PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan de heer F. William (NMO) tot ontslag worden gedwongen?



rafiq
02-12-04, 17:54
Weet iemand wie die heer F. William is en wie zijn achterban is?

De NMO is een " collectief belang". Een t.v. zender voor moslims. Mij lijkt het onverenigbaar een moslimzender met een directeur met andere waarden . Die ook nog eens om advies word gevraagd door de politiek!

Deze comedy duurt veel te lang. Ipv Ajaan voor de rechter te dagen zouden ze eens hun energie en geld moeten inzetten om meer duidelijkheid te krijgen wie de NMO is, en wat zij tot doel hebben.

Laten we niet hopen dat de NMO tot doel heeft om de moslimgemeenschap te emanciperen.

Mijn nederige mening is dat het niet legitiem is dat de heer F. William directeur is van de NMO.

Krijgt de NMO kans om een normale ontwikkeling te doorlopen? Een zender voor moslims door moslims?

Schijnbaar telt de democratie niet voor het omroepbestel, en kunnen zo maar mensen worden benoemd.

Ik zou graag een poll zien op Maroc.nl hoe men over dit soort dingen denkt. Ik vind het een aanfluiting dat de moslimgemeenschap dit over zijn kant laat gaan.

rafiq
02-12-04, 18:04
Salaam aleikum mr El Khattabi,

De media wereld is een politieke wereld waarbij de "Hilversum" en "Den Haag' in een soort van haat liefde verhouding samengesmolten zijn.
(we hebben het bijv. niet over Wolters Kluwers of Reed Elsevier neem ik aan)

Hoe dat gaat in een relatie waar partners voor hun bestaan volkomen afhankelijk van elkaar zijn en ze elkaar ook wel kunnen vermoorden valt in diverse romans te lezen!

We zullen nog wel een tijdje opgescheept zitten met dat geprust. Je ziet het nu weer aan de discussie over de voeltbalrechten.

Daarom is de TV in nederland in een innnige omstrengeling geraakt van de politiek en krijgt een NORMALE ontwikkeling geen kans.

Echter dat een belangrijk medium als T.V. niet in handen is van moslims, en ook nog eens een directeur heeft met een persoonlijke agenda die niet representatief is( immers hij sluit mensen uit) is op zijn zachts gezegd vreemd.

Dat wil ik wel laten uitzoeken.

Zwarte Schaap
02-12-04, 18:19
Geplaatst door deleted user
Zullen we dit serieus uitzoeken? Om vervolgens serieus tot actie over te gaan?

Je moet eerst het statuut en andere gegevens vinden van het NMO. Of het een stichting of vereniging ..etc is.



Ex-redacteuren dagen moslimomroep voor rechter

21 juni 2004


Vier ex-redacteuren van de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) dagen hun voormalige werkgever voor de rechter. Zij menen ten onrechte geschorst te zijn na kritiek op het journalistieke beleid van de omroep. De journalistenvakbond NVJ liet vrijdag weten de vier te steunen.

De vier weigerden in december vorig jaar mee te werken aan een gepland programma waarin de NMO zich wilde verweren tegen kritiek uit de islamitische gemeenschap.

Volgens NMO-directeur F. William namen de redacteuren afstand van de ,,visie, missie en doelstelling'' van de omroep, waardoor zij niet meer bij de NMO te handhaven waren. Hij heeft uiteindelijk een redacteur ontslagen en van de andere drie het tijdelijke contract niet verlengd.

De NVJ hekelt het ontbreken van een programmastatuut bij de NMO, dat de journalistieke onafhankelijkheid van programmamakers moet waarborgen. Volgens William is een programmastatuut bijna gereed als onderdeel van een reorganisatie die hij bij de NMO heeft doorgevoerd.

Ook met zo'n statuut was de schorsing van de redacteuren onvermijdelijk geweest, meent hij. ,,Dat zal nooit kunnen voorzien in het recht om afstand te nemen van de visie, missie en doelstellingen van het bedrijf'', zei hij.

De NVJ vindt ook dat het onevenredig grote aantal tijdelijke contracten bij de NMO een onafhankelijke opstelling van de redacteuren kan ondermijnen. William zegt door de bezuinigingen die de politiek de omroepen heeft opgelegd, mensen niet snel in vaste dienst te kunnen nemen.

Negen van de 21 werknemers werken minder dan drie maanden bij de omroep, waardoor volgens William van een vaste aanstelling nog lang geen sprake kan zijn. Hij houdt zich naar eigen zeggen stipt aan de wettelijke bepaling dat werknemers met tijdelijke contracten na maximaal drie jaar een vaste aanstelling moeten krijgen.

William bestrijdt dan ook de conclusie van de NVJ dat de NMO ,,met ruime voorsprong de slechtste werkgever in Hilversum'' is. Hij noemt zichzelf een ,,oprechte directeur'' die goed voor zijn personeel zorgt.

ANP

Bron: http://www.pwnet.nl/nieuws.jsp?news=65232

ZbaqZbaq
02-12-04, 18:21
Als ik me zo druk zou maken om een islamitische omroep dan had ik me aangesloten bij een beweging die eind 2005 de vereiste handtekeningen wil gaan verzamelen om een omroep vereniging op te zetten met een A status.

Kost natuurlijk wel energie en doorzettingsvermogen en een heel goed promotie plan... maar ja.. anders moet je niet zeuren vind ik.

Zwarte Schaap
02-12-04, 18:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als ik me zo druk zou maken om een islamitische omroep dan had ik me aangesloten bij een beweging die eind 2005 de vereiste handtekeningen wil gaan verzamelen om een omroep vereniging op te zetten met een A status.

Kost natuurlijk wel energie en doorzettingsvermogen en een heel goed promotie plan... maar ja.. anders moet je niet zeuren vind ik.

Mischien wel beste oplossing, of probeer een Nederlandstalige afdeling van Al-Jazeera.

rafiq
02-12-04, 18:34
Beste Zbag,

Het is niet zomaar een Islamitische omroep. Het is de enigste omroep die een zgn. moslimprogramma heeft. Er is geen alternatief.

Het is te gek dat moslims nog niet eens fatsoenlijk een omroep kunnen runnen en dat daar caberet word gemaakt over "onze"ruggen.

Zelfs dat de heer William voor moslim speelt doet hij al slecht, hebben ze ook een castingbureau voor zgn moslimdirecteuren?

En waar kan ik me aanmelden?

ZbaqZbaq
02-12-04, 18:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien wel beste oplossing, of probeer een Nederlandstalige afdeling van Al-Jazeera.

dan ga je commercieel wat niet haalbaar is.

ik geloof dat een beam op hotbird van 1:00 tot 5:00 al meer dan 1000 Euro per uur kost. en dan heb je verder nog helemaal niets. geen personeel geen apparatuur geen locatie.

wij betalen belasting dus ook wij hebben recht op zendtijd op de publieke zenders.

50.000 tientjes leden (gulden) .... pas af te schrijven als je de zendmachtiging daadwerkelijk hebt gekregen. Dat wordt een "hell of a job"... met een "hell of a promotie team".

Aspirant-omroep heeft minimaal 50.000 leden, en probeert de C-status te bereiken dat moet binnen een bepaalde termijn gehaald worden anders dan raak je je status weer kwijt.

C-status omroep met 100.000-150.000 leden
B-status omroep met 150.000-300.000 leden
A-status omroep met meer dan 300.000 leden

prikkerd
02-12-04, 18:53
zou de EO ook een niet-christen als direkteur hebben?



schoot me ff te binnen??? :maf3:

rafiq
02-12-04, 19:36
De EO kan voor mij part sinterklaas als directeur hebben als hij maar goed functioneert en niet bij publieke optredens de EO, zijn luisteraars of vermeende doelgroep belachelijk maakt of juist protestanten voortrekt en katholieken beschimpt. Zodat de EO ongeloofwaardig overkomt of schade berokkend.

Bij moslims is dat juist anders. Daar heb je een directeur die carte blanche heeft en met niemand rekening dient te houden. Waarschijnlijk heeft hij dat ook geeist toen hij aan boord kwam van hetzinkende schip genaamd NMO.

Orakel
02-12-04, 20:20
Geplaatst door rafiq
[B]Weet iemand wie die heer F. William is en wie zijn achterban is?

Mij lijkt het onverenigbaar een moslimzender met een directeur met andere waarden .

Mwoahh, een boel Islamitische scholen hebben andersgezindte directeuren en dat werkt ook prima.

Orakel
02-12-04, 20:20
Geplaatst door prikkerd
zou de EO ook een niet-christen als direkteur hebben?



schoot me ff te binnen??? :maf3:

Dries Knevelt toch?

rafiq
02-12-04, 21:07
Het is geen schande dat non-moslims een school leiden. Er zijn ook moslim directeuren op Christelijke scholen( al is het er maar 1).

Het probleem is dat de heer William zich duidelijk profileert als zijnde moslim, directeur is van een moslimomroep en het voortouw neemt in enkele discussies, op uitnodiging voor de commisie Blok verschijnt en rustig politiek bedrijft door velen gerenomeerde moslims en imams uitte sluiten en geen stem geeft.

In dat opzichte heeft hij het alleen recht, hij zit in zo'n positie die moeilijk te bevechten is omdat deze heer volstrekt een anoniem is en zijn broodheren ook.

Toen Adbulwahid van Bommel aan het roer stond wist iedereen wie hij was, een lieve zachtaardige knuffelbeer.

En van Bommel heeft eervol zijn ontslag verkregen als ik het goed herinner door dubieuze machtspelletjes.

Heerlijk.

mark61
02-12-04, 22:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als ik me zo druk zou maken om een islamitische omroep dan had ik me aangesloten bij een beweging die eind 2005 de vereiste handtekeningen wil gaan verzamelen om een omroep vereniging op te zetten met een A status.

Kost natuurlijk wel energie en doorzettingsvermogen en een heel goed promotie plan... maar ja.. anders moet je niet zeuren vind ik.

Precies.

Heb je het gelezen Rafiq?

taouanza
02-12-04, 23:23
Geplaatst door deleted user
Zullen we dit serieus uitzoeken? Om vervolgens serieus tot actie over te gaan?

Net zoals we serieuze akties hebben ondernomen tegen het CMO?:moe:

GroteWolf
03-12-04, 10:17
Echter dat een belangrijk medium als T.V. niet in handen is van moslims


Schandalig inderdaad.

rafiq
03-12-04, 10:41
Het CMO word wel gedragen door de oemma, echter vele imams weten niet wie het CMO is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op papier zijn de grootste soennitische organisaties aangesloten bij deze contact groep, een zgn. Koerswijzinging voor de oude garde.

Het CMO is uitgevonden door de top van vele moslimstichtingen, organisaties maar draagvlak creeren is er bij moslims niet bij.

Vele imams kwamen pas op de hoogte van het CMO toen ze het op het 8 uur journaal per abuis tegen kwamen.

ZbaqZbaq
03-12-04, 10:51
Geplaatst door rafiq
Het CMO word wel gedragen door de oemma, echter vele imams weten niet wie het CMO is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op papier zijn de grootste soennitische organisaties aangesloten bij deze contact groep, een zgn. Koerswijzinging voor de oude garde.

Het CMO is uitgevonden door de top van vele moslimstichtingen, organisaties maar draagvlak creeren is er bij moslims niet bij.

Vele imams kwamen pas op de hoogte van het CMO toen ze het op het 8 uur journaal per abuis tegen kwamen.

CMO wordt niet gedragen door de imam's.... de imam's worden niet gedragen door de moslims.

Van een CMO kan pas sprake zijn als de organisaties deel plaatsnemen in dit overleg orgaan democratisch gekozen zijn door de moslims.

rafiq
03-12-04, 11:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als ik me zo druk zou maken om een islamitische omroep dan had ik me aangesloten bij een beweging die eind 2005 de vereiste handtekeningen wil gaan verzamelen om een omroep vereniging op te zetten met een A status.

Wie is die organisatie die handtekeningen wil ophalen eind 2005?

Riekt het hier na de AEL? Enfin, ik hou me van harte aanbevolen om een paar handtekeningen bij het bejaardenhuis te collecteren.

Julien
12-12-04, 02:39
gedwongen???

bah!

taouanza
19-12-04, 10:52
Geplaatst door deleted user
De Nederlandse Moslim Omroep

Minister Verdonk zou graag zien dat er een liberale islambeweging komt in Nederland.

Maar die liberale islam is er al: de Nederlandse Moslim Omroep. De NMO laat een heel ander geluid horen dan de radicale Arabische satellietzenders. Hirsi Ali gaat in de uitzendingen gewoon in debat met islamitische jongeren en ook Theo van Gogh was er welkom.

Maar dat geluid wordt nu bedreigd door Conservatieve Moslims. Het Contactorgaan Moslims en Overheid vindt de NMO niet representatief en heeft een zendmachtiging aangevraagd. Aan-staande woensdag moet het Commissariaat voor de Media kiezen tussen beiden. En er staat meer op het spel dan enkele uren zendtijd.

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=32138212&cftoken=66502588&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3117


Het CMO moet niet zo zeuren zij zijn er ook niet voor de moslims.
Ik zag gister die clowns bij Nova. hun redenering was:
NMO is niet erkend door de minister, wij zijn erkend door de minister.

Zij konden ook niet zeggen wij zijn erkend door de moslimgemeenschap.
Pot verwijt de ketel.

Trouwens ik heb er helemaal geen problemen mee als moslimbashers worden uitgenodigd.Integendeel.
Maar dan moeten ze sterke intervieuwers hebben die het debat niet schuwen. Wat de NMO doet is die geeft die sukkels gewoon een podium zonder een strobreed in de weg te leggen.
Basisschoolkinderen kunnen Ayaan beter aan die de NMO.
Mens sprak zich keer op keer tegen en niemand ging er op in of kreeg de kans niet.
Die muts die Theo intervieuwde was helemaal zielig.

mark61
19-12-04, 12:20
:confused: Conservatieve Moslim Omroep? The plot thickens...

Dutchguy
19-12-04, 15:46
Woensdag meer duidelijkheid.