PDA

Bekijk Volledige Versie : Bos waarschuwt Amsterdamse PvdA



echnaton
27-11-04, 11:06
Bos waarschuwt Amsterdamse PvdA

Gepubliceerd op zaterdag 27 november 2004, Planet Internet

PvdA-leider Bos is bang dat in Amsterdam ontvreden PvdA-kiezers de partij over tweeëneenhalf jaar de rug zullen toekeren, zoals dat in 2002 in Rotterdam gebeurde.

Toen boekte Leefbaar Rotterdam onder leiding van Pim Fortuyn een enorme verkiezingsoverwinning. "Ik waarschuw de Amsterdamse PvdA", aldus Bos zaterdag in een interview met de Volkskrant. "Ze hebben daar nog steeds de neiging te denken dat wat in Rotterdam in 2002 gebeurde, in Amsterdam niet zal gebeuren. Dat hebben ze volstrekt mis."

In Amsterdam is alleen nog geen goed alternatief voorhanden in de vorm van 'een droomkandidaat bij wie ontevreden kiezers hun heil kunnen zoeken', stelt Bos.

Volgens Bos heeft het door de PvdA gedomineerde gemeentebestuur in Amsterdam aanvankelijk niet goed gereageerd op de problemen in de Diamantbuurt, waar een gezin door Marokkaaanse jongeren werd weggepest. De kritiek op burgemeester Cohen in dit verband is terecht, vindt Bos. "De eerste reactie op de gebeurtenissen in de Diamantbuurt was buitengewoon ongelukkig."

Bos zegt in het interview op landelijk niveau bang te zijn voor de electorale aantrekkingskracht van het uit de VVD gestapte
Tweede-Kamerlid Wilders, dat in sommige peilingen al meer dan twintig zetels scoort. "De PvdA mag zich niet in slaap laten sussen nu het erop lijkt dat Wilders vooral stemmen van CDA en VVD weghaalt. De onvrede van de kiezers kan ook de PvdA treffen. Dat het aan ons voorbij zou gaan dachten we in 2002 ook lange tijd van Pim Fortuyn."

Bron: ANP

echnaton
27-11-04, 11:08
Vooral dit gedeelte viel me op.


Volgens Bos heeft het door de PvdA gedomineerde gemeentebestuur in Amsterdam aanvankelijk niet goed gereageerd op de problemen in de Diamantbuurt, waar een gezin door Marokkaaanse jongeren werd weggepest. De kritiek op burgemeester Cohen in dit verband is terecht, vindt Bos. "De eerste reactie op de gebeurtenissen in de Diamantbuurt was buitengewoon ongelukkig."

Het valt me niet tegen van Wouter Bos dat hij de problemen, waarvoor Cohen cs. blijkbaar de ogen sluiten, wel ziet.

Lugh
27-11-04, 11:16
Het lijkt erop dat Bos pleit voor een ruk naar rechts. Niet erg geloofwaardig...

echnaton
27-11-04, 11:19
Geplaatst door Lugh
Het lijkt erop dat Bos pleit voor een ruk naar rechts. Niet erg geloofwaardig...

Opportunisme?

Lugh
27-11-04, 11:24
Geplaatst door echnaton
Opportunisme?
Zo zou je het wel kunnen noemen ja. Ik denk dat hij doodsbenauwd is dat hem hetzelfde overkomt als Melkert. Hij zal in elk geval niet de fout maken de multiculturele samenleving te bejubelen, terwijl het volk met de ellende ervan opgescheept zit.

Maar of hij echt staat is toch krachtig optreden? Volgens mij blijft het bij mooie woorden en het bekende "PvdA-pappen en nathouden"!

Lugh
27-11-04, 15:29
Hoe populair is Bos eigenlijk onder Marokkanen?

Orakel
27-11-04, 18:18
Geplaatst door Lugh
Hoe populair is Bos eigenlijk onder Marokkanen?

Minder populair dan Bridget Maasland.

echnaton
27-11-04, 19:02
Geplaatst door Orakel
Minder populair dan Bridget Maasland.

:haha:

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Persoonlijk kies ik ook voor Bridget. Ze heeft een paar hele sterke punten.