PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ayaan Hirsi Ali zaait angst'



Zwarte Schaap
01-12-04, 21:08
'Ayaan Hirsi Ali zaait angst'

Door Antoinette Reerink

Het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali noemde deze week in een interview de islam in zijn zuiverste vorm 'levensgevaarlijk'. Een spijtige polarisatie, vinden Kamerleden met een islamitische achtergrond.

Farah Karimi (GroenLinks):

,,Ik ben erg kritisch over de islam, maar verschil van mening met Hirsi Ali. Ze hanteert dezelfde logica als al-Qaeda, dat het westen aanvalt door te zeggen dat het van alle vrouwen hoeren maakt. Hirsi Ali doet hetzelfde als zij zegt dat de islam levensgevaarlijk is. Het zijn allebei karikaturen die onrecht doen aan de werkelijkheid. Het drijft de mensen in handen van extremisten.

Ik vind het erg jammer. Ik had haar liever als bondgenoot gezien in de strijd voor de vrouwenemancipatie. Maar ze kiest ervoor een boek en een film te maken. Dat zou ze naast haar Kamerwerk moeten doen. Dan heeft ze veel meer impact.

Haar drijfveer was de positie van vrouwen, maar ze schiet door. Ze haalt nu de hele islam erbij. Ze herleidt alle problemen tot de islam. Ze wil de koran bestrijden, maar dat is onmogelijk. Mensen hoeven ook niet per se hun religie op te geven om vrij te kunnen zijn. Hirsi Ali kiest ervoor de islam aan te vallen. Daarmee bereikt ze een averechts effect. Ze is nu zo geïsoleerd, dat zij nog verder komt te staan van de mensen voor wie zij opkomt.

Het lijkt erop dat Nederland in een permanente staat van hysterie is geraakt. Ik schrik van het gemak waarmee Hirsi Ali veralgemeniseert. Ze zegt dat de pure islam levensgevaarlijk is. Dat is angst zaaien. De afgelopen 1400 jaar is er veel veranderd.''

Ali Lazrak (Groep Lazrak)

,,Hirsi Ali's opvatting dat de islam gevaarlijk is, vind ik erg kort door de bocht. Er zijn veel moslims die niet te onderscheiden zijn van christenen of joden. Die heel ruimdenkend zijn. Om die mensen allemaal in één hoekje te zetten, is niet mijn manier van doen. Zij schiet haar doel voorbij met alles wat zij over de islam zegt. Wat ik haar aanreken, is dat zij de discussie niet voert met de moslims zelf, maar met de westerse samenleving. Dat werkt het conflict in de hand. Ikzelf richt me tot de moslimgemeenschap. De veranderingen moeten immers vanuit de moslims zelf komen.

Nederlanders hoeven niets te veranderen. Ik beledig mensen niet onnodig. Hirsi Ali doet dat wel, omdat zij de discussie voert op een ander spoor. Als je het hebt over de profeet als pedofiel, richt je je niet tot de moslims.

Ik kan het uitstekend met haar vinden, maar hiermee helpt ze ons geen meter verder. Neem haar film Submission en haar actie tegen vrouwenonderdrukking. Daarvoor moet je vrouwen en mannen meekrijgen. Maar door haar film krijgt ze die mensen juist tegen zich. Daar gaat zij de mist in.

Zij wordt op handen gedragen door autochtone Nederlanders die harde taal willen horen. Hirsi Ali polariseert. Als zij denkt dat ze op die manier de samenleving kan verbeteren, moet zij dat doen. Maar ik geloof dat dat niet de goede manier is. Zij wordt helaas geadviseerd door de verkeerde mensen.''

Bron: Algemeen Dagblad 01/12/04

~Panthera~
01-12-04, 21:15
Zou wel eens willen weten door wie zij "geadviseerd" wordt. :moe:

echnaton
01-12-04, 21:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Ayaan Hirsi Ali zaait angst'

Door Antoinette Reerink

Het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali noemde deze week in een interview de islam in zijn zuiverste vorm 'levensgevaarlijk'. Een spijtige polarisatie, vinden Kamerleden met een islamitische achtergrond.

Bron: Algemeen Dagblad 01/12/04

Wat mij opvalt is dat die kamerleden met islamitische achtergrond altijd bij linkse of extreem-linkse partijen zitten. Ik zou ook wel eens willen weten wat de gemiddelde, niet-radicale moslim van haar denkt.

Royce
01-12-04, 21:31
Geplaatst door echnaton
Wat mij opvalt is dat die kamerleden met islamitische achtergrond altijd bij linkse of extreem-linkse partijen zitten. Ik zou ook wel eens willen weten wat de gemiddelde, niet-radicale moslim van haar denkt.


Wil je eigenlijk zeggen dat Farah Karimi en Ali Lazrak, radicale moslims zijn?

Spoetnik
01-12-04, 21:31
Geplaatst door ~Panthera~
Zou wel eens willen weten door wie zij "geadviseerd" wordt. :moe:

Ik weet in elk geval wel, dat zij enkele maanden in de VS is geweest, waar zij ongetwijfeld flink is geindoctrineerd door zekere groepen die een globaal dictatorschap willen invoeren..

En nu ik er zo over denk.. de haar initialen komen me bekend voor..

Hrmmm..

~Panthera~
01-12-04, 21:32
Geplaatst door Royce
Wil je eigenlijk zeggen dat Farah Karimi en Ali Lazrak, radicake moslims zijn?
-----------

Nee hoor, dat insinueerd ie alleen maar. :blowen:

Wizdom
01-12-04, 21:34
Geplaatst door echnaton
Wat mij opvalt is dat die kamerleden met islamitische achtergrond altijd bij linkse of extreem-linkse partijen zitten. Ik zou ook wel eens willen weten wat de gemiddelde, niet-radicale moslim van haar denkt.

Dit vind ik wel een hele extreme uitspraak...

Wizdom
01-12-04, 21:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Ayaan Hirsi Ali zaait angst'

Door Antoinette Reerink

Het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali noemde deze week in een interview de islam in zijn zuiverste vorm 'levensgevaarlijk'. Een spijtige polarisatie, vinden Kamerleden met een islamitische achtergrond.

Farah Karimi (GroenLinks):

,,Ik ben erg kritisch over de islam, maar verschil van mening met Hirsi Ali. Ze hanteert dezelfde logica als al-Qaeda, dat het westen aanvalt door te zeggen dat het van alle vrouwen hoeren maakt. Hirsi Ali doet hetzelfde als zij zegt dat de islam levensgevaarlijk is. Het zijn allebei karikaturen die onrecht doen aan de werkelijkheid. Het drijft de mensen in handen van extremisten.

Ik vind het erg jammer. Ik had haar liever als bondgenoot gezien in de strijd voor de vrouwenemancipatie. Maar ze kiest ervoor een boek en een film te maken. Dat zou ze naast haar Kamerwerk moeten doen. Dan heeft ze veel meer impact.

Haar drijfveer was de positie van vrouwen, maar ze schiet door. Ze haalt nu de hele islam erbij. Ze herleidt alle problemen tot de islam. Ze wil de koran bestrijden, maar dat is onmogelijk. Mensen hoeven ook niet per se hun religie op te geven om vrij te kunnen zijn. Hirsi Ali kiest ervoor de islam aan te vallen. Daarmee bereikt ze een averechts effect. Ze is nu zo geïsoleerd, dat zij nog verder komt te staan van de mensen voor wie zij opkomt.

Het lijkt erop dat Nederland in een permanente staat van hysterie is geraakt. Ik schrik van het gemak waarmee Hirsi Ali veralgemeniseert. Ze zegt dat de pure islam levensgevaarlijk is. Dat is angst zaaien. De afgelopen 1400 jaar is er veel veranderd.''

Ali Lazrak (Groep Lazrak)

,,Hirsi Ali's opvatting dat de islam gevaarlijk is, vind ik erg kort door de bocht. Er zijn veel moslims die niet te onderscheiden zijn van christenen of joden. Die heel ruimdenkend zijn. Om die mensen allemaal in één hoekje te zetten, is niet mijn manier van doen. Zij schiet haar doel voorbij met alles wat zij over de islam zegt. Wat ik haar aanreken, is dat zij de discussie niet voert met de moslims zelf, maar met de westerse samenleving. Dat werkt het conflict in de hand. Ikzelf richt me tot de moslimgemeenschap. De veranderingen moeten immers vanuit de moslims zelf komen.

Nederlanders hoeven niets te veranderen. Ik beledig mensen niet onnodig. Hirsi Ali doet dat wel, omdat zij de discussie voert op een ander spoor. Als je het hebt over de profeet als pedofiel, richt je je niet tot de moslims.

Ik kan het uitstekend met haar vinden, maar hiermee helpt ze ons geen meter verder. Neem haar film Submission en haar actie tegen vrouwenonderdrukking. Daarvoor moet je vrouwen en mannen meekrijgen. Maar door haar film krijgt ze die mensen juist tegen zich. Daar gaat zij de mist in.

Zij wordt op handen gedragen door autochtone Nederlanders die harde taal willen horen. Hirsi Ali polariseert. Als zij denkt dat ze op die manier de samenleving kan verbeteren, moet zij dat doen. Maar ik geloof dat dat niet de goede manier is. Zij wordt helaas geadviseerd door de verkeerde mensen.''

Bron: Algemeen Dagblad 01/12/04

Ik heb het gevoel dat de liberalen haar daar voor hebben aangenomen... Correct me if I am wrong...

Royce
01-12-04, 21:36
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Nee hoor, dat insinueerd ie alleen maar. :blowen:


Een gemiddelde niet-racidale moslim is rechts? Geldt die richtlijn (niet radicaal en gemiddeld zijn) ook voor `n niet moslim? Ik moet gezondere slaaptijden erop na leren houden. Dit is niets.

echnaton
01-12-04, 21:36
Geplaatst door Royce
Wil je eigenlijk zeggen dat Farah Karimi en Ali Lazrak, radicake moslims zijn?

Nee, ik bedoel dat ze in politieke zin radicaal zijn omdat ze bij extreem-linkse partijen zitten. Waar ik nieuwsgierig naar ben is dat er toch ook andere, meer rechtse moslims moeten bestaan. Ik zou wel eens willen weten wat zij van Hirsi Ali vinden.

Wizdom
01-12-04, 21:38
Geplaatst door echnaton
Nee, ik bedoel dat ze in politieke zin radicaal zijn omdat ze bij extreem-linkse partijen zitten. wat ik bedoel is dat er toch ook andere, meer rechtse moslims moeten bestaan. Ik zou wel eens willen weten wat zij van Hirsi Ali vinden.

Zelfs de meest slappe was Moslim vindt AHA maar psychotische uitwas...

En dat geld echter ook voor elke mens met minimaal 1 gram verstand...

~Panthera~
01-12-04, 21:38
Geplaatst door Royce
Een gemiddelde niet-racidale moslim is rechts? Geldt die richtlijn (niet radicaal en gemiddeld zijn) ook voor `n niet moslim? Ik moet gezondere slaaptijden erop na leren houden. Dit is niets.
--------------------

Lijkt me beter dat je even een slaappil neemt ja.
Jij bent ook al niet meer te volgen zo. :hihi:

~Panthera~
01-12-04, 21:41
Geplaatst door echnaton
Nee, ik bedoel dat ze in politieke zin radicaal zijn omdat ze bij extreem-linkse partijen zitten. wat ik bedoel is dat er toch ook andere, meer rechtse moslims moeten bestaan. Ik zou wel eens willen weten wat zij van Hirsi Ali vinden.
-------------



Jaaa......nog ff en de R.A.F. is terug. :vingers:


:maf2:

Royce
01-12-04, 21:41
Geplaatst door echnaton
Nee, ik bedoel dat ze in politieke zin radicaal zijn omdat ze bij extreem-linkse partijen zitten. wat ik bedoel is dat er toch ook andere, meer rechtse moslims moeten bestaan. Ik zou wel eens willen weten wat zij van Hirsi Ali vinden.


Zelfs de minst rechts-radicale moslim zal Ayaan niet veel soeps vinden. Lijkt me toch duidelijk als zelfs in dat Blijf-van-mijn-lijf-huis ze op niet al veel sympathie rekenen.

Al Sawt
01-12-04, 21:42
Geplaatst door echnaton
Wat mij opvalt is dat die kamerleden met islamitische achtergrond altijd bij linkse of extreem-linkse partijen zitten. Ik zou ook wel eens willen weten wat de gemiddelde, niet-radicale moslim van haar denkt. Omdat Karimi en Lazrak ook links zijn!

Wizdom
01-12-04, 21:42
Geplaatst door echnaton
Nee, ik bedoel dat ze in politieke zin radicaal zijn omdat ze bij extreem-linkse partijen zitten. wat ik bedoel is dat er toch ook andere, meer rechtse moslims moeten bestaan. Ik zou wel eens willen weten wat zij van Hirsi Ali vinden.

Waar zou je een gemiddelde niet radicale atheistische fundamentalist willen plaatsen in het politieke spectrum... Misschien in de links hoek....

echnaton
01-12-04, 21:43
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Nee hoor, dat insinueerd ie alleen maar. :blowen:

Ik insinueer nooit iets. het is wel waar dat anderen wel eens meer in mijn berichten menen te kunnen lezen dan ik er zelf in stop.

Wizdom
01-12-04, 21:44
Geplaatst door echnaton
Ik insinueer nooit iets. het is wel waar dat anderen wel eens meer in mijn berichten menen te kunnen lezen dan ik er zelf in stop.

Of jij overschat jezelf enigzins... Bescheidenheid siert de mens...

echnaton
01-12-04, 21:45
Geplaatst door ~Panthera~
-------------



Jaaa......nog ff en de R.A.F. is terug. :vingers:


:maf2:

Je weet toch wel dat de kogel van links kwam?

Royce
01-12-04, 21:47
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Lijkt me beter dat je even een slaappil neemt ja.
Jij bent ook al niet meer te volgen zo. :hihi:

Ej. Doe normaal. Ik heb net 4uur heerlijk geslapen. Nu moet ik schoolwerk doen. Geen zin. :\

~Panthera~
01-12-04, 21:47
Geplaatst door echnaton
Je weet toch wel dat de kogel van links kwam?
------------------

Je plaat loopt vast in de groef.
Maakt geen enkele indruk meer.

echnaton
01-12-04, 21:47
Geplaatst door Wizdom
Waar zou je een gemiddelde niet radicale atheistische fundamentalist willen plaatsen in het politieke spectrum... Misschien in de links hoek....

Een atheïst kan overal zitten in het politieke spectrum. Ik zou eerst iets moeten weten over zijn sociale, economische en politieke opvattingen.

Wizdom
01-12-04, 21:49
Geplaatst door echnaton
Je weet toch wel dat de kogel van links kwam?

Dat was meen ik ook zo'n extreem fundamentalistische atheistische uitspraak van extreem rechts...

echnaton
01-12-04, 21:50
Geplaatst door Wizdom
Dat was meen ik ook zo'n extreem fundamentalistische atheistische uitspraak van extreem rechts...

Gebruik eens wat minder adjectieven...

Wizdom
01-12-04, 21:50
Geplaatst door echnaton
Een atheïst kan overal zitten in het politieke spectrum. Ik zou eerst iets moeten weten over zijn sociale, economische en politieke opvattingen.

Atheistische fundamentalisten zitten tegenwoordig vaak in het rechtse spectrum... Voornamelijk bij de liberalen en zogenaamde democraten...

Wizdom
01-12-04, 21:51
Geplaatst door echnaton
Gebruik eens wat minder adjectieven...

Waarom... Dat is tegenwoordig juist de regel...

echnaton
01-12-04, 21:51
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Je plaat loopt vast in de groef.
Maakt geen enkele indruk meer.

Wanneer heb jij voor het laatst over je schutting gekeken?

Blaataap
01-12-04, 21:51
Geplaatst door Wizdom
Atheistische fundamentalisten zitten tegenwoordig vaak in het rechtse spectrum... Voornamelijk bij de liberalen en zogenaamde democraten...

Met zogenaamde democraten, doel je daarmee op mijn partij, D66? :boos:

echnaton
01-12-04, 21:52
Geplaatst door Wizdom
Waarom... Dat is tegenwoordig juist de regel...

Alleen als je zelf begrijpt wat je zegt.

~Panthera~
01-12-04, 21:53
Geplaatst door Wizdom
Dat was meen ik ook zo'n extreem fundamentalistische atheistische uitspraak van extreem rechts...
-------------


Nee, daar was heel lang goed over nagedacht. :maf2:

echnaton
01-12-04, 21:53
Geplaatst door Blaataap
Met zogenaamde democraten, doel je daarmee op mijn partij, D66? :boos:

Nee, hij bedoelt de hervormers in Iran. Die nu door zijn vriendjes zijn uitgerangeerd.

Wizdom
01-12-04, 21:53
Geplaatst door Blaataap
Met zogenaamde democraten, doel je daarmee op mijn partij, D66? :boos:

Niet alle leden... Maar er zitten een paar leden die infiltreren en die er het atheistische fundamentalisme propageren...

~Panthera~
01-12-04, 21:55
Geplaatst door echnaton
Wanneer heb jij voor het laatst over je schutting gekeken?
---------------------

Vandaag nog.
Wanneer kom jij uit die kast waar je in opgegroeid bent ?
Zie je ook eens anderen dan blanke Nederlanders.

mark61
02-12-04, 00:02
Geplaatst door echnaton
Wat mij opvalt is dat die kamerleden met islamitische achtergrond altijd bij linkse of extreem-linkse partijen zitten. Ik zou ook wel eens willen weten wat de gemiddelde, niet-radicale moslim van haar denkt.

Er zitten er twee bij de VVD (nou ja, 1 > EP) plus een ex natuurlijk, en twee bij het CDA, alsmede 1 bij D66. Dat is de helft van het aantal isl. parlementsleden. Dus je kletst weer s.

echnaton
02-12-04, 00:58
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Vandaag nog.
Wanneer kom jij uit die kast waar je in opgegroeid bent ?
Zie je ook eens anderen dan blanke Nederlanders.

Je moest eens weten wat ik overdag allemaal zie.