PDA

Bekijk Volledige Versie : Nationalisme laait op



Orakel
25-11-04, 21:26
Tros in zee met Frans Bauer
Uitgegeven op 24 november 2004 om 13:43 uur

De Tros heeft een driejarig contract gesloten met Frans Bauer. Dat heeft de omroep woensdag bevestigd. Bauer en de Tros zijn deze samenwerking met name aangegaan om gezamenlijk Nederlandstalige muziek te promoten. Als een programma wordt ontwikkeld waaraan Bauer zijn medewerking verleent, krijgt de Tros de eerste keuze om het uit te zenden.


Het eerste programma van Bauer en de Tros is '1000 Sterren Stralen', dat momenteel op zaterdagavond te zien is. Bauer laat weten dat hij het bij het maken van het programma heel 'leuk' vindt om jonge artiesten te begeleiden. "Ik ga al jaren mee op de Tros-ledenreizen en ervaar dan dat de Grootste Famlie van Nederland écht bestaat", zegt de zanger. De omroep zelf is ook erg blij en zegt met Frans een echte 'familieman' te hebben binnengehaald. "Zijn populariteit onder onze achterban is gigantisch groot", laat mediadirecteur Huib Boermans weten.

Wat het eerstvolgende programma met Frans Bauer wordt, is nog niet bekend. Producent Reinout Oerlemans heeft onlangs laten weten wel weer een 'De Bauers'-achtig programma met Frans te willen maken.

Julien
25-11-04, 21:30
er is niks tegen nationalisme naar mijn idee. nederlanders mogen best wel meer vaderlandslievend worden.. dat is alleen maar goed voor je eigen trots.

waarom wordt nationalisme als iets vies gezien in Nederland eigenlijk?

~Panthera~
25-11-04, 21:31
Wordt dat nu het rollmodel ? :droef:

delirious
25-11-04, 21:31
Geplaatst door Orakel
Tros in zee met Frans Bauer
Uitgegeven op 24 november 2004 om 13:43 uur

De Tros heeft een driejarig contract gesloten met Frans Bauer. Dat heeft de omroep woensdag bevestigd. Bauer en de Tros zijn deze samenwerking met name aangegaan om gezamenlijk Nederlandstalige muziek te promoten. Als een programma wordt ontwikkeld waaraan Bauer zijn medewerking verleent, krijgt de Tros de eerste keuze om het uit te zenden.


Het eerste programma van Bauer en de Tros is '1000 Sterren Stralen', dat momenteel op zaterdagavond te zien is. Bauer laat weten dat hij het bij het maken van het programma heel 'leuk' vindt om jonge artiesten te begeleiden. "Ik ga al jaren mee op de Tros-ledenreizen en ervaar dan dat de Grootste Famlie van Nederland écht bestaat", zegt de zanger. De omroep zelf is ook erg blij en zegt met Frans een echte 'familieman' te hebben binnengehaald. "Zijn populariteit onder onze achterban is gigantisch groot", laat mediadirecteur Huib Boermans weten.

Wat het eerstvolgende programma met Frans Bauer wordt, is nog niet bekend. Producent Reinout Oerlemans heeft onlangs laten weten wel weer een 'De Bauers'-achtig programma met Frans te willen maken.

Er is inmiddels een Marokkaanse Bauert.
" Heimwee naar Marokko" zong hij laatst. :jumping:

Tomas
25-11-04, 21:34
Geplaatst door Julien
er is niks tegen nationalisme naar mijn idee. nederlanders mogen best wel meer vaderlandslievend worden.. dat is alleen maar goed voor je eigen trots.

waarom wordt nationalisme als iets vies gezien in Nederland eigenlijk?

't is een nogal beperkte visie. Maar voor zat mensen is 't t maximaal haalbare. Zolang ze niet gevaarlijk worden vind ik 't best.

Julien
25-11-04, 21:34
Geplaatst door delirious
Er is inmiddels een Marokkaanse Bauert.
" Heimwee naar Marokko" zong hij laatst. :jumping:

:D ja die heb ik wel eens gezien: hahah straks eist Verdonk van jullie nog dat jullie net zo worden als hij... of anders het land uit ;) :)

Julien
25-11-04, 21:38
Geplaatst door Tomas
't is een nogal beperkte visie. Maar voor zat mensen is 't t maximaal haalbare. Zolang ze niet gevaarlijk worden vind ik 't best.

ik denk gewoon dat jullie daar te nuchter voor zijn. kijk deze reactie bedoel ik nou.. waarom zijn mensen die nationalistisch zijn beperkt? ik snap niet waarom Nederland zo slecht met haar eigen taal/ cultuur en geschiedenis omgaat..

Pim Fortuyn wordt gekozen als grootste Nederlander.. wat een afgang!

Engels lijkt hier wel de 2e nationale taal te zijn, jullie taal wordt hierdoor een soort 2e rangs-Engels

Alles wordt overgenomen uit de VS, zonder kritiek bijna

De Nederlandse muziek is voor +/- 90% Engelstalig

De laatste tijd komt daar wel wat verandering in, maar ik blijf het maar raar vinden dat mensen hier niet eens trots zijn op hun eigen volkslied.

Orakel
25-11-04, 21:42
Geplaatst door Julien
:D ja die heb ik wel eens gezien: hahah straks eist Verdonk van jullie nog dat jullie net zo worden als hij... of anders het land uit ;) :)

:hihi:
Beter dat dan Sjonnie Sjordaan: "me pikketanussie, me pikketanussie"

~Panthera~
25-11-04, 21:43
Geplaatst door Orakel
:hihi:
Beter dat dan Sjonnie Sjordaan: "me pikketanussie, me pikketanussie"
-----------

O jee, hij is toch niet weer bezig met een come-back he ? :hihi:

Tomas
25-11-04, 21:46
Geplaatst door Julien
ik denk gewoon dat jullie daar te nuchter voor zijn. kijk deze reactie bedoel ik nou.. waarom zijn mensen die nationalistisch zijn beperkt? ik snap niet waarom Nederland zo slecht met haar eigen taal/ cultuur en geschiedenis omgaat..

Nationalisten vinden het land en de daarbij behorende cultuur waar ze net toevallig zijn geboren superieur, zonder meer. Zonder reden. Da's tamelijk beperkt. Vooral als je net toevallig in frankrijk geboren bent.


Pim Fortuyn wordt gekozen als grootste Nederlander.. wat een afgang!

Yep. Ze bestaan wel. Maar wat wil je nou? Wel nationalisme of niet?



Engels lijkt hier wel de 2e nationale taal te zijn, jullie taal wordt hierdoor een soort 2e rangs-Engels

Nee, hoor. We zijn alleen niet zo onzeker over onze eigen taal en zijn toekomst als die zijige franse mietjes die daar wetjes voor moeten bedenken. Ordinateur... Bah. Dankzij het engels wordt onze taal alleen maar rijker. Wij hebben een woord voor computers dat echt voor computers bestemd is, terwijl jullie en de engelsen een woord hebben dat ook rekenmachines en telmachines behelst. Veel te vaag en dubbelzinnig.



Alles wordt overgenomen uit de VS, zonder kritiek bijna


Bijna.



De Nederlandse muziek is voor +/- 90% Engelstalig


Er is altijd al goeie nl-se muziek gemaakt van doemaar tot boeien. Maar de engelstalige muziek doet 't gewoon beter. engels zingt ook gewoon beter. Maar soms wat nl of italiaans op zijn tijd doet ook. Variatie, meneer. Zolang het maar geen frans is.


De laatste tijd komt daar wel wat verandering in, maar ik blijf het maar raar vinden dat mensen hier niet eens trots zijn op hun eigen volkslied.

't volkslied suckt.

Orakel
25-11-04, 21:47
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

O jee, hij is toch niet weer bezig met een come-back he ? :hihi:

Dansje wagen?

~Panthera~
25-11-04, 21:51
Geplaatst door Orakel
Dansje wagen?
---------------

Met jou altijd :D, ZELFS op die.........ik krijg het me bek nie uit. :droef:

delirious
25-11-04, 21:53
Geplaatst door Orakel
:hihi:
Beter dat dan Sjonnie Sjordaan: "me pikketanussie, me pikketanussie"

Come on Orakel.

Zit volkszanger Minded Nederland nu te wachten op een Marokkaanse rukker die over "heimwee naar Marokko " zingt ?

Ik zie het meer als meeliften op kamper Bauerts succes.

Iemand een verklaring voor dit ongemak van mijn toetsenbord ?
Tik een Z in en krijg een Y.
Moet gvd een ? pasten.
Verdomde PC heb normaal een MAC.

Orakel
25-11-04, 21:57
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Met jou altijd :D, ZELFS op die.........ik krijg het me bek nie uit. :droef:

OOOHHH FOXIE FOXTROT MET JE ELASTIEKE BEEEENUH!

Orakel
25-11-04, 21:59
Geplaatst door delirious
Come on Orakel.

Zit volkszanger Minded Nederland nu te wachten op een Marokkaanse rukker die over "heimwee naar Marokko " zingt ?

Ik zie het meer als meeliften op kamper Bauerts succes.

Geintjuh gozert, geintjuh. Marokkanen rukken en zingen nooit tegelijkertijd.


Iemand een verklaring voor dit ongemak van mijn toetsenbord ?
Tik een Z in en krijg een Y.
Moet gvd een ? pasten.
Verdomde PC heb normaal een MAC.

rechtsonderin beeld (taakbalk) toetsenbord instellen op imperialistisch.

~Panthera~
25-11-04, 22:02
Geplaatst door Orakel
OOOHHH FOXIE FOXTROT MET JE ELASTIEKE BEEEENUH!
--------------------------

:schok: OMG !!!!!!!!!

Bedankt, maar ik blijf toch liever ziiten. :D

delirious
25-11-04, 22:09
Geplaatst door Orakel
Geintjuh gozert, geintjuh. Marokkanen rukken en zingen nooit tegelijkertijd.



rechtsonderin beeld (taakbalk) toetsenbord instellen op imperialistisch.

Thanks Orakel!! :duim:
Ik haat pc ´s :stomp:
Kan er niet mee omgaan, vandaar stoere praat :duivels:

FF serieus Apple is zo gebruiksvriendelijk. :engel:

Julien
25-11-04, 22:42
Geplaatst door Tomas
[B]Nationalisten vinden het land en de daarbij behorende cultuur waar ze net toevallig zijn geboren superieur, zonder meer. Zonder reden. Da's tamelijk beperkt. Vooral als je net toevallig in frankrijk geboren bent.
dat is dus de fout die veel mensen maken. ik ben overtuigd chauvinist/ nationalist..maar ik vind de Franse cultuur niet superieur. ik ben alleen zeer trots op mijn afkomst en mijn familie en mijn voorouders.


Yep. Ze bestaan wel. Maar wat wil je nou? Wel nationalisme of niet?
Een homofiele professor kiezen als grootste Nederlander met populistische ideeën die niks bereikt heeft in de politiek, noem ik geen nationalisme. Jullie hebben juist GROOTSE mensen om uit te kiezen, vooral voor zo'n klein k.ut-landje.. Nederland was een eeuw lang een wereldmacht!! vergeet dat niet.. en dan kiezen jullie Pim Fortuyn??!! tzz wat een historisch bewustzijn!


Nee, hoor. We zijn alleen niet zo onzeker over onze eigen taal en zijn toekomst als die zijige franse mietjes die daar wetjes voor moeten bedenken. Ordinateur... Bah. Dankzij het engels wordt onze taal alleen maar rijker. Wij hebben een woord voor computers dat echt voor computers bestemd is, terwijl jullie en de engelsen een woord hebben dat ook rekenmachines en telmachines behelst. Veel te vaag en dubbelzinnig.
geen respect voor je eigen taal dus.


Er is altijd al goeie nl-se muziek gemaakt van doemaar tot boeien. Maar de engelstalige muziek doet 't gewoon beter. engels zingt ook gewoon beter. Maar soms wat nl of italiaans op zijn tijd doet ook. Variatie, meneer. Zolang het maar geen frans is.
Op de radio hoor ik bijna alleen maar Engels, popartiesten kezen 9 van de 10 keer een Engelstalig nummer hier. Bij Idols wordt alleen Engels genomen. Wat een schande! Nederlands is misschien geen mooie taal, maar het is wel de NATIONALE taal. die taal hoor je te beschermen in de muziek. Kijk maar naar Duitsland, die beschermt haar taal wel goed. En Duits en Nederlands is qua 'schoonheid' 1 pot nat ;)


't volkslied suckt.
ik vind jullie volkslied eerlijk gezegd erg mooi, vooral de melodie. eerlijk gezegd mooier dan het volkslied van France of Italia.

delirious
25-11-04, 22:50
Geplaatst door Julien
dat is dus de fout die veel mensen maken. ik ben overtuigd chauvinist/ nationalist..maar ik vind de Franse cultuur niet superieur. ik ben alleen zeer trots op mijn afkomst en mijn familie en mijn voorouders.


Een homofiele professor kiezen als grootste Nederlander met populistische ideeën die niks bereikt heeft in de politiek, noem ik geen nationalisme. Jullie hebben juist GROOTSE mensen om uit te kiezen, vooral voor zo'n klein k.ut-landje.. Nederland was een eeuw lang een wereldmacht!! vergeet dat niet.. en dan kiezen jullie Pim Fortuyn??!! tzz wat een historisch bewustzijn!


geen respect voor je eigen taal dus.


Op de radio hoor ik bijna alleen maar Engels, popartiesten kezen 9 van de 10 keer een Engelstalig nummer hier. Bij Idols wordt alleen Engels genomen. Wat een schande! Nederlands is misschien geen mooie taal, maar het is wel de NATIONALE taal. die taal hoor je te beschermen in de muziek. Kijk maar naar Duitsland, die beschermt haar taal wel goed. En Duits en Nederlands is qua 'schoonheid' 1 pot nat ;)


ik vind jullie volkslied eerlijk gezegd erg mooi, vooral de melodie. eerlijk gezegd mooier dan het volkslied van France of Italia.

Goed bezig Jullieneke :duim:

Julien
25-11-04, 22:54
Geplaatst door delirious
Goed bezig Jullieneke :duim:

aaah ik voel me nu net een figurant bij Samson en Gert :D ;)