PDA

Bekijk Volledige Versie : Is MAROC.NL een spreekbuis voor islamitisch fascisme?



nieuw
06-12-04, 12:34
De reden dat ik deze vraag oproep kun je vinden in de thread hoezo Jihad. De starter van de thread praat de Jihad goed, en heeft bovendien een plaatje van Osama Bin Laden trots op zijn profiel. Deze poster heeft ondanks dit geen 1 strafpunt. Andere posters, die enkel op deze verziekte geest hebben gereageerd, hebben zomaar uit het niets 3 strafpunten gekregen.

Mijn vraag, aan mijn gewaardeerde medeposters, maar ook aan het beheer van Maroc.nl is dan ook:

- Keuren jullie de Jihad tegen het westen dan goed?
- Het is duidelijk dat jullie elke kritiek tegen religieus extremisme bestraffen met zogenaamde strafpunten, nemen jullie daarmee ook het stanpunt in dat elke persoon die kritiek op de excessen van islam direct de mond gesnoerd moet worden?
- Ongetwijfeld vinden jullie generalisatie die van toepassing is op bijv marrokanen of moslims een doodzonde. Maar wat vinden jullie van generalisatie met betrekking tot andere groepen. Bijvoorbeeld niet moslims, christenen of joden. Moet dit wel kunnen op jullie forum?
- Is maroc.nl enkel het thuis van religieuze marrokanen, of zijn christelijke, joodse of zelfs atheistische berbers/arabieren ook welkom?

De volgende vraag is aan een ieder die rechten heeft gestudeerd op dit forum of verstand heeft van Nederlandse wetgeving, misschien kan ook het beheer van Maroc.nl zijn mening hierover geven:

-Is Maroc.nl medeverantwoordelijk voor aanzetten tot haat als het oproepen tot Jihad niet van zijn Forum wist, maar mensen die daar tegenin proberen te gaan verwijderd met behulp van de gevreesde strafpunt? Kan op basis hiervan Maroc.nl strafrechtelijk vervolgd worden?

Uiteraard zie ik de bui al hangen, desondanks zou ik het getuige vinden van integriteit als deze post word beantwoord door het beheer in plaats van meteen te worden gewist.


Groet,

Farid.

AdamX
06-12-04, 12:38
beste farid
wat versta jij onder het woord jihad? waarom denk je gelijk negatief over?

David
06-12-04, 12:50
Geplaatst door nieuw
De reden dat ik deze vraag oproep kun je vinden in de thread hoezo Jihad. De starter van de thread praat de Jihad goed, en heeft bovendien een plaatje van Osama Bin Laden trots op zijn profiel. Deze poster heeft ondanks dit geen 1 strafpunt. Andere posters, die enkel op deze verziekte geest hebben gereageerd, hebben zomaar uit het niets 3 strafpunten gekregen.

Groet,

Farid.


Ik zou zeggen welkom!

nieuw
06-12-04, 12:59
Waarom denkt men meteen negatief als ik ageer tegen mensen die kennelijk een hele filosophie hebben bedacht om allerlei moorden en oorlogen die plaatsvinden, van indonesie tot afrika en van nederland tot new york, goed te praten.
Ik heb altijd aangegeven dat ik een afvallige ben. Ik ben altijd zeer kritish tegenover de slachtoffer rol die de islamitische wereld zichzelf heeft aangepraat en die alleen heeft geleid tot een spiraal van ellende. Ik heb echter ook aangegeven, en dat doe ik nu dus opnieuw dat ik de islam zelf niet per definitie afkeur. Alleen de leugens van geweld en haat tegen homos, joden en het westen die in de islamitische wereld als waarheid word gepredikt keur ik af. Als die leugens word afgezworen kan de Islam weer bloeien tot een gerespecteerde religie. Van mij hoeven ze hoofdoekjes niet te verbieden (zolang vrouwen hem dragen uit vrije keuze).
Anyhow, kennelijk wil het beheer niet naar kijken en voeren ze een doelbewuste "oorlog" tegen een ieder die de leugens probeert bloot te stellen. Schijnbaar, word daarbij de "bevrijde arabier" als de grootste vijand gezien en meteen weer gebanned. Mischien kan het beheer het eens een keer uitleggen.
Ter verduidelijking van jouw vraag AdamX, ik weet dat het woord Jihad op verschillende wijze word geinterpretteerd aan de hand van texten uit de koran en de hadieth. Als je het een woord zou moeten geven is "streven" waarschijnlijk de beste vertaling. Als ik een poster zie die over de jihad praat met een grote foto van osama bin laden op zijn profiel, hoef je mij echt niet uit te leggen wat zijn interpretatie er van is.

mark61
06-12-04, 12:59
Geplaatst door nieuw
Mijn vraag, aan mijn gewaardeerde medeposters, maar ook aan het beheer van Maroc.nl is dan ook:

Beste Farid, Welkom op Maroc.nl! Ik zou eerst even wat meer lezen, voor je je tebuiten gaat aan allerlei veronderstellingen.


...
- Is maroc.nl enkel het thuis van religieuze marrokanen, of zijn christelijke, joodse of zelfs atheistische berbers/arabieren ook welkom?

Je gelooft het niet, maar de meerderheid van de prikkers hier is Hollander. Verder heb ik wel eens een joodse Marokkaan voorbij zien komen. Die is weg geloof ik. Niet zo brutaal, atheïstische MarokNLers bestaan niet. Geintje. :hihi:


-Uiteraard zie ik de bui al hangen, desondanks zou ik het getuige vinden van integriteit als deze post word beantwoord door het beheer in plaats van meteen te worden gewist.

Beheer houdt niet zo van in het openbaar reageren. Veel te pluralistisch en transparant allemaal. Maar onder elke post vind je de knop 'meld dit bericht bij beheer aan'. Dus wat let je?

Umarvlie
06-12-04, 13:04
Geplaatst door nieuw
Ter verduidelijking van jouw vraag AdamX, ik weet dat het woord Jihad op verschillende wijze word geinterpretteerd aan de hand van texten uit de koran en de hadieth. Als je het een woord zou moeten geven is "streven" waarschijnlijk de beste vertaling.

Ja .. streven maar dan wel streven naar zelf -reiniging , verbetering van jezelf de innerlijke strijd (Jihad Akhbar). Pas als je die gewonnen hebt mag je weer verder praten ... (ook hadieth over trouwens).

mark61
06-12-04, 13:08
Geplaatst door Umarvlie
Ja .. streven maar dan wel streven naar zelf -reiniging , verbetering van jezelf de innerlijke strijd (Jihad Akhbar). Pas als je die gewonnen hebt mag je weer verder praten ... (ook hadieth over trouwens).

Akhbar is het nieuws. Akbar?

Betweter kon het niet laten. :)

AdamX
06-12-04, 13:12
Geplaatst door nieuw

Ter verduidelijking van jouw vraag AdamX, ik weet dat het woord Jihad op verschillende wijze word geinterpretteerd aan de hand van texten uit de koran en de hadieth. Als je het een woord zou moeten geven is "streven" waarschijnlijk de beste vertaling. Als ik een poster zie die over de jihad praat met een grote foto van osama bin laden op zijn profiel, hoef je mij echt niet uit te leggen wat zijn interpretatie er van is.

Als hij een fan van osama bin laden is moet hij het zelf weten.

de beschrijving van jihad die jij gaf klopt niet, voor mij is de grote jihad is de jihad tegen je eigen(naffs), je best doen om geen zoneds te begaan, goed over mensen praten enz.....

de andere versie van jihad is wanneer een land wordt aangevallen door de vijanden zoals de amerikkanen in irak, alleen op dat moment mag je geweld gebruiken en ben jezelfs verplicht om je land te beschermen tegen het kwade. verder bestaat er geen jihad, dus geen jihad tegen het westen, we leven hier niet in oorlog met elkaar maar in vrede.

AdamX
06-12-04, 13:13
Geplaatst door mark61
Akhbar is het nieuws. Akbar?

Betweter kon het niet laten. :)

hmm een nederlander die het arabisch goed beheerst, kom je niet vaak tegen :duim:

Umarvlie
06-12-04, 13:15
Geplaatst door mark61
Akhbar is het nieuws. Akbar?

Betweter kon het niet laten. :)

verschrikkelijke vent :fpuh:

mijn Arabisch is nagenoeg -nihil- en dus gebruik ik de voor mij meest voor de handliggende en geaccepteerde latijns-fonetische weergave ... de mijne!

zoals je ongetwijfeld al aan andere reacties van mijn (!) hebt kunnen aflijden heb ik ook met het nederlandsch al de grotst mogelijke moeilijkhereden dus laat staan met andere talen/schrijvwijzens ... :verward:

mark61
06-12-04, 13:16
Geplaatst door AdamX
hmm een nederlander die het arabisch goed beheerst, kom je niet vaak tegen :duim:

Ik moet je teleurstellen. Maar een paar woordjes gaat nog wel.

mark61
06-12-04, 13:20
Geplaatst door Umarvlie
verschrikkelijke vent :fpuh: ...

Voordehandliggend is dat een k een k is en een ch een ch, of op zijn Engels, kh.

Ies goed hoor. Zit je alleen te plagen. Er zijn voor elke Europese taal geaccepteerde transcriptie, alsmede één wetenschappelijke transcriptie die algemeen geldt, maar hier niet te reproduceren is.

Niederlands is owk niet makkelijk. Verschrikkelijke vent, kijk, daar kan ik me nou prima in vinden. :duim:

AdamX
06-12-04, 13:20
Geplaatst door mark61
Ik moet je teleurstellen. Maar een paar woordjes gaat nog wel.

in iedergeval beter dan sommige marokkanen die ik ken :tranen:

mark61
06-12-04, 13:23
Geplaatst door AdamX
in iedergeval beter dan sommige marokkanen die ik ken :tranen:

Das niet zo gek als je ouders uit een land komen waar vier talen worden gesproken. Waar standaardArabisch er eigenlijk niet één van is. De moedertaal van 80% van de NLMarokkanen is het al helemaal niet.

Royce
06-12-04, 13:25
LiberatedArab onder een nieuwe nick?

nieuw
06-12-04, 13:26
"de beschrijving van jihad die jij gaf klopt niet, voor mij is de grote jihad is de jihad tegen je eigen(naffs), je best doen om geen zoneds te begaan, goed over mensen praten enz....."

Ik gaf al aan dat er verschillende interpretaties mogelijk zijn aan de hand van de verschillende texten. De "lesser Jihad" the "greater jihad" heb het allemaal gehoord. Het innerlijke reinigen is inderdaad ook een veelgehoorde interpretatie. Dat neemt niet weg dat de meest letterlijke en algemene vertaling een mengeling is van strijd en streven. "Struggle" in het engels. Dat kan innerlijk zijn of struggle tegen agressors. Als ik het met een woord globaal zou duiden zou ik zegen streven.
De vijand van ons allen, de extremistische moslims geven het echter een andere betekenis. Ze geven het een betekenis van een strijd tegen ongelovigen. Een strijd die zelfs tot in hartje amsterdam gevoerd mag worden (wat nou zelfverdediging mohammed b?). Het is voor mij duidelijk, dat als een poster op dit forum oproept tot jihad vergezeld van een foto van Osama Bin Laden dat we niet moeilijk hoeven te doen over interpretaties. Maar misschien kunnen jullie ook antwoord geven op de andere vragen. In hoeverre is dit aanzetten tot haat, en zo ja, draagt maroc.nl dan ook morele/juridische verantwoordelijkheid?

0theist
06-12-04, 13:28
Geplaatst door AdamX
verder bestaat er geen jihad, dus geen jihad tegen het westen, we leven hier niet in oorlog met elkaar maar in vrede.

Lief van je. Alleen geldt dit niet zo absoluut als jij nu stelt. Jihad wordt voor werkelijk iedere "strijd" gebruikt. Van innerlijke, zuiverende tot geweldadige nietsontziende strijd tegen alles wat niet islamitisch is. Een behoorlijk onduidelijk woord dus. En alleen de gebruiker bepaald de betekenis, niemand anders. En vaak wordt deze betekenis lekker in het midden gelaten.

mark61
06-12-04, 13:31
Geplaatst door Royce
LiberatedArab onder een nieuwe nick?

Could very well be. You should know. Of word je nerveus bij de gedachte aan meer dan 1 atheïstische NLMarokkaan?

AdamX
06-12-04, 13:45
Geplaatst door 0theist
Lief van je. Alleen geldt dit niet zo absoluut als jij nu stelt. Jihad wordt voor werkelijk iedere "strijd" gebruikt. Van innerlijke, zuiverende tot geweldadige nietsontziende strijd tegen alles wat niet islamitisch is. Een behoorlijk onduidelijk woord dus. En alleen de gebruiker bepaald de betekenis, niemand anders. En vaak wordt deze betekenis lekker in het midden gelaten.


hjet niet drinken van bier is ook jihad is wat wat je bedoelt niet islamitisch?

Al Sawt
06-12-04, 17:02
Geplaatst door Royce
LiberatedArab onder een nieuwe nick? Yep!

Zelfde schrijfstijl en indocterinatie.

Siah
06-12-04, 17:30
Geplaatst door nieuw
De starter van de thread praat de Jihad goed,

dat is jouw mankke interpretatie over dat topic!



Als ik het met een woord globaal zou duiden zou ik zegen streven.

dat betekent dus dat je daar meer over moeten gaan lezen;
want Jihad kan je niet met enkel en alleen het woord "streven" aanduiden.


en heeft bovendien een plaatje van Osama Bin Laden trots op zijn profiel.

dat maakt lekker iedereen zelf uit watvoor plaatjes zij/hij gaat gebruiken!


...

voor de rest ben je hier te nieuw om dat soort overhaastige conclusies te gaan trekken.




PS: trouwens is er niks mis met het woord Jihad.

rafiq
06-12-04, 18:02
Beste nieuw,

Het is verstandig om eerst niemand na te papagaaien inzake het gebruik van het woord facisme gekoppeld aan de Islam.

Zeer onzorgvuldig.

nieuw
06-12-04, 18:13
Ik denk dat een heleboel mensen, en ik ben daar 1 van, een plaatje van Osama Bin Laden net zo erg vinden als een plaatje van Adolph Hitler.
Deze man (Osama Bin Laden) is verantwoordelijk voor het vernietigen van de goede naam van de islam, en wil met zijn "jihad" de hele moslimwereld meesluren in een spiraal van haat en geweld. Zijn dat alleen geen strafpunten waard? Nee hoor, de strafpunten gaan naar de zogehete "islambashers". Wat ik mij afvraag...wie zijn nu de echte islambashers?

Bart.NL
06-12-04, 18:34
Ik denk dat je een gevoelige snaar raakt met dit bericht. Fascisme is een verzamelnaam voor alles wat gewelddadig is en haat voor vreemde mensen, gebruiken en gedachten inhoudt.

Volgens deze definitie bestaat er ook binnen de Islam een fascistische stroming. Alleen vinden veel mensen hier de Islam onfeilbaar en wordt het gezien als "persoonlijke interpretatie" en niet als een probleem voor de Islam.

nieuw
06-12-04, 19:16
Nou voor diegene die niet geloven dat er binnen de Islam geen fascistische stroming is....wakker worden!!! De fascistische stroming binnen de Islam is niet iets nieuws maar is onstaan in 1920. In 1920 richte Al Bana het "moslimbroederschap" op. The muslim brotherhood. Zoek maar eens op google naar "al bana" of "the muslim brotherhood".

(of is google ook weer onderdeel van het zionistisch complot?)

Al bana was niet alleen een groot bewonderaar van hitler, hij schreef en ontving regelmatig brieven naar hem. Zijn muslim brotherhood fungeerde als satteliet voor de nazi's in egypte.

Toen de tweede wereldoorlog werden de nazi's verslagen en gemarginaliseerd, maar de muslim brotherhood bleef bestaan. Het bleef bestaan in egypte, en was niet alleen de initiator van de arabische oorlog tegen israel, het is nadat Sadat de organisatie probeerde aan te pakken uitgegroeid tot een terroristische organisatie met armen die reiken tot en met Kashmir en Tjetjenie. De ideologie van Al Bana is ook de ideologie van extremisten in de hele islamitische wereld waaronder ook Osama Bin Laden. Dit gaat dus om een ideologie van een figuur die penvriend was met Adolph Hitler.

De term islamofascisme of islamfascisme is overigens niet door Wilders of Zalm bedacht. Die term bestaat al deccennia, en word door bijvoorbeeld Amerikanen al sinds de jaren tachtig gebruikt om islamitische aanhangers van de Al Bana ideologie, al dan niet lid van "the muslim brotherhood" aan te duiden. Het feit dat Nederlanders de term nu pas ontdekken wijst erop dat men nu pas wakker begint te worden.


Achter de haat van bijvoorbeeld een man als Mohammed B schuilt een ideologie. En dat is het islamfascisme. Dat bestaat gewoon, en helaas heeft het vandaag de dag een veel grotere slagkracht dan het nazi fascisme waar het op gebaseert is.

nieuw
06-12-04, 19:23
"Volgens deze definitie bestaat er ook binnen de Islam een fascistische stroming. Alleen vinden veel mensen hier de Islam onfeilbaar en wordt het gezien als "persoonlijke interpretatie" en niet als een probleem voor de Islam."

Als je als moslim vandaag de dag in heel de wereld met scheve ogen word aangekeken. Je gehaat word door grote groepen op alle continenten, en in allerlei landen, van thailand tot corsica. Dan hoef je dat niet meteen persoonlijk op te vatten. Dan hoef je je niet persoonlijk schuldig te voelen. Dan ben je ook niet meteen schuldig. Maar dan is het wel tijd om te onderkennen dat er een probleem is binnen de Islam. De dagen van ontkennen en onder het tapijt schuiven zijn nu toch echt voorbij.

rafiq
06-12-04, 19:25
Die term bestaat al deccennia, en word door bijvoorbeeld Amerikanen al sinds de jaren tachtig gebruikt om islamitische aanhangers van de Al Bana ideologie, al dan niet lid van "the muslim brotherhood" aan te duiden.

Het willen VERKLAREN (en wel op rationele gronden0 is op zich al een zg 'verlichtingsverschijnsel',
maar laten we dit verschijnsel -waar wij hier enorm mee behebt zijn- maar even tussen aanhalingstekens plaatsen. (Anders schiet het helemaal niet op)

Nu binnen het rationele kader van" het verschijnsel de verlichting" zijn er vele verklaringen mogelijk.
Zelfs als je een verschijnsel van een ander daarmee samenhangend verschijnsel van elkaar loskoppelt.
overigens doe je dat loskoppelen weer op grond van de te verwachtte of aan te grijpen verklaring.
Dus je zit al gauw met je verklaring in een cirkel.
Maar ook dat kun je voor het gemaak even tussen haakjes zetten.
Het gaat er immers om een verklaring te geven die afdoende en bevredigend is (dus in de praktijk een bepaald beoogd effect sorteerd).

Zeker als de CIA met aanduidingen komen en jij die makkelijk napapagaait dan is er op de universiteiten nog volop werk te verrichten.

Wat dat effect is hebben de meeste verklaringgevers eigenlijk al in hun achterhoofd, maar goed gebruik is om het daar in eerste instantie niet over te hebben, immers een verklaring moet een zg neutraal karakter hebben, liefst objectief eruit zien, en daarom geloven wij haar als ze gegeven wordt door bijv. een academisch geschoolde spreker of bij ziektes een man in een witte jas.

Verklaringen die enig hout willen snijden moeten ook een algemeen geldigheid claimen, en hier gaat het snel mis omdat je bij algemene geldigheid moet accepteren dat wat hier en nu geldt ook daar en toen en eigenlijk ook in de toekomst moet gelden.

Lees eens wat anders dan analyses in de Telegraaf, pak eens een willekeurig boek van Noam Chomsky of lees het boek van W.F. Hermans "Ik heb altijd gelijk".

Juliette
06-12-04, 19:55
Geplaatst door Bart.NL
Ik denk dat je een gevoelige snaar raakt met dit bericht. Fascisme is een verzamelnaam voor alles wat gewelddadig is en haat voor vreemde mensen, gebruiken en gedachten inhoudt.

Volgens deze definitie bestaat er ook binnen de Islam een fascistische stroming. Alleen vinden veel mensen hier de Islam onfeilbaar en wordt het gezien als "persoonlijke interpretatie" en niet als een probleem voor de Islam.

Mijn definitie van fascisme gaat nog iets verder. Het fascisme bestaat eigenlijk niet. Fascisten wel. Het slaat op iedereen die meent dat zijn of haar levensbeschouwing meer - of hoogwaardiger is dan die van iemand anders. Heel extreem wordt het wanneer je meent dat je iemand mag doden in naam van die levensbeschouwing. In die zin zijn zowel George W. Bush als Osama Bin Laden als Timothy Mc Veigh als Mohammed B. als Volkert V ... fascisten.

Groet,

Juliette

Al Sawt
06-12-04, 20:04
Mensen moeten defenitie van Fascisme gaan opzoeken.

Fascisme staat voor recht van het sterkste. Faces is een latijnse naam voor pijlen en een bundel pijlen was een van de symbolen van de Romeinse rijk, het symboleert kracht en superieuriteit van de Romeinse rijk en vandaar is Fascisme ontleedt. Fascisten denken dat ze met geweld middelen en kapitalen kunnen toe eigenen en mensen van een inferieure ras of groep ter beschikking stellen aan hun eigen groep. EIGEN VOLK EERST mentaliteit.

Al Sawt
06-12-04, 20:25
Geplaatst door nieuw

Als je als moslim vandaag de dag in heel de wereld met scheve ogen word aangekeken. Je gehaat word door grote groepen op alle continenten, en in allerlei landen, van thailand tot corsica. Dan hoef je dat niet meteen persoonlijk op te vatten. Dan hoef je je niet persoonlijk schuldig te voelen. Dan ben je ook niet meteen schuldig. Maar dan is het wel tijd om te onderkennen dat er een probleem is binnen de Islam. De dagen van ontkennen en onder het tapijt schuiven zijn nu toch echt voorbij. Met scheve ogen aangekijken worden en gehaat door grote groepen op alle continenten.

Een nieuwe naam en een nieuwe jasje van spreektaal. Want onze voormalige bevrijde Arabier, gaat ook nog eens superlatieven hanteren.

En kan meneer Nieuw ons eventjes uitleggen, wat je onder ontkennen, afschuiven bedoelt? Welke donkere wolken gaan boven ons verzamelen?

angkor
06-12-04, 20:35
Nieuw schrijft: Het is voor mij duidelijk, dat als een poster op dit forum oproept tot jihad vergezeld van een foto van Osama Bin Laden dat we niet moeilijk hoeven te doen over interpretaties. Maar misschien kunnen jullie ook antwoord geven op de andere vragen. In hoeverre is dit aanzetten tot haat, en zo ja, draagt maroc.nl dan ook morele/juridische verantwoordelijkheid?

Voor de verandering maar eens een antwoord aan deze prikker.

1. Ten aanzien van IEDER bericht geldt dat de poster ervan in de eerste plaats zelf verantwoordelijkheid draagt. Zie daarvoor onze disclaimer en de prikbordregels.
2. Beheer verwijdert hier in ieder geval berichten die wettelijk strafbaar zijn of waarvan we de indruk hebben dat ze strafbaar zouden kunnen zijn.
3. Het door prikker "Nieuw" gewraakte bericht bevat geen strafbare uitingen, aangezien er niet tot GEWAPENDE jihad wordt opgeroepen, hetgeen wel strafbaar zou zijn. Het woord jihad in deze post lijkt hier bedoeld te zijn als : protest. Dit is één van de mogelijke interpretaties van het begrip jihad.
4. Een bericht als dit laten we juist staan omdat we verwachten dat er door diverse mensen op gereageerd zal worden vanuit verschillende standpunten, waarbij we ervan uitgaan dat hierdoor een bijdrage wordt geleverd aan bewustwording over politiek/maatschappelijke conflictpunten.
5. Dat een prikker in zijn avatar de beeltenis van Osama Bin Laden heeft staan wijst waarschijnlijk op bewondering van de prikker voor deze persoon, hetgeen niet bij wet verboden is. Het laten staan van een dergelijke avatar wil absoluut niet zeggen dat beheer van deze site dezelfde bewondering voor deze persoon heeft.
6. Dat prikker "Nieuw" niet moeilijk hoeft te doen over de interpretatie van een beschrijving van jihad (geen oproep tot!) door een andere prikker die tevens OBL in zijn avatar heeft staan, zegt bijzonder veel over de opvatting en interpretatie van meneer Nieuw zelf.
Hij heeft het recht om dat zo op te vatten, maar ook niet meer dan dat.
Impliciet anderen aansporen er net zo over te denken als hij en tevens het begrip fascistisch op generaliserende wijze er met de haren bij te slepen is te rekenen tot het hoofdstuk beinvloeding en manipulatie, waar we op deze website niet erg van gediend zijn.
7. Tenslotte zijn we van mening dat in deze post NIET aangezet wordt tot haat (er wordt stevige kritiek geleverd) en het beheer draagt dan ook geen enkele morele of juridische verantwoording hiervoor.
8. Op www.maroc.nl zijn prikkers van alle gezindten en komaf welkom, zonder dat we hierbij naar geloof of iets dergelijks kijken. Dat was zo, dat is zo, en dat zal altijd zo zijn.

P.S. I.Het hoofdstuk strafpunten laten we maar buiten beschouwing omdat dat zeker nooit tot teverdenheid van prikker Nieuw zal kunnen leiden.
P.S. II. Je kunt je afvragen of prikker "Nieuw" met zijn verdachtmakende opvattingen het ooit tot prikker "Oud" zal brengen op deze site. Waarschijnlijk zullen hier niet erg veel mensen rouwig om zijn.

een groet

angkor/beheer