PDA

Bekijk Volledige Versie : Ayaan Hersi Ali Treedt Af



SportFreak
25-11-04, 09:56
Goed nieuws mensen ..Ayaan Hersi Ali treedt af....ik heb het gehoord van een betrouwbare bron .....ik ben altijd voor ANP Nieuws

zij is heel verdrietig en kan niet meer werken

louise_louise
25-11-04, 09:59
Geplaatst door SportFreak
Goed nieuws mensen ..Ayaan Hersi Ali treedt af....ik heb het gehoord van een betrouwbare bron .....ik ben altijd voor ANP Nieuws

zij is heel verdrietig en kan niet meer werken



???????????????

als dit echt waar is dan zou dat een hele slechte zaak zijn!

kaaskop
25-11-04, 10:01
Geplaatst door SportFreak
Goed nieuws mensen ..Ayaan Hersi Ali treedt af....ik heb het gehoord van een betrouwbare bron .....ik ben altijd voor ANP Nieuws

zij is heel verdrietig en kan niet meer werken

Goed nieuws?


Dwaas, dit betekent dat het hek van de dam is. Iedere willekeurige volksvertegenwoordiger kan dan dus worden weggedreigd als het zo uitkomt. Dat betekent dat de gast waar jij ooit eens op stemt wellicht ook een tikkie te omstreden raakt en dus wordt weggepest. Heb jij geen vertegenwoordiger meer, einde democratie. Je bent echt schandalig dom. :jammer:

Marsipulami
25-11-04, 10:04
Als het waar is, dan vind ik dat een verstandige beslissing van AHA. Het is goed dat de opinieleiders wat gaan dimmen in Nederland. Ik wens haar veel sterkte om deze moeilijke periode door te komen. De Nederlanders wens ik het vermogen tot enige zelfkritiek toe.

kaaskop
25-11-04, 10:06
Geplaatst door Marsipulami
De Nederlanders wens ik het vermogen tot enige zelfkritiek toe.

Bedankt Mars, maar aan jou hebben we wat dat betreft helemaal niks.

David
25-11-04, 10:08
Geplaatst door kaaskop
Bedankt Mars, maar aan jou hebben we wat dat betreft helemaal niks.


Een kamerlid weg als gevolg van een moord en bedreiging. Da's niet best, da's helemaal nie best. als het waar is tenminste.

Marsipulami
25-11-04, 10:08
Geplaatst door kaaskop
Bedankt Mars, maar aan jou hebben we wat dat betreft helemaal niks.

Jah, die houding bedoelde ik.

echnaton
25-11-04, 10:10
Geplaatst door SportFreak
Goed nieuws mensen ..Ayaan Hersi Ali treedt af....ik heb het gehoord van een betrouwbare bron .....ik ben altijd voor ANP Nieuws

zij is heel verdrietig en kan niet meer werken

Voor Nederland is dit het slechtste nieuws sinds de moord op Willem van Oranje. Het is een nederlaag voor de democratie. En een overwinning voor de achterlijkheid.

kaaskop
25-11-04, 10:11
Geplaatst door Marsipulami
Jah, die houding bedoelde ik.

Ik zei al dat je geen geschikt rolmodel bent. Er zijn nu wel even genoeg betweterige kraaiers de revue gepasseerd, maar toch bedankt voor je steun.

Marsipulami
25-11-04, 10:12
Geplaatst door echnaton
Voor Nederland is dit het slechtste nieuws sinds de moord op Willem van Oranje. Het is een nederlaag voor de democratie. En een overwinning voor de achterlijkheid.

Het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Nederlanders moeten leren dat er ook mensen rondlopen op deze planeet met een andere opinie dan zijzelf. Dat is heel moeilijk te aanvaarden als men niet in staat is tot zelfkritiek.

IbnRushd
25-11-04, 10:13
Ik weet niet of je het door hebt, maar we zijn hard op weg naar een samenlving waarin dit soort uitspraken gaat betekenen dat je huis kort en klein wordt geslagen, dat je familie iets wordt aangedaan, of dat je het land uit wordt gepleurd.

Erger dan wat er nu is, bestaat niet :)

Mark
25-11-04, 10:13
Zit die arme mensen hier niet zo gek te maken SportFreak :D

David
25-11-04, 10:14
Geplaatst door IbnRushd
Erger dan wat er nu is, bestaat niet :)



Is de kleuterschool gesloten vandaag?

Marsipulami
25-11-04, 10:15
Geplaatst door IbnRushd
Erger dan wat er nu is, bestaat niet :)

Toch wel hoor.

Davud
25-11-04, 10:15
:zwaai:

betekent dit nu dat zij nu echt moet gaan werken om haar brood te verdienen?

:zwaai:


geen dank

graag gedaan


Davud

David
25-11-04, 10:21
Geplaatst door Davud
:zwaai:

betekent dit nu dat zij nu echt moet gaan werken om haar brood te verdienen?

:zwaai:


geen dank

graag gedaan


Davud


<Aan jou is ook een groot komiek verloren gegaan. Poeh, poeh.

Davud
25-11-04, 10:25
geen dank

graag gedaan

je verdient de naam van de Profeet David niet, Vrede zij met hem.

geert of zo, lijkt mij passender


geen dank

graag gedaan

GroteWolf
25-11-04, 10:26
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf
en goed verliezen, dan dooft het licht.

taouanza
25-11-04, 10:26
Geplaatst door kaaskop
Goed nieuws?


Dwaas, dit betekent dat het hek van de dam is. Iedere willekeurige volksvertegenwoordiger kan dan dus worden weggedreigd als het zo uitkomt. Dat betekent dat de gast waar jij ooit eens op stemt wellicht ook een tikkie te omstreden raakt en dus wordt weggepest. Heb jij geen vertegenwoordiger meer, einde democratie. Je bent echt schandalig dom. :jammer:

A wat heb jij een kort geheugen
B Ze deed haar werk niet goed.

taouanza
25-11-04, 10:28
Geplaatst door echnaton
Voor Nederland is dit het slechtste nieuws sinds de moord op Willem van Oranje. Het is een nederlaag voor de democratie. En een overwinning voor de achterlijkheid.

Weer iemand met een heel selectief geheugen.
Geen wonder dat Mars niet populair is bij de kritische Nederlander.:rolleyes:

IbnRushd
25-11-04, 10:28
Is de kleuterschool gesloten vandaag?

Wat wil je dan? Handtekeningen verzamelen zodat AHA moet blijven? Of moet ik nu gaan huilen? Of heb je toch liever een standbeeld van haar?

Goodnight
25-11-04, 10:31
Mocht dit waar zijn ben ik er niet rouwig om.maar het zal me ook niet bijster veel interesseren als ze wel blijft.
Het gaat er niet om of ze politica is of niet, die idee-en had ze al voor ze politica was.
Nu wordt er ook van haar een martelares gemaakt, iemand die moest zwichten voor de 'terreur'.

dat zij zelf een ware terorriste is en mede oorzaak van de verziekte sfeer die er momenteel heerst in Nederland is maar een klein detail...

Ik hoop dat het niet waar is, niet omdat ik haar bewonder.verre van...
Maar dit betekent weer een paar zetels erbij voor Wilders....

nard
25-11-04, 10:37
Geplaatst door taouanza
B Ze deed haar werk niet goed.


Dat bepaal jij niet. Dat bepaalt het electoraat dat haar gekozen heeft.
De enige die haar af mag rekenen is het electoraat in 2007 en geen phalanx extremisten die gebed zijn in een schil van fundamentalistische moslims.

Wat hier gebeurt is een ramp voor de laatste sporen democratisch beginsel die ons land nog resten.
Directe verantwoordelijkheid ligt bij de regering en het parlement, die veel te mild en te liberaal met de achterliggende ontwikkelingen zijn omgegaan.

Davud
25-11-04, 10:42
ik heb in mijn zaak nog een poetsvrouw nodig.

maar de sluier is verplicht: ik mag niet in verleiding komen.



geen dank

graag gedaan


Davud

David
25-11-04, 10:42
Geplaatst door IbnRushd
Wat wil je dan? Handtekeningen verzamelen zodat AHA moet blijven? Of moet ik nu gaan huilen? Of heb je toch liever een standbeeld van haar?


Nee hoor. Het gaat niet om mevrouw Hirshi Ali, het gaat om het principe. Verkiezingen zijn er om de vier jaar. Ben je het niet eens met het beleid, dan ga je na vier jaar stemmen en stem je op iemand anders. Of je demonstreert en schrijft brieven. Kamerleden die aftreden omdat ze bedreigd worden is een bijzonder slechte zaak. Voor alles en iedereen.

nard
25-11-04, 10:44
Geplaatst door IbnRushd
Wat wil je dan? Handtekeningen verzamelen zodat AHA moet blijven? Of moet ik nu gaan huilen? Of heb je toch liever een standbeeld van haar?

Nee wij maken ons zorgen om het gebrek aan democratisch besef wat we oa bij jou en bij velen hier op de site ontdekken. En het gemak dat dat met voeten wordt getreden onder camouflage van actie-reactie, dat komt er nou van, enz enz.
Wat je ook vindt van AHA, maar zij treedt nu af puur om redenen van doodsbedreiging. Dat is niet zoals een democratie werkt. En daar verwachten we in dit draadje van jou een opmerking over.

Maar aan democratische beginselen heb jij niet zoveel boodschap, wel?

taouanza
25-11-04, 10:45
Geplaatst door nard
Dat bepaal jij niet. Dat bepaalt het electoraat dat haar gekozen heeft.
De enige die haar af mag rekenen is het electoraat in 2007 en geen phalanx extremisten die gebed zijn in een schil van fundamentalistische moslims.

Wat hier gebeurt is een ramp voor de laatste sporen democratisch beginsel die ons land nog resten.
Directe verantwoordelijkheid ligt bij de regering en het parlement, die veel te mild en te liberaal met de achterliggende ontwikkelingen zijn omgegaan.

Maar mischien is ze al binnen en heeft ze geen zin meer in. Ik bedoel haar film is een hit. Hoeft ze dat gezever in de 2e kamer ook niet meer aan te horen en zoveel briljante plannen had ze ook niet. Hoeveel plannen had ze eigenlijk?

IbnRushd
25-11-04, 10:45
Kamerleden die aftreden omdat ze bedreigd worden is een bijzonder slechte zaak. Voor alles en iedereen

Dat is haar job. Had ze het maar moeten weten. In andere landen is dit een bekende fenomeen. Trouwens, jullie/wij Nederlanders, hebben toch liever een politici die stevig in hun schoenen staan en die zich niet laten wijsmaken door anderen..... of zit ik in het verkeerde land. Jij mag het zeggen :argwaan:

ps: neem bijv. Wilders (lijkt mij geen mietje)

nard
25-11-04, 10:46
Geplaatst door David
Nee hoor. Het gaat niet om mevrouw Hirshi Ali, het gaat om het principe. Verkiezingen zijn er om de vier jaar. Ben je het niet eens met het beleid, dan ga je na vier jaar stemmen en stem je op iemand anders. Of je demonstreert en schrijft brieven. Kamerleden die aftreden omdat ze bedreigd worden is een bijzonder slechte zaak. Voor alles en iedereen.

Eensch

taouanza
25-11-04, 10:46
Geplaatst door nard
Nee wij maken ons zorgen om het gebrek aan democratisch besef wat we oa bij jou en bij velen hier op de site ontdekken. En het gemak dat dat met voeten wordt getreden onder camouflage van actie-reactie, dat komt er nou van, enz enz.
Wat je ook vindt van AHA, maar zij treedt nu af puur om redenen van doodsbedreiging. Dat is niet zoals een democratie werkt. En daar verwachten we in dit draadje van jou een opmerking over.

Maar aan democratische beginselen heb jij niet zoveel boodschap, wel?

Jij zit hier ook dingen in te vullen. Jij weet ook niet percies waaromz e aftreedt.

nard
25-11-04, 10:47
Geplaatst door taouanza
Maar mischien is ze al binnen en heeft ze geen zin meer in. Ik bedoel haar film is een hit. Hoeft ze dat gezever in de 2e kamer ook niet meer aan te horen en zoveel briljante plannen had ze ook niet. Hoeveel plannen had ze eigenlijk?


Ik hoop niet dat ik beetgenomen ben................. :(

sienia
25-11-04, 10:50
Ik hoop dat het bericht niet waar is, ik hoop dat ze blijft.
Om alle genoemde redenen.
De vergelijking met onze Willem van Oranje gaat me te ver, maar dat iemand aftreedt vanwege bedreigingen is te zot voor woorden.
Als we iets van deze shitsituatie hebben geleerd is het wel dat we onze koppen uit het zand moeten steken, het slachtofferhoekje moeten laten voor wat het is en op gelijke sterkte het debat aan gaan.

David
25-11-04, 10:52
Geplaatst door sienia
Ik hoop dat het bericht niet waar is, ik hoop dat ze blijft.
Om alle genoemde redenen.
De vergelijking met onze Willem van Oranje gaat me te ver, maar dat iemand aftreedt vanwege bedreigingen is te zot voor woorden.
Als we iets van deze shitsituatie hebben geleerd is het wel dat we onze koppen uit het zand moeten steken, het slachtofferhoekje moeten laten voor wat het is en op gelijke sterkte het debat aan gaan.


Hear, hear. Ik ben het geheel met u eens, mevrouw! :)

Mark
25-11-04, 10:52
Sport Freak heeft nog nooit zoveel reacties gehad op een van zijn verzinsels :p

Julien
25-11-04, 10:53
lijkt me sterk, want gisteravond zei Van aartsen (een vriend van haar) iets heel anders bij B&vD.

het zou ook een slechte zaak zijn, want terrorisme mag nooit winnen.

Goodnight
25-11-04, 10:53
Geplaatst door nard
Ik hoop niet dat ik beetgenomen ben................. :(

net stond er wat naders :blij:
Ik weet het omdat ik op dat moment dat ik het las een broodje at.

Wil je niet meer zulke vieze dingen zeggen?
kan mijn maag heel slecht tegen!

Marsipulami
25-11-04, 10:56
Het zou wellicht beter zijn als AHA af zou treden. Ze heeft zich al genoeg laten misbruiken door racistisch, islamofoob en respectloos Nederland om dingen te zeggen waar ze zelf veel te laf voor zijn.

Julien
25-11-04, 10:58
Geplaatst door Marsipulami
Het zou wellicht beter zijn als AHA af zou treden. Ze heeft zich al genoeg laten misbruiken door racistisch, islamofoob en respectloos Nederland om dingen te zeggen waar ze zelf veel te laf voor zijn.

daar ben ik het niet mee eens.. ik geloof best dat ze alles meent wat ze zegt en dat ze ook denkt dat het nodig is wat ze zegt.. alleen is de manier hoe ze het zegt, niet de juiste.

David
25-11-04, 10:59
Geplaatst door Marsipulami
Het zou wellicht beter zijn als AHA af zou treden. Ze heeft zich al genoeg laten misbruiken door racistisch, islamofoob en respectloos Nederland om dingen te zeggen waar ze zelf veel te laf voor zijn.


Mars, kruip alsjeblieft in je biechtstoel. Het is donker, somber, mistig en koud. Jouw pseudo intelligente gemekker kan ik er écht even niet bij hebben. :mad:

Goodnight
25-11-04, 11:00
Geplaatst door David
Mars, kruip alsjeblieft in je biechtstoel. Het is donker, somber, mistig en koud. Jouw pseudo intelligente gemekker kan ik er écht even niet bij hebben. :mad:

Kdacht dat je blij was?

Marsipulami
25-11-04, 11:02
Geplaatst door Julien
daar ben ik het niet mee eens.. ik geloof best dat ze alles meent wat ze zegt en dat ze ook denkt dat het nodig is wat ze zegt.. alleen is de manier hoe ze het zegt, niet de juiste.


Ik verwijt haar ook helemaal niks, ze wordt alleen misbruikt door weldenkend Nederland. Ze vertolkt gewoon de natte droom van het massahysterische gepeupel in NL dat eigen falen voortdurend afschuift op de moslimgemeenschap.

nard
25-11-04, 11:03
Geplaatst door Goodnight
net stond er wat naders :blij:
Ik weet het omdat ik op dat moment dat ik het las een broodje at.

Wil je niet meer zulke vieze dingen zeggen?
kan mijn maag heel slecht tegen!


:D :D

Sorry, mevrouw. Gute appetit.


Ik merkte dat t nog geen officieel nieuws was. Even wijzigen voor er reacties komen ...
Maar ik was net te laat begrijp ik.

Ik bewaar de oorspronkelijke reactie voor als t nieuws 'echt' is. :kwaad:

David
25-11-04, 11:04
Geplaatst door Goodnight
Kdacht dat je blij was?


En dat wil ik ook zo houden. Ik word altijd zo mistroostig van de goede man. Zijn teksten zijn als laaghangende, koude mistslierten die zich om je enkels wikkelen en je meetrekken in een depressie. Je weet meteen weer waarom je niet meer katholiek wilde zijn.

Marsipulami
25-11-04, 11:05
Geplaatst door David
Mars, kruip alsjeblieft in je biechtstoel. Het is donker, somber, mistig en koud. Jouw pseudo intelligente gemekker kan ik er écht even niet bij hebben. :mad:

Jouw oordeel laat me ijskoud. Ik zeg wat ik wil. Ik geef gewoon mijn mening of je die nu leuk vindt of niet. Dat mag in Nederland.

David
25-11-04, 11:08
Geplaatst door Marsipulami
Jouw oordeel laat me ijskoud. Ik zeg wat ik wil. Ik geef gewoon mijn mening of je die nu leuk vindt of niet. Dat mag in Nederland.


Weet ik, lieverd. Maar ik heb ook het volste recht er ontzettend mistroostig van te worden. En ik ben er oprecht van overtuigd dat een fraaie, gothische, gebeeldhouwde, ietwat somber getinte biechtstoel in een donkere, koude, ietwat griezelige kapel een perfecte omlijsting is voor jouw teksten.

Wizdom
25-11-04, 11:21
Geplaatst door echnaton
Voor Nederland is dit het slechtste nieuws sinds de moord op Willem van Oranje. Het is een nederlaag voor de democratie. En een overwinning voor de achterlijkheid.

Een overwinning voor democratie, fatsoen, normen en waarden en gezond verstand... Weg met de oproerkraaiers, opportunisten, en tokkies onder de politici...

Gehenna
25-11-04, 11:29
Geplaatst door Marsipulami
Het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Nederlanders moeten leren dat er ook mensen rondlopen op deze planeet met een andere opinie dan zijzelf. Dat is heel moeilijk te aanvaarden als men niet in staat is tot zelfkritiek.

De dissociatieve mentaliteit van beroepsallochtonen gaat me met de dag meer tegenstaan...
Waar heb je het nu over Marsi? Dat jij jezelf in de eerste plaats niet ziet als een participerend ingezetene van dit land, en bezie je Nederlanders, in het bijzonder de autochtonen, als burgers die voor de mening van anderen niet zouden openstaan?

Maar je gaat toch behoorlijk lelijk op je smoel met je vertoogje. Want degene die hier feitelijk onverdraagzaamheid jegens een andere opinie vergoeilijkt ben jij.

Goodnight
25-11-04, 11:35
Geplaatst door nard
:D :D

Sorry, mevrouw. Gute appetit.


Ik merkte dat t nog geen officieel nieuws was. Even wijzigen voor er reacties komen ...
Maar ik was net te laat begrijp ik.

Ik bewaar de oorspronkelijke reactie voor als t nieuws 'echt' is. :kwaad:

Nu is het te laat.Ik heb mijn broodje met heerlijke tonijnsalade niet meer kunnen eten. :ego:

Waarschuw me ff voor je weer zulke teksten gaat plaatsen ja?

Dutchguy
25-11-04, 11:37
Geplaatst door sienia
Ik hoop dat het bericht niet waar is, ik hoop dat ze blijft.
Om alle genoemde redenen.
De vergelijking met onze Willem van Oranje gaat me te ver, maar dat iemand aftreedt vanwege bedreigingen is te zot voor woorden.
Als we iets van deze shitsituatie hebben geleerd is het wel dat we onze koppen uit het zand moeten steken, het slachtofferhoekje moeten laten voor wat het is en op gelijke sterkte het debat aan gaan.

Wijze woorden.

nard
25-11-04, 11:37
Geplaatst door Goodnight
Nu is het te laat.Ik heb mijn broodje met heerlijke tonijnsalade niet meer kunnen eten. :ego:

Waarschuw me ff voor je weer zulke teksten gaat plaatsen ja?

Tonijnsalade? Ehh, dat lijkt op heel veel behalve tonijn.....

Goodnight
25-11-04, 11:42
Geplaatst door nard
Tonijnsalade? Ehh, dat lijkt op heel veel behalve tonijn.....

nee, je meent het....
ik dacht dat ik het voor mijn plezier liet staan....:rolleyes:

Wizdom
25-11-04, 11:47
Geplaatst door Dutchguy
Wijze woorden.

Als ze zou aftreden zou het moeten zijn omdat haar bijdrage niet tot een toenadering heeft geleidt maar eerder tot polarisatie en isolatie...

Dat is nou geen verdienstelijke bijdrage... Een democratie onwaardig... AHA is een democratie onwaardig... Democratie heeft ook zijn omgangsregels...

David
25-11-04, 11:48
Geplaatst door Wizdom
Democratie heeft ook zijn omgangsregels...

Waarvan jij blijkbaar maar heel weinig begrijpt.

Gehenna
25-11-04, 11:50
Geplaatst door David
Waarvan jij blijkbaar maar heel weinig begrijpt.

Wizdom bedoelt natuurlijk democratie als middel voor het toewerken naar een theocratie.

nard
25-11-04, 11:52
Geplaatst door Wizdom
Dat is nou geen verdienstelijke bijdrage... Een democratie onwaardig... AHA is een democratie onwaardig... Democratie heeft ook zijn omgangsregels... [/B]


Tja, bijv. vrouwenbesnijdenis parlementair aankaarten ligt nou eenmaal veel verder van het democratisch karakter van ons land dan het sturen van doodsbedreigingen.
Nee, je hebt echt een punt.

David
25-11-04, 11:52
Geplaatst door Gehenna
Wizdom bedoelt natuurlijk democratie als middel voor het toewerken naar een theocratie.


Oh, ja, tuurlijk. Vergeet ik steeds.

Dutchguy
25-11-04, 11:53
Geplaatst door Wizdom
Als ze zou aftreden zou het moeten zijn omdat haar bijdrage niet tot een toenadering heeft geleidt maar eerder tot polarisatie en isolatie...

Dat is nou geen verdienstelijke bijdrage... Een democratie onwaardig... AHA is een democratie onwaardig... Democratie heeft ook zijn omgangsregels...

Dat is altijd subjectief. Ik vind persoonlijk dat het CDA niet bijdraagt aan de democratie maar dat is omdat ik er nooit op zou stemmen. Of de SGP. Democratie is ook dat ik accepteer dat anderen dit anders zien en ik vind dat hun stem ook gehoord moet worden.

Verder kun je je afvragen wat je als politicus voor de maatschappij kunt doen als je constant ondergedoken moet zitten.

Laat er een democratisch tegengewicht komen. Een sterke moslimpartij die het debat namens moslims met haar aan kunnen gaan. AHA die ongestoord haar werk kan doen en een moslimpartij die haar fel bediscussieert, met woorden. Zo werkt democratie.

Bar
25-11-04, 12:00
Tis natuurlijk een flauwekulbericht.

Maar het zou een briljante zet zijn.

Als ze dan ook nog al haar standpunten openlijk zou herroepen is de triomf compleet.

Haar tegenstanders zijn dan voor de komende 30 jaar uitgeschakeld.

nard
25-11-04, 12:05
Geplaatst door Bar
Tis natuurlijk een flauwekulbericht.

Maar het zou een briljante zet zijn.

Als ze dan ook nog al haar standpunten openlijk zou herroepen is de triomf compleet.

Haar tegenstanders zijn dan voor de komende 30 jaar uitgeschakeld.

Werkelijk?

Wel eens overwogen wat er dan zichtbaar wordt in de peilingen van mijnheer de Hond?

kaaskop
25-11-04, 12:09
Geplaatst door taouanza
A wat heb jij een kort geheugen


Want?





B Ze deed haar werk niet goed.

Ik weet niet of het bericht waar is maar als ze aftreed omdat ze vind dat ze haar werk niet goed doet zou ik dat betreuren want het valt mij alleszins mee. Als ze zou aftreden vanwege bedreigingen dan is het met onze democratie slecht gesteld, dan is de teneur van Volkert van der G. dus een blijvertje. Reken maar dat jij zeker last zal krijgen als die ontwikkeling doorzet.

echnaton
25-11-04, 12:31
Geplaatst door Wizdom
Een overwinning voor democratie, fatsoen, normen en waarden en gezond verstand... Weg met de oproerkraaiers, opportunisten, en tokkies onder de politici...

Democratie à la Iran, onder controle van de ayatolla's, bedoel je zeker. Ik zou niet weten wat daar fatsoenlijk aan is.

David
25-11-04, 12:32
Geplaatst door echnaton
Democratie à la Iran, onder controle van de ayatolla's, bedoel je zeker. Ik zou niet weten wat daar fatsoenlijk aan is.


Het levert wel fatsoenlijke debatten op, en een hoop respect voor de staatsgodsdienst. :wink:

echnaton
25-11-04, 12:58
Geplaatst door taouanza
Maar mischien is ze al binnen en heeft ze geen zin meer in. Ik bedoel haar film is een hit. Hoeft ze dat gezever in de 2e kamer ook niet meer aan te horen en zoveel briljante plannen had ze ook niet. Hoeveel plannen had ze eigenlijk?

Je laat weer perfect zien op welke manier jij, als cynicus, zou denken als je in haar positie was. Van Ayaan geloof ik dat niet. Zij is een idealiste.

Davud
25-11-04, 13:01
een intrigante, opportuniste, volsdemagoge... zijn de eerste woorden die mij binnenvallen als ik aan haar denk.

kan me vergissen hoor: ze kan ook gewoon dom zijn.


geen dank

Davud

echnaton
25-11-04, 13:03
Geplaatst door David
Het levert wel fatsoenlijke debatten op, en een hoop respect voor de staatsgodsdienst. :wink:


Ja, debatten zonder verschil van mening. Echt fatsoenlijk.

David
25-11-04, 13:05
Geplaatst door echnaton
Ja, debatten zonder verschil van mening. Echt fatsoenlijk.


Orde in de tent. Heerlijk! Ouwe meneren die het woord van god kennen en waar iedereen naar luistert! De hemel op aarde!

Bofko
25-11-04, 13:06
Geplaatst door Davud
een intrigante, opportuniste, volsdemagoge... zijn de eerste woorden die mij binnenvallen als ik aan haar denk.

kan me vergissen hoor: ze kan ook gewoon dom zijn.


geen dank

Davud

Ha die Puk. :stomp:
Jij bent ook uit duizenden herkenbaar hé.
Maar ik vond je vroeger inhoudelijk wel veel sterker. Ik vind je nu toch een beetje een slap aftreksel van jezelf.

Gehenna
25-11-04, 13:07
Geplaatst door David
Orde in de tent. Heerlijk! Ouwe meneren die het woord van god kennen en waar iedereen naar luistert! De hemel op aarde!

En de zich uitdijende veenbrand onder onze voeten is de Hel in aantocht.

~Panthera~
25-11-04, 13:09
k wil jullie plezier niet vergallen hoor, maar treedt ze eigenlijk wel af ? :D

David
25-11-04, 13:09
Geplaatst door Gehenna
En de zich uitdijende veenbrand onder onze voeten is de Hel in aantocht.


Nou èn? :ego:

Gehenna
25-11-04, 13:13
Geplaatst door David
Nou èn? :ego:

Ik geef er ook niet om hoor.., zolang dit scenario voor onze religieuze medemensen een ware verademing is, wie ben ik dan als agnostische aap om zich daarover te beklagen?..

Davud
25-11-04, 13:13
gaat bofko ook mee met freya? :zwaai:

of wil je mij blij maken met een dooie mus?


:regie: australie is die kant uit. neem schoon ondergoed mee.


geen dank

graag gedaan


Davud

David
25-11-04, 13:15
Geplaatst door Gehenna
Ik geef er ook niet om hoor.., zolang dit scenario voor onze religieuze medemensen een ware verademing is, wie ben ik dan als agnostische aap om zich daarover te beklagen?..


Precies, lang leve de heilstaat en lang leve het woord! Democratie is veels te lastig, met al die verschillende meningen en zo. En daarbij, was is de mening van mensen nou waard, vergeleken met de mening van god? Uitgesproken door wijze oude mannen, uiteraard.

nefertiti
25-11-04, 13:18
Geplaatst door Marsipulami
Als het waar is, dan vind ik dat een verstandige beslissing van AHA. Het is goed dat de opinieleiders wat gaan dimmen in Nederland. Ik wens haar veel sterkte om deze moeilijke periode door te komen. De Nederlanders wens ik het vermogen tot enige zelfkritiek toe .

Een duidelijk bewijs waarom Nederlanders met recht en reden sommige van hun zuiderburen DOMME BELGEN vinden!

plexus
25-11-04, 13:18
Geplaatst door ~Panthera~
k wil jullie plezier niet vergallen hoor, maar treedt ze eigenlijk wel af ? :D

ik hoor net (betrouwbare bron) dat ze toch wil doorgaan... biraat

David
25-11-04, 13:20
Geplaatst door plexus
ik hoor net (betrouwbare bron) dat ze toch wil doorgaan... biraat


Nou, dan beginnen daar toch een discussie over! :p

Bofko
25-11-04, 13:21
Geplaatst door Davud
gaat bofko ook mee met freya? :zwaai:

of wil je mij blij maken met een dooie mus?


:regie: australie is die kant uit. neem schoon ondergoed mee.


geen dank

graag gedaan


Davud

Wat is er mis met een dooie mus ?
Je kunt beter dan dit, Puk.

Tinkerbell
25-11-04, 13:24
Aangezien ze op dit moment betaalt krijgt voor werk dat ze niet uitvoert, zou het een belastingvoordeel zijn als ze er mee ophoudt.
















:hihi:

plexus
25-11-04, 13:27
Geplaatst door David
Nou, dan beginnen daar toch een discussie over! :p

open jij even een nieuwe topic.. :)

nefertiti
25-11-04, 13:27
Geplaatst door Wizdom
Als ze zou aftreden zou het moeten zijn omdat haar bijdrage niet tot een toenadering heeft geleidt maar eerder tot polarisatie en isolatie...

Dat is nou geen verdienstelijke bijdrage... Een democratie onwaardig... AHA is een democratie onwaardig... Democratie heeft ook zijn omgangsregels...

Indien ik van Ayaan was, zou ik denken: nou ik heb ze geprobeerd wakker te schudden!
Dat ze nu maar verder blijven slaan, kloppen, snijden, clitorissen verwijderen en schaamlippen dichtnaaien!

Het zal me in het vervolg een worst wezen!

Ze mag met mij mee gaan zeilen naar de Caraiben! Let's love life and fuck the rest!

Davud
25-11-04, 13:27
:loog: WERD ZE DAN NOG DOORBETAALD TERWIJL ZE NIET EENS WERKTE???????


NOU! MOET IK EVEN NAVRAGEN :gsm:

dan wil ook in de politiek

Iemand zin in de oprichting van een ISLAM-PARTIJ????



geen dank

graag gedaan


Davud

NIS
25-11-04, 13:34
Heb net even op internet zitten zoeken, maar kon niks hierover vinden.

Met andere woorden:

Helaas is het niet waar! Wedden, dat het stukken rustiger wordt in onze Nederland. De oude tijden gaan weer herleven en men heeft weer respect voor elkaar. Zonder de oranje bandjes! :student:

plexus
25-11-04, 13:37
Geplaatst door NIS
Heb net even op internet zitten zoeken, maar kon niks hierover vinden.

Met andere woorden:

Helaas is het niet waar! Wedden, dat het stukken rustiger wordt in onze Nederland. De oude tijden gaan weer herleven en men heeft weer respect voor elkaar. Zonder de oranje bandjes! :student:

*breaking news* -->zie andere topic ali gaat door *breaking news*

~Panthera~
25-11-04, 13:56
Geplaatst door plexus
*breaking news* -->zie andere topic ali gaat door *breaking news*
--------------------

:lol:

Wizdom
25-11-04, 15:11
Geplaatst door Gehenna
Wizdom bedoelt natuurlijk democratie als middel voor het toewerken naar een theocratie.

Waar is dat op gebaseerd...? Het enige tastbare is dat er lieden met bruimhemd sympathien op de golven van de intolerantie meesurfen...

Het is dan ook niet toewerken naar een theocratie maar eerder toewerken naar een facistische politie-staat...

MisterB
25-11-04, 15:20
voor een non-discussie over een onderwerp dat gelogen is hebben jullie allemaal veel tijd. Veel tijd hebben veel mensen hier niet uitgetrokken om te voelen wat het is om een vriend te verliezen die is vermoord om jou duidelijk te maken dat je eigenlijk het doelwit was maar minder makkelijk (lees minder laf) te vermoorden was.
ik vind de aangesprokenen aanmatigend maar taouanza spant wel de kroon. Wat ben jij een giftig serpent van een moderator.

888
25-11-04, 15:24
Ayaan is afgetreden, dus inderdaad het hek is van de dam. Dit is dus toegeven aan fundamentalisten en aan gekken. Dus de DEMOCRATIE is kapot.

Dus oproep aan alle democratische mensen!!!

HELP DE DEMOCRATIE VERDEDIGEN GEEFT NIET TOE AAN EXTREEM-RECHTS OFWEL LINKS EN ELKE VORM VAN FUNDAMENTALISTEN!!!!!!!!!!

Dus komende zaterdag is er een demonstratie..................voor het herstel van de democratie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iedereen is welkom. Wel rustig blijven en laat je niet provoceren.

David
25-11-04, 15:56
Geplaatst door Wizdom
Waar is dat op gebaseerd...? Het enige tastbare is dat er lieden met bruimhemd sympathien op de golven van de intolerantie meesurfen...

Het is dan ook niet toewerken naar een theocratie maar eerder toewerken naar een facistische politie-staat...


Melodramatische aansteller. Je weet echt niet waar je over lult, met je overtrokken kreten. Qua nick ben jij het meest aan zelfoverschatting lijdende wezen op het world wide web.

Davud
25-11-04, 15:58
Geplaatst door David
Melodramatische aansteller. Je weet echt niet waar je over lult, met je overtrokken kreten. Qua nick ben jij het meest aan zelfoverschatting lijdende wezen op het world wide web.



Wizdom doet zijn naam eer aan, terwijl jij de Profeet David, Vrede Zij met hem, niet waardig bent.


geen dank


graag gedaan

David
25-11-04, 16:01
Geplaatst door Davud
Wizdom doet zijn naam eer aan, terwijl jij de Profeet David, Vrede Zij met hem, niet waardig bent.


geen dank


graag gedaan


Wizdom moet de eerste drie letters van z'n nick afschaffen, en zweef jij maar een krokus in. Nou weet ik het wel, dat onnozele gezwets van jou. Fluim. :zwaai:

Miloudx
25-11-04, 16:06
Geplaatst door SportFreak
Goed nieuws mensen ..Ayaan Hersi Ali treedt af....ik heb het gehoord van een betrouwbare bron .....ik ben altijd voor ANP Nieuws

zij is heel verdrietig en kan niet meer werken

Arme meid........ :D

Bart.NL
25-11-04, 16:08
Geplaatst door NIS
Heb net even op internet zitten zoeken, maar kon niks hierover vinden.

Met andere woorden:

Helaas is het niet waar! Wedden, dat het stukken rustiger wordt in onze Nederland. De oude tijden gaan weer herleven en men heeft weer respect voor elkaar. Zonder de oranje bandjes! :student:

Je dicht Ayaan een erg grote invloed toe. Ik denk niet dat het zo eenvoudig ligt.

wytze
25-11-04, 16:11
ik begrijp al het gefoeter op wizdom niet goed.
lijkt me weinig aan te ontkennen dat aha nogal polariserend werkt.
of ze nou blijft of weggaat: in beide gevallen doet ze er goed aan haar toon te wijzigen en dat geldt idem dito voor wilders en nog wat van die parlementariers.

Rosita0323_
25-11-04, 16:30
Hier komt tie:

Wat heeft AHA toegevoegd aan de politiek? (ik heb niets kunnen ontdekken)

Hoe is AHA bij de VVD terecht gekomen? (via PvdA, bij de VVD kreeg zij carte blanche)

Wat is haar boodschap? (een dubbele)

Wat had ze beter kunnen doen? (een vette babbel bij de Riagg, alvorens haar eigen strijd te gaan voeren)

Naar wie luistert zij niet? (naar de moslimvrouwen!!)

Mijn advies is: AHA stop gewoon, sluit je aan bij de doelgroep, wordt een feministe en doe het vooral op het tempo Stapje voor Stapje, laat je vooral goed voorlichten door vrouwen die er Echt verstand van hebben!

Het is te hopen dat dit bericht op waarheid berust en dat zij tot inzicht gekomen is, dat zij dus niet gaat lopen wapperen met de reden...ja maar ik kon niet anders meer door die bedreigingen. Zij wist waar ze aan begon en welke risico's dat met zich mee kon brengen, plus dat zij haar doelgroep volkomen negeert!

Siah
25-11-04, 16:42
ongeveer een week geleden kreeg ik het gevoel alsof ze ging aastalten maken om (misschien niet in zo een lange termijn) misschien over te stappen naar iets effectiever en concreter; iets waarmee ze meer, beter en sneller kan manoevreren; :tover:

namelijk film gaan (laten)maken; of iets in die zin. :hardlach:
(al dan niet aftreden)

Bar
25-11-04, 16:47
Geplaatst door Rosita0323_
Wat is haar boodschap? (een dubbele)


Op Somalinet vond ik het volgende. Lijken me allemaal zeer zinnige standpunten van AHA. Waarom haten veel moslims haar eigenlijk? Is het stellen van kritische vragen zo onverteerbaar?

===========================================

Ik heb onlangs het boek Zoontjes Fabriek van Ayaan Hiri Ali gelezen en ik wilde jullie een aantal citaten ervan voorleggen. De top 15 dus:

1. "Voor vrouwen zijn er in het paradijs dadels en druiven. Verder niets!". Blz. 14.

2. "Ik zag in dat God een verzinsel was….." Blz. 16

3. "Sinds ik in Nederland woon, gaat het alleen maar over de immigratie – integratieproblemen van allochtonen, maar het probleem is de ISLAM" Blz 17

4. "Homoseksualiteit is geen zonde die de doodstraf verdient en ook geen bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid, maar een vorm van liefde die net zo normaal is als die tussen heteroseksuelen" Blz 35

5. "Als er niets aan de hand is met de islam, waarom zijn er dan zoveel op de vlucht"? Blz. 41

6. "Het is dringend noodzakelijk dat de moslims hun godsdienst van binnenuit en met behulp van buitenaf gaan kritiseren en herzien". Blz 43

7. "Met mijn kennis van en ervaring met de moslims religie hoop ik bij te dragen aan het stoppen van de mensonwaardige behandeling van moslim vrouwen en meisjes". Blz. 47

8."Moslimvrouwen zijn nog steeds geketend door het maagdendogma". Blz 47

9. "Door de fysieke en mentale scheiding tussen de seksen krijgt de man nauwelijks de kans communicatieve vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om in gezinsverband te leven". Blz. 48

10. "Het tweede motief voor mijn kritiek is het gevaar dat zonder de emancipatie van moslimvrouwen de maatschappelijk achterstand van moslims zal blijven voortduren" Blz. 49

11. "In dit land ben ik bekeerd tot sociaal – democratie". Blz 55

12."Als iets de integratie bevordert, is het moslima's de vrijheid te geven te trouwen met een zelfgekozen partner. Desnoods met een Nederland en desnoods met een lesbienne". Blz 56

13."In de moslimbeleving is de vrouw groepsbezit: zij staat ten dienste, allereerst van haar ouders en later van haar man en kinderen". Blz 58

14. "Het vasthouden aan traditionele normen bijvoorbeeld het vroegtijdig huwen en kinderen krijgen in een modern samenleving is een belangrijke obstakel voor sociale mobiliteit en integratie”. Blz. 66

15. "De kinderen van een vrouw dragen altijd de naam van hun vader, nooit dat van de moeders". Blz. 68

David
25-11-04, 16:52
Geplaatst door Bar

4. "Homoseksualiteit is geen zonde die de doodstraf verdient en ook geen bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid, maar een vorm van liefde die net zo normaal is als die tussen heteroseksuelen" Blz 35





Aardig lijstje, vooral dit punt natuurlijk.

Joesoef
25-11-04, 16:54
Geplaatst door David
Mars, kruip alsjeblieft in je biechtstoel. Het is donker, somber, mistig en koud. Jouw pseudo intelligente gemekker kan ik er écht even niet bij hebben. :mad:


Biechtstoel. Saampjes met AHA de biecht bedrijven :stout: En dan voor het zingen de kerk uit....

David
25-11-04, 16:56
Geplaatst door Joesoef
Biechtstoel. Saampjes met AHA de biecht bedrijven :stout: En dan voor het zingen de kerk uit....


Sorry, ik vind dat mevrouw Hirshi Ali al genoeg heeft geleden. Dit vind ik té gruwelijk. Zet Mars maar lekker alleen in de stoel.

Joesoef
25-11-04, 17:07
Geplaatst door David
Sorry, ik vind dat mevrouw Hirshi Ali al genoeg heeft geleden. Dit vind ik té gruwelijk. Zet Mars maar lekker alleen in de stoel.


Ok.


Het ergste is dat de VVD AHA de laatste weken gewoon in de steek heeft gelaten.

Benieuwd wat de gedachte van Wiegel over deze zaak is.

David
25-11-04, 17:10
Geplaatst door Joesoef
Ok.


Het ergste is dat de VVD AHA de laatste weken gewoon in de steek heeft gelaten.

Benieuwd wat de gedachte van Wiegel over deze zaak is.


Klopt. het is de niet de meest gerafineerde, handige en doelgerichte politica die we hebben, maar ze is nu eenmaal VVD mevrouw, dus had de VVD zich ietsjes loyaler op mogen stellen. Wiegel is wél van de loyale oude stempel, wat je verder ook van de man mag denken.

Rosita0323_
25-11-04, 17:22
De punten 2 tot en met 6 zou zij een punt kunnen hebben, de manier waarop zij dit naar buiten brengt is vanuit een persoonlijke strijd, dit is haar basis.

De overige punten gaan allemaal over de positie van de moslimvrouw, op het moment dat zij in discussie gaat met moslimvrouwen duldt zij geen enkel tegengas en weerwoord, zij wuift letterlijk 1 van de vrouwen weg!

Zij zegt sociaal-democraat te zijn geworden, dan had zij als eerst moeten onderhandelen met de PvdA destijds, die haar dus geen carte-blanche gaven voor haar strijd. Een blind paard kan zien dat zij haar eigen strijd voert, die ligt ook onder deze punten. Kijk naar haar gedrag, die is niet in overeenstemming met haar punten.

Zij is daarop uitgeweken naar de VVD, vanwege de carte blanche die zij daar wel kreeg, vanaf toen ben ik heel sceptisch geworden m.b.t. de bedoelingen van deze persoonlijk beschadigde politica.

Deze punten zijn inderdaad 1 kant van haar boodschap, de andere kant ligt op het psychische vlak en die strijd voert zij, zij voert geen politiek, zij vecht een persoonlijke strijd uit. Zij is te betrokken om politiek te kunnen bedrijven, zij kan geen onderscheid maken tussen een persoonlijk trauma en de uitvoer/invoer/bespreekbaar gillen van haar standpunten.

Ook ik draag de achternaam van mijn vader en introspectie van welke groep dan ook heeft veel tijd nodig.

Ik vind haar de "ruis" binnen de politiek, de storende factor die nog meer kan gaan polariseren op een hele slechte en schadende manier. Ik heb betere vertegenwoordigers gezien op tv. (van de Islam)

En als slot: Elke evolutie heeft tijd nodig! En ook recht op die tijd. De ontwikkelingen zijn er al, de initiatieven zijn er al.. Daar heb ik meer vertrouwen in dan in heel die ondoordachte manieren van AHA, zij haalt haar gram en dat is wel link in mijn ogen.

Van kritische vragen kan pas sprake zijn wanneer AHA ook voor een weerwoord, hoor en wederhoor in staat zou zijn en dat is zij niet.
Van kritiek op de positie van de vrouw kan pas sprake zijn wanneer zij ook haar doelgroep niet rigoreus zou afwijzen omdat er niet in haar straatje gedacht wordt.
Want wees eens nuchter, de groep waarvoor je strijdt wijs je toch niet af? Die neem je toch serieus, daar luister je toch naar?

David
25-11-04, 17:23
Geplaatst door Rosita0323_
Ook ik draag de achternaam van mijn vader en introspectie van welke groep dan ook heeft veel tijd nodig.




Mijn autochtone schoonvader heeft de achternaam van mijn allochtone schoonmoeder aangenomen. Hip hè?

888
26-11-04, 13:11
Hé David,

Waar ik heb op gebaseerd? Dit was jouw vraag.
Ik heb op dit forum gelezen. Is dit voldoende. Er was iemand op dit forum geruchten aan het verspreiden. Dus dit is niet het geval!

Mocht het in de toekomst wel gebeuren. Dan staan wij allen klaar..........!