PDA

Bekijk Volledige Versie : Grenzen dicht voor bepaalde groepen?



Blaataap
06-12-04, 11:10
Zonder naar een oorzaak of schuldige te zoeken, moet je toch constateren dat sommige problemen met bepaalde migrantengroepen ons boven het hoofd groeien.

De enige manier om te voorkomen dat je dweilt met de kraan open, is om de grens voor die groepen te sluiten. Maja, dat is mijn mening. Graag ik zou ik weten wat jullie vinden van een gedeeltelijke sluiting van de grenzen.

Umarvlie
06-12-04, 11:18
Geplaatst door Blaataap
Zonder naar een oorzaak of schuldige te zoeken, moet je toch constateren dat sommige problemen met bepaalde migrantengroepen ons boven het hoofd groeien.

De enige manier om te voorkomen dat je dweilt met de kraan open, is om de grens voor die groepen te sluiten. Maja, dat is mijn mening. Graag ik zou ik weten wat jullie vinden van een gedeeltelijke sluiting van de grenzen.

... sommige problemen ... bepaalde migranten groepen ...

waar doel je dan op? of wil je gewoon de grens dichtgooien? En zo ja .. wat dan met de Tokkies?? die moeten er als eerste uit vind ik....

Blaataap
06-12-04, 11:22
Geplaatst door Umarvlie
waar doel je dan op? of wil je gewoon de grens dichtgooien? En zo ja .. wat dan met de Tokkies?? die moeten er als eerste uit vind ik....

Ik bedoel het precies zoals ik het zeg...

0theist
06-12-04, 11:24
Geplaatst door Umarvlie
... sommige problemen ... bepaalde migranten groepen ...

waar doel je dan op? of wil je gewoon de grens dichtgooien? En zo ja .. wat dan met de Tokkies?? die moeten er als eerste uit vind ik....

Het lijkt mij heel acceptabel dat de Tokkies nooit NL zouden zijn binnen gekomen via immigratie. ik ben dan ook voor een beperkte immigratie van alleen serieuze vluchtelingen, beperkte huwlijksmigratie en arbeidsmigratie op basis van aantoonbaar in nl ontbrekende vaardigheden. Dus geen arme onderontwikkelde gelukszoekers, hoe goed ik dat ook begrijp. Ik zou het zelf ook doen. Dat probleem lost ieder land maar zelf op. En als iemand onze Tokkies wil hebben... No problemo.

Umarvlie
06-12-04, 11:24
Geplaatst door Blaataap
Ik bedoel het precies zoals ik het zeg...
uitermate vaag hoor .. of ben je bang voor de strafpunten?? :rolleyes:

Blaataap
06-12-04, 11:28
Geplaatst door Umarvlie
uitermate vaag hoor .. of ben je bang voor de strafpunten?? :rolleyes:

Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.

En ik ben wel de laatste die bang is voor strafpunten. Ik ben zo'n beetje de recordhouder.

Umarvlie
06-12-04, 11:29
Geplaatst door Blaataap
Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.


:haha:

je laat je (wijselijk) niet uit je tent lokken ... maar op iets als sommige en bepaalde (als ze bepaald zijn moet je ze ook benoemen he) kan ik toch niet stemmen hoor...

IbnRushd
06-12-04, 11:40
Ik vind dat alle Nederlanders eruit moeten. Er is vast wel een plekje in Amerika :D

~Panthera~
06-12-04, 11:48
Geplaatst door IbnRushd
Ik vind dat alle Nederlanders eruit moeten. Er is vast wel een plekje in Amerika :D
-------------

Doe mij een lol zeg. :confused:

Max Stirner
06-12-04, 11:51
Geplaatst door Umarvlie
:haha:

je laat je (wijselijk) niet uit je tent lokken ... maar op iets als sommige en bepaalde (als ze bepaald zijn moet je ze ook benoemen he) kan ik toch niet stemmen hoor...

Seif bedoelt de huwelijksmigratie van met name Marokkanen en Turken denk ik.

Ik weet persoonlijk niet of ik voor een verbod ben - iedereen zou toch vrij moeten zijn om zijn/haar eigen partner te kiezen - maar ik weet wel dat ik het bespottelijk vind dat driekwart van de tweede en derde generatie iemand uit het thuisland van de ouders haalt.

IbnRushd
06-12-04, 11:54
In elke zin schuilt wel een wijsheid. Zij waren bezig met grappen, dus ik dat ook. Of besefte je het niet:

Leuk artikel, trouwens: ;)

Fysieke verschillen in de hersenen.
(C) 2003 H.M. Pragt
Mannen hebben gemiddeld 16 procent meer hersencellen dan vrouwen maar bij vrouwen is het limbisch systeem (het centrum van de emoties in onze hersenen) weer veel groter dan bij mannen. Ook is de hersenbalk (corpus callosum) tussen de twee hersenhelften bij vrouwen groter, waardoor deze twee helften beter kunnen samenwerken. Mannen gebruiken de beide helften van hun hersenen meestal voor specifieke doelen terwijl bij vrouwen de twee helften meestal samenwerken.

Er zijn onderzoeken die aantonen dat de verschillen in de bouw van hersenen van mannen en vrouwen worden veroorzaakt door geslachtshormonen in de eerste fase van het leven. De verschillen in de ontwikkeling van de hersenen zijn al op jonge leeftijd aan te tonen. Jongetjes van 4 jaar oud zijn bijvoorbeeld beter dan meisjes van dezelfde leeftijd in ruimtelijke oriëntatie terwijl meisjes van deze leeftijd weer beter zijn in het onthouden van woordenreeksen.

Mannen en vrouwen scoren over het algemeen even goed op een algemene IQ test. Maar wel is gebleken dat mannen en vrouwen op sommige deelonderwerpen afhankelijk van hun geslacht beter of minder scoren. Het is dus niet waar dat één van de beide geslachten slimmer zou zijn dan de ander.

De verschillen op een rijtje.
Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is.
Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt.
Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden.
Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen.
Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken.
Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten.
Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn.
Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek.
Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen.
Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren.
Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.
Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn.
Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren.
Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen.
Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn.
Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen

nard
06-12-04, 11:55
Geplaatst door IbnRushd
Ik vind dat alle Nederlanders eruit moeten. Er is vast wel een plekje in Amerika :D

De eersten die daar grof last van hebben zijn de allochtonen.

IbnRushd
06-12-04, 11:59
De eersten die daar grof last van hebben zijn de allochtonen

hahaha :hardlach: weer een reactie.

Umarvlie
06-12-04, 12:19
Geplaatst door Max Stirner
Seif bedoelt de huwelijksmigratie van met name Marokkanen en Turken denk ik.

Ik weet persoonlijk niet of ik voor een verbod ben - iedereen zou toch vrij moeten zijn om zijn/haar eigen partner te kiezen - maar ik weet wel dat ik het bespottelijk vind dat driekwart van de tweede en derde generatie iemand uit het thuisland van de ouders haalt.

Ja en nee... ik als autochtoon ben met een buitenlandse getrouwd ... dus als ik als autochtoon dat mag ... vindt wel dat inderdaad voor de groep vrouwen (of mannen - gebeurd dat ook eigenlijk?) die uit het buitneland komen om zich hier te vestigen dan ook vooraf moeten aantonen dat het serieus is en bijvoorbeeld taal etc machtig moeten zijn.

volledig inburgeren (ala Verdonk) daar ben ik niet van overtuigd dat het waardevol is hoor ... stel je voor dat de neiwue allochtonen meer van NL en de maatschappij doorhebben dan de autochtonen zelf .. (ref tokkies)

Blaataap
06-12-04, 12:26
Ik geloof gewoon niet dat driekwart van alle Marokkanen 'toevallig' verliefd worden tijdens die paar weken vakantie in Marokko.

Umarvlie
06-12-04, 12:35
Geplaatst door Blaataap
Ik geloof gewoon niet dat driekwart van alle Marokkanen 'toevallig' verliefd worden tijdens die paar weken vakantie in Marokko.

He?? wil je daarmee zeggen dat dat Mega verblijf van Club Med in het Rif gebergte een farce is??

GroteWolf
06-12-04, 12:35
Ik ben tegen het verdringen van de oorspronkelijke bevolking in Europa (zoals de huidige Grieken bijvoorbeeld niet de Grieken zijn uit de tijd van Homerus).

Het lijkt mij dat je daarvoor de immigratie moet beperken en reguleren. Om ook geen eenzijdige immigratiestroom, bijv alleen uit moslim landen, te krijgen.

Huwelijksmigratie zie ik als grootste probleem, al zou dat zich via een natuurlijke weg moeten normaliseren. Van wat ik hoor en lees willen veel hedendaagse Molsima's liever een Nedermoslim die ze kennen en waar ze verliefd op zijn dan iemand die via hen hier wil komen wonen.
( het schijnt dat het in Denemarken heel goed is geregeld)

Overigens is het volgens mij al zo dat het heel moeilijk is Europa legaal binnen te komen.

Blaataap
06-12-04, 12:44
Geplaatst door Umarvlie
He?? wil je daarmee zeggen dat dat Mega verblijf van Club Med in het Rif gebergte een farce is??

Nope, Marokkaanse mannen willen gewoon een gehoorzaam vrouwtje. De Marokkaanse dames in Nederland zijn te vrijgevochten.

Umarvlie
06-12-04, 12:46
Geplaatst door Blaataap
Nope, Marokkaanse mannen willen gewoon een gehoorzaam vrouwtje. De Marokkaanse dames in Nederland zijn te vrijgevochten.

Enne .. gehoorzame vrouwtjes zijn er nog wel in het Rif gebergte .. tjonge .. dacht dat die niet meer bestonden maar ga ook maar eens op vakantie daarheen .... voropgesteld dat deze vrouwtjes uberhaubt luisteren natuurlijk he ...

Blaataap
06-12-04, 12:49
Geplaatst door Umarvlie
Enne .. gehoorzame vrouwtjes zijn er nog wel in het Rif gebergte .. tjonge .. dacht dat die niet meer bestonden maar ga ook maar eens op vakantie daarheen .... voropgesteld dat deze vrouwtjes uberhaubt luisteren natuurlijk he ...

Als je naar een vreemd land verkast ben je zoiezo afhankelijker van je al 'ingeburgerde' partner. En volgens mij halen ze hun bruidjes niet in de al relatief geemancipeerde grote stad, maar uit meer afgelegen gebieden.

Umarvlie
06-12-04, 12:50
Geplaatst door Blaataap
Als je naar een vreemd land verkast ben je zoiezo afhankelijker van je al 'ingeburgerde' partner. En volgens mij halen ze hun bruidjes niet in de al relatief geemancipeerde grote stad, maar uit meer afgelegen gebieden.

Yup .. liefst analfabetisch ...

Maar goed .. 't is me nu duidelijk wat je bedoelde met sommige en bepaalde wat voorheen (voor mij) niet duidelijk was ... thx.

Blaataap
06-12-04, 12:50
Maar als jij het dan zo goed weet, waarom importeert dan driekwart van de Marokkanen en turken hun partner? Liefde?

Blaataap
06-12-04, 12:52
Geplaatst door Umarvlie
Maar goed .. 't is me nu duidelijk wat je bedoelde met sommige en bepaalde wat voorheen (voor mij) niet duidelijk was ... thx.

Als dat net niet al duidelijk was, dan heb ik je overschat. :D

Umarvlie
06-12-04, 12:59
Geplaatst door Blaataap
Maar als jij het dan zo goed weet, waarom importeert dan driekwart van de Marokkanen en turken hun partner? Liefde?

Liefde is een pijpkaneel ... men zuigt eraan en ... krijgt geen moer....

ik weet niet of het 3/4 is maar van diegenen die hun beoogde partner "importeren" zal er een groot deel zijn die inderdaad een vrouwtjes willen hebben dat lekker onderdanig is en zo ... maar wie zou dat nu niet willen?

dus import beperking, middels heffen van speciale belastingen idvv inburgeringscursussen etc... of gewoon een quotem per jaar? en uitzonderingsposities voor autochtonen die een bruid uit het buitneland willen halen natuurlijk he ..... :boogie:

Umarvlie
06-12-04, 13:00
Geplaatst door Blaataap
Als dat net niet al duidelijk was, dan heb ik je overschat. :D

personen onder- of overschatten zegt iets over jou en niet over mij .... :zwaai:

Blaataap
06-12-04, 13:07
Geplaatst door Umarvlie
personen onder- of overschatten zegt iets over jou en niet over mij .... :zwaai:

Niet altijd hoor! :D

GroteWolf
06-12-04, 13:35
vindt wel dat inderdaad voor de groep vrouwen (of mannen - gebeurd dat ook eigenlijk?) die uit het buitneland komen om zich hier te vestigen dan ook vooraf moeten aantonen dat het serieus is en bijvoorbeeld

Daar voorkom je in ieder geval niet mee dat dan, door huwelijksmigratie, het aantal moslims in Nederland zo snel groeit dat er binnen een eeuw van een meerderheid sprake is. Waarmee de oorpsronkelijke bevolking alle zeggenschap kwijt is.
Los van de intenties van deze immigranten, die bij de meeste ongetwijfeld prima is, kan het dan niet anders dan dat ons/mijn land verloren gaat. Dan wordt het hier gewoon een koud Marokko met hier en daar een plukje Nederland (soort openluchtmuseum).

Dat lijkt allemaal paranoide en gezocht, maar ik denk dat de bevolkingsstatistieken heel ongunstig uitpakken voor Koefaar (waarbij ik nog geen rekening hou met de Russen en Polen en Hongaren die binnenkort heus ook deze kant uit komen. Die maken dan dat de statistieken koefaar/molsims weer wat bijtrekken maar de problemen die deze mensen meebrengen zijn, gezien de toestand in Berlijn, ook niet zo lekker).

Het os een open wereld en daar veranderen we niks meer aan. Maar ik hoop toch dat er een plekje blijft waar ik en de mijnen hun kinderen kunnen laten groot groeien op onze manier.

Umarvlie
06-12-04, 13:39
Geplaatst door GroteWolf
ik hoop toch dat er een plekje blijft waar ik en de mijnen hun kinderen kunnen laten groot groeien op onze manier.

Ik denk dat iederen dat hoopt ... enige probleem is dat wanneer je dit plekje gevonden hebt je je mond stijf dicht moet houden want anders trekt het anderen aan he ...

GroteWolf
06-12-04, 16:59
Ik denk dat iederen dat hoopt ... enige probleem is dat wanneer je dit plekje gevonden hebt je je mond stijf dicht moet houden want anders trekt het anderen aan he ...


Dat valt reuze mee. Op mijn iedeale plekje willen Rooms Katholieken, Grieks Othrodoxen, Protestanten, strenge Soennieten en Shiieten en Hindoes en Communisten hun kinderen bijvoorbeeld helemaal niet op school doen.

Umarvlie
06-12-04, 17:00
Geplaatst door GroteWolf
Dat valt reuze mee. Op mijn iedeale plekje willen Rooms Katholieken, Grieks Othrodoxen, Protestanten, strenge Soennieten en Shiieten en Hindoes en Communisten hun kinderen bijvoorbeeld helemaal niet op school doen.

:D

keilenweg?

GroteWolf
06-12-04, 17:52
keilenweg?


Zondag na de kerk is het daar het drukst. En tijdens de Ramadan is het er uitgestorven.