PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam op Corsica beschoten



Lugh
27-11-04, 16:22
Imam op Corsica beschoten
Uitgegeven op 27 november 2004 om 17:10 uur

Een Marokkaanse imam in Sartène op het eiland Corsica is ongedeerd gebleven toen in de nacht van vrijdag op zaterdag een groepje mannen bij zijn woning aanbelde en onmiddellijk een stuk of tien kogels door de deur schoten, aldus de politie.

De mannen riepen racistische leuzen en spoten een hakenkruis en de woorden ,,Arabi fora" - Corsicaans voor ,,Arabieren weg" - op de grond voordat zij in een auto wegreden, zei imam Mohammed al-Akrach.

Niemand heeft de verantwoordelijkheid voor de aanval opgeëist. De politie zei de zaak te onderzoeken. Een jaar geleden werd geprobeerd de voordeur van de woning van de imam, die tevens dienst doet als gebedsruimte, in brand te steken.

Al Sawt
27-11-04, 17:05
Misschien is de imam beschoten door fundamentalisten van jouw zelfde soort?

Lugh
27-11-04, 17:08
Geplaatst door Al Sawt
Misschien is de imam beschoten door fundamentalisten van jouw zelfde soort?
Ik zou iemand nooit geweld kunnen aandoen, enkel om zijn mening/afkomst/religie etc.

Jammer he?

Al Sawt
27-11-04, 17:12
Geplaatst door Lugh
Ik zou iemand nooit geweld kunnen aandoen, enkel om zijn mening/afkomst/religie etc.

Jammer he? Ik heb je ook niet van vergoeilijking van geweld beticht, maar van het zelfde strekking van gedachtegoed.

Lugh
27-11-04, 17:14
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb je ook niet van vergoeilijking van geweld beticht, maar van het zelfde strekking van gedachtegoed.
Dan zit je er nog steeds naast, van rechts extremisme moet ik ook niets hebben.

Al Sawt
27-11-04, 18:09
Geplaatst door Lugh
Dan zit je er nog steeds naast, van rechts extremisme moet ik ook niets hebben. Misschien een andere soort fundamentalisme?

Lugh
27-11-04, 18:11
Geplaatst door Al Sawt
Misschien een andere soort fundamentalisme?
Hebben we allemaal niet ergens een beetje fundamentalisme in ons? ;)

Al Sawt
27-11-04, 18:14
Geplaatst door Lugh
Hebben we allemaal niet ergens een beetje fundamentalisme in ons? ;) Dat klopt! Mensen zijn vaak vastverankerd in hun overtuigingen.