PDA

Bekijk Volledige Versie : Cadeautjes van de Sint in moslimschoenen



Marsipulami
04-12-04, 15:13
Cadeautjes van de Sint in moslimschoenen
Een katholieke goedheiligman tussen de biddende moslims!

Geplaatst op 4/12 '04 om 13:31u
Door Willy Velmans (Bron: De Gelderlander)


TERBORG (RKnieuws.net) - Met de hand voor zijn mond geslagen kijkt een jongetje naar de vele met cadeautjes vol gestopte schoenen in de moskee. De inwoners van het Achterhoekse stadje Terborg verrasten de moslims uit hun woonplaats tijdens het vrijdaggebed met sinterklaaspresentjes.

Twee muzikanten uit Arnhem en Nijmegen lanceerden vorige week het idee om tijdens het vrijdaggebed in moskeeën de schoenen van de biddende moslims te vullen.

Een van de verenigingen in Terborg is het Terborgs Belang. Zij hebben zich aangesloten bij de oproep van de muzikanten en riepen alle inwoners van het Achterhoekse stadje op naar de plaatselijke moskee te komen waar de moslimgemeenschap tussen half een en een uur bidt.

Onder het motto ´we moeten met elkaar samen leven´, leek het ons een mooi gebaar van vriendschap, aldus Toon Jansen van Terborgs Belang.

Sinterklaas heeft de moskee persoonlijk bezocht, ofschoon de bezoekers van de moskee moesten wennen aan de aanwezigheid van de Goed Heiligman bij de ingang van hun gebedsruimte.

De Sint werd ook uitgenodigd om een klein deel van de gebedsdienst bij te wonen, maar dan moesten de schoenen wel uit.

Een bezoeker van de moskee, die al 25 jaar in Nederland woont, vraagt zich af "waarom nu pas?´ ofschoon hij wel blij is met deze actie.

Moskee-woordvoerder Mehmet Önal begrijpt de frustratie van zijn geloofsgenoot. "Waarom kunnen we elkaar niet altijd gewoon groeten in de winkel. Het is een beetje een dubbel gevoel bij deze actie."

Önal is zichtbaar geëmotioneerd. "Dat ik juist sinterklaas zelf mee naar binnen heb mogen nemen. Ik vind het echt heel speciaal dat ik hem tijdens het bidden gewoon uitleg heb gegeven. Het bewijs dat culturen samen kunnen gaan".

Afrux
04-12-04, 15:18
he he eindelijk komt er!

de hollandse zuinigheid heeft hem altijd ervan weerhouden om langs de moskee te gaan. Omdat volgens de sint er te veel schoenen staan...

Naufal
04-12-04, 15:21
Het zijn idd te veel schoenen, op vrijdag vooral! :stout: SInt is lief vroeger gaf ie me ook cadootjes dus hij een terechte lieve persoon in mijn ogen....

en durf niet te zeggen dat hij niet bestaat!(straX hoort mijn zusje je)!

Blaataap
04-12-04, 15:22
Geplaatst door Marsipulami
Een bezoeker van de moskee, die al 25 jaar in Nederland woont, vraagt zich af "waarom nu pas?´ ofschoon hij wel blij is met deze actie.

Waarom nu pas?

De arrogantie van sommige mensen is niet te peilen.

nefertiti
05-12-04, 07:51
Geplaatst door Blaataap
Waarom nu pas?

De arrogantie van sommige mensen is niet te peilen.

Die mens gelooft misschien ECHT in sinterklaas!

barneveld
05-12-04, 14:06
Geplaatst door nefertiti
Die mens gelooft misschien ECHT in sinterklaas!

er zijn ook mensen die in Vitesse geloven

Naufal
05-12-04, 14:07
Geplaatst door barneveld
er zijn ook mensen die in Vitesse geloven

Nee, feyenoorD :duits:

barneveld
05-12-04, 14:21
Geplaatst door Naufal
Nee, feyenoorD :duits:

feyenoord kan nog wel maar vitesse dan ben je wel erg ver gezakt