PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerst accepteren, dan pas integreren



_h4T3D_sE7eN
01-12-04, 01:02
Luister svp (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/eo/radio/deochtenden/r1do_041108_annevanderbijl.rm)


De wijsheid die je het best kunt krijgen in deze tijd.

Seif
01-12-04, 01:08
Was jij die gast op tv van elqalem.nl? :)

_h4T3D_sE7eN
01-12-04, 01:16
Geplaatst door Seif
Was jij die gast op tv van elqalem.nl? :)


:confused:


Wanneer ?

Seif
01-12-04, 01:22
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wanneer ?

Maandagavond op Nederland 3

_h4T3D_sE7eN
01-12-04, 01:24
Geplaatst door Seif
Maandagavond op Nederland 3


Dat was ik niet, dat was een (ondertussen ex-)werknemer van Elqalem.nl.

Seif
01-12-04, 01:28
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat was ik niet, dat was een (ondertussen ex-)werknemer van Elqalem.nl.

Ex vanwege die uitzending?

_h4T3D_sE7eN
01-12-04, 01:33
Geplaatst door Seif
Ex vanwege die uitzending?


Hij was al veel eerder ex, maar om andere redenen. Gister werd hij uitgenodigd namens zichzelf. Ik was wel aanwezig in de zaal en mocht na afloop en vandaag de hele dag uitleg gaan geven. Wel klote.

Maar ik kan niet ontkennen, die NSB-uitspraak van gister, er zit wel degelijk een inhoud achter die ik niet kan ontkennen. Het is alleen niet netjes om dat op die manier op tv te verkondigen. Ik vond het jammer dat er gisteravond geen platform was om die inhoud toe te lichten, dan was de verontwaardiging van gister niet eens ontstaan.

Seif
01-12-04, 01:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hij was al veel eerder ex, maar om andere redenen. Gister werd hij uitgenodigd namens zichzelf. Ik was wel aanwezig in de zaal en mocht na afloop en vandaag de hele dag uitleg gaan geven. Wel klote.

En wat zei je? Wij Marokkanen overdrijven nou eenmaal graag? :D

_h4T3D_sE7eN
01-12-04, 02:03
Geplaatst door Seif
En wat zei je? Wij Marokkanen overdrijven nou eenmaal graag? :D


Ik nam de moeite om de inhoud erachter maar aan te geven. Ik heb niet de excuses aangeboden voor die uitspraak, omdat ik die uitspraak niet heb gedaan. Het wel of niet aanbieden van excuses ligt in de handen van de persoon die de uitspraak heeft gedaan.

Elqalem.nl gaat zich daar niet in mengen, ook al werd de persoon in kwestie volgens de presentator 'namens' Elqalem neergezet. Het is vechten tegen de bierkaai om dat nog recht proberen te zetten, des te meer omdat het gewoonweg een feit is dat de heer in kwestie voor Elqalem heeft gewerkt.

mark61
01-12-04, 02:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hij was al veel eerder ex, maar om andere redenen. Gister werd hij uitgenodigd namens zichzelf.

Hij werd anders gepresenteerd, en bij herhaling genoemd, als 'die meneer van el Qalem.nl'. Op een gegeven moment werd ie zelfs meneer Qalem genoemd, als ik het goed gehoord heb. Dat had ie dan wel even mogen corrigeren.


Maar ik kan niet ontkennen, die NSB-uitspraak van gister, er zit wel degelijk een inhoud achter die ik niet kan ontkennen. Het is alleen niet netjes om dat op die manier op tv te verkondigen. ...

Zo'n uitspraak is vooral zo ouderwets en afgezaagd. Bounty lijkt me meer dan genoeg. Wat voegt NSB nog toe? NL wordt geregeerd door fascisten?

Rosita0323_
01-12-04, 02:27
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Luister svp (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/eo/radio/deochtenden/r1do_041108_annevanderbijl.rm)


De wijsheid die je het best kunt krijgen in deze tijd.

ik kreeg het helaas niet voor elkaar om te luisteren, wanneer ik de titel van jouw topic ga combineren met het zinnetje hierboven..zit ik dan goed met de essentie?

Rosita0323_
01-12-04, 02:34
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hij was al veel eerder ex, maar om andere redenen. Gister werd hij uitgenodigd namens zichzelf. Ik was wel aanwezig in de zaal en mocht na afloop en vandaag de hele dag uitleg gaan geven. Wel klote.

Maar ik kan niet ontkennen, die NSB-uitspraak van gister, er zit wel degelijk een inhoud achter die ik niet kan ontkennen. Het is alleen niet netjes om dat op die manier op tv te verkondigen. Ik vond het jammer dat er gisteravond geen platform was om die inhoud toe te lichten, dan was de verontwaardiging van gister niet eens ontstaan.

Ik had inderdaad graag meer achtergronden gehoord van hetgeen waar deze uitspraak op gestoeld is/was.... Vooral de achterliggende gedachte en hoe deze gedachte tot stand is gekomen.. Het leek nu meer op een losse flodder nl..een one-liner.
Wat mij meer zorgen baarde was zijn uitspraak daarna: Ik neem geen van de drie serieus.. (de twee mannen aan zijn tafel en de wethouder van Amsterdam) met de reactie erbij en de non-verbale houding van deze meneer daarna..

mark61
01-12-04, 02:36
Geplaatst door Rosita0323_
Ik had inderdaad graag meer achtergronden gehoord van hetgeen waar deze uitspraak op gestoeld is/was.... Vooral de achterliggende gedachte en hoe deze gedachte tot stand is gekomen.. Het leek nu meer op een losse flodder nl..een one-liner.
Wat mij meer zorgen baarde was zijn uitspraak daarna: Ik neem geen van de drie serieus.. (de twee mannen aan zijn tafel en de wethouder van Amsterdam) met de reactie erbij en de non-verbale houding van deze meneer daarna..

Abdelhakim Chouaati (? als ik het goed onthouden heb) vindt zichzelf een hele ruigpoot. Een soort TvG eigenlijk. Ertan hadden we al. Het is wachten op de Somalische TvG. Oei, die is er al.

_h4T3D_sE7eN
01-12-04, 02:50
Overigens was Appie Taleb akelig stil toen ik hem had voorzien van de inhoud die erachter steekt. Sterker nog, hij heeft vandaag contact op genomen voor een afspraak, om het over die inhoud erachter te hebben en om te bespreken hoe hij deze beeldvorming tegen kan gaan. Alsof hij Elqalem daar voor nodig zou hebben, maar ok.
Elqalem staat er voor open, maar ik laat dat platform niet voor zijn karretje spannen.

De inhoud achter die uitspraak: de onverwoordde assimilatie waar Appie Taleb voor staat, maakt het dat hij Marokkanen verkoopt door ze aan te zetten tot het overboord gooien van eigen gewoonten (o.a. religie en culturele aangelegenheden die makkelijk zijn te integreren met de Nederlandse "cultuur") en de Nederlandse gewoonten voor 100% over te nemen.

Maw: er is geen tussenweg.

Conclusie: vergelijkbaar met NSB'ers die destijds Nederlandse burgers aan de nazi's "verkochten".

mark61
01-12-04, 02:59
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Overigens was Appie Taleb akelig stil toen ik hem had voorzien van de inhoud die erachter steekt. ...

Conclusie: vergelijkbaar met NSB'ers die destijds Nederlandse burgers aan de nazi's "verkochten".

Das allemaal interessant, maar maakt de vergelijking met de NSB nog zotter. De NSB was een politieke beweging, en collaboreerde met de bezetter. Wie bezet NL op dit moment? Je kan dus hoogstens zeggen dat Aboutaleb collaboreert. Een bounty dus. Tsja.

Maar houd ons op de hoogte van je dialoog.

En waarom werd Abdelhakim nou gepresenteerd als Elqalemmer als hij het niet is?

0theist
01-12-04, 09:40
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Overigens was Appie Taleb akelig stil toen ik hem had voorzien van de inhoud die erachter steekt. Sterker nog, hij heeft vandaag contact op genomen voor een afspraak, om het over die inhoud erachter te hebben en om te bespreken hoe hij deze beeldvorming tegen kan gaan. Alsof hij Elqalem daar voor nodig zou hebben, maar ok.
Elqalem staat er voor open, maar ik laat dat platform niet voor zijn karretje spannen.

De inhoud achter die uitspraak: de onverwoordde assimilatie waar Appie Taleb voor staat, maakt het dat hij Marokkanen verkoopt door ze aan te zetten tot het overboord gooien van eigen gewoonten (o.a. religie en culturele aangelegenheden die makkelijk zijn te integreren met de Nederlandse "cultuur") en de Nederlandse gewoonten voor 100% over te nemen.

Maw: er is geen tussenweg.

Conclusie: vergelijkbaar met NSB'ers die destijds Nederlandse burgers aan de nazi's "verkochten".

Ja de enige boodschap die overkomt is hoe hij over de autochtone nederlanders denkt: Nazi's. En hoe dit getolereerd wordt. Toch weer tolerant. Dit land.

Mark
01-12-04, 09:46
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Maw: er is geen tussenweg.

een tussenweg tussen bounty en extremist? :argwaan: