PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafats nalatenschap



Afrux
25-11-04, 19:16
http://arabtimes.com/
Meer van dit soort zaken over de andere arabische leiders (Incl M6)


Ik laat Soha achter voor jullie! gehoorzam haar!
onderaan: Arafats eigendom: 1 Miljard dollar
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/araf490%20Small%20Web%20view.jpg

Papa heeft a miljard dollar zakgeld aan mamma achtergelaten.
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/soha88%20Small%20Web%20view.jpg


heb je CASH bij je?
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/68%20Small%20Web%20view.jpg

David
25-11-04, 19:19
Geplaatst door Afrux
http://arabtimes.com/
Meer van dit soort zaken over de andere arabische leiders (Incl M6)


Ik laat Soha achter voor jullie! gehoorzam haar!
onderaan: Arafats eigendom: 1 Miljard dollar
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/araf490%20Small%20Web%20view.jpg

Papa heeft a miljard dollar zakgeld aan mamma achtergelaten.
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/soha88%20Small%20Web%20view.jpg


heb je CASH bij je?
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/68%20Small%20Web%20view.jpg


Fucking hell! Had ik me nou maar aan ouwe Yasser aangeboden!

delirious
25-11-04, 19:28
Geplaatst door Afrux
http://arabtimes.com/
Meer van dit soort zaken over de andere arabische leiders (Incl M6)


Ik laat Soha achter voor jullie! gehoorzam haar!
onderaan: Arafats eigendom: 1 Miljard dollar
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/araf490%20Small%20Web%20view.jpg

Papa heeft a miljard dollar zakgeld aan mamma achtergelaten.
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/soha88%20Small%20Web%20view.jpg


heb je CASH bij je?
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/68%20Small%20Web%20view.jpg

Arafat heeft NUL, NUL voor de Palestijnen gedaan.
Diep triest voor dit volk. :mad:

David
25-11-04, 19:32
Geplaatst door delirious
Arafat heeft NUL, NUL voor de Palestijnen gedaan.
Diep triest voor dit volk. :mad:


Daarentegen heeft hij een hoop voor Mevrouw Arafat gedaan. En zonder iets terug te verwachten!

Afrux
25-11-04, 19:41
Geplaatst door David
Daarentegen heeft hij een hoop voor Mevrouw Arafat gedaan. En zonder iets terug te verwachten!

drie jaar niet gezien! Paris c'est la vie!

Al Sawt
25-11-04, 19:47
Geplaatst door delirious
Arafat heeft NUL, NUL voor de Palestijnen gedaan.
Diep triest voor dit volk. :mad: In verleden deed ie heel goeie dingen. Zoals het voeren van een evenwichtige gewapende strijd. Helaas heeft ie verraad gepleegd door de zionistische entiteit te erkennen en als zondebok voor hun te functioneren.

Lugh
25-11-04, 19:49
Geplaatst door delirious
Arafat heeft NUL, NUL voor de Palestijnen gedaan.
Diep triest voor dit volk. :mad:
Ze hebben daar zelf geen enkel probleem mee, getuige de beelden van zijn begrafenis. Dus waarom zouden wij ons er dan wel druk om maken?

Zijn opvolger zal ook wel niet veel beters brengen, als ze tenminste die bajesklant kiezen. Maar nogmaals, 't is de wil van dat volk.

Al Sawt
25-11-04, 19:49
Geplaatst door Afrux
http://arabtimes.com/
Meer van dit soort zaken over de andere arabische leiders (Incl M6)


Ik laat Soha achter voor jullie! gehoorzam haar!
onderaan: Arafats eigendom: 1 Miljard dollar
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/araf490%20Small%20Web%20view.jpg

Papa heeft a miljard dollar zakgeld aan mamma achtergelaten.
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/soha88%20Small%20Web%20view.jpg


heb je CASH bij je?
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/68%20Small%20Web%20view.jpg Goed zo Afrux. Je geeft de zionisten alleen maar wind in hun zeilen. Door hun leugenachtige propaganda te steunen.

Afrux
25-11-04, 19:58
Geplaatst door Al Sawt
Goed zo Afrux. Je geeft de zionisten alleen maar wind in hun zeilen. Door hun leugenachtige propaganda te steunen.

haha, daar gaan de consperacy theorien alweer..

Ik was op zoek naar arabische sites en kwam deze tegen.

Hoe zo dan heeft hij geen Miljard dollar? I.p.v. de discussie aan te gaan en een beetje zelfkritiek te uiten, ga jij er alles bijhalen dat er niets toe doet. Typisch ontwijken van de realiteit? Kom terug op aarde!

Hoe is hij aangekomen? Kan een moslim (miljarden bezitten) terwijl de kinderen dood aan van de honger! Kan een moslim zijn vrouw 300000 dollar per maand toe sturen naar parijs terwijl kinderen dood gaan.


Moet ik voortaan uit Arabische sites alleen zaken naar voren halen die jou tevreden stellen?

Wat is dit voor een onzin reactie?

Al Sawt
25-11-04, 20:20
Geplaatst door Afrux
haha, daar gaan de consperacy theorien alweer..

Ik was op zoek naar arabische sites en kwam deze tegen.
Hoe kan je over consperacy praten als er geen bewijzen voor jouw aantijgingen bestaan?


Leg me eens uit, Afrux?

Geplaatst door Afrux

Hoe zo dan heeft hij geen Miljard dollar? I.p.v. de discussie aan te gaan en een beetje zelfkritiek te uiten, ga jij er alles bijhalen dat er niets toe doet. Typisch ontwijken van de realiteit? Kom terug op aarde! Geloof jij het zelf dat Arafat $1 miljaard heeft weggesluisd?

Hoe kan iemand die dag en nacht door een van de beste geheime diensten(mossad) gecontroleert wordt, 100en miljoenen wegsluizen en dat ongezien?


Als je rationeel gaat nadenken, wordt je verwijten dat je geen zelfkritiek bezit. Afrux probeer zelfkritiek niet te verwarren met zelfhaat.

Geplaatst door Afrux

Hoe is hij aangekomen?
Als jouw bewegingsruimte heel erg klein is en je wordt door ziektes overmand, dan ga je vanzelf opzwellen. En Arafat was in zijn laatste levensdagen heel erg magertjes. Misschien had Zion TV jouw een andere voorstelling van zaken gegeven.


Geplaatst door Afrux

Kan een moslim (miljarden bezitten) terwijl de kinderen dood aan van de honger!
Nu zijn het miljarden geworden? Hij wordt met alinea`s rijker.
Kinderen zijn de slachtoffer van de bezetting van een racistische agressor en niet van Arafat.

Geplaatst door Afrux
Kan een moslim zijn vrouw 300000 dollar per maand toe sturen naar parijs terwijl kinderen dood gaan.Als Arafat een moslim was dan was ie de grondlegger van Hamas en niet van een seculiere en links gerorienteerde beweging ala PLO. En waarom ga jij mensen hun Moslimzijnde aanspreken als ze in jouw ogen slecht zijn? Probeer je de Islam in diskrediet te brengen door slechte moslims aan te kaarten?

En waar zijn de bewijzen dat Suha Arafat per maand 300.000 dollar van Arafat krijg?
Mensen kunnen alleen dingen roepen en aandikken, maar het staven met bewijzen is een andere koek.


Geplaatst door Afrux

Moet ik voortaan uit Arabische sites alleen zaken naar voren halen die jou tevreden stellen?

Wat is dit voor een onzin reactie? Je mag alleen zaken aankaarten die ook gestaafd worden door feiten. Vele Arabische sites zijn verre van waarheidsgetrouw.

delirious
25-11-04, 20:23
Geplaatst door Lugh
Ze hebben daar zelf geen enkel probleem mee, getuige de beelden van zijn begrafenis. Dus waarom zouden wij ons er dan wel druk om maken?

Zijn opvolger zal ook wel niet veel beters brengen, als ze tenminste die bajesklant kiezen. Maar nogmaals, 't is de wil van dat volk.


Mee eens, als je een dictator bent die in naam van het Palestijnse volk strijdt.
Iemand die de een eeuwigheid bezig is de " Zionistische bezetter te bestrijden " wake the fxxxK up and smell the coffee" .

Het hele PLO decenia heb ik zelfs, voordat ik kon lezen en schrijven NIETS maar dan ook NIETS van wijlen Arafat gezien wat er op duidt op een beter leven voor het Palestijnse volk.

Deze man ongeacht zijn status heeft in mijn ogen absoluut geen tegengas kunnen bieden tegen RECHTS Sharon.

Te quiero
25-11-04, 22:57
Geplaatst door Al Sawt
Hoe kan je over consperacy praten als er geen bewijzen voor jouw aantijgingen bestaan?


Leg me eens uit, Afrux?
Geloof jij het zelf dat Arafat $1 miljaard heeft weggesluisd?

Hoe kan iemand die dag en nacht door een van de beste geheime diensten(mossad) gecontroleert wordt, 100en miljoenen wegsluizen en dat ongezien?


Als je rationeel gaat nadenken, wordt je verwijten dat je geen zelfkritiek bezit. Afrux probeer zelfkritiek niet te verwarren met zelfhaat.

Als jouw bewegingsruimte heel erg klein is en je wordt door ziektes overmand, dan ga je vanzelf opzwellen. En Arafat was in zijn laatste levensdagen heel erg magertjes. Misschien had Zion TV jouw een andere voorstelling van zaken gegeven.


Nu zijn het miljarden geworden? Hij wordt met alinea`s rijker.
Kinderen zijn de slachtoffer van de bezetting van een racistische agressor en niet van Arafat.
Als Arafat een moslim was dan was ie de grondlegger van Hamas en niet van een seculiere en links gerorienteerde beweging ala PLO. En waarom ga jij mensen hun Moslimzijnde aanspreken als ze in jouw ogen slecht zijn? Probeer je de Islam in diskrediet te brengen door slechte moslims aan te kaarten?

En waar zijn de bewijzen dat Suha Arafat per maand 300.000 dollar van Arafat krijg?
Mensen kunnen alleen dingen roepen en aandikken, maar het staven met bewijzen is een andere koek.

Je mag alleen zaken aankaarten die ook gestaafd worden door feiten. Vele Arabische sites zijn verre van waarheidsgetrouw.
Je bent heeeel, heeeeel, heeel erg naive.
Waren Fernando en Imelda Marcos niet goed bewaakt. Kortom welke corrupte staatshoofd was niet goed bewaakt?

Verder, waar er rook is is er vuur.

Al Sawt
25-11-04, 23:42
Geplaatst door Te quiero
Je bent heeeel, heeeeel, heeel erg naive.
Waren Fernando en Imelda Marcos niet goed bewaakt. Kortom welke corrupte staatshoofd was niet goed bewaakt?

Verder, waar er rook is is er vuur. Voordat jij mij van naieviteit gaat beschuldigen, moet je eerst feiten gaan overwegen.

Want dienden Marcos en zijn egaa onder een bezetter die elke stap van hun controleerde?

Voorts was het al onder de regeerperiode van Marcos bewijzen dat ie geld wegsluisde naar buitenlandse rekeningen.

Dus eerst zaken overwegen en dan mensen beschuldigen van een of andere kenmerk.

Onno26
25-11-04, 23:57
Mag ik alvast een voorspelling doen.
De Palestijnen gaan bij de volgende verkiezingen massaal kiezen voor Barghouti, ofwel een terrorist die 14 keer levenslang plus dertig jaar uitzit. Dit gaat wederom een situatie creeren waarin Israel niemand heeft om mee overleggen. De situatie van de Palestijnen gaat weer niet verbeteren, en zoals wel vaker zal het weer zijn oorzaak hebben in de collective domheid van het Palestijnse volk.

Te quiero
26-11-04, 00:06
Geplaatst door Al Sawt
Voorts was het al onder de regeerperiode van Marcos bewijzen dat ie geld wegsluisde naar buitenlandse rekeningen.

. Hoe ben je hiervan zo zeker? Heb jij ook bewijzen hiervan?
Via dezelfde kanalen "weten" we dat Arafat ook corrupt is.

Al Sawt
26-11-04, 00:08
Geplaatst door Onno26
Mag ik alvast een voorspelling doen.
De Palestijnen gaan bij de volgende verkiezingen massaal kiezen voor Barghouti, ofwel een terrorist die 14 keer levenslang plus dertig jaar uitzit. Dit gaat wederom een situatie creeren waarin Israel niemand heeft om mee overleggen. De situatie van de Palestijnen gaat weer niet verbeteren, en zoals wel vaker zal het weer zijn oorzaak hebben in de collective domheid van het Palestijnse volk. Wat zijn sommige mensen, raszuivere klootzakken. Sorry voor mijn bewoordingen! Maar als mensen als Onno de schuld van de Palestijnse leed bij de Palestijnen leggen en daarmee de racistische agressor Israel vrijspreken, dan heb ik geen respect voor dat slag soort van de mensheid.

Al Sawt
26-11-04, 00:15
Geplaatst door Te quiero
Hoe ben je hiervan zo zeker? Heb jij ook bewijzen hiervan?
Via dezelfde kanalen "weten" we dat Arafat ook corrupt is. Dus tegenwoordig moeten we bewijzen dat mensen onschuldig zijn. Wat vreemd? Eerst ben ik naief nu moet ik met bewijzen overboord komen?

Belangrijkste principe waar rechtsysteem op drijft is:
Men dient beschuldigingen staven met bewijzen. Of je bent onschuldig tot het tegendeel bewijzen is.

Te quiero
26-11-04, 00:38
Geplaatst door Al Sawt
Dus tegenwoordig moeten we bewijzen dat mensen onschuldig zijn. Wat vreemd? Eerst ben ik naief nu moet ik met bewijzen overboord komen?

Belangrijkste principe waar rechtsysteem op drijft is:
Men dient beschuldigingen staven met bewijzen. Of je bent onschuldig tot het tegendeel bewijzen is.

Je begreep mijn vorige reactie verkeerd.
Je schreef dat wij niet zeker waren dat Arafat corrupt was.

Daarna schreef je over Fernando en Imelda Marcos alsof je zeker wist dat zij corrupt waren. Hoe weet je dit zo zeker? Van de media?

Precies, langs dezelfde kanalen weten we dat Arafat en de mensen om hem heen corrupt waren.

Afrux
26-11-04, 09:46
Geplaatst door Te quiero
Je begreep mijn vorige reactie verkeerd.
Je schreef dat wij niet zeker waren dat Arafat corrupt was.

Daarna schreef je over Fernando en Imelda Marcos alsof je zeker wist dat zij corrupt waren. Hoe weet je dit zo zeker? Van de media?

Precies, langs dezelfde kanalen weten we dat Arafat en de mensen om hem heen corrupt waren.

het hele palestijns volk weet het ook. Iedereen weet dat Arafat gedegradeerd was tot een ordinaire corrupte leider zoals al zijn broeders. Iedereen weet sinds jaar en dag dat hij weg sluisde naar zijn prive rekeningen. Maar sommige die kunnen emotie en rationalisme niet uit elkaar halen, helaas...

Lugh
26-11-04, 09:51
Geplaatst door Al Sawt
Wat zijn sommige mensen, raszuivere klootzakken. Sorry voor mijn bewoordingen! Maar als mensen als Onno de schuld van de Palestijnse leed bij de Palestijnen leggen en daarmee de racistische agressor Israel vrijspreken, dan heb ik geen respect voor dat slag soort van de mensheid.
Je hoeft geen excuses te maken hoor, dat soort scheldwoorden zijn we gewend van domme extremistische fundies. Maar ik heb ook weinig respect voor jou dat je blijft ontkennen dat die Arafat net zo corrupt als al zijn Arabische broeders was. Hoe is het anders in godsnaam mogelijk dat die Suha zo'n welvarend leven kon leiden in Parijs. Alleen de hotelsuite van deze koopzieke vrouw kostte al 10.000 euro per nacht. En waarom zou Arafat er anders zo'n financieele chaos op nahouden waar hij enkel zelf wijs uit kon en niemand controle op mocht houden.

Onno26
26-11-04, 21:27
Wat zijn sommige mensen, raszuivere klootzakken. Sorry voor mijn bewoordingen! Maar als mensen als Onno de schuld van de Palestijnse leed bij de Palestijnen leggen en daarmee de racistische agressor Israel vrijspreken, dan heb ik geen respect voor dat slag soort van de mensheid.

Ik ben in ieder geval eerlijk genoeg om Palestijnen niet te ontzien. Ik zie ze niet als zielige stakkers die geexcuseerd moeten worden voor hun keuzes en gedrag. Het is een historisch feit dat Palestijnen als collectief constant de verkeerde keuze maken. Toen de hele wereld Saddam wilde aanpakken tijdens golfoorlog deel 1 steunde Arafat Saddam, daarmee ook de goodwill onder de arabieren verspelend.

Toen ze in 48 een staat op de helft van het gebied van Israel/Palestina konden krijgen zieden ze nee, en hoopten ze op steun van hun machtige arabische broeders.
Ondertussen zijn er in de laatste vijftig jaar MEER Palestijnen omgebracht door Arabische broeders dan door de Israeliers, EN mogen ze hopen ooit nog 22% procent te krijgen.

ENZENZ.

Ik hou de Palestijnen helemaal niet verantowwrdelijk voor alles wat er gebeurt, maar ik ben niet verblind genoeg om niet te zien dat de Palestijnen de dingen niet erg slim aanpakken.

Al Sawt
27-11-04, 17:23
Geplaatst door Te quiero


Je begreep mijn vorige reactie verkeerd.
Je schreef dat wij niet zeker waren dat Arafat corrupt was.

Daarna schreef je over Fernando en Imelda Marcos alsof je zeker wist dat zij corrupt waren. Hoe weet je dit zo zeker? Van de media?

Precies, langs dezelfde kanalen weten we dat Arafat en de mensen om hem heen corrupt waren. Amerikaanse autoriteiten hadden in de jaren 80 al bewijzen, dat Ramos geld naar Zwitserse rekeningen door sluisde.

Bij Arafat zijn er geen bewijzen, alleen maar aantijgingen.

Al Sawt
27-11-04, 17:42
Geplaatst door Lugh
Je hoeft geen excuses te maken hoor, Bedankt voor je begrip. Je steekt een hart onder mijn riem.

Geplaatst door Lugh

dat soort scheldwoorden zijn we gewend van domme extremistische fundies.Wederom bedankt voor je complimenten. Maar alleen jammer dat je mij van domheid beticht. Vooral als je beseft dat niemand en dan nog niemand mijn ongelijkheid heeft bewijzen op onderwerp Palestina. Dus bespaar me je aantijgingen.

Geplaatst door Lugh

Maar ik heb ook weinig respect voor jou dat je blijft ontkennen dat die Arafat net zo corrupt als al zijn Arabische broeders was. Lezen, vriend! Ik heb nooit en te nimmer beweert dat Arafat niet corrupt is. Maar ik betwijfel dat Arafat miljarden $ naar zijn Vrouw heeft doorgesluisd en ik wordt gesterkt met feiten.


Corruptie komt vaak voor en vooral in systemen die door oorlogen en bezetting geplaagd worden. Voorts kijken we liever naar PA dan naar Israel.


Waardoor we niet hoeven in te zien dat Israel een bananenreplubliek is net als andere landen om haar heen. Dat corruptie binnen Israel gemeengoed is en dat het tot hoogste regionen van het politiek komt.

Geplaatst door Lugh

Hoe is het anders in godsnaam mogelijk dat die Suha zo'n welvarend leven kon leiden in Parijs. Alleen de hotelsuite van deze koopzieke vrouw kostte al 10.000 euro per nacht.Je beticht mij van domheid, maar je verzaakt op gebied van slimheid. Want anders had je moeten weten dat Suha een eigen appartement heeft en dat Suha zowel

Geplaatst door Lugh

En waarom zou Arafat er anders zo'n financieele chaos op nahouden waar hij enkel zelf wijs uit kon en niemand controle op mocht houden. Omdat PA een chaos is. Probeer een goed georganiseerde staatsapparaat op na te houden in tijden van bezetting.

P.S.

Ik had nog meer hekel aan Arafat gehad, dan menig anderen. In mijn ogen is Arafat een verrader. Hij had het lef gehad om een een valse vrede met Israel te sluiten en de Israelische bezetting te legitimeren.

Je mag gerust mij een extremist of een fundamentalist noemen. Want alleen mijn ego wordt erdoor gestreeld.

Al Sawt
27-11-04, 17:57
Geplaatst door Onno26
Ik ben in ieder geval eerlijk genoeg om Palestijnen niet te ontzien. Ik zie ze niet als zielige stakkers die geexcuseerd moeten worden voor hun keuzes en gedrag. Het is een historisch feit dat Palestijnen als collectief constant de verkeerde keuze maken.Kan je de feiten opnoemen? Of doel je op de zogenaamde vredesakkoorden die Israel aan de Palestijnen heeft voorgelegd?
Vredesakkoorden die inhielden dat een toekomstige Palestijnse staat uit losse verzameltjes van townships zal bestaan.

En dat de recht van terugkeer voor Palestijnse ontheemden, zal vervallen. Schandalig! Vooral als je beseft dat recht van terugkeer van vluchtelingen; een waarde is die in de int. recht verankerd is.


Geplaatst door Onno26

Toen de hele wereld Saddam wilde aanpakken tijdens golfoorlog deel 1 steunde Arafat Saddam, daarmee ook de goodwill onder de arabieren verspelend. Alleen Arafat heeft de goodwill van Arabieren verspeeld. Geldkraan vanuit SA, Oman en Golfregio ging van PLO naar Hamas. Voorts was het niet zijn daad om Saddam te steunen, maar om vrede met Israel na te streven die hem de goodwill heeft gekost.

Geplaatst door Onno26

Toen ze in 48 een staat op de helft van het gebied van Israel/Palestina konden krijgen zieden ze nee, en hoopten ze op steun van hun machtige arabische broeders. Zou jij JA zeggen tegen een vijand die jouw land komt inpikken op basis van een obscure en vooral leugenachtige claim van 2000 jr.? Vertel me eens Onno, wat konden de Palestijnen anders doen?
Geplaatst door Onno26


Ondertussen zijn er in de laatste vijftig jaar MEER Palestijnen omgebracht door Arabische broeders dan door de Israeliers,. Bewijzen?

Geplaatst door Onno26

EN mogen ze hopen ooit nog 22% procent te krijgen
ENZENZ. Nee. De Israeliers mogen hopen dat ze in de toekomst nog zullen bestaan. Wij zullen vroeg of laat terugkomen, maar dan sterker en met een meer vernietigende kracht. Dus vergis je niet door te beweren dat de Palestijnen de verliezers zijn.

Geplaatst door Onno26

Ik hou de Palestijnen helemaal niet verantowwrdelijk voor alles wat er gebeurt, maar ik ben niet verblind genoeg om niet te zien dat de Palestijnen de dingen niet erg slim aanpakken. Nee je bent totaal niet verblind. Alleen zit je constant de schuldvraag richting de voeten van de Palestijnen te schuiven.

Dat Israel de bezetter is, dat Israel daarmee internationale recht schendt en volgens die recht de gebieden onmiddelijk dient op te ruimen, dat ziet Onno niet. Want tenslotte is hij niet genoeg verblind.

Te quiero
27-11-04, 18:03
Geplaatst door Al Sawt
Bij Arafat zijn er geen bewijzen, alleen maar aantijgingen.
Blijf maar dromen. Negeer alle negatieve nieuws over Arafat.

Al Sawt
27-11-04, 18:13
Geplaatst door Te quiero
Blijf maar dromen. Negeer alle negatieve nieuws over Arafat. Is dit alles wat je nog kan toevoegen? Heb je geen argumenten meer? Is het zo moeilijk bronnen te vinden dat Arafat miljarden voor zijn eigen gewin heeft doorgesluisd? Want jij en de gehele Pro-Israel kliek is er van overtuigd.
Dus kom maar op met bewijzen en help mij uit mijn dromen.

Onno26
27-11-04, 21:39
Kan je de feiten opnoemen? Of doel je op de zogenaamde vredesakkoorden die Israel aan de Palestijnen heeft voorgelegd?

Ik doel op '48, op de verschillende vredesakkoorden, de houding van de Palestijnen tijdens golfoorlog 1, hun reactie op de torens in NY, de keuze voor de eerste en tweede intifada.
Ze kiezen standaard voor de verkeerde partij denkende dat het ze wat oplevert. Ze zijn door al die jaren 28% extra verloren.


En dat de recht van terugkeer voor Palestijnse ontheemden, zal vervallen. Schandalig! Vooral als je beseft dat recht van terugkeer van vluchtelingen; een waarde is die in de int. recht verankerd is.

Dat geld overigens alleen voor mensen die ook daadwerkelijk in Israel geboren zijn. Het is nu 56 jaar geleden. Nog heel eventjes en dan gaat ook die vlieger niet meer op. Schandalig misschien, maar vooral de realiteit.


Zou jij JA zeggen tegen een vijand die jouw land komt inpikken op basis van een obscure en vooral leugenachtige claim van 2000 jr.? Vertel me eens Onno, wat konden de Palestijnen anders doen?

Het gaat niet om wat de Israeliers claimden. Het gaat erom dat de VN toen besloot dat er een Israel mocht komen. Samen met een Palestina.
De Israeliers zeiden ja, en hebben nu een land. De Palestijnen zeiden nee en hebben nu geen land en een hoop gezeik.
Vinden dat Israels claim obscuur en leugenachtig is is heel interessant maar levert geen kloot op.


Bewijzen?
Ik ga hier geen linkjes zetten omdat de feiten algemeen bekend zijn, maar zoek eens op google naar Black September voor de moordpartijen van Jordanie en Libanon rond 1982 voor de Libanese vriendelijkheid.


Nee. De Israeliers mogen hopen dat ze in de toekomst nog zullen bestaan. Wij zullen vroeg of laat terugkomen, maar dan sterker en met een meer vernietigende kracht. Dus vergis je niet door te beweren dat de Palestijnen de verliezers zijn.

Dit dreiggelul levert al 56 jaar helemaal niks op. En het is ook deze irrealistische "hoop" voor de toekomst die de situatie voor de Palestijnen steeds slechter en moeilijker maakt.


Nee je bent totaal niet verblind. Alleen zit je constant de schuldvraag richting de voeten van de Palestijnen te schuiven.

Nee, ik vind de schuldvraag gewoon niet zo bijster interessant. Wat ik wel interessant vind is NU, zo snel mogelijk een oplossing voor het probleem.


Dat Israel de bezetter is, dat Israel daarmee internationale recht schendt en volgens die recht de gebieden onmiddelijk dient op te ruimen, dat ziet Onno niet. Want tenslotte is hij niet genoeg verblind

Als je nog niet doorhebt dat Israel de steun heeft van de landen die de dienst uitmaken, en dat de situatie van de Palestijnen er alleen beter op wordt als zij betere relaties hebben met die landen dan wordt het niks.
Gelijk hebben is leuk, een land hebben leuker.

Maarten
28-11-04, 06:16
Arafat heeft het fantastisch gedaan.
In het westen bestaat helemaal geen leider, die ze na 36 jaar nog steeds willen!
Verder wordt wel vergeten dat die man precies het soort Arabische leider is zoals wij die willen. De man heeft namelijk aan éen stuk door pleidooien staan houden voor toepassing van de VN-regels.

Wie weet heeft ie de Palestijnen belazerd. Maar die schade is maar een schijntje van de schade die de Israeli's veroorzaakt hebben.

Verder heeft hij niets voor zijn volk voor elkaar gekregen. Maar dat kan ook niet. Oorzaak van het conflict is, dat de Israeli's staads meer gebied willen, en dat enkel kan lukken zolang er nog geen vrede is. Daarom rekken ze de zaak, en hebben in 36 jaar tijd al heel wat weten in te pikken. Ze noemen het zelf "omstreden gebied" he? Dan weet je genoeg he? Al dat gedonder rond het geweld van Hamas dient enkel om de media bezig te houden. En dat werkt.

Sharon kun je echt een succes noemen, omdat hij voor de Israeli's weer 5 jaar tijdwinst boekte.
En dat hij 5 jaar lang niets aan vrede deed, en zelfs weigerde met de leider van de tegenpartij te praten, terwijl hij wat loopt te klagen over geweld, terwijl hij permanent gebied bezet houd, en daar miljoenen kogels in dumpt daar krijgt hij hier nog begrip voor ook. Achterllijk land, dat Nederland. Ligt totaal overhoop met zijn normen en waarden. En dan klagen ze nog als daar moeilijkheden van komen.

Afrux
28-11-04, 11:20
We moeten twee zaken strikt uit elkaar scheiden.

De ellende die israel heeft veroorzaakt en zal blijven veroorzaaken is onmenselijk en gaat alle menselijke waardigheid te boven. Daar zijn de meeste denk ik het overeens. Het ergste is dat niemand een einde aan kan maken. Zoals Perez op aljazeera zei: Geen enkel militaire macht in de wereld die israel beslissingen zal opleggen. We doen in de eerste plaats wat wij willen. Daar heeft gelijk in, want de arabiertjes hoor je niet. Zij zijn terug getrokken in hun grotjes. Of zoals IBN KHaldoun het al eeuwen geleden zei: De Arabieren zijn een laf volk. Ze kunnen enkel over zwakkere en weerloze volkeren regeren. Zodra er een beetje tegenstand is dan vluchten ze als de grootste lafaards. 22 zogenaamde arabische landen, die een kelinere BNP hebben dan Spanje (ondanks al die olie), waar 5 keer minder boeken worden uiteggeven dan bijvoorbeeld in Griekenland, waar ieder vernieuwende stem opgepakt wordt, waar toegang tot internet 3% is, waar de meerderheid van de mensen analfabet is, waar de rechten van vrouwen met de voeten getreden worden, dit en meer feiten komen uit ARAB HUMAN REPORT (geschreven door arabieren)... Deze landen zijn een lachertje van de wereld geworden. Zij hebben geen waarde en worden door iedereen gesubmissioned. Het ergste dat ze in hun ellende heel de moslim gemeenschap mee slepen (meer dan 80%) en de islam degrederen tot een haat en geweld instrument door de extremisten en tot een islam voor eigendoeleinden door de regimes.


Maar de wreedheden van Israel e haar handlangers moet geen reden zijn om de misdaden van Arafta (die velen zonder enige vorm van proces heeft opgesloten of uitgeschakeld (palestijnen), om het niet te hebebn over de andere burgerslacht5offers te rechtvaardigen.

sméagol
28-11-04, 12:34
Geplaatst door Afrux
http://arabtimes.com/
Meer van dit soort zaken over de andere arabische leiders (Incl M6)


heb je CASH bij je?
http://arabtimes.com/all%20the%20photo/68%20Small%20Web%20view.jpg


:moe: omgedraaide wereld man met hoofddoek vrouw zonder :ninja:

Al Sawt
28-11-04, 18:44
Geplaatst door Onno26
Ik doel op '48, op de verschillende vredesakkoorden, de houding Welke verschillende vredesakkoorden???????? Zit je ze te dromen? Alleen de onderhandelingen vanaf de Madrid conferentie in de jaren 90 hebben geleid tot valse vredesakkoorden.

Misschien doel je op de aanbod van UN. Maar laten we redelijk zijn, Onno. Zal jij een verdrag accepteren die stukken van jouw grondgebied aan mensen gaat schenken die als bezetters uit Europa komen? Ik niet en de Palestijnen ook niet. En de Israeliers zullen vroeg of laat spijt krijgen dat zij de gene waren die geen oprechte vrede streefden.


Geplaatst door Onno26

van de Palestijnen tijdens golfoorlog 1, hun reactie op de torens in NY, Alleen de politieke leiding van PLO heeft de zijde van Saddam gekozen. Hamas heeft de zijde van SA en Golfstaten gekozen die haar veel goodwill heeft geleverd van die staten.

Wat betreft de reacties van de aanslagen van 11-9, ik heb alle begrip voor de Palestijnen dat ze gingen juichen. Tenslotte is VS medeverantwoordelijk voor hun situatie.

Geplaatst door Onno26


de keuze voor de eerste en tweede intifada. Geheel mee eens. Als je onder een bezetting leeft, moet je die accepteren en niet tegen verzetten. Tuurlijk Onno, jouw wereldbeeld is totaal vervormd door jouw sympahtie voor Ka.nkergezwel Israel.

Geplaatst door Onno26


Ze kiezen standaard voor de partij denkende dat het ze wat oplevert. Ze zijn door al die jaren 28% extra verloren. Waar praten we over? 28%! Ze hebben recht op 100% en niet minder. De Palestijnen beseffen terdege dat zij de gene zijn die op lang termijn gaan winnen. Arabische despoten zijn niet voor eeuwig en automatisch is Israel niet voor eeuwig. Voorts is hun keuze begrijpelijk. Zij hebben geen keus en Saddam was in die tijd een hele geschikte bondgenoot. Alleen jammer dat ie Koeweit was binnen gevallen. Hij had uitstekende plannen met Israel.





Geplaatst door Onno26


Dat geld overigens alleen voor mensen die ook daadwerkelijk in Israel geboren zijn. Het is nu 56 jaar geleden. Nog heel eventjes en dan gaat ook die vlieger niet meer op. Schandalig misschien, maar vooral de realiteit. Die vlieger gaat nog steeds op. Want Israel wilt nog steeds miljoenen Joden naar Israel laten migreren. Voorts hadden de Israeliers geen rekening gehouden met de Palestijnen die daar geboren en getogen zijn. Die werden allemaal verdrijven en waarom moeten wij rekening mee houden?

Geplaatst door Onno26



Het gaat niet om wat de Israeliers claimden. Het gaat erom dat de VN toen besloot dat er een Israel mocht komen. Samen met een Palestina.
De Israeliers zeiden ja, en hebben nu een land. De Palestijnen zeiden nee en hebben nu geen land en een hoop gezeik.
Vinden dat Israels claim obscuur en leugenachtig is is heel interessant maar levert geen kloot op. Als ik de Israeliers was zou ik ook ja zeggen. Als alle zigeuners bij elkaar komen en ze krijgen op die plaats eigen grondgebied, dan zijn ze gek als ze geen ja zeggen.

Waar hebben we het in godsnaam over? Een bij elkaar aangeharkte volkje komt op basis van een valse volksvertelling uit het oudheid naar Palestina, om die gebied te claimen en rechtmatige eigenaars te verdrijven. Dan komt Onno met VN resoluties, om de valse Israelische claim gelijk te schakelen met die van de Palestijnen.

Onno,

Eens voor altijd ga ik duidelijkheid scheppen omtrent VN resoluties. In onze(alle Arabische volkeren) ogen staat die VN resolutie gelijk, hoe Hitle. r de verdrag van Versailles zag.


Geplaatst door Onno26

Ik ga hier geen linkjes zetten omdat de feiten algemeen bekend zijn, maar zoek eens op google naar Black September voor de moordpartijen van Jordanie en Libanon rond 1982 voor de Libanese vriendelijkheid. Alleen vergat je te vertellen te zeggen door wie ze die kampen in zijn gejaagd en door wie ze geholpen zijn. Maar die verhaal ken je zeker niet. Geloof mij maar de moordpartijen in Deir Yassine en alle andere Palestijnse steden als Haifa getuigen van Nazi-praktijken. Wantoestanden in Libanon en Jordanie zijn maar een topje van een ijsberg.


Geplaatst door Onno26


Dit dreiggelul levert al 56 jaar helemaal niks op. En het is ook deze irrealistische "hoop" voor de toekomst die de situatie voor de Palestijnen steeds slechter en moeilijker maakt. Ook als er 2000 jr. voorbij gaat, we zullen en moeten Palestina heroveren. Je mag het afdoen als dreiggelul. Maar vergeet een ding niet: Israel is omsingeld door Arabische staten en demografische en politiek ontwikkelingen binnen en buiten Israel zijn in haar nadeel. En dat is verre van irrealistisch.



Geplaatst door Onno26

Nee, ik vind de schuldvraag gewoon niet zo bijster interessant. Wat ik wel interessant vind is NU, zo snel mogelijk een oplossing voor het probleem.Volgens Internationale recht moet je eerst de schuldvraag defenieren en dan daarop een oplossing zoeken.



Geplaatst door Onno26

Als je nog niet doorhebt dat Israel de steun heeft van de landen die de dienst uitmaken, en dat de situatie van de Palestijnen er alleen beter op wordt als zij betere relaties hebben met die landen dan wordt het niks. Dus niet. Die landen die Israel steunen zullen alles behalve bereid zijn om Israel met mankrachten bij te staan. Vooral als je beseft dat dat de grootste mankement voor Israel is. En stel je voor dat alle Arabische landen een economisch, politieke en vooral militaire blok vormen, zullen die landen Israel nog steunen? Nu wel, omdat de Arabische leiders verdeeld zijn en alleen kijken naar hun eigen gewin. Maar dat zal niet voor eeuwig zijn.


Geplaatst door Onno26

Gelijk hebben is leuk, een land hebben leuker. Een land in de toekomst terug heroveren en een vernietigende rekening presenteren is het leuktst van allemaal.

Lugh
28-11-04, 18:49
Geplaatst door Al Sawt
En stel je voor dat alle Arabische landen een economisch, politieke en vooral militaire blok vormen, zullen die landen Israel nog steunen? Nu wel, omdat de Arabische leiders verdeeld zijn en alleen kijken naar hun eigen gewin. Maar dat zal niet voor eeuwig zijn.
Leuke toekomstpraatjes, voorlopig zal het in elk geval niet gebeuren. En als de olie eenmaal op is zal ook niemand wakker liggen als de Arabieren een boycot beginnen. Waarschijnlijk kunnen ze dan enkel hulpgelden boycotten omdat ze weer zijn afgegleden naar het niveau van ontwikkelingslanden. :blij:

Al Sawt
28-11-04, 19:21
Geplaatst door Lugh
Leuke toekomstpraatjes, voorlopig zal het in elk geval niet gebeuren. En als de olie eenmaal op is zal ook niemand wakker liggen als de Arabieren een boycot beginnen. Waarschijnlijk kunnen ze dan enkel hulpgelden boycotten omdat ze weer zijn afgegleden naar het niveau van ontwikkelingslanden. :blij: Grappig, dat dit jouw enigste argument is.

Als olie op is dan stokt ook de wereldeconomie.

Je mag gerust wijzen naar andere alternatieve bronnen. Maar er bestaat geen enkele vervangmiddel die net zo veelzijdig is als olie. Voorts zijn de bekende olie voorraden tot 2100 verzekerd en in oliebronnen in MO zitten duidelijk nog meer capaciteiten. Bij een steeds grotere tekort aan olie, zal de vraagprijs alleen maar stijgen en stijgen. Dus jouw vlieger gaat niet op.

Lugh
28-11-04, 19:32
Geplaatst door Al Sawt
Grappig, dat dit jouw enigste argument is.

Als olie op is dan stokt ook de wereldeconomie.

Je mag gerust wijzen naar andere alternatieve bronnen. Maar er bestaat geen enkele vervangmiddel die net zo veelzijdig is als olie. Voorts zijn de bekende olie voorraden tot 2100 verzekerd en in oliebronnen in MO zitten duidelijk nog meer capaciteiten. Bij een steeds grotere tekort aan olie, zal de vraagprijs alleen maar stijgen en stijgen. Dus jouw vlieger gaat niet op.
Tegen de tijd dat de olie op is zal er allang een nieuwe brandstof zijn ontdekt. Het jaartal 2100 is trouwens wel heel optimistisch, waar heb je dat vandaan?

Maarten
28-11-04, 23:40
Geplaatst door Afrux

De ellende die israel heeft veroorzaakt .....Het ergste is dat niemand een einde aan kan maken.
Flauwe Kul!
Als Europa zijn grenzen dicht gooit voor Israel, is het zo bekeken!
Dan kiezen die eieren voor hun geld, en gaan eindelijk aan vrede werken!
Als de dichtbijzijndste vriend Amerika heet, dan willen ze ineens wel hoor!
Maar Europa wil niet. That's it!
Momenteel heeft Israel helemaal geen belang bij die vrede. Dat wordt hier maar moeilijk begrepen.
Leg maar eens een lijstje aan van ale nadelen die Israel van een vredesovereenkomst zou hebben, dan sta je nog te kijken hoeveel dat is.
En dat gaat ver hoor. Dat Zionisme drijft echt op de sfeer van agitatie die er voortdurend is. Als er staks geen gemeenschappelijke vijand meer is, dan kan de boel imploderen hoor. Dan krijgen ze al die rotzooi in eigen land. Die krijgen een groter normen- en waarden probleem dan wij hoor. Maar er is nog veel meer..

Arafat? Dat is geen heilig hoor. Er is best kritiek te leveren. Maar de vraag is door WIE?? Er is namelijk bijna niemand meer die het kan.
Israel niet. Wat die doen is al 100x zo erg.
Amerika ook niet, want die steunen daar al meer dan 60 jaar zaken, die totaal tegen de VN-regels zijn. Dat levert duiznden slachtoffers op, om maar te zwijgen van de rest. Dan prat je niet meer over een miljardje.
En Europa?
Moeten Europeanen van alle schurken die deelnamen aan dat conflict Arafat als eerste er uit pikken, om kritiek op te leveren, terwijl Europa zelf medeverantwoordelijk is voor het in stand houden van toestanden, die lijnrecht tegen de VN-regels zijn??!.. Europa kan in een hoekje kruipen hoor. Die kan zijn bek maar beter houden.

En dat miljardje van Arafat.. je moet naar de Hóofdzaken kijken! Arafat is de man die tientallen jaren om toepassing van de VN-beginselen heeft staan roepen, en het westen - niet in de laatste plaats Nederland - heeft er door zijn handel met Israel aan bijgedragen, dat Israel maar ongestoord door kan gaan met zijn landroof en andere inbreuken op de VN-regels. Zo zwart-wit ligt dat echt! Meestal is dat niet zo, maar hier wel! Ik noem dat middellen verschaffen hoor. En het lijden van dat volk, dat komt helemaal daar door, en niet door die miljard. Ik weet trouwens niet eens hoeveel daarvan foute boel is.

Maar begrijp je? De eerste die zijn bek open trekt, heeft 3 ton boter op zijn hoofd. Arabische leiders kunnen het ook al niet, want die zijn nóg rijker.
Blijft over Ashrawi! :)
En de VPRO! :D En de NCRV een beetje. Maar de rest van de media, daar zijn wat questions-to-ask over hoor!
Arafat was fout tussen nog veel erger fout.

Al Sawt
29-11-04, 00:48
Geplaatst door Lugh
Tegen de tijd dat de olie op is zal er allang een nieuwe brandstof zijn ontdekt. Het jaartal 2100 is trouwens wel heel optimistisch, waar heb je dat vandaan? Uit een pas gepubliceerde rapport van VN, die ik in de bieb van UVA heb gelezen.


Volgens die rapport zijn de exacte omvang van olievelden onbekend. Men vermoedt dat de olievelden van SA, Iran, Libie en Rusland veel groter zijn dat nu bekend. Domweg omdat die landen geen geld willen verspillen aan exacte onderzoeken, omdat de huidige aardolievelden nog voldoende capaciteiten hebben.

Wide-O
29-11-04, 06:44
Geplaatst door Al Sawt
Volgens die rapport zijn de exacte omvang van olievelden onbekend. Men vermoedt dat de olievelden van SA, Iran, Libie en Rusland veel groter zijn dat nu bekend. Domweg omdat die landen geen geld willen verspillen aan exacte onderzoeken, omdat de huidige aardolievelden nog voldoende capaciteiten hebben.

Dat klopt ook wel met de info die je krijgt (en volgens mij niet gekleurd is, of toch niet al te erg, ik doel op privé gesprekken met ingenieurs) van de oliemaatschappijen zelf. Daarbij moet je nog een verschil maken tussen de "proven reserves" (waarvan men weet dat ze economisch rendabel ontginbaar zijn) en de rest. Daarbovenop komt dat de ontginningstechnieken steeds verfijnder worden, en men nu al olie kan aanboren die tot voor kort "onbereikbaar" leek.

Enfin, geen pleidooi om niet naar alternatieven te zoeken, dat gebeurt trouwens zowiezo al. De omslag zal zijn: rentabiliteit.

Minder off topic: Al Sawt, zie jij de arabische landen ooit verenigen en minder verdeeld staan tegenover het Palestijnse volk ? Mind you, diezelfde vraag kun je stellen over Europa... onze buitenlandse politiek is hopeloos verdeeld, two-faced, en maakt de situatie alleen nog maar gecompliceerder.

Dat "rekening presenteren" ... klinkt wel eng volgens mij. Bouw je daar niet impliciet aan "volgende vergeldingen" en jarenlange burgeroorlogen eens die Palestijnse staat (zelfs in de vorm die jij voorstaat) er eenmaal is ?