PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Tolerante samenleving begint op de werkvloer'.



ZbaqZbaq
05-12-04, 12:25
'Tolerante samenleving begint op de werkvloer'
Uitgegeven op 05 december 2004 om 12:29 uur, bijgewerkt om 12:49

Integratie op de werkvloer is de sleutel tot een veilige en tolerante samenleving. Dat schrijft minister Aart Jan de Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in een column op de website van zijn partij, het CDA. De werkvloer is de plaats waar mensen hun bestaanszekerheid verwerven en waar zij op een natuurlijke manier ingroeien in de samenleving. Het is daarom zeer belangrijk dat op de werkvloer respectvol met elkaar wordt omgegaan, stelt de minister.


Naast een verantwoordelijkheid voor de betrokkenen zelf, ziet De Geus hier een belangrijke rol voor werkgevers, leidinggevenden, vakbonden en ondernemingsraden. De minister roept iedereen op om op de werkvloer een 'open cirkel te vormen in plaats van gesloten groepjes'. Dit geldt ook voor collega's met een 'opvallende, afwijkende geloofsovertuiging', stelt De Geus.

Ook schrijft de minister dat de welvaart in Nederland alleen maar is toegenomen door de instroom van asielzoekers. Veel buitenlanders hebben in het verleden een economische impuls gegeven aan handel, kennis, industrie en werkgelegenheid. Intussen zijn het in Nederland vooral de allochtonen die zorgen voor de bevolkingsaanwas onder jongeren. Dat de kansen op welvaart kleiner lijken te zijn met veel buitenlanders, noemt de minister 'schijn'.


[Copyright 2004, Novum]

barneveld
05-12-04, 14:13
ik ben werkloos wat nu

wytze
05-12-04, 14:16
dan heb je vette peg en zal er van tolerantie in jouw richting weinig sprake kunnen zijn. :ergleuk:

barneveld
05-12-04, 14:24
Geplaatst door wytze
dan heb je vette peg en zal er van tolerantie in jouw richting weinig sprake kunnen zijn. :ergleuk:

val ik nu buiten de boot net als 90% van de marokaanen

wytze
05-12-04, 14:35
kan je wel zeggen. lijkt me logisch ook.
werk, werk, werk anders: zero tolerance
:student:

barneveld
05-12-04, 14:38
Geplaatst door wytze
kan je wel zeggen. lijkt me logisch ook.
werk, werk, werk anders: zero tolerance
:student:

hoe zit het met lang durige zieken.

rja2
05-12-04, 14:41
Geplaatst door barneveld
ik ben werkloos wat nu
Hard aan het werk om een baan te krijgen, ik kan me voorstellen dat voor Marokkanen wat moeilijker is om een baan te krijgen.

Misschien kun je opleiding doen ?

Ik heb gelukkig een baan, maar ik zou niet graag werkloos zijn op dit moment, voor mij zou een nieuwe baan in deze tijd ook niet makkelijk zijn.

wytze
05-12-04, 14:42
lang durige zieken? die hebben we binnenkort niet meer in dit prachtige landje. iedereen weer goedgekeurd. :melig:

barneveld
05-12-04, 14:46
Geplaatst door rja2
Hard aan het werk om een baan te krijgen, ik kan me voorstellen dat voor Marokkanen wat moeilijker is om een baan te krijgen.

Misschien kun je opleiding doen ?

Ik heb gelukkig een baan, maar ik zou niet graag werkloos zijn op dit moment, voor mij zou een nieuwe baan in deze tijd ook niet makkelijk zijn.

wat doe jij voor werk

barneveld
05-12-04, 14:48
Geplaatst door wytze
lang durige zieken? die hebben we binnenkort niet meer in dit prachtige landje. iedereen weer goedgekeurd. :melig:

ik heb een tik dat ik iedereen die tegen over mij zit te slaan. daarom ben ik nu alleen

wytze
05-12-04, 15:02
we vinden wel iets waarbij je alleen in een kamertje zit. :tik:

barneveld
05-12-04, 15:03
Geplaatst door wytze
we vinden wel iets waarbij je alleen in een kamertje zit. :tik:

waar denk je dan aan

wytze
05-12-04, 15:08
pffff. ff zoeke in de mappen van het CWI. :vreemd:
moet niet te moeilijk zijn. werk zat, tenslotte. :wat?!:

barneveld
05-12-04, 15:10
Geplaatst door wytze
pffff. ff zoeke in de mappen van het CWI. :vreemd:
moet niet te moeilijk zijn. werk zat, tenslotte. :wat?!:

ik durf niet, daar lopen veel mensen rond. ik heb angst voor meer dan een persoon

wytze
05-12-04, 15:13
heb je geen hobby's? dan kunnen we zien of we van daaruit iets gechikts voor je kunnen vinden? :p

barneveld
05-12-04, 15:17
Geplaatst door wytze
heb je geen hobby's? dan kunnen we zien of we van daaruit iets gechikts voor je kunnen vinden? :p

wandelen on het donker als iedereen slaapt

wytze
05-12-04, 15:22
het zal niet makkelijk worden, maar we vinden wel wat. maar als je pech hebt wordt het wasknijpers maken op een kamertje alleen. want gewerkt zal er worden. :stout:

Gehenna
05-12-04, 15:32
Geplaatst door barneveld
hoe zit het met lang durige zieken.

Die moeten zich niet zo aanstellen... :D

rja2
05-12-04, 15:37
Geplaatst door barneveld
wat doe jij voor werk
Ik ben systeembeheerder/database beheerder, ik heb wel veel ervaring, maar ik heb niet de juiste opleidingen die ze vragen op de arbeidsmarkt, ik moet eigelijk aan de studie, ik heb nog niet de motivatie om dit te doen.

barneveld
05-12-04, 15:37
Geplaatst door wytze
het zal niet makkelijk worden, maar we vinden wel wat. maar als je pech hebt wordt het wasknijpers maken op een kamertje alleen. want gewerkt zal er worden. :stout:

wat jamer nu

wytze
05-12-04, 15:53
Tsja, barneveld, de tijden zijn veranderd. het is uit met het handje ophouden. :stout: we gaan eindelijk werken!! :stout: