PDA

Bekijk Volledige Versie : Feestelijke opening nieuwe moskee in Genk



Marsipulami
27-11-04, 18:10
http://212.113.81.34/play.asp?file=20041121-011-6749.wmv&onderwerp=imans&datum=21/11/2004&type=HQ&intro=Genieten%20van%20wat%20vrije%20tijd%20en%20m isschien%20kan%20de%20gouverneur%20dan%20eens%20de %20nieuwe%20moskee%20in%20Kolderbos%20in%20Genk%20 bezoeken.%20Want%20gisteren%20werd%20daar%20een%20 nieuwe%20moskee%20geopend,%20de%20vijfde%20moskee% 20nu%20in%20Genk,%20de%20veertiende%20erkende%20in %20Limburg.%20

Marsipulami
27-11-04, 22:17
Jawadde, helemaal naar beneden gezakt deze topic en slechts vier clix en geen enkele reactie. Marreucos had dan nog gezegd dat we nog maar alleen goed nieuws mochten posten. Terwijl in Nederland de moskeeën branden, komt bij ons de burgemeester en de gouverneur om het lint door te knippen bij de feestelijkheden ter gelegenheid van de opening van een moskee.



Vierde Turkse moskee in Kolderbos - 19/11/2004



Jef Ulburghs en gouverneur Hilde Houben-Berthand in gesprek met leden van de Marokkaanse delegatie.
© Johan Eyckens
GENK - In Kolderbos gaat zaterdag een nieuwe Turkse moskee open. Dat brengt het aantal erkende Turkse moskeeën in Genk op vier. Daarnaast is er een Marokkaanse moskee in de vroegere mijngemeente.

De moskee draagt de naam Yildirim Beyazit , een vroegere Ottomaanse leider. Ze biedt plaats aan 250 gelovigen. Terwijl de laatste klusjes worden opgeknapt, vestigt Mehmet Kayacan er de aandacht op dat een grotere culturele ruimte centraal staat in het gebouw. Die dient ook opvang aan mensen van andere godsdiensten.

Met de opening van de moskee komt er eindelijk een einde aan de vele plannen die dateren van in 1987. De moskee kent een vrouwen- en jongerenwerking en tal van voetbalploegen. Er zullen dus ook jongeren van Belgische, Italiaanse, Marokkaanse en andere nationaliteiten naar het gebouw afzakken.

De nieuwe moskee heeft 400.000 euro gekost. Het culturele gedeelte werd voor 40.000 euro mede gefinancierd door de lokale overheid.

(MVZ)

Lugh
27-11-04, 22:22
Geplaatst door Marsipulami
Terwijl in Nederland de moskeeën branden
Stel je niet zo aan, er is één houten moskeetje afgebrand.

Marsipulami
27-11-04, 22:27
Geplaatst door Lugh
Stel je niet zo aan, er is één houten moskeetje afgebrand.

Oh ? Nou ja, dan geeft het niks. :verward:

Lugh
27-11-04, 22:34
Geplaatst door Marsipulami
Oh ? Nou ja, dan geeft het niks. :verward:
Dat is jouw mening.

Marsipulami
27-11-04, 22:39
Geplaatst door Lugh
Dat is jouw mening.

Ik maak me toch zorgen over Nederland hoor. 26 zetels voor Wilders en 18 zetels voor AHA. Dat lijkt me nog zorgwekkender dan die tientallen anti-islamitische aanslagen in NL. Die kon je nog toeschrijven aan wat pubers, maar die opiniepeilingen doen vermoeden dat er een pak mensen achter die pubers staan.

Seif
27-11-04, 22:46
Geplaatst door Lugh
Stel je niet zo aan, er is één houten moskeetje afgebrand.

Gun Mars nou toch z'n Hollander-haat. Daarmee schraagt ie z'n zwakke Belgische identiteit.

Lugh
27-11-04, 22:47
Geplaatst door Marsipulami
Ik maak me toch zorgen over Nederland hoor. 26 zetels voor Wilders en 18 zetels voor AHA. Dat lijkt me nog zorgwekkender dan die tientallen anti-islamitische aanslagen in NL. Die kon je nog toeschrijven aan wat pubers, maar die opiniepeilingen doen vermoeden dat er een pak mensen achter die pubers staan.
Je maakt het steeds mooier. :D

Beweer je nu dat Wilders en Ayaan brandstichtingen goedkeuren en toejuichen?

Marsipulami
27-11-04, 23:10
Geplaatst door Lugh
Je maakt het steeds mooier. :D

Beweer je nu dat Wilders en Ayaan brandstichtingen goedkeuren en toejuichen?

Nee hoor, ze leveren alleen de molotovcoctails en laten de rest van het werk aan pubers over.

Marsipulami
27-11-04, 23:12
Geplaatst door Seif
Gun Mars nou toch z'n Hollander-haat. Daarmee schraagt ie z'n zwakke Belgische identiteit.

Misschien kan je hier terecht met je groot Nederlands gedachtengoed:

http://www.vlaamsbelang.org/files/20041114_congres.wmv

Lugh
28-11-04, 11:50
Geplaatst door Marsipulami
Nee hoor, ze leveren alleen de molotovcoctails en laten de rest van het werk aan pubers over.
:rolleyes:

Ayaan en Wilders zijn een stuk minder rechts dan het VB, als je dan de populariteit van het VB er ook nog eens bijneemt....

Max Stirner
28-11-04, 11:59
Geplaatst door Marsipulami
Ik maak me toch zorgen over Nederland hoor. 26 zetels voor Wilders en 18 zetels voor AHA. Dat lijkt me nog zorgwekkender dan die tientallen anti-islamitische aanslagen in NL. Die kon je nog toeschrijven aan wat pubers, maar die opiniepeilingen doen vermoeden dat er een pak mensen achter die pubers staan.

Ik maak me ook zorgen - een stuk meer over Wilders dan over AHA trouwens.

Maar het idee dat het in Belgie beter zou zijn dan in NL, is een illusie en dat weet je........

:zwaai: