PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid van meningsuiting in Frankrijk



ZbaqZbaq
01-12-04, 13:59
Frankrijk wil af van Hezbollah tv
Bron: AP / ANP
Gepubliceerd: woensdag 1 december 2004 @ 12:27
In Frankrijk dreigt de tv-zender van de Libanese Hezbollah–beweging haar zender al weer te moeten sluiten. Enkele weken geleden kreeg het televisiestation, Al–Manar TV, juist een licentie om in Frankrijk uit te zenden, tot woede van veel Joodse-organisaties overigens.

Nu echter wil het Franse commissariaat voor de media zelf van Al–Manar TV af, omdat het station zich schuldig heeft gemaakt aan het uitzenden van tot haat en geweld aanzettende programma's. Zo werd in een programma van 23 november een zogenaamde deskundige aan het woord gelaten die waarschuwde voor ''zionistische pogingen'' om ziekten als aids in Arabische landen te verspreiden. Het commissariaat heeft de hoogste Franse bestuursrechter nu verzocht om Al–Manar uit de lucht te halen.

EU-lijst
In Nederland maakte minister Bot van Buitenlandse Zaken deze week aan de rest van Europa bekend dat ons land vindt dat Hezbollah op de EU-lijst van terreurorganisaties moet komen. Hij herhaalde zijn standpunt in Den Haag bij de Euromed, de conferentie van de EU en de landen rond de Middellandse Zee.

Binnen de Unie is daar echter geen eensgezindheid over.

Julien
01-12-04, 14:05
ook Palestina zelf wil af van haatzaaiende tv-programma's... dat zei beoogd Palestijns leider Abbas vandaag.

dus waarom zou Frankrijk dat dan ook niet doen? Deze haatzaaiende programma's moeten inderdaad van de buis.

ZbaqZbaq
01-12-04, 14:20
Geplaatst door Julien
ook Palestina zelf wil af van haatzaaiende tv-programma's... dat zei beoogd Palestijns leider Abbas vandaag.



? :rolleyes: Palestina = Abbas

taouanza
01-12-04, 14:24
Geplaatst door Julien
ook Palestina zelf wil af van haatzaaiende tv-programma's... dat zei beoogd Palestijns leider Abbas vandaag.

dus waarom zou Frankrijk dat dan ook niet doen? Deze haatzaaiende programma's moeten inderdaad van de buis.

Wat noem jij haatzaaien?

Ja hoor Palestijnen hebben haatzaaiende programa's in de straat Einstein.
Wat kan jij af en toe domme dingen zeggen.

Palestijnen mogen niet op televisie zien wat bij hun in de straat gebeurd.:loens:

Julien
01-12-04, 14:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
? :rolleyes: Palestina = Abbas

hoogstwaarschijnlijk wordt Abbas de nieuwe leider van Palestina, dus ja!

als je zo gaat beginnen, maak jij ook de fout door een Franse commissariaat te vergelijken met heel Frankrijk.

Julien
01-12-04, 14:26
Geplaatst door taouanza
Wat noem jij haatzaaien?

Ja hoor Palestijnen hebben haatzaaiende programa's in de straat Einstein.
Wat kan jij af en toe domme dingen zeggen.

Palestijnen mogen niet op televisie zien wat bij hun in de straat gebeurd.:loens:

:moe: ik heb het over leuzen als "alle joden moeten de zee ingedreven worden" en vuile propaganda en complottheoriën slimmie.

datzelfde had ik ook gevonden van een extreemjoodse omroep

taouanza
01-12-04, 14:29
Geplaatst door Julien
:moe: ik heb het over leuzen als "alle joden moeten de zee ingedreven worden" en vuile propaganda en complottheoriën slimmie.

datzelfde had ik ook gevonden van een extreemjoodse omroep

Aha waar worden die uitgezonden.

complottheorien. Ja hoor daar moeten Palestijnen voor vrezen complottheorien. Het zit allemaal in hun hoofd dat hun kinderen worden afgeslacht, hun land ingepikt en hun huizen platgewalst.

Joodse extremisten hoeven niet te roepen die kunnen gewoon doen.

ZbaqZbaq
01-12-04, 14:32
Geplaatst door Julien
:moe: ik heb het over leuzen als "alle joden moeten de zee ingedreven worden" en vuile propaganda en complottheoriën slimmie.

datzelfde had ik ook gevonden van een extreemjoodse omroep

joden in de zee ? op Al-Manar TV ? onzin

Julien
01-12-04, 14:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
joden in de zee ? op Al-Manar TV ? onzin

lees de Metro van vandaag maar. dat geldt ook voor touanza. Ik heb geen zin om dat artikel over te typen, en het staat ook niet op internet.

"Abbas: stop propaganda (leider wil eind aan anti-Israëlische programma's Palestijnse media"
(...)
"Een van de maatregelen die worden genomen is het niet langer live uitzenden van praat- en interviewprogramma's, zodat extremistische uitlatingen over Israel eruit kunnen worden gehaald."
(...)

Met complottheoriën bedoel ik "de joden heersen over de wereld" ,"joden willen moslims uitroeien", "joden zitten achter 9/11"

in Frankrijk is er ook geen plaats voor racistische tv van Joden.

taouanza
01-12-04, 14:47
Geplaatst door Julien
lees de Metro van vandaag maar. dat geldt ook voor touanza. Ik heb geen zin om dat artikel over te typen, en het staat ook niet op internet.

"Abbas: stop propaganda (leider wil eind aan anti-Israëlische programma's Palestijnse media"
(...)
"Een van de maatregelen die worden genomen is het niet langer live uitzenden van praat- en interviewprogramma's, zodat extremistische uitlatingen over Israel eruit kunnen worden gehaald."
(...)

Met complottheoriën bedoel ik "de joden heersen over de wereld" ,"joden willen moslims uitroeien", "joden zitten achter 9/11"

in Frankrijk is er ook geen plaats voor racistische tv van Joden.

De Metro?
Ik heb zelf naar AlManar gekeken daar heb ik de Metro niet voor nodig.

En als Abbas dat heeft gezegd dan lult hij net als jij uit zijn nek.
Zie mijn bovenstaande post.

Palestijnen hebben geen media nodig om te zien wat er met hun gebeurd!

Miloudx
01-12-04, 15:02
Geplaatst door Julien
ook Palestina zelf wil af van haatzaaiende tv-programma's... dat zei beoogd Palestijns leider Abbas vandaag.

dus waarom zou Frankrijk dat dan ook niet doen? Deze haatzaaiende programma's moeten inderdaad van de buis.


Wat abbas vertelt is wat de VS(en pisrael) wil horen. Deze man is GEHAAT onder het Palestijnse volk verschillende partijen zullen niet deelnemen aan de "democratische" verkiezingen. Abbas wordt gezien als de nieuwe Qarzai of allawi

David
01-12-04, 15:04
Geplaatst door Miloudx
pisrael


En we zijn weer thuis!

Max Stirner
01-12-04, 15:08
Geplaatst door Miloudx
Wat abbas vertelt is wat de VS(en pisrael) wil horen. Deze man is GEHAAT onder het Palestijnse volk verschillende partijen zullen niet deelnemen aan de "democratische" verkiezingen. Abbas wordt gezien als de nieuwe Qarzai of allawi

Volgens mij wordt ie gesteund door Bargouti, of niet?

En er niets mis met Karzai.

taouanza
01-12-04, 15:09
Geplaatst door Max Stirner
Volgens mij wordt ie gesteund door Bargouti, of niet?

En er niets mis met Karzai.

Dat weet je dan weer wel.

Miloudx
01-12-04, 15:38
Geplaatst door Max Stirner
Volgens mij wordt ie gesteund door Bargouti, of niet?

En er niets mis met Karzai.

Inderdaad er is niets mis met Kazai (moet je ook tegen die al krijgsleiders zeggen die denken er toch iets anders over) en ook niet met Allawi (de nieuwe Saddam) die de verkiezingen gaat WINNEN en de VS vraagt om langer te blijven in Irak om ze van de 'terroristen" te bevrijden je weet wel...als in Falluja enzo....



Als Bargoute zich wel als kandidaat had willen stellen was en is dat niet mogelijk,toch? ik bedoel je kan moeilijk de gevangenis uit lopen met de verklaring"Het Palestijnse volk heeft op mij gestemd". Om escalaties te voorkomen heeft Bargouti zich daarom NIET als kandidaat gesteld ……heeft weinig zin en verdeeld het palestijnse volk nog verder....
__________________

Miloudx
01-12-04, 15:40
Geplaatst door David
En we zijn weer thuis!

Sorry maar de P en I liggen akelig dicht bij elkaar op zo'n toetsenbord je hebt zo een tikfout gemaakt.... :D

MotoFoetsie
01-12-04, 16:22
Dit Topic deed me denken aan het volgende;

11 Sept. 2001 zat ik s'avonds in een kroegje in het zuiden van Frankrijk een bak koffie te drinken. Ik was die middag al door het thuisfront telefonisch op de hoogte gebracht van de aanslag op o.a. het WTC, en had zelf nota bene al menig fransman ingelicht.
De televisie stond aan die avond, totdat voor de tweede maal het filmpje van de brandende torens, en de kamikaze piloot die zijn kist in de tweede toren boorde, passeerde. Dit was voor de barman aanleiding het toestel uit te zetten.
De kroeg was gevuld met mensen, verschillende nationaliteiten; de toestand in New York werd natuurlijk door iedereen besproken, doch na enige tijd waren de plaatselijke nieuwtjes en roddels al weer onderwerp van gesprek.
Deze houding was voor mij erg bijzonder, en zette me aan het denken.
Wat is het met ons Hollanders, dat we elkaar dagelijks in de haren vliegen over zaken die zo omvangrijk zijn en waar wij als eenvoudige stervelingen nauwelijks invloed op hebben?
Alle conflicten op wereldniveau maken mij bepaald niet vrolijker, dus waarom maak ik me er zo druk om, m'n leven zou een stuk aangenamer kunnen zijn wanneer ik me alleen zou bekommeren om zaken die direct m'n dagelijks leven beïnvloeden.
Ik begrijp dat dit verhaal niet direct ingaat op de vrijheid van meningsuiting in Frankrijk, maar zie wel een relatie met het voorgaande.
Indien je je daarin niet kunt vinden, beschouw je dit stukje maar als niet geschreven.

:nl:

Olive Yao
01-12-04, 16:28
Geplaatst door ZbaqZbaq
Zo werd in een programma van 23 november een zogenaamde deskundige aan het woord gelaten die waarschuwde voor ''zionistische pogingen'' om ziekten als aids in Arabische landen te verspreiden.
Ik bezit een artikel uit een arabische krant waarin staat dat westerse verpleegsters in een ziekenhuis in Lybië kinderen injecties met aids geven. De CIA en de Mossad zitter erachter, aldus het artikel.

"Wekelijks of maandelijks verschijnen honderden artikelen die de publieke opinie opzetten tegen de westerse wereld" (Mohammed Affaya, in Het westen en de islam).

Dat is vrijheid van meningsuiting.

ZbaqZbaq
01-12-04, 16:31
Geplaatst door Olive Yao
Ik bezit een artikel uit een arabische krant waarin staat dat westerse verpleegsters in een ziekenhuis in Lybië kinderen injecties met aids geven. De CIA en de Mossad zitter erachter, aldus het artikel.

"Wekelijks of maandelijks verschijnen honderden artikelen die de publieke opinie opzetten tegen de westerse wereld" (Mohammed Affaya, in Het westen en de islam).

Dat is vrijheid van meningsuiting.

Ik bezit een artikel waarin geclaimd wordt dat zwarten en arabieren inferieure wezens zijn t.o.v. blanken... alleen gaat het daar nu ff niet over.

we hebben het over Almanar TV.... een eerlijke zender die de waarheid weergeeft over de zionistische kolonie.

Olive Yao
01-12-04, 16:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik bezit een artikel waarin geclaimd wordt dat zwarten en arabieren inferieure wezens zijn t.o.v. blanken... alleen gaat het daar nu ff niet over.

we hebben het over Almanar TV.... een eerlijke zender die de waarheid weergeeft over de zionistische kolonie.
Mohammed Affaya is vooraanstaand arabisch politicoloog. Blijkens zijn opmerking is mijn artikel geen incident, maar een voorbeeld van een tendens.

Blijkens ZbaqZbaqs eigen text wordt het gerucht over aids ook op die zender verspreid. Terecht dan dat die van de buis afgaat en dat de verantwoordelijken Europa uitgezet worden wegens haatzaaierij.

ZbaqZbaq
01-12-04, 16:56
Geplaatst door Olive Yao
Mohammed Affaya is vooraanstaand arabisch politicoloog. Blijkens zijn opmerking is mijn artikel geen incident, maar een voorbeeld van een tendens.

Blijkens ZbaqZbaqs eigen text wordt het gerucht over aids ook op die zender verspreid. Terecht dan dat die van de buis afgaat en dat de verantwoordelijken Europa uitgezet worden wegens haatzaaierij.

vooraanstaand politicoloog of niet... haat propaganda is een vak waar het westen heer en meester over is. wij moslims maken dat dagelijks mee bij elke krant die we openslaan.. elke zender die we bekijken... en elke discussie die we bij wonen.

Een haat zoals deze hier in het westen gezaaid wordt is ongekend in de arabische en islamitische wereld.

Almanar TV is een zender die direct verslag doet vanuit Palestina en het front in libanon. Haat zaaien jegens joden heb ik ze nog nooit op betrapt. Beelden uitzenden die hier in het westen voor het publiek verborgen gehouden worden doen ze wel.

Max Stirner
01-12-04, 17:38
[QUOTE]Geplaatst door Miloudx
Inderdaad er is niets mis met Kazai (moet je ook tegen die al krijgsleiders zeggen die denken er toch iets anders over) en ook niet met Allawi (de nieuwe Saddam) die de verkiezingen gaat WINNEN en de VS vraagt om langer te blijven in Irak om ze van de 'terroristen" te bevrijden je weet wel...als in Falluja enzo....

Allawi heb ik ook niet zo`n hoge pet van op.

Dat al die krijgsheren in Afghanistan, die dat land jarenlang geterroriseerd hebben (Dostum, Hekmatyar,...en hoe al die schoften ook mogen heten), zich verzetten tegen Karzai is natuurlijk logisch. Pleit wat mij betreft voor Karzai.



Als Bargoute zich wel als kandidaat had willen stellen was en is dat niet mogelijk,toch? ik bedoel je kan moeilijk de gevangenis uit lopen met de verklaring"Het Palestijnse volk heeft op mij gestemd". Om escalaties te voorkomen heeft Bargouti zich daarom NIET als kandidaat gesteld ……heeft weinig zin en verdeeld het palestijnse volk nog verder....
__________________

Bargouti zou Abbas niet steunen als de rest van de Palestijnen hem haatten.

Miloudx
01-12-04, 18:11
Geplaatst door Max Stirner
Volgens mij wordt ie gesteund door Bargouti, of niet?

En er niets mis met Karzai.

Ik heb hier al op greageerd.

......maar zojuist heeft aljazeera gemeld dat
El Bargouti zich als kandidaat heeft opgegeven (via zijn vrouw)

Miloudx
01-12-04, 18:16
Geplaatst door Max Stirner
Allawi heb ik ook niet zo`n hoge pet van op.

Dat al die krijgsheren in Afghanistan, die dat land jarenlang geterroriseerd hebben (Dostum, Hekmatyar,...en hoe al die schoften ook mogen heten), zich verzetten tegen Karzai is natuurlijk logisch. Pleit wat mij betreft voor Karzai.


Het zijn inderdaad schoften, maas daar dacht de VS heel anders over, viel tegen voor de VS....de belangen van de VS gaan voor ALLES!





Bargouti zou Abbas niet steunen als de rest van de Palestijnen hem haatten.

Zie het bericht hierboven....

Miloudx
01-12-04, 18:19
Geplaatst door ZbaqZbaq


Almanar TV is een zender die direct verslag doet vanuit Palestina en het front in libanon. Haat zaaien jegens joden heb ik ze nog nooit op betrapt. Beelden uitzenden die hier in het westen voor het publiek verborgen gehouden worden doen ze wel.

JUIST!

Max Stirner
01-12-04, 18:30
Geplaatst door Miloudx
Ik heb hier al op geageerd.

......maar zojuist heeft aljazeera gemeld dat
El Bargouti zich als kandidaat heeft opgegeven (via zijn vrouw)


Goeie zaak!

Nu Hamas nog......iedereen die de verkiezingen boycot, heeft geen recht van spreken.

Julien
01-12-04, 19:04
Geplaatst door Miloudx
Inderdaad er is niets mis met Kazai (moet je ook tegen die al krijgsleiders zeggen die denken er toch iets anders over) en ook niet met Allawi (de nieuwe Saddam) die de verkiezingen gaat WINNEN en de VS vraagt om langer te blijven in Irak om ze van de 'terroristen" te bevrijden je weet wel...als in Falluja enzo....



Als Bargoute zich wel als kandidaat had willen stellen was en is dat niet mogelijk,toch? ik bedoel je kan moeilijk de gevangenis uit lopen met de verklaring"Het Palestijnse volk heeft op mij gestemd". Om escalaties te voorkomen heeft Bargouti zich daarom NIET als kandidaat gesteld ……heeft weinig zin en verdeeld het palestijnse volk nog verder....
__________________

waarom ben je tegen een man die vrede wil?

waarom wil je dat een man die alleen maar haat oproept, meedoet aan de verkiezingen?

hou je van oorlog, dood en geweld ofzo????

Miloudx
01-12-04, 19:05
Geplaatst door Max Stirner
Goeie zaak!

Nu Hamas nog......iedereen die de verkiezingen boycot, heeft geen recht van spreken.

Als je een 'democratisch' land wil stichten hebben de mensen die de verkiezingen boycotten (om terechte redenen of niet) ook recht van spreken....

Miloudx
01-12-04, 19:22
Geplaatst door Julien
waarom ben je tegen een man die vrede wil?


Vrede interesseert die man weinig. de 'TROON' is belangrijker (geldt voor alle Arabische LIJders.)
Wat versta je onder vrede ?dat de Palestijnen die weggejaagd zijn door israel (1948 en 1967) geen recht hebben om terug te keren naar HUN land?. Dat de hoofdstad van (toekomstig) Palestina niet Jeruzalem is? Inderdaad…..dan is abbas een man van vrede….





waarom wil je dat een man die alleen maar haat oproept, meedoet aan de verkiezingen?


Als je het over democratie hebt MOET iedereen meedoen ook een man die in volgens jou 'haat' zaait..in mijn ogen zaait wilders ook haat mag die ook niet meedoen?



hou je van oorlog, dood en geweld ofzo????

Ik ZEKER niet, bush en sharon blijkbaar wel!

Max Stirner
01-12-04, 19:36
Geplaatst door Miloudx
Als je een 'democratisch' land wil stichten hebben de mensen die de verkiezingen boycotten (om terechte redenen of niet) ook recht van spreken....


Hamas is gewoon bang dat als zij meedoen ze niet meer dan 10% van de stemmen krijgen en dat blijkt dat de meerderheid van de Palestijnen een constructievere koers wil varen.

Julien
01-12-04, 19:49
Geplaatst door Miloudx
Vrede interesseert die man weinig. de 'TROON' is belangrijker (geldt voor alle Arabische LIJders.)
Wat versta je onder vrede ?dat de Palestijnen die weggejaagd zijn door israel (1948 en 1967) geen recht hebben om terug te keren naar HUN land?. Dat de hoofdstad van (toekomstig) Palestina niet Jeruzalem is? Inderdaad…..dan is abbas een man van vrede….




Als je het over democratie hebt MOET iedereen meedoen ook een man die in volgens jou 'haat' zaait..in mijn ogen zaait wilders ook haat mag die ook niet meedoen?


Ik ZEKER niet, bush en sharon blijkbaar wel!

Abbas zal het ook niet accepteren als israel zich niet houdt aan de grenze die door de VN zijn bepaald. Dat er een Palestijnse leider opstaat die wil PRATEN met Israel, zonder haatzaaierij..vind ik een heel positief signaal. Alleen mensen die geen vrede willen, zullen dit als negatief zien.

Miloudx
01-12-04, 20:02
Geplaatst door Max Stirner
Hamas is gewoon bang dat als zij meedoen ze niet meer dan 10% van de stemmen krijgen en dat blijkt dat de meerderheid van de Palestijnen een constructievere koers wil varen.

Er zal met de stemmen gekloot worden zodat dat hamas zelfs minder dan 10% (2% ofzo?) zal halen daar is hamas bang voor

Max Stirner
01-12-04, 20:08
Geplaatst door Miloudx
Er zal met de stemmen gekloot worden zodat dat hamas zelfs minder dan 10% (2% ofzo?) zal halen daar is hamas bang voor


Misschien dat er inderdaad geklooit zal worden, hoewel internationale waarnemers daar meestal toch wel zicht op hebben.

Maar ik denk niet dat Hamas anders een meerderheid van de Palestijnen achter zich zou krijgen.....en dat weten ze zelf ook, daarom blijven ze aan de zijlijn, lekker makkelijk.

Miloudx
01-12-04, 20:11
Geplaatst door Julien
Abbas zal het ook niet accepteren als israel zich niet houdt aan de grenze die door de VN zijn bepaald.

Dat accepteert de VN wel! dus waarom zou abbes het niet accepteren?
Ik had het ook over de terugkeer van de Palestijnen die uit HUN land zijn weggejaagd. En een hoofdstad voor Palestina, JERUZALEM! Abbes heeft meerdere malen (in)direct laten weten dat hij hier anders over denkt ..

Julien
01-12-04, 20:15
Geplaatst door Miloudx
Dat accepteert de VN wel! dus waarom zou abbes het niet accepteren?
Ik had het ook over de terugkeer van de Palestijnen die uit HUN land zijn weggejaagd. En een hoofdstad voor Palestina, JERUZALEM! Abbes heeft meerdere malen (in)direct laten weten dat hij hier anders over denkt ..

Jeruzalem moet gewoon verdeeld worden, de VN heeft dat ook zo bepaald.

Ik vind ook dat de Palestijnse vluchtelingen moeten kunnen terugkeren naar, wat nu Israel is. Daar moet dan wel tegenover staan dat de zelfmoordaanslagen stoppen. Vrede in Israel/ Palestina zal betekenen dat beide partijen concessies moeten doen.

Miloudx
01-12-04, 20:25
Geplaatst door Max Stirner
Misschien dat er inderdaad geklooit zal worden, hoewel internationale waarnemers daar meestal toch wel zicht op hebben.


Araffat was DEMOCRATISCH gekozen toch zag sharon hem als 'terrorist' (met andere woorden Palestijnen zijn 'terroristen' en een legitiem doelwit )
en wou niet met hem onderhandelen... omdat Araffat vond dat de Palestijnen recht hebben om terug te keren naar HUN land, en een Palestina met Jeruzalem als hoofdstad daar dacht sharon anders over en abbes ook...



Maar ik denk niet dat Hamas anders een meerderheid van de Palestijnen achter zich zou krijgen.....en dat weten ze zelf ook, daarom blijven ze aan de zijlijn, lekker makkelijk.


In MO bestaat er geen democratie omdat veel islamitische partijenen een meerderheid zouden kunnen krijgen of hebben!

Miloudx
01-12-04, 20:36
Geplaatst door Julien
Jeruzalem moet gewoon verdeeld worden, de VN heeft dat ook zo bepaald.


Als israel zich NIET aan de VN houdt waarom zouden de Palestijnen dat wel moeten doen?



Ik vind ook dat de Palestijnse vluchtelingen moeten kunnen terugkeren naar, wat nu Israel is. Daar moet dan wel tegenover staan dat de zelfmoordaanslagen stoppen. Vrede in Israel/ Palestina zal betekenen dat beide partijen concessies moeten doen.

De 'zelfmoordaanslagen' zoals jij ze noemt zullen zeker stoppen als de Palestijnen als mensen worden behandeld, niet als barbaren...




Vrede in Israel/ Palestina zal betekenen dat beide partijen concessies moeten doen.

Schande!!!kunnen de Palestijnen nog MEER concessies doen?

Julien
01-12-04, 20:41
Geplaatst door Miloudx
Als israel zich NIET aan de VN houdt waarom zouden de Palestijnen dat wel moeten doen?


De 'zelfmoordaanslagen' zoals jij ze noemt zullen zeker stoppen als de Palestijnen als mensen worden behandeld, niet als barbaren...



Schande!!!kunnen de Palestijnen nog MEER concessies doen?

waarom zijn mensen zo snel op hun teentjes getrapt als het om Palestijnen gaat? :moe:

1. NATUURLIJK moet Israel zich aan de VN-regels houden..heb ik ooit gezegd van niet?
2. zelfmoordaanslagen.. hoe zou je ze anders willen noemen??? ennuh ik vind ook dat Palestijnen als mensen moeten worden behandeld.
3. Ik heb duidelijk gezegd : BEIDE PARTIJEN moeten concessies doen; dus ook de Israeliers..die moeten nu de meeste concessies doeb.

L-E-Z-E-N!