PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland onder water in nieuwe film



Mark
26-11-04, 12:15
Nederland onder water in nieuwe film

- Bron: Metro

Producent Paul Voorthuysen werkt aan een film die gaat over een fictieve watersnoodramp in 2008 in Nederland. Scenarist Wijo Koek schrijft het scenario. Voorthuysen kwam op het idee voor de film na het zien van een documentaire in het programma Zembla. Hierin werd gesuggereerd dat Nederland onder water zou kunnen komen te staan bij een zogenaamde dubbelstorm.

"Er zijn zeer reële scenario's denkbaar waarin Nederland ondanks alle dijken voor een groot deel onder water komt te staan", licht Voorthuysen toe. "Dat is het uitgangspunt van onze film." De film gaat 'Deltastorm' heten en valt te vergelijken met de Hollywood-film 'The day after tomorrow'. Hierin overstroom een deel van de Verenigde Staten door de opwarming van de aarde. "Alleen willen wij onze film realistischer maken", zo zegt de producent.

Het budget voor de film is ongeveer vier miljoen euro. De opnames moeten in 2006 gaan plaatsvinden

Marsipulami
26-11-04, 12:19
Geplaatst door Mark
Nederland onder water


:wohaa:

Mark
26-11-04, 12:20
Als het echt onder water loopt ga ik in Vlaanderen wonen.

plexus
26-11-04, 12:21
Geplaatst door Mark
." De film gaat 'Deltastorm' heten en valt te vergelijken met de Hollywood-film 'The day after tomorrow'.


jammer.. 4 miljoen naar de klote!

Mark
26-11-04, 12:21
De film wordt overigens mogelijk gemaakt met steun van de lobby van de nederlandse dijkenbouwers :vreemd:

wytze
26-11-04, 12:21
Mars,
ben je zo blij met het idee dat er dan zo'n stuk of zeven miljoen nederlanders naar belgie komen vluchten?

Mark
26-11-04, 12:22
Geplaatst door plexus
jammer.. 4 miljoen naar de klote!

Hmmm ja ok, maar we hebben in ieder geval weer wat wetenschappelijke feiten en scenarios geleerd van die film :duim:

plexus
26-11-04, 12:23
Geplaatst door Mark
Hmmm ja ok, maar we hebben in ieder geval weer wat wetenschappelijke feiten en scenarios geleerd van die film :duim:

dat kan ook met 4000 euro :tik:

Marsipulami
26-11-04, 12:24
Geplaatst door wytze
Mars,
ben je zo blij met het idee dat er dan zo'n stuk of zeven miljoen nederlanders naar belgie komen vluchten?

Als het een goeie film is dan lukt dat niet meer. Zoiets als in de film de Titanic waarbij het hele zootje met man en muis vergaat in kolkende waterstromen. :maf:

Mark
26-11-04, 12:25
Geplaatst door plexus
dat kan ook met 4000 euro :tik:

over 100 jaar wordt het belang van films als "The Avengers", "Anaconda" en "The day after tommorow" pas erkend :ego:

Mark
26-11-04, 12:25
Geplaatst door Marsipulami
Als het een goeie film is dan lukt dat niet meer. Zoiets als in de film de Titanic waarbij het hele zootje met man en muis vergaat in kolkende waterstromen. :maf:

Het is maar goed dat Belgie die gigantische dijk heeft gebouwd aan de Nederlandse grens :denk:

Marsipulami
26-11-04, 12:26
Ik zal maar zwijgen want straks moet ik net als Van der Ven 'onderduiken'. :nerveus:

Mark
26-11-04, 12:28
Geplaatst door Marsipulami
Ik zal maar zwijgen want straks moet ik net als Van der Ven 'onderduiken'. :nerveus:

Als Nederland onder water staat "duiken" we allemaal onder.

Marsipulami
26-11-04, 12:30
Geplaatst door Mark
Als Nederland onder water staat "duiken" we allemaal onder.

Kan jij eens niet uitleggen aan de lokale terroristen hoe je die stormvloedkering kan dynamiteren ? Waar moet je dan precies springladingen plaatsen ?

Mark
26-11-04, 12:32
Geplaatst door Marsipulami
Kan jij eens niet uitleggen aan de lokale terroristen hoe je die stormvloedkering kan dynamiteren ? Waar moet je dan precies springladingen plaatsen ?

Dat zeg ik lekker niet, ik ga ze geen ideeen geven :D

kaaskop
26-11-04, 12:32
Geplaatst door Marsipulami
Ik zal maar zwijgen want straks moet ik net als Van der Ven 'onderduiken'. :nerveus:

Geniet er nog maar van, na 2008 heb je niks meer om tegenaan te schoppen en blijven alleen dat miezerige baantje en die zeikerds thuis nog over.

Bofko
26-11-04, 12:33
Geplaatst door Marsipulami
Kan jij eens niet uitleggen aan de lokale terroristen hoe je die stormvloedkering kan dynamiteren ? Waar moet je dan precies springladingen plaatsen ?

Is allemaal niet nodig.
Je moet ergens op de goede plek een gaatje door de dijk boren. En ervoor zorgen dat Hansje Brinkers dat niet ziet.

wytze
26-11-04, 12:38
mars,
met het nieuwe "opvang in de regio" beleid en het tijdig waarschuwingssyteem in ned. kun je er zeker een paar miljoen verwachten.

louise_louise
26-11-04, 12:45
Geplaatst door Mark
Nederland onder water in nieuwe film

- Bron: Metro

Producent Paul Voorthuysen werkt aan een film die gaat over een fictieve watersnoodramp in 2008 in Nederland. Scenarist Wijo Koek schrijft het scenario. Voorthuysen kwam op het idee voor de film na het zien van een documentaire in het programma Zembla. Hierin werd gesuggereerd dat Nederland onder water zou kunnen komen te staan bij een zogenaamde dubbelstorm.

"Er zijn zeer reële scenario's denkbaar waarin Nederland ondanks alle dijken voor een groot deel onder water komt te staan", licht Voorthuysen toe. "Dat is het uitgangspunt van onze film." De film gaat 'Deltastorm' heten en valt te vergelijken met de Hollywood-film 'The day after tomorrow'. Hierin overstroom een deel van de Verenigde Staten door de opwarming van de aarde. "Alleen willen wij onze film realistischer maken", zo zegt de producent.

Het budget voor de film is ongeveer vier miljoen euro. De opnames moeten in 2006 gaan plaatsvinden

"Alleen willen wij onze film realistischer maken", zo zegt de producent.
:blij: :blij: :blij: , ja dat zal wel moeten met dat budget. das bij lange na niet genoeg voor de special effects zoals bij 'day after tomorrow'

wytze
26-11-04, 13:16
op de een of andere manier bekruipt me een ongemakkelijk gevoel, als ze zonder special effects de film realistischer willen maken. :maf3:

Spoetnik
26-11-04, 13:20
Geplaatst door Marsipulami
:wohaa:

Ik kan me vergissen hoor.. Maar stond Belgie vorig jaar niet onder water na een paar regenbuitjes? :)

kaaskop
26-11-04, 13:23
Geplaatst door wytze
op de een of andere manier bekruipt me een ongemakkelijk gevoel, als ze zonder special effects de film realistischer willen maken. :maf3:

Ach ik woon drie hoog niks aan de hand....

echnaton
26-11-04, 14:13
Geplaatst door Mark
Als Nederland onder water staat "duiken" we allemaal onder.

Behalve ik, want ik woon in een gedeelte dat echt wel droog blijft. Jullie staan dan toch zeker niet allemaal bij mij op de stoep? :schok:

echnaton
26-11-04, 14:14
Geplaatst door Marsipulami
Ik zal maar zwijgen want straks moet ik net als Van der Ven 'onderduiken'. :nerveus:

Volgens mij loopt Vlaanderen ook onder.