PDA

Bekijk Volledige Versie : zelfkritiek onder autochtonen



chliha
02-12-04, 21:26
Ik weet dat hier behalve Marokkanen ook veel autochtonen komen en mijn vraag is; na alle heisa rond moslims en zelfkritiek.

Moslims zijn wel degelijk in staat tot zelfkritiek en doen dat ook, misschien te weinig naar buiten toe, maar is niet zo raar.
Maar nu even naar de andere kant.
Als we naar de samenleving kijken en naar onze problemen, waarin kunnen de autochtonen een rol spelen?

Zelfkritiek en geen slachtofferrollen....

Blaataap
02-12-04, 21:48
Is jou de radeloosheid al opgevallen?

Autochtonen weten het ook niet meer. Zelfs na 30 jaar van linkse zelfontkenning zitten we nog in de shit.

chliha
03-12-04, 12:50
Geplaatst door Blaataap
Is jou de radeloosheid al opgevallen?

Autochtonen weten het ook niet meer. Zelfs na 30 jaar van linkse zelfontkenning zitten we nog in de shit.


Valt me tegen autochtonen van ons forum!!!! Niet een reactie... en dan maar zeuren dat moslims geen zelfkritiek toepassen....

Eigenlijk valt t me helemaal niet tegen, had t al wel verwacht. Maar niet zo .....


Poefffff :fplet:

Blaataap
03-12-04, 12:51
Geplaatst door chliha
Valt me tegen autochtonen van ons forum!!!! Niet een reactie... en dan maar zeuren dat moslims geen zelfkritiek toepassen....

Eigenlijk valt t me helemaal niet tegen, had t al wel verwacht. Maar niet zo .....


Poefffff :fplet:

Een superieur volk heeft niet zo veel te bekritiseren. :ego:

David
03-12-04, 12:52
Geplaatst door chliha
Valt me tegen autochtonen van ons forum!!!! Niet een reactie... en dan maar zeuren dat moslims geen zelfkritiek toepassen....

Eigenlijk valt t me helemaal niet tegen, had t al wel verwacht. Maar niet zo .....


Poefffff :fplet:


Sorry, pop, ik zag je forumpje maar net. Wil je zelfkritiek van me? Okay, hier komt hij dan:


Ik ben een suffe ongenuanceerde, raaskallende, niets-te-melden-hebbende, bevooroordeelde, hypocriete eikel!!!!!!!!!!!!!!!! :huil:

Umarvlie
03-12-04, 12:52
Geplaatst door chliha
Valt me tegen autochtonen van ons forum!!!! Niet een reactie... en dan maar zeuren dat moslims geen zelfkritiek toepassen....

Eigenlijk valt t me helemaal niet tegen, had t al wel verwacht. Maar niet zo .....


Poefffff :fplet:

eh.. zie dit nu pas voor het eerst ... enne wij hebben de geen zelf-kritiek fase al gehad hoor ... jaren gelden en zijn nu in een volgende fase bezig ... komen de allochtonen ook vast wel eens terecht... dus ik wil het niet verpesten voor hun door ene tipj evan de sluier (oei...) op te lichten :jeweetog:

Blaataap
03-12-04, 12:54
Geplaatst door Umarvlie
eh.. zie dit nu pas voor het eerst ... enne wij hebben de geen zelf-kritiek fase al gehad hoor ... jaren gelden en zijn nu in een volgende fase bezig ... komen de allochtonen ook vast wel eens terecht... dus ik wil het niet verpesten voor hun door ene tipj evan de sluier (oei...) op te lichten :jeweetog:

Ben jij een autochtoon dan? :confused:





:D

Mill
03-12-04, 12:56
Ik ben maar half autochtoon. Ik heb noch op m'n allochtone, noch op m'n autochtone helft kritiek. Welke harder rulet weet ik ook niet.

Umarvlie
03-12-04, 12:59
Geplaatst door Blaataap
Ben jij een autochtoon dan? :confused:
:D

Jazekere, geboren en getogen ... genealogisch onderzoek heeft uitgewezen dat dit in ieder geval vanaf de 16e eeuw al zo was ...

verder donkerblond haar en blauwe ogen dus ook Arische aanspraken heb ik recht op!!!

Hoezo vraag je dat?

Umarvlie
03-12-04, 13:00
Geplaatst door Mill
Ik ben maar half autochtoon. Ik heb noch op m'n allochtone, noch op m'n autochtone helft kritiek. Welke harder rulet weet ik ook niet.

humpf .. hopen maar dat je allochtonen helft niet radicaliseerd en besluit dat de autochtone helft geen recht op leven meer heeft he ... :melig2:

Mill
03-12-04, 13:02
Geplaatst door Umarvlie
humpf .. hopen maar dat je allochtonen helft niet radicaliseerd en besluit dat de autochtone helft geen recht op leven meer heeft he ... :melig2:

Dat zal wel loslopen. M'n allochtone helft is niet islamitisch, maar wel bruin.

Blaataap
03-12-04, 13:02
Geplaatst door Umarvlie
Hoezo vraag je dat?

Nou, er had zich al een vooroordeel jegens jouw in mijn hoofd genesteld. Namelijk dat jij een allochtoon zou zijn. Tenminste, zo kom je op mij over. :)

Umarvlie
03-12-04, 13:05
Geplaatst door Blaataap
Nou, er had zich al een vooroordeel jegens jouw in mijn hoofd genesteld. Namelijk dat jij een allochtoon zou zijn. Tenminste, zo kom je op mij over. :)

He?? vreemd ... :melig:

ben wel een bekeerd autochtoon ... (uitdetoon als je die soort apart wil klassifiseren?? )

Umarvlie
03-12-04, 13:06
Geplaatst door Mill
M'n allochtone helft is niet islamitisch

Da's wel een eye-opener hoor ... de meeste autochtonen hebben dit ook niet door dat daar verschil tussen kan zijn ...

taouanza
03-12-04, 13:10
Geplaatst door David
Sorry, pop, ik zag je forumpje maar net. Wil je zelfkritiek van me? Okay, hier komt hij dan:


Ik ben een suffe ongenuanceerde, raaskallende, niets-te-melden-hebbende, bevooroordeelde, hypocriete eikel!!!!!!!!!!!!!!!! :huil:

Dat ben je niet!
En dat bedoel Chliha ook niet.

Blaataap
03-12-04, 13:11
Geplaatst door Umarvlie
ben wel een bekeerd autochtoon ...

Aha, dat verklaard een hoop. Bekeerlingen zijn vaak het ergst. :)

Umarvlie
03-12-04, 13:13
Geplaatst door Blaataap
Aha, dat verklaard een hoop. Bekeerlingen zijn vaak het ergst. :)

Erger .. het ergst is er maar een en wij zijn met velen ...


DUS PAS OP MET WAT JE ZEGT! :terrorist

Wide-O
03-12-04, 13:34
Goh, zelfkritiek... als individu, cultuur, groep ?

Nou, poging dan maar.

We schijnen het woord "sorry" afgeschaft te hebben.
Een groot deel onder ons laat de onderhuidse xenofobie, die altijd al bestond, nu lekker naar buiten komen.
Alles is spektakel, media, hype. Cultuur, dat is SMS'n naar Big Brother.
We kopen ons zot en vervelen ons rot.
Veel mensen "smullen" eigenlijk wel van dat TvG gedoe. 't Lijkt wel ontspanning. Onze Theo, onze Pim. Yuk.
Politiek betekenen we helemaal nix meer in de wereld. Tsja, misschien maar goed ook.
We vergaderen ons te pletter, maar werken eigenlijk niet meer.
Vrijheid van meningsuiting dient om te verhullen dat we de vrijheid van denken verwaarlozen.
Verder bepalen de media de agenda. Instant nieuws, instant meningen. Wat er 10, 50 of 500 jaar geleden gebeurd is interesseert ons geen hol meer. Gisteren maakten we ons druk om doodgeknuppelde zeehondjes, dan zijn het weer de asielzoekers, de Islam, de bezuinigingen, Dutroux, Witte Mars, Waardig Ouder Worden, aktieve welvaartstaat, allemaal topicjes waar we even over blaten en vervolgens weer vergeten.

We snappen niet dat we moeten samenleven met inwijkelingen, en dat die niet meer weggaan, integendeel.
We snappen niet dat integratie van twee kanten komt. Dat dat meer is dan doodknuffelen.

We snappen het verschil niet tussen extremistische moslims, fundamentalistische moslims, moslims, arabieren, marokkanen, allemaal één pot nat, rare mensen met hoofddoekjes en zo. Als we op vakantie gaan verwachten we dat iedereen Nederlands spreekt, toonbeeld van respect en integratie.

Zoiets ?

Enfin, generaliseringen natuurlijk, en niet gebalanceerd met de "goede" dingen, maar daar vroeg je niet naar geloof ik.

Verder krijgen we in België nu ook de verkiezing van "De Grootste Belg". Ik hoop dat het iemand wordt die met rede, kalmte en waardigheid een losgeslagen menigte heeft behoedt voor radicalisering en vernielingen.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan Nabela Benaïssa. Ik zeg maar wat.

Umarvlie
03-12-04, 13:36
Geplaatst door Wide-O
Verder krijgen we in België nu ook de verkiezing van "De Grootste Belg". Ik hoop dat het iemand wordt die met rede, kalmte en waardigheid een losgeslagen menigte heeft behoedt voor radicalisering en vernielingen.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan Nabela Benaïssa. Ik zeg maar wat.

Dacht meer aan Prins Flip! Heerlijk een lid koninklijk huis dat zich niet aan de "fatsoens" regels houd ... wij zijn de onze net kwijt geraakt.

mark61
03-12-04, 13:38
Geplaatst door Mill
Dat zal wel loslopen. M'n allochtone helft is niet islamitisch, maar wel bruin.

Ja ja. Zo zijn de gebroeders J & J ook begonnen.

Wide-O
03-12-04, 13:39
Ja en neej. Hij protesteerde alleen maar tegen het feit dat het Vlaams Belang de splitsing van België wil. Maar dat willen bijna alle andere Vlaamse partijen ook, in meer of mindere mate.

Had liever gehoord dat ie kotste van hun andere meningen en gedragingen, maggoed.

mark61
03-12-04, 13:41
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik ben een Marokkanenhatende, vrouwonvriendelijke moslimbasher. When in doubt, consult taouanza.

Ach, we hebben allemaal wel onze zwakheden.

Bart.NL
03-12-04, 13:41
Ik kan wel wat bedenken: Nederland is decadent, verwend, losgeslagen, richtingloos en daarmee een mogelijke prooi voor populisten. Democratie wordt emocratie. De waan van de dag dreigt te gaan regeren.

Umarvlie
03-12-04, 13:48
Geplaatst door Bart.NL
De waan van de dag dreigt te gaan regeren.

Harry Potter deel 6 :tover: De Waan van de Dag

~Panthera~
03-12-04, 13:53
Geplaatst door Wide-O
Goh, zelfkritiek... als individu, cultuur, groep ?

Nou, poging dan maar.

We schijnen het woord "sorry" afgeschaft te hebben.
Een groot deel onder ons laat de onderhuidse xenofobie, die altijd al bestond, nu lekker naar buiten komen.
Alles is spektakel, media, hype. Cultuur, dat is SMS'n naar Big Brother.
We kopen ons zot en vervelen ons rot.
Veel mensen "smullen" eigenlijk wel van dat TvG gedoe. 't Lijkt wel ontspanning. Onze Theo, onze Pim. Yuk.
Politiek betekenen we helemaal nix meer in de wereld. Tsja, misschien maar goed ook.
We vergaderen ons te pletter, maar werken eigenlijk niet meer.
Vrijheid van meningsuiting dient om te verhullen dat we de vrijheid van denken verwaarlozen.
Verder bepalen de media de agenda. Instant nieuws, instant meningen. Wat er 10, 50 of 500 jaar geleden gebeurd is interesseert ons geen hol meer. Gisteren maakten we ons druk om doodgeknuppelde zeehondjes, dan zijn het weer de asielzoekers, de Islam, de bezuinigingen, Dutroux, Witte Mars, Waardig Ouder Worden, aktieve welvaartstaat, allemaal topicjes waar we even over blaten en vervolgens weer vergeten.

We snappen niet dat we moeten samenleven met inwijkelingen, en dat die niet meer weggaan, integendeel.
We snappen niet dat integratie van twee kanten komt. Dat dat meer is dan doodknuffelen.

We snappen het verschil niet tussen extremistische moslims, fundamentalistische moslims, moslims, arabieren, marokkanen, allemaal één pot nat, rare mensen met hoofddoekjes en zo. Als we op vakantie gaan verwachten we dat iedereen Nederlands spreekt, toonbeeld van respect en integratie.

Zoiets ?

Enfin, generaliseringen natuurlijk, en niet gebalanceerd met de "goede" dingen, maar daar vroeg je niet naar geloof ik.

Verder krijgen we in België nu ook de verkiezing van "De Grootste Belg". Ik hoop dat het iemand wordt die met rede, kalmte en waardigheid een losgeslagen menigte heeft behoedt voor radicalisering en vernielingen.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan Nabela Benaïssa. Ik zeg maar wat.
-------------

Mooi gezegd.

SIG
03-12-04, 14:51
Geplaatst door chliha
Ik weet dat hier behalve Marokkanen ook veel autochtonen komen en mijn vraag is; na alle heisa rond moslims en zelfkritiek.

Moslims zijn wel degelijk in staat tot zelfkritiek en doen dat ook, misschien te weinig naar buiten toe, maar is niet zo raar.
Maar nu even naar de andere kant.
Als we naar de samenleving kijken en naar onze problemen, waarin kunnen de autochtonen een rol spelen?

Zelfkritiek en geen slachtofferrollen....

Eindelijk eens afstappen van dat belachelijke idee van tolerantie. Wij Nederlanders zijn alleen maar tolerant als het ons uitkomt, dat wil zeggen: wanneer wij geen "last" hebben van de vreemdelingen en wanneer ze een beetje op ons lijken. Gewoon toegeven dat wij Nederlanders net als ieder mens zo xenofoob zijn als wat. Ieder mens is bang voor de vreemdeling, het vreemde, net als wij.

Hoe uit zich dat? In vooroordelen, rare verhalen en ander wederzijds onbegrip. Ik kan me nog herinneren dat de eerste Turkse familie bij ons in de buurt kwam wonen. Het was het gesprek van de dag. Een van de buren was daadwerkelijk bang dat die mensen schapen gingen slachten in de achtertuin. Niemand die daadwerkelijk wat wist van die mensen. Het heeft jaren geduurd voordat ze geaccepteerd werden en normale contacten konden opbouwen met de rest van de buurt. Dat lag niet aan die mensen, want zij zijn heel aardig en erg gastvrij, altijd in voor een praatje. Hoezo tolerantie?

Nog zoiets: het heeft meer dan twintig jaar geduurd voordat ik normaal contact had met allochtone mensen. Daar ging ik vroeger niet mee om. Veel te ingewikkeld allemaal. Andere religie en zo, rare gebruiken, ze verstaan me toch niet... dat soort redenen dus. Ik begreep ze niet en deed ook niet mijn best om die anderen te begrijpen en daar zit hem nou juist het probleem van mij en van Nederlanders in het algemeen.

Mill
03-12-04, 15:14
Geplaatst door SIG
Nog zoiets: het heeft meer dan twintig jaar geduurd voordat ik normaal contact had met allochtone mensen. Daar ging ik vroeger niet mee om. Veel te ingewikkeld allemaal. Andere religie en zo, rare gebruiken, ze verstaan me toch niet... dat soort redenen dus. Ik begreep ze niet en deed ook niet mijn best om die anderen te begrijpen en daar zit hem nou juist het probleem van mij en van Nederlanders in het algemeen.

Ik heb wel goede Turkse vrienden, maar die doen net als ik alles wat Allah verboden heeft, behalve dat ze geen varkensvlees eten. Met echte vrome islamieten ga ik niet om, en heb ik ook eigenlijk geen trek in. Is dat nou eigenlijk ook een soort van intolerant?

chliha
03-12-04, 21:43
Geplaatst door Mill
Ik heb wel goede Turkse vrienden, maar die doen net als ik alles wat Allah verboden heeft, behalve dat ze geen varkensvlees eten. Met echte vrome islamieten ga ik niet om, en heb ik ook eigenlijk geen trek in. Is dat nou eigenlijk ook een soort van intolerant?


Ja best wel. Als je bij voorbaat al deze groep uitsluit. Waarom doe je dat? denk je dat je geen lol met ze kan beleven als ze niet drinken en spuiten?

:tik:

chliha
03-12-04, 21:45
Geplaatst door Wide-O
Goh, zelfkritiek... als individu, cultuur, groep ?

Nou, poging dan maar.

We schijnen het woord "sorry" afgeschaft te hebben.
Een groot deel onder ons laat de onderhuidse xenofobie, die altijd al bestond, nu lekker naar buiten komen.
Alles is spektakel, media, hype. Cultuur, dat is SMS'n naar Big Brother.
We kopen ons zot en vervelen ons rot.
Veel mensen "smullen" eigenlijk wel van dat TvG gedoe. 't Lijkt wel ontspanning. Onze Theo, onze Pim. Yuk.
Politiek betekenen we helemaal nix meer in de wereld. Tsja, misschien maar goed ook.
We vergaderen ons te pletter, maar werken eigenlijk niet meer.
Vrijheid van meningsuiting dient om te verhullen dat we de vrijheid van denken verwaarlozen.
Verder bepalen de media de agenda. Instant nieuws, instant meningen. Wat er 10, 50 of 500 jaar geleden gebeurd is interesseert ons geen hol meer. Gisteren maakten we ons druk om doodgeknuppelde zeehondjes, dan zijn het weer de asielzoekers, de Islam, de bezuinigingen, Dutroux, Witte Mars, Waardig Ouder Worden, aktieve welvaartstaat, allemaal topicjes waar we even over blaten en vervolgens weer vergeten.

We snappen niet dat we moeten samenleven met inwijkelingen, en dat die niet meer weggaan, integendeel.
We snappen niet dat integratie van twee kanten komt. Dat dat meer is dan doodknuffelen.

We snappen het verschil niet tussen extremistische moslims, fundamentalistische moslims, moslims, arabieren, marokkanen, allemaal één pot nat, rare mensen met hoofddoekjes en zo. Als we op vakantie gaan verwachten we dat iedereen Nederlands spreekt, toonbeeld van respect en integratie.

Zoiets ?

Enfin, generaliseringen natuurlijk, en niet gebalanceerd met de "goede" dingen, maar daar vroeg je niet naar geloof ik.

Verder krijgen we in België nu ook de verkiezing van "De Grootste Belg". Ik hoop dat het iemand wordt die met rede, kalmte en waardigheid een losgeslagen menigte heeft behoedt voor radicalisering en vernielingen.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan Nabela Benaïssa. Ik zeg maar wat.



JIj bent een van de weinigen die een poging waagt. je komt een heel eind. bedankt voor de inzet! Ik zal de volgende keer naar de goede dingen vragen. Theorie van Pavlov, je moet ook belonen!!!