PDA

Bekijk Volledige Versie : Spanjaarden wonen gemiddeld 33,5 jaar bij ouders, 40 % tussen 25-34 woont bij ouders



Zwarte Schaap
03-12-04, 11:40
Spanjaard woont 33,5 jaar bij ouders

MADRID - Van de Spanjaarden tussen de 25 en 34 jaar woont 38 procent nog bij zijn ouders. Dat heeft het Spaanse bureau voor de statistiek donderdag bekendgemaakt.

Tien jaar geleden woonde 28,7 procent van de Spanjaarden in dezelfde leeftijdscategorie thuis. De stijging wordt toegeschreven aan de hoge werkloosheid, de onzekerheid op de arbeidsmarkt en de uit de hand gelopen huizenprijzen. Dat Spanjaarden zo lang bij hun ouders blijven wonen heeft waarschijnlijk ook invloed op het geboortecijfer, dat toch al erg laag is in Spanje. Spaanse vrouwen krijgen momenteel gemiddeld op hun 29ste hun eerste kind, twee jaar later dan tien jaar geleden.

Italië is het enige andere Europese land waar kinderen ongeveer net zo lang thuis blijven wonen als in Spanje. Van de Spanjaarden tussen de 18 en 25 jaar woont zelfs 93 procent nog thuis. Gemiddeld gaan de Spanjaarden het huis uit als ze 33,5 zijn.

De huizenprijzen in Spanje zijn sinds het eind van de jaren '90 ruim verdubbeld. Een armetierig tweekamerappartement in het centrum van de hoofdstad Madrid kost al gauw 400.000 euro. Het gemiddelde jaarsalaris in het land bedraagt 25.000 euro.


Bron: De Telegraaf 03/12/04

Bofko
03-12-04, 11:47
Slappe hap die Spanjaarden.
Ik ben op mijn 19e het huis uit gegaan en heb de eerste 1,5 jaar op een half zolderkamertje bij een geflipte hospita gewoond.

~Panthera~
03-12-04, 11:53
Geplaatst door Bofko
Slappe hap die Spanjaarden.
Ik ben op mijn 19e het huis uit gegaan en heb de eerste 1,5 jaar op een half zolderkamertje bij een geflipte hospita gewoond.
-----------------

Vind ik ook, allemaal mama's kindjes.
K was op mijn 17e al vertrokken. :D

Bofko
03-12-04, 11:55
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Vind ik ook, allemaal mama's kindjes.
K was op mijn 17e al vertrokken. :D

Precies, wij idealisten gingen de wereld ontdekken. Thuis knelde alles en er moest ontplooit worden.
Maar ook in Nederland tegenwoordig vinden ze het wel best bij moeders pappot.

Blaataap
03-12-04, 11:57
Ik was vroeg het huis uit, maar ben tussendoor nog wel (noodgedwongen) terug gegaan.

ZbaqZbaq
03-12-04, 12:01
ik ging gewoon bij m'n ma op de hoek wonen

mark61
03-12-04, 12:02
Mietjes zijn het, die 'jongeren'. Worldwide.

Bofko
03-12-04, 12:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik ging gewoon bij m'n ma op de hoek wonen :haha:

~Panthera~
03-12-04, 12:04
Geplaatst door Bofko
Precies, wij idealisten gingen de wereld ontdekken. Thuis knelde alles en er moest ontplooit worden.
Maar ook in Nederland tegenwoordig vinden ze het wel best bij moeders pappot.
-----------------

Ja precies, wij gingen tenminste nog de wereld verkennen.
De rest is met een verwrongen beeld blijven zitten. :D

mark61
03-12-04, 12:05
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Ja precies, wij gingen tenminste nog de wereld verkennen.
De rest is met een verwrongen beeld blijven zitten. :D

Je bent anders mooi weer gillend teruggekomen. Met geroofd vreemd cultuurgoed.

~Panthera~
03-12-04, 12:06
Geplaatst door mark61
Je bent anders mooi weer gillend teruggekomen. Met geroofd vreemd cultuurgoed.
---------------------

Puur toeval.

Tijn
03-12-04, 12:28
Nieuwe/betere regelgeving door de overheid zou al behoorlijk helpen, de leegstand is in Spanje namelijk erg groot en huiseigenaren hoeven niet zo nodig te verhuren.
Naast de al mooi meegenomen waardevermeerdering moet de verhuurder nu vaak 2 jaar wachten voordat een wanbetaler eindelijk op legale wijze uit huis kan worden gezet........(veel verhuurders zorgen er nu dan ook zelf wel ff voor dat de huurder opzout :auw: ).