PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom haten marokkanen bruggenbouwers?



GroteWolf
01-12-04, 14:19
Zodra er op dit forum de naam valt van een ' bekende Marokkaan ", dan is de boot aan. Kijk, ik vind Aboutaleb, omdat ie bij de PvdA zit, ook geen favoriet. Of Fatima Elatik, als GroenLinkser, is ook mijn ding niet. Maar dat is partijpolitiek en dus niet eens zo relevant.

Maar de scheldwoorden zijn hier meestal niet van de lucht.
Zodra er een Moslim is, en/of een Marokkaan, die bereid is de dialoog met de Nederlanders aan te gaan, is ie meteen afgekeurd. Niemand is geschikt als woordvoerder. Schrijver, politicus, zanger. Je zou bijna denken dat dat is omdat elk woord wat gevoerd wordt per definitie niet gevoerd zou mogen worden.

Dan houdt toch alles op? Als je geen dialoog wil?

Maar eigenlijk is mijn vraag, en ik ben echt benieuwd: Wat doet zo'n Aboutaleb dan concreet fout? In jullie ogen?

( Overigens was ik onder de indruk van de woorden van Cheb Khaled. Dus die zullen jullie ook wel haten en zo).

Ik gebruik gewoon weer de termen Nederlander en Marokkaan. Want als je een paspoort hebt en de taal spreekt ben je blijkbaar nog steeds geen Nederlander. Bovendien ben ik Europeaan.

taouanza
01-12-04, 14:26
Geplaatst door GroteWolf
Zodra er op dit forum de naam valt van een ' bekende Marokkaan ", dan is de boot aan. Kijk, ik vind Aboutaleb, omdat ie bij de PvdA zit, ook geen favoriet. Of Fatima Elatik, als GroenLinkser, is ook mijn ding niet. Maar dat is partijpolitiek en dus niet eens zo relevant.

Maar de scheldwoorden zijn hier meestal niet van de lucht.
Zodra er een Moslim is, en/of een Marokkaan, die bereid is de dialoog met de Nederlanders aan te gaan, is ie meteen afgekeurd. Niemand is geschikt als woordvoerder. Schrijver, politicus, zanger. Je zou bijna denken dat dat is omdat elk woord wat gevoerd wordt per definitie niet gevoerd zou mogen worden.

Dan houdt toch alles op? Als je geen dialoog wil?

Maar eigenlijk is mijn vraag, en ik ben echt benieuwd: Wat doet zo'n Aboutaleb dan concreet fout? In jullie ogen?

( Overigens was ik onder de indruk van de woorden van Cheb Khaled. Dus die zullen jullie ook wel haten en zo).

Ik gebruik gewoon weer de termen Nederlander en Marokkaan. Want als je een paspoort hebt en de taal spreekt ben je blijkbaar nog steeds geen Nederlander. Bovendien ben ik Europeaan.

Waarom was je onder de indruk van Cheb Kaled?
Wat noem jij bruggenbouwers?

GroteWolf
01-12-04, 15:16
Waarom was je onder de indruk van Cheb Kaled?
Wat noem jij bruggenbouwers?


Ik was onder de indruk om wat ie zei en hoe ie het zei. Je voelde dat ie het echt meende. Ik weet niet of je het gezien hebt maar hij sprak dus zijn afschuw uit over de moord op van Gogh. Maar het helpt ook dat hijzelf natuurlijk als zanger van Rai ook geen lieveling van fundi's zal zijn. Hij weet echt waar ie het over heeft (dacht ik).

Bruggenbouwers zijn mensen die proberen om de verschillen tussen partijen te overbruggen. Abu JahJah is wat mij betreft net Geert Wilders, of eigenlijk meer een Philip de Winter. En die nederlandse AEL-er ook. Maar als er dan een vriendelijke, redelijke meneer of mevrouw op TV is (van Marokkaanse afkomst) dan wordt ie (bijvoorbeeld laatst bij Aboutaleb) uitgemaakt voor NSB-er. Zonder dat ik daar ook maar enige aanleiding toe zie. Dat is even provocerend als van Gogh was.
Ik denk dat ik Aboutaleb voorlopog toch als bruggenbouwer zie. Hij komt zeker op voor de Marokkanen in Amsterdam, maar is ook onderdeel van het politieke establishment.

taouanza
01-12-04, 15:24
Geplaatst door GroteWolf
Ik was onder de indruk om wat ie zei en hoe ie het zei. Je voelde dat ie het echt meende. Ik weet niet of je het gezien hebt maar hij sprak dus zijn afschuw uit over de moord op van Gogh. Maar het helpt ook dat hijzelf natuurlijk als zanger van Rai ook geen lieveling van fundi's zal zijn. Hij weet echt waar ie het over heeft (dacht ik).

Bruggenbouwers zijn mensen die proberen om de verschillen tussen partijen te overbruggen. Abu JahJah is wat mij betreft net Geert Wilders, of eigenlijk meer een Philip de Winter. En die nederlandse AEL-er ook. Maar als er dan een vriendelijke, redelijke meneer of mevrouw op TV is (van Marokkaanse afkomst) dan wordt ie (bijvoorbeeld laatst bij Aboutaleb) uitgemaakt voor NSB-er. Zonder dat ik daar ook maar enige aanleiding toe zie. Dat is even provocerend als van Gogh was.
Ik denk dat ik Aboutaleb voorlopog toch als bruggenbouwer zie. Hij komt zeker op voor de Marokkanen in Amsterdam, maar is ook onderdeel van het politieke establishment.

als ik jouw definitie van bruggenbouwers bekijkt dan zeg je eigenlijk. Mensen die zich realiseren dat ze hier te gast zijn en zich verontschuldigen voor hun gemeenschap. Mensen die autochtonen gerust stellen alsof alleen autochtonen angst onzekerheid kennen.
Bruggenbouwers zijn mensen die hun gemeenschap standjes geven om de autochtonen gerust te stellen.

Mensen die zich zien als burger in Nederland en naast hun plichten ook hun rechten kennen en deze ook eisen als gelijkwaardige burger van Nederland of Belgie vind je eng.

En je bent met Khaled eens omdat hij schending van mensenrechten goedpraat.

Ik weet niet of ik zo blij ben met jou definities. :dood:

Orakel
01-12-04, 17:58
Geplaatst door GroteWolf
Waarom haten marokkanen bruggenbouwers?

Geloof niet dat het een kwestie van haten is. Eerder een gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Je zou zeggen dat men dan beter de klep houdt, maarjah....
"De gemeenschap" is schijnbaar niet gauw tevree.

Bart.NL
01-12-04, 18:02
Geplaatst door Orakel
Geloof niet dat het een kwestie van haten is. Eerder een gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Je zou zeggen dat men dan beter de klep houdt, maarjah....
"De gemeenschap" is schijnbaar niet gauw tevree.

Je hebt nu eenmaal lieden die alleen het slechte van Nederland willen zien en zich daar tegen willen afzetten. Er zijn ook mensen die zo reageren op moslims.

nard
01-12-04, 18:44
Geplaatst door GroteWolf
[B]Zodra er op dit forum de naam valt van een ' bekende Marokkaan ", dan is de boot aan. Kijk, ik vind Aboutaleb, omdat ie bij de PvdA zit, ook geen favoriet. Of Fatima Elatik, als GroenLinkser, is ook mijn ding niet. Maar dat is partijpolitiek en dus niet eens zo relevant.
....................
Maar eigenlijk is mijn vraag, en ik ben echt benieuwd: Wat doet zo'n Aboutaleb dan concreet fout? In jullie ogen?


Dat Aboutaleb niet populair is onder Marokkanen kan ik me redelijk goed voorstellen. Hij heeft zich na de moord op TvG duidelijk niet door dik en dun loyaal opgesteld naar zijn eigen gemeenschap. Ik vond het een knap stukje werk. Kan bekant niet anders, of het heeft hem veel moeite gekost.
Eigenlijk vind ik het gedrag van Aboutaleb in de achterliggende weken helemaal niet des PvdA's. Stevig, incorrect, onomwonden afzetten tegen extremisten en verantwoordelijkheid neerleggen bij de eigen gemeenschap. Dat is een zeldzaam bloempje in de PvdA-paardenwei.
Mooi man.



( Overigens was ik onder de indruk van de woorden van Cheb Khaled. Dus die zullen jullie ook wel haten en zo).


Zeer eensch.

Miloudx
01-12-04, 19:45
Geplaatst door GroteWolf

Waarom haten marokkanen bruggenbouwers


Heb je die bruggen gezien in Marokko? :D

Miloudx
01-12-04, 19:55
Geplaatst door GroteWolf

(Overigens was ik onder de indruk van de woorden van Cheb Khaled)

.


Ik ook....totdat hij die interview gaf.....onzin dat die gast uitkraamt!

ps. zelf is hij destijds uit Algerije gevlucht omdat de 'terroristen' hem toen hadden bedreigd (ja...ja..die hadden ze toen ook :D ) voor zijn maat hasni is het minder leuk afgelopen....

GroteWolf
02-12-04, 08:43
Mensen die zich zien als burger in Nederland en naast hun plichten ook hun rechten kennen en deze ook eisen als gelijkwaardige burger van Nederland of Belgie vind je eng.

En je bent met Khaled eens omdat hij schending van mensenrechten goedpraat.


Die rechten hebben alle burgers in Nederland al, ongeacht hun afkomst. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat Aboutaleb precies heeft misdaan.

En Cheb Khaled ook niet. Welke schending, waar, van welke mensenrechten?