PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe worden wij geflashed ?



ZbaqZbaq
28-11-04, 23:25
Regeling van het overleg over de integratie van minderheden
(Wet overleg minderhedenbeleid-WOM)


VOORSTEL VAN WET
Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der
Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen
te weten:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk
is het overleg te regelen over het voorgenomen
regeringsbeleid ten aanzien van de integratie van
etnische en culturele minderheden;
Zo is het, dat Wij, de Raad van State gehoord, en met
gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden
en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:
Artikel 1
In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt
verstaan onder:
a. Onze Minister: Onze Minister van Binnenlandse Zaken;
b. minderheidsgroep: een door Onze Minister aangewezen
doelgroep van het integratiebeleid;
c. samenwerkingsverband: een door Onze Minister
toegelaten stichting die in gevolge haar statuten tot
doel heeft de belangen te behartigen van een
minderheidsgroep of te onderscheiden
minderheidsgroepen en die representatief is
voor die groep of groepen.
Artikel 2
Over beleidsvoornemens ten aanzien van de integratie van
minderheden en over ontwikkelingen die voor minderheden
van belang zijn met het oog op het te voeren
integratiebeleid wordt door of namens Onze Minister en,
waar daartoe aanleiding bestaat mede door of namens Onze
Ministers wie het mede aangaat, tenminste drie keer per
jaar overleg gevoerd met de tot het Landelijk overleg
minderheden toegelaten samenwerkingsverbanden.
-2-
Artikel 3
Elk samenwerkingsverband is bevoegd tot aanwijzing van
een lid en een plaatsvervangend lid van het
Landelijk overleg minderheden.
Artikel 4
1. Onze Minister is bevoegd de toelating van een
samenwerkingsverband tot het Landelijk overleg
minderheden in te trekken indien het
samenwerkingsverband naar zijn oordeel niet meer
representatief is dan wel het algemeen belang zich
tegen verdere toelating verzet.
2. Onze Minister is bevoegd een lid of plaatsvervangend
lid van het Landelijk overleg minderheden uit te
sluiten van het overleg indien naar het oordeel van
Onze Minister het algemeen belang dit vordert.
Artikel 5
De leden van het Landelijk overleg minderheden kunnen
zich na overleg met Onze Minister ter vergadering voor de
behandeling van een bepaald onderwerp door een deskundige
doen bijstaan.
Artikel 6
1. Onze Minister kan aan de samenwerkingsverbanden en aan
een door deze samenwerkingsverbanden, of door een
aantal van deze samenwerkingsverbanden, gezamenlijk
opgerichte rechtspersoon subsidie verstrekken.
2. Doel van de in het eerste lid bedoelde subsidie is het
in staat stellen van de samenwerkingsverbanden dan wel
van de rechtspersoon coördinerend en voorwaarden
scheppend werkzaam te zijn ten behoeve van het in
artikel 2 bedoelde overleg.
3. Bij ministeriële regeling worden nadere regels gesteld
met betrekking tot de in het eerste lid bedoelde
subsidie.
4. De in het derde lid bedoelde nadere regels hebben in
ieder geval betrekking op:
a. het aanvragen van de subsidie;
b. het toekennen van de subsidie;
c. het vaststellen van de subsidie;
d. de begroting, de financiële verantwoording en het
jaarverslag.
-3-
Artikel 7
Deze wet treedt in werking met ingang van de dag na de
datum van uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt
geplaatst. Artikel 6 werkt terug tot en met 1 januari
1997.
Artikel 8
Deze wet wordt aangehaald als: Wet overleg
minderhedenbeleid.
Lasten en bevelen dat deze in het Staatsblad zal worden
geplaatst en dat alle ministeries, autoriteiten, colleges
en ambtenaren wie zulks aangaat, aan de nauwkeurige
uitvoering de hand zullen houden.
Gegeven
DE MINISTER VAN BINNENLANDSE ZAKEN,
-----------------------------------------------------------------------

En wie heeft Verdonk gekozen, om er namens de mocro's in dit overleg genaamd LOM, plaats te nemen???

SMT-Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs...

:lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu:

taouanza
28-11-04, 23:28
Wat democratisch allemaal zeg.

ZbaqZbaq
28-11-04, 23:50
Geplaatst door deleted user
Die SMT bestaat al een tijdje, misschien wel zelfs nog voordat jullie geboren waren :duim:

wauw das een goed argument...

laat ik je vertellen dat er 0,0 tunesiërs bij het SMT zitten.

Zwarte Schaap
28-11-04, 23:55
Stemgedrag allochtonen: 'Er is kans op een Marokkaanse Pim Fortuyn'

Saïd Bouddouft, voorzitter van het samenwerkingsverband van Marokkanen en Tunesiërs (SMT), gruwelt bij de gedachte aan politieke partijen voor allochtone bevolkingsgroepen. ,,Dan liggen Ratelband-achtige toestanden op de loer. Zo isoleer je jezelf, en dat kan nooit de bedoeling zijn.''

Bouddouft reageert op onderzoek, waaruit blijkt dat veel Marokkanen in de grote steden iets voelen voor een eigen politieke partij. Een derde van de Turken en Surinamers denkt er hetzelfde over. En onder Marokkanen, zo blijkt uit onderzoek van het blad Contrast, is ruime steun voor een Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL). Een derde van de Marokkanen die de beweging kennen, zou er bij deelname aan landelijke verkiezingen op stemmen. De SMT-voorzitter begrijpt de Marokkanen, omdat de traditionele politieke partijen hen 'al jaren vergeten'. ,,Zeker nu veiligheid steeds wordt opgehangen aan integratie. De steun van veel Marokkanen voor de AEL, moet voor de politiek een dringend signaal zijn. De kans bestaat dat er een Marokkaanse Pim Fortuyn opstaat.''

Abdullah Haselhoef is het met Bouddouft eens. De islamitische geestelijk verzorger was van plan deel te nemen aan de verkiezingen met zijn Gemeenschapspartij. Vanwege de ziekte van zijn zoon werden die plannen op de lange baan geschoven. ,,In mijn programma heb ik al aangegeven dat Belgische toestanden als met de AEL ook hier op de loer liggen. Er wordt niet oplossingsgericht naar bijvoorbeeld het veiligheidsprobleem gekeken, maar telkens overheerst één factor: allochtonen. Dat is een glijdende schaal.'' De traditionele politiek zou het gevoel van uitsluiting dat allochtonen hebben, weg moeten nemen. Want wie kritiek heeft op een Marokkaanse of Turkse partij, is zich niet bewust van het 'witte' karakter van de VVD of het CDA. ,,Bij de VVD kom je ook alleen maar binnen als je een stevig anti-islamverhaal hebt. Dat is ook gewoon een beweging van blanke mensen.''

Lokaal zijn er enkele partijen die vrijwel alleen uit allochtonen bestaan. De fractie Özcan uit Amersfoort is er zo een. De ondernemer Mustafa Özcan begon een eigen lijst, omdat hij bij de PvdA niet aan de bak kwam. Toch denkt hij dat een landelijke allochtonenlijst geen goed idee is. ,,Onze mensen moeten zich meer in de discussie mengen. Ik kreeg geen ruimte van de andere partijen, daarom ben ik voor mezelf begonnen. Maar ik ben een partij voor iedereen. De landelijke partijen hebben het allochtonenvraagstuk ook ontdekt. Het is aan de allochtonen zelf om binnen die partijen iets te veranderen.''

Bron: Trouw

(2003)

Seif
29-11-04, 00:00
Allochtonen hebben mij nooit goed duidelijk kunnen maken wat een allochtonen/moslim-partij kan bieden, wat de traditionele partijen al niet verschaffen.

Tenzij je dus echt de sharia en dergelijke wil gaan invoeren.

ZbaqZbaq
29-11-04, 00:00
hatsikiedee zeg....

taouanza
29-11-04, 00:02
Geplaatst door Seif
Allochtonen hebben mij nooit goed duidelijk kunnen maken wat een allochtonen/moslim-partij kan bieden, wat de traditionele partijen al niet verschaffen.

Tenzij je dus echt de sharia en dergelijke wil gaan invoeren.

Lezen is echt je sterkste punt merk ik.

ZbaqZbaq
29-11-04, 00:03
Ik voel alweer dat er flink propaganda gemaakt wordt over een "allochtonen partij".

Ik heb nog niemand horen roepen om een allochtonen partij...

wel om een partij die een bepaalde ideologie heeft die tot nu toe nog niet aanbod is gekomen binnen onze democratie. Maar die is niet alleen voor allochtonen.

taouanza
29-11-04, 00:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
hatsikiedee zeg....

Dat is fakking klopt.

Seif
29-11-04, 00:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik voel alweer dat er flink propaganda gemaakt wordt over een "allochtonen partij".

Ik heb nog niemand horen roepen om een allochtonen partij...

wel om een partij die een bepaalde ideologie heeft die tot nu toe nog niet aanbod is gekomen binnen onze democratie. Maar die is niet alleen voor allochtonen.

Jaja, en wat is die ideologie dan?

ZbaqZbaq
29-11-04, 00:06
Geplaatst door Seif
Jaja, en wat is die ideologie dan?

Money for Nothin' and the Chicks for Free

barneveld
29-11-04, 00:08
Geplaatst door taouanza
Wat democratisch allemaal zeg. :eek:

Seif
29-11-04, 00:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
Money for Nothin' and the Chicks for Free

Klinkt als iets waar ik op zou willen stemmen.

Waar kan ik lid worden?

barneveld
29-11-04, 00:10
Geplaatst door taouanza
Dat is fakking klopt.


Er vallen nog steeds meer slachtoffers van huiselijk geweld dan terrorisme.


wat dacht je van kippen

Seif
29-11-04, 00:12
Geplaatst door barneveld
wat dacht je van kippen

Gebruik jij legbatterijen of mogen ze scharrelen?

Zwarte Schaap
29-11-04, 00:41
Ik vond een nogal domme uitspraak van Said Boudouft in een engelstalige website naar aanleiding van de dood van Theo van Gogh:

Said Bouddouft, a leader in the Netherlands' Moroccan community, plans to issue guidelines for Dutch mosques to help make them "an important partner in the fight against extremism," he told The Christian Science Monitor.

"We should make clear on certain topics, this is the limit. Some imams say in their prayers that we shouldn't pay taxes. That's absurd. We live here and should abide by the rules."

Bron:http://www.thevictoriaadvocate.com/opinion/editorials/story/2331348p-2699672c.html

amadeus
29-11-04, 07:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Stemgedrag allochtonen: 'Er is kans op een Marokkaanse Pim Fortuyn'

Saïd Bouddouft, voorzitter van het samenwerkingsverband van Marokkanen en Tunesiërs (SMT), gruwelt bij de gedachte aan politieke partijen voor allochtone bevolkingsgroepen. ,,Dan liggen Ratelband-achtige toestanden op de loer. Zo isoleer je jezelf, en dat kan nooit de bedoeling zijn.''

Bouddouft reageert op onderzoek, waaruit blijkt dat veel Marokkanen in de grote steden iets voelen voor een eigen politieke partij. Een derde van de Turken en Surinamers denkt er hetzelfde over. En onder Marokkanen, zo blijkt uit onderzoek van het blad Contrast, is ruime steun voor een Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL). Een derde van de Marokkanen die de beweging kennen, zou er bij deelname aan landelijke verkiezingen op stemmen. De SMT-voorzitter begrijpt de Marokkanen, omdat de traditionele politieke partijen hen 'al jaren vergeten'. ,,Zeker nu veiligheid steeds wordt opgehangen aan integratie. De steun van veel Marokkanen voor de AEL, moet voor de politiek een dringend signaal zijn. De kans bestaat dat er een Marokkaanse Pim Fortuyn opstaat.''

Abdullah Haselhoef is het met Bouddouft eens. De islamitische geestelijk verzorger was van plan deel te nemen aan de verkiezingen met zijn Gemeenschapspartij. Vanwege de ziekte van zijn zoon werden die plannen op de lange baan geschoven. ,,In mijn programma heb ik al aangegeven dat Belgische toestanden als met de AEL ook hier op de loer liggen. Er wordt niet oplossingsgericht naar bijvoorbeeld het veiligheidsprobleem gekeken, maar telkens overheerst één factor: allochtonen. Dat is een glijdende schaal.'' De traditionele politiek zou het gevoel van uitsluiting dat allochtonen hebben, weg moeten nemen. Want wie kritiek heeft op een Marokkaanse of Turkse partij, is zich niet bewust van het 'witte' karakter van de VVD of het CDA. ,,Bij de VVD kom je ook alleen maar binnen als je een stevig anti-islamverhaal hebt. Dat is ook gewoon een beweging van blanke mensen.''

Lokaal zijn er enkele partijen die vrijwel alleen uit allochtonen bestaan. De fractie Özcan uit Amersfoort is er zo een. De ondernemer Mustafa Özcan begon een eigen lijst, omdat hij bij de PvdA niet aan de bak kwam. Toch denkt hij dat een landelijke allochtonenlijst geen goed idee is. ,,Onze mensen moeten zich meer in de discussie mengen. Ik kreeg geen ruimte van de andere partijen, daarom ben ik voor mezelf begonnen. Maar ik ben een partij voor iedereen. De landelijke partijen hebben het allochtonenvraagstuk ook ontdekt. Het is aan de allochtonen zelf om binnen die partijen iets te veranderen.''

Bron: Trouw

(2003)
Beetje gedateerd artikel, er zal nu weinig tot niets meer over zijn van de steun voor de AEL. Stond laatst in de NRC een leuk artikel over, Nabil Marmouch zou in een kapperszaak met veel allochtonen wel even laten zien hoe populair de AEL was. Het was er behoorlijk druk en er waren eerst nog wat discussies, maar toen Nabil vroeg wie er voor de AEL was bleef het opeens doodstil. :melig:

Mark
29-11-04, 08:45
Volgens mij was het:

"Money for nothing and your checks for free"

:roker:

observer
29-11-04, 09:15
zucht even een integratiecursus zbaq

als in een door beatrix ondertekend stuk staat

a. Onze Minister: Onze Minister van Binnenlandse Zaken; dan bedoelt men dat ook zo

officieel wordt een minister nog steeds door haar benoemd en dus is het haar vertegenwoordiger dus als ze het over "onze" heeft bedoelt men dus de kroon en niet over jouw of mijn vertegenwoordiger