PDA

Bekijk Volledige Versie : Mannen emanciperen niet genoeg



~Panthera~
01-12-04, 15:46
Mannen emanciperen niet genoeg

Uitgegeven: 1 december 2004 13:42
Laatst gewijzigd: 1 december 2004 15:43

AMSTERDAM - Mannen mogen zich dan langzaamaan ook richten op de huishoudelijke taken, in psychologische zin emancipeert de man nog steeds niet. Hij laat het afweten wat betreft de softe aspecten van het partnerschap, zoals inlevingsvermogen, emotionele steun en commitent.

Dat concludeert psycholoog Henk Noort in een onderzoek onder 1700 mannen (800) en vrouwen (900) in de leeftijd van 20 tot 45 jaar over hun wensen en behoeften ten aanzien van hun (potentiële) partner. Noort schreef er het boek 'Vrouwen willen maar één ding' over.


Extra taken

De schrijver spreekt van een "ongelooflijke psychologische ongelijkheid tussen man en vrouw die is veroorzaakt door de emancipatie op de arbeidsmarkt". "De moderne vrouw heeft er de afgelopen jaren feitelijk een maatschappelijke taak bij gekregen. Traditioneel gezien zijn vrouwen vooral gericht op de behoeften van de partner, in de ondersteunende rol. Nu veel vrouwen ook een carrière hebben, en dat is vaak niet zo maar een bijbaantje, komen ze in conflict met zichzelf.

Inlevingsvermogen

Het onderzoek toont volgens Noort aan dat de emancipatie op psychologisch vlak is verslechterd. De postmoderne vrouw is volgens hem het meest ontevreden over het inlevingsvermogen van haar partner. "Daar blijken mannen nog steeds niet erg goed in te zijn." Kennelijk is ook de postmoderne man nog teveel met zichzelf bezig. Vrouwen willen in de eerste plaats dat hun partner zich meer in hun leven verdiept, zodat hij beter kan inschatten wat voor haar belangrijk is, wat hij voor haar kan betekenen.

Het is volgens Noort aan de man om op psychologisch vlak nu meer op te schuiven richting de vrouw en meer empathie te tonen. "De moderne vrouw accepteert gewoonweg niet meer dat haar partner alleen met zichzelf bezig is. Dat is wel wat veel vrouwen ontevreden maakt. Vrouwen worden veel gelukkiger als mannen wel interesse tonen", concludeert Noort.

Leren

Dat de man die empathie blijkbaar niet kan opbrengen en vrouwen nu eenmaal anders in elkaar zitten en dus vooral gericht zijn op hun omgeving, gelooft hij niet. "Evolutionair gezien is bij de man nooit echt een beroep gedaan op zijn inlevingsvermogen ten gunste van zijn vrouw, maar dat kan veranderen. Het kost mannen nu alleen wat meer moeite. Ze moeten het leren."

Huishoudelijke taken

Dat mannen denken een hoop goed te doen door praktische taken over te nemen, werkt volgens Noort niet. Uit het onderzoek blijkt wel dat de meeste vrouwen ontevreden zijn over de verdeling van de huishoudelijke taken, "maar daar gaat het in den aard niet om. Vrouwen worden niet gelukkiger als mannen zich bijvoorbeeld meer uitsloven in de keuken. Ze willen vooral psychologisch in de watten worden gelegd".

---------------------

Ja, ja, heren :moe:

David
01-12-04, 15:53
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, ja, heren :moe:


Klopt niks van. Misleide vrouw. De Illuminatie is bezig met een duivels complot van vrouwenrechten om de wereld te vernietigen! Ken je plaats, vrouwmens. Hup, op je piedestal!

wytze
01-12-04, 15:53
Kijk, dat zeg ik nou al heel lang! De meeste mannen hebben zich helemaal niet geemancipeerd tijdens en na de 2e feministische golf! De meeste vrouwen overigens ook niet echt. Komen ze nu een beetje klagen over gebrek aan psychologische ondersteuning. Was dan ook niet op die macho's blijven vallen!!

David
01-12-04, 15:55
Geplaatst door wytze
Kijk, dat zeg ik nou al heel lang! De meeste mannen hebben zich helemaal niet geemancipeerd tijdens en na de 2e feministische golf! De meeste vrouwen overigens ook niet echt. Komen ze nu een beetje klagen over gebrek aan psychologische ondersteuning. Was dan ook niet op die macho's blijven vallen!!


Ze begrijpen er gewoon niks van. Als ze zich ondersteunend opstellen, krijgen ze respect, waardering, geborgenheid en eten en kleding naar wens, binnen de middelen van de man, uiteraard.

~Panthera~
01-12-04, 15:57
Geplaatst door David
Klopt niks van. Misleide vrouw. De Illuminatie is bezig met een duivels complot van vrouwenrechten om de wereld te vernietigen! Ken je plaats, vrouwmens. Hup, op je piedestal!
-------------

Komt van t nieuws, bel hun effe. :hihi:

~Panthera~
01-12-04, 15:58
Geplaatst door wytze
Kijk, dat zeg ik nou al heel lang! De meeste mannen hebben zich helemaal niet geemancipeerd tijdens en na de 2e feministische golf! De meeste vrouwen overigens ook niet echt. Komen ze nu een beetje klagen over gebrek aan psychologische ondersteuning. Was dan ook niet op die macho's blijven vallen!!
-------------------------

Hadden ze maar niet Banderas uit moeten vinden. :fpuh:

David
01-12-04, 16:02
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Komt van t nieuws, bel hun effe. :hihi:


Het zionistische westerse nieuws is niet te vertrouwen, dat weet een kind. Lees wizdom z'n topic over vrouwenrechten nog maar een rustig door. De schellen zullen van je opgemaakte ogen vallen!

~Panthera~
01-12-04, 16:05
Geplaatst door David
Het zionistische westerse nieuws is niet te vertrouwen, dat weet een kind. Lees wizdom z'n topic over vrouwenrechten nog maar een rustig door. De schellen zullen van je opgemaakte ogen vallen!
-----------

:stomp: :roken:

David
01-12-04, 16:07
Geplaatst door ~Panthera~


:stomp: :roken:


Was da? Een Luv'-reünie?

~Panthera~
01-12-04, 16:10
Geplaatst door David
Was da? Een Luv'-reünie?
--------------

VLAK !!!!!!!!!!! http://members.ams.chello.nl/b.lameris/garflaugh.gif

David
01-12-04, 16:14
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

VLAK !!!!!!!!!!! http://members.ams.chello.nl/b.lameris/garflaugh.gif


Luv' is een goed voorbeeld van hoe het uit de hand kan lopen met vrouwen.

~Panthera~
01-12-04, 16:19
Geplaatst door David
Luv' is een goed voorbeeld van hoe het uit de hand kan lopen met vrouwen.
-----------------

Kan het nog erger, denk je ?

David
01-12-04, 16:21
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Kan het nog erger, denk je ?


Vast wel. Als we ons best maar doen.

Blaataap
01-12-04, 16:35
Krijgen mannen dan voortaan ook vaker het huis en de kinderen bij een scheiding?

Bofko
01-12-04, 16:36
Geplaatst door ~Panthera~
Mannen emanciperen niet genoeg






Japanse 'knuffelrobot' voor eenzame ouderen
01 december 2004, 07:26:10

TOKYO (ANP) - In Japan is woensdag een 'knuffelrobot' op de markt gekomen voor eenzame bejaarden. De knuffelrobot kan ook praten, volgens van tevoren geprogrammeerde patronen.

Als bijvoorbeeld een bejaarde tegen de robot zegt: ,,Vandaag ben ik in een slechte gezondheid'', dan antwoordt die: ,,Misschien bent u oververmoeid. Waarom rust u vandaag niet uit?''

Dit heeft het Japanse persbureau Kyodo woensdag gemeld. De acht kilo zware robot kan ook emoties simuleren door met de ogen te bewegen. Volgens Japans gebruik praat de robot op zeer beleefde toon tegen de bejaarden.


is zo´n empathische robot misschien een alternatief ? :nerd:

wytze
01-12-04, 16:36
maar het probleem van luv was wrsch. ook die banderas?

~Panthera~
01-12-04, 16:46
Geplaatst door wytze
maar het probleem van luv was wrsch. ook die banderas?
-------------------

Wytze, neem van mij aan : Banderas is totaaaaaaal geen probleem. :ego:

:hihi:

wytze
01-12-04, 16:48
behalve dan het gebrek aan psychologische ondersteuning...........

~Panthera~
01-12-04, 16:52
Geplaatst door wytze
behalve dan het gebrek aan psychologische ondersteuning...........
-------------------------

Mag ie wat mij betreft heeeeeelemaal laten zitten. :hihi:

wytze
01-12-04, 16:56
nou gefeliciteerd met je banderas!! wat zeuren die andere vrouwen dan??

mark61
01-12-04, 17:31
Geplaatst door ~Panthera~
...Het is volgens Noort aan de man om op psychologisch vlak nu meer op te schuiven richting de vrouw en meer empathie te tonen. "De moderne vrouw accepteert gewoonweg niet meer dat haar partner alleen met zichzelf bezig is. Dat is wel wat veel vrouwen ontevreden maakt. Vrouwen worden veel gelukkiger als mannen wel interesse tonen", concludeert Noort.

Gek. Ik zit halve dagen naar geklep van vrouwen over zichzelf te luisteren, geheel geïnteresseerd, terwijl er nooit één vraagt hoe het met mij gaat. Compleet andere ervaring. What's gone wrong here???


...Vrouwen worden niet gelukkiger als mannen zich bijvoorbeeld meer uitsloven in de keuken. Ze willen vooral psychologisch in de watten worden gelegd".

Dus ik hoef niet meer af te wassen? Joepie!



Ja, ja, heren :moe:

Nee nee, mevrouw.

mark61
01-12-04, 17:33
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Kan het nog erger, denk je ?

De Gezusters LaBelle? Die vieren ook nog eens hun laagste lusten bot.

mark61
01-12-04, 17:35
Geplaatst door Bofko
is zo´n empathische robot misschien een alternatief ? :nerd:

Vooral als je m na gebruik uit je raam op de 40e verdieping kunt flikkeren.

~Panthera~
01-12-04, 18:38
Geplaatst door wytze
nou gefeliciteerd met je banderas!! wat zeuren die andere vrouwen dan??
---------------------------

Tja, die anderen ja.

MIJ hoor je toch niet zeuren over Banderas ?? :ego:

:hihi:

~Panthera~
01-12-04, 18:40
Geplaatst door mark61
Vooral als je m na gebruik uit je raam op de 40e verdieping kunt flikkeren.
---------

Das met mannen ook wel zo handig. :hihi:

Umarvlie
01-12-04, 19:30
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Das met mannen ook wel zo handig. :hihi:

maar dan niet met mijn hoofd omlaag ... mensen zouden dan wel eens de verkeerde indruk kunnen krijgen he ... :jeweetog:

~Panthera~
01-12-04, 19:35
Geplaatst door Umarvlie
maar dan niet met mijn hoofd omlaag ... mensen zouden dan wel eens de verkeerde indruk kunnen krijgen he ... :jeweetog:
-------------------------------------

:lol: :melig2:

echnaton
01-12-04, 19:38
Geplaatst door ~Panthera~
Mannen emanciperen niet genoeg

Uitgegeven: 1 december 2004 13:42
Laatst gewijzigd: 1 december 2004 15:43

AMSTERDAM - Mannen mogen zich dan langzaamaan ook richten op de huishoudelijke taken, in psychologische zin emancipeert de man nog steeds niet. Hij laat het afweten wat betreft de softe aspecten van het partnerschap, zoals inlevingsvermogen, emotionele steun en commitent.


Ja, ja, heren :moe:

Ik vind het maar een generaliserend artikel.

Umarvlie
01-12-04, 19:39
Geplaatst door echnaton
Ik vind het maar een generaliserend artikel.

Ach .. de dames kunnen het niet verkroppen dat WIJ niet meer HOEVEN te emanciperen want WIJ zijn al waar we wezen willen ... als heer en meester .... :lole:

gewoon de kift!

~Panthera~
01-12-04, 19:48
Geplaatst door Umarvlie
Ach .. de dames kunnen het niet verkroppen dat WIJ niet meer HOEVEN te emanciperen want WIJ zijn al waar we wezen willen ... als heer en meester .... :lole:

gewoon de kift!
-----------


Ehhhhhh.......... lijk jij op Banderas ? :ego:

:D

Umarvlie
01-12-04, 19:49
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


Ehhhhhh.......... lijk jij op Banderas ? :ego:

:D

Alleen maar in bepaalde opzichten ... (behaarde billen).... :giechel:

~Panthera~
01-12-04, 19:50
Geplaatst door Umarvlie
Alleen maar in bepaalde opzichten ... (behaarde billen).... :giechel:
--------------

Das nou weer jammer..... :droef:


:haha:

mark61
01-12-04, 22:13
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Das met mannen ook wel zo handig. :hihi:

Wel jammer dat jij op de begane grond woont. Staat zo sullig.

~Panthera~
01-12-04, 22:15
Geplaatst door mark61
Wel jammer dat jij op de begane grond woont. Staat zo sullig.
--------------------


Plenty flats hier.

Kwakt lekker weg. :hihi:

Umarvlie
01-12-04, 22:17
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------


Plenty flats hier.

Kwakt lekker weg. :hihi:

Kwakt? doet me ineens aan Hengstenbal denken .. 3 hoog ...

~Panthera~
01-12-04, 22:19
Geplaatst door Umarvlie
Kwakt? doet me ineens aan Hengstenbal denken .. 3 hoog ...
------------------------

Met die brommer, bedoel je ? :haha:

mark61
01-12-04, 22:19
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------
Plenty flats hier.

Kwakt lekker weg. :hihi:

Je moet wel oppassen waar je loopt bij jullie. Als je buurvrouw dezelfde habit heeft.

Umarvlie
01-12-04, 22:24
Geplaatst door mark61
Je moet wel oppassen waar je loopt bij jullie. Als je buurvrouw dezelfde habit heeft.

habijt? klooster???

~Panthera~
01-12-04, 22:24
Geplaatst door mark61
Je moet wel oppassen waar je loopt bij jullie. Als je buurvrouw dezelfde habit heeft.
------------------


Nou je het zegt. :moe:
Concurentievervalsing alom.

Umarvlie
01-12-04, 22:25
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Met die brommer, bedoel je ? :haha:

ja ja ... volwasse vent van 3-hoog va se brommert! goed kauwe....

die dus ja ... geweldig hoor

~Panthera~
01-12-04, 22:26
Geplaatst door Umarvlie
ja ja ... volwasse vent van 3-hoog va se brommert! goed kauwe....

die dus ja ... geweldig hoor
--------------

Helemaal vlak gelegen ! :haha:
Hoe verzin je het he ?

Umarvlie
01-12-04, 22:28
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Helemaal vlak gelegen ! :haha:
Hoe verzin je het he ?


oooooww .. ik krijg er balle van imme buik ... van die natte warme witte balleeh.......

mark61
01-12-04, 22:30
Geplaatst door Umarvlie
habijt? klooster???

Hou op zeg. Dan regent het mannen.

~Panthera~
01-12-04, 22:30
Geplaatst door Umarvlie
oooooww .. ik krijg er balle van imme buik ... van die natte warme witte balleeh.......
-----------

De vieze man. :D

Echt heel goor. :hihi:
Maar wel meesterlijk.