PDA

Bekijk Volledige Versie : Will Smith op zwarte lijst rechtse Amerikanen



NIS
06-12-04, 07:40
Will Smith is in diskrediet geraakt bij rechtse Amerikanen, nadat hij de plegers van de aanslagen op 11 september 2001 vergeleek met racistische Amerikaanse politieagenten. Dat meldt Ananova. Smith deed zijn uitspraken in een Duitse krant. Op de vraag of de terroristische aanslagen hem hebben veranderd, antwoordt hij: "Nee, absoluut niet."

Volgens Smith maakt het geen verschil of iemand gewond raakt bij een terroristische aanslag of door toedoen van een racistische agent. "Het spijt me, dat is hetzelfde. In de zestiger jaren waren zwarten continu het slachtoffer van terroristisch geweld. Het was burgerterrorisme, maar dat is net zo goed terrorisme", stelt de steracteur uit de 'Men In Black'-films.

De rechtse groep Patriotic Americans Boycotting Anti-American Hollywood plaatste Smith na het horen van deze uitspraken op de zwarte lijst. Oprichter van de groep Jon Alvarez zegt: "Ik ben altijd een groot fan geweest. Maar nu ga ik geen cent meer in Will Smith's zakken steken." Smith heeft op de zwarte lijst onder meer gezelschap van Robert Redford en Renee Zellweger.