PDA

Bekijk Volledige Versie : Koningin zal Hirsi Ali niet bezoeken



~Panthera~
27-11-04, 11:46
Koningin zal Hirsi Ali niet bezoeken

Uitgegeven: 27 november 2004 10:46

DEN HAAG - De koningin gaat niet in op publieke oproepen om het ondergedoken Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) te bezoeken. Premier Balkenende heeft dat geschreven aan de auteurs Max Pam en Nelleke Noordervliet. Hij reageert op een brief van die twee aan de vorstin, waarin een dergelijke oproep staat. Dat heeft de woordvoerder van de premier zaterdag gezegd.

Volgens Balkenende moet de koningin in haar optredens boven de partijen staan. Een bezoek aan Hirsi Ali past niet in deze rol, aldus de premier. Hij onderstreept dat de koningin zeer meeleeft met iedereen die de gevolgen ondervindt van de moord op cineast Theo van Gogh. Meteen na de moord heeft zij in een telegram haar medeleven aan de familie van Van Gogh betuigd.


Pam en Noordervliet veronderstellen overigens ten onrechte dat in het Amsterdamse jeugdcentrum dat de koningin onlangs bezocht alleen Marokkaanse jongeren aanwezig waren, aldus Balkenende. Bij die bijeenkomst waren zowel autochtone als allochtone jongeren en onder de allochtonen bevonden zich zowel Marokkanen als Turken.

Balkenende heeft afgelopen week nog telefonisch contact gehad met Hirsi Ali om haar zijn meegevoel te betuigen. Ook met het onafhankelijke Kamerlid Wilders, die eveneens met de dood wordt bedreigd, heeft hij gebeld, aldus de woordvoerder van de premier.

delirious
27-11-04, 12:37
Koningin heeft geen zin in een tripje naar de Noordool.
Daar zal het Kreng wel zitten. :zegniets:

echnaton
27-11-04, 13:19
Het is toch wel merkwaardig van deze nazaat van Willem van Oranje. De Marokkanen heeft ze wel bezocht.

Bar
27-11-04, 13:21
Tijd voor herstel van de nederlandse Republiek.

ZbaqZbaq
27-11-04, 13:25
Geplaatst door echnaton
Het is toch wel merkwaardig van deze nazaat van Willem van Oranje. De Marokkanen heeft ze wel bezocht.

Zij zijn dan ook de slachtoffers van haatzaaiers als Ayaan, Theo en de reactie daarop van Mo. B.

~Panthera~
27-11-04, 13:26
Geplaatst door echnaton
Het is toch wel merkwaardig van deze nazaat van Willem van Oranje. De Marokkanen heeft ze wel bezocht.
----------

Jij hebt ook last van tunnelvisie: het was een BUURTHUIS, en daar komen NIET alleen Marokkanen. :moe:
T is maar wat je wil zien.

echnaton
27-11-04, 13:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
Zij zijn dan ook de slachtoffers van haatzaaiers als Ayaan, Theo en de reactie daarop van Mo. B.

Je vergist je. Mohammed Bouyeri is de dader. Van Gogh, Ayaan en Wilders zijn de slachtoffers.

echnaton
27-11-04, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
----------

Jij hebt ook last van tunnelvisie: het was een BUURTHUIS, en daar komen NIET alleen Marokkanen. :moe:
T is maar wat je wil zien.

Maar deze keer waren er alleen Marokkanen.

~Panthera~
27-11-04, 13:37
Geplaatst door echnaton
Maar deze keer waren er alleen Marokkanen.
-------------

So ? De Autochs hadden er blijkbaar geen zin an. :moe:
Hun eigen beslissing.

echnaton
27-11-04, 13:38
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

So ? De Autochs hadden er blijkbaar geen zin an. :moe:
Hun eigen beslissing.

't Is maar wat je wil zien.

~Panthera~
27-11-04, 13:42
Geplaatst door echnaton
't Is maar wat je wil zien.
-------------

Weet je wat ? BEL Trix even, en vraag waarom ze er naar toe ging, voor de BUURT of de Marokkanen, dat weet je het.
Maar volgen mij had ze dat al duidelijk gemaakt.
T is inderdaad net wat je wil zien.

nl-x
27-11-04, 13:59
Geplaatst door echnaton
Je vergist je. Mohammed Bouyeri is de dader. Van Gogh, Ayaan en Wilders zijn de slachtoffers.
Kip of ei?

echnaton
27-11-04, 14:02
Geplaatst door nl-x
Kip of ei?

Eerst schiep Allah de kip natuurlijk.

Zwarte Schaap
27-11-04, 14:17
Geplaatst door echnaton
Eerst schiep Allah de kip natuurlijk.

Het ei was er eerder, is te bewijzen ook.

Mark
27-11-04, 14:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het ei was er eerder, is te bewijzen ook.

oh ja? en wie heeft dat ei dan gelegd?

~Panthera~
27-11-04, 14:35
Geplaatst door Mark
oh ja? en wie heeft dat ei dan gelegd?
--------

De grand tok. :D

ZbaqZbaq
27-11-04, 15:06
Geplaatst door Mark
oh ja? en wie heeft dat ei dan gelegd?

de paashaas

sjaakie
27-11-04, 16:27
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

So ? De Autochs hadden er blijkbaar geen zin an. :moe:
Hun eigen beslissing.

Koningin zal Hirsi Ali niet bezoeken

Uitgegeven: 27 november 2004 10:46

DEN HAAG - De koningin gaat niet in op publieke oproepen om het ondergedoken Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) te bezoeken. Premier Balkenende heeft dat geschreven aan de auteurs Max Pam en Nelleke Noordervliet. Hij reageert op een brief van die twee aan de vorstin, waarin een dergelijke oproep staat. Dat heeft de woordvoerder van de premier zaterdag gezegd.

Volgens Balkenende moet de koningin in haar optredens boven de partijen staan. Een bezoek aan Hirsi Ali past niet in deze rol, aldus de premier. Hij onderstreept dat de koningin zeer meeleeft met iedereen die de gevolgen ondervindt van de moord op cineast Theo van Gogh. Meteen na de moord heeft zij in een telegram haar medeleven aan de familie van Van Gogh betuigd.


Pam en Noordervliet veronderstellen overigens ten onrechte dat in het Amsterdamse jeugdcentrum dat de koningin onlangs bezocht alleen Marokkaanse jongeren aanwezig waren, aldus Balkenende. Bij die bijeenkomst waren zowel autochtone als allochtone jongeren en onder de allochtonen bevonden zich zowel Marokkanen als Turken.

Balkenende heeft afgelopen week nog telefonisch contact gehad met Hirsi Ali om haar zijn meegevoel te betuigen. Ook met het onafhankelijke Kamerlid Wilders, die eveneens met de dood wordt bedreigd, heeft hij gebeld, aldus de woordvoerder van de premier

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_5_1.gif

Zwarte Schaap
27-11-04, 16:32
Geplaatst door Mark
oh ja? en wie heeft dat ei dan gelegd?

Het concept ei was er eerder dan het concept kip.

Goodnight
27-11-04, 16:41
wat een gezeik weer:

Ikke niet en zij wel...boehoehoe...

In plaats van dat men zich even gaat verdiepen waarom ze daar heen ging werpt men zich nu in de slachtofferrol.

Beatrix is een volwassen, weldenkend mens en ze weet donders goed wat ze doet.
Ze heeft ook niet de verbrande school in Uden bezocht of de moslims die het slachtoffer zijn geworden van geweld na de dood van Gogh.

Nee men had liever gehad dat Beatrix tot het Hollands volk had gesproken over die verderfelijke slechte Marokkanen.En als er dan vervolgens een paar verontwaardigd hadden gereageerd zou Verdonk ze wel op hun plaats zetten door op te merken dat hun tolerantie grens wel wat lager mag.

Lugh
27-11-04, 16:44
Geplaatst door Goodnight
Beatrix is een volwassen, weldenkend mens en ze weet donders goed wat ze doet.
Dat kan nog weleens tegenvallen, ze had Cohen opgebeld om te vragen wat ze het beste kan doen. En ja, dan kun je er gif op innemen dat hij zegt: "ga gezellig een kopje thee drinken in een moskee of buurthuis, dat doe ik zelf ook altijd om de boel bij elkaar te houden".

Zwarte Schaap
27-11-04, 16:45
Geplaatst door Goodnight
wat een gezeik weer:

Ikke niet en zij wel...boehoehoe...

In plaats van dat men zich even gaat verdiepen waarom ze daar heen ging werpt men zich nu in de slachtofferrol.

Beatrix is een volwassen, weldenkend mens en ze weet donders goed wat ze doet.
Ze heeft ook niet de verbrande school in Uden bezocht of de moslims die het slachtoffer zijn geworden van geweld na de dood van Gogh.

Nee men had liever gehad dat Beatrix tot het Hollands volk had gesproken over die verderfelijke slechte Marokkanen.En als er dan vervolgens een paar verontwaardigd hadden gereageerd zou Verdonk ze wel op hun plaats zetten door op te merken dat hun tolerantie grens wel wat lager mag.

Leve de Koningin, Houzee houzee !

Zwarte Schaap
27-11-04, 16:47
Geplaatst door Lugh
Dat kan nog weleens tegenvallen, ze had Cohen opgebeld om te vragen wat ze het beste kan doen. En ja, dan kun je er gif op innemen dat hij zegt: "ga gezellig een kopje thee drinken in een moskee of buurthuis, dat doe ik zelf ook altijd om de boel bij elkaar te houden".

Een beetje respect voor de koningin is wel op zijn plaats.

Goodnight
27-11-04, 16:58
Geplaatst door Lugh
Dat kan nog weleens tegenvallen, ze had Cohen opgebeld om te vragen wat ze het beste kan doen. En ja, dan kun je er gif op innemen dat hij zegt: "ga gezellig een kopje thee drinken in een moskee of buurthuis, dat doe ik zelf ook altijd om de boel bij elkaar te houden".

Natuurlijk, net alsof ze geen persoonlijke adviseurs heeft.Net alsof Balkennende hiervan niets wist.Kom op je doet alsof ze sóchtends een ingeving kreeg van : goh wat zal ik vandaag eens gaan doen voor die arme getergde Marokkaantjes?Ik ga Cohen even bellen.

Je kan wel alles nu op Cohen gaan afschuiven ( maar het is nog altijd Amsterdam waar het in tegenstelling tot elders niet uit de hand is gelopen!!) maar de koningin weet heel goed wat te doen en wat niet.
Gelukkig maar zou ik zeggen!!!

Goodnight
27-11-04, 17:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leve de Koningin, Houzee houzee !

Ik had altijd meer met Claus dan met Trix.
maar sjees de integratie is gelukt!!
Ik voel meer voor Trixje dan voor M6!!

lang leve de Koningin!!!
Drie werf Hoezeee!!! :lole:

Max Stirner
27-11-04, 17:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een beetje respect voor de koningin is wel op zijn plaats.


:D

Lugh
27-11-04, 17:05
Geplaatst door Goodnight
Natuurlijk, net alsof ze geen persoonlijke adviseurs heeft.Net alsof Balkennende hiervan niets wist.Kom op je doet alsof ze sóchtends een ingeving kreeg van : goh wat zal ik vandaag eens gaan doen voor die arme getergde Marokkaantjes?Ik ga Cohen even bellen.

Je kan wel alles nu op Cohen gaan afschuiven ( maar het is nog altijd Amsterdam waar het in tegenstelling tot elders niet uit de hand is gelopen!!) maar de koningin weet heel goed wat te doen en wat niet.
Gelukkig maar zou ik zeggen!!!
Het was de verklaring van Cohen dat de koningin belde dat ze graag iets wilde doen, maar niet wist wat ze kon doen.

Goodnight
27-11-04, 17:11
Geplaatst door Lugh
Het was de verklaring van Cohen dat de koningin belde dat ze graag iets wilde doen, maar niet wist wat ze kon doen.

Dus liet ze zich als een willoos schaapje leiden naar het jongerencentrum?
dat iemand vraagt: wat kan ik doen voor deze mensen? betekent niet dat ze dan geen beslissingen kan nemen.
of haar adviseurs of wie dan ook die haar raad geeft in dit soort zaken.

En ook al heeft ze het advies opgevolgd van Cohen, ik vind dat die man juiste advies heeft gegeven.
ik vind dat die man niet de erkenning krijgt die hij verdient (en niet nu alleen met die hele Gogh situatie)
Dat die auteurs zo gepikeerd zijn over het bezoek van Bea aan dat jongeren centrum bewijst maar weer eens dat men dus wel degelijk de schuld legt bij de moslims/marokkanen.

Zoals ik al zei, had Beatrix in de termen van Verdonk gesproken dan was de hemel in geprijsd.
Ik vond dat zij juist heeft gehandeld en de puinhopen die Verdonk en Zalm met hun uitspraken hebben gecree-erd heeft beperkt.
Wie weet wat er anders allemaal nog was gebeurd.
nog meer moskee-en en islamitische scholen in de fik?

Juliette
27-11-04, 22:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
Zij zijn dan ook de slachtoffers van haatzaaiers als Ayaan, Theo en de reactie daarop van Mo. B.

Idiote prutsers.

Bij mijn weten hebben Theo Van Gogh en Ayaen Hirsi Ali nooit iemand vermoord. De moordenaar Mohammed B. op zo'n manier vergoeilijken is wel heel eenvoudig.

Juliette

Eke
28-11-04, 00:04
Geplaatst door Goodnight
Ik had altijd meer met Claus dan met Trix.


Dit dacht ik tijden geleden ook, maar Trix heeft niet voor niets Claus gekozen als haar echtgenoot en zich door hem laten kiezen als zijn vrouw.....Hij was een super intelligente en gevoelige man die solidair was met zijn zwarte broeder in Afrika, waartussen hij is opgegroeid.En :hij reageerde op een originele manier op benepenheid,kleinburgerlijkheid, slaafsheid...

Trix laat m.i.de laatste jaren makkelijker haar warme meevoelende kant zien en volgens mij draagt ze niet alleen Claus, maar ook diens ideeen in haar hart met zich mee.

Ze is er voor haar volk. En maken de 'Marokkanen' (of mensen met Marokkaanse roots) hier deel uit van haar volk ? Wis en waarachtig. En nog veel meer mensen.

En Maxima geeft ook haar bijdrage aan de integratie door heel subtiel op te merken dat integratie van twee kanten moet komen.Dat had ik zelf al eerder bedacht :blij: , want het lukt niet als je aan 1 mens alles vraagt en dat de ander erbij staat en alleen maar eist.....

Jeminee, ik lijk wel koningsgezind !!!! :)

Tja, en nu kom ik toch weer Zwarte Schaap tegen met zijn ei-concept dat er was voor het kip-concept.
Heb jij wat met Darwin ,ZS, en is jouw zondagse streeptrui in de was vanwege eiervlekken??????groetjes, Eke

En nu nog mijn reaktie op het topic zelf : Het gaat hier om een VVD-politica.Zelf vind ik het schrijnend voor de democratie dat mensen onder moeten duiken ....Maar de koningin is er voor het volk, staat boven de partijen. Dat is ook haar kracht.