andere kant zie ik dit als positief.
Heeft als pluspunt vrouwen zoals jij je inzetten voor de toekomst van onze kinderen.
En dat waardeer ik echt, ik hoop dan ook dat jullie erkenning krijgen die jullie verdienen! :duim:

Goodnight, het is inderdaad moeilijk om je in bepaalde situaties te verweren maar geef de hoop niet op. Laat je ook niet monddood maken door de term "slachtofferrol", die wordt maar al te makkelijk gebruikt.
Nog bedankt voor alle lof.

GroteWolf
26-11-04, 14:42
bedoel je met stelling de afspraak in de baarsjes met moskeeen over melding van extremisme?
ik heb niets gehoord van een bijeenkomst in B&L. zal het stadsdeel eens bellen.


Pure symbolische afspraak. Zoals zoveel nu. Allemaal symboliek. Niet erg veel effectiever dan zeggen: Zo gaan we niet met elkaar om in dit land (best grappig bij Koefnoen).

Bos en Lommer, is dat nou echt zo'n getto? Of valt dat toch mee?

Goodnight
26-11-04, 17:38
Geplaatst door GroteWolf
Pure symbolische afspraak. Zoals zoveel nu. Allemaal symboliek. Niet erg veel effectiever dan zeggen: Zo gaan we niet met elkaar om in dit land (best grappig bij Koefnoen).

Bos en Lommer, is dat nou echt zo'n getto? Of valt dat toch mee?

heb je die ook gezien?
Met Balkie en zijn coach hahaha.Vond ut wel grappig.

B&L is niet meer een getto dan bijv. Zuidoost.
Maar het was wel een tijd erg achteruit gegaan.
Nu zijn ze volgens mij weer bezig om het te renoveren.

wytze
26-11-04, 17:55
Bos&Lommer isidd niet meer getto dan zuidoost :D
Het is een heerlijke rustige buurt die echter door dat opknappen hard aan het achteruitgaan is, want ze zijn nu juppen aan het importeren.