PDA

Bekijk Volledige Versie : Uit welke motieven is Submission Part I nou gemaakt?



Sou3adje...
28-11-04, 22:19
Daar bestaat nog altijd onduidelijkheid over around here.

Hebben Ayaan en Theo deze film gemaakt uit artistieke overwegingen of om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de koran zou prediken bespreekbaar te maken en die daarmee uiteindelijk te bestrijden?

Mijn zoektocht op Google heeft weinig opgeleverd, omdat beide motieven volgens de zoekresultaten aan de film toegeschreven worden. En het is het een of het ander.

Turkish_boy
28-11-04, 22:25
Zal ik je vertellen,
Nederland politiek instabiel maken,
Nederlandse staat met religie te mengen,
10e kruistocht op te zetten,
Islamieten vernederen,
Rechtsen aan de macht te zetten,
Gebruik maken van Nederlandse bevolking om zelf aan de macht te komen.

Sou3adje...
28-11-04, 22:27
Geplaatst door Turkish_boy
Zal ik je vertellen,
Nederland politiek instabiel maken,
Nederlandse staat met religie te mengen,
10e kruistocht op te zetten,
Islamieten vernederen,
Rechtsen aan de macht te zetten,
Gebruik maken van Nederlandse bevolking om zelf aan de macht te komen.



Turkije beletten dat 't lid van de EU wordt ben je nog vergeten. :argwaan:

Turkish_boy
28-11-04, 22:34
Geplaatst door Sou3adje...
Turkije beletten dat 't lid van de EU wordt ben je nog vergeten. :argwaan:

Alleen maar omdat de bevolking moslims is.
EU is een cristelijke clubje volgens hen..
Dan hoort Nederlander er duidelijk niet bij, aangezien dat de merendeel van de bevolking ongeloofig is.

Sou3adje...
28-11-04, 22:42
Geplaatst door Turkish_boy
Alleen maar omdat de bevolking moslims is.
EU is een cristelijke clubje volgens hen..
Dan hoort Nederlander er duidelijk niet bij, aangezien dat de merendeel van de bevolking ongeloofig is.



Haha. Neemt ie het nog serieus ook.

Zwarte Schaap
28-11-04, 22:42
Twee opmerkingen:

1) Ik denk dat Hirsi Ali sterk beinvloed is door het liedje van DHC, waar ze op muzikale wijze Hirsi Ali bestrijden. Ze hebben geen politieke platform maar bereiken wel hun doel door gebruik te maken van andere platformen. Ik zou kunnen denken dat Hirsi Ali op het idee is gebracht om haar politieke boodschap op een andere platform te willen brengen.

2) Als ik het goed heb is het concept van geweld, erotiek en een beschreven vrouwenlichaam al eens eerder gefilmd. Ik meen dat het een japanse film is waar de vrouwen met japanse tekens waren beschreven.

Femme©
28-11-04, 22:46
Geplaatst door Sou3adje...
Daar bestaat nog altijd onduidelijkheid over around here.

Hebben Ayaan en Theo deze film gemaakt uit artistieke overwegingen of om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de koran zou prediken bespreekbaar te maken en die daarmee uiteindelijk te bestrijden?

Mijn zoektocht op Google heeft weinig opgeleverd, omdat beide motieven volgens de zoekresultaten aan de film toegeschreven worden. En het is het een of het ander.

Ze komt op voor mijn rechten.. Is toch overduidelijk.. :rolleyes:

Pytaghoras
28-11-04, 22:52
Geplaatst door Femme©
Ze komt op voor mijn rechten.. Is toch overduidelijk.. :rolleyes:

Dan heb ik zoveel medelijden met je? Welke gore gozer duft je nou te mishandelen? Weet je waar zijn huis woont? :engel: :engel:

Turkish_boy
28-11-04, 22:52
Geplaatst door Sou3adje...
Haha. Neemt ie het nog serieus ook.

Luister eens als jij hier niet komt om serieuze discussies te voeren, zit je fout. Je opent een topic, vraagd om reacties. Geven we die, denken we dat we met iemand te maken hebben die verstandig is. Blijkt het een grote grap te zijn.
Ga ergens anders de lolbroek uithangen.

Femme©
28-11-04, 22:54
Geplaatst door Pytaghoras
Dan heb ik zoveel medelijden met je? Welke gore gozer duft je nou te mishandelen? Weet je waar zijn huis woont? :engel: :engel:

Ik weet.. :( Hassan aan de overkant..

Wide-O
28-11-04, 23:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als ik het goed heb is het concept van geweld, erotiek en een beschreven vrouwenlichaam al eens eerder gefilmd. Ik meen dat het een japanse film is waar de vrouwen met japanse tekens waren beschreven.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik zit me suf te zoeken op IMDB.com. Er zijn wel meer films hierover trouwens.

Sou3adje...
28-11-04, 23:08
Geplaatst door Turkish_boy
Luister eens als jij hier niet komt om serieuze discussies te voeren, zit je fout. Je opent een topic, vraagd om reacties. Geven we die, denken we dat we met iemand te maken hebben die verstandig is. Blijkt het een grote grap te zijn.
Ga ergens anders de lolbroek uithangen.


Waarde Turk,

Ik vroeg niet om hetgeen Theo en Ayaan volgens JOU teweeg wilden brengen met 'Submission'. Ik vroeg om de motieven van Theo en Ayaan zelf, zoals zij die in de media verkondigd hebben.

Voorts kwam ik aan met een belachelijk motief -alsof zo'n film ervoor kan zorgen dat een land geen lidmaatschap verkrijgt- om aan te geven dat je met je gedachtegang niet op het juiste pad zit voor wat betreft beantwoording van de vraag die ik in de openingsthread van dit topic gesteld heb. En jij nam dat belachelijke motief serieus.



Geplaatst door Zwarte Schaap
Twee opmerkingen:

1) Ik denk dat Hirsi Ali sterk beinvloed is door het liedje van DHC, waar ze op muzikale wijze Hirsi Ali bestrijden. Ze hebben geen politieke platform maar bereiken wel hun doel door gebruik te maken van andere platformen. Ik zou kunnen denken dat Hirsi Ali op het idee is gebracht om haar politieke boodschap op een andere platform te willen brengen.

2) Als ik het goed heb is het concept van geweld, erotiek en een beschreven vrouwenlichaam al eens eerder gefilmd. Ik meen dat het een japanse film is waar de vrouwen met japanse tekens waren beschreven.

Een zekere mevrouw uit Iran heeft ooit een soortgelijke film gemaakt. Alleen heeft die niet net zo veel aandacht gekregen. In elk geval niet in Nederland. Zoiets als het Natalie-Imbruglia-vs-Ednaswop-Torn gebeuren.

Yahudi
28-11-04, 23:37
uit welk motief is submission nou gemaakt ?


Vanuit een naakte waarheid misschien ?


soms is een beetje chock notwendig !!


vraag maar aan Osamaatje en die andere geloofsgekken die alles maar blijven ontkennen !

en toch ook aardig chockerend bezig zijn soms, in de naam van allah.

mark61
28-11-04, 23:53
Geplaatst door Wide-O
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik zit me suf te zoeken op IMDB.com. Er zijn wel meer films hierover trouwens.

Ai no corrida / l'Empire des sens?

Based on a true story set in pre-war Japan, a man and one of his servants begin a torrid affair. Their desire becomes a sexual obsession so strong that to intensify their ardor, they forsake all, even life itself.

Trivia: The writing on Kichizo's chest, that Sada wrote using Kichizo's own blood, reads "Sada Kichi futari kiri" ("Sada and Kichi, just two of us together"). This was the actual writing seen on the real Kichizo's body when the police found his corpse on 19 May 1936.

http://www.imdb.com/title/tt0074102/#comment

mark61
28-11-04, 23:58
Geplaatst door Sou3adje...
Daar bestaat nog altijd onduidelijkheid over around here.

Hebben Ayaan en Theo deze film gemaakt uit artistieke overwegingen of om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de koran zou prediken bespreekbaar te maken en die daarmee uiteindelijk te bestrijden?
...

Denk dat het alle twee is. Twee mensen, twee invalshoeken. De een had een boodschap, de ander vindt zichzelf filmkunstenaar. Dan krijg je zo'n raar produkt. Want de vorm slaat natuurlijk nergens op als je zo'n boodschap hebt. Heb AHA ook nooit op artistieke overwegingen kunnen betrappen.

Daarom begreep ik ook niets van het filmpje. Een wangedrocht dat op 2 gedachten hinkt. Wat de andere gedachte was, beats me. Esthetische viering van het vrouwelijk lichaam? Tempel van de ziel? Wel erg etherisch voor ome Theo.

mark61
29-11-04, 00:01
Geplaatst door Sou3adje...
Waarde Turk,

:hihi:

mark61
29-11-04, 00:01
Geplaatst door Sou3adje...
Waarde Turk,

:hihi:

mark61
29-11-04, 00:03
Geplaatst door Sou3adje...
Waarde Turk,...

:hihi:

Turkish_boy
30-11-04, 18:23
Geplaatst door mark61
:hihi:

:sniper:

Ik snap hem niet helemaal :zweep:

echnaton
30-11-04, 19:19
Geplaatst door Sou3adje...
Daar bestaat nog altijd onduidelijkheid over around here.

Hebben Ayaan en Theo deze film gemaakt uit artistieke overwegingen of om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de koran zou prediken bespreekbaar te maken en die daarmee uiteindelijk te bestrijden?

Mijn zoektocht op Google heeft weinig opgeleverd, omdat beide motieven volgens de zoekresultaten aan de film toegeschreven worden. En het is het een of het ander.

Ze hebben allebei duidelijk uitleg gegeven over hun motieven. Waarom zou je dat niet geloven?

Ourzazate
30-11-04, 21:15
Geplaatst door Sou3adje...

Hebben Ayaan en Theo deze film gemaakt uit artistieke overwegingen of om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de koran zou prediken bespreekbaar te maken en die daarmee uiteindelijk te bestrijden?


De film is gemaakt om haat te zaaien, om polarisatie te ontwikkelen en in stand te houden, om leugens over de Islam te verspreiden, om moslims te vernederen en te beledigen en om de Islam en moslims in het algemeen te demoniseren...:).

Iedereen die denkt dat deze film is gemaakt om een zogenaamd debat aan te wakkeren is of naief of gewoonweg dom...:).

De mannen van de islamitische vrouwen die in BVML huizen zitten hier in Nederland houden zich vaak niet eens aan de bais regels van de Islam zoals het gebed. Vaak drinken zij ook nog eens en gaan zij volop vreemd. Te denken dat zij het slaan van hun vrouwen ontlenen aan verzen vanuit de Koran is te zot voor woorden. Zulke onwetende mannen kennen het bestaan van die 'gevreesde' verzen niet eens. Zij slaan hun vrouwen om dezelfde reden als dat autochtone mannen doen, niet omdat dat wordt voorgeschreven vanuit de Islam...:).

Zwarte Schaap
30-11-04, 21:35
Geplaatst door echnaton
Ze hebben allebei duidelijk uitleg gegeven over hun motieven. Waarom zou je dat niet geloven?

Nadat Theo de film had gemaakt vroegen ze hem of hij wat gaf om de mishandelde vrouwen, hij zei dat hij er helemaal niets omgaf en het hem niets deed.

Volgens mij was het bij netwerk waar hij dat zei.

frans44
30-11-04, 21:48
misschien dat AHA een beschadigde ziel heeft omdat haar kl.... is verwijderd. Alleen gebeurde dat al niet in haar vaderland voordat de Islam daar de religie werd?

Qwertyno
30-11-04, 22:01
Geplaatst door Sou3adje...
Daar bestaat nog altijd onduidelijkheid over around here.

Hebben Ayaan en Theo deze film gemaakt uit artistieke overwegingen of om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de koran zou prediken bespreekbaar te maken en die daarmee uiteindelijk te bestrijden?

Mijn zoektocht op Google heeft weinig opgeleverd, omdat beide motieven volgens de zoekresultaten aan de film toegeschreven worden. En het is het een of het ander.

Toch zogenaamd voor de vrouwen van de -blijf van me lijf huizen-.

Waar zijn dan de resultaten? Waar zijn dan die vrouwen die zo blij waren met de film?

Volgens een Nova interview met -vrouwen van blijf v. m. l. huizen- vonden ALLE vrouwen deze film zwaar beledigend.
Reactie van Hirsi Ali was… Doeiii

Qwertyno
30-11-04, 22:03
Geplaatst door Ourzazate
De film is gemaakt om haat te zaaien, om polarisatie te ontwikkelen en in stand te houden, om leugens over de Islam te verspreiden, om moslims te vernederen en te beledigen en om de Islam en moslims in het algemeen te demoniseren...:).

Iedereen die denkt dat deze film is gemaakt om een zogenaamd debat aan te wakkeren is of naief of gewoonweg dom...:).

De mannen van de islamitische vrouwen die in BVML huizen zitten hier in Nederland houden zich vaak niet eens aan de bais regels van de Islam zoals het gebed. Vaak drinken zij ook nog eens en gaan zij volop vreemd. Te denken dat zij het slaan van hun vrouwen ontlenen aan verzen vanuit de Koran is te zot voor woorden. Zulke onwetende mannen kennen het bestaan van die 'gevreesde' verzen niet eens. Zij slaan hun vrouwen om dezelfde reden als dat autochtone mannen doen, niet omdat dat wordt voorgeschreven vanuit de Islam...:).


:duim: iemand die heel simpel en gewoon nuchter en logisch nadenkt.

Sou3adje...
30-11-04, 23:47
Geplaatst door echnaton
Ze hebben allebei duidelijk uitleg gegeven over hun motieven. Waarom zou je dat niet geloven?


Waar heb jij mij tot nu toe iets van ongeloof tentoon zien spreiden ten opzichte van de motieven van Ayaan en Theo? Ik heb dit topic juist gestart om de motieven zoals die door eerdergenoemden in de media verkondigd zijn te achterhalen om vervólgens mijn opvattingen omtrent 'Submission Part I' te kunnen vormen.

En dan nu, op basis van de achterhaalde motieven mijn ongeloof:

Ayaan heeft de film dus zogenaamd gemaakt om een discussie te ontketenen die vervolgens ooit tot de actieve bestrijding van door de Qoraan gelegitimeerde vrouwonvriendelijkheid zou moeten leiden. Yeah, my ass. Ik geloof er geen bal van. Als je namelijk oprecht zo'n probleem wilt aanpakken, kun je het je niet veroorloven dat je boodschap verloren gaat door de vorm. Zo'n film waar zo veel bloot in voorkomt, hetgeen voor de meeste moslims toch al een gevoelig punt is, en waar op dat blote lichaam ook nog eens teksten staan die voor moslims heilig zijn, is uiteraard hét middel bij uitstek om een discussie te ontketenen onder mensen die betrokken zijn bij het probleem van vrouwonvriendelijkheid die door een religieus schrift gelegitimeerd zou worden. Als weldenkend, logisch redenerend mens kun je toch zeker wel de optelsom maken dat wanneer je mensen tegen de schenen schopt, je ze tegen je in het harnas jaagt, in plaats van om die praattafel, zoals je pretendeert te willen bereiken middels zo'n film.

Als de film uit louter kunstzinnige motieven was gemaakt, had het me niet kunnen bommen. Kunst hangt immers samen met esthetiek. Ik kan me weliswaar met de beste wil van de wereld niet indenken wat iemand mooi zou kunnen vinden aan een in een doorzichtig gewaad gekleed, met Arabische sierletters volgekalkt lichaam van een hockeytrut die het presteert zelfs in het Engels haar kakaccent te behouden -de namen van de actrices zijn in verband met hun eigen veiligheid geheim gehouden, maar kom op, iedereen ziet meteen dat het Tara Elders uit 'Najib en Julia' is-, maar als Theo en Ayaan dat mooi vinden: prima. Gooi er ook maar meteen een soapserie tegenaan waarin vaders, broers, en vooruit, laten we de neven ook maar een rol geven, met de koran in de ene hand, en de vuist in de andere hand een stel hoofddoekjes mishandelen en verkrachten. Als je daar als maker de schoonheid van inziet of simpelweg wilt provoceren: het zal me een rotzorg zijn.

Maar de beweegredenen van Ayaan vind ik uiterst hypocriet, wanneer gesteld tegen de achtergrond van haar doel.



Geplaatst door Qwertyno
Toch zogenaamd voor de vrouwen van de -blijf van me lijf huizen-.

Waar zijn dan de resultaten? Waar zijn dan die vrouwen die zo blij waren met de film?

Volgens een Nova interview met -vrouwen van blijf v. m. l. huizen- vonden ALLE vrouwen deze film zwaar beledigend.
Reactie van Hirsi Ali was… Doeiii


De arrogantie die ze in die bewuste uitzending toonde, was ronduit walgelijk. En toch ergens wel begrijpelijk. Ayaantje wil immers opkomen voor die o zo zielige vrouwtjes die in die opvangtehuizen zitten, maar zelfs hen die ze eigenhandig tot achterban heeft gebombardeerd, willen geen reet met haar te maken hebben. In plaats van sympathie op te wekken bij die vrouwen voor zo'n film als middel waarmee haar doel bereikt kan worden, of daar op z'n minst een poging toe te doen -ze hebben immers op basis van hun levenservaringen dezelfde conclusie m.b.t vrouwenmishandeling: STOP ERMEE- zwaait ze de vrouw doodleuk uit met zo'n laatdunkend 'doei!' omdat ze het niet eens is met de vorm waarin Ayaan haar boodschap verpakt.

mark61
01-12-04, 00:32
Geplaatst door Turkish_boy
:sniper:

Ik snap hem niet helemaal :zweep:

Kadin güzel konusmadi mi?

TonH
01-12-04, 02:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
2) Als ik het goed heb is het concept van geweld, erotiek en een beschreven vrouwenlichaam al eens eerder gefilmd. Ik meen dat het een japanse film is waar de vrouwen met japanse tekens waren beschreven.

http://services.juniata.edu/diversity/images/pillowbook.jpg

Uit The Pillow Book, van Peter Greenaway. (1997 of 98?)

Dit topic hebben we al een keertje of honderddrieentwintig gehad, maar het Submission 1 was in ieder geval één van de grootste pikzaken die ik sinds lang gezien heb...

mark61
01-12-04, 02:13
Geplaatst door TonH
Uit The Pillow Book, van Peter Greenaway. (1997 of 98?)

Dit topic hebben we al een keertje of honderddrieentwintig gehad, maar het Submission 1 was in ieder geval één van de grootste pikzaken die ik sinds lang gezien heb...

Ik dacht eerst, wat bedoelt die meneer? Maar tis plagiaat natuurlijk! Trouwens, in Ai no Corrida (1976) werd er ook al een naakte Japanse man door een naakte Japanse vrouw beschilderd. Met zijn eigen bloed.

Rosita0323_
01-12-04, 02:16
Geplaatst door Ourzazate
De film is gemaakt om haat te zaaien, om polarisatie te ontwikkelen en in stand te houden, om leugens over de Islam te verspreiden, om moslims te vernederen en te beledigen en om de Islam en moslims in het algemeen te demoniseren...:).

Iedereen die denkt dat deze film is gemaakt om een zogenaamd debat aan te wakkeren is of naief of gewoonweg dom...:).

De mannen van de islamitische vrouwen die in BVML huizen zitten hier in Nederland houden zich vaak niet eens aan de bais regels van de Islam zoals het gebed. Vaak drinken zij ook nog eens en gaan zij volop vreemd. Te denken dat zij het slaan van hun vrouwen ontlenen aan verzen vanuit de Koran is te zot voor woorden. Zulke onwetende mannen kennen het bestaan van die 'gevreesde' verzen niet eens. Zij slaan hun vrouwen om dezelfde reden als dat autochtone mannen doen, niet omdat dat wordt voorgeschreven vanuit de Islam...:).

quote geplaatst door sou3adje:
De arrogantie die ze in die bewuste uitzending toonde, was ronduit walgelijk. En toch ergens wel begrijpelijk. Ayaantje wil immers opkomen voor die o zo zielige vrouwtjes die in die opvangtehuizen zitten, maar zelfs hen die ze eigenhandig tot achterban heeft gebombardeerd, willen geen reet met haar te maken hebben. In plaats van sympathie op te wekken bij die vrouwen voor zo'n film als middel waarmee haar doel bereikt kan worden, of daar op z'n minst een poging toe te doen -ze hebben immers op basis van hun levenservaringen dezelfde conclusie m.b.t vrouwenmishandeling: STOP ERMEE- zwaait ze de vrouw doodleuk uit met zo'n laatdunkend 'doei!' omdat ze het niet eens is met de vorm waarin Ayaan haar boodschap verpakt.

quote geplaatst door mij :
En voor Theo beantwoorde dit onderwerp aan zijn eigen idee over de Islam en wilde hij weer heerlijk gaan shockeren, zoals hij al jaren bekend stond bij iedere Nederlander.. Voor hem was het niets meer dan ook persoonlijk ongenoegen naar de Islam (getuige ook de uitzending van "Een prettig gesprek" met Pim Fortuyn.) naast al zijn andere ongenoegens..
AHA wijst en wuift haar eigen doelgroep weg.

Samengevat is dit het antwoord op de vraag waar deze topic om ging.

TonH
01-12-04, 02:18
Geplaatst door mark61
Ik dacht eerst, wat bedoelt die meneer? Maar tis plagiaat natuurlijk! Trouwens, in Ai no Corrida (1976) werd er ook al een naakte Japanse man door een naakte Japanse vrouw beschilderd. Met zijn eigen bloed.

Tja, het schijnt een oud Japans gebruik te zijn. Iets in de trant van toppunt van esthetica.

Heb die Ai no Corrida volgens mij nooit gezien. The Pillow Book wel. En bij de eerste keer dat ik submission zag was het plagiaat zó duidelijk. Naast het bekaligraferen van een vrouwenlichaam, iets dat me uit o.a. estetisch oogpunt wel bevalt :D , was ook de belichting zeer herkenbaar. En meende ik zelfs de verteltrant en cut te herkennen. Maar daarvoor zou ik TPB weer eens moeten zien.

mark61
01-12-04, 02:21
Geplaatst door TonH
Tja, het schijnt een oud Japans gebruik te zijn. Iets in de trant van toppunt van esthetica.

Heb die Ai no Corrida volgens mij nooit gezien. The Pillow Book wel. En bij de eerste keer dat ik submission zag was het plagiaat zó duidelijk. Naast het bekaligraferen van een vrouwenlichaam, iets dat me uit o.a. estetisch oogpunt wel bevalt :D , was ook de belichting zeer herkenbaar. En meende ik zelfs de verteltrant en cut te herkennen. Maar daarvoor zou ik TPB weer eens moeten zien.

Tsjah, TvG als cineast was het ook al niet veel. Wat een armoe. Japanse hard-core pornofilms, nee, ben ik ook niet in thuis verder.

TonH
01-12-04, 02:22
Geplaatst door mark61
Japanse hard-core pornofilms, nee, ben ik ook niet in thuis verder.

Dát zou ik me herinnerd hebben :D

mark61
01-12-04, 02:27
Geplaatst door TonH
Dát zou ik me herinnerd hebben :D

- no comment -


:knipoog: