PDA

Bekijk Volledige Versie : Vanavond op NOVA:



Dutchguy
06-12-04, 18:45
Imam Fawaz geldt als een van de meest radicale en conservatieve imams van Nederland. En daar is hij nog trots op ook.

Fawaz predikt in de As Soennah-moskee in Den Haag. NOVA sprak met hem over zijn drijfveren, Mohammed B., de moord op Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en minister Verdonk.

-------------------------

Zodat de meesten weten waar het over gaat als de onvermijdelijke discussies losbarsten.

Arvid
06-12-04, 19:36
Tjonge jonge de hele godganse dag gaat het op tv, kranten en weetikwat over moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat blablalblablalb etc etc etc etc etc etc

moet je eens voor de grap een telegraaf pakken en het woord moslims vervangen door het woord jood.

Klassiek geval van hersenspoeling en propaganda.

barfly
06-12-04, 19:38
Koel! Mijn maandagavond heeft weer zin gekregen :blij:

~Panthera~
06-12-04, 19:50
Ik kijk al die bagger al jaren niet meer. :duivels:
Werkt erg goed voor je hart.

Dutchguy
06-12-04, 19:57
Geplaatst door Arvid
Tjonge jonge de hele godganse dag gaat het op tv, kranten en weetikwat over moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat moslims dit moslims dat blablalblablalb etc etc etc etc etc etc

moet je eens voor de grap een telegraaf pakken en het woord moslims vervangen door het woord jood.

Klassiek geval van hersenspoeling en propaganda.

Dat dacht ik dus ook. Maar goed, ongetwijfeld zal dit gesprek weer voer voor discussie geven en dan is het misschien voor geinteresseerden handig te weten dat dat gesprek uitgezonden wordt.

Al Sawt
06-12-04, 19:58
Vanavond zullen alle riooljournalisten hun pennen met inkt vergiftigen, om morgen een vernietigende stuk te leveren.

echnaton
06-12-04, 20:01
Geplaatst door Al Sawt
Vanavond zullen alle riooljournalisten hun pennen met inkt vergiftigen, om morgen een vernietigende stuk te leveren.

Dat is mooi gezegd Al Sawt. Maar dan moeten ze toch wel iets aangereikt krijgen. Ben je bang dat deze geestelijke over de schreef zal gaan?

Zwarte Schaap
06-12-04, 20:07
Geplaatst door Dutchguy
Imam Fawaz geldt als een van de meest radicale en conservatieve imams van Nederland. En daar is hij nog trots op ook.

Fawaz predikt in de As Soennah-moskee in Den Haag. NOVA sprak met hem over zijn drijfveren, Mohammed B., de moord op Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en minister Verdonk.

-------------------------

Zodat de meesten weten waar het over gaat als de onvermijdelijke discussies losbarsten.

Ik hoorde vandaag van mijn vader dat de imam(s) van te voren al hadden gezegd dat ze geen hand wilden hebben van Verdonk. Een medewerker van Verdonk of iemand die bij de organisatie betrokken was heeft beloofd dat hij het door zou geven en dat men er rekening mee zou houden. Kennelijk heeft ie dat niet gedaan. Hij zou iets van Abdelillah of iets met abdul heten.

prikkerd
06-12-04, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hoorde vandaag van mijn vader dat de imam(s) van te voren al hadden gezegd dat ze geen hand wilden hebben van Verdonk. Een medewerker van Verdonk of iemand die bij de organisatie betrokken was heeft beloofd dat hij het door zou geven en dat men er rekening mee zou houden. Kennelijk heeft ie dat niet gedaan. Hij zou iets van Abdelillah of iets met abdul heten.

of misschien heeft hij dat juist WEL doorgegeven en Verdonk heeft er misbruik van gemaakt om juist waar de media bij staat haar voorbereide opruiende opmerking te plaatsen


p.s. niet vergeten dat verdonk een paar maanden daarvoor een bezoek bracht aan een rabijn die haar logischerwijs geen hand gaf en zij op haar beurt vol lof en respect betuigde voor zijn geloofsbelevenis

Dutchguy
06-12-04, 20:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hoorde vandaag van mijn vader dat de imam(s) van te voren al hadden gezegd dat ze geen hand wilden hebben van Verdonk. Een medewerker van Verdonk of iemand die bij de organisatie betrokken was heeft beloofd dat hij het door zou geven en dat men er rekening mee zou houden. Kennelijk heeft ie dat niet gedaan. Hij zou iets van Abdelillah of iets met abdul heten.

In dat geval is dat dan zeer slordig. Verdonk leek me echt verbaasd. Als het doorgegeven was had het hele gedoe voorkomen kunnen worden.

echnaton
06-12-04, 21:24
Geplaatst door Dutchguy
In dat geval is dat dan zeer slordig. Verdonk leek me echt verbaasd. Als het doorgegeven was had het hele gedoe voorkomen kunnen worden.

Het hele gedoe had helemaal niet voorkomen moeten worden. Het heeft toch een pracht van een discussie opgeleverd. We moeten ophouden met de verschillen onder het vloerkleed te vegen. Alles moet uitgevochten worden, alleen dan komen we ergens.

Zwarte Schaap
06-12-04, 21:46
Geplaatst door echnaton
Het hele gedoe had helemaal niet voorkomen moeten worden. Het heeft toch een pracht van een discussie opgeleverd. We moeten ophouden met de verschillen onder het vloerkleed te vegen. Alles moet uitgevochten worden, alleen dan komen we ergens.

Ik snap niet wat er uitgevochten moet worden om iemands geloofsbeleving niet te willen respecteren. Waar moeten we dan volgens jou komen?

Al Sawt
06-12-04, 21:49
Geplaatst door echnaton
Dat is mooi gezegd Al Sawt. Maar dan moeten ze toch wel iets aangereikt krijgen. Ben je bang dat deze geestelijke over de schreef zal gaan? Ik geef toe dat Nederlandse imams en PR niet hand in hand gaan. Maar we moeten de macht van medium niet onderschatten. Die kan mensen heel anders afschilderen.

Al Sawt
06-12-04, 21:55
Mijn zorgen waren voor niets.
Een pragmatische man, een man van het midden.

Zwarte Schaap
06-12-04, 21:58
Geplaatst door Al Sawt
Mijn zorgen waren voor niets.
Een pragmatische man, een man van het midden.

Een duidelijke man met duidelijke standpunten, niets op af te dingen.

barfly
06-12-04, 21:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een duidelijke man met duidelijke standpunten, niets op af te dingen.

Toch wel. Een dingetje, waarom spreekt ie geen Nederlands?

Behalve "iek bien blei" :p

Dutchguy
06-12-04, 22:01
Geplaatst door echnaton
Het hele gedoe had helemaal niet voorkomen moeten worden. Het heeft toch een pracht van een discussie opgeleverd. We moeten ophouden met de verschillen onder het vloerkleed te vegen. Alles moet uitgevochten worden, alleen dan komen we ergens.

Verschillen zullen er altijd zijn, je kunt overal wel om vechten maar heeft dat zin?

Die imam viel me 100% mee. Beetje ouwerwetse opvattingen maar hij verschilt hierin niet in met het christelijke geloof.

Zwarte Schaap
06-12-04, 22:01
Geplaatst door barfly
Toch wel. Een dingetje, waarom spreekt ie geen Nederlands?

Behalve "iek bien blei" :p

Mij ging het om de inhoud niet de vorm.

echnaton
06-12-04, 22:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet wat er uitgevochten moet worden om iemands geloofsbeleving niet te willen respecteren. Waar moeten we dan volgens jou komen?

Dat de gebruiken van het land waar men te gast is gerespecteerd worden.

Royce
06-12-04, 22:15
Geplaatst door echnaton
[..] te gast is.

Kan iemand deze vent wakker maken?

Eke
06-12-04, 22:21
Het is een intelligente, aardige en levendige man in dit NOVAgesprek. Klopt dit beeld ? Ik hoop het.Hij zal een bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving,niet alleen als imam, maar ook als vertegenwoordiger van groeperingen Moslims-als ik het zo goed zeg.

Daarom is het goed als hij Nederlands praat. Eke

Si_Y
06-12-04, 22:24
En dat noemt de media dus de radicaalste imam van Nederland

Eke
06-12-04, 22:24
Echnaton, poehee....leer jezelf nou eens eerst doorgronden..Eke

Zwarte Schaap
06-12-04, 22:24
Geplaatst door echnaton
Dat de gebruiken van het land waar men te gast is gerespecteerd worden.

Het is in casu geen kwestie van dat de gebruiken van het individu Verdonk niet gerecpecteerd werden. Verre van dat.

Daarnaast lijkt mij het verstandig dat je rekening houdt met andermans gebruiken en je niet blindstaart op gebruiken van ''gasten'' en inlanders, Het geeft een soort gevoel dat je je minderwaardig voelt als je om elke wissewasje allerlei gevechten wilt voeren. Hetgemak moet de mens dienen. I

echnaton
06-12-04, 22:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is in casu geen kwestie van dat de gebruiken van het individu Verdonk niet gerecpecteerd werden. Verre van dat.

Daarnaast lijkt mij het verstandig dat je rekening houdt met andermans gebruiken en je niet blindstaart op gebruiken van ''gasten'' en inlanders, Het geeft een soort gevoel dat je je minderwaardig voelt als je om elke wissewasje allerlei gevechten wilt voeren. Hetgemak moet de mens dienen. I

Dit kun je net zo goed omdraaien. Waarom vind jij dat hij geen rekening moet houden met andermans gebruiken?

echnaton
06-12-04, 22:51
Geplaatst door Eke
Het is een intelligente, aardige en levendige man in dit NOVAgesprek. Klopt dit beeld ? Ik hoop het.Hij zal een bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving,niet alleen als imam, maar ook als vertegenwoordiger van groeperingen Moslims-als ik het zo goed zeg.

Daarom is het goed als hij Nederlands praat. Eke

Zijn ogen stonden helder en eerlijk en hij had humor. Maar toch vind ik dat hij wel eens Nederlands mag leren. Waarom niet preken in het Nederlands?

echnaton
06-12-04, 22:52
Geplaatst door Royce
Kan iemand deze vent wakker maken?

Vind je soms dat Verdonck zich bij zijn gebruiken moest aanpassen?
Nou, ik niet.

sjaen
06-12-04, 23:42
Ik heb het gemist!
Loont het zich om de herhaling te bekijken?

By the way:

'De kunstenaars overtreffen zich in hun laatste werken. Nu, God heeft de vrouw na de man geschapen, en dus is de vrouw meer geslaagd dan hij.'

Erasmus


:wink:

kspeciaal
07-12-04, 00:04
Geplaatst door echnaton
Zijn ogen stonden helder en eerlijk en hij had humor. Maar toch vind ik dat hij wel eens Nederlands mag leren. Waarom niet preken in het Nederlands?

MMM...Heb toch met een dubbel gevoel naar dat intervieuw zitten kijken. Echt zo'gevoel wanneer valt die een "orthodoxe"opmerking die morgen de voorpagina's zal beheersen (jammer voor de telegraaf)
Hij was in elk geval wel helder en duidelijk.
En die glimlach op het gezicht van Polak na het intervieuw die afgesloten werd met zijn laatste opmerking "OOk NOVA is welkom ofzoiets!!". geweldig!! Ze dacht zeker ik pak je nog wel....
Wat je wel duidelijk ziet in deze uitzending, ondanks de introductie als radicaalste imam van NL en tegen de tarditie van NOVA in, is een hele andere insteek en benadering van de imam. Dat kwam duidelijk terug in de manier van vragan formulieren en beelden van commentaar voorzien. Er zat iets van "zogenaamd" zoeken naar de positieve dingen van een imam en niet te lang hameren en graven in "orthodoxe" standpunten.
Nieuwe koers van NOVA misschien.................

TonH
07-12-04, 00:12
Geplaatst door sjaen
Ik heb het gemist!
Loont het zich om de herhaling te bekijken?


Ja het loont!

Momenteel staat alleen het hele programma op de site, maar hij begint bij 25 minuten: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/sb.20041206-a.rm?proto=rtsp

Was een leuke man, met rossige baard en blauwe ogen en humor, maar ook gepaste passie.

Standpunten en reacties waren helder en concequent.


NIet interessant dus, zal het journaille zeggen... :moe:

sjaen
07-12-04, 00:20
Geplaatst door TonH
Ja het loont!

Momenteel staat alleen het hele programma op de site, maar hij begint bij 25 minuten: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/sb.20041206-a.rm?proto=rtsp

Was een leuke man, met rossige baard en blauwe ogen en humor, maar ook gepaste passie.

Standpunten en reacties waren helder en concequent.


NIet interessant dus, zal het journaille zeggen... :moe:

thanx,
Ik ga het nu bekijken.

TonH
07-12-04, 00:30
Geplaatst door sjaen
thanx,
Ik ga het nu bekijken.

Laat effe wete?

Zwarte Schaap
07-12-04, 00:34
Geplaatst door echnaton
Dit kun je net zo goed omdraaien. Waarom vind jij dat hij geen rekening moet houden met andermans gebruiken?

Dat doen ze zeker, ze geven aan dat een bepaalde soort gebruik botst met hun geloofsovertuiging. Daaruit kan je concluderen dat ze wel de gebruiken respecteren maar niet strookt met hun geloofsovertuiging.

Moslims drinken geen alcohol, je kunt dan wel eisen dat ie de gebruiken moet respecteren en een slokje mee moet drinken maar dan ben je niet bezig met elkaar respecteren maar je wil de ander opleggen.

Moslims vieren geen kerst, dat er een islamitische ondernemer zijn winkel niet met kerstverlichting of sinterklaas versiert wil niet zeggen dat hij de gebruiken niet respecteert.

sjaen
07-12-04, 00:34
Geplaatst door TonH
Laat effe wete?

Sure.

Ik heb een nieuwe Mac. moet streams voor macintosh nog downloaden, dus kijk ik dadelijk naar de herhaling op de televisie.

TonH
07-12-04, 00:41
Geplaatst door sjaen
Sure.

Ik heb een nieuwe Mac. moet streams voor macintosh nog downloaden, dus kijk ik dadelijk naar de herhaling op de televisie.

:schok: Wanneer dat pas om 2.10 uur begint lees ik je reactie morgen wel... http://www.cosgan.net/images/midi/muede/f010.gif

ZbaqZbaq
07-12-04, 01:43
1 ding...

deze uitzending klopt niet. Nova zou Nova niet zijn als hier niet iets achter zit.

echnaton
07-12-04, 05:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat doen ze zeker, ze geven aan dat een bepaalde soort gebruik botst met hun geloofsovertuiging. Daaruit kan je concluderen dat ze wel de gebruiken respecteren maar niet strookt met hun geloofsovertuiging.

Moslims drinken geen alcohol, je kunt dan wel eisen dat ie de gebruiken moet respecteren en een slokje mee moet drinken maar dan ben je niet bezig met elkaar respecteren maar je wil de ander opleggen.

Moslims vieren geen kerst, dat er een islamitische ondernemer zijn winkel niet met kerstverlichting of sinterklaas versiert wil niet zeggen dat hij de gebruiken niet respecteert.

Niemand dwingt je om alcohol te drinken maar als je in Nederland een minister geen hand wilt geven moet je geen publieke functie bekleden. Als je dat toch doet laat je daarmee zien dat je de hoogste gezagsdragers niet respecteert en minacht. In feite zeg je daarmee dat je de Nederlandse staat en samenleving verwerpt. Het is een zeer verkeerd signaal naar je achterban toe. En het is het tegen de wil van Allah.

sjaen
08-12-04, 00:40
Geplaatst door TonH
:schok: Wanneer dat pas om 2.10 uur begint lees ik je reactie morgen wel... http://www.cosgan.net/images/midi/muede/f010.gif


Ik heb het stukje 2keer bekeken.
Mijn reactie;
We hebbben nog een lange weg van dialoog te gaan.

TonH
08-12-04, 00:51
Geplaatst door sjaen
Ik heb het stukje 2keer bekeken.
Mijn reactie;
We hebbben nog een lange weg van dialoog te gaan.

Da's me effe te cryptisch. Wie zijn "we" en hoezo "lange weg"?

Zwarte Schaap
08-12-04, 01:15
Geplaatst door echnaton
Niemand dwingt je om alcohol te drinken maar als je in Nederland een minister geen hand wilt geven moet je geen publieke functie bekleden. Als je dat toch doet laat je daarmee zien dat je de hoogste gezagsdragers niet respecteert en minacht. In feite zeg je daarmee dat je de Nederlandse staat en samenleving verwerpt. Het is een zeer verkeerd signaal naar je achterban toe. En het is het tegen de wil van Allah.
Alcohol is een veel gebruikte drank bij officiele gelegenheden waarbij publieke figuren veel mee te maken hebben. Als een imam een glas champagne wordt aangeboden en hij weigert dit dan zou jij dat ook zien als geen respect hebben voor Nederland, de molens, de koeien in de wei etc...blabla....

Als de gelovige de minister geen hand wil geven is dat niet omdat hij de''hoogste gezagsdragers'' niet respecteert en minacht. Hij geeft geen hand omdat zijn geloofsovertuiging hem dat verbiedt.

Dit is voor mensen met goede wil duidelijk te zien, helaas behoor jij tot de onwilligen die als toegift in zijn onwil, Allahs wil denkt te misbruiken voor zijn snode streken.

echnaton
08-12-04, 10:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alcohol is een veel gebruikte drank bij officiele gelegenheden waarbij publieke figuren veel mee te maken hebben. Als een imam een glas champagne wordt aangeboden en hij weigert dit dan zou jij dat ook zien als geen respect hebben voor Nederland, de molens, de koeien in de wei etc...blabla....

Als de gelovige de minister geen hand wil geven is dat niet omdat hij de''hoogste gezagsdragers'' niet respecteert en minacht. Hij geeft geen hand omdat zijn geloofsovertuiging hem dat verbiedt.

.

Volgens mij moet je nog inburgeren. Het afslaan van een glas drank (met alcohol) wordt in Nederland algemeen geaccepteerd. Het geen hand willen geven wordt niet geaccepteerd. Je zegt daarmee dat je de gewone burgerlijke beleefdheid niet in acht wilt nemen en dat jouw waarden boven die van de ander gaan. Je had dan beter in het land kunnen blijven waarin die waarden de norm zijn.

fatiha elg...
08-12-04, 12:02
Geplaatst door Eke
Het is een intelligente, aardige en levendige man in dit NOVAgesprek. Klopt dit beeld ? Ik hoop het.Hij zal een bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving,niet alleen als imam, maar ook als vertegenwoordiger van groeperingen Moslims-als ik het zo goed zeg.



Ja, dat beeld klopt. Ik kan het weten daar ik altijd in moskee Sounna kom. Zijn vrouw overigens is ook geweldig. Zij geeft om de 14 dgn les op zondag aan de dames, in het Arabisch, Berbers en het Nederlands. Kan je nagaan; zijn vrouw spreekt beter Ned. dan hij dat doet.


[Daarom is het goed als hij Nederlands praat. Eke [/B]


Vind ik ook. Meer bereik.

IbnRushd
08-12-04, 12:11
Het geen hand willen geven wordt niet geaccepteerd. Je zegt daarmee dat je de gewone burgerlijke beleefdheid niet in acht wilt nemen en dat jouw waarden boven die van de ander gaan. Je had dan beter in het land kunnen blijven waarin die waarden de norm zijn.

Door wie wordt het niet geaccepteerd? Ik dacht dat er ruim de meerderheid van de weldenkend mens tegen de onintellectuele commentaar van verdonk was.

Dutchguy
08-12-04, 12:12
Geplaatst door fatiha elg...
Ja, dat beeld klopt. Ik kan het weten daar ik altijd in moskee Sounna kom. Zijn vrouw overigens is ook geweldig. Zij geeft om de 14 dgn les op zondag aan de dames, in het Arabisch, Berbers en het Nederlands. Kan je nagaan; zijn vrouw spreekt beter Ned. dan hij dat doet.




Vind ik ook. Meer bereik.

Vooral omdat hij verteld om jongeren voor het extremisme te behoeden. Dan is het toch wel nodig dat zo'n man nederlands kan anders wordt de drempel wel erg hoog.

fatiha elg...
08-12-04, 12:18
Geplaatst door Dutchguy
Vooral omdat hij verteld om jongeren voor het extremisme te behoeden. Dan is het toch wel nodig dat zo'n man nederlands kan anders wordt de drempel wel erg hoog.


Dat ook en veel meer dan dat alleen.

mark61
08-12-04, 15:07
Sjlieme man! De imam als psychotherapeut! Wel handig als hij Nederlands leert.


...hatta fi'l pauze... :hihi:

Eke
08-12-04, 15:56
Geplaatst door fatiha elg...
........ opm.1)Kan je nagaan; zijn vrouw spreekt beter Ned. dan hij dat doet.

.................................................. .................................................. .....


2)Vind ik ook. Meer bereik............................................ .................................................. ..

opm. 1) ..natuurlijk...zou ik haast zeggen..doen vrouwen het op school ook niet veel beter dan mannen ????? :wink:

opm.2.)gisteravond keek ik naar Knevel en daar werd gesproken over veiligheid...Dat de veiligheid in de maatschappij toeneemt als meer mensen zich veilig voelen...dus ontspannen zijn...dus minder rare sprongen maken. Denk maar aan de toename van geweld door de schrik, de afschuw, de woede enz. n.a.l.v. de moord op TvG. Dit soort processen zou je ook om kunnen draaien.

Door een sterke identiteit is een mens minder vatbaar voor vage dreigingen, beledigingen,onvrede.e.

Maar ook een groep mensen kan zich veiliger gaan voelen als ze weten dat iemand uit hun midden op een rustige heldere manier hun ideeen kan verwoorden..en hun belangen bepleit en daar succesvol in is..De democratische spelregels onderschrijft...

Wat denk je fatiha elg, Zou de imam snel Nederlands moeten leren ?Zou het een goed leider zijn ?
Of zie jij het anders ???

Eke

taouanza
08-12-04, 15:59
Geplaatst door echnaton
Volgens mij moet je nog inburgeren. Het afslaan van een glas drank (met alcohol) wordt in Nederland algemeen geaccepteerd. Het geen hand willen geven wordt niet geaccepteerd. Je zegt daarmee dat je de gewone burgerlijke beleefdheid niet in acht wilt nemen en dat jouw waarden boven die van de ander gaan. Je had dan beter in het land kunnen blijven waarin die waarden de norm zijn.


Je hebt het vast niet over orthodoxe joden.

Eke
08-12-04, 16:17
Geplaatst door echnaton
Volgens mij moet je nog inburgeren. Het afslaan van een glas drank (met alcohol) wordt in Nederland algemeen geaccepteerd. Het geen hand willen geven wordt niet geaccepteerd. Je zegt daarmee dat je de gewone burgerlijke beleefdheid niet in acht wilt nemen en dat jouw waarden boven die van de ander gaan. Je had dan beter in het land kunnen blijven waarin die waarden de norm zijn.

Ha Echnaton ! Volgens mij verschilt onze achtergrond niet eens zo veel, maar ik ben het weer niet met je eens !

Wat maakt het uit HOE je groet, als je groet. Als de begroeting maar gemeend is.

Liesbeth den Uyl, de vrouw van de Nederlandse president in de jaren '80 ?.), weigerde te buigen voor Koningin Elizabeth ('ik buig niet voor mensen'), toen ze daar op officieel bezoek was.

Daar werd gewoon door de gastvrouw geen punt van gemaakt.
Eke

echnaton
08-12-04, 16:52
Geplaatst door Eke
Ha Echnaton ! Volgens mij verschilt onze achtergrond niet eens zo veel, maar ik ben het weer niet met je eens !

Wat maakt het uit HOE je groet, als je groet. Als de begroeting maar gemeend is.

Liesbeth den Uyl, de vrouw van de Nederlandse president in de jaren '80 ?.), weigerde te buigen voor Koningin Elizabeth ('ik buig niet voor mensen'), toen ze daar op officieel bezoek was.

Daar werd gewoon door de gastvrouw geen punt van gemaakt.
Eke

Hallo Eke,
Niet zo netjes van Liesbeth. En dat nog wel tegen de koningin van Engeland! Zij toonde waarachtige grootheid door er geen punt van te maken. In een oosters, despotisch land zou Liesbeth afgevoerd zijn naar een ondergrondse kerker en in ketenen vastgeklonken.
Ik neig ernaar het niet zo belangrijk te vinden of de begroeting gemeend is of niet. Als de juiste vormen maar in acht worden genomen. Dan is het gezicht van iedereen gered.

sjaen
08-12-04, 17:22
Ik heb altijd een hand gekregen van zowel orthodoxe joden als moslim!

echnaton
08-12-04, 17:26
Geplaatst door sjaen
Ik heb altijd een hand gekregen van zowel orthodoxe joden als moslim!

Ik heb precies de zelfde ervaring. Nog nooit in mijn leven, ook niet door Joden of moslims, is mij een hand geweigerd.

Eke
08-12-04, 17:33
Geplaatst door echnaton

Ik neig ernaar het niet zo belangrijk te vinden of de begroeting gemeend is of niet. Als de juiste vormen maar in acht worden genomen. Dan is het gezicht van iedereen gered.

Echt waar Echnaton ? Vind jij vorm belangrijker dan inhoud ?Eke

PS. Echnaton, jij bent een MAN !Dus krijg jij een hand.

Daarvoor gelden andere regels: weetje wel : bij de trap opgaan voorlopen(voor de vrouw) en bij de trap afdalen ....uh...

echnaton
08-12-04, 17:37
Geplaatst door Eke
Echt waar Echnaton ? Vind jij vorm belangrijker dan inhoud ?Eke

Nee, maar in het burgerlijk verkeer, waarin je onmogelijk met iedereen op goede voet kunt staan en het met iedereeen eens kunt zijn, zijn juiste omgangsvormen erg belangrijk om alles gewoon door te laten gaan.

Al die regels, daar houd ik me aan, al ben ik wel eens vrouwen tegen gekomen waarmee het erg moeilijk omgaan was. Juist dan doe ik erg beleefd en vormelijk.

Eke
08-12-04, 17:43
Geplaatst door echnaton
Nee, maar in het burgerlijk verkeer, waarin je onmogelijk met iedereen op goede voet kunt staan en het met iedereeen eens kunt zijn, zijn juiste omgangsvormen erg belangrijk om alles gewoon door te laten gaan.

Dat ben ik met je eens...ik had het ook over alle redelijkheid..bij soorten begroetingen...in principe schud je handen, MAAR je hebt wel de soepelheid om daar vanaf te wijken "om alles gewoon door te laten gaan'. Precies wat Queen Elizabeth deed.

Eke
08-12-04, 17:45
Geplaatst door echnaton

Al die regels, daar houd ik me aan, al ben ik wel eens vrouwen tegen gekomen waarmee het erg moeilijk omgaan was. Juist dan doe ik beleefd en vormelijk :haha:

echnaton
08-12-04, 17:55
Geplaatst door Eke
:haha:

Hier op het forum zitten ze ook wel maar ik bedoel jou niet.

Eke
08-12-04, 18:00
Geplaatst door echnaton
Hier op het forum zitten ze ook wel maar ik bedoel jou niet.

Dat snap ik ! :)

Cohen
08-12-04, 18:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
1 ding...

deze uitzending klopt niet. Nova zou Nova niet zijn als hier niet iets achter zit.

Dat idee kreeg ik ook, toen die dude op het laatst vroeg:"En NOVA, is Nova ook welkom altijd welkom in uw moskee?" Maar die assounna gasten hebben het zo ie zo zwaar daar in Den Haag, daar de andere moskeeverenigingen hen tot zwart schaap hebben verklaard. Puur afgunst, assounna heeft als enige hoogopgeleiden jonge bezoekers. Terwijil er bij die andere tenten alleen maar van die 1e generatie, aow- gangers komt. Almouhsinien bijv. krijgt steun vd overheid (ook de marokkaanse), terwijl die dude's van assounna alles zelf rooien. En om dan nog maar te zwijgen over El Islam met die tegendraadse Fessi aan het roer. Triest, eenheid is ver te zoeken, illustrerend voor de moslims van vandaag.

Bnice
08-12-04, 18:31
Geplaatst door IbnRushd
Door wie wordt het niet geaccepteerd? Ik dacht dat er ruim de meerderheid van de weldenkend mens tegen de onintellectuele commentaar van verdonk was.


In nederland is het een gebruik dat je elkaar een hand geeft,een uitgestoken hand weigeren is een onbeleefde daad. althans alle nederlanders vinden dat.

Ps (ik richt een ander geloof op,waarbij het de gewoonte is om je broek naar beneden te trekken ,en vervolgens met de blote konten tegen elkaar aan te schurken).
En als je dat dan niet doet beschouw ik dat als een belediging.

Wat wil ik hier mee zeggen:
Ter voorkomen dat we elkaar eerst een A4tje geven met alle gebruiken en voorwaarden en of gebruiken die een ieder wenselijk acht.

Oja gisteren nog die geweldige uitspraak gehoord (in nova),die 49 andere die wel een hand gaven dat waren geen echte .............
Aldus (een stuk gematigder Imaan (iman)?)
Nog een lange weg te gaan maar ik hou hoop.

Ik zelf geloof niet ,alleen al de naam (geloof).
Maar ik respecteer wel iemand met een geloof, mits diegene mij ook respecteert.

Want er komt een dag.........Dat wij hier met zn allen (de meerderheid) de zelfde regels toepassen zoals in andere "islamitische landen" maar dan contra en dan kan niemand er commetaar op geven.

Regels dat "andere zich moeten aanpassen aan onze regels die wij al eeuwen lang gebruiken en hebben opgebouwd" zoals wij christenen en ongelovigen ons moeten aanpassen in "islamitische landen"

Ik zal je niet vermoeien welke regels dat wel allemaal niet zijn,in "islamitische landen" (waar wij ons dus wel moeten aanpassen).

Zwarte Schaap
08-12-04, 22:35
Geplaatst door echnaton
Volgens mij moet je nog inburgeren. Het afslaan van een glas drank (met alcohol) wordt in Nederland algemeen geaccepteerd. Het geen hand willen geven wordt niet geaccepteerd. Je zegt daarmee dat je de gewone burgerlijke beleefdheid niet in acht wilt nemen en dat jouw waarden boven die van de ander gaan. Je had dan beter in het land kunnen blijven waarin die waarden de norm zijn.

Volgens mij moet jij nog exburgeren en uitreden uit je kunstmatige normen en waarden constructie, de wereld is gaat verder, ook in Nederland. Het afslaan van een alcoholische drank is precies hetzelfde als het niet geven van een hand. Er zijn verschillende motieven om drank af te wijzen zo ook is er een motief om een vrouw geen hand te geven. Dit niet respecteren wil zeggen dat je een valse discussie voert met valse argumenten.

Het is net alsof je een vegetarier uitnodigt voor een etentje en je hem brengt naar een vleesrestaurant. En dan achteraf je beklaagt dat hij je niet respecteert terwijl hij zich netjes veronschuldigt.Verdonks luitenanten moeten gewoon beter hun huiswerk doen en de bezoeken zorgvuldiger voorbereiden.

Dat smijten met blijven in je eigen land kun je beter achterwege laten, elke sukkel weet dat je verschillende normen en waarden hebt tussen autochtonen zelf. Verschillende normen en waarden is geen probleem, ze worden pas een probleem als je ze problematiseert. Het huidige Nederland met haar extremisten radicalen en fundamentalistische autochtonen problematiseren alles wat anders is dan hun eigen huis tuin en keuken nomen waarden, veelal uit een minderwaardigheidscomplex.

Het is de kunst om met de verschillen om te gaan. Ik koester het recht om andere normen en waarden op na te houden. Het zou wat zijn als alle autochtonen allemaal in blauwe mao-pakjes rondliepen en allemaal hetzelfde dachten.

echnaton
08-12-04, 22:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij moet jij nog exburgeren en uitreden uit je kunstmatige normen en waarden constructie, de wereld is gaat verder, ook in Nederland. Het afslaan van een alcoholische drank is precies hetzelfde als het niet geven van een hand. Er zijn verschillende motieven om drank af te wijzen zo ook is er een motief om een vrouw geen hand te geven. Dit niet respecteren wil zeggen dat je een valse discussie voert met valse argumenten.

Het is net alsof je een vegetarier uitnodigt voor een etentje en je hem brengt naar een vleesrestaurant. En dan achteraf je beklaagt dat hij je niet respecteert terwijl hij zich netjes veronschuldigt.Verdonks luitenanten moeten gewoon beter hun huiswerk doen en de bezoeken zorgvuldiger voorbereiden.

Dat smijten met blijven in je eigen land kun je beter achterwege laten, elke sukkel weet dat je verschillende normen en waarden hebt tussen autochtonen zelf. Verschillende normen en waarden is geen probleem, ze worden pas een probleem als je ze problematiseert. Het huidige Nederland met haar extremisten radicalen en fundamentalistische autochtonen problematiseren alles wat anders is dan hun eigen huis tuin en keuken nomen waarden, veelal uit een minderwaardigheidscomplex.

Het is de kunst om met de verschillen om te gaan. Ik koester het recht om andere normen en waarden op na te houden. Het zou wat zijn als alle autochtonen allemaal in blauwe mao-pakjes rondliepen en allemaal hetzelfde dachten.

Wat voor motief zou er dan kunnen zijn om een vrouw geen hand te geven, anders dan uit te drukken dat zij lager staat dan de man? In het moslimse geloof is dat, in een bepaalde interpretatie, nu eenmaal een feit. Lees de koran er maar op na. Dat kunnen wij in Nederland niet accepteren.

Eke
08-12-04, 22:47
Geplaatst door echnaton
Wat voor motief zou er dan kunnen zijn om een vrouw geen hand te geven, anders dan uit te drukken dat zij lager staat dan de man? In het moslimse geloof is dat nu eenmaal een feit. Lees de koran er maar op na. Dat kunnen wij in Nederland niet accepteren.

Echnaton....ahum....."Islam voor Dummies"..DE referentie voor iedereen .......... Heb jij de Koran gelezen trouwens? Welterusten, Eke

Zwarte Schaap
08-12-04, 22:54
Geplaatst door echnaton
Wat voor motief zou er dan kunnen zijn om een vrouw geen hand te geven, anders dan uit te drukken dat zij lager staat dan de man? In het moslimse geloof is dat nu eenmaal een feit. Lees de koran er maar op na. Dat kunnen wij in Nederland niet accepteren.

Ik verwacht wel dat je een minmale voorkennis hebt of wat vooronderzoek doet als je hierover discusseert en al zeker als je Allahs wil er met de haren bij sleept.

echnaton
08-12-04, 23:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik verwacht wel dat je een minmale voorkennis hebt of wat vooronderzoek doet als je hierover discusseert en al zeker als je Allahs wil er met de haren bij sleept.

Pardon

echnaton
08-12-04, 23:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik verwacht wel dat je een minmale voorkennis hebt of wat vooronderzoek doet als je hierover discusseert en al zeker als je Allahs wil er met de haren bij sleept.

Om de feiten kun je niet heen. Door persoonlijk te worden geef je toe dat ik gelijk heb.

echnaton
08-12-04, 23:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik verwacht wel dat je een minmale voorkennis hebt of wat vooronderzoek doet als je hierover discusseert en al zeker als je Allahs wil er met de haren bij sleept.

Om de feiten kun je niet heen. Door persoonlijk te worden geef je toe dat ik gelijk heb.

Zwarte Schaap
08-12-04, 23:15
Geplaatst door echnaton
Om de feiten kun je niet heen. Door persoonlijk te worden geef je toe dat ik gelijk heb.

Feit is dat je vragen stelt die niet aan de orde zijn, dat je discusseert op basis van onwetendheid en vasthoudt aan je onwetendheid.

Davud
08-12-04, 23:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Feit is dat je vragen stelt die niet aan de orde zijn, dat je discusseert op basis van onwetendheid en vasthoudt aan je onwetendheid.


Dat is precies de straf inherent aan onwetendheid: de betrokkene is onwetend over het feit dat hij onwetend is.

En zo straft hij zichzelf, en vraagt zich af: waarom begrijpt niemand mij?

ps. echnaton, net als rinuz, behoort tot de categorie "beyond" onwetendheid: hun gebrek aan kennis over de eigen religie is werkelijk beschamend.

Meerdere van mijn moslimbroeders overtreffen hen in kennis over het christendom, reden waarom zij zich dan ook enkel toespitsen om de Islam aan te vallen.

Maar zij doen hun eigen ziel onrecht aan: of dachten zij dat zij alleen in het Hiernamaals zullen Bestraft Worden?

Van zodra een persoonlijke calamiteit hen overvalt ( ziekte, verlies, pijnen, verdriet, armoede, angst...), bidden zij: "waarom gebeurt dit allemaal?"

Maar nooit zullen zij de oorzaak bij zich zelf zoeken.

Dus echtaton, rinuz en andere dwalenden: van zodra de rampen jullie treffen, weet dan dat dit de straf is voor jullie eigen slechtheid.

En ik WEET dat het jullie zal overkomen, zonder enige menselijke tussenkomst: je hoeft geen ziener of visionair te zijn daarvoor.

Dat is slechts de werking van het onwrikbare Voorschrift van Allah, SWT, betreffende de persoonlijke Kadr.

Wees niet hoogmoedig om hulp te vragen aan mijn moslimsbroeders, als die voorvallen zich voordoen: wie vraagt, zal worden geholpen.


geen dank

graag gedaan


Davud

Zwarte Schaap
09-12-04, 00:00
Geplaatst door Davud
Dat is precies de straf inherent aan onwetendheid: de betrokkene is onwetend over het feit dat hij onwetend is.

En zo straft hij zichzelf, en vraagt zich af: waarom begrijpt niemand mij?

ps. echnaton, net als rinuz, behoort tot de categorie "beyond" onwetendheid: hun gebrek aan kennis over de eigen religie is werkelijk beschamend.

Meerdere van mijn moslimbroeders overtreffen hen in kennis over het christendom, reden waarom zij zich dan ook enkel toespitsen om de Islam aan te vallen.

Maar zij doen hun eigen ziel onrecht aan: of dachten zij dat zij alleen in het Hiernamaals zullen Bestraft Worden?

Van zodra een persoonlijke calamiteit hen overvalt ( ziekte, verlies, pijnen, verdriet, armoede, angst...), bidden zij: "waarom gebeurt dit allemaal?"

Maar nooit zullen zij de oorzaak bij zich zelf zoeken.

Dus echtaton, rinuz en andere dwalenden: van zodra de rampen jullie treffen, weet dan dat dit de straf is voor jullie eigen slechtheid.

En ik WEET dat het jullie zal overkomen, zonder enige menselijke tussenkomst: je hoeft geen ziener of visionair te zijn daarvoor.

Dat is slechts de werking van het onwrikbare Voorschrift van Allah, SWT, betreffende de persoonlijke Kadr.

Wees niet hoogmoedig om hulp te vragen aan mijn moslimsbroeders, als die voorvallen zich voordoen: wie vraagt, zal worden geholpen.


geen dank

graag gedaan


Davud

Ik zie het meer als angst en onzekerheid. En eigenlijk ben ik ook fout bezig. Bange mensen kan ik beter anders benaderen.

Davud
09-12-04, 00:09
mijn persoonlijke oplossing is de negeerlijst. Ik had sowieso niet gereageerd, als jij die onwetende niet had geciteerd.

Het enige wat zij willen is reactie, goed of kwaad: als zij maar op die manier in de schijnwerpers staan.

een soort ongezonde narcisme.

waarschijnlijk worden zij thuis niet au serieux genomen, op hun werk niet, door hun vrienden niet (als zij al hebben) enz...

komen zij hun frustraties hier botvieren.


Vrede Zij met jou

Davud

Julien
09-12-04, 00:32
Geplaatst door Davud
mijn persoonlijke oplossing is de negeerlijst. Ik had sowieso niet gereageerd, als jij die onwetende niet had geciteerd.

Het enige wat zij willen is reactie, goed of kwaad: als zij maar op die manier in de schijnwerpers staan.

een soort ongezonde narcisme.

waarschijnlijk worden zij thuis niet au serieux genomen, op hun werk niet, door hun vrienden niet (als zij al hebben) enz...

komen zij hun frustraties hier botvieren.


Vrede Zij met jou

Davud

en je gaat maar door met blaten jij! Man, get a life en stap eens uit dat droomwereldje van je.

hemel/hel/straf van God..alsof iemand zich hier druk over zal maken? Ik geloof in een God van Liefde, niet in een God van straffen.

alsof er ook maar 1 iemand is die zich erover druk zal maken dat 'ie in jouw negeerlijst staat. Knoop dit in je oren: Door de manier waarop jij schrijft, RESPECTEERT NIEMAND JE.

ben je ook zo in je sociale leven?

Davud
09-12-04, 00:40
bijvoorbeeld julienneke hier: die ligt al enige tijd in de negeerlijst te rotten.

zonder te kijken, durf ik te beweren dat hij zich als een onwetende manifesteert.


geen dank jullke

graag gedaan


Davud

TFOE!
11-12-04, 02:28
Geplaatst door Eke
Echnaton....ahum....."Islam voor Dummies"..DE referentie voor iedereen ..........

Tis een goed boek!
:wijs: Iedere maroc.nl-prikker zou het standaard naast zn toetsenbord moeten hebben liggen......

TFOE!
11-12-04, 02:30
Geplaatst door Julien
alsof er ook maar 1 iemand is die zich erover druk zal maken dat 'ie in jouw negeerlijst staat. Knoop dit in je oren: Door de manier waarop jij schrijft, RESPECTEERT NIEMAND JE.

ben je ook zo in je sociale leven?

In zn sociale leven schudt onze Davud liever de voet van een geloofsgenoot dan dat hij de hand schudt van een ongelovige.....

Julien
11-12-04, 14:25
Geplaatst door Davud
bijvoorbeeld julienneke hier: die ligt al enige tijd in de negeerlijst te rotten.

zonder te kijken, durf ik te beweren dat hij zich als een onwetende manifesteert.


geen dank jullke

graag gedaan


Davud

rot toch op met die 'onwetendheid' man.. ik weet meer dan jou, bijvoorbeeld dat je respect hoort te hebben voor andere meningen.