PDA

Bekijk Volledige Versie : H. Ali: Feiten en fictie



kspeciaal
30-11-04, 21:01
Mensen , hebben jullie ook dat interview van zaterdag met Ali…Ik lees veel over Ali maar dat dat interview heeft toch een hoop vragen bij mij laten rijzen? Misschien dat jullie me van enkele antwoorden kunnen voorzien. Of dat we gewoon elkaar, als geïnteresseerde toeschouwers in het Nlse Haagsche circus, op bepaalde dingen kunnen wijzen…

Met wederom grote verbazing, heb ik dat interview van het NRC gelezen. “Al deze mensen horen thuis in Madurodam, mini-Nederland, onaangeraakt door de problemen van de echte wereld.'' Zegt ze over Van Mierlo, Donner en Cohen. Wie denk dat je bent, dacht ik? Je komt net kijken in die tweede kamer? Hoeveel ervaring heb je in Den Haag? Wat voor geweldige dingen heb je gepresteerd die van enorme politieke inzicht getuigen. Een inzicht die recht van spreken geeft en mensen als van Mierlo, Donner en Cohen kan overschaduwen. Dat is werkelijk ongelofelijk. Dat kan alleen maar in Nederland vlgs mij. Ben ik de enige die zich hierover verbaasd?
Als je dat interview globaal neemt, heb je in eerste instantie het gevoel dat je met een politieke grootheid te maken hebt! Niet om de inhoud van het interview, maar om de aandacht dat zo’n interview krijgt in de ander media en nog meer om de arrogantie waarmee ze mensen als van Mierlo (oprichter van D66) , Cohen en Donner daarin aanvalt. Het zijn wel mensen, en zeker de eerste, die hun sporen hebben verdient in de Nederlandse politiek. En als je ze aanvalt, dan vind ik dat je echt wel je feitjes en zaakje op een rijtje moet hebben.
Het is trouwens niet de eerste keer! Ze heeft het eerder geflikt door, als beginnende niets-wetende parlementariër te zeggen dat het beleid van Ontwikkelingshulp helemaal niks voorstelt. Maar gelukkig werd ze toen bijna gelyncht in de tweede kamer toen ze geen argument kon benoemen die haar bewering rechtvaardigen. Ze kwam er toen vanaf met excuses aan de bewindslieden.

Mensen, Hirsi Ali is waarschijnlijk een van de meeste geciteerde woorden in dit forum. Maar hoe vaker ik de naam lees, hoe meer ik me de vraag ga stellen: Wie is H..Ali werkelijk?? Werkelijk waar!! Een domme vraag misschien? Nee het is niet dom want mijn verstand kan gewoon de persoon die ik, als “toeschouwer” ken van zijn optredens en “verdiensten” niet rijmen met de persoon waar de krant, radio, Tv enz over spreken!!! Die dame is in de media werkelijk een icoon geworden van het vrije woord, van de emancipatie, de verlichting en vooral een stem van de “zwijgende” meerderheid volgens sommigen… Hoe kan dat? Ben ik de enige gekken die dat niet inziet?

Als ik wat objectiever naar de zaak kijk en diep in mijn geheugen ga zoeken, kan ik dan ook, weinig antwoorden op mijn volgende vragen vinden( en ik lijd zeker niet aan Alzheimer)?
-Hoeveel wetenschappelijke publicatie heeft die dame over islam, vrouwenrechten, emancipatie,…
-wanneer heeft die dame glorieus een debat gevoerd?
-wanneer heeft ze een baanbrekend boek gepubliceerd over emancipatie, islam, vrouwenrechten,…? Ik heb haar zelfs niet op een mooi column kunnen betrappen…
-wanneer heeft ze een denderend en koersbepalend betoog gehouden over weer emancipatie, islam, immigratie, vrouwenrechten,…?
-wanneer heeft ze de vloer geveegd met en een van haar opponenten in een debat ? (zelfs in de tweede kamer niet)?enz…..
Ze kwam niet verder dan een provocerend verhaal die verfilmd is en uiteindelijk zijn regisseur naar de messen en kogels van de extremisten heeft gedreven(of ben ik te makkelijk??), terwijl zij nog steeds graag naar een climax (voor de media) zit te werken in haar schuilplaats om weer haar glorieuze comeback te maken met weer een giftig boekje die toevallig Submission2 gaat heten )…

Mensen, Ik ontdek toch een enorme onverklaarbare discrepantie tussen de feiten en fictie van Mevr Ali. Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat we hier te maken met poppenkast spel te maken hebben, waar niet alleen de VVD de pop (H.Ali) bespeelt, maar meer partijen bij betrokken zijn. Want al die media kan toch niet zo dom zijn en zich voor de kar van de VVD laat aanspannen. En een Hetze gedrag cq sensatie zoekerij verklaring is te zwak om al die constante aandacht en enorme waardering voor Mevr Ali te rechtvaardigen. Mijn laatste vraag is dan ook: wie zijn die andere poppenkast meesters?

Hahaha Inderdaad weer een moslim met een complot theorie!!

~Panthera~
30-11-04, 21:18
Wtf knows ?
Feit is dat ze net zo min iets "gedaan" heeft als die Voortuin.
Snap ook niet dat er mensen zijn die er in trappen. :moe:
Het IQ van Nederland is aardig gedaald sinds 2002.

barneveld
30-11-04, 21:23
Geplaatst door ~Panthera~
Wtf knows ?
Feit is dat ze net zo min iets "gedaan" heeft als die Voortuin.
Snap ook niet dat er mensen zijn die er in trappen. :moe:
Het IQ van Nederland is aardig gedaald sinds 2002.

de slager heeft aardig pondtjes gehakt verkocht. voor in plaats van hersens bij de rechts nederland.

kspeciaal
30-11-04, 22:53
Geplaatst door ~Panthera~

Het IQ van Nederland is aardig gedaald sinds 2002. Ik vraag me soms ook wel of dat IQ wel eens hoog is geweest?

Al Sawt
30-11-04, 23:08
Geplaatst door kspeciaal

-wanneer heeft ze de vloer geveegd met en een van haar opponenten in een debat ? (zelfs in de tweede kamer niet)?enz…..

Sterker nog:In een live debat in 2e kamer ging ze af als een gieter toen ze ontwikkelingshulp aan kaak stelde. Ze had haar huiswerk zeer slecht gedaan. Dan had ze in een verkiezingsprogramma Nederlandkiest.nl(nova) een debat met haar directe opponent Albayrak, daar ging ze af als een gieter.


Volgens een journalist laat Hirsi Ali openbare debatten en publieke discussie`s links liggen, om haar geloofwaardigheid niet verder aan te tasten.

Maslov
30-11-04, 23:14
Zelfs Kspeciaal opent een topic over dit icoon :nerveus: , toont toch aan dat ze heel veel indruk maakt. :zwaai:

~Panthera~
30-11-04, 23:17
Geplaatst door kspeciaal
Ik vraag me soms ook wel of dat IQ wel eens hoog is geweest?
--------------------

Vrees het ergste. :moe:

Dutchguy
30-11-04, 23:33
Geplaatst door Al Sawt
Sterker nog:In een live debat in 2e kamer ging ze af als een gieter toen ze ontwikkelingshulp aan kaak stelde. Ze had haar huiswerk zeer slecht gedaan. Dan had ze in een verkiezingsprogramma Nederlandkiest.nl(nova) een debat met haar directe opponent Albayrak, daar ging ze af als een gieter.


Volgens een journalist laat Hirsi Ali openbare debatten en publieke discussie`s links liggen, om haar geloofwaardigheid niet verder aan te tasten.

Aan de andere kant is en was haar bewegingsvrijheid minimaal. Ik vraag me af in hoeverre je dan je werkzaamheden kan doen zoals je die behoort te doen.

kspeciaal
30-11-04, 23:38
Geplaatst door Maslov
Zelfs Kspeciaal opent een topic over dit icoon :nerveus: , toont toch aan dat ze heel veel indruk maakt. :zwaai:
Wist niet dat Maslov een patent had op de AHA topics. :zwaai:
Nog wat zinnigs te melden Maslov? :lol:

kspeciaal
30-11-04, 23:42
Geplaatst door Dutchguy
Aan de andere kant is en was haar bewegingsvrijheid minimaal. Ik vraag me af in hoeverre je dan je werkzaamheden kan doen zoals je die behoort te doen. Het zal niet erger zijn dan Wilders! Maar die zie je tenminste af en toe nog wat ondernemen (zinning of onzinnig)

Dutchguy
30-11-04, 23:45
Geplaatst door kspeciaal
Het zal niet erger zijn dan Wilders! Maar die zie je tenminste af en toe nog wat ondernemen (zinning of onzinnig)

Dat is waar maar daar staat tegenover dat AHA al veel langer onder vuur ligt en dat ieder mens verschillend is en hier ook anders mee om zal gaan.

kspeciaal
01-12-04, 00:21
Geplaatst door Dutchguy
Dat is waar maar daar staat tegenover dat AHA al veel langer onder vuur ligt en dat ieder mens verschillend is en hier ook anders mee om zal gaan.
Had graag gehoopt dat het alleen een kwestie van te weinig ruimte om het werk te doen en hoe zij daarmee omgaat. Dan word je als moslim in elk geval afgezeikt door iemand met kwaliteit en met zinnige argumenten. Daar kan ik mee leven. Maar ik vrees het ergste: kwaliteit te kort! De Pop in de poppenkast! Weet je nog? Iets anders kan er helaas niet van maken!

Dutchguy
01-12-04, 00:27
Geplaatst door kspeciaal
Had graag gehoopt dat het alleen een kwestie van te weinig ruimte om het werk te doen en hoe zij daarmee omgaat. Dan word je als moslim in elk geval afgezeikt door iemand met kwaliteit en met zinnige argumenten. Daar kan ik mee leven. Maar ik vrees het ergste: kwaliteit te kort! De Pop in de poppenkast! Weet je nog? Iets anders kan er helaas niet van maken!

Ik denk zelf dat als ze nooit bedreigd was en gewoon een kamerlid als alle anderen, ze heel veel moeite gehad zou hebben met hoe het in de politiek gaat. Dan zou ze mogelijk gefrustreerd geraakt zijn met hoe traag ambtelijke molens draaien en er de brui aan hebben gegeven. Ik heb dat sterke vermoeden. Maar we zullen het nooit weten want ze zit nu in een positie waarin ze niets meer te verliezen heeft en ik denk dat ze om die reden alleen maar harder van zich af zal slaan.

Rosita0323_
01-12-04, 00:53
Geplaatst door kspeciaal
Mensen , hebben jullie ook dat interview van zaterdag met Ali…Ik lees veel over Ali maar dat dat interview heeft toch een hoop vragen bij mij laten rijzen? Misschien dat jullie me van enkele antwoorden kunnen voorzien. Of dat we gewoon elkaar, als geïnteresseerde toeschouwers in het Nlse Haagsche circus, op bepaalde dingen kunnen wijzen…

Met wederom grote verbazing, heb ik dat interview van het NRC gelezen. “Al deze mensen horen thuis in Madurodam, mini-Nederland, onaangeraakt door de problemen van de echte wereld.'' Zegt ze over Van Mierlo, Donner en Cohen. Wie denk dat je bent, dacht ik? Je komt net kijken in die tweede kamer? Hoeveel ervaring heb je in Den Haag? Wat voor geweldige dingen heb je gepresteerd die van enorme politieke inzicht getuigen. Een inzicht die recht van spreken geeft en mensen als van Mierlo, Donner en Cohen kan overschaduwen. Dat is werkelijk ongelofelijk. Dat kan alleen maar in Nederland vlgs mij. Ben ik de enige die zich hierover verbaasd?
Als je dat interview globaal neemt, heb je in eerste instantie het gevoel dat je met een politieke grootheid te maken hebt! Niet om de inhoud van het interview, maar om de aandacht dat zo’n interview krijgt in de ander media en nog meer om de arrogantie waarmee ze mensen als van Mierlo (oprichter van D66) , Cohen en Donner daarin aanvalt. Het zijn wel mensen, en zeker de eerste, die hun sporen hebben verdient in de Nederlandse politiek. En als je ze aanvalt, dan vind ik dat je echt wel je feitjes en zaakje op een rijtje moet hebben.
Het is trouwens niet de eerste keer! Ze heeft het eerder geflikt door, als beginnende niets-wetende parlementariër te zeggen dat het beleid van Ontwikkelingshulp helemaal niks voorstelt. Maar gelukkig werd ze toen bijna gelyncht in de tweede kamer toen ze geen argument kon benoemen die haar bewering rechtvaardigen. Ze kwam er toen vanaf met excuses aan de bewindslieden.

Mensen, Hirsi Ali is waarschijnlijk een van de meeste geciteerde woorden in dit forum. Maar hoe vaker ik de naam lees, hoe meer ik me de vraag ga stellen: Wie is H..Ali werkelijk?? Werkelijk waar!! Een domme vraag misschien? Nee het is niet dom want mijn verstand kan gewoon de persoon die ik, als “toeschouwer” ken van zijn optredens en “verdiensten” niet rijmen met de persoon waar de krant, radio, Tv enz over spreken!!! Die dame is in de media werkelijk een icoon geworden van het vrije woord, van de emancipatie, de verlichting en vooral een stem van de “zwijgende” meerderheid volgens sommigen… Hoe kan dat? Ben ik de enige gekken die dat niet inziet?

Als ik wat objectiever naar de zaak kijk en diep in mijn geheugen ga zoeken, kan ik dan ook, weinig antwoorden op mijn volgende vragen vinden( en ik lijd zeker niet aan Alzheimer)?
-Hoeveel wetenschappelijke publicatie heeft die dame over islam, vrouwenrechten, emancipatie,…
-wanneer heeft die dame glorieus een debat gevoerd?
-wanneer heeft ze een baanbrekend boek gepubliceerd over emancipatie, islam, vrouwenrechten,…? Ik heb haar zelfs niet op een mooi column kunnen betrappen…
-wanneer heeft ze een denderend en koersbepalend betoog gehouden over weer emancipatie, islam, immigratie, vrouwenrechten,…?
-wanneer heeft ze de vloer geveegd met en een van haar opponenten in een debat ? (zelfs in de tweede kamer niet)?enz…..
Ze kwam niet verder dan een provocerend verhaal die verfilmd is en uiteindelijk zijn regisseur naar de messen en kogels van de extremisten heeft gedreven(of ben ik te makkelijk??), terwijl zij nog steeds graag naar een climax (voor de media) zit te werken in haar schuilplaats om weer haar glorieuze comeback te maken met weer een giftig boekje die toevallig Submission2 gaat heten )…

Mensen, Ik ontdek toch een enorme onverklaarbare discrepantie tussen de feiten en fictie van Mevr Ali. Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat we hier te maken met poppenkast spel te maken hebben, waar niet alleen de VVD de pop (H.Ali) bespeelt, maar meer partijen bij betrokken zijn. Want al die media kan toch niet zo dom zijn en zich voor de kar van de VVD laat aanspannen. En een Hetze gedrag cq sensatie zoekerij verklaring is te zwak om al die constante aandacht en enorme waardering voor Mevr Ali te rechtvaardigen. Mijn laatste vraag is dan ook: wie zijn die andere poppenkast meesters?

Hahaha Inderdaad weer een moslim met een complot theorie!!

Het stuk wat zij opvoert is inderdaad een groot stuk theater, het gevaar zit hem niet zozeer in het feit dat zij dat opvoert, het gevaar zit hem in die mensen die haar onvoorwaardelijk geloven. De enige manier is om dit spel van haar echt te kunnen ontmaskeren, is haar terug te laten komen in de Kamer, zodat zij van zichzelf een karikatuur zal maken. Want dat zal ze gaan doen, ze kan niet anders namelijk.

Hoe harder zij nu schreeuwt, hoe harder zij straks door de mand zal vallen, dus hoop ik dat zij alle ruimte krijgt om zichzelf ten gronde te richten. Want op een dergelijk ongeleid projectiel zit de politiek hopelijk niet op te wachten.

Ook al is de dreiging serieus, is het een meesterlijke strategische zet voor haar om "onder te duiken", om de stemmingmakerij die er al was nog meer te versterken. En triester nog, hierdoor bewust een Hollands trauma (de term onderduiken) te triggeren, dit willens en wetens.

Spreken vanaf haar "onderduikadres" is hier weer een prachtig voorbeeld van!
Mijn voorspelling luidt dan ook:

Zij zal haar krachten gaan bundelen met Elian, die twee hebben een gemene deler...
Zij zal in eerste instantie helemaal doodgeknuffeld worden wanneer ze haar bekkie weer laat zien
Zij zal de Islam in een nog slechter daglicht gaan stellen
Totdat de nuchtere autochtoon in de gaten krijgt dat dit wel erg veel van het goede wordt....(het motto Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg zal opgaan)

Een groot nadeel is: Het is niet meer de vraag of zij schade zal aanrichten, nee, het is de vraag Hoe groot die schade zal zijn!

Mohammed Amin
01-12-04, 05:14
as salaam aleikoem,

"wat de boer niet kent dat eet hij niet"
Met andere woorden wat vreemd is lusten wij niet/begrijpen wij niet,sterker nog willen wij niet begrijpen.

Nederlanders gaan er prat op dat hun landje zo tolerant naar anderen is, terwijl dit alleen maar in onze geschiedenis boeken naar voren komt. (alleen waren we toen tollerant omdat we een grote handelsgeest bezaten en iedereen welkom was om zijn vreemde waren te verkopen, en uiteraard ook weer een schip met goederen mee te nemen)


Dus alles dat anders is, dat is eigenlijk een beetje raar, want hoevaak horen of lezen wij dit niet "die mensen met hun rare gebruiken"

Welnu om rare gebruiken tegen te gaan heeft men de "troetel allochtoon" uitgevonden.
Neem me niet kwalijk maar ik vind het toch zo`n leuk woord....
Ik stel me ook voor dat binnenkort de teletubbies plaats moeten maken voor een serie troetel allochtonen.

Hirsi Ali is natuurlijk het toppunt van troeltel allochtonisme want, we vermoeden dat al die moslima`s onderdrukt/geslagen/mishandeld worden maar we kunnen de vinger er niet op leggen.
Heeeeeee daar komt Hirsi met de bevestiging dat het toch echt wel zo is, dus geef haar zendtijd, en geef haar intervieuws.

Het is niks anders dan meten met 2 maten :

Goede allochtoon / slechte allochtoon
Goede moslim / slechte moslim

Als Nederlandse moslim zijnde werk ik in een bedrijf met circa 100 werknemers.
98% hiervan is autochtoon.
Heel vaak maak ik mee dat men wel eens vergeet dat ik moslim ben, en waarschijnlijk komt dit omdat men gewoon niet verder kijkt dan het huisdkleurtje/uiterlijk.
Als dan weer eens die onzinnige discussies gevoerd worden omdat er weer eens zo`n idioot artikeltje in een krant staat, dan gaat dat vaak op volgende wijze :

Neem in gedachten een groep van 25 man die koffie zitten te drinken....

Zie je nou wel hier staat het toch maar weer eens, al die turken sluiten hun vrouwen thuis op, en die arme vrouwtjes krijgen ook nog eens een pak rammel.
Zo raast de discussie nog even voort, todat de koran en de profeet Mohammed(saws) erbij gehaald worden.

Dan besluit ik me te mengen in het gesprek alhoewel het eigenlijk de zoveelste keer is dat ik mijn tijd verspil.

Luister........... ik ben een moslim betekend dit dat ik mijn vrouw opsluit en sla ?

Nou uuuuhhhhhh nee maar jij bent anders.........
Ja jullie hangen mij op aan een lagere boom en dan eentje boven het water.... mocht het touwtje breken dan bezeer ik me niet zoveel tijdens de landing.

Ja NEE zo bedoelen we het niet.....
Maar zo komt het wel uit jullie strot vandaan....

Maar al die moslimse vrouwen in blijf van mijn lijf huizen.....

Zijn de Nederlandse vrouwen in deze huizen een voorbeeld van hoe het er dagelijks aan toe gaat in een Nederlands gezin ?????

Nee natuurlijk niet.................

Nou dan gebruik je hersens dan eens...........

En de volgende dag gaat het vrolijk weer zo.

Ik denk dat we gewoon nog meer troetel allochtonen, en troetel moslims nodig hebben om een brug te slaan over de diepe kloof die men zelf aan het graven is.

WAt Hirsi betreft..............
Laat dat arme kind toch gaan......
Kijk eens hoe ze zich in bochten wend of draait om haar gelijk te krijgen..
Kijk eens hoe ze zit te stotteren en hakkelen (en hoe ongemakkelijk ze zich voelt) wanneer iemand haar uitdaagd om in discussie te gaan tijdens haar tv optredens.
Ze breekt bijna haar tong over hetgeen ze wil zeggen, en als de ander dan toch sterkere argumenten heeft dan gaat ze haast automatisch met haar armen over elkaar zitten met een boos gezichtje en een pruil lipje.

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik het een in en in triest vrouwtje vind.

salaam,

0theist
01-12-04, 08:25
Geplaatst door Mohammed Amin

Nederlanders gaan er prat op dat hun landje zo tolerant naar anderen is, terwijl dit alleen maar in onze geschiedenis boeken naar voren komt.

Ach ja, die tolerantie is maar skindeep. Hoofdzakelijk bestond deze bij de regerende klasse. De arbeidersklasse interesseerde het nagenoeg niks, zolang ze er maar geen last van hadden.

Net zoals zo'n beetje 99% van nederland ongeinteresseerd aanziet hoe het klimaat wordt geschapen om de volgende moordenaar op ayaan af te sturen. Interesseert ze geen fuk. Laat de haat maar flink oplopen, het geschreeuw om haar aftreden, de aanvallen op haar persoonlijke motieven, haar vermeende gestoorde geest etc etc. Haar verminkte uiterlijk. Uiteindelijk is er wel iemand die daar voldoende legitimatie in ziet om haar te vermoorden. Weer een incident. Net zolang tot alleen "kritiek" op de islam die keurig en netjes volgens de regels van de imam's overblijft.

Tolerantie. Een vage herinnering. Een ver verleden.

louise_louise
01-12-04, 08:41
zoals hier eerder beschreven is zullen mevrouw Ali en Wilders vanzelf wel door de mand vallen, is een kwestie van tijd. Wat dat betreft is het jammer dat Fortuyn niet af heeft kunnen maken wat hij begonnen is, dan was zijn achterban er wel achtergekomen dat je met gebakken lucht niet ver komt en hadden dergelijke figuren ook geen kans meer gehad om met zijn 'gedachtengoed'aan de haal te gaan...

waar wij ons denk ik eerder op moeten focussen zijn de slinkse Rita Verdonk-types!!!

Mark
01-12-04, 08:41
Geplaatst door 0theist
Ach ja, die tolerantie is maar skindeep. Hoofdzakelijk bestond deze bij de regerende klasse. De arbeidersklasse interesseerde het nagenoeg niks, zolang ze er maar geen last van hadden.

Net zoals zo'n beetje 99% van nederland ongeinteresseerd aanziet hoe het klimaat wordt geschapen om de volgende moordenaar op ayaan af te sturen. Interesseert ze geen fuk. Laat de haat maar flink oplopen, het geschreeuw om haar aftreden, de aanvallen op haar persoonlijke motieven, haar vermeende gestoorde geest etc etc. Haar verminkte uiterlijk. Uiteindelijk is er wel iemand die daar voldoende legitimatie in ziet om haar te vermoorden. Weer een incident. Net zolang tot alleen "kritiek" op de islam die keurig en netjes volgens de regels van de imam's overblijft.

Tolerantie. Een vage herinnering. Een ver verleden.

Ik denk inderdaad dat het een tolerantie was uit desinteresse, voor mij wel in ieder geval.

Spoetnik
01-12-04, 09:29
Hirsi Ali is ingehuurd door de Nederlandse elite om de nederlandse bevolking op te histen tegen moslims, dat mag toch wel duidelijk zijn.

Maslov
01-12-04, 09:34
Als ze zondag 'live' in de NMO uitzending komt, zal ze dinsdag toch wel weer aanwezig zijn in de tweede kamer.

Ze zal dan weer met feiten bezig gaan.

Umarvlie
01-12-04, 09:47
Geplaatst door Maslov
Ze zal dan weer met feiten bezig gaan.

dat zal dan voor het eerst zijn ... is er dan hoop voor haar?

0theist
01-12-04, 09:58
Geplaatst door Umarvlie
dat zal dan voor het eerst zijn ... is er dan hoop voor haar?

Hoop? Naah.. Denk 't niet. Vroeg of laat zal ze vermoord worden. Iedereen weet dat eigenlijk wel. De ontmenselijking is in volle gang om de volgende jonge gehersenspoelde sukkel op te zwepen tot martelaar. Iedereen weet 't en een vlink aantal hoopt 't van harte.

De politiek houdt zich gedeisd. De koningin houdt zich gedeisd. Zo'n beetje heel nederland houdt zich gedeisd, want stel je voor dat er nog veel meer slachtoffers vallen.

Het mooiste en duidelijkst zou zijn dat als de overheid ayaan officieel zou overleveren aan een erkende sharia rechtbank alwaar ze een terechte en gruwleijk doodstraf zou mogen ontvangen. Lekker duidelijk ipv van al dit vage gedoe.

mulan
01-12-04, 10:24
Geplaatst door 0theist
Hoop? Naah.. Denk 't niet. Vroeg of laat zal ze vermoord worden. Iedereen weet dat eigenlijk wel. De ontmenselijking is in volle gang om de volgende jonge gehersenspoelde sukkel op te zwepen tot martelaar. Iedereen weet 't en een vlink aantal hoopt 't van harte.

De politiek houdt zich gedeisd. De koningin houdt zich gedeisd. Zo'n beetje heel nederland houdt zich gedeisd, want stel je voor dat er nog veel meer slachtoffers vallen.

Het mooiste en duidelijkst zou zijn dat als de overheid ayaan officieel zou overleveren aan een erkende sharia rechtbank alwaar ze een terechte en gruwleijk doodstraf zou mogen ontvangen. Lekker duidelijk ipv van al dit vage gedoe.

Verder alles ok met je? :verward:

0theist
01-12-04, 10:43
Geplaatst door mulan
Verder alles ok met je? :verward:

Nee, ik hou nu eenmaal gewoon van duidelijkheid.

taouanza
01-12-04, 12:04
Geplaatst door Dutchguy
Aan de andere kant is en was haar bewegingsvrijheid minimaal. Ik vraag me af in hoeverre je dan je werkzaamheden kan doen zoals je die behoort te doen.

Geloof je het zelf?!
Wat ze belangrijk vind doet ze nog steeds.

Dutchguy
01-12-04, 12:06
Geplaatst door taouanza
Geloof je het zelf?!
Wat ze belangrijk vind doet ze nog steeds.

Ja, ik geloof het zelf.

taouanza
01-12-04, 12:09
Geplaatst door 0theist
Ach ja, die tolerantie is maar skindeep. Hoofdzakelijk bestond deze bij de regerende klasse. De arbeidersklasse interesseerde het nagenoeg niks, zolang ze er maar geen last van hadden.

Net zoals zo'n beetje 99% van nederland ongeinteresseerd aanziet hoe het klimaat wordt geschapen om de volgende moordenaar op ayaan af te sturen. Interesseert ze geen fuk. Laat de haat maar flink oplopen, het geschreeuw om haar aftreden, de aanvallen op haar persoonlijke motieven, haar vermeende gestoorde geest etc etc. Haar verminkte uiterlijk. Uiteindelijk is er wel iemand die daar voldoende legitimatie in ziet om haar te vermoorden. Weer een incident. Net zolang tot alleen "kritiek" op de islam die keurig en netjes volgens de regels van de imam's overblijft.

Tolerantie. Een vage herinnering. Een ver verleden.

Wat zeg je eigenlijk allemaal?
Waarom denk jij dat Ayaan jou interesseert?

0theist
01-12-04, 12:16
Geplaatst door taouanza
Wat zeg je eigenlijk allemaal?
Waarom denk jij dat Ayaan jou interesseert?

Laat maar. Is gewoon te ingewikkeld. Maar 't heeft in iedergeval niets met interesse van Ayaan voor mij te maken.

echnaton
01-12-04, 12:16
Geplaatst door kspeciaal


Je kunt haar één ding niet ontzeggen. En dat is moed. Moed om te zeggen waar het op staat. Zij is een zeer dappere vrouw.

Umarvlie
01-12-04, 12:21
Geplaatst door echnaton
Je kunt haar één ding niet ontzeggen. En dat is moed. Moed om te zeggen waar het op staat. Zij is een zeer dappere vrouw.

Kan ik wel .. ze is laf .. alleem gal spuwen op een manier waar geen echt weerwoord mogelijk is .. interviews, documentaires .. bah als ze echt zou zijn en echt moed had dan zou ze in de 2e kamer haar werk doen ... Wilders doet dat wel,, ik mag hem niet, ik vind waar hij voor staat fout maar hij staat er wel en gaat het debat (weerwoord) ook niet uit de weg ... daarom heb ik voor Wilders respect en niet voor AHA.

~Panthera~
01-12-04, 12:30
Geplaatst door echnaton
Je kunt haar één ding niet ontzeggen. En dat is moed. Moed om te zeggen waar het op staat. Zij is een zeer dappere vrouw.
----------------------

Tja, erg moedig, om als je met de vrouwen die ze zegt te moeten "bevrijden" in gesprek gaat, er iets gezegd wordt wat haar niet bevalt, met haar handje "doei" te gaan zitten wuiven.
Ik noem dat minachting.
En zo voelden die vrouwen dat denk ik ook.
Gek he ? dat je dan je geloofwaardigheid verliest ? :moe:

echnaton
01-12-04, 12:30
Geplaatst door Umarvlie
Kan ik wel .. ze is laf .. alleem gal spuwen op een manier waar geen echt weerwoord mogelijk is .. interviews, documentaires .. bah als ze echt zou zijn en echt moed had dan zou ze in de 2e kamer haar werk doen ... Wilders doet dat wel,, ik mag hem niet, ik vind waar hij voor staat fout maar hij staat er wel en gaat het debat (weerwoord) ook niet uit de weg ... daarom heb ik voor Wilders respect en niet voor AHA.

Ze heeft zeker wel mensen opgezocht (school, blijf-van-mijn-lijf-huis). Ze heeft gedebateerd in de tweede kamer, ze schreef artikelen, ze gaf interviews, ze heeft een moordenaar het hoofd geboden, ze had ook al de moed gehad om van partij te wisselen. Binnenkort is ze weer in de tweede kamer te verwachten en ze blijft haar boodschap uitdragen. Ze kijkt nu, na de jongste gebeurtenissen, natuurlijk wel uit met wie ze gaat discussiëren.

echnaton
01-12-04, 12:34
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Tja, erg moedig, om als je met de vrouwen die ze zegt te moeten "bevrijden" in gesprek gaat, er iets gezegd wordt wat haar niet bevalt, met haar handje "doei" te gaan zitten wuiven.
Ik noem dat minachting.
En zo voelden die vrouwen dat denk ik ook.
Gek he ? dat je dan je geloofwaardigheid verliest ? :moe:

Die vrouw wilde alleen verder praten als Ayaan zich gedroeg zoals zij wilde. Helaas is ze dan bij haar aan het verkeerde adres. Toen wilde ze niet meer praten. Wie niet meer wil praten, die moet maar gaan. Ayaan kon daar verder niets aan doen.

kspeciaal
01-12-04, 13:04
Geplaatst door echnaton
Je kunt haar één ding niet ontzeggen. En dat is moed. Moed om te zeggen waar het op staat. Zij is een zeer dappere vrouw.
Kamikazen waren ook dapper! Mohamed B is ook dapper! Saddam was ook dapper. Je hebt dapper en je hebt dom en dat laatste gaat meestal gepaard met een scala aan incompetenties!!


Geloof je het zelf?! :duim:

kspeciaal
01-12-04, 13:11
Geplaatst door echnaton
Ze heeft zeker wel mensen opgezocht (school, blijf-van-mijn-lijf-huis). Ze heeft gedebateerd in de tweede kamer, ze schreef artikelen, ze gaf interviews, ze heeft een moordenaar het hoofd geboden, ze had ook al de moed gehad om van partij te wisselen. Binnenkort is ze weer in de tweede kamer te verwachten en ze blijft haar boodschap uitdragen. Ze kijkt nu, na de jongste gebeurtenissen, natuurlijk wel uit met wie ze gaat discussiëren.

Zie mijn eerdere ciataten
Als ik wat objectiever naar de zaak kijk en diep in mijn geheugen ga zoeken, kan ik dan ook, weinig antwoorden op mijn volgende vragen vinden( en ik lijd zeker niet aan Alzheimer)?

-Hoeveel wetenschappelijke publicatie heeft die dame over islam, vrouwenrechten, emancipatie,…
-wanneer heeft die dame glorieus een debat gevoerd?
-wanneer heeft ze een baanbrekend boek gepubliceerd over emancipatie, islam, vrouwenrechten,…? Ik heb haar zelfs niet op een mooi column kunnen betrappen…
-wanneer heeft ze een denderend en koersbepalend betoog gehouden over weer emancipatie, islam, immigratie, vrouwenrechten,…?
-wanneer heeft ze de vloer geveegd met en een van haar opponenten in een debat ? (zelfs in de tweede kamer niet)?enz…..

Ze kwam niet verder dan een provocerend verhaal die verfilmd is en uiteindelijk zijn regisseur naar de messen en kogels van de extremisten heeft gedreven(of ben ik te makkelijk??), terwijl zij nog steeds graag naar een climax (voor de media) zit te werken in haar schuilplaats om weer haar glorieuze comeback te maken met weer een giftig boekje die toevallig Submission2 gaat heten )…
Jij beweert dat ze wel degelijk wat heeft gepresteerd. Help me dan mijn geheugen opfrissen. Wees eens concreet en geef me maar max twee voorbeelden bij iedere vraag (zie citaat)? Ben erg benieuwd echnatoon!!

taouanza
01-12-04, 14:11
Geplaatst door 0theist
Laat maar. Is gewoon te ingewikkeld. Maar 't heeft in iedergeval niets met interesse van Ayaan voor mij te maken.

Je bedoelt je kan het niet onderbouwen.

0theist
01-12-04, 14:21
Geplaatst door taouanza
Je bedoelt je kan het niet onderbouwen.

Laat ik het voor jou daar maar op houden.

taouanza
01-12-04, 14:24
Geplaatst door 0theist
Laat ik het voor jou daar maar op houden.

tzzz voor mij. Je hebt gewoon niks te melden.

0theist
01-12-04, 14:27
Geplaatst door taouanza
tzzz voor mij. Je hebt gewoon niks te melden.

Aan jou niet nee. Behalve dan wat domme one-liners als tijdverdrijf.

taouanza
01-12-04, 14:31
Geplaatst door 0theist
Aan jou niet nee. Behalve dan wat domme one-liners als tijdverdrijf.

Voortaan eerst nadenken voor dat je wat zegt.:zwaai:

0theist
01-12-04, 14:33
Geplaatst door taouanza
Voortaan eerst nadenken voor dat je wat zegt.:zwaai:

Tegen jou? Lijkt me niet echt nodig.

taouanza
01-12-04, 14:35
Geplaatst door 0theist
Tegen jou? Lijkt me niet echt nodig.
Je hebt nog steeds geen onderbouwing voor je hysterische betoog.

Bart
01-12-04, 14:37
Geplaatst door ~Panthera~
Wtf knows ?
Feit is dat ze net zo min iets "gedaan" heeft als die Voortuin.
Snap ook niet dat er mensen zijn die er in trappen. :moe:
Het IQ van Nederland is aardig gedaald sinds 2002.

Tja, hetzelfde kun je zeggen over Bos, Halsema en Marijnissen om maar een paar namen te noemen. Bos is de slechtste staatssecretaris ooit geweest op Financiën (heeft het Nederlandse vestigingsklimaat zwaar ondermijnd door ons uit te leveren aan Brussel) en die andere 2 kunnen alleen maar wat in de rondte schreeuwen zonder ook maar één realistische oplossing voor de sociaal-economische problemen in dit land aan te dragen.

AHA is gewoon een wat gefrustreerde dame, niet teveel aandacht aan geven behalve een ferm weerwoord.

0theist
01-12-04, 14:39
Geplaatst door taouanza
Je hebt nog steeds geen onderbouwing voor je hysterische betoog.

Lees het anders nog 's. Of herformuleer je vraag. Want ik kan het niet anders formuleren voor iemand die daar uit haalt dat ik op aandacht van ayaan zit te wachten danwel rekent. Een dergelijke redenatie is gewoon ietsje te ver van mijn belevingswereld. Een eufemisme voor: niet van deze wereld.

Spoetnik
01-12-04, 14:41
0theist is Tomas of Simon ofzo?

Die waren toch die religie 2 jaar geleden begonnen?

echnaton
01-12-04, 14:42
Geplaatst door kspeciaal
Zie mijn eerdere ciataten
Jij beweert dat ze wel degelijk wat heeft gepresteerd. Help me dan mijn geheugen opfrissen. Wees eens concreet en geef me maar max twee voorbeelden bij iedere vraag (zie citaat)? Ben erg benieuwd echnatoon!!

Sinds wanneer heeft iemand iets gepresteerd als hij precies voldoet aan de eisen die jij stelt? En ik zeker maar voorbeelden zoeken die aan jouw maatstaven voldoen! Je hebt het wel heel erg hoog in de bol, kspecial. Of Ayaan werkelijk iets voorstelt zul je kunnen afmeten aan de volgende tk-verkiezingen. Ik schat dat ze in haar eentje een zeteltje of 18 haalt aan voorkeursstemmen. Leer er maar mee te leven. She's alive and kickin'!

0theist
01-12-04, 14:45
Geplaatst door Spoetnik
0theist is Tomas of Simon ofzo?

Die waren toch die religie 2 jaar geleden begonnen?

't is een complot.

taouanza
01-12-04, 14:49
Geplaatst door echnaton
Sinds wanneer heeft iemand iets gepresteerd als hij precies voldoet aan de eisen die jij stelt? En ik zeker maar voorbeelden zoeken die aan jouw maatstaven voldoen! Je hebt het wel heel erg hoog in de bol, kspecial. Of Ayaan werkelijk iets voorstelt zul je kunnen afmeten aan de volgende tk-verkiezingen. Ik schat dat ze in haar eentje een zeteltje of 18 haalt aan voorkeursstemmen. Leer er maar mee te leven. She's alive and kickin'!

Weer eentje die gaat gillen als hij door de mand valt.

Spoetnik
01-12-04, 14:49
Geplaatst door 0theist
't is een complot.

Ah 3 jaar geleden al..

Jammer dat ik geen tijd heb om door de logs te spitten :)

taouanza
01-12-04, 14:50
Geplaatst door Bart
Tja, hetzelfde kun je zeggen over Bos, Halsema en Marijnissen om maar een paar namen te noemen. Bos is de slechtste staatssecretaris ooit geweest op Financiën (heeft het Nederlandse vestigingsklimaat zwaar ondermijnd door ons uit te leveren aan Brussel) en die andere 2 kunnen alleen maar wat in de rondte schreeuwen zonder ook maar één realistische oplossing voor de sociaal-economische problemen in dit land aan te dragen.

AHA is gewoon een wat gefrustreerde dame, niet teveel aandacht aan geven behalve een ferm weerwoord.

Die andere drie kan ik ook niet meer luchten: Zoals de wind waait, waait mijn agenda.:moe:

taouanza
01-12-04, 14:52
Geplaatst door 0theist
Lees het anders nog 's. Of herformuleer je vraag. Want ik kan het niet anders formuleren voor iemand die daar uit haalt dat ik op aandacht van ayaan zit te wachten danwel rekent. Een dergelijke redenatie is gewoon ietsje te ver van mijn belevingswereld. Een eufemisme voor: niet van deze wereld.

Jij hebt mijn vraag verkeerd begrepen.
Ik vroeg waarom is Ayaan belangrijk voor jou?
En wat bedoel je met al die haat?

0theist
01-12-04, 14:54
Geplaatst door taouanza
Jij hebt mijn vraag verkeerd begrepen.
Ik vroeg waarom is Ayaan belangrijk voor jou?
En wat bedoel je met al die haat?

Ze is voor mij niet belangrijker dan jou. En jou wil ik ook niet binnenkort dood aantreffen.

echnaton
01-12-04, 14:54
Geplaatst door taouanza
Weer eentje die gaat gillen als hij door de mand valt.

En volgens mij heb jij het het meest hoog in de bol van allemaal.

taouanza
01-12-04, 15:03
Geplaatst door 0theist
Ze is voor mij niet belangrijker dan jou. En jou wil ik ook niet binnenkort dood aantreffen.

Waarom vind je het dan niet erg als ze vreselijke dingen over mij zegt.
Maar vind je het kwalijk als ik kritiek op haar heb?
Als ik vind dat ze haar werk niet doet en alleen situatie erger maakt.
Niet iedereen bedreigd wil haar dood ik wil alleen niet beledigd worden
En dat er meer aandacht aan mensen wordt besteed die wel hun best doen om problemen op te lossen.

taouanza
01-12-04, 15:06
Geplaatst door echnaton
En volgens mij heb jij het het meest hoog in de bol van allemaal.

Nee hoor jij.
K stelde een terechte vraag. En jij gaat gelijk weer uit de hoogte doen.
Terwijl jij altijd mensen commandeerd om voor de duizendste keer hetzelfde verhaal te herhalen. Hoezo een selectief geheugen?
Maar o wee als iemand jou om onderbouwing vraagt. Ik heb medelij met je leerlingen. Zat Mohammed B bij jou in de klas?

0theist
01-12-04, 15:11
Geplaatst door taouanza
Waarom vind je het dan niet erg als ze vreselijke dingen over mij zegt.
Maar vind je het kwalijk als ik kritiek op haar heb?
Als ik vind dat ze haar werk niet doet en alleen situatie erger maakt.
Niet iedereen bedreigd wil haar dood ik wil alleen niet beledigd worden.

Ik was er niet van op de hoogte dat ze het tegen jou had. Dat verbaast me zeer. Kan het niet zo zijn dat jij je onterecht aangesproken voelt? Maar als het zo is dat ze echt vervelende dingen over of tegen jou gezegd heeft, dan is dat inderdaad erg. Het is me echter gewoon volledig ontgaan. Sorry. Excuses daarvoor.

Dat niet iedereen haar dood wil is mij ook wel duidelijk. Maar in mijn optiek zijn het er genoeg die haar van "een klein beetje dood" tot "morsdood" willen hebben. De hetze in de vorm van ontmenselijking is al in een heel ver gevorderd stadium. Heel erg ver. Als je daar zelf midden in zit ontgaat je dat misschien.

Een inhoudelijk debat over de mening van ayaan bestaat hier uit haar gefrustreerde jeugd, traumatische lichamelijke mishandeling, ver gezochte complotten over haar vermeende beweegredenen etc.

Deze reacties op haar punt van de positie van de vrouw in veel islamitsiche culturen of subculturen in het westen geeft eerder te denken dat ze hartstikke gelijk heeft dan dat ze gestoord is.

kspeciaal
01-12-04, 15:17
Geplaatst door echnaton
Sinds wanneer heeft iemand iets gepresteerd als hij precies voldoet aan de eisen die jij stelt? En ik zeker maar voorbeelden zoeken die aan jouw maatstaven voldoen! Je hebt het wel heel erg hoog in de bol, kspecial. Of Ayaan werkelijk iets voorstelt zul je kunnen afmeten aan de volgende tk-verkiezingen. Ik schat dat ze in haar eentje een zeteltje of 18 haalt aan voorkeursstemmen. Leer er maar mee te leven. She's alive and kickin'!
Les maar eens mijn verhaal nog een keer Echnatoon!!

“Al deze mensen horen thuis in Madurodam, mini-Nederland, onaangeraakt door de problemen van de echte wereld.'' Zegt ze over Van Mierlo, Donner en Cohen .
Nogmaals dat zijn niet de minste in de politiek en zeker Van Mierlo. Mijn zogenaamd "hoge"eisen heb ik niet aan Wilders of een ander parlementarier gesteld maar juist aan AHA. Dat heb ik ook gesteld oa naar aanleiding van haar bovengenoemde bewering. Als je dergelijke mensen op zo'n arrogante manier aanvalt dan moet je ook wat te bieden hebben,vind ik ? Dus wie heeft het hier hoog in de bol?
Overigens die eisen zijn echt niet hoog als je ziet wat zo'n AHA maandelijks de Nederlandse belasting betaler kost ( mij ook dus!)!

En dat zij de komende verkiezingen 18 zetels of meer haalt, interesseert me eerlijk gezegd lang niet meer! Dat verbaast me ook niet meer gezien het hoge IQ en politieke besef van de Nederlander van de laatste jaren! Mensen krijgen wat ze verdienen en jij ook Echnatoon!!

taouanza
01-12-04, 15:18
Geplaatst door 0theist
Ik was er niet van op de hoogte dat ze het tegen jou had. Dat verbaast me zeer. Kan het niet zo zijn dat jij je onterecht aangesproken voelt? Maar als het zo is dat ze echt vervelende dingen over of tegen jou gezegd heeft, dan is dat inderdaad erg. Het is me echter gewoon volledig ontgaan. Sorry. Excuses daarvoor.

Dat niet iedereen haar dood wil is mij ook wel duidelijk. Maar in mijn optiek zijn het er genoeg die haar van "een klein beetje dood" tot "morsdood" willen hebben. De hetze in de vorm van ontmenselijking is al in een heel ver gevorderd stadium. Heel erg ver. Als je daar zelf midden in zit ontgaat je dat misschien.

Een inhoudelijk debat over de mening van ayaan bestaat hier uit haar gefrustreerde jeugd, traumatische lichamelijke mishandeling, ver gezochte complotten over haar vermeende beweegredenen etc.

Deze reacties op haar punt van de positie van de vrouw in veel islamitsiche culturen of subculturen in het westen geeft eerder te denken dat ze hartstikke gelijk heeft dan dat ze gestoord is.

Dan lees je wel heel erg selectief want ik heb met anderen zoals Goodnight vaker inhoudelijk gediscussierd.
En ook over de positie van de vrouw.
Hoe komt het dat je daar over heen leest?

echnaton
01-12-04, 15:20
Geplaatst door taouanza
Nee hoor jij.
K stelde een terechte vraag. En jij gaat gelijk weer uit de hoogte doen.
Terwijl jij altijd mensen commandeerd om voor de duizendste keer hetzelfde verhaal te herhalen. Hoezo een selectief geheugen?
Maar o wee als iemand jou om onderbouwing vraagt. Ik heb medelij met je leerlingen. Zat Mohammed B bij jou in de klas?

Je hoeft met mijn leerlingen geen medelijden te hebben hoor, want ze weten altijd precies waar ze aan toe zijn. Leerlingen die uit de boot dreigen te vallen, daar gaan we achteraan, of ze nu Mohammed heten of Jeroen, we doen ons uiterste best voor ze.

Goodnight
01-12-04, 15:23
taouanza, je kan discussieren tot je erbij neervalt over AHA.
Het is of je wil haar dood, of een beetje dood misschien wil je haar alleen maar pijn doen en verder niets.Hoe dan ook,je bedoelingen zijn niet zuiver.dat is na de moord op Fortuyn het argument als je kritiek op haar of anderen levert als moslim zijnde.

Ik heb besloten niet meer te discussieren over de motieven van AHA, en helemaal niet over haar persoontje.
Kritiek op haar werkwijze wordt niet op prijs gesteld en zal altijd zo verdraaid worden dat het eigenlijk allemaal wel klopt wat zij zegt.

Ik doe er in ieder geval niet meer aan mee.Laat AHA maar lekker haar ding ( wat dat ook is) doen en de tijd zal het leren.

We maken haar groter en belangrijker dan ze is......

laat het gaan...ze zal de vruchten van haar werk wel snel plukken.
ben alleen bang voor haar dat die erg bitter zullen smaken.

echnaton
01-12-04, 15:24
Geplaatst door kspeciaal
Les maar eens mijn verhaal nog een keer Echnatoon!!
.
Nogmaals dat zijn niet de minste in de politiek en zeker Van Mierlo. Mijn zogenaamd "hoge"eisen heb ik niet aan Wilders of een ander parlementarier gesteld maar juist aan AHA. Dat heb ik ook gesteld oa naar aanleiding van haar bovengenoemde bewering. Als je dergelijke mensen op zo'n arrogante manier aanvalt dan moet je ook wat te bieden hebben,vind ik ? Dus wie heeft het hier hoog in de bol?
Overigens die eisen zijn echt niet hoog als je ziet wat zo'n AHA maandelijks de Nederlandse belasting betaler kost ( mij ook dus!)!

En dat zij de komende verkiezingen 18 zetels of meer haalt, interesseert me eerlijk gezegd lang niet meer! Dat verbaast me ook niet meer gezien het hoge IQ en politieke besef van de Nederlander van de laatste jaren! Mensen krijgen wat ze verdienen en jij ook Echnatoon!!

Ayaan zegt niets over hun capaciteiten. Van Mierlo, daar heb ik vroeger ook op gestemd. Wat ze wel zegt, is dat het politici uit een voorbije periode zijn, toen alles anders was in Nederland. Ze zijn niet meer toegerust om de huidige problemen aan te pakken die heel anders zijn dan in hun tijd.

0theist
01-12-04, 15:24
Geplaatst door taouanza
Dan lees je wel heel erg selectief want ik heb met anderen zoals Goodnight vaker inhoudelijk gediscussierd.
En ook over de positie van de vrouw.
Hoe komt het dat je daar over heen leest?

Je overschate je eigen belangrijkheid een beetje.

taouanza
01-12-04, 15:25
Geplaatst door 0theist
Je overschate je eigen belangrijkheid een beetje.

Wat bedoel je?

kspeciaal
01-12-04, 15:26
Geplaatst door 0theist


Een inhoudelijk debat over de mening van ayaan bestaat hier uit haar gefrustreerde jeugd, traumatische lichamelijke mishandeling, ver gezochte complotten over haar vermeende beweegredenen etc.


Een inhoudelijk debat begint met inhoudelijke stellingen/argumenten en die zie ik Ali niet stellen helaas.
Wat valt te discussieren over een statement dat Mohamed een perverse man is? Moet ik dan zeggen dat is waar en daardoor stijgen de werkloosheid cijfers onder de allochtone jongeren??

taouanza
01-12-04, 15:26
Geplaatst door echnaton
Ayaan zegt niets over hun capaciteiten. Van Mierlo, daar heb ik vroeger ook op gestemd. Wat ze wel zegt, is dat het politici uit een voorbije periode zijn, toen alles anders was in Nederland. Ze zijn niet meer toegerust om de huidige problemen aan te pakken die heel anders zijn dan in hun tijd.

Wat bedoel je hier nou weer mee?

echnaton
01-12-04, 15:29
Geplaatst door taouanza
Wat bedoel je hier nou weer mee?

Lees het artikel in de NRC van maandag. Wel je huiswerk doen, hoor!

echnaton
01-12-04, 15:32
Geplaatst door Goodnight

laat het gaan...ze zal de vruchten van haar werk wel snel plukken.
ben alleen bang voor haar dat die erg bitter zullen smaken.

Goodnight, wat betekent deze laatste zin? Jou kennende, weet ik dat je er niets verkeerds mee bedoelt. Toch zou iemand het verkeerd kunnen opvatten.

Bar
01-12-04, 15:33
Geplaatst door Goodnight

laat het gaan...ze zal de vruchten van haar werk wel snel plukken.
ben alleen bang voor haar dat die erg bitter zullen smaken.

Kijk, dit soort suggestieve opmerkingen (massaal alhier gebezigd) scheppen het klimaat waaruit randfiguren als Moh. B hun rechtvaardiging putten.

Soms denk ik wel eens.....sluiten die haathandel.

kspeciaal
01-12-04, 15:33
Geplaatst door echnaton
Ayaan zegt niets over hun capaciteiten. Van Mierlo, daar heb ik vroeger ook op gestemd. Wat ze wel zegt, is dat het politici uit een voorbije periode zijn, toen alles anders was in Nederland. Ze zijn niet meer toegerust om de huidige problemen aan te pakken die heel anders zijn dan in hun tijd.
Dan moet ze maar in het vervolg met een woordvoeder werken (die ook echnatooon mag heten).
Echnatoon, ze had ook jou worden kunnen gebruiken om haar punt duidelijk te maken en dat heeft ze niet gedaan. Ik interpreteer haar woorden dan ook anders dan jij en ik vind nogmaals dat ze eerst zelf moet prestren voordat ze mensen als Van Mierlo op zo'n manier aanspreekt. Iedereen moet zijn plek kennen Ech...!

echnaton
01-12-04, 15:34
Geplaatst door kspeciaal
Dan moet ze maar in het vervolg met een woordvoeder werken (die ook echnatooon mag heten).
Echnatoon, ze had ook jou worden kunnen gebruiken om haar punt duidelijk te maken en dat heeft ze niet gedaan. Ik interpreteer haar woorden dan ook anders dan jij en ik vind nogmaals dat ze eerst zelf moet prestren voordat ze mensen als Van Mierlo op zo'n manier aanspreekt. Iedereen moet zijn plek kennen Ech...!

Zie mijn reply op Taou.

kspeciaal
01-12-04, 15:38
Geplaatst door echnaton
Zie mijn reply op Taou.
Wel erg makkelijk Ech. Ik heb tenslotte deze topic geopend naar aanleiding van het Artikel in het NRC. Mijn huiswerk heb ik echt wel goed gedaan hoor! Jij leest weer niet goed! Jammer...

Goodnight
01-12-04, 15:39
Geplaatst door echnaton
Goodnight, wat betekent deze laatste zin? Jou kennende, weet ik dat je er niets verkeerds mee bedoelt. Toch zou iemand het verkeerd kunnen opvatten.

Nee ik bedoel er niet mee dat ze door iemand neergeschoten/gestoken zal worden danwel bedreigd of geintimideerd.
En nee dat hoop ik ook niet en wens ik ook niet.Vind de ellende van de afgelopen weken wel meer dan genoeg geweest.Heb geen behoefte aan een 2de martelaar.

Geloof alleen dat ze als politica niet veel presteert en het moet hebben van het klimaat wat nu heerst.

Ze zal namelijk niet de moslim vrouwen emanciperen, die doen hetzelf.
Ze zal de moslims geen verlichting brengen, ze hebben hun eigen levenswijze en die laten ze door niemand anders invullen.
Ze zal het huiselijk geweld binnen islamitische kringen niet terugdringen.

Ze zal echter wel het klimaat meer doen verharden en de aversie tegen moslims voeden.Maar aangezien ik in Allah geloof en ook geloof dat hij straft en beloont wie hij wil, zo geloof heb ik er ook vertrouwen in dat ze uiteindelijk krijgt wat haar toekomt, net als ieder ander levend wezen.

Goodnight
01-12-04, 15:40
En verder wil ik eigenlijk geen woord aan AHA wijden.

Zwarte Schaap
01-12-04, 15:45
Geplaatst door echnaton
Goodnight, wat betekent deze laatste zin? Jou kennende, weet ik dat je er niets verkeerds mee bedoelt. Toch zou iemand het verkeerd kunnen opvatten.


Geplaatst door Bar
Kijk, dit soort suggestieve opmerkingen (massaal alhier gebezigd) scheppen het klimaat waaruit randfiguren als Moh. B hun rechtvaardiging putten.

Soms denk ik wel eens.....sluiten die haathandel.

Een goed voorbeeld hoe men meet met twee maten en derhalve hypocriet gedrag vertoont.

Wilders, Hirsi Ali, Michiel Smit, Pim Fortuyn, Afsin Elian, Leon Winters, Sylvain Ephimenco, Theo van Gogh ..etc.. kunnen schrijven wat ze willen. Hypocriete prikkers zullen ze eerder verdedigen maar als Goodnight een opmerking maakt dat Hirsi Ali door haar aanpak de wrange vruchten zal plukken dan zou iemand dat verkeerd kunnen opvatten is de ander wil zelfs de website sluiten vanwege haatzaaien.

Hallo ..???

taouanza
01-12-04, 15:46
Geplaatst door Bar
Kijk, dit soort suggestieve opmerkingen (massaal alhier gebezigd) scheppen het klimaat waaruit randfiguren als Moh. B hun rechtvaardiging putten.

Soms denk ik wel eens.....sluiten die haathandel.

Ik zou zeggen begin bij jezelf.:moe:

echnaton
01-12-04, 15:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een goed voorbeeld hoe men meet met twee maten en derhalve hypocriet gedrag vertoont.

Wilders, Hirsi Ali, Michiel Smit, Pim Fortuyn, Afsin Elian, Leon Winters, Sylvain Ephimenco, Theo van Gogh ..etc.. kunnen schrijven wat ze willen. Hypocriete prikkers zullen ze eerder verdedigen maar als Goodnight een opmerking maakt dat Hirsi Ali door haar aanpak de wrange vruchten zal plukken dan zou iemand dat verkeerd kunnen opvatten is de ander wil zelfs de website sluiten vanwege haatzaaien.

Hallo ..???

Lees goed. Ik verdedigde haar juist!.

Bar
01-12-04, 15:50
Geplaatst door Goodnight

Ze zal echter wel het klimaat meer doen verharden en de aversie tegen moslims voeden.Maar aangezien ik in Allah geloof en ook geloof dat hij straft en beloont wie hij wil, zo geloof heb ik er ook vertrouwen in dat ze uiteindelijk krijgt wat haar toekomt, net als ieder ander levend wezen.

Ja, en je hebt dan alleen nog maar een executeur nodig die in de naam van Allah optreedt (en die zijn er zat).

Bedankt namens de nederlandse rechtsstaat.

0theist
01-12-04, 16:03
Geplaatst door taouanza
Wat bedoel je?

Dat jij en Midnight niet erg opwegen of tegenwicht bieden tegen de veel meer voorkomende teneur van demonisering. En dan heb ik het maar niet over het feit dat jullie ook allebei in je kritiek op aha nog altijd met 95% bezig zijn over haar heimelijke, verdachte motieven. En wat de achterliggende oorzaken zijn van al deze psychische schade. De hoofdsboodschap is: ze is gestoord. Ja, dat laatste is ze zeker. Voornamelijk voor zichzelf. De naieve, veel te troste muts.

echnaton
01-12-04, 16:11
Geplaatst door kspeciaal
Wel erg makkelijk Ech. Ik heb tenslotte deze topic geopend naar aanleiding van het Artikel in het NRC. Mijn huiswerk heb ik echt wel goed gedaan hoor! Jij leest weer niet goed! Jammer...

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=120269

0theist
01-12-04, 16:21
Geplaatst door kspeciaal

-Hoeveel wetenschappelijke publicatie heeft die dame over islam, vrouwenrechten, emancipatie,…
-wanneer heeft die dame glorieus een debat gevoerd?
-wanneer heeft ze een baanbrekend boek gepubliceerd over emancipatie, islam, vrouwenrechten,…? Ik heb haar zelfs niet op een mooi column kunnen betrappen…
-wanneer heeft ze een denderend en koersbepalend betoog gehouden over weer emancipatie, islam, immigratie, vrouwenrechten,…?
-wanneer heeft ze de vloer geveegd met en een van haar opponenten in een debat ? (zelfs in de tweede kamer niet)?enz…..


Ik ben echnaton niet. En mijn punt is ook helemaal niet dat ze gelijk zou kunnen hebben of op welke punten ik het met haar eens ben of niet. Maar simpelweg het (onderhand levensgevaarlijke) gedemoniseer van individuen.

Wat zou jij ervan vinden als er maar continu aan een stuk door over de heimelijke motieven abu jahjah werd gespeculeerd. Over zijn kwalijke motieven. Zijn verborgen haat en frustraties. Zijn lichamelijke en psychische beschadigingen opgelopen in libanon or where-ever.

En dan vooral nadat ie net een aanslag heeft overleefd of een belangrijke medewerker van 'm bloeddorstig is vermoord door duidelijk vlaamsbloksympatisanten?

Lijkt me geen goede zaak. Zou ik in ieder geval wat van zeggen.

Over wat aha nu werkelijk heeft gedaan? Ze heeft in ieder geval een paar boeken geschreven. Een paar essays, scripties etc. Ze debatteerde regelmatig. Of ze als winnaar uit de bus kwam? Ik denk het niet in jouw ogen. Wie dat wel kan bepalen? Ieder voor zichzelf, dus geen interessant kriterium.

Ook zullen de eventuele positieve gevolgen van haar optreden voor altijd slecht te meten zijn. Zo werd de aller eerste nederlandse feministe in de 19e eeuw door nagenoeg iedereen als een pain-in-the-ass gezien. Voor nagenoeg iedere man en heel veel vrouwen. Volgens veel oma's en moeders heeft ze nog altijd meer schade dan voordeel opgeleverd. Maar toch vinden we nu emancipatie van de vrouw belangrijk. En zijn we nog altijd niet tevreden over het resultaat.

Ik vraag mij tegenwoordig wel eens af hoe erg het leven van die eerste feministen werd bedreigd. Weet iemand dat?

Goodnight
01-12-04, 16:49
Geplaatst door Bar
Ja, en je hebt dan alleen nog maar een executeur nodig die in de naam van Allah optreedt (en die zijn er zat).

Bedankt namens de nederlandse rechtsstaat.

Lees jij maar lekker wat je wil lezen......

Hoezo monddood maken?

Dit is precies de reden waarom ik AHA discussie moe ben.

Goodnight
01-12-04, 16:51
Geplaatst door 0theist
Dat jij en Midnight niet erg opwegen of tegenwicht bieden tegen de veel meer voorkomende teneur van demonisering. En dan heb ik het maar niet over het feit dat jullie ook allebei in je kritiek op aha nog altijd met 95% bezig zijn over haar heimelijke, verdachte motieven. En wat de achterliggende oorzaken zijn van al deze psychische schade. De hoofdsboodschap is: ze is gestoord. Ja, dat laatste is ze zeker. Voornamelijk voor zichzelf. De naieve, veel te troste muts.

Het is mevrouw Goodnight voor jou he :ego:

kspeciaal
01-12-04, 19:59
Geplaatst door 0theist
Ik ben echnaton niet. En mijn punt is ook helemaal niet dat ze gelijk zou kunnen hebben of op welke punten ik het met haar eens ben of niet. Maar simpelweg het (onderhand levensgevaarlijke) gedemoniseer van individuen.

Wat zou jij ervan vinden als er maar continu aan een stuk door over de heimelijke motieven abu jahjah werd gespeculeerd. Over zijn kwalijke motieven. Zijn verborgen haat en frustraties. Zijn lichamelijke en psychische beschadigingen opgelopen in libanon or where-ever.

En dan vooral nadat ie net een aanslag heeft overleefd of een belangrijke medewerker van 'm bloeddorstig is vermoord door duidelijk vlaamsbloksympatisanten?

Lijkt me geen goede zaak. Zou ik in ieder geval wat van zeggen.


Ook zullen de eventuele positieve gevolgen van haar optreden voor altijd slecht te meten zijn. Zo werd de aller eerste nederlandse feministe in de 19e eeuw door nagenoeg iedereen als een pain-in-the-ass gezien. Voor nagenoeg iedere man en heel veel vrouwen. Volgens veel oma's en moeders heeft ze nog altijd meer schade dan voordeel opgeleverd. Maar toch vinden we nu emancipatie van de vrouw belangrijk. En zijn we nog altijd niet tevreden over het resultaat.

Ik vraag mij tegenwoordig wel eens af hoe erg het leven van die eerste feministen werd bedreigd. Weet iemand dat?
Je hebt mij geciteerd. Dus ik neem aan dat je booschap voor mij bedoeld was.
Ten eerste wat zou ik vinden als er continu over de moetieven van Abouja...wordt gespeculeerd. Ik zou het juist, misschien tegen je vooroordelen in, van harte toejuichen. Waarom? Omdat ik graag de feiten van fictie wil onderscheiden en dat is mijn opzet hier ook!! Dus van demonisering is geen sprake als je mensen en jezelf helderheid wil verschaffen over duistere zaken! Hetzelfde geldt voor AHA. Ik denk dat je even moet afvragen wie is nou werkelijk bezig met demonisering van de andere AHA of de moslims (een idee: begin een Poll in dit forum en you'll see!!).
Ik heb gewoon moeite met de waardering die zulke mensen als AHA ten onrechte krijgen en ik wilde daarom graag met de mensen in dit froum over van gedachten uitwisselen. Ik kan overigens absoluut de AHA-discussie-moeiheid begrijpen van GOODNIGHT. Ik heb dat ook, maar ik kan me gewoon niet inhouden door wat ik dagelijks zie en lees.


Over wat aha nu werkelijk heeft gedaan? Ze heeft in ieder geval een paar boeken geschreven. Een paar essays, scripties etc. Ze debatteerde regelmatig. Of ze als winnaar uit de bus kwam? Ik denk het niet in jouw ogen. Wie dat wel kan bepalen? Ieder voor zichzelf, dus geen interessant kriterium. Nogmaals hou je zelf niet voor de gek en roep geen onzin. Als zij niet eens kan uitleggen aan die dame in dat BVMLH (Haar vermeende achterban) waarom ze Submission maakt en neemt genoegen met een minachtende zwaai en "doei", hoef ik geen interessante criteria uit te vinden om haar optreden te beoordelen.
Wat scripties en essays betreft. ik geloof dat we allemaal wel een stukje in elkaar kunnen zetten en essay of scriptie noemen, of ze van een zodanige kwaliteit zijn dat iemand onder de indruk raakt en ons zal citeren, dat betwijfel ik.
Jou feminisme verhaal is een beetje vaag. wat is je punt? Dat Ayaan een pioneer is van een bepaalde beweging ofzo? welke beweging dan? wat is haar achterban? voor wie spreekt ze? De BVMLH dames zeggen van niet, de moslima's zeggen van niet!! Wie dan?

kspeciaal
01-12-04, 20:18
Toevallig, enkele argumenten die hier gebruikt zijn en die ook door haar collega's parlementariers worden gedeeld!! Thanx Zwarte Schaap.

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=120458

'Ayaan Hirsi Ali zaait angst'

Door Antoinette Reerink

Het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali noemde deze week in een interview de islam in zijn zuiverste vorm 'levensgevaarlijk'. Een spijtige polarisatie, vinden Kamerleden met een islamitische achtergrond.

Farah Karimi (GroenLinks):

,,Ik ben erg kritisch over de islam, maar verschil van mening met Hirsi Ali. Ze hanteert dezelfde logica als al-Qaeda, dat het westen aanvalt door te zeggen dat het van alle vrouwen hoeren maakt. Hirsi Ali doet hetzelfde als zij zegt dat de islam levensgevaarlijk is. Het zijn allebei karikaturen die onrecht doen aan de werkelijkheid. Het drijft de mensen in handen van extremisten.

Ik vind het erg jammer. Ik had haar liever als bondgenoot gezien in de strijd voor de vrouwenemancipatie. Maar ze kiest ervoor een boek en een film te maken. Dat zou ze naast haar Kamerwerk moeten doen. Dan heeft ze veel meer impact.

Haar drijfveer was de positie van vrouwen, maar ze schiet door. Ze haalt nu de hele islam erbij. Ze herleidt alle problemen tot de islam. Ze wil de koran bestrijden, maar dat is onmogelijk. Mensen hoeven ook niet per se hun religie op te geven om vrij te kunnen zijn. Hirsi Ali kiest ervoor de islam aan te vallen. Daarmee bereikt ze een averechts effect. Ze is nu zo geïsoleerd, dat zij nog verder komt te staan van de mensen voor wie zij opkomt.

Het lijkt erop dat Nederland in een permanente staat van hysterie is geraakt. Ik schrik van het gemak waarmee Hirsi Ali veralgemeniseert. Ze zegt dat de pure islam levensgevaarlijk is. Dat is angst zaaien. De afgelopen 1400 jaar is er veel veranderd.''

Ali Lazrak (Groep Lazrak)

,,Hirsi Ali's opvatting dat de islam gevaarlijk is, vind ik erg kort door de bocht. Er zijn veel moslims die niet te onderscheiden zijn van christenen of joden. Die heel ruimdenkend zijn. Om die mensen allemaal in één hoekje te zetten, is niet mijn manier van doen. Zij schiet haar doel voorbij met alles wat zij over de islam zegt. Wat ik haar aanreken, is dat zij de discussie niet voert met de moslims zelf, maar met de westerse samenleving. Dat werkt het conflict in de hand. Ikzelf richt me tot de moslimgemeenschap. De veranderingen moeten immers vanuit de moslims zelf komen.

Nederlanders hoeven niets te veranderen. Ik beledig mensen niet onnodig. Hirsi Ali doet dat wel, omdat zij de discussie voert op een ander spoor. Als je het hebt over de profeet als pedofiel, richt je je niet tot de moslims.

Ik kan het uitstekend met haar vinden, maar hiermee helpt ze ons geen meter verder. Neem haar film Submission en haar actie tegen vrouwenonderdrukking. Daarvoor moet je vrouwen en mannen meekrijgen. Maar door haar film krijgt ze die mensen juist tegen zich. Daar gaat zij de mist in.

Zij wordt op handen gedragen door autochtone Nederlanders die harde taal willen horen. Hirsi Ali polariseert. Als zij denkt dat ze op die manier de samenleving kan verbeteren, moet zij dat doen. Maar ik geloof dat dat niet de goede manier is. Zij wordt helaas geadviseerd door de verkeerde mensen.''

Bron: Algemeen Dagblad 01/12/04

Mohammed Amin
01-12-04, 20:28
as salaam aleikoem,

Beste Bart,

U poste het volgende :


Geplaatst door Bar
Ja, en je hebt dan alleen nog maar een executeur nodig die in de naam van Allah optreedt (en die zijn er zat).

Bedankt namens de nederlandse rechtsstaat.

Allah(swt) zegt in de Koran :


Zeg: "Ik ben op de rechte weg van mijn Heer en gij verloochent die. Maar wat gij verhaast is niet in mijn macht. De beslissing berust slechts bij Allah. Hij zet de waarheid uiteen en Hij is de beste der scheidsrechters."
Zeg: "Als hetgeen gij verhaast in mijn macht was, zou de zaak voorzeker tussen u en mij reeds zijn beslist. En Allah kent de onrechtvaardigen het beste.
Koran soera 6 aya 57,58

Allah(swt) is de beste scheidsrechter tussen hetgeen waar wij (moslims en niet moslims) in mening van verschillen.

Alhoewel het rechtsysteem van Nederland een deugdelijk systeem is, met als minpunt de lage straffen, maar met als zeker pluspunt het feit dat je onschuldig bent todat je schuldig wordt bevonden (in Amerika werk het precies andersom, zie je onschuld maar te bewijzen).

Ondanks het feit dat het een deugdelijk systeem is, en iedere Nederlander zich aan de wet dient te houden, komt het toch voor dat er in iemand zijn hersens kortsluiting ontstaat waardoor men eigen rechter gaat spelen.

Aan de ene kant kunnen wij dit natuurlijk veroordelen, maar aan de andere kant zijn er natuurlijk ook zaken waarbij we er begrip voor kunnen hebben, of sterker nog ons af vragen waarom men niet eigen rechter is gaan spelen.

Laten we eens naar ons buurland Belgie kijken.....
Ongetwijfeld zit de zaak Dutroux nog in het geheugen.
Heeft u zich nooit afgevraagd hou de ouders van vermoorde kinderen deze moordenaar in het zicht kregen zonder eigen rechter te spelen ???

Probeer hetgeen ik nu post aub niet te zien als iets dat de daad van Mohammed.B. rechtvaardig, ik probeer slechts aan te geven dat iedereen een "breaking point" heeft.


Wat de taktiek van Hirsi Ali betreft :

Zij staat hier niet alleen in, allerlei instanties hanteren haar gedachtengoed.
Zag toevallig vandaag in Amsterdam slotervaart en poster in een reclame zuil waarop afgebeeld een man van hoogstwaarschijnlijk Marokkaanse afkomst die bezig was om eens flink te keer te gaan tegen zijn vrouw(met hoofdoekje) en zijn hand was al geheven om haar een klap te geven.

Daaronder iets van een of andere instantie tegen huiselijk geweld.

In de rest van Amsterdam ben ik nog geen posters tegen gekomen met daarop een hoogblonde dame op het punt staat om door haar Jan of Piet te worden mishandeld.

salaam,