PDA

Bekijk Volledige Versie : School probeert eer te redden na verkrachting



Mark
01-12-04, 10:59
School Attempts To Cover Up Gang-Rape

An 18 year old Sydney student is suing Tara Anglican Girls School for breaching its duty of care and for pressuring her to sign a statement that stated the gang-rape she endured on a school trip to the Italian coast was consensual sex.
The student – known only as “N”– claims that after being gang-raped by 4 men her principal repetitively asked her if she wanted to leave the school. When “N” refused she was “isolated” from classmates and forced to sit her exams alone in a small room
“N” told the court that her teachers offered no emotional support after the rape causing her to express her anguish through self-mutilation – “When I get really low, I either burn myself with a cigarette lighter, or scratch my skin with a knife.”
Source: www.news.com.au

Seif
01-12-04, 11:03
[Edit: Even wat meer respect gevraagd op dit forum.]

ZbaqZbaq
01-12-04, 11:05
ah...Daarom mogen vrome moslima's dus ook nooit mee op schoolreisje

David
01-12-04, 11:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
ah...Daarom mogen vrome moslima's dus ook nooit mee op schoolreisje

Terecht. Dit soort praktijken staan tenslotte standaard op het programma van schoolreisjes in het westen. Verkrachting is ook een exclusief Westers concept.

0theist
01-12-04, 11:07
[Edit: Even wat meer respect gevraagd op dit forum.]

ZbaqZbaq
01-12-04, 11:12
Geplaatst door David
Terecht. Dit soort praktijken staan tenslotte standaard op het programma van schoolreisjes in het westen. Verkrachting is ook een exclusief Westers concept.

nou verkrachting niet, maar sex is weldegelijk een doel voor velen tijdens het schooltripje.

Mill
01-12-04, 11:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
nou verkrachting niet, maar sex is weldegelijk een doel voor velen tijdens het schooltripje.

Ja, die pubergeilheid stopt niet omdat je toevallig op schoolreis bent.

David
01-12-04, 11:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
nou verkrachting niet, maar sex is weldegelijk een doel voor velen tijdens het schooltripje.


en wat is daar mis mee?

ZbaqZbaq
01-12-04, 11:37
Geplaatst door David
en wat is daar mis mee?

Vader Ali schijnt daar nogal een duidelijke mening over te hebben.

David
01-12-04, 11:38
Geplaatst door ZbaqZbaq
Vader Ali schijnt daar nogal een duidelijke mening over te hebben.


Wie is Vader Ali? De vertolker van het smurfenlied in SA?

ZbaqZbaq
01-12-04, 11:45
Geplaatst door David
Wie is Vader Ali? De vertolker van het smurfenlied in SA?

Vader Ali.. nah... heeft niets met smurfen te maken... hij heeft wel vaak netzoveel kinderen als er smurfen zijn geloof ik.

David
01-12-04, 11:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
Vader Ali.. nah... heeft niets met smurfen te maken... hij heeft wel vaak netzoveel kinderen als er smurfen zijn geloof ik.


Tja, met zoveel kids zijn die schoolreisjes niet meer te betalen.

nl-x
01-12-04, 12:13
Moet vader Ali zoveel betekenen als vader van Ali :moe: ?

David
01-12-04, 12:20
Geplaatst door nl-x
Moet vader Ali zoveel betekenen als vader van Ali :moe: ?


Kan. Als de goede man Ali heet, en z'n zoon ook dan klopt het. Ali sr. en Ali jr.

Mark
01-12-04, 12:24
Het verbaast me dat een school uit Sydney australie een schoolreisje maakt naar de Italiaanse kust.

David
01-12-04, 12:32
Geplaatst door Mark
Het verbaast me dat een school uit Sydney australie een schoolreisje maakt naar de Italiaanse kust.

En dan zeggen ze dat het een slechte tijd is!

mark61
01-12-04, 12:37
Geplaatst door David
En dan zeggen ze dat het een slechte tijd is!

Niet in Australië. Die lachen ons uit. Gelukkig hebben we het niet door. Tot nu dan.

Somehow heb ik het idee dat het berichtje van Mark wat aan de korte kant is.

Het doet me trouwens denken aan mijn schooltripje naar de Italian coast. Zonder die gangrape dan. Panische leraren zat. De hormonen waren niet te bedwingen.

Al Sawt
01-12-04, 17:12
Geplaatst door Mark
Het verbaast me dat een school uit Sydney australie een schoolreisje maakt naar de Italiaanse kust. Met Nederlandse schoolreisjes kom je niet verder dan Ardennen.

mark61
01-12-04, 17:25
Geplaatst door Al Sawt
Met Nederlandse schoolreisjes kom je niet verder dan Ardennen.

Je hebt de Gouden Tijd gemist. Ik kwam tot Rome. Elke dag pasta met tomatensaus en niks anders. Dat wel. Maar voor de rest...

Mark
01-12-04, 18:22
Ik ging met school naar Parijs

maar bij ons is er niemand verkracht

Maarten
02-12-04, 03:12
Geplaatst door Mark
Het verbaast me dat een school uit Sydney australie een schoolreisje maakt naar de Italiaanse kust.

Don't! The're European! Lookin' for their root. or whaterver. Many Aussies and Kiwi's have been here..

Ik trof in Nieuw Zeeland een keer een vent, die besteedde zijn zomervakantie om Nederlandse Orgels te bekijken.. Kleine misrekening.. Zomer daar is winter hier, en dan zit alles dicht!
Nou had ik mazzel: het Kruidvat had voor een tientje een kilo CD's met dat spul, dus dat stuur je dan op als teken van Nederlandse wellevendheid (ja, het bestaat soms nog..) Hij bleek al die lui erop te kennen, en de orgels ook! Ik kreeg er stapels mail over.
En hier is de belangstelling nul.

shahinda35
02-12-04, 09:34
Geplaatst door Mark
Het verbaast me dat een school uit Sydney australie een schoolreisje maakt naar de Italiaanse kust.

Inderdaad, een schoolreisje is toch gewoon een dag naar het pretpark? In Australie zijn de afstanden tussen steden veel groter dan in Nederland, maar van Sydney naar de italiaanse kust? Toe maar, chique hoor!!

:fpotver:

shahinda35
02-12-04, 09:36
Geplaatst door Mark
Ik ging met school naar Parijs

maar bij ons is er niemand verkracht

Ik ging naar Engeland, ook bij mijn weten is er niemand verkracht.

Da's normaal toch?

Mark
03-12-04, 10:25
Update!!

School Settles Gang-Rape Suit
Tara Anglican Girls School settled a suit with the 18-year-old, known only as N, who was raped by four men in the Italian town of Sorrento while on a school trip in 2001 (SN reported). The Settlement has been reached for an undisclosed amount.
"In order to avoid being criticised or getting into trouble, you concocted the story that you were raped," counsel for the school, Ian Harrison SC, suggested. The girl replied: "No".

N was sent home early and a teacher made her withdraw money from an ATM to pay for her cab and morning-after pill.
Principal Carol Bowern had N sit exams alone near her office who told her "to apologise to the teachers for breaking school rules."

sjaakie
03-12-04, 19:03
Geplaatst door David
Terecht. Dit soort praktijken staan tenslotte standaard op het programma van schoolreisjes in het westen. Verkrachting is ook een exclusief Westers concept.




Groepsverkrachting 200 maal per jaar


Door onze redacteuren Sheila Kamerman en Rinskje Koelewijn


LEIDEN, 3 DEC. Minderjarige jongens plegen in groepsverband per jaar ten minste 200 groepsverkrachtingen of aanrandingen in Nederland. Dat is eenderde van alle jeugdzedenzaken die justitie jaarlijks behandelt.


Het is voor het eerst dat dit type zedendelinquenten is geïnventariseerd en onderzocht. Dat gebeurde door onderzoekers van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving in Leiden. Zij analyseerden van de groepsverkrachtingen gepleegd tussen 1993 en 2001 alleen gevallen waarbij de jeugdige daders een persoonlijkheidsonderzoek hadden ondergaan en hadden bekend of werden veroordeeld. Het ging hierbij om 24 dadergroepen, waarbij 91 daders betrokken waren.

De onderzochte groepen bestaan meestal uit vier daders, die gemiddeld veertien jaar oud zijn. Vijf daders waren nog geen twaalf. De slachtoffers zijn rond de dertien jaar.

Tweederde van de daders zijn allochtone jongens. Van de slachtoffers, altijd meisjes, is driekwart autochtoon. In veel onderzochte gevallen hadden de daders een andere etniciteit dan de slachtoffers en waren de slachtoffers, op twee gevallen na, een bekende van een of meer van de daders.

De jongens verkrachtten in wisselende groepssamenstellingen verschillende meisjes. Dezelfde wisselende groepjes maakten zich ook vaak schuldig aan berovingen, vernielingen en geweldmisdrijven.

De onderzoekers vermoeden dat het aantal groepsverkrachtingen veel hoger ligt, maar dat daarvan vaak geen aangifte wordt gedaan. Onderzoeker C. Bijleveld: ,,Er is een fenomenaal dark number.''

Ook als er wel aangifte wordt gedaan, eindigt een groot aantal zaken in vrijspraak. Jongerencoördinator Leen Verkade van de Rotterdamse politie: ,,Als zeven jongens ontkennen, of zeggen dat het meisje zelf wou, dan is er voor ons geen speld tussen te krijgen.''

Het onderzoek maakt deel uit van een groter onderzoek naar jeugdige zedendelinquenten. Onderzoekers Bijleveld en J. Hendriks: ,,Het viel ons op dat zedendelicten zo vaak in groepsverband plaatsvonden. Dat zie je alleen bij jongeren. Onze vraag was: waarom doen ze het in een groep?''

Anders dan bij berovingen of vernielingen, heeft de groep bij verkrachting vaak geen praktische functie. ,,Sterker nog: soms willen ze allemaal tegelijk en wordt het een concurrentiestrijd.'' Wel reiken ze elkaar condooms aan en houden, indien nodig, het slachtoffer vast.

De onderzoekers: ,,De belangrijkste reden om het in een groep te doen, is omdat de groep publiek is. Waarbij de een toekijkt als de ander het meisje vernedert.'' Bijleveld: ,,Het is een soort recreatie.''




3 december 2004