PDA

Bekijk Volledige Versie : Rosenmöller en kanker..



Cleopatr@
28-11-04, 00:47
Grote ophef is ontstaan als gevolg van de "doodswens" die Abdul Jabbar van de Ven uitte jegens Kamerlid Geert Wilders..Dit ondanks dat hier duidelijk sprake was van uitlokking.....

Even een terugblik..
Augustus 2001 schreef de onlangs vermoorde columnist Theo van Gogh zijn column over de dood van Sylvia Millecam.. Meneer van Gogh vond het klaarblijkelijk nodig daarin ook zijn doodswens openbaar te stellen...

Van Gogh haalde namelijk in de column uit naar oa GroenLinks-leider Paul Rosenmöller: ''Waar 't om gaat is dat niet Tara kanker krijgt maar Sylvia, dat niet Rosenmöller en Van Boxtel worden afgebrand en met hoon overladen weggestuurd."..... "Als iemand kanker verdient is 't Paul Rosenmöller, de hopman van politiekcorrect Nederland; mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen, en laat ons dan beluisteren of er enig verschil is in meneers gekwebbel vergeleken met wat er uit kwam voor die Blijde Boodschap. Laat ons pissen op zijn graf. Oplichter.''

Het eerst wat mij dan te binnen schiet, is de vraag: "Waar waren de "oh zo" gechoqueerden toen? Waarom werd er toen ook niet volop gediscussieerd?!"

Maar ach... Aangezien deze woorden van Van Gogh nooit de hoeveelheid aan aandacht hebben gehad als de woorden van Abdul Jabbar van de Ven momenteel verkrijgen, kon men zich hier dan ook moeilijk over choqueren..

Sterker nog, geen van de politici was op de hoogte van de tekst van Van Gogh...!
Doch is het erg fijn te weten dat allen de tekst achteraf gezien in ieder geval absoluut onacceptabel vinden en daarmee afkeuren, niet ?


Cleo



PS: Mocht je de column alsnog willen nalezen.. (http://www.degezonderoker.nl/sylvia.html)

barneveld
28-11-04, 01:08
maak je niet druk ga lekker slapen morgen is er weer een mooi dag

Cleopatr@
28-11-04, 02:58
Geplaatst door ibrahimmm
Wat is er met die andere Rozenmollerkankerdraad gebeurd?
Kan hem niet meer vinden...


"Wie schrijft die blijft"..

Tomas
28-11-04, 12:24
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d652.gif

Lugh
28-11-04, 12:29
Ik zie twee belangrijke verschillen:

Theo van Gogh was een columnist, als we alles wat in columns staat serieus gaan nemen kunnen we ons de hele dag wel gaan zitten opwinden. Die Abdul Jabbar is een soort imam naar ik begrepen heb, zijn woorden zul je dus hopelijk wel serieus mogen nemen. Daarnaast zal denk ik niemand zo gek zijn om Theo een pleziertje te doen door iemand te vermoorden, maar is het helaas wel waarschijnlijk dat een moslim tot moord zal kunnen overgaan als hij denkt hiermee iets goeds voor de islam te doen.

Tevens verschilt het tijdstip waarop de uitspraken gedaan zijn enorm. Ik denk dat geen columnist het op dit moment, met het huidige klimaat, in zijn hoofd zal halen om zoiets te schrijven. Doodsbedreigingen liggen momenteel een stuk gevoeliger dan een paar jaar terug, of ze nu ironisch bedoeld zijn of niet!

Tomas
28-11-04, 12:36
Geplaatst door Lugh
Ik zie twee belangrijke verschillen:

Theo van Gogh was een columnist, als we alles wat in columns staat serieus gaan nemen kunnen we ons de hele dag wel gaan zitten opwinden. Die Abdul Jabbar is een soort imam naar ik begrepen heb, zijn woorden zul je dus hopelijk wel serieus mogen nemen. Daarnaast zal denk ik niemand zo gek zijn om Theo een pleziertje te doen door iemand te vermoorden, maar is het helaas wel waarschijnlijk dat een moslim tot moord zal kunnen overgaan als hij denkt hiermee iets goeds voor de islam te doen.

Tevens verschilt het tijdstip waarop de uitspraken gedaan zijn enorm. Ik denk dat geen columnist het op dit moment, met het huidige klimaat, in zijn hoofd zal halen om zoiets te schrijven. Doodsbedreigingen liggen momenteel een stuk gevoeliger dan een paar jaar terug, of ze nu ironisch bedoeld zijn of niet!

Rond het tijdstip van Van Gogh's column werd Rosenmuller ook serieus bedreigt. Kogelbrieven enzo. Feitelijk gezien is er nauwelijks een verschil in de potentiele uitwerking die beide lieden hadden/hebben op hun vermeende achterban.

Een verschil dat ik zie is dat Theo geen achter ban wilden en als die wel bestond net zo afgezeken werd als de rest van de wereld. Theo meende het doodwenzen van Rosenmuller echt niet serieus, maar wilde wel kwetsend zijn mening geven. Kwetsen met alleen het woord. Dat hele volksstammen dit niet kunnen begrijpen, het als daadwerkelijke oproepen om te moorden zien, of zich echt fysiek aangevallen voelen door Theo, kon hij niks aan doen. Het is wel zijn domme naiviteit dat ie zich dat niet voldoende gerealiseerd heeft. Hij geloofde dat iedereen in nederland hem als hofnar beschouwde, als luis in de pels. Dat was oerstom achteraf.

En die van Abdul Jabbar, heeft geen greintje humor en meent alles wat ie zelf zegt of denkt bloed serieus.

mark61
28-11-04, 13:09
Geplaatst door Tomas
Rond het tijdstip van Van Gogh's column werd Rosenmuller ook serieus bedreigt. Kogelbrieven enzo. Feitelijk gezien is er nauwelijks een verschil in de potentiele uitwerking die beide lieden hadden/hebben op hun vermeende achterban.

Een verschil dat ik zie is dat Theo geen achter ban wilden en als die wel bestond net zo afgezeken werd als de rest van de wereld. Theo meende het doodwenzen van Rosenmuller echt niet serieus, maar wilde wel kwetsend zijn mening geven. Kwetsen met alleen het woord. Dat hele volksstammen dit niet kunnen begrijpen, het als daadwerkelijke oproepen om te moorden zien, of zich echt fysiek aangevallen voelen door Theo, kon hij niks aan doen. Het is wel zijn domme naiviteit dat ie zich dat niet voldoende gerealiseerd heeft. Hij geloofde dat iedereen in nederland hem als hofnar beschouwde, als luis in de pels. Dat was oerstom achteraf.

En die van Abdul Jabbar, heeft geen greintje humor en meent alles wat ie zelf zegt of denkt bloed serieus.

Yep. as usual

Tomas
28-11-04, 15:28
Geplaatst door mark61
Yep. as usual

Ja, ja. Kan jij nog wat van leren.

mark61
28-11-04, 17:10
Geplaatst door Tomas
Ja, ja. Kan jij nog wat van leren.

Yep.