PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische moslims kiezen nieuwe representatieve raad op 20 maart 2005



Marsipulami
02-12-04, 17:21
Belgische moslimgemeenschap kiest nieuwe Algemene Raad
Op 20 maart 2005

Geplaatst op 2/12 '04 om 14:21u
Door Theo Borgermans


BRUSSEL (RKnieuws.net) - Op 20 maart 2005 mag de Belgische moslimgemeenschap gaan stemmen voor de hernieuwing van de representatieve organen van de islamitische eredienst, met name de Algemene Raad voor
de Moslims in België (ARMB) en de Moslimexecutieve.


De hernieuwing van de representatieve mosliminstanties is
gebaseerd op een wet van 20 juli 2004. Die legt de commissie op om de representatieve organen van de islamitische eredienst te hernieuwen.

De verkiezingen beogen de vernieuwing van de Algemene vergadering van de Moslims van België, bestaande uit 68 leden. Deze zal aan minister van Justitie Laurette Onkelinx voorstellen doen met het oog op de erkenning van een nieuwe Moslimexecutieve, bestaande uit 17 leden. (tb)

Umarvlie
02-12-04, 17:26
Geplaatst door Marsipulami
De verkiezingen beogen de vernieuwing van de Algemene vergadering van de Moslims van België, bestaande uit 68 leden. Deze zal aan minister van Justitie Laurette Onkelinx voorstellen doen met het oog op de erkenning van een nieuwe Moslimexecutieve, bestaande uit 17 leden. (tb)

Dus, samenvattend de Belgische Moslims kiezen er 68 waarvan er uiteindelijk 17 overblijven na eh... interne selectie procedures te hebben gevolgd?

mark61
02-12-04, 17:31
Wordt dat weer Oekraïne aan de Ourthe? Kiev aan de Schelde? Ga je me deze keer wel kunnen vertellen hoeveel stemgerechtigden er zijn, wat de opkomstpercentages (voor mannen en voor vrouwen) waren, hoeveel kandidaten er waren etc.? Je m'en doute.

Ik hoor voor het eerst van drie raden: de ARMB, de AVMB en de Moslimexecutieve. Getrapte verkiezing? Wordt het onderhand niet wat te ingewikkeld te Belgique?






'Sire, er zijn geen Belgen.' 'Dagget wel', zei prins Flip. :hihi: Hij heeft gelijk hoor.

Umarvlie
02-12-04, 17:35
Geplaatst door mark61
Wordt dat weer Oekraïne aan de Ourthe? Kiev aan de Schelde? Ga je me deze keer wel kunnen vertellen hoeveel stemgerechtigden er zijn, wat de opkomstpercentages (voor mannen en voor vrouwen) waren, hoeveel kandidaten er waren etc.? Je m'en doute.

Ik hoor voor het eerst van drie raden: de ARMB, de AVMB en de Moslimexecutieve. Getrapte verkiezing? Wordt het onderhand niet wat te ingewikkeld te Belgique?

Ik vind het goed bedacht ... door deze actie zijn de Belgische Moslims zo zeer met zichzelf bezig dat ze geen tijd overhouden om extern te radicaliseren ... zouden wij ook moeten doen dan ... in ieder geval met dat CMO .. mist toch niemand wat aan!

mark61
02-12-04, 17:45
Geplaatst door Umarvlie
Ik vind het goed bedacht ... door deze actie zijn de Belgische Moslims zo zeer met zichzelf bezig dat ze geen tijd overhouden om extern te radicaliseren ... zouden wij ook moeten doen dan ... in ieder geval met dat CMO .. mist toch niemand wat aan!

Vroeger noemden ze dat hier repressieve tolerantie. Stuur ze met een zak geld het democratisch-organisatorische smulbos in en je hebt geen kind meer aan ze.

Verkiezingen voor een vertegenwoordigend orgaan is 1 ding, maar zó georganiseerd als in elke willekeurige dictatuur, neuh, das niet mijn ding.

Overigens ben ik ook nog s tegen verzuiling. Waarom moeten gelovigen bijelkaar gezet zodat hun zelfbenoemde bazen namens hen met elkaar in rokerige achterkamertjes deals kunnen maken?