PDA

Bekijk Volledige Versie : Opera tegen schapenstress



~Panthera~
06-12-04, 14:01
Opera tegen schapenstress

Uitgegeven: 6 december 2004 12:33

CANBERRA - Schapen in Australië die naar Italiaanse opera's luisteren, hebben voor een topkwaliteit wol gezorgd. Die heeft zelfs een recordprijs opgeleverd, aldus hun eigenaars maandag.

De Italiaanse modeontwerper Loro Piana kocht een baal wol voor 136.000 euro. Hij gaat er vijftig pakken voor maken die hij hoopt te verkopen voor 9000 euro per stuk.


Volgens schapenfokker Barry Walker uit New South Wales is de baal van de beste kwaliteit schapenwol ooit. Hij werkt met andere boeren aan een project om wol van goede kwaliteit te leveren.

De schapen die daarvoor zorgen, blijven doorgaans binnen om de vacht te beschermen tegen extreem weer. Ze krijgen een speciaal dieet en luisteren sinds kort naar Italiaanse opera en platen van de Italiaan Andrea Bocelli. "De dieren moeten zich goed in hun vel voelen en geen stress hebben", aldus Walker
------------------

Duur pak. :hihi:

Eke
06-12-04, 14:13
Daar zit muziek in die handel...wat een verkoopverhaal voor een pak van 9000 euro....

Mozart draaien voor je kinderen zou ook goed zijn voor hun rekenresultaten. :tik: Ik zal eens google-en, Eke

~Panthera~
06-12-04, 14:15
Geplaatst door Eke
Daar zit muziek in die handel...wat een verkoopverhaal voor een pak van 9000 euro....

Mozart draaien voor je kinderen zou ook goed zijn voor hun rekenresultaten. :tik: Ik zal eens google-en, Eke
-------

Ja leuk he? volgens mij hebben ze het inderdaad wel naar hun zin. :D

Bart
06-12-04, 14:17
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Ja leuk he? volgens mij hebben ze het inderdaad wel naar hun zin. :D

Ik denk eerder dat het een natuurlijke reactie is: zoveel mogelijk wol kweken om over de oren te trekken, want die teringherrie is natuurlijk niet om aan te horen!

David
06-12-04, 14:17
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Ja leuk he? volgens mij hebben ze het inderdaad wel naar hun zin. :D


Je hebt ook gezichtscrèmes van gefermenteerde algen. Tijdens het drie maanden durende fermentatieproces worden banden afgespeeld met daarop het geluid van de zee.

~Panthera~
06-12-04, 14:19
Geplaatst door David
Je hebt ook gezichtscrèmes van gefermenteerde algen. Tijdens het drie maanden durende fermentatieproces worden banden afgespeeld met daarop het geluid van de zee.
--------------

Grappig ! :melig: Helpt het ?

David
06-12-04, 14:20
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Grappig ! :melig: Helpt het ?



tuurlijk! beeld- en beeldschoon wordt je er van!

~Panthera~
06-12-04, 14:21
Geplaatst door David
tuurlijk! beeld- en beeldschoon wordt je er van!
-------------------

:hihi:

k ga meteen even in de winkels kijken.

laterz :zwaai:

Umarvlie
06-12-04, 14:31
hmmm.. volgens mij wordt die muziek alleen gedraaid om de schapen stil te laten staan .. australiers hebben nogal een reputatie met schapen he ... :D

Eke
06-12-04, 14:37
Panthera, kijk uit in die winkels. Die draaien ook muziek ...om je binnen te houden !!! :) Eke