PDA

Bekijk Volledige Versie : Moszkowicz eist verbod op film Submission 2



Pagina's : [1] 2

deleted user
02-12-04, 13:07
gewist

Goodnight
02-12-04, 13:31
Allah.God heeft geen kinderen, nocht heeft hij ouders.
Jezus ( Issa) was een profeet net als al de andere profeten. :p

Jezus heeft 2000 jaar geleden geleefd.
De wereld bestaat al veel langer.
Als hij God zou zijn, wie was dan daarvoor God?
Voor Jezus werd geboren....

waarom werd hij dan pas geboren terwijl de mensheid al veel langer bestond?

Echnaton, met alle respect voor jouw overtuiging, maar Jezus was geen God.
Ik weet dat dit een zinloze discussie is, want jij gelooft wat jij gelooft en ik geloof wat ik geloof.
Beiden zijn wij overtuigd van ons gelijk.

Maar ik denk op basis van argumenten en als de discussie op een hoger niveau gevoerd zou worden, door bijvoorbeeld theologen....dan zou blijken dat er in het God is de Zoon en de Vader verhaal geen enkele logica zit en dat het iets is wat door mensen na Jezus is verzonnen.

observer
02-12-04, 13:36
ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat dit gaat gebeuren

maar stel dat het gebeurd

hoe lang zou het duren voordat soortgelijke zaken mbt hoofddoeken, koran ed zouden volgen?

echnaton
02-12-04, 13:39
Geplaatst door Goodnight
Allah.God heeft geen kinderen, nocht heeft hij ouders.
Jezus ( Issa) was een profeet net als al de andere profeten. :p

Jezus heeft 2000 jaar geleden geleefd.
De wereld bestaat al veel langer.
Als hij God zou zijn, wie was dan daarvoor God?
Voor Jezus werd geboren....

waarom werd hij dan pas geboren terwijl de mensheid al veel langer bestond?

Echnaton, met alle respect voor jouw overtuiging, maar Jezus was geen God.
Ik weet dat dit een zinloze discussie is, want jij gelooft wat jij gelooft en ik geloof wat ik geloof.
Beiden zijn wij overtuigd van ons gelijk.

Maar ik denk op basis van argumenten en als de discussie op een hoger niveau gevoerd zou worden, door bijvoorbeeld theologen....dan zou blijken dat er in het God is de Zoon en de Vader verhaal geen enkele logica zit en dat het iets is wat door mensen na Jezus is verzonnen.

Wat theologen zeggen maakt helemaal niet uit. De inhoud van ons geloof is een mysterie dat ervaren moet worden.

Hierbij de Apostolische Geloofsbelijdenis die regelmatig in alle kerken wordt voorgelezen en waarop door alle gelovigen wordt geantwoord met Amen: (Ook wel genoemd: De twaalf artikelen van het algemeen ongetwijfeld Christelijk geloof )

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Heere; die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria; die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle; ten derde dage wederom opgestaan van de doden; opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, de almachtige Vader; vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof één heilige, algemene, Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen; vergeving der zonden; wederopstanding des vlezes; en een eeuwig leven.

Wizdom
02-12-04, 13:40
Geplaatst door echnaton
Over inlevingsvermogen gesproken: Jezus is geen profeet maar de Zoon van God, en daarmee God zelf.

Klopt niet met wat er in jou Bijbel staat... Dat is erbij verzonnen...:

Uit het oude testament:

1. Weet daarom heden en neem het ter harte, dat de HERE de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander. (Deuteronomium. 4: 391)[i]

2. Ik ben de HERE en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. (Jesaja 45: 5)

3. Hebben wij niet allen één Vader? Heeft niet één God ons geschapen? (Maleachi 2: 103)

4. Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één! U zult de HERE, uw God, liefhebben met geheel uw ziel en met geheel uw kracht. (Deuteronomium. 6: 4-5)

Uit het nieuwe testament:

1. Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult u aanbidden en Hem alleen dienen. (Mattheüs 4:10)

2. …naar waarheid hebt U gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. (Marcus 12:32)

3. U gelooft dat God één is? Daaraan doet u wèl. (Jacobus 2:19)

4. Een middelaar is niet de vertegenwoordiger van één; God echter is één. (Galaten 3:20)

5. Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen. (1 Timotheüs 2:5)

louise_louise
02-12-04, 13:44
:duim:
kansloos of niet, het feit dat ze op deze manier van zich laten horen is heel goed.

Goodnight
02-12-04, 13:44
echnaton, las laatst een boek dat heet: als de bijbel een tong had.

Werkelijk als dat hetgeen is wat in de bijbel staat, dan staat het bol van de tegenstrijdigheden.
Verzen waarin gesproken wordt van bijv 1000 strijders, vervolgens in een andere vers over precies diezelfde situatie weer wordt er gesproken van 16000 strijders.

En dit is maar een klein voorbeeldje.

Wizdom
02-12-04, 13:44
Geplaatst door echnaton
Wat theologen zeggen maakt helemaal niet uit. De inhoud van ons geloof is een mysterie dat ervaren moet worden.

Hierbij de Apostolische Geloofsbelijdenis die regelmatig in alle kerken wordt voorgelezen en waarop door alle gelovigen wordt geantwoord met Amen:

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Heere; die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria; die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle; ten derde dage wederom opgestaan van de doden; opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, de almachtige Vader; vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof één heilige, algemene, Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen; vergeving der zonden; wederopstanding des vlezes; en een eeuwig leven.

Deze quote is een pretext voor misleiding:


Wat theologen zeggen maakt helemaal niet uit. De inhoud van ons geloof is een mysterie dat ervaren moet worden.

Hiermee zeg je eigenlijk whatever de boodschap oorspronkelijk is die kunnen we naar believen en behoeften naar eigen dunken masseren... Dat doen Natuur Godsdienst Beoefenaars niet beoefenaars van de Godsdienst die kennis via Profeten hebben verkregen...

echnaton
02-12-04, 13:45
Geplaatst door Wizdom
Klopt niet met wat er in jou Bijbel staat... Dat is erbij verzonnen...:

Uit het oude testament:

1. Weet daarom heden en neem het ter harte, dat de HERE de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander. (Deuteronomium. 4: 391)

2. Ik ben de HERE en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. (Jesaja 45: 5)

3. Hebben wij niet allen één Vader? Heeft niet één God ons geschapen? (Maleachi 2: 103)

4. Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één! U zult de HERE, uw God, liefhebben met geheel uw ziel en met geheel uw kracht. (Deuteronomium. 6: 4-5)

Uit het nieuwe testament:

1. Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult u aanbidden en Hem alleen dienen. (Mattheüs 4:10)

2. …naar waarheid hebt U gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. (Marcus 12:32)

3. U gelooft dat God één is? Daaraan doet u wèl. (Jacobus 2:19)

4. Een middelaar is niet de vertegenwoordiger van één; God echter is één. (Galaten 3:20)

5. Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen. (1 Timotheüs 2:5)

Wat wel of niet klopt met de bijbel, dat maken wij als christenen zelf wel uit. Er is nog een geloofsbelijdenis die de kerken algemeen aanvaarden en waarin de kern van het christelijk geloof wordt uiteengezet:


Geloofsbelijdenis gesteld in de kerkvergadering van Nicea, in het jaar 325 na de geboorte van Christus

Ik geloof in één God, de almachtige Schepper van hemel en van aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen. En in één Heer, Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader, voor alle eeuwen; God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren niet gemaakt, van hetzelfde Wezen met de Vader, door Wie alle dingen gemaakt zijn. Die om ons mensen en onze zaligheid, is neergekomen uit de hemel, en vlees is geworden van de Heilige Geest uit de maagd Maria, en een mens geworden is; ook voor ons gekruisigd is onder Pontius Pilatus, geleden heeft, en begraven is, en ten derden dage opgestaan is naar de Schriften, en opgevaren is ten hemel; zit ter rechterhand van de Vader, en zal wederkomen met heerlijkheid, om te oordelen de levenden en de doden; wiens rijk geen einde zal hebben. En in de Heilige Geest, die Heere is en levend maakt, die van de Vader en de Zoon uitgaat, die te zamen met de Vader en de Zoon aanbeden en verheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de Profeten. En één, heilige, algemene en Apostolische Kerk. Ik belijd een Doop tot vergeving der zonden, verwacht de opstanding der doden en het leven van de toekomende eeuw. Amen.

Blaataap
02-12-04, 13:49
Geplaatst door Goodnight
echnaton, las laatst een boek dat heet: als de bijbel een tong had.

Werkelijk als dat hetgeen is wat in de bijbel staat, dan staat het bol van de tegenstrijdigheden.
Verzen waarin gesproken wordt van bijv 1000 strijders, vervolgens in een andere vers over precies diezelfde situatie weer wordt er gesproken van 16000 strijders.

En dit is maar een klein voorbeeldje.

En in de koran staan geen tegenstrijdigheden?

Canaris
02-12-04, 13:50
Waarom iemand het oude Testament aanhaalt , wanneer er over JC wordt gediscussieerd zal wel voor alle eeuwigheid een raadsel blijven.

Hoe dan ook
very vet ooff topic al het is ,

IK hoop van harte de initiatoren van dit proces gelijk krijgen.
Dan hebben we metteen een goede Jurisprudentie om alle andere uitwassen binnen deze samenleving te verbieden.

of de initiatoren daarmee aan het einde evan de dag wel zo blij mee mogen zijn lijkt mij vragelijk. De spreekwoordelijke Pyrus-Overwinning staat ante portas.

Overigens is de titel van deze threat fout
Het zal Mozkowicz aan zijn reet voorbij gaan .
Hij krijgt er centen voor. Thats all

Wizdom
02-12-04, 13:50
Geplaatst door echnaton
Wat wel of niet klopt met de bijbel, dat maken wij als christenen zelf wel uit. Er is nog een geloofsbelijdenis die de kerken algemeen aanvaarden en waarin de kern van het christelijk geloof wordt uiteengezet:


Geloofsbelijdenis gesteld in de kerkvergadering van Nicea, in het jaar 325 na de geboorte van Christus

Ik geloof in één God, de almachtige Schepper van hemel en van aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen. En in één Heer, Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader, voor alle eeuwen; God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren niet gemaakt, van hetzelfde Wezen met de Vader, door Wie alle dingen gemaakt zijn. Die om ons mensen en onze zaligheid, is neergekomen uit de hemel, en vlees is geworden van de Heilige Geest uit de maagd Maria, en een mens geworden is; ook voor ons gekruisigd is onder Pontius Pilatus, geleden heeft, en begraven is, en ten derden dage opgestaan is naar de Schriften, en opgevaren is ten hemel; zit ter rechterhand van de Vader, en zal wederkomen met heerlijkheid, om te oordelen de levenden en de doden; wiens rijk geen einde zal hebben. En in de Heilige Geest, die Heere is en levend maakt, die van de Vader en de Zoon uitgaat, die te zamen met de Vader en de Zoon aanbeden en verheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de Profeten. En één, heilige, algemene en Apostolische Kerk. Ik belijd een Doop tot vergeving der zonden, verwacht de opstanding der doden en het leven van de toekomende eeuw. Amen.[/I]

Whatever er in die reconcilie staat het is rationeel niet in overeenkomst te brengen met de teksten aangehaald vanuit de oude en nieuwe testament...

Wizdom
02-12-04, 13:52
Geplaatst door Blaataap
En in de koran staan ook geen tegenstrijdigheden?

Is er in perfectie tegenstrijdigheid te bespeuren...

mark61
02-12-04, 13:55
Is perfectie op deze aardkloot überhaupt te bespeuren?


Dat is nou net het griezelige, perfectie als norm nemen en dan ff de wereld aan de norm aanpassen.

Vroeger noemden we dat heel deftig een Procrustes-bed. Komt er op neer dat het bloed in het rond spuit als er iemand gaat perfectioneren.

mark61
02-12-04, 13:56
Geplaatst door deleted user
Nope. Maar dan moet je het wel vanuit zijn geschiedkundige context lezen. Want de Qor-aan is niet chronologisch:

http://www.tafsir.com

Ik dacht dat de soera's op lengte waren geordend, en dat de kortste worden geacht de oudste te zijn.

De 'uitleg' van tegenstrijdige verzen is wel het kunstigste, maar ook slapste wat ik ooit gezien heb.

Doe nog s uitleggen over alcohol.

Canaris
02-12-04, 13:57
Geplaatst door Wizdom
Is er in perfectie tegenstrijdigheid te bespeuren...


Mooi dat je dat gelooft

Nu nog een beetje respect opbrengen voor anders-gelovende en de wereld kan opgelucht adem halen

Wizdom
02-12-04, 13:58
Geplaatst door mark61
Is perfectie op deze aardkloot überhaupt te bespeuren?


Dat is nou net het griezelige, perfectie als norm nemen en dan ff de wereld aan de norm aanpassen.

Vroeger noemden we dat heel deftig een Procrustes-bed. Komt er op neer dat het bloed in het rond spuit als er iemand gaat perfectioneren.

Een perfecte boodschap is nog iets anders dan een perfecte aardkloot... Deze aardkloot is een speelplaats voor de GODDELIJKE "vrijheid van meningsuiting" tot de DAG DES OORDEELS...

Iedereen mag niet alleen zijn mening uiten maar deze zelfs doen gelden...

Op de DAG DES OORDEELS is het PAYDAY...

Canaris
02-12-04, 14:02
Op de DAG DES OORDEELS is het PAYDAY...

einde quote

ik hoop het van harte voor jullie , ander zou het allemaal een beetje een bespottelijk toestand zijn. Vind je niet ? Stel je voor , je leeft asl "Slaaf van allah" en je hebt op de dag erna alleen nog maar een tete a tete met regenwormen ? . Of nog erger............Petrus staat voor je...............

David
02-12-04, 14:12
Geplaatst door mark61
Is perfectie op deze aardkloot überhaupt te bespeuren?


Ik zie het iedere ochtend in de spiegel.

Blaataap
02-12-04, 14:14
Geplaatst door mark61
Is perfectie op deze aardkloot überhaupt te bespeuren?

Alleen in de wiskunde. ;)

Wizdom
02-12-04, 14:15
Geplaatst door Canaris
Op de DAG DES OORDEELS is het PAYDAY...

einde quote

ik hoop het van harte voor jullie , ander zou het allemaal een beetje een bespottelijk toestand zijn. Vind je niet ? Stel je voor , je leeft asl "Slaaf van allah" en je hebt op de dag erna alleen nog maar een tete a tete met regenwormen ? . Of nog erger............Petrus staat voor je...............

Het frappante is dat het goed toeven is als Moslim op Aarde alswel in het hiernamaals... Omdat je de adviezen van je Schepper opvolgt...

Wie zou het anders beter moeten weten jij?

Je gaat toch ook niet een Opel dealer om advies vragen wanneer je auto van Volkswagen afkomstig is... Krijg je gegarandeerd het verkeerde advies...

Canaris
02-12-04, 14:15
Geplaatst door deleted user
Het punt is dat als iemand geen slaaf/dienaar is van Allaah, dat diegene dat dan van iets anders is. Daar wringt hem nou juist net de schoen...

Wat bedoel je hiermee?
Bedoel je , dat wanneer iemand geen Moslim is, automatisch een slaaf van iets anders is.?

Wat een vreemde opvatting over de willensvrijheid , beslissingsautonomie en religeuse filosofien heb jij dan!

mark61
02-12-04, 14:16
Geplaatst door Wizdom
Iedereen mag niet alleen zijn mening uiten maar deze zelfs doen gelden...

Op de DAG DES OORDEELS is het PAYDAY...

Je spreekt jezelf tegen. Van jou mag dat nou juist niet, vrij je mening uiten.

Bovendien vind je dat het nu al payday is voor sommigen.

Twee keer fout.

Wizdom
02-12-04, 14:17
Geplaatst door Canaris
Wat bedoel je hiermee?
Bedoel je , dat wanneer iemand geen Moslim is, automatisch een slaaf van iets anders is.?

Wat een vreemde opvatting over de willensvrijheid , beslissingsautonomie en religeuse filosofien heb jij dan!

Het is altijd kiezen tussen GOD of SATAN... Wanneer het geen GOD is dan vult SATAN naar jou wens het vacuum op en volg je automtisch de SATAN...

kspeciaal
02-12-04, 14:18
Geplaatst door deleted user
RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Onlangs werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.

Den Haag

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

Gezien de toelichting van de VVD-politica op de tweede film verwacht Moszkowicz dat het vervolg van Submission ook godslasterlijke elementen zal bevatten en "krenkend" voor moslims zal worden. Ook wijst de raadsman op recente uitlatingen van Hirsi Ali "waarin zij andermaal stelt dat het islamitisme levensgevaarlijk is, nog wel zonder onderscheid te maken tussen fundamentalistisch islamitisme en islamitisme in het algemeen".

Rituele slachting

Na de moord op Theo van Gogh zei Hirsi Ali dat ze een duidelijk verband ziet tussen het uitzenden van de omstreden film Submission en de "rituele slachting" die Van Gogh volgens haar heeft moeten ondergaan. "Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh", schreef ze in een verklaring na de moord op de filmmaker.

In het tweede deel is het thema dus "de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders", vertelde Hirsi Ali recent in een interview met NRC/Handelsblad.

http://nu.nl/news.jsp?n=450622&c=10

---


- No Mercy -

Twee opmerkingen:

- Welcom to civilisation geloofsgenoten!
- H. Ali brengt weer de moslims en joden bij elkaar! Well Done Ayaan.

Blaataap
02-12-04, 14:19
Geplaatst door Wizdom
Het is altijd kiezen tussen GOD of SATAN... Wanneer het geen GOD is dan vult SATAN naar jou wens het vacuum op en volg je automtisch de SATAN...

Satan is cool. De enige echte mensenvriend. :D

Wizdom
02-12-04, 14:20
Geplaatst door mark61
Je spreekt jezelf tegen. Van jou mag dat nou juist niet, vrij je mening uiten.

Bovendien vind je dat het nu al payday is voor sommigen.

Twee keer fout.

Er is sprake van een Babylonische spraak verwarring...

Wanneer je als mens niet je vrije mening mocht uiten dan waren er geen mensen die zondig waren tot dat ze sterven... Wat die mensen doen is zichzelf uitdrukken met hun woorden en daden...

Het is pas payday op de "DAG DES OORDEELS" dat is een dag in de toekomst waar de hele schepping voor zijn HEER verantwoording zal moeten afleggen...

Canaris
02-12-04, 14:20
Geplaatst door Wizdom
Het frappante is dat het goed toeven is als Moslim op Aarde alswel in het hiernamaals... Omdat je de adviezen van je Schepper opvolgt...

Wie zou het anders beter moeten weten jij?

Je gaat toch ook niet een Opel dealer om advies vragen wanneer je auto van Volkswagen afkomstig is... Krijg je gegarandeerd het verkeerde advies... Daar verschillen wij dus enorm van mening

Ik ben ervan overtuigd , dat je ook als Atheist , Christeljk kan leven. het is de idealste filosofie op aarde.

In mijn bescheiden mening is dat met de Islam niet bijzonder zinvol. Als Atheist , Islamitisch leven heeft geen enkelle zin. De Islam is veel te veel een Religie die aan elkaar hangt van de angst voor Allah. Neem die Angst en je neemt de basis.

David
02-12-04, 14:21
Geplaatst door Wizdom
Het is altijd kiezen tussen GOD of SATAN... Wanneer het geen GOD is dan vult SATAN naar jou wens het vacuum op en volg je automtisch de SATAN...


Zwelg in je gebrek aan eigenwaarde zoveel je wil, mijn beste, maar hou op met generaliseren, en voor sprookjes ben ik te oud. Tweedemensionele nonsens.

Wizdom
02-12-04, 14:23
Geplaatst door Canaris
Daar verschillen wij dus enorm van mening

Ik ben ervan ovrtzuigd , dat je ook als Atheist , Chjristeljk kan leven. het is de idealste filosofie op aarde

In mijn bescheiden mening is dat met de Islam niet bijzonder zinvol. Als Atheist , Islamitisch leven heeft geen enkelle zin. De Islam is veel te veel een Religie die aan elkaar hangt van de angst voor Allah. Neem die Angst en je neemt de basis.

Die angst komt alleen naar voren wanneer je onbehoorlijk bezig bent (en terecht). In alle andere gevallen valt er een zalig gevoel over je heen die je alleen leert kennen wanneer je een vrome Moslim bent...

Canaris
02-12-04, 14:25
Geplaatst door Wizdom
Het is altijd kiezen tussen GOD of SATAN... Wanneer het geen GOD is dan vult SATAN naar jou wens het vacuum op en volg je automtisch de SATAN...

Dat is niet alleen dogmatisch en bespottelijk. Het is ook nog verwerpellijk.

Gerge W Bush moet eigenlijk een vriend van jouw zijn.
Be with us or against us.

Ik denk aan mensen als Ghandie , Moeder Theresa, Henry Dunant etc . en lees dan jouw post , en kan alleen maar met mijn hoofd schudden over zoveel bigotte ignorantie.

Wizdom
02-12-04, 14:26
Geplaatst door David
Zwelg in je gebrek aan eigenwaarde zoveel je wil, mijn beste, maar hou op met generaliseren, en voor sprookjes ben ik te oud. Tweedemensionele nonsens.

Ik heb recht op mijn vrije meningsuiting... Ik beledig niemand... Ik geeft een visie die door een kwart van de wereld bevolking wordt aangehangen... Je hoeft er niet in te geloven... (Maar het is wel zo...)...


Dat hele zwelg verhaal... Kun je niet tegen andere wereld beelden...

Wizdom
02-12-04, 14:28
Geplaatst door Canaris
Dat is niet alleen dogmatisch en bespottelijk. Het is ook nog verwerpellijk.

Gerge W Bush moet eigenlijk een vriend van jouw zijn.
Be with us or against us.

Ik denk aan mensen als Ghandie , Moeder Theresa, Henry Dunant etc . en lees dan jouw post , en kan alleen maar met mijn hoofd schudden over zoveel bigotte ignorantie.

Mag ik een reden weten waarom het dogmatisch is en verwerpelijk...?

David
02-12-04, 14:30
Geplaatst door Wizdom

Dat hele zwelg verhaal... Kun je niet tegen andere wereld beelden...


Ik kan er wel tegen, al blijft het me steeds weer enorm verbazen dat weldenkende mensen dat soort archaïsche, naïeve nonsens oprecht kunnen geloven. Echt verbazingwekkend. En zich nog superieur voelen ook. ik kan er met m'n pet niet bij.

Canaris
02-12-04, 14:31
Geplaatst door Wizdom
Ik heb recht op mijn vrije meningsuiting... Ik beledig niemand... Ik geeft een visie die door een kwart van de wereld bevolking wordt aangehangen... Je hoeft er niet in te geloven... (Maar het is wel zo...)...


Dat hele zwelg verhaal... Kun je niet tegen andere wereld beelden...

Verstop je nu niet achter "andere wereldbeelden"
Wat ik en alle ander hier zeer wel lezen is het "Waardeoordeel" welke jij hiermee hanteert.

Be with us ( Islam) en je bent puik!!
be against us ( niet islam) en je volgt Satan ? Boozzzzzzzzzzzzzz

Dat is geen ander wereldbeeld, dat is oordelen over je medemens ! Mensen die in hun korte leven meer Goeds doen als jij en ik in ons hele leven kunnen samen dromen.

mark61
02-12-04, 14:31
Geplaatst door Wizdom
Er is sprake van een Babylonische spraak verwarring...
...

Ik meen toch dat op 2 november er alvast namens God was afgerekend met iemand. Die mocht nl. niet zijn mening uiten. Dus probeer het nog eens, antwoord geven.

mark61
02-12-04, 14:33
Geplaatst door Wizdom
Die angst komt alleen naar voren wanneer je onbehoorlijk bezig bent (en terecht). In alle andere gevallen valt er een zalig gevoel over je heen die je alleen leert kennen wanneer je een vrome Moslim bent...

Waar haal jij de godvergeten arrogantie vandaan te weten hoe zalig ik me wel niet voel?

Hoe weet jij trouwens hoe het is om niet-moslim te zijn? Heb je dat wel eens geprobeerd dan?

Wizdom
02-12-04, 14:33
Geplaatst door David
Ik kan er wel tegen, al blijft het me steeds weer enorm verbazen dat weldenkende mensen dat soort archaïsche, naïeve nonsens oprecht kunnen geloven. Echt verbazingwekkend. En zich nog superieur voelen ook. ik kan er met m'n pet niet bij.

Superieur... Ik begrijp werkelijk niet waar men soms die superlatieven vandaan haalt... Superieur... Extreem... Fundamentalistisch... Dogmatisch...

Ik leg hier een aantal simpele basis principes uit en krijg meteen een aantal verwijten... heel vreemd...

mark61
02-12-04, 14:35
Geplaatst door Wizdom
Ik heb recht op mijn vrije meningsuiting... Ik beledig niemand... Ik geeft een visie die door een kwart van de wereld bevolking wordt aangehangen... Je hoeft er niet in te geloven... (Maar het is wel zo...)...


Je beledigt 5 miljard mensen.

1 miljard is overigens 1/6. In de landen der moslims zijn de statistieken nog onbetrouwbaarder dan in NL. Ik ken hier trouwens zo al 20 mensen die officiëel voor moslim doorgaan, maar het niet zijn. Reken je rijk.

Wizdom
02-12-04, 14:36
Geplaatst door mark61
Waar haal jij de godvergeten arrogantie vandaan te weten hoe zalig ik me wel niet voel?

Ongelooflijk dat men zich zelfs aan de uitdrukking zalig kan irriteren... :D

Wizdom
02-12-04, 14:37
Geplaatst door mark61
Je beledigt 5 miljard mensen.

1 miljard is overigens 1/6. In de landen der moslims zijn de statistieken nog onbetrouwbaarder dan in NL. Ik ken hier trouwens zo al 20 mensen die officiëel voor moslim doorgaan, maar het niet zijn. Reken je rijk.

Sinds wanneer worden mensen beledigt die zich niet aangesproken voelen...

Naufal
02-12-04, 14:42
Geplaatst door echnaton
Over inlevingsvermogen gesproken: Jezus is geen profeet maar de Zoon van God, en daarmee God zelf.

ik ben ook een zoon van God :nerveus: :hihi:

Canaris
02-12-04, 14:46
enm .....als het het dan al over Satan hebben en ik denk aan wat ik het laatste jaar heb gezien , vraag ik me toch af in welke club Satan eigenlijk meevoetbalt.

Nick BERGH had met zekerheid Satan niet aan zijn kant.

mark61
02-12-04, 14:55
Geplaatst door Wizdom
Ongelooflijk dat men zich zelfs aan de uitdrukking zalig kan irriteren... :D

Een regelrechte overname uit het katholicisme. Maar geef nou s antwoord. Ik krijg nooit antwoord op de vragen die ik stel.

mark61
02-12-04, 14:56
Geplaatst door Wizdom
Sinds wanneer worden mensen beledigd die zich niet aangesproken voelen...

Sinds ze vervolgens de belediger afslachten.

Wizdom
02-12-04, 14:59
Geplaatst door mark61
Sinds ze vervolgens de belediger afslachten.

Sinds wanneer storen ongelovigen zich aan de "larie van hel en verdoemenis" die gelovigen verkondigen...

David
02-12-04, 15:00
Geplaatst door Wizdom
Ik leg hier een aantal simpele basis principes uit en krijg meteen een aantal verwijten... heel vreemd...


Jouw levenskennis en jouw basisprincipes zijn volledig theoretisch. Praktijk ervaring is nihil - anders zou je zo niet lullen. Ooit ga jij een keer dood zonder ooit geleefd te hebben.

Bar
02-12-04, 15:04
Geplaatst door Goodnight

Maar ik denk op basis van argumenten en als de discussie op een hoger niveau gevoerd zou worden, door bijvoorbeeld theologen....dan zou blijken dat er in het God is de Zoon en de Vader verhaal geen enkele logica zit en dat het iets is wat door mensen na Jezus is verzonnen.

Net zoals de Koran door mensen is verzonnen.

En als de discussie op een hoger niveau gevoerd zou worden, door bijvoorbeeld theologen....dan zou blijken dat Mohammed een agressieve veroveraar was die de strijdende Arabische stammen met geweld verenigde door zijn maangodje als enig ware te entameren, daarmee de voorwaarden scheppende om zijn imperialistische aspiraties door te zetten. Dit alles gelardeerd met massamoord op joden en hem niet welgevallige dichters/schrijvers.

Dit alles althans volgens het hogere theologen-niveau......

Doeschate
02-12-04, 15:09
Geplaatst door deleted user
Een mooi voorbeeld van een uiterst clichématige kenmerk die heden ten dage met de grootste regelmaat over de buizen verschijnt, is het te pas en on te pas radicaliseren van moslims door ze te bestempelen als extremisten dan wel fundamentalisten.
Radicaliseren van moslims door hen te bestempelen als extremisten? Bedoel je dat het probleem van de extremistische islam aan de orde stellen voldoende is moslims te radicaliseren? Want ik vind het erg belangrijk het probleem van de radicalisering aan de orde te stellen, maar het is niet mijn bedoeling alle moslims te bestempelen als extremisten. Zie je het verschil?
Inderdaad heeft de AIVD gewaarschuwd dat het benadrukken van de extreme aspecten van de islam radicalisering tot gevolg heeft. Een politieke partij als de PvdA lijkt deze waarschuwing tot beleid verheven te hebben, want uit die hoek hoor je zelden kritiek op de radicale/extremistische islam. Toch worden we voortdurend geconfronteerd met deze islam, zie alle bedreigingen en het dode lichaam van Theo van Gogh, en alle aanslagen die wereldwijd in naam van de islam gepleegd worden. Maar daar mogen we niet over praten omdat dat een radicalisering van menig moslim tot gevolg heeft? Dan kan ik niet anders dan concluderen dat veel moslims de behoefte hebben te radicaliseren en het huidige maatschappelijke debat maar al te graag als alibi gebruiken. Als moslims daardoor radicaliseren, dan is dat hun probleem en zouden ze in ieder geval geradicaliseerd zijn. Want een debat over een groot maatschappelijk probleem mag niet als aanleiding gebruikt worden tot radicalisering. Het lijkt wel alsof men probeert islamcritici de mond te snoeren door hen op het gevaar van radicalisering als gevolg van hun kritiek te wijzen.

Goodnight
02-12-04, 15:27
Geplaatst door Blaataap
En in de koran staan geen tegenstrijdigheden?


Ik vind van niet.
Op het eerste oog zal er voor sommige mensen tegenstrijdigheden in zitten.

Echter van een hele andere aard dan degene die in de Bijbel staan.
Er wordt namelijk erg gerommeld met aantallen, gebeurtenissen etc.
Het is jammer dat ik dat boek nu niet bij heb,maar een heel goed voorbeeld is bijvoorbeeld de dood en de wederopstanding van jezus.
het aantal dagen klopt namelijk niet.

echnaton
02-12-04, 15:32
Geplaatst door Wizdom
Whatever er in die reconcilie staat het is rationeel niet in overeenkomst te brengen met de teksten aangehaald vanuit de oude en nieuwe testament...

Jij geeft een oordeel op basis van een aantal schijnbare tegenstrijdigheden. Maar heb jij de hele bijbel gelezen? Pas als je dat hebt gedaan kun je een oordeel vellen over de christelijke leerstellingen.

David
02-12-04, 15:35
Geplaatst door echnaton
Jij geeft een oordeel op basis van een aantal schijnbare tegenstrijdigheden. Maar heb jij de hele bijbel gelezen? Pas als je dat hebt gedaan kun je een oordeel vellen over de christelijke leerstellingen.


Wat is nou het echte sterrenbeeld? Bevat Kreeft meer waarheid als Ram? En is Weegschaal geen afgoderij? Schorpioen een kwalijke sekte?

echnaton
02-12-04, 15:38
Geplaatst door Goodnight
echnaton, las laatst een boek dat heet: als de bijbel een tong had.

Werkelijk als dat hetgeen is wat in de bijbel staat, dan staat het bol van de tegenstrijdigheden.
Verzen waarin gesproken wordt van bijv 1000 strijders, vervolgens in een andere vers over precies diezelfde situatie weer wordt er gesproken van 16000 strijders.

En dit is maar een klein voorbeeldje.

Iedere christen weet dat in de bijbel verschillende versies van dezelfde verhalen staan. Maar het punt is dat dat helemaal niet belangrijk is. De bijbel is geen geschiedenisboek. Als we de bijbel lezen moeten we niet bij de feiten blijven hangen. Maar we moeten zoeken naar de diepere waarheid die achter elk verhaal zit. Velen die spreken over de zogenaamde tegenstrijdigheden in de bijbel vergeten dat.

Bar
02-12-04, 15:41
Geplaatst door Goodnight
Ik vind van niet.
Op het eerste oog zal er voor sommige mensen tegenstrijdigheden in zitten.

Echter van een hele andere aard dan degene die in de Bijbel staan.
Er wordt namelijk erg gerommeld met aantallen, gebeurtenissen etc.
Het is jammer dat ik dat boek nu niet bij heb,maar een heel goed voorbeeld is bijvoorbeeld de dood en de wederopstanding van jezus.
het aantal dagen klopt namelijk niet.

Dat is nou het verschil tussen christenen en moslims. Christenen zitten niet te miereneuken over allerlei onbeduidende feitjes.

In christelijke kring wordt gekeken naar de de essentie, zoals bijvoorbeeld de geest van de Bergrede.

echnaton
02-12-04, 15:42
Geplaatst door David
Wat is nou het echte sterrenbeeld? Bevat Kreeft meer waarheid als Ram? En is Weegschaal geen afgoderij? Schorpioen een kwalijke sekte?

Het enige sterrenbeeld dat mij aanspreekt is Maagd. Maar ik denk dat jij daar weinig affiniteit mee hebt...

David
02-12-04, 15:42
Geplaatst door Bar
Dat is nou het verschil tussen christenen en moslims. Christenen zitten niet te miereneuken over allerlei onbeduidende feitjes.

In christelijke kring wordt gekeken naar de de essentie, zoals bijvoorbeeld de geest van de Bergrede.


Of naar het goud, wierrook en mirre van de Wijven uit het Oosten!

echnaton
02-12-04, 15:43
Geplaatst door Naufal
ik ben ook een zoon van God :nerveus: :hihi:

Gefeliciteerd!

echnaton
02-12-04, 15:47
Geplaatst door Goodnight
Ik vind van niet.
Op het eerste oog zal er voor sommige mensen tegenstrijdigheden in zitten.

Echter van een hele andere aard dan degene die in de Bijbel staan.
Er wordt namelijk erg gerommeld met aantallen, gebeurtenissen etc.
Het is jammer dat ik dat boek nu niet bij heb,maar een heel goed voorbeeld is bijvoorbeeld de dood en de wederopstanding van jezus.
het aantal dagen klopt namelijk niet.

Goed beschouwd zit er maar anderhalve dag tussen. Maar toch is er wel sprake van drie verschillende dagen. Goodnight, in de bijbel wordt niet gerommeld. Het zijn gewoon verschillende verslagen van dezelfde gebeurtenissen. Als jij getuige bent van een verkeersongeluk heb je ook iets anders gezien dan iemand anders. De bijbel beweegt zich op een hoger niveau dan de blote feiten.

Bar
02-12-04, 15:48
Geplaatst door David
Of naar het goud, wierrook en mirre van de Wijven uit het Oosten!

Nou, ik dacht dat het travestieten waren die zich als koning uitgaven.......maar goed, dat is weer miereneukerij.

nard
02-12-04, 15:49
Geplaatst door echnaton
Iedere christen weet dat in de bijbel verschillende versies van dezelfde verhalen staan. Maar het punt is dat dat helemaal niet belangrijk is. De bijbel is geen geschiedenisboek. Als we de bijbel lezen moeten we niet bij de feiten blijven hangen. Maar we moeten zoeken naar de diepere waarheid die achter elk verhaal zit. Velen die spreken over de zogenaamde tegenstrijdigheden in de bijbel vergeten dat.



Goed beschouwd zit er maar anderhalve dag tussen. Maar toch is er wel sprake van drie verschillende dagen. Goodnight, in de bijbel wordt niet gerommeld. Het zijn gewoon verschillende verslagen van dezelfde gebeurtenissen. Als jij getuige bent van een verkeersongeluk heb je ook iets anders gezien dan iemand anders. De bijbel beweegt zich op een hoger niveau dan de blote feiten.



Goed antwoord. Sluit ik me bij aan.

Bovendien zijn er hier al meerdere keren draden geweest waarin door moslims zaken werden aangevallen als de godheid van Christus en nog vele andere zaken.
De Godheid van Christus is bijzonder goed aan te tonen vanuit de Schrift. Maar een moslim snapt dat niet, want die kijkt op zijn moslims naar de Bijbel; bijzonder pragmatisch en zonder diepere geestelijke zin. Een gekipte en gebroeide moslim is al niet goed in staat de Bijbel te beoordelen.

echnaton
02-12-04, 15:51
Geplaatst door Bar
Dat is nou het verschil tussen christenen en moslims. Christenen zitten niet te miereneuken over allerlei onbeduidende feitjes.

In christelijke kring wordt gekeken naar de de essentie, zoals bijvoorbeeld de geest van de Bergrede.

Juist. Dat is één van de stukken waarin de kern van het christelijk geloof wordt uiteengezet.

Naufal
02-12-04, 15:51
Geplaatst door echnaton
Gefeliciteerd!

Aanbid me :duivels:

nard
02-12-04, 15:53
Geplaatst door Naufal
Aanbid me :duivels:

Als je er zo uitziet als je avatar ben je slechts waard om als spek in de pan uitgebakken te worden .... :D

David
02-12-04, 15:57
Geplaatst door Bar
Nou, ik dacht dat het travestieten waren die zich als koning uitgaven.......maar goed, dat is weer miereneukerij.



Eeeeeeeh, typefoutje?

mark61
02-12-04, 16:07
Geplaatst door Wizdom
Sinds wanneer storen ongelovigen zich aan de "larie van hel en verdoemenis" die gelovigen verkondigen...

Zoals ik al zei, ze storen zich aan de kogels die ze vangen.

Jij bent werkelijk kampioen vraagontduiking hè? Vind je jezelf niet schaamteloos? Ik wel!

mark61
02-12-04, 16:12
Geplaatst door Goodnight
Op het eerste oog zal er voor sommige mensen tegenstrijdigheden in zitten.

Op het tweede gezicht ook. En niet voor sommigen, maar voor iedereen. Er is in de 'ilm een hele tak die zich bezighoudt met het verzoenen van de grootste tegenstrijdigheden in de koran. Met de meest fantastische verklaringen.


Echter van een hele andere aard dan degene die in de Bijbel staan.
Er wordt namelijk erg gerommeld met aantallen, gebeurtenissen etc.
Het is jammer dat ik dat boek nu niet bij heb,maar een heel goed voorbeeld is bijvoorbeeld de dood en de wederopstanding van jezus.
het aantal dagen klopt namelijk niet.

In de bijbel wordt niet gerommeld, die is geschreven door verschillende mensen. Zo zijn er vier verschillende getuigenissen van het leven van Christus. Ws. dachten de samenstellers dat dat een completer beeld zou geven. Bovendien wist niemand natuurlijk (meer) hoe het precies zat.

In any case, elk heilig boek staat vol met de grootste tegenstrijdigheden. Dat gelovigen die braaf knikkend accepteren heb ik nooit begrepen. Zal ik ook nooit doen. Magoed, that's personal.

mark61
02-12-04, 16:14
Geplaatst door Wizdom
Ongelooflijk dat men zich zelfs aan de uitdrukking zalig kan irriteren... :D

Zoals je met jouw intelligentie moet hebben kunnen lezen, irriteert mij niet (zich irriteren aan is een vreselijk onsmakelijke taalfout die autochtonen tegenwoordig maken. Doe ff niet inburgeren aub) het woord 'zalig', als wel jouw arrogantie.

echnaton
02-12-04, 16:16
Geplaatst door Naufal
Aanbid me :duivels:

Vade retro satanas!

mark61
02-12-04, 16:17
Geplaatst door David
Wat is nou het echte sterrenbeeld? Bevat Kreeft meer waarheid als Ram? En is Weegschaal geen afgoderij? Schorpioen een kwalijke sekte?

Maagden, die zijn pas voos.

David
02-12-04, 16:21
Geplaatst door mark61
Maagden, die zijn pas voos.


Ja, en volgens mij willen Watermannen stiekem de wereld overheersen.

~Panthera~
02-12-04, 16:23
Geplaatst door David
Ja, en volgens mij willen Watermannen stiekem de wereld overheersen.
--------------

Nouuuuuuu.........niet de wereld.
Maar overheersen is wel leuk........soms. :hihi:

David
02-12-04, 16:25
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Nouuuuuuu.........niet de wereld.
Maar overheersen is wel leuk........soms. :hihi:


Nou, ik vind het een enge ontwikkeling. Kreeften zijn wat mij betreft het enige échte sterrenbeeld. De rest staat vol fouten, of is regelrechte misleiding.

Umarvlie
02-12-04, 16:25
Geplaatst door mark61
Maagden, die zijn pas voos.
Hey he he ... ik ben een maagd en ... ok ... :huil: je hebt gelijk......

~Panthera~
02-12-04, 16:26
Geplaatst door David
Nou, ik vind het een enge ontwikkeling. Kreeften zijn wat mij betreft het enige échte sterrenbeeld. De rest staat vol fouten, of is regelrechte misleiding.
------------------------

En dat zeg je tegen een Waterman ? :fuckit:
Lekker ding ben je ! :fplet:

Wizdom
02-12-04, 16:28
Geplaatst door mark61
Zoals je met jouw intelligentie moet hebben kunnen lezen, irriteert mij niet (zich irriteren aan is een vreselijk onsmakelijke taalfout die autochtonen tegenwoordig maken. Doe ff niet inburgeren aub) het woord 'zalig', als wel jouw arrogantie.


Hoezo arrogantie... Omdat mijn visie de jouwe niet is...?

mark61
02-12-04, 16:31
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Nouuuuuuu.........niet de wereld.
Maar overheersen is wel leuk........soms. :hihi:

O ben jij ook zo'n waterheks? Daar heb ik er ook een van gekend, en lang ook.....

je was ook niet lang weg

mark61
02-12-04, 16:33
Geplaatst door Umarvlie
Hey he he ... ik ben een maagd en ... ok ... :huil: je hebt gelijk......

Zie je nou wel? Wij Maagden / maagden hebben zelfkennis.

David
02-12-04, 16:33
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

En dat zeg je tegen een Waterman ? :fuckit:
Lekker ding ben je ! :fplet:


Nee, nee, nee. Ik ben een verdraagzame, geweldloze kreeft. Jullie zijn misleid, en daar kan ik alleen maar medelijden voor voelen. Het ware geluk - en de hemel - is alleen voor kreeften weggelegd.

mark61
02-12-04, 16:34
Geplaatst door Wizdom
Hoezo arrogantie... Omdat mijn visie de jouwe niet is...?

Omdat jij 'weet' dat een fatsoenlijk moslim zich zaliger voelt dan de rest van de wereld bij elkaar. Dat weet jij niet, en kan jij niet weten. Period.

~Panthera~
02-12-04, 16:35
Geplaatst door mark61
O ben jij ook zo'n waterheks? Daar heb ik er ook een van gekend, en lang ook.....

je was ook niet lang weg
------------

Yep. Heerlijke types toch ? :p



Snelle auto.

mark61
02-12-04, 16:35
Geplaatst door David
Nee, nee, nee. Ik ben een verdraagzame, geweldloze kreeft. Jullie zijn misleid, en daar kan ik alleen maar medelijden voor voelen. Het ware geluk - en de hemel - is alleen voor kreeften weggelegd.

Weet jij wat wij hier met kreeften doen? Die Verlichten wij! In een pan kokend water!

Ha!

mark61
02-12-04, 16:36
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Yep. Heerlijke types toch ? :p

Snelle auto.

Die watervrouw van mij had geen auto. Maar ze mocht wel snel rijden in die van mij. Ay, ze was heerlijk.

Umarvlie
02-12-04, 16:37
Geplaatst door mark61
Omdat jij 'weet' dat een fatsoenlijk moslim zich zaliger voelt dan de rest van de wereld bij elkaar.

ehh... dit wordt een probleem als er meer dan 1 fatsoenlijke moslim is dus ... en ik ben die ene .... :melig2:

~Panthera~
02-12-04, 16:37
Geplaatst door David
Nee, nee, nee. Ik ben een verdraagzame, geweldloze kreeft. Jullie zijn misleid, en daar kan ik alleen maar medelijden voor voelen. Het ware geluk - en de hemel - is alleen voor kreeften weggelegd.
--------------------------

O God, gaat ie op die toer. :maf2:

:hihi:

Umarvlie
02-12-04, 16:38
Geplaatst door mark61
Ay, ze was heerlijk.

wat voor auto was het .... :D

~Panthera~
02-12-04, 16:39
Geplaatst door mark61
Die watervrouw van mij had geen auto. Maar ze mocht wel snel rijden in die van mij. Ay, ze was heerlijk.
------------

:haha: heerlijk klinkt goed.
"mocht" klinkt weer minder. :moe:

:fpuh:

David
02-12-04, 16:42
Geplaatst door mark61
Weet jij wat wij hier met kreeften doen? Die Verlichten wij! In een pan kokend water!

Ha!


Ja, ja, met geweld de Ware Kreeft onderdrukken, hè? Ons demoniseren! Maar wacht maar tot de dag des oordeels, als De Grote Kreeft de Ware Kreeften beloond met eindeloze voorraden lekkers, en jullie nep-sterrebeelden moeten smachten in de diepste krochten des verdoemenis!

David
02-12-04, 16:42
Geplaatst door Umarvlie
ehh... dit wordt een probleem als er meer dan 1 fatsoenlijke moslim is dus ... en ik ben die ene .... :melig2:


dit mag je nader toelichten. You lost me here for a moment....

~Panthera~
02-12-04, 16:43
Geplaatst door mark61
Weet jij wat wij hier met kreeften doen? Die Verlichten wij! In een pan kokend water!

Ha!
-------------

Nou, zo'n kreeftje met krabsaus en champagne. :hihi:


Sorry, David. :giechel:

~Panthera~
02-12-04, 16:44
Geplaatst door David
Ja, ja, met geweld de Ware Kreeft onderdrukken, hè? Ons demoniseren! Maar wacht maar tot de dag des oordeels, als De Grote Kreeft de Ware Kreeften beloond met eindeloze voorraden lekkers, en jullie nep-sterrebeelden moeten smachten in de diepste krochten des verdoemenis!
--------------------



HELP!

Is het besmettelijk ? :schok:

:D

Wizdom
02-12-04, 16:45
Geplaatst door mark61
Omdat jij 'weet' dat een fatsoenlijk moslim zich zaliger voelt dan de rest van de wereld bij elkaar. Dat weet jij niet, en kan jij niet weten. Period.

Het gevoel van "in compliance" zijn met de regels van je schepper geeft je in ieder geval een voldaan gevoel en hoe meer je in compliance bent hoe sterker het voldane gevoel... Anderzijds hoe meer je "out of compliance" bent hoe lager het gevoel van voldaanheid... Het is een real time thermometer van je geestelijke staat...

Umarvlie
02-12-04, 16:45
Geplaatst door David
dit mag je nader toelichten. You lost me here for a moment....

Ok .. de stellng was dat een fatsoenlijke moslim zaliger was dan de rest van de wereld.

Als er in die rest ook een fatsoenlijke moslim had gezeten dan was die, fatsoenluijk alssie was ook zaliger geweest dan de rest van de ... maar dat kon al niet meer want er was in de rest een andere fatsonelijke moslim die zaliger was dan de rest ... ehhh...

het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal...

snappieúm?

David
02-12-04, 16:46
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------



HELP!

Is het besmettelijk ? :schok:

:D


Ik ben de Wizdom der Kreeften! BEWARE! :stout:

David
02-12-04, 16:58
Geplaatst door Umarvlie
het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal... het was nacht, diepdonkere nacht... er zaten 12 rovers om een groot vuur ... een van die rovers stond op en vertelde een spannend verhaal...

snappieúm?


Okay, nou is 't duidelijk! :verward:

Bar
02-12-04, 17:07
Geplaatst door Wizdom
Het gevoel van "in compliance" zijn met de regels van je schepper geeft je in ieder geval een voldaan gevoel en hoe meer je in compliance bent hoe sterker het voldane gevoel... Anderzijds hoe meer je "out of compliance" bent hoe lager het gevoel van voldaanheid... Het is een real time thermometer van je geestelijke staat...

Moslims en Baghwannies zouden moeten fuseren......
Wat een gelukzalig onbenul.

mark61
02-12-04, 17:07
Geplaatst door Umarvlie
wat voor auto was het .... :D

Een Renault 16 TL uit 1978.

David
02-12-04, 17:09
Geplaatst door Wizdom
Het gevoel van "in compliance" zijn met de regels van je schepper geeft je in ieder geval een voldaan gevoel en hoe meer je in compliance bent hoe sterker het voldane gevoel... Anderzijds hoe meer je "out of compliance" bent hoe lager het gevoel van voldaanheid... Het is een real time thermometer van je geestelijke staat...


als je gewoon lekker in je vel zit, heb je al die boekkieswijsheden niet nodig. wel eens geprobeerd domweg gelukkig te zijn? zonder op te zoeken hoe dat moet?

mark61
02-12-04, 17:10
Geplaatst door ~Panthera~
------------

:haha: heerlijk klinkt goed.
"mocht" klinkt weer minder. :moe:

:fpuh:

Heerlijk kan nooit goed klinken eigenlijk, want daar zit 'heer' in. Alsof dame niet heerlijker is dan heer. :confused:

Ja zeg, ik laat niet jan en alleman in mijn auto rijden. Bovendien is die auto kwetsbaar en was zij aanvankelijk niet zorgzaam genoeg. Dus ik vond het al heel wat van mezelf. :ego: Dit alles ongeacht geslacht.

Zeiksijs.

mark61
02-12-04, 17:12
Geplaatst door David
Ja, ja, met geweld de Ware Kreeft onderdrukken, hè? Ons demoniseren! Maar wacht maar tot de dag des oordeels, als De Grote Kreeft de Ware Kreeften beloond met eindeloze voorraden lekkers, en jullie nep-sterrebeelden moeten smachten in de diepste krochten des verdoemenis!

Intussen heb ik mijn buikje aan jou rond gegeten. :chef: Aan Tafel!!!
Berouw komt gelukkig altijd na de zonde.

mark61
02-12-04, 17:16
Geplaatst door Wizdom
Het gevoel van "in compliance" zijn met de regels van je schepper geeft je in ieder geval een voldaan gevoel en hoe meer je in compliance bent hoe sterker het voldane gevoel... Anderzijds hoe meer je "out of compliance" bent hoe lager het gevoel van voldaanheid... Het is een real time thermometer van je geestelijke staat...

Ha, de zelfgenoegzame arrogantie van 'wat-ben-ik-een-fantastische-gelovige-en-wat-zijn-die-anderen-een-zondaars.'

Je trekt je bovendien terug op vergelijking binnen 1 persoon. Dus voor de 3e keer: hoe weet jij dat jij je zaliger voelt dan ik?

Ik ben 200% in compliance, why, thank you!

~Panthera~
02-12-04, 17:16
Geplaatst door mark61
Heerlijk kan nooit goed klinken eigenlijk, want daar zit 'heer' in. Alsof dame niet heerlijker is dan heer. :confused:

Ja zeg, ik laat niet jan en alleman in mijn auto rijden. Bovendien is die auto kwetsbaar en was zij aanvankelijk niet zorgzaam genoeg. Dus ik vond het al heel wat van mezelf. :ego: Dit alles ongeacht geslacht.

Zeiksijs.
---------------

Conclusie: regelneef.

En zeiksijs. :ego:

David
02-12-04, 17:17
Geplaatst door mark61
Intussen heb ik mijn buikje aan jou rond gegeten. :chef: Aan Tafel!!!
Berouw komt gelukkig altijd na de zonde.


Tja, slacht mijn mede Kreeften maar af. Je doet maar. Je straf komt wel.

~Panthera~
02-12-04, 17:17
Geplaatst door mark61
Intussen heb ik mijn buikje aan jou rond gegeten. :chef: Aan Tafel!!!
Berouw komt gelukkig altijd na de zonde.
-------------------

Zat je kreeft te slempen ??? :verward:

Aso hoor. :ego:

:D

David
02-12-04, 17:18
Geplaatst door mark61
why, thank you!


Fiddle-dee-dee, Miss Scarlett!

echnaton
02-12-04, 17:18
Geplaatst door Wizdom
Deze quote is een pretext voor misleiding:



Hiermee zeg je eigenlijk whatever de boodschap oorspronkelijk is die kunnen we naar believen en behoeften naar eigen dunken masseren... Dat doen Natuur Godsdienst Beoefenaars niet beoefenaars van de Godsdienst die kennis via Profeten hebben verkregen...

Nee, wat wij geloven ligt vast in de belijdenisgeschriften van de kerk. Al bijna 2000 jaar.

Umarvlie
02-12-04, 17:19
Geplaatst door mark61
Een Renault 16 TL uit 1978.

diesel zeker??? :melig2:

mark61
02-12-04, 17:21
Geplaatst door Umarvlie
Ok .. de stellng was dat een fatsoenlijke moslim zaliger was dan de rest van de wereld....snappieúm?

Nee. En ik zei een ('n) niet één (1). Bovendien is de makke van deze wereld nou juist dat zoveel mensen, met name gelovigen, zichzelf zo fantastisch veel beter vinden dan de rest. Zoals er duizenden (afsplitsingen van) geloven zijn die allemaal stuk voor stuk van mening zijn dat zij over de enige, waarachtige Kennis (evt. van een Heer) beschikken.

Dat vind ik zo ongelooflijk stompzinnig dat ik niet begrijp dat ze dat zelf niet inzien. Hoewel, dat is een tautologie.

mark61
02-12-04, 17:23
Geplaatst door David
Ik ben de Wizdom der Kreeften! BEWARE! :stout:

Je bent in de real world wel op . Mjammie. Sjlurp.

Umarvlie
02-12-04, 17:24
Geplaatst door mark61
Nee. En ik zei een ('n) niet één (1). Bovendien is de makke van deze wereld nou juist dat zoveel mensen, met name gelovigen, zichzelf zo fantastisch veel beter vinden dan de rest. Zoals er duizenden (afsplitsingen van) geloven zijn die allemaal stuk voor stuk van mening zijn dat zij over de enige, waarachtige Kennis (evt. van een Heer) beschikken.

Dat vind ik zo ongelooflijk stompzinnig dat ik niet begrijp dat ze dat zelf niet inzien. Hoewel, dat is een tautologie.

tja , ik snap ook niet dat ze niet inzien dat ik degene ben met het ware geloof .. gek he :hihi:

David
02-12-04, 17:25
Geplaatst door mark61
Je bent in de real world wel op . Mjammie. Sjlurp.


We zijn met velen. Miljoenen. En geheel in compliance met dingen en zaken.

Umarvlie
02-12-04, 17:25
Geplaatst door mark61
Je bent in de real world wel op . Mjammie. Sjlurp.

Moeten we hem stomen of koken? ... stomen duurt langer :fuckit:

mark61
02-12-04, 17:25
Geplaatst door David
als je gewoon lekker in je vel zit, heb je al die boekkieswijsheden niet nodig. wel eens geprobeerd domweg gelukkig te zijn? zonder op te zoeken hoe dat moet?

Zeg, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Zonder Boek in 1 hand loopt een mens scheef. Daar krijg je o.a. hernia van.

mark61
02-12-04, 17:27
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Conclusie: regelneef.

En zeiksijs. :ego:

Edele Beschermer van Kwetsbare Autozieltjes.

En regelneef. En zeiksijs natuurlijk.

David
02-12-04, 17:27
Geplaatst door Umarvlie
tja , ik snap ook niet dat ze niet inzien dat ik degene ben met het ware geloof .. gek he :hihi:


Oh, ben jíj dat! Joh!

mark61
02-12-04, 17:28
Geplaatst door David
Tja, slacht mijn mede Kreeften maar af. Je doet maar. Je straf komt wel.

Hmm, is dat overmorgen of Veel Later? Wou ik ff weten voor de planning.

Umarvlie
02-12-04, 17:29
Geplaatst door David
Oh, ben jíj dat! Joh!

Ah ... een gelovige die mijn licht heeft gezien ... kan je wel aan mijn boezem drukken (moet ik die eerst effe oppompen en omdoen natuurlijk :wijs: )

mark61
02-12-04, 17:30
Geplaatst door Umarvlie
diesel zeker??? :melig2:

Die heeft bij mijn weten nooit bestaan. Wel aangepast voor loodvrije benzine. Eentje op LPG heb ik ook nog gehad. Voor de volledigheid.

~Panthera~
02-12-04, 17:30
Geplaatst door mark61
Edele Beschermer van Kwetsbare Autozieltjes.

En regelneef. En zeiksijs natuurlijk.
----------------------


Maar verder gaat het toch wel lekker ? :hihi:
Ik bedoel: op wat incidenteel gegil na?

mark61
02-12-04, 17:31
Geplaatst door Umarvlie
tja , ik snap ook niet dat ze niet inzien dat ik degene ben met het ware geloof .. gek he :hihi:

Je dacht niet toevallig ook nog dat je Napoleon bent? :)

mark61
02-12-04, 17:33
Geplaatst door David
We zijn met velen. Miljoenen. En geheel in compliance met dingen en zaken.

Het water begint me nu echt in de mond te lopen.

Ach jee. Ik begin toch ook wel meelij te krijgen. Waar ik ben ik mee bezig? Compliante kreeften verorberen. Tfoe!

David
02-12-04, 17:33
Geplaatst door Umarvlie
Ah ... een gelovige die mijn licht heeft gezien ... kan je wel aan mijn boezem drukken (moet ik die eerst effe oppompen en omdoen natuurlijk :wijs: )


Nou, nou, niet gelijk zo familair. At least buy me dinner and flowers first!

mark61
02-12-04, 17:34
Geplaatst door Umarvlie
Moeten we hem stomen of koken? ... stomen duurt langer :fuckit:

Des te langer ga jij branden in de Vuur. Of misschien doen ze daar ook wel stomen, who knows. Zou wel gerechtigheid zijn. :duivels:

Umarvlie
02-12-04, 17:35
Geplaatst door David
Nou, nou, niet gelijk zo familair. At least buy me dinner and flowers first!


huh? geloof dat ik toch meer van krab houd ... :melig:

mark61
02-12-04, 17:36
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------


Maar verder gaat het toch wel lekker ? :hihi:
Ik bedoel: op wat incidenteel gegil na?

Ja dat kon ik er nou net niet bij hebben. Daar trilde mijn toepetje van los.

Umarvlie
02-12-04, 17:37
Geplaatst door mark61
Des te langer ga jij branden in de Vuur. Of misschien doen ze daar ook wel stomen, who knows. Zou wel gerechtigheid zijn. :duivels:

Hoezo ik?? wat heb ik nou weer gedaan?? :maf:

~Panthera~
02-12-04, 17:39
Geplaatst door mark61
Ja dat kon ik er nou net niet bij hebben. Daar trilde mijn toepetje van los.
--------------------

Toepet ???? :schok:
Denk ik dat ik met een jonge God zit te prikken. :hihi:


Effe Banderas tjekke in der kuhlshrank. :verward:
Dinnertime dus. :D

mark61
02-12-04, 17:47
Geplaatst door Umarvlie
Hoezo ik?? wat heb ik nou weer gedaan?? :maf:

Vrome Kreeften stomen.


Of anders heb je de beeldspraak van de laatste 5 pagina's gemist. Kan gebeuren natuurlijk.

mark61
02-12-04, 17:49
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Toepet ???? :schok:

Als jij niet zo had gegild had je het nooit geweten.


Denk ik dat ik met een jonge God zit te prikken. :hihi:

Zit je ook.


Effe Banderas tjekke in der kuhlshrank. :verward:
Dinnertime dus. :D

Nee een diepvriesspanjool, daar knap je van op. Ik ben vers en van biologisch kwaliteit. En je krijgt géén hapje.

mark61
02-12-04, 17:50
Zou intussen die niet-bestaande film al verboden zijn? Lijkt me een existentiëel probleem voor de rechter. Terwijl het existentialisme intussen hopeloos uit de mode is ook nog. Ik hoop dat hij/zij in ieder geval wel een schots rokje aanheeft.

Umarvlie
02-12-04, 17:51
Geplaatst door mark61
Vrome Kreeften stomen.


Of anders heb je de beeldspraak van de laatste 5 pagina's gemist. Kan gebeuren natuurlijk.

Kreeften stomen (althans dit voorstellen) ben ik schuldig aan maar vrome kreeften? ben ik nog niet tegengekomen hoor ... overigens ik mag toch wel de wens uitspreken dat deze kreeft binnen 2 jaar gestoomd gaat worden?

anders ligttie maar op het droge te kreperen .... :lachu:

enne hij is veilig want ik vind krab lekkerder.

Umarvlie
02-12-04, 17:53
Geplaatst door mark61
Je dacht niet toevallig ook nog dat je Napoleon bent? :)

IK stop mijn hand niet in m'n EIGEN boezem ... :D

Umarvlie
02-12-04, 17:55
Geplaatst door mark61
Zou intussen die niet-bestaande film al verboden zijn? Lijkt me een existentiëel probleem voor de rechter. Terwijl het existentialisme intussen hopeloos uit de mode is ook nog. Ik hoop dat hij/zij in ieder geval wel een schots rokje aanheeft.

In iedergeval iets er onder aan ... ipv zo'n los bungelend klokkenspel .... :haha: da's geen basis voor goede rechtspraak.

David
02-12-04, 17:58
Geplaatst door Umarvlie
In iedergeval iets er onder aan ... ipv zo'n los bungelend klokkenspel .... :haha: da's geen basis voor goede rechtspraak.


Mwaah, ik weet niet. Ik vond het altijd wel een mooie Schotse traditie.

mark61
02-12-04, 18:02
Geplaatst door Umarvlie
In iedergeval iets er onder aan ... ipv zo'n los bungelend klokkenspel .... :haha: da's geen basis voor goede rechtspraak.

Waarom niet? Een man moet zijn verstand in alle vrijheid en onbelemmerd kunnen gebruiken.

Umarvlie
02-12-04, 18:03
Geplaatst door mark61
Waarom niet? Een man moet zijn verstand in alle vrijheid en onbelemmerd kunnen gebruiken.

Ik buig voor uwer wijsheid ... (maar houd mijn hand op me reet ... zoals ik al eerder zei .. ik ben maagd).

David
02-12-04, 18:04
Geplaatst door mark61
Waarom niet? Een man moet zijn verstand in alle vrijheid en onbelemmerd kunnen gebruiken.

precies. en het oog wil ook wat.

Umarvlie
02-12-04, 18:05
Geplaatst door David
precies. en het oog wil ook wat.

nu ben ik lost .. wat doet jouw oog onder die rechter zijn rok? .. ben je je stringetje verloren of zo?

David
02-12-04, 18:07
Geplaatst door Umarvlie
nu ben ik lost .. wat doet jouw oog onder die rechter zijn rok? .. ben je je stringetje verloren of zo?


Ik doe niks onder die goede man zijn rok. Ik heb manieren. Maar het principe spreekt me aan. M annen in korte rokken zonder iets er onder! Maak me gek! :stout:

mark61
02-12-04, 18:13
Geplaatst door Umarvlie
Ik buig voor uwer wijsheid ... (maar houd mijn hand op me reet ... zoals ik al eerder zei .. ik ben maagd).

Wat doet jou vermoeden dat herenliefde eerder aanleiding geeft tot brute verkrachting dan damesliefde?

David
02-12-04, 18:17
Geplaatst door mark61
Wat doet jou vermoeden dat herenliefde eerder aanleiding geeft tot brute verkrachting dan damesliefde? ~

Arrogantie van veel hetero-mannen. Ze schijnen zichzelf onweerstaanbaar te vinden. Of ze zijn bang snel te bezwijken.

Umarvlie
02-12-04, 18:17
Geplaatst door mark61
Wat doet jou vermoeden dat herenliefde eerder aanleiding geeft tot brute verkrachting dan damesliefde?

ach... voor mij als persoon (redenerend vanuit MIJN gezichtspunt weliswaar) ben ik gewoon niet kwetsbaar tav brute ( :Iluvu: ) verkrachting door een vrouw ... :huil:

Umarvlie
02-12-04, 18:19
Geplaatst door David
~

Arrogantie van veel hetero-mannen. Ze schijnen zichzelf onweerstaanbaar te vinden. Of ze zijn bang snel te bezwijken.

Arrogantie is de keerzijde van zelfonderschatting ... het is moeilijk om op het randje te blijven dus kiek ik maar voor de positieve kant (subjectief geef ik toe)

mark61
02-12-04, 18:20
Geplaatst door David
~

Arrogantie van veel hetero-mannen. Ze schijnen zichzelf onweerstaanbaar te vinden. Of ze zijn bang snel te bezwijken.

Dat tweede eerder denk ik.

mark61
02-12-04, 18:22
Geplaatst door Umarvlie
Arrogantie is de keerzijde van zelfonderschatting ...

Op religieus gebied is dat een waarheid als een koe. Vooral als je voor het tweede minderwaardigheidscomplex leest.

David
02-12-04, 18:25
Geplaatst door Umarvlie
Arrogantie is de keerzijde van zelfonderschatting ... het is moeilijk om op het randje te blijven dus kiek ik maar voor de positieve kant (subjectief geef ik toe)

Nou ja, aan de andere kant, als het jou gelukkig maakt je kont vast te houden, wie ben ik om daar een probleem van te maken. Ik word er warm noch koud van.

Umarvlie
02-12-04, 18:30
Geplaatst door David
Nou ja, aan de andere kant, als het jou gelukkig maakt je kont vast te houden, wie ben ik om daar een probleem van te maken. Ik word er warm noch koud van.

Dank! :fparty:

David
02-12-04, 18:31
Geplaatst door Umarvlie
Dank! :fparty:


Kind, ik ben niet zo moeilijk. Vredig samenleven is mijn hippe motto! biraat

David
02-12-04, 18:32
Geplaatst door mark61
Dat tweede eerder denk ik.


welnee. was dat maar waar.

Umarvlie
02-12-04, 18:32
Geplaatst door David
Vredig samenleven

Kern van mijn geloof ... :lole:

mark61
02-12-04, 18:33
Geplaatst door David
Kind, ik ben niet zo moeilijk. Vredig samenleven is mijn hippe motto! biraat

Opa weer met die oudbakken boodschap. Mag ik in jouw clubhuis komen?

David
02-12-04, 18:34
Geplaatst door Umarvlie
Kern van mijn geloof ... :lole:


En het mijne. Ken je nagaan. Een hetero-moslim en een atheïstische nicht die hetzelfde basisprincipe aanhangen. Is er dan tóch nog hoop voor dit polderlandje?

mark61
02-12-04, 18:41
Geplaatst door David
En het mijne. Ken je nagaan. Een hetero-moslim en een atheïstische nicht die hetzelfde basisprincipe aanhangen. Is er dan tóch nog hoop voor dit polderlandje?

Bah. Jullie verpesten het voor de rest hier.

Umarvlie
02-12-04, 18:44
Geplaatst door mark61
Bah. Jullie verpesten het voor de rest hier.

Welaan, je hoeft je er niet bij neer te leggen ... een beetje intrigant stookt De Vuur zo weer op hoor....

David
02-12-04, 18:47
Geplaatst door Umarvlie
Welaan, je hoeft je er niet bij neer te leggen ... een beetje intrigant stookt De Vuur zo weer op hoor....


Volg jij nou maar De Licht. Of De Nicht, wat je wil.

Ik ga er vandoor, jongens. Het was weer fijn! Geniet van de avond en tot de volgende keer maar weer!

~Panthera~
02-12-04, 18:48
Geplaatst door David
Volg jij nou maar De Licht. Of De Nicht, wat je wil.

Ik ga er vandoor, jongens. Het was weer fijn! Geniet van de avond en tot de volgende keer maar weer!
--------------------

:zwaai:

mark61
02-12-04, 18:53
Geplaatst door David
Volg jij nou maar De Licht. Of De Nicht, wat je wil.

Ik ga er vandoor, jongens. Het was weer fijn! Geniet van de avond en tot de volgende keer maar weer!

Ik sterruf het af van de honger, following suit. Daaaag!

mark61
02-12-04, 18:54
Geplaatst door Umarvlie
Welaan, je hoeft je er niet bij neer te leggen ... een beetje intrigant stookt De Vuur zo weer op hoor....

Ik doe al 11111 berichten lang mijn best, en nog vallen de uitersten elkaar in de armen. Om moedeloos van te worden.

mark61
02-12-04, 18:55
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

:zwaai:

Nou al weer uitgegeten? Wat is dat voor halal fast food?

~Panthera~
02-12-04, 18:58
Geplaatst door mark61
Nou al weer uitgegeten? Wat is dat voor halal fast food?
-------------------------

Likje Banderas. :hihi:

mark61
02-12-04, 19:04
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------

Likje Banderas. :hihi:

Kwazzer al bang voor. Spaanse bitterballen. Jij liever dan ik.

~Panthera~
02-12-04, 19:08
Geplaatst door mark61
Kwazzer al bang voor. Spaanse bitterballen. Jij liever dan ik.
--------------------

Moet toch wat verzinnen, dooie zooi hier. :ego:

mark61
02-12-04, 19:23
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Moet toch wat verzinnen, dooie zooi hier. :ego:

Tis nu etenstijd voor normale mensen. :ego:

~Panthera~
02-12-04, 19:24
Geplaatst door mark61
Tis nu etenstijd voor normale mensen. :ego:
--------------

*kijkt om zich heen* any here ?? :schok:

mark61
02-12-04, 19:29
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

*kijkt om zich heen* any here ?? :schok:

Ik! Heu....dat kenniet, die zijn aan het eten.

Zeg, jij wisselt momenteel sneller van sig dan ik bitterballen kan eten. En dat zegt wat. Come to think of it, ga nu echt iets brouwen.
Later!

~Panthera~
02-12-04, 19:30
Geplaatst door mark61
Ik! Heu....dat kenniet, die zijn aan het eten.

Zeg, jij wisselt momenteel sneller van sig dan ik bitterballen kan eten. En dat zegt wat. Come to think of it, ga nu echt iets brouwen.
Later!
---------------

Ziet ook alles he ?

Verslik je niet. :hihi:

Laterz. :zwaai:

sjaakie
02-12-04, 21:28
Geen Stijl .nl

Ayaan Hirsi Ali mag niet meer zeggen wat ze denkt
Ayaan Hirsi Ali moet monddood worden gemaakt. Ook moet er een verbod komen op het vervolg van de Submission, waaraan het VVD-Kamerlid op dit moment werkt. Dat stelt advocaat Robert Moszkowicz namens een aantal islamitische cliënten. Curieus. Normaal gesproken moeten ze niks hebben van joden, maar nu wordt er plots een ingeschakeld in een poging de vrijheid van meningsuiting de nek om te draaien. De farizeeërs! Robert Moszkowicz is overigens ook niet helemaal schoon op de graat. Eind jaren tachtig raakte hij door verslaving aan harddrugs aan lager wal en kon hij zijn vak niet langer uitoefenen. Hij verbleef zelfs enige tijd in de gevangenis. In 1995 pakte hij met succes de draad weer op. Zijn vader, de beroemde Max Moszkowicz uit Maastricht, wil helemaal niets meer met hem te maken hebben. Het zwarte schaap van de familie dus, wat meteen verklaart waarom bovengenoemde cliënten bij hem terecht zijn gekomen...

Wizdom
02-12-04, 21:35
Geplaatst door sjaakie
Geen Stijl .nl

Ayaan Hirsi Ali mag niet meer zeggen wat ze denkt
Ayaan Hirsi Ali moet monddood worden gemaakt. Ook moet er een verbod komen op het vervolg van de Submission, waaraan het VVD-Kamerlid op dit moment werkt. Dat stelt advocaat Robert Moszkowicz namens een aantal islamitische cliënten. Curieus. Normaal gesproken moeten ze niks hebben van joden, maar nu wordt er plots een ingeschakeld in een poging de vrijheid van meningsuiting de nek om te draaien. De farizeeërs! Robert Moszkowicz is overigens ook niet helemaal schoon op de graat. Eind jaren tachtig raakte hij door verslaving aan harddrugs aan lager wal en kon hij zijn vak niet langer uitoefenen. Hij verbleef zelfs enige tijd in de gevangenis. In 1995 pakte hij met succes de draad weer op. Zijn vader, de beroemde Max Moszkowicz uit Maastricht, wil helemaal niets meer met hem te maken hebben. Het zwarte schaap van de familie dus, wat meteen verklaart waarom bovengenoemde cliënten bij hem terecht zijn gekomen...

Ach gut... Ze mag niet meer zeggen wat ze denkt... Dat klinkt wel heel ernstig ware het niet dat er alleen maar smaad, leugens, beledigingen, angst, haat en andere vulgaire onzin uitkomt... Getuige de vulgaire onsamenhangende closet productie... Het is zonde van de belasting centen van de hardwerkende burger... Dan heb ik het nog niet eens over wat er aan de strijkstok blijft hangen en de maatschappelijke en economische schade die het oplevert....

De lui als Wilders, AHA en al die andere oproerkraaiers maken dit land kapot uit pure opportunisme en eigengewin... Loosers zijn het die hun eigen broek niet kunnen ophouden met het werkelijk op de kaart zetten van Nederland met echte politiek die het land uit de slop haalt en het weer mee laat tellen in de wereld politiek....

Nederland glijdt op deze manier alleen af naar een bananen republiek status...

Canaris
03-12-04, 11:34
dat Nederland dank Wilders en Co afzakt is een wijsheid , die waarschijnlijk in jouw kringen algemeen geaccepteerd is. De meerderheid in dit land, houdt de uitspraken van Wilders en CO nog steeds als een demokratisch recht en op het moment dat dat verboden wordt , begint dit land pas aftezakken.

Als je het er niet mee eens bent;
begin een partij
Als je je beledigt voelt , stap naar een rechter

Dat zijn de pijlers van dit land en de reden waarom dit land niet kan afzakken.

Naufal
03-12-04, 12:09
Geplaatst door nard
Als je er zo uitziet als je avatar ben je slechts waard om als spek in de pan uitgebakken te worden .... :D
wat je wil , wat je wil mijn ZoOn. Vergeet niet dat daar gevolgen aan verbonden zijn. Denk maar aan de openbaring! :denk: Ik hoor dat ik hergeboren word vertel , vertel,! :boogjes:
Naufal
Ps: Mij avater is van godsschepsel!(heb je daar nog commentaar op?jij onwetende! :ego: :verrassin


me is only jokinG :p

GroteWolf
03-12-04, 13:06
Films verbieden die nog niet eens gemaakt zijn dat doen ze in Iran, of China of Noord Korea.

Maar die junk wil natuurlijk gewoon aandacht.

Ik voorspel Submission I een mooie prijs in Cannes of Berlijn.

mark61
03-12-04, 13:12
Geplaatst door GroteWolf
Films verbieden die nog niet eens gemaakt zijn dat doen ze in Iran, of China of Noord Korea.

Maar die junk wil natuurlijk gewoon aandacht.

Ik voorspel Submission I een mooie prijs in Cannes of Berlijn.

In Iran niet.

Dan toch maar Gegen die Wand (http://www.biosagenda.nl/index.php?action=film&filmID=9140)

Juliette
03-12-04, 13:25
Geplaatst door mark61


In de bijbel wordt niet gerommeld, die is geschreven door verschillende mensen. Zo zijn er vier verschillende getuigenissen van het leven van Christus. Ws. dachten de samenstellers dat dat een completer beeld zou geven. Bovendien wist niemand natuurlijk (meer) hoe het precies zat.




De koran ook dacht ik. Allah sprak tot de profeet en die sprak dan weer tot zijn medewerkers die het opschreven. Er hoeft er maar eentje ff niet opletten en een fout schryven. Ik mag er niet aan denken.

Canaris
03-12-04, 13:31
Geplaatst door Juliette
De koran ook dacht ik. Allah sprak tot de profeet en die sprak dan weer tot zijn medewerkers die het opschreven. Er hoeft er maar eentje ff niet opletten en een fout schryven. Ik mag er niet aan denken.

als ik naar de puinhoop op deze wereld moet het Allah zijn geweest

Oeps foutje.........de volgende keer beter.

Wij zijn daarom, niets anders als een mislukt experiment in de cosmisch creatieve soepkeuken.

Op de 12.de planeet van Alfa Centaurie lopen alle mannen met een hoofddoek rond. .

GroteWolf
03-12-04, 13:33
De koran ook dacht ik. Allah sprak tot de profeet en die sprak dan weer tot zijn medewerkers die het opschreven. Er hoeft er maar eentje ff niet opletten en een fout schryven. Ik mag er niet aan denken.


Je mag het niet zeggen. Later terug gevonden oude koranteksten geven aan dat de tekst wel degelijk veranderd is.
Maar dat is dus allemaal niet waar. Begrijp je?

Wizdom
03-12-04, 14:01
Geplaatst door Canaris
dat Nederland dank Wilders en Co afzakt is een wijsheid , die waarschijnlijk in jouw kringen algemeen geaccepteerd is. De meerderheid in dit land, houdt de uitspraken van Wilders en CO nog steeds als een demokratisch recht en op het moment dat dat verboden wordt , begint dit land pas aftezakken.

Als je het er niet mee eens bent;
begin een partij
Als je je beledigt voelt , stap naar een rechter

Dat zijn de pijlers van dit land en de reden waarom dit land niet kan afzakken.

Is het dan zo moeilijk om tot de conclusie te komen dat Wilders geen democraat is... Je kunt toch moeilijk iemand die sympathie heeft voor een Apartheids-Staat als Israel (voormalig bondgenoot van de Zuid-Afrikaanse apartheidsstaat) een pure democraat noemen... Na zijn onderdrukkende taal gebruik en veelvuldige smaad is het duidelijk dat meneer van het type onderdrukker is dan enige vorm van democraat...

AHA is wat mij betreft een opportunist die steeds van ideologie verandert van het extreem linkse naar extreem rechtse naar gelang de kansen die zich voor doen... Nou ook niet echt fatsoensnorm binnen het democratisch denken...

Dus dat democratisch betoog van jou neem ik nog met een korreltje zout... Sinds wanneer is een denigrerende en onderdrukkende 1-dimensionale partij programma democratisch... Sinds het jou uitkomt...?

Ik ga geen partij beginnen omdat 2 malloten uit de bocht schieten...

Bar
03-12-04, 15:34
Geplaatst door Wizdom
Is het dan zo moeilijk om tot de conclusie te komen dat Wilders geen democraat is... Je kunt toch moeilijk iemand die sympathie heeft voor een Apartheids-Staat als Israel (voormalig bondgenoot van de Zuid-Afrikaanse apartheidsstaat) een pure democraat noemen...

Weet wel dat een grote meerderheid der Nederlanders sympathie heeft voor Israël. Wil jij ons allemaal tot niet-democraat verklaren?

Canaris
03-12-04, 16:12
Geplaatst door Wizdom
Is het dan zo moeilijk om tot de conclusie te komen dat Wilders geen democraat is... Je kunt toch moeilijk iemand die sympathie heeft voor een Apartheids-Staat als Israel (voormalig bondgenoot van de Zuid-Afrikaanse apartheidsstaat) een pure democraat noemen... Na zijn onderdrukkende taal gebruik en veelvuldige smaad is het duidelijk dat meneer van het type onderdrukker is dan enige vorm van democraat...

AHA is wat mij betreft een opportunist die steeds van ideologie verandert van het extreem linkse naar extreem rechtse naar gelang de kansen die zich voor doen... Nou ook niet echt fatsoensnorm binnen het democratisch denken...

Dus dat democratisch betoog van jou neem ik nog met een korreltje zout... Sinds wanneer is een denigrerende en onderdrukkende 1-dimensionale partij programma democratisch... Sinds het jou uitkomt...?

Ik ga geen partij beginnen omdat 2 malloten uit de bocht schieten...

waarom heb jij zo´n probleem met het woord "Demokratie"

wat is er wat je niet aan demokratie begrijpt?

het moet veel zijn , want de dingen die volgens jouw Demokratisch zijn , hebben in de verste verte niets met Demokratie te maken

Demokratisch zijn betekend niet dat je moralisch beter bent.
demokratisch zijn betekend niet dat automatisch voor de underdog bent
Demokratisch zijn betekend niet dat je niet voor staatsgeweld kan zijn.
Demokratisch zijn geeft je geen heiligen Aura.

Demokratisch zijn betekend alleen maar dat je ander meningen accepteert en je deze mening ook nog dan accepteert wanneer ze diametraal op jouw levensinstelling staan.

Helaas veel gestrapaceert de laatste tijd , maar toch nog steeds bewonderswaardig.
Voltaire: Ik veracht jouw menign , maar ben bereid te sterven zodat jij die mening mag articuleren.

Dat in een poltiek syeteem gegoten betekend een demokratische rechtstaat.

Ik veracht Comunisten en toch leg ik er waarde op , dat een Comunstische partij haar zegje mag doen.
Ik ben geen vriend van de Islam en toch een voorstander van een islamitische partei

Zo lang deze zich aan de demokratsiche spelregels houd.

Daarom ben ik tegen een Nazi Partij en tegen een Fundamenteel-Islamitische partei die deze rechtstaat met haar principes niet accepteert.

dicksr
03-12-04, 16:58
Geplaatst door deleted user
RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Onlangs werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.

Den Haag

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

Gezien de toelichting van de VVD-politica op de tweede film verwacht Moszkowicz dat het vervolg van Submission ook godslasterlijke elementen zal bevatten en "krenkend" voor moslims zal worden. Ook wijst de raadsman op recente uitlatingen van Hirsi Ali "waarin zij andermaal stelt dat het islamitisme levensgevaarlijk is, nog wel zonder onderscheid te maken tussen fundamentalistisch islamitisme en islamitisme in het algemeen".

Rituele slachting

Na de moord op Theo van Gogh zei Hirsi Ali dat ze een duidelijk verband ziet tussen het uitzenden van de omstreden film Submission en de "rituele slachting" die Van Gogh volgens haar heeft moeten ondergaan. "Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh", schreef ze in een verklaring na de moord op de filmmaker.

In het tweede deel is het thema dus "de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders", vertelde Hirsi Ali recent in een interview met NRC/Handelsblad.

http://nu.nl/news.jsp?n=450622&c=10

---


- No Mercy -


Een kansloos kort geding!

De onmogelijkheid voor Islamieten (generalisatie) om de interpretatie van de Koran ter discussie te stellen maakt het de rechter onmogelijk de merites van deze zaak te beoordelen en een oordeel te veel volgens het Nederlands Recht.

dicksr
03-12-04, 17:03
Geplaatst door echnaton
Wat theologen zeggen maakt helemaal niet uit. De inhoud van ons geloof is een mysterie dat ervaren moet worden.

Hierbij de Apostolische Geloofsbelijdenis die regelmatig in alle kerken wordt voorgelezen en waarop door alle gelovigen wordt geantwoord met Amen: (Ook wel genoemd: De twaalf artikelen van het algemeen ongetwijfeld Christelijk geloof )

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Heere; die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria; die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle; ten derde dage wederom opgestaan van de doden; opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, de almachtige Vader; vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof één heilige, algemene, Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen; vergeving der zonden; wederopstanding des vlezes; en een eeuwig leven.


Overigens zeer te onrechte de Apostolische geloofsbelijdenis genoemd.

Deze belijdenis is opgesteld ca. 195 N.Chr. Met als doel een fundament te geven aan de institutionele gelovigen versus de gnostici.

Niet meer dan een goedbedoelde poging van de kerk van rome een instituut te maken en de keizer te plezieren met een deken over een potentiele geloofsstrijd binnen zijn rijk.

Met het geloof heeft het niets te maken.

dicksr
03-12-04, 17:07
Geplaatst door Goodnight
echnaton, las laatst een boek dat heet: als de bijbel een tong had.

Werkelijk als dat hetgeen is wat in de bijbel staat, dan staat het bol van de tegenstrijdigheden.
Verzen waarin gesproken wordt van bijv 1000 strijders, vervolgens in een andere vers over precies diezelfde situatie weer wordt er gesproken van 16000 strijders.

En dit is maar een klein voorbeeldje.

In tegenstelling tot de Koran wordt de bijbel ervaren als een verzameling overleveringen en niet als het direct neergedaalde woord van God. Daarom zijn we ook in staat om die tegenstellingen zinnebeeldig te verwerken.

Daarbij geldt dat de bijbel zoals we die kennen een verzameling boeken e.d. is die rond 367 N.Chr. (opnieuw in dienst van het Instituut Kerk van Rome) is samengesteld, met het doel om andere boeken ketters te kunnen verklaren.

dicksr
03-12-04, 17:10
Geplaatst door Wizdom
Deze quote is een pretext voor misleiding:



Hiermee zeg je eigenlijk whatever de boodschap oorspronkelijk is die kunnen we naar believen en behoeften naar eigen dunken masseren... Dat doen Natuur Godsdienst Beoefenaars niet beoefenaars van de Godsdienst die kennis via Profeten hebben verkregen...

Je beschrijft hier de werkelijke onderdrukking: ALLEEN WAT IK (DE KERK) U ZEG IS HET WARE GELOOF, UW BELEVING DOET ER NIET TOE.

dicksr
03-12-04, 17:11
Geplaatst door echnaton
Wat wel of niet klopt met de bijbel, dat maken wij als christenen zelf wel uit. [/I]

Dat is nu juist het punt: Dat maken wij dus niet zelf uit, dat wordt voor ons uitgemaakt, NIET door God, maar door een stelletje machtsgeile prelaten!

dicksr
03-12-04, 17:15
Geplaatst door deleted user
Nope. Maar dan moet je het wel vanuit zijn geschiedkundige context lezen. Want de Qor-aan is niet chronologisch:

http://www.tafsir.com

En ook dit is alleen in deze context (tegenstrijdigheden) acceptabel. Bij iedere andere historische relativering staan Islamieten op hun achterste benen. De Koran is immers het onfeilbare woord van God.

Wel consequent blijven.

dicksr
03-12-04, 17:18
Geplaatst door deleted user
Het punt is dat als iemand geen slaaf/dienaar is van Allaah, dat diegene dat dan van iets anders is. Daar wringt hem nou juist net de schoen...

Daar wringt geen enkele schoen!
Hooguit je eigen geweten.

Geen dienaar of volgeling van Allah betekent niet dat je dat dan van iets of iemand anders moet zijn.

dicksr
03-12-04, 17:19
Geplaatst door David
Ik zie het iedere ochtend in de spiegel.

Daarom heb ik je ook zo lief.

Julien
03-12-04, 17:21
Geplaatst door Wizdom
Is er in perfectie tegenstrijdigheid te bespeuren...

ik geloof dat de Bijbel perfecter is dan de Koran. De Koran heeft namelijk het verhaal van Jezus verdraaid!

dicksr
03-12-04, 17:22
Geplaatst door Wizdom
Het frappante is dat het goed toeven is als Moslim op Aarde alswel in het hiernamaals... Omdat je de adviezen van je Schepper opvolgt...

Wie zou het anders beter moeten weten jij?

Je gaat toch ook niet een Opel dealer om advies vragen wanneer je auto van Volkswagen afkomstig is... Krijg je gegarandeerd het verkeerde advies...

Maar als je nu eenmaal liever in een opel wilt rijden en verplicht wordt die volkswagen te kiezen?

of

Als je nu liever omgaat met de dealer die toevallig opel vertegenwoordigt, dan maakt het toch niet uit of je in een volkswagen rijdt?

dicksr
03-12-04, 17:26
Geplaatst door Wizdom
Er is sprake van een Babylonische spraak verwarring...

Wanneer je als mens niet je vrije mening mocht uiten dan waren er geen mensen die zondig waren tot dat ze sterven... Wat die mensen doen is zichzelf uitdrukken met hun woorden en daden...

Het is pas payday op de "DAG DES OORDEELS" dat is een dag in de toekomst waar de hele schepping voor zijn HEER verantwoording zal moeten afleggen...

Filosofisch geldt: Er is geen kwaad als er geen goed is, evanals er geen goed is als er geen kwaad is.

Kortom: Hebt uw naasten lief: Zijn zij als U dan komt U samen in de hemel (als u denkt dat u GOED bent). Zijn zij niet als U (en dus KWAAD in uw ogen) dan stellen zij u in staat Goed te zijn.

dicksr
03-12-04, 17:29
Geplaatst door Wizdom
Mag ik een reden weten waarom het dogmatisch is en verwerpelijk...?

Dogmatisch omdat het ontbreekt aan enige werkelijke eigen keus voor het goede. Slechts een keus voor onderwerping.
Verwerpelijk omdat het anderen die andere keuzes maken veroordeelt.

OccamsRazor
03-12-04, 17:32
Geplaatst door Wizdom
Ach gut... Ze mag niet meer zeggen wat ze denkt... Dat klinkt wel heel ernstig ware het niet dat er alleen maar smaad, leugens, beledigingen, angst, haat en andere vulgaire onzin uitkomt... Getuige de vulgaire onsamenhangende closet productie... Het is zonde van de belasting centen van de hardwerkende burger... Dan heb ik het nog niet eens over wat er aan de strijkstok blijft hangen en de maatschappelijke en economische schade die het oplevert....

De lui als Wilders, AHA en al die andere oproerkraaiers maken dit land kapot uit pure opportunisme en eigengewin... Loosers zijn het die hun eigen broek niet kunnen ophouden met het werkelijk op de kaart zetten van Nederland met echte politiek die het land uit de slop haalt en het weer mee laat tellen in de wereld politiek....

Nederland glijdt op deze manier alleen af naar een bananen republiek status...

Ik hoorde laatst uit de mond van AHA een vrij genuanceerde opmerking die terdege hout sneed. De nuancering werd door haar moslim gesprekspartner willens en wetens genegeerd. Als je inderdaad zo luistert naar mensen dan blijft er alleen maar grove kritiek over.

Het is de kunst van het luisteren die de discussie leidt en voedt.

dicksr
03-12-04, 17:33
Geplaatst door echnaton
Iedere christen weet dat in de bijbel verschillende versies van dezelfde verhalen staan. Maar het punt is dat dat helemaal niet belangrijk is. De bijbel is geen geschiedenisboek. Als we de bijbel lezen moeten we niet bij de feiten blijven hangen. Maar we moeten zoeken naar de diepere waarheid die achter elk verhaal zit. Velen die spreken over de zogenaamde tegenstrijdigheden in de bijbel vergeten dat.

En vervolgens weet jij wel iemand die mij zal vertellen wat die diepere waarheid is.

dicksr
03-12-04, 17:38
Geplaatst door mark61
Op het tweede gezicht ook. En niet voor sommigen, maar voor iedereen. Er is in de 'ilm een hele tak die zich bezighoudt met het verzoenen van de grootste tegenstrijdigheden in de koran. Met de meest fantastische verklaringen.



In de bijbel wordt niet gerommeld, die is geschreven door verschillende mensen. Zo zijn er vier verschillende getuigenissen van het leven van Christus. Ws. dachten de samenstellers dat dat een completer beeld zou geven. Bovendien wist niemand natuurlijk (meer) hoe het precies zat.

In any case, elk heilig boek staat vol met de grootste tegenstrijdigheden. Dat gelovigen die braaf knikkend accepteren heb ik nooit begrepen. Zal ik ook nooit doen. Magoed, that's personal. :handbang:

dicksr
03-12-04, 17:41
Geplaatst door Wizdom
Hoezo arrogantie... Omdat mijn visie de jouwe niet is...?

Visie heb je nog niet geuit. Een beetje doma's napraten is nl. iets anders.

dicksr
03-12-04, 17:54
Geplaatst door Wizdom
Het gevoel van "in compliance" zijn met de regels van je schepper geeft je in ieder geval een voldaan gevoel en hoe meer je in compliance bent hoe sterker het voldane gevoel... Anderzijds hoe meer je "out of compliance" bent hoe lager het gevoel van voldaanheid... Het is een real time thermometer van je geestelijke staat...

Stel je nu voor (Je kunt vast geen oud-arabisch lezen waarin de Koran heet te zijn overgeleverd) dat alle vertalingen en alle lessen en lezingen niet in datzelfde oud-arabisch waren, dan is jouw gevoel van compliance niet meer dan het genot dat je beleeft door te masturberen met vertaalde woorden, dat moet toch een vervelend spiegeltje zijn?

dicksr
03-12-04, 17:55
Geplaatst door David
Okay, nou is 't duidelijk!

Daar moet je Kreeft voor zijn!

dicksr
03-12-04, 17:57
Geplaatst door mark61
Een Renault 16 TL uit 1978.

Daar is maar een plek voor: Brandend de Amstel in, t.o. de M.J. Costerstraat, daar ligt er al 1 vanaf 1972

dicksr
03-12-04, 17:59
Geplaatst door mark61
Heerlijk kan nooit goed klinken eigenlijk, want daar zit 'heer' in. Alsof dame niet heerlijker is dan heer.



Dat 'hangt' toch van je ver-trek-punt af.

dicksr
03-12-04, 18:03
Geplaatst door mark61
Het water begint me nu echt in de mond te lopen.

Ach jee. Ik begin toch ook wel meelij te krijgen. Waar ik ben ik mee bezig? Compliante kreeften verorberen. Tfoe!

Neen, niet terugkrabbelen. Er zijn er dus genoeg, geen quota! Heerlijk eten dus!

dicksr
03-12-04, 18:05
Geplaatst door mark61
En je krijgt géén hapje.

Hoezo, hou je daar niet van?

dicksr
03-12-04, 18:07
Geplaatst door David
Mwaah, ik weet niet. Ik vond het altijd wel een mooie Schotse traditie.

Zeker nooit een schots veteranen-team tegen gekomen!

dicksr
03-12-04, 18:09
Geplaatst door David
Maak me gek!

In de zin van een uitnodiging: Maak me gek a.u.b.

of

Een type fout ?

dicksr
03-12-04, 18:11
Geplaatst door Umarvlie
ach... voor mij als persoon (redenerend vanuit MIJN gezichtspunt weliswaar) ben ik gewoon niet kwetsbaar tav brute ( :Iluvu: ) verkrachting door een vrouw ... :huil:

Als je buigt, me je hand voor je ster, dan heb je een heel beperkt blikveld!

dicksr
03-12-04, 18:16
Geplaatst door Wizdom


Ik ga geen partij beginnen omdat 2 malloten uit de bocht schieten...

Nou, eigenlijk denk ik dat je geen twee malloten kunt vinden die MET jou een partij willen stichten.

dicksr
03-12-04, 18:18
Geplaatst door Bar
Weet wel dat een grote meerderheid der Nederlanders sympathie heeft voor Israël. Wil jij ons allemaal tot niet-democraat verklaren?

Wel even reeel blijven, het huidige Israel terrorissert, onderdrukt, bezet illegaal land van anderen. Het idee is nog steeds sympathiek, de uitwerking stinkt!

echnaton
03-12-04, 19:01
Geplaatst door dicksr
En vervolgens weet jij wel iemand die mij zal vertellen wat die diepere waarheid is.

Daar moeten we naar zoeken. Jouw mening is misschien even goed als de mijne.

nasserthaone
03-12-04, 20:51
hoe kan de bijbel de juiste heilige boek zijn als er elke keer een nieuwe editie komt...... elke keeer een andere versie.....

er is maar 1 en de echte koran

over het christendom betreft.... mensen keuren de islam altijd maar af terwijl ze zelf onwetend zijn over hen geloof...

de bijbel zelf is door onder andere een joodsegriekse fisolsoof geschreven, iemand die zijn gedachte gang gebruikte over wat god zou hebben kunnen gezegd..


hoe kan jesus 3 tegelijk zijn de zoon van god , god zelf en nog iets :S ..

stel je eens voor als hij de zoon was of god zelf .... hoe kan hij dan zeggen (een van zijn laatste woorden lees de bijbel maar) god waarom doet u me dit aan.... tog strange

als je zo bekijkt dan wij nog meer christenen dan de christenen, we biddden dezelfde manier als jezus, kleden zich netals hem, waste netals ons hebben ook een baard, en nog veel meer

maar ook wat ik vreemd vond van de bijbel is dat een kindje die bij zijn geboorte doodgaat al de zondes van zijn ouders meeneemt....
dat vind ik absoluut vreemd... hoe kan een onschuldige kind al de zondes die zijn ouders gehad op zich kunnen nemen... die kindje heeft nixs gedaan .. en in de koran wordt gezegd dat de kindje die bij zijn geboorte sterft gelijk naar de hemel gaat....


in de koran wordt gezegd dat elke persoon 2 engelende ene schrijft de goede dingen de ander slechte dingen die je doet.en dat als je doodgaat dat je door een engel wordt opgehaald... in de bijbel wordt gezegd dat er maar 1 engel is die de doden ophaalt.... dat kan niet hoe vaak gaan mensen tegelijk dood op een dezelfde moment...die engel zou het dan fucking druk hebben.....

er staat ook in de bijbel dat jesus beproeft werd in de woestijn , ik weet niet meer hoeveel dagen... maar hoe kan god (jesus dus volgens de bijbel) beproeft worden door de duivel..........


als jesus de god was .... dan zou het een enorme belediging zijn

iemand die pist poept eet slaapt scheten laat naar de wc gaat... enorme belediging betreft

vraag het maar naar aan de priester hij zal dit helaas niet kunnen ontkennen... lees de koran en je vind wat je zoekt... de weg naar het waarheid.. wees niet dwalend en onwetend....

er is geen geloof als de islam alles is duidelijk....

allah stuurde jesus voor de christenen om hen tot de juiste weg leiden... wat niet lukte.....

allah stuurde mozes om de joden tot de juiste weg leiden... wat gebeurde er......hij ging naar de berg.. en ze hadden een gouden kalf voor hem gemaakt... totaal verdwaald... waardoor hij zelfs de joden had vervloekt..en kijk eens om de wereld hoeveel joodsestaten zijn niet eens 1 eerlijke staat gestolen van de palestijnse volk

zie je dat ze vervloekt zijn...

en hij stuurde als laatste de profeet mohammed sallah haliw wasalem
om de gelovige tot de juiste weg leiden. wat dus lukte door de koran.. de bewijs dat eeuwig blijft tot de dood dat er 1 ware allah....

en hoeveel staten zijn er?haha genoeg en er komen steeds meer het geloof groeit explosief en sneller dan elke geloof in de wereld.

er is geen god als allah en zijn profeet mohammed sallah haliw wasalem
Bismilahi Ra7maani Ra7iem
Qul Hoewa Allahu A7ad
Allahu as-Samad
Lam yalid wa lam yoelad
Walam yakun lahu kufuwan A7ad

Julien
03-12-04, 22:02
Geplaatst door nasserthaone
hoe kan de bijbel de juiste heilige boek zijn als er elke keer een nieuwe editie komt...... elke keeer een andere versie.....

er is maar 1 en de echte koran

over het christendom betreft.... mensen keuren de islam altijd maar af terwijl ze zelf onwetend zijn over hen geloof...

de bijbel zelf is door onder andere een joodsegriekse fisolsoof geschreven, iemand die zijn gedachte gang gebruikte over wat god zou hebben kunnen gezegd..


hoe kan jesus 3 tegelijk zijn de zoon van god , god zelf en nog iets :S ..

stel je eens voor als hij de zoon was of god zelf .... hoe kan hij dan zeggen (een van zijn laatste woorden lees de bijbel maar) god waarom doet u me dit aan.... tog strange

als je zo bekijkt dan wij nog meer christenen dan de christenen, we biddden dezelfde manier als jezus, kleden zich netals hem, waste netals ons hebben ook een baard, en nog veel meer

maar ook wat ik vreemd vond van de bijbel is dat een kindje die bij zijn geboorte doodgaat al de zondes van zijn ouders meeneemt....
dat vind ik absoluut vreemd... hoe kan een onschuldige kind al de zondes die zijn ouders gehad op zich kunnen nemen... die kindje heeft nixs gedaan .. en in de koran wordt gezegd dat de kindje die bij zijn geboorte sterft gelijk naar de hemel gaat....


in de koran wordt gezegd dat elke persoon 2 engelende ene schrijft de goede dingen de ander slechte dingen die je doet.en dat als je doodgaat dat je door een engel wordt opgehaald... in de bijbel wordt gezegd dat er maar 1 engel is die de doden ophaalt.... dat kan niet hoe vaak gaan mensen tegelijk dood op een dezelfde moment...die engel zou het dan fucking druk hebben.....

er staat ook in de bijbel dat jesus beproeft werd in de woestijn , ik weet niet meer hoeveel dagen... maar hoe kan god (jesus dus volgens de bijbel) beproeft worden door de duivel..........


als jesus de god was .... dan zou het een enorme belediging zijn

iemand die pist poept eet slaapt scheten laat naar de wc gaat... enorme belediging betreft

vraag het maar naar aan de priester hij zal dit helaas niet kunnen ontkennen... lees de koran en je vind wat je zoekt... de weg naar het waarheid.. wees niet dwalend en onwetend....

er is geen geloof als de islam alles is duidelijk....

allah stuurde jesus voor de christenen om hen tot de juiste weg leiden... wat niet lukte.....

allah stuurde mozes om de joden tot de juiste weg leiden... wat gebeurde er......hij ging naar de berg.. en ze hadden een gouden kalf voor hem gemaakt... totaal verdwaald... waardoor hij zelfs de joden had vervloekt..en kijk eens om de wereld hoeveel joodsestaten zijn niet eens 1 eerlijke staat gestolen van de palestijnse volk

zie je dat ze vervloekt zijn...

en hij stuurde als laatste de profeet mohammed sallah haliw wasalem
om de gelovige tot de juiste weg leiden. wat dus lukte door de koran.. de bewijs dat eeuwig blijft tot de dood dat er 1 ware allah....

en hoeveel staten zijn er?haha genoeg en er komen steeds meer het geloof groeit explosief en sneller dan elke geloof in de wereld.

er is geen god als allah en zijn profeet mohammed sallah haliw wasalem
Bismilahi Ra7maani Ra7iem
Qul Hoewa Allahu A7ad
Allahu as-Samad
Lam yalid wa lam yoelad
Walam yakun lahu kufuwan A7ad

ja hèhè, als je in de Bijbel gelooft dan is de Koran weer een boek dat onzin vertelt. Waarom zou de waarheid over Jezus in de Koran staan en niet in de Bijbel. De Bijbel is iig ouder.

en dat gezeur over de drieëenheid wordt vermoeiend :moe: als je het niet begrijpt, zoek het op internet op..het is heel makkelijk te begrijpen. christenen hebben maar 1 God.

OccamsRazor
03-12-04, 22:44
Geplaatst door nasserthaone
hoe kan de bijbel de juiste heilige boek zijn als er elke keer een nieuwe editie komt...... elke keeer een andere versie.....

[....] ignored the rest..



Het Nederlands is een levendige taal en continue aan verandering onderheving. De nieuwe bijbel is aangepast op oud oubollig taalgebruik.

Bijvoorbeeld: Oo, Gij Keizer, gij treedt binnen en verkiest uwer troon.

is geworden: De Keizer komt binnen en gaat zitten. Zie het maar als een SMS uitvoering, de jeugd leest dat beter dan dat oubollige.

Voor mij is er geen verschil in interpretatie, de klungel komt binnen en ploft neer.

Groet.

echnaton
03-12-04, 23:06
Geplaatst door nasserthaone
hoe kan de bijbel de juiste heilige boek zijn als er elke keer een nieuwe editie komt...... elke keeer een andere versie.....

er is maar 1 en de echte koran

over het christendom betreft.... mensen keuren de islam altijd maar af terwijl ze zelf onwetend zijn over hen geloof...

de bijbel zelf is door onder andere een joodsegriekse fisolsoof geschreven, iemand die zijn gedachte gang gebruikte over wat god zou hebben kunnen gezegd..


hoe kan jesus 3 tegelijk zijn de zoon van god , god zelf en nog iets :S ..

stel je eens voor als hij de zoon was of god zelf .... hoe kan hij dan zeggen (een van zijn laatste woorden lees de bijbel maar) god waarom doet u me dit aan.... tog strange

als je zo bekijkt dan wij nog meer christenen dan de christenen, we biddden dezelfde manier als jezus, kleden zich netals hem, waste netals ons hebben ook een baard, en nog veel meer

maar ook wat ik vreemd vond van de bijbel is dat een kindje die bij zijn geboorte doodgaat al de zondes van zijn ouders meeneemt....
dat vind ik absoluut vreemd... hoe kan een onschuldige kind al de zondes die zijn ouders gehad op zich kunnen nemen... die kindje heeft nixs gedaan .. en in de koran wordt gezegd dat de kindje die bij zijn geboorte sterft gelijk naar de hemel gaat....


in de koran wordt gezegd dat elke persoon 2 engelende ene schrijft de goede dingen de ander slechte dingen die je doet.en dat als je doodgaat dat je door een engel wordt opgehaald... in de bijbel wordt gezegd dat er maar 1 engel is die de doden ophaalt.... dat kan niet hoe vaak gaan mensen tegelijk dood op een dezelfde moment...die engel zou het dan fucking druk hebben.....

er staat ook in de bijbel dat jesus beproeft werd in de woestijn , ik weet niet meer hoeveel dagen... maar hoe kan god (jesus dus volgens de bijbel) beproeft worden door de duivel..........


als jesus de god was .... dan zou het een enorme belediging zijn

iemand die pist poept eet slaapt scheten laat naar de wc gaat... enorme belediging betreft

vraag het maar naar aan de priester hij zal dit helaas niet kunnen ontkennen... lees de koran en je vind wat je zoekt... de weg naar het waarheid.. wees niet dwalend en onwetend....

er is geen geloof als de islam alles is duidelijk....

allah stuurde jesus voor de christenen om hen tot de juiste weg leiden... wat niet lukte.....

allah stuurde mozes om de joden tot de juiste weg leiden... wat gebeurde er......hij ging naar de berg.. en ze hadden een gouden kalf voor hem gemaakt... totaal verdwaald... waardoor hij zelfs de joden had vervloekt..en kijk eens om de wereld hoeveel joodsestaten zijn niet eens 1 eerlijke staat gestolen van de palestijnse volk

zie je dat ze vervloekt zijn...

en hij stuurde als laatste de profeet mohammed sallah haliw wasalem
om de gelovige tot de juiste weg leiden. wat dus lukte door de koran.. de bewijs dat eeuwig blijft tot de dood dat er 1 ware allah....

en hoeveel staten zijn er?haha genoeg en er komen steeds meer het geloof groeit explosief en sneller dan elke geloof in de wereld.

er is geen god als allah en zijn profeet mohammed sallah haliw wasalem
Bismilahi Ra7maani Ra7iem
Qul Hoewa Allahu A7ad
Allahu as-Samad
Lam yalid wa lam yoelad
Walam yakun lahu kufuwan A7ad

Het wordt inderdaad vermoeiend om aan telkens weer nieuwe analfabeten de drieëenheid uit te leggen. Weet je wat je doet, blijf maar lekker bij je eigen moslimse geloof. Dat kun je overzien en dus is het prima geschikt voor jou. Bemoei je maar niet meer met het onze.

Onderworpeling
03-12-04, 23:19
Essalamou allykoum allemaal

Op Baren en van Dorp is Robert Moszkowicz uitgenodigd.
Als je tegen Submision II bent moet je gauw naar www.barendenvandorp.nl gaan en stemmen. De tussenstand is al 81 % tegen en 19% voor de stelling...dus maar 19% is tegen de film!!!!

Breng je stem uit!
Wasalamou allykoum

Coolassprov MC
04-12-04, 10:14
Geplaatst door echnaton
Het wordt inderdaad vermoeiend om aan telkens weer nieuwe analfabeten de drieëenheid uit te leggen. Weet je wat je doet, blijf maar lekker bij je eigen moslimse geloof. Dat kun je overzien en dus is het prima geschikt voor jou.

Nee, onder de Ghristenen heb je geen analfabeten en onwetenden.

Nee, het Ghristendom is er slechts van afhangklijk!

echnaton
04-12-04, 10:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee, onder de Ghristenen heb je geen analfabeten en onwetenden.

Nee, het Ghristendom is er slechts van afhangklijk!

Ja, maar die hoef je niets uit te leggen omdat het geloof geen zaak van het verstand is.

Coolassprov MC
04-12-04, 11:08
Geplaatst door echnaton
Ja, maar die hoef je niets uit te leggen omdat het geloof geen zaak van het verstand is.

Nee, Gristendom maakt blind, he?

Verstand op nul en anderen beschuldigen van dogmatiek en de anti-christ te zijn.

echnaton
04-12-04, 11:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee, Gristendom maakt blind, he?

Verstand op nul en anderen beschuldigen van dogmatiek en de anti-christ te zijn.

Waar beschuldig ik iemand?

MotoFoetsie
04-12-04, 11:59
Is dit de Moskofiets die reeds meerdere malen in opspraak is geweest i.v.m. vermeend drugsgebruik?
Zo ja, dan hebben die drugs zijn hersens goed te grazen genomen.
Wat een achterlijk plan, en dat over de ruggen van twee Marrokaanse families.
Te ranzig voor woorden.

:kotsen: :kotsen: :kotsen:

Coolassprov MC
04-12-04, 12:14
Geplaatst door MotoFoetsie
Is dit de Moskofiets die reeds meerdere malen in opspraak is geweest i.v.m. vermeend drugsgebruik?

Dat was zijn broertje; deze is onberispelijk op dat gebied.

MotoFoetsie
04-12-04, 12:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat was zijn broertje; deze is onberispelijk op dat gebied.

Dan valt hem dit alles nog zwaarder aan te rekenen.
Iemand met een gezond stel hersens verzint zoiets toch niet?

Ik kan mij niet onttrekken aan de indruk dat het deze gluiperd enkel te doen is om publiciteit, dus centen.
Het is in de advocatuur tegenwoordig zelfs niet ongebruikelijk, om publiciteitsgeil, bij de meest infantiele TV spelletjes te verschijnen.

Triest dat alles over de ruggen gaat van 2 Marrokaanse families, wiens intentie ik respecteer, doch het handelen van deze "advocaat" vind ik misselijkmakend.

sjaen
04-12-04, 13:01
Ik denk dat de vrijheid van godsdienst overbodig geworden is. Dat was een heel belangrijk grondrecht in de zestiende en zeventiende eeuw, omdat het een einde stelde aan de enorme godsdiensttwisten die maatschappij dreigden te ontwrichten en die als katalysator werkte voor allerlei andere vrijheden. Maar die gunstige ontwikkeling gaat nu niet meer op. De vrijheid van godsdienst is steeds meer ‘part of the problem’ geworden. Ik denk dat men de godsdienstvrijheid beter laat opgaan in de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid van vereniging en de privacy. Een bepaalde godsdienstgenootschap kan zich beroepen op de vrijheid van vereniging en van meningsuiting. Wil je een geloof belijden in een kerk, een synagoge of een moskee, dan is dat je volste recht. Het naast elkaar bestaan van die vrijheid van godsdienst en die vrijheid van meningsuiting levert echter paradoxale effecten op. Het gevaar bestaat dat iemand vanuit zijn godsdienstige overtuiging scherp discriminerende en bedreigende opmerkingen zou maken over bijvoorbeeld vrouwen of homoseksuelen.

De grenzen van vrije meningsuiting:

Er zijn er twee. Je hebt de fatsoensgrenzen, dat is het terrein van de moraal, en je hebt de juridische grenzen. Juridisch kan je veel meer zeggen dan beleefd is om te doen. De reden daarvan is dat de staat ervan uitgaat de vrijheid van meningsuiting zo een belangrijk goed is voor de ontwikkeling van de democratie en voor de wetenschap natuurlijk. De staat wil de vrijheid van meningsuiting dus maximaal oprekken. Juridisch mag men die vrijheid van mening naar mijn smaak pas afbreken bij wat in de Amerikaanse jurisprudentie de Clear and Present Danger Test wordt genoemd, een term die al in 1859 ontwikkeld werd door John Stuart Mill in zijn boek On Liberty. Zo mag je niet voor het huis van een korenhandelaar gaan staan en zeggen dat alle korenhandelaren moeten worden opgeknoopt. En je mag ook niet ten onrechte in een overvolle schouwburg ‘brand’ roepen. Want dan creëert men een duidelijk en onmiddellijk gevaar dat anderen letsels zou kunnen toebrengen. De grens is dus niet alleen het daadwerkelijk schade toebrengen aan anderen maar ook medeplichtigheid, het bedreigen, het aanzetten daartoe of het haat zaaien. Juridisch worden dus wel heel wat zaken gedoogd die we misschien onfatsoenlijk vinden, zoals Theo Van Gogh soms deed, maar die geen bedreiging vormden tot fysiek geweld. Er zijn heel wat mensen die beweren dat uitlatingen zoals die van Theo Van Gogh zouden aanzetten tot moslimhaat en islamofobie, maar dat vind ik onterecht. Niemand is ooit gemolesteerd, laat staan geliquideerd omwille van een column van Theo Van Gogh. Pim Fortuyn stelde vroeger ook al dat een imam mag verklaren dat homo’s varkens zijn, zolang men maar niet oproept om alle homoseksuelen te kelen. Maar, zo zei Fortuyn, dan behoud ik me wel het recht voor om een godsdienst en haar bedienaars scherp te bekritiseren die dergelijke standpunten uiten.


Die film mag dus gewoon gemaakt worden. Wie hem niet wil zien die zapt gewoon naar een andere zender. Die VRIJHEID heb je namelijk. PUNT !!!!

MotoFoetsie
04-12-04, 13:18
Of het moreel verantwoord is Submission 2 te maken doet niet ter zake.

Feit is dat deze zaak gedoemd is te mislukken; aan te tonen op grond van juriprudentie uit het verleden en een grondige analyse van ons wetboek.

Beide Marrokaanse families zullen het slachtoffer gaan worden van de frictie die er n.a.v. deze zaak zal ontstaan.
Dhr. Moskofiets is hier naar mijn mening wel degelijk van op de hoogte, hij ziet kans middels deze commotie zijn uurtarief te kunnen gaan verhogen.

Ik weiger te verwijzen naar Mosko's geloofsovertuiging; maar hij vraagt er wel om. :sniper:

Doeschate
04-12-04, 14:04
Wie kent het proces tegen de Franse schrijver Houellebecq?

In een interview met een Frans literair tijdschrift noemde Houellebecq de Islam de grootste klotegodsdienst op deze aarde.
Hiervoor moest hij zich op eis van meerdere Franse moslimorganisaties voor de rechtbank verantwoorden.

Trouw:
PARIJS - ,,Uiting geven aan zijn haat voor een bepaalde godsdienst (...) kan niet aangemerkt worden als het aanzetten tot haat jegens degenen die deze godsdienst aanhangen.'' Met die overweging motiveerde de Franse rechter gisteren de vrijspraak van Michel Houellebecq. De schrijver was door vier moslim-organisaties en de Franse liga voor de rechten van de mens aangeklaagd wegens ,,belediging en aanzetten tot rassenhaat''.


Inzet van het proces waren niet Houellebecqs romans, maar zijn uitspraken tijdens twee interviews. Vooral zijn bewering dat de islam 'de kloterigste godsdienst' was, had kwaad bloed gezet. ,,Het gebruik van de superlatief geeft echter aan dat in de ogen van verdachte alle godsdiensten die kwalificatie verdienen, zij het in verschillende mate'', zo relativeerde de rechtbank in haar vonnis de beledigende kracht van deze uitspraak.

Houellebecq verwerpt alle monotheïstische godsdiensten, maar hij vindt dat het 'meesterlijke literaire talent van de joden' veel van wat zij in de Bijbel geschreven hebben, goedmaakt. Lezing van de Koran bezorgt hem echter 'een beroerte'. ,,Een kritische vergelijking van teksten, waarvan de meest recente uit de zevende eeuw van onze jaartelling, kan geen grond zijn voor belediging en is in geen geval gericht tegen de moslims van tegenwoordig'', oordeelde de rechtbank.

,,Schandalig, onrechtvaardig en verbazingwekkend'', noemt mr. Med Salah Djemai de uitspraak in een eerste telefonische reactie. Hij is advocaat van de Ligue Islamique Mondiale, een in Saoedi-Arabië gevestigde organisatie en een van de eisende partijen in het proces. ,,Het gaat ons niet om een kruistocht tegen de vrijheid van meningsuiting, maar om de houding van Michel Houellebecq. Zelfs op de dag van het proces maakte hij geen geheim van zijn minachting voor de islam.'' De auteur verklaarde tegenover de rechtbank dat zijn mening over de islam niet gewijzigd was. De advocaat van Michel Houellebecq liet in een verklaring weten dat zijn cliënt en hij ,,blij zijn dat godslastering niet opnieuw strafbaar is gesteld''.

Houellebecq maakte van het proces gebruik door als verdediging zijn gal te spuwen op de islam, met behulp van vele gruwelijke citaten uit de koran en vooral de hadith, tot groot afgrijzen van zijn aanklagers.
Hirsi Ali krijgt nu ook die kans. Alles over het seksuele gedrag van de profeet aangaande zijn jonge bruid en dergelijke zal naar voren worden gebracht, en nog veel meer. Die arme Marokkaanse families zullen tot in het diepst van hun hart beledigd worden, en dat komt allemaal ook nog eens een keer in de publiciteit.

Vrijspraak voor Hirsi Ali en gekwetstheid van religieuze gevoelens zal het gevolg van dit proces zijn.

Doeschate
04-12-04, 16:27
Geplaatst door MuMu
Zodra er cultuuruitingen verboden gaan worden, is het eind zoek. De geschiedenis herhaalt zich.

Maak je borst maar nat de komende tijd! Hoezo gaan cultuuruitingen verboden worden, de komende tijd? Dit proces gaat over het verbieden van beledigende/godslasterlijke opmerkingen ten aanzien van een van de vele goden die deze wereld rijk is. Die cultuuruiting dreigt dus verboden te worden. Namelijk de cultuuruiting van godslastering, die mij zeer dierbaar is.
Wat is jouw cultuuruiting, en heb je het gevoel dat die verboden gaat worden? Maak je niet ongerust, want die van jou staat waarschijnlijk momenteel niet onder druk. Onze regeringsleiders zijn druk doende die te beschermen.

Mijn borst heb ik al lang nat gemaakt. Ik ben bewust wat het gevaar is van de traditionele religies, daarvoor hoef je enkel bewustzijn van de geschiedenis te hebben en hun actuele bedreigingen.

echnaton
04-12-04, 16:42
Geplaatst door Doeschate
Hoezo gaan cultuuruitingen verboden worden, de komende tijd? Dit proces gaat over het verbieden van beledigende/godslasterlijke opmerkingen ten aanzien van een van de vele goden die deze wereld rijk is. Die cultuuruiting dreigt dus verboden te worden. Namelijk de cultuuruiting van godslastering, die mij zeer dierbaar is.
Wat is jouw cultuuruiting, en heb je het gevoel dat die verboden gaat worden? Maak je niet ongerust, want die van jou staat waarschijnlijk momenteel niet onder druk. Onze regeringsleiders zijn druk doende die te beschermen.

Mijn borst heb ik al lang nat gemaakt. Ik ben bewust wat het gevaar is van de traditionele religies, daarvoor hoef je enkel bewustzijn van de geschiedenis te hebben en hun actuele bedreigingen.

Denk na. Ik heb het idee dat jij en Mumu op dezelfde lijn zitten. Alleen heb jij dat niet in de gaten.

sjaen
04-12-04, 16:53
Geplaatst door Doeschate

Die arme Marokkaanse families zullen tot in het diepst van hun hart beledigd worden, en dat komt allemaal ook nog eens een keer in de publiciteit.

Vrijspraak voor Hirsi Ali en gekwetstheid van religieuze gevoelens zal het gevolg van dit proces zijn.

Ik heb blijkbaar wat gemist!
Welke 2 arme marokkaanse fam.?

Doeschate
04-12-04, 17:40
Geplaatst door echnaton
Denk na. Ik heb het idee dat jij en Mumu op dezelfde lijn zitten. Alleen heb jij dat niet in de gaten. Ik besef dat niemand iets zeker kan weten als het gaat om geloofsovertuigingen, en gun ieder zijn eigen geloof. Ik beweer niet dat mijn geloof het enig ware is, ik becriticeer slechts de waarheidsclaim van andersgelovigen, die mijn geloof ondergraven. Mag dat?
In elk geval wil ik geen enkele cultuuruiting verbieden, voor zover het geen gevaar voor mijn leven betekent. Ik heb toch het recht op zelfverdediging?

Helaas wordt de essentie van mijn voorgaande betoog ondergesneeuwd. Omdat ik dat heel belangrijk vind, volgt hier een korte samenvatting:

Houellebecq maakte van het proces gebruik door als verdediging zijn gal te spuwen op de islam, met behulp van vele gruwelijke citaten uit de koran en vooral de hadith, tot groot afgrijzen van zijn aanklagers.
Hirsi Ali krijgt nu ook die kans. Alles over het seksuele gedrag van de profeet aangaande zijn jonge bruid en dergelijke zal naar voren worden gebracht, en nog veel meer. Die arme Marokkaanse families zullen tot in het diepst van hun hart beledigd worden, en dat komt allemaal ook nog eens een keer in de publiciteit.

Vrijspraak voor Hirsi Ali en gekwetstheid van religieuze gevoelens zal het gevolg van dit proces zijn.


Inhoudelijke reacties op deze stelling zal ik zeer op prijs stellen.

OccamsRazor
04-12-04, 22:26
Geplaatst door Doeschate
Ik besef dat niemand iets zeker kan weten als het gaat om geloofsovertuigingen, en gun ieder zijn eigen geloof. Ik beweer niet dat mijn geloof het enig ware is, ik becriticeer slechts de waarheidsclaim van andersgelovigen, die mijn geloof ondergraven. Mag dat?
In elk geval wil ik geen enkele cultuuruiting verbieden, voor zover het geen gevaar voor mijn leven betekent. Ik heb toch het recht op zelfverdediging?

Helaas wordt de essentie van mijn voorgaande betoog ondergesneeuwd. Omdat ik dat heel belangrijk vind, volgt hier een korte samenvatting:

Houellebecq maakte van het proces gebruik door als verdediging zijn gal te spuwen op de islam, met behulp van vele gruwelijke citaten uit de koran en vooral de hadith, tot groot afgrijzen van zijn aanklagers.
Hirsi Ali krijgt nu ook die kans. Alles over het seksuele gedrag van de profeet aangaande zijn jonge bruid en dergelijke zal naar voren worden gebracht, en nog veel meer. Die arme Marokkaanse families zullen tot in het diepst van hun hart beledigd worden, en dat komt allemaal ook nog eens een keer in de publiciteit.

Vrijspraak voor Hirsi Ali en gekwetstheid van religieuze gevoelens zal het gevolg van dit proces zijn.

Inhoudelijke reacties op deze stelling zal ik zeer op prijs stellen.

Twee mogelijkheden.

1. Jouw scenario speelt zich af.

2. De Nederlandse rechtsorde stelt een voorbeeld en doet een uitspraak ingegeven door de tijdgeest.

Beide scenario's leveren problemen op.
Bij 1 is het de kleine groep moslims die zich onbegrepen en gekwets voelen en zich rancuneus zouden kunnen opstellen naar de Nederlandse samenleving.
Bij 2 zulllen extremistische Nederlanders zich afvragen waar deze maatschappij naar toe gaat en zich eveneens rancuneus naar de moslimgemeenschap opstellen.

Beide scenario zullen hoe dan ook tot polarisatie leiden. Het zal een pyrusoverwinning zijn. Desalniettemin sta ik achter de actie dat het bij de rechtbank is neergelegd.

De Democratie Regeert en niets anders!

Doeschate
04-12-04, 22:51
Geplaatst door OccamsRazor
Twee mogelijkheden.

1. Jouw scenario speelt zich af.

2. De Nederlandse rechtsorde stelt een voorbeeld en doet een uitspraak ingegeven door de tijdgeest.

Beide scenario's leveren problemen op.
Bij 1 is het de kleine groep moslims die zich onbegrepen en gekwets voelen en zich rancuneus zouden kunnen opstellen naar de Nederlandse samenleving.
Bij 2 zulllen extremistische Nederlanders zich afvragen waar deze maatschappij naar toe gaat en zich eveneens rancuneus naar de moslimgemeenschap opstellen.

Beide scenario zullen hoe dan ook tot polarisatie leiden. Het zal een pyrusoverwinning zijn. Desalniettemin sta ik achter de actie dat het bij de rechtbank is neergelegd.

De Democratie Regeert en niets anders!
In geval van 1 zullen de problemen met extremistische moslims dus nog groter worden dan ze al zijn? Dat ben ik met je eens.

In geval van 2 (ik neem aan dat je bedoelt dat de rechter Hiris Ali in het ongelijk stelt), zullen niet alleen extremistische, maar bijna alle Nederlanders in woede uitbarsten. Want godslastering en dergelijke zijn in ons land geaccepteerde bezigheden. Wen daar maar aan.

Hoe dan ook zal dit proces een grote publiciteit voor Ayaan teweeg brengen. Het zal de steun voor haar, die nu al erg groot is, versterken. Zelfs wereldwijd gezien zal haar beroemdheid stijgen.

Maar vooral zal de discussie over het vermeende wangedrag van de profeet toenemen, zoals we ook hebben kunnen zien na de Rushdie-affaire. Sindsdien weet iedereen van zijn seksuele voorkeur, maar ook andere bedreigende elementen van de islam zullen aan de orde komen. (Ik probeer hier dingen te zeggen die niet al te kwetsend zijn voor de moderatoren, maar helaas, in een discussie als deze is het onmogelijk geheel vrij van beledigingen van de islam te blijven, dat is nu eenmaal het onderwerp van deze topic).

Hoe polarisatie te vermijden is een grote vraag, maar dit proces zal zeker geen positieve bijdrage leveren. Daarvoor zijn andere methodes nodig. Ik wil graag weten hoe ik dat moet doen, kun je me helpen?

sjaen
05-12-04, 00:24
Geplaatst door OccamsRazor
Twee mogelijkheden.

1. Jouw scenario speelt zich af.

2. De Nederlandse rechtsorde stelt een voorbeeld en doet een uitspraak ingegeven door de tijdgeest.



Inderdaad "de tijdgeest" HET sleutelwoord de kern van het hele probleem.

OccamsRazor
05-12-04, 00:47
Geplaatst door Doeschate
In geval van 1 zullen de problemen met extremistische moslims dus nog groter worden dan ze al zijn? Dat ben ik met je eens.

In geval van 2 (ik neem aan dat je bedoelt dat de rechter Hiris Ali in het ongelijk stelt), zullen niet alleen extremistische, maar bijna alle Nederlanders in woede uitbarsten. Want godslastering en dergelijke zijn in ons land geaccepteerde bezigheden. Wen daar maar aan.

Hoe dan ook zal dit proces een grote publiciteit voor Ayaan teweeg brengen. Het zal de steun voor haar, die nu al erg groot is, versterken. Zelfs wereldwijd gezien zal haar beroemdheid stijgen.

Maar vooral zal de discussie over het vermeende wangedrag van de profeet toenemen, zoals we ook hebben kunnen zien na de Rushdie-affaire. Sindsdien weet iedereen van zijn seksuele voorkeur, maar ook andere bedreigende elementen van de islam zullen aan de orde komen. (Ik probeer hier dingen te zeggen die niet al te kwetsend zijn voor de moderatoren, maar helaas, in een discussie als deze is het onmogelijk geheel vrij van beledigingen van de islam te blijven, dat is nu eenmaal het onderwerp van deze topic).

Hoe polarisatie te vermijden is een grote vraag, maar dit proces zal zeker geen positieve bijdrage leveren. Daarvoor zijn andere methodes nodig. Ik wil graag weten hoe ik dat moet doen, kun je me helpen?

Aangaande je opmerking: "(Ik probeer hier dingen te zeggen die niet al te kwetsend zijn voor de moderatoren, maar helaas, in een discussie als deze is het onmogelijk geheel vrij van beledigingen van de islam te blijven, dat is nu eenmaal het onderwerp van deze topic)." kan ik dit zeggen. De moderatoren hier zijn zeer goed in staat om een goede afweging te maken hoe ze moeten reageren op uitlatingen aangaande hun religie. Als de discussie op inhoudelijke gronden wordt gevoerd is zelf kritiek aangaande de Islam mogelijk. Vergeet echter niet dat de druk door kritiek en het belachelijk maken van de Islam door wie dan ook hun tolerantiegraad heeft verkleind. Als jezelf gelovig bent ga maar na hoe jij zou reageren als er krtitiek op je religie wordt geuit. Ik heb daar begrip voor.

Je vraagt of ik je kan helpen om polarisatie te vermijden. Als ik dat zou kunnen dan had ik een begin van een oplossing. Ik kan je in ieder geval wel vertellen wat ik op dit moment doe.

Ik ben een aantal weken geleden hier als gast gekomen om van mijn kant te helpen met een integratieproces. Het wordt altijd opgelegd aan de geïmmigreerde Nederlanders maar het is een twee richtingsproces.

Ik doe een poging wat van de Islam en hun aanhangers op te steken, zowel positief als negatief. Ik bekijk alle kanten en lees zowel pro-Islam sites als sites die waarschuwen voor de Islam. Ik lees en ben en blijf onafhankelijk. Maar ik ontdek dat de gematigde moslim, waar overigens goed en prettig mee valt samen te leven, zijn kop in het zand steekt en ook wegkijkt of meeloopt. Dit is 'normaal' gedrag. Ze zouden kunnen beginnen zelf eens kritisch naar hun religie te kijken. Alleen maar kijken. Ze hoeven niemand deelgenoot te maken van hun bevindingen alleen hun eigen zelf. Dit is een proces van vallen en opstaan. Ik neem het hun niet kwalijk en eigenlijk is het een boeiend proces. Het is alleen zo jammer dat bepaalde groeistuipen zo desastreus kunnen uitwerken.

Ik heb de wijsheid niet in pacht en ben ook maar een individu in de tijdstroom van vandaag. Wat ik wel doe is me een beetje inlezen zodat ik gefundeerde kritiek kan leveren naar wie dan ook ongeacht zijn religie of bestaansvorm. Ik ben en blijf een individu met mijn eigen gedachten.

Mijn oplossing is dat je iedereen in zijn eigen waarde moet laten maar alert moet blijven opdat niemand mijn waarden naar zijn hand zet.

TFOE
05-12-04, 04:25
Geplaatst door Doeschate
Die arme Marokkaanse families zullen tot in het diepst van hun hart beledigd worden, en dat komt allemaal ook nog eens een keer in de publiciteit.


Dat is dan de eigen schuld van die "arme" Marokkaanse families.
Moeten ze het maar niet in hun hoofd halen om iets te willen verbieden dat (nog) helemaal niet bestaat.

sjaen
05-12-04, 11:31
Geplaatst door TFOE
Dat is dan de eigen schuld van die "arme" Marokkaanse families.
Moeten ze het maar niet in hun hoofd halen om iets te willen verbieden dat (nog) helemaal niet bestaat.

Ik zapte naar Barend en v Dorp, dacht wat een patser, bleek het R. Moszkowics te zijn! Oeps

barneveld
05-12-04, 16:00
Geplaatst door Naufal
ik ben ook een zoon van God :nerveus: :hihi:


zo mag je niet praten aschitan

dicksr
06-12-04, 08:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Nee, onder de Ghristenen heb je geen analfabeten en onwetenden.

Nee, het Ghristendom is er slechts van afhangklijk!

C hristenen
C hristendom
afhangklijk = afhankelijk

Je hebt groot gelijk

mark61
06-12-04, 12:09
Geplaatst door dicksr
C hristenen
C hristendom
afhangklijk = afhankelijk

Je hebt groot gelijk

Hij bedoelt g ristenen zoals fijne gereformeerden e.a. hun eigen godsdienst aanduiden. Dat is geloof ik om afstand te nemen van de kath. kerk en hun Latijn.

Coolassprov MC
06-12-04, 14:49
Geplaatst door MuMu
Zodra er cultuuruitingen verboden gaan worden, is het eind zoek.

Rondom het nazisme hangt ook een cultuur (waarvan elementen en uitingen verboden gesteld zijn in de Nederlandsche wet).

Cultuur heeft veelal de eigenschap iets bij te dragen. De 'film' van wijlen Van Gogh draagt niets bij; maar doet slechts een aanval op de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen (i.o.v. een politica die buiten haar mandaat gaat).

Zullen we het houden bij 1 dode?

850
06-12-04, 15:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Rondom het nazisme hing ook altijd een cultuur (waarvan elementen reeds verboden gesteld zijn in de Nederlandsche wet).

Cultuur heeft veelal de eigenschap iets bij te dragen. De film van wijlen Van Gogh draagt niets bij, maar doet slechts een aanval op de verhoudingen tussen bevolingsgroepen.

Zullen we het houden bij 1 dode?

Wat een slap gelul!
Het beeld dat jij voor ogen hebt over cultuur kom over als godvresend, star en gortdroog.
Verdiep je eens in undergroundcultuur.....gaat een wereld voor je open. Dat filmpje van Theo en Hirshi verbleekt daarbij tot een mierzoete rolprent.
Verschillende substromingen in kunst en muziek beginnen pas waar Submission al lang en breed gestopt is.
Zou dat dan geen cultuur meer zijn?
Alleen al vanwege de prachtige fotografie is Submission de moeite waard.
:fplet: Mensen die niet-bestaande kunst/cultuur willen gaan verbieden mogen van mij per direct de figuurlijke brandstapel op........

Davud
06-12-04, 15:34
Blijkbaar kunnen de meeste mensen niet in de diepste zieleroerselen van een raadsman kijken.

Wat is het doel van deze actie?

Zoals velen al opgemerkt hebben, is er in kortgeding weinig kans tot slagen, aangezien de toelatingsvoorwaarde van "hoogdringendheid" ontbreekt.

Dat is de eerste vereiste voor een kortgeding.

Tweedens, is er het probleem dat er in kortgeding geen maatregelen ten gronde kunnen getroffen worden, maar enkel bewarende maatregelen.

Wat wil men dan bereiken?


Het belangrijkste doel is natuurlijk dat de aanleggers zullen aandringen op haar persoonlijke verschijning, opdat zij haar motieven zou uiteenzetten.

Ook al wordt de vordering nadien afgewezen, is er een overwinning in die zin, dat ook politici niet boven de wet staan.


Na afwijzing van de vordering, staat nog de rechtstreekse dagvaarding ten gronde over voor aanleggers.


Maw. het doel is duidelijk: zal de democratie en de rechtstaat deze beproeving doorstaan?

Is iedereen wel gelijk voor de wet?

Dan praat ik niet over parlementaire immuniteit, want gedaagde maakt de film niet in haar parlementaire functie, maar als prive-persoon.


Bijzonder interessant wordt het, wanneer men de vraag gaat stellen, naar de financiering van het filmproject.

Wie betaalt dat allemaal? Het antwoord op die vraag zal leiden tot schokkende ontdekkingen.

(gratis tip aan de raadsman vanwege Davud)

ps. een raadsman verliest nooit, voor welke partij hij ook werkt: hij krijgt immers altijd zijn ereloon betaald, ongeacht winst of verlies.



Davud

Canaris
06-12-04, 15:37
Het belangrijkste doel is natuurlijk dat de aanleggers zullen aandringen op haar persoonlijke verschijning, opdat zij haar motieven zou uiteenzetten.

einde quote

een freudiaanse slip of the lip?

Coolassprov MC
06-12-04, 15:40
Geplaatst door 850
Verschillende substromingen in kunst en muziek beginnen pas waar Submission al lang en breed gestopt is.
Zou dat dan geen cultuur meer zijn?

Als je het zo wilt bekijken, is genocide ook een cultuuruiting.

Voor de informatie; van mij hoeft die film niet verboden te worden.

Als Hirshi met 8 kogels doorboord in de straatgoot ligt, ga ik niet lopen met een oranje polsbandje. Ik draag namelijk al een polsbandje; en die is bruin. Het staat voor EAT SHIT MOTHERFUCKERS!

echnaton
06-12-04, 15:47
Geplaatst door Davud
Bijzonder interessant wordt het, wanneer men de vraag gaat stellen, naar de financiering van het filmproject.

Wie betaalt dat allemaal? Het antwoord op die vraag zal leiden tot schokkende ontdekkingen.



Toe, laat me eens schrikken. (Je weet blijkbaar meer.)

echnaton
06-12-04, 15:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je het zo wilt bekijken, is genocide ook een cultuuruiting.

Voor de informatie; van mij hoeft die film niet verboden te worden. Ga me dan alleen niet vragen om een oranje polsbandje te gaan dragen als Hirshi met 8 kogels doorboord in de straatgoot ligt.

Ik draag namelijk al een polsbandje; en die is bruin van kleur. Het staat voor EAT SHIT MOTHERFUCKERS!

Draag je soms ook een bruin hemd?

Coolassprov MC
06-12-04, 15:52
Geplaatst door echnaton
Draag je soms ook een bruin hemd?

Ratio_neel
06-12-04, 16:04
Geplaatst door echnaton
Goed beschouwd zit er maar anderhalve dag tussen. Maar toch is er wel sprake van drie verschillende dagen. Goodnight, in de bijbel wordt niet gerommeld. Het zijn gewoon verschillende verslagen van dezelfde gebeurtenissen. Als jij getuige bent van een verkeersongeluk heb je ook iets anders gezien dan iemand anders. De bijbel beweegt zich op een hoger niveau dan de blote feiten.

(Een kleine opmerking (waarschijnlijk ben ik totaal uit de discussie, dat even terzijde ik wil hier toch even op reageren)
@ echnaton: Dat maakt ook het verschil tussen de Bijbel en de Koran. Waar de Koran een regelrechte Goddelijke openbaring is, is de Bijbel geworden van een Goddelijke openbaring tot een verzamelboek van verschillende verhalen, verslagen en gebeurtenissen te vergelijken met de Hadith (door menselijk toedoen, zoals je zelf aangeeft). Dus wordt er in de Bijbel wel degelijk gerommeld. De Koran heeft juist rechtgezet waar de Bijbel in de loop der tijd en in de loop der vertalingen is afgedwaald. De barmhartige God van de moslims die door de meeste Christenen zo veracht wordt (terwijl het 1 dezelfde God is) heeft uit barmhartigheid voor de mensheid d.m.v. de Koran de misverstanden veroorzaakt door 'de verschillende verslagen van dezelfde gebeurtenissen' rechtgezet.

Is er dan een hoger niveau dan de blote feiten? Of zweef je zoals je eerder op dit forum al hebt aangetoond altijd al om de feiten heen?

850
06-12-04, 16:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je het zo wilt bekijken, is genocide ook een cultuuruiting.

Voor de informatie; van mij hoeft die film niet verboden te worden.

Als Hirshi met 8 kogels doorboord in de straatgoot ligt, ga ik niet lopen met een oranje polsbandje. Ik draag namelijk al een polsbandje; en die is bruin. Het staat voor EAT SHIT MOTHERFUCKERS!


Genocide staat juist haaks op cultuur....


:wtf: Draag je ook een onderbroek met een bruin remspoor?

Coolassprov MC
06-12-04, 16:19
Geplaatst door 850
Alleen al vanwege de prachtige PORNOgrafie is Submission de moeite waard.

:kotsen:

Coolassprov MC
06-12-04, 16:25
Geplaatst door 850
:wtf: Draag je ook een onderbroek met een bruin remspoor?

Bij mij komt het stront in ieder geval uit de juiste opening, zal ik maar zeggen? Niet uit de bek zoals bij jou.

Omdat ik jou serieus heb genomen, moet ik 1 van je ontelbare vriendjes zijn? Denk je? Smaak onderscheidt me van jouw tijdelijke bedgenoten.

850
06-12-04, 16:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Bij mij komt het stront in ieder geval uit de juiste opening, zal ik maar zeggen? Niet uit de bek zoals bij jou.

Omdat ik jou serieus heb genomen, moet ik 1 van je ontelbare vriendjes zijn? Denk je? Smaak onderscheidt me van jouw tijdelijke bedgenoten.

Ik heb geen ontelbare vriendjes. Laat staan dat jij er 1 van zou zijn....
En wat betreft smaak: Je bent een godvrezend, star en gortdroog ventje alwaar geen smaak valt te bespeuren. Of het zou jouw voorliefde voor de kleur van stront moeten zijn dat ergens in de verste verte aan (wan)smaak doet denken maar ik vrees dat zelfs dat niet het geval is........

Davud
06-12-04, 16:44
weer eentje in de negeerlijst: 850

ze krijgen gewoon te veel aandacht: ik begrijp niet waarom je nog reageert op dit soort trash.

geen dank

graag gedaan

850
06-12-04, 16:49
Geplaatst door Davud
weer eentje in de negeerlijst: 850

ze krijgen gewoon te veel aandacht: ik begrijp niet waarom je nog reageert op dit soort trash.

geen dank

graag gedaan

:haha:

.....Nog zo'n exemplaar van een godvrezend, star en gortdroog manneke.
Tis feest vandaag
:wohaa:

Coolassprov MC
06-12-04, 17:36
Geplaatst door 850
Je bent een godvrezend, star en gortdroog ventje alwaar geen smaak valt te bespeuren.

Dankjewel voor je oprechtheid; leeg qua inhoud maar oprecht!


Geplaatst door 850
Of het zou jouw voorliefde voor de kleur van stront moeten zijn dat ergens in de verste verte aan (wan)smaak doet denken maar ik vrees dat zelfs dat niet het geval is...

Wat er bij jou ingaat, komt er ook uit; stront.

echnaton
06-12-04, 17:59
Geplaatst door Ratio_neel
(Een kleine opmerking (waarschijnlijk ben ik totaal uit de discussie, dat even terzijde ik wil hier toch even op reageren)
@ echnaton: Dat maakt ook het verschil tussen de Bijbel en de Koran. Waar de Koran een regelrechte Goddelijke openbaring is, is de Bijbel geworden van een Goddelijke openbaring tot een verzamelboek van verschillende verhalen, verslagen en gebeurtenissen te vergelijken met de Hadith (door menselijk toedoen, zoals je zelf aangeeft). Dus wordt er in de Bijbel wel degelijk gerommeld. De Koran heeft juist rechtgezet waar de Bijbel in de loop der tijd en in de loop der vertalingen is afgedwaald. De barmhartige God van de moslims die door de meeste Christenen zo veracht wordt (terwijl het 1 dezelfde God is) heeft uit barmhartigheid voor de mensheid d.m.v. de Koran de misverstanden veroorzaakt door 'de verschillende verslagen van dezelfde gebeurtenissen' rechtgezet.


Wat je geloof in de Koran betreft, dat gun ik je van harte maar met de koran is het niet anders gegaan dan met de bijbel. Natuurlijk is de koran ook een boek dat is opgetekend door mensen. Er zijn verschillende tradities en verschillende lezingen geweest. Bijvoorbeeld de beroemde Duivelsverzen, die er eerst wel in stonden en die later uit de koran zijn gesloopt en waar een aantal jaren geleden zo veel over te doen was. (Rushdie).
Ik moet je wel even corrigeren want die misvertalingen van de bijbel, dat valt reuze mee. De huidige bijbel komt goed overeen met de oudste teksten die zijn gevonden.


Is er dan een hoger niveau dan de blote feiten?

Er is een hoger niveau dan de feiten, zoals ze zich aan ons voordoen. De bijbel leert dat wij sterfelijke mensen zijn en wat wij kennen, kennen wij slechts ten dele. Niemand van ons heeft ooit God gezien. Bij hem berust de absolute kennis en de absolute waarheid. Wat wij hier op aarde zien is daar slechts een afschaduwing van.

Ik denk overigens dat ik ook in de koran een stukje van die goddelijke waarheid kan vinden. Ook de koran is een afschaduwing van het goddelijke. Toch is hij slechts mensenwerk en onvolmaakt, minder volmaakt dan de bijbel, naar mijn oordeel. Dus zo gauw ik hem ga verabsoluteren raak ik verder van de waarheid af.