PDA

Bekijk Volledige Versie : extreem goed nieuws: Delft krijgt spoortunnel



Mark
25-11-04, 15:26
Centrum Delft krijgt toch spoortunnel

- Bron: Haagsche Courant
Gepubliceerd: donderdag 25 november 2004 @ 16:12
Snarf had ons via de nieuws-submit te melden:

Het centrum van Delft krijgt uiteindelijk zijn spoortunnel. Al enige jaren pleit de gemeente voor de tunnel om de overlast van het huidige spoorviaduct, dat dwars door de oude binnenstad loopt, weg te nemen. Minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat zag tot nog toe echter niet het nut in van de tunnel. Volgens haar was er geen verkeerstechnische noodzaak en bovendien geen geld beschikbaar.

Gisteren maakte de minister geheel onverwacht bekend toch geld gevonden te hebben om de bouw van de tunnel na 2010 mee te financieren. Het gaat om een investering van 334 miljoen euro, die wordt betaald uit meevallers van grote infrastructurele projecten. Ook het ministerie van VROM betaalt mee, omdat het project het stedelijk leefklimaat in Delft moet verbeteren. Eerder zegde zij al 35 miljoen toe, maar dit bedrag zal waarschijnlijk hoger uitvallen.




:wohaa:

Umarvlie
25-11-04, 15:33
:lachu:


Geweldig ... dan kunnen ze als de tunnel er is eindelijk eens gaan klagen over de vliegtuigen ..... en de A4 die nu langs Delft geplanned staat .... en zo blijf je wel bezig...

Ben benieuwd hoe lang het beslissing, instemmings en uitvoerings traject gaat duren... de regio Den Haag e.o. (of mag ik dat niet zeggen over Delft) heeft niet zo'n beste reputatie op het gebied van spoortunnels :fpuh:

~Panthera~
25-11-04, 15:42
t blijft gewoon een kulstad. :lachu:

Mark
25-11-04, 15:44
afgunst is geen mooie eigenschap dames :fplet:

Marsipulami
25-11-04, 15:48
Geplaatst door Mark
extreem goed nieuws
:wohaa:


Ik ben tegen elke vorm van extremisme.

~Panthera~
25-11-04, 15:51
Geplaatst door Mark
afgunst is geen mooie eigenschap dames :fplet:
------------

Waar ik woon, hoef je die niet te hebben. :ego:

Mark
25-11-04, 15:52
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Waar ik woon, hoef je die niet te hebben. :ego:

:D de toeristen oordelen anders

~Panthera~
25-11-04, 15:53
Geplaatst door Mark
:D de toeristen oordelen anders
---------

Zeker Amerikanen ?? :lachu:

kaaskop
25-11-04, 16:39
He Bummer. Het had nou juist wel iets om vanuit de trein bus 129 alweer te zien vertrekken vanwege die $*&&)_)_(# NS stiptheid. Helemaal zeker zal ik die kerel van de fietsenstalling met zweetplekken onder zijn oksel gaan missen die nimmer verzaakte "Hey zuh hebbunum al hoah!" te roepen als je dan maar in een wanhoopssprint bus 64 probeerde te halen. Al die shitvooruitgang.

Spoetnik
25-11-04, 17:01
nieuwe ronde bouwfraude? :D

~Panthera~
25-11-04, 17:13
Geplaatst door Spoetnik
nieuwe ronde bouwfraude? :D
--------

Laat hem nou even blij zijn. :hihi:
Even maar.........

Tomas
25-11-04, 17:20
Weet je zeker dat dat Delft is en niet eigenlijk officieel ergens Rijswijk? En wat betekent dit voor het voortbestaan van het pontje?