PDA

Bekijk Volledige Versie : ANWB: Schrap duizenden bekeuringen



Bofko
07-12-04, 11:15
DEN HAAG - De ANWB heeft maandagmiddag in een brief aan het Openbaar Ministerie (OM) gevraagd om duizenden bekeuringen, die de politie afgelopen weekeinde uitdeelde aan automobilisten op de A16 en de A13, te seponeren. Volgens de toeristenbond wordt op de desbetreffende wegen, tussen Rotterdam en Breda en Rotterdam en Den Haag, de tijdelijke snelheidslimiet van 70 kilometer per uur niet duidelijk aangegeven.
Op de A13 en de A16 is volgens de ANWB de matrixsignalering niet in gebruik. Bovendien worden automobilisten na één verkeersbord niet herhaaldelijk geattendeerd op de maximumsnelheid. "De weggebruikers kunnen nergens aan zien dat er iets aan de hand is en dat een lagere snelheid is vereist", stelt de bond in de brief aan het OM. "Wij vinden het niet redelijk om van weggebruikers te verwachten dat zij in een dergelijke setting het juiste gedrag vertonen."
Het Openbaar Ministerie kon maandagavond niet reageren "omdat we de brief nog niet hebben ontvangen", aldus een woordvoerder. De politie heeft afgelopen weekeinde 5433 automobilisten betrapt die te hard reden op de snelwegen waar maar 70 gereden mocht worden. Van de 3900 passanten die zaterdag langs de radarwagen op de A16 reden, krijgen er 2830 een bon. Zondag hielen 1525 van de 3284 passerende bestuurders op de A16 zich niet aan de snelheidslimiet.

www.nu.nl

nard
07-12-04, 11:51
Ik heb het angstige vermoeden dat ik één van die 2830 ben.............

:kwaad:

Bofko
07-12-04, 12:00
Geplaatst door nard
Ik heb het angstige vermoeden dat ik één van die 2830 ben.............

:kwaad:

Even afwachten nog, nard. Misschien krijg je amnestie.

mark61
07-12-04, 13:09
Ik weet het wel zeker. Had er van het weekend weer s lekker schijt aan. Moek niet doen met mijn inkomen. Gezeik ook, ongelukken komen niet van gladde wegen, maar van slechte chauffeurs die geen afstand houden en relatief te hard rijden. Vooral in relatie tot hun rijkunsten.

~Panthera~
07-12-04, 13:18
Meesterlijk ! Iedereen de schwans. :haha:

mark61
07-12-04, 13:27
Geplaatst door ~Panthera~
Meesterlijk ! Iedereen de schwans. :haha:

Je moet wat als de begroting niet sluit.

Ik beschouw het altijd als informele ad-hoc-belasting. Een soort random-geval. Een beetje zoals alle beleid op dit moment.

~Panthera~
07-12-04, 13:30
Geplaatst door mark61
Je moet wat als de begroting niet sluit.

Ik beschouw het altijd als informele ad-hoc-belasting. Een soort random-geval. Een beetje zoals alle beleid op dit moment.
--------------

T feit dat je te HARD reedt, had er NIETS mee te maken, natuurlijk ? :rolleyes:
Jankert.
Gewoon dokken. :D

Bofko
07-12-04, 13:33
Geplaatst door mark61
Je moet wat als de begroting niet sluit.

Ik beschouw het altijd als informele ad-hoc-belasting. Een soort random-geval. Een beetje zoals alle beleid op dit moment.

Af en toe wil men een financiele meevaller kunnen presenteren.

Als dit vaker gebeurt moet dit soort inkomsten in de miljoenennota worden opgenomen vind ik.

TonH
07-12-04, 13:35
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

T feit dat je te HARD reedt, had er NIETS mee te maken, natuurlijk ? :rolleyes:
Jankert.
Gewoon dokken. :D

YEP. :D

Normaliter dan. Ik zeg het niet graag, maar op TV zag ik dat de jankerts toch wel een punt hadden. 't Was een lullig bordje en de matrixborden stonden allemaal op blanco.
Verder laat men wel eens vaker een bordje staan in het weekend als men door de week aan het werk was en dan ga je ook niet meteen boven op je rem 70 tuffen.
Dus die zaterdagklanten mogen van mij gepardoneerd worden tot 100km/u en die van zondag zijn gewoon de lul, want toen was het kennelijk al beter geregeld.

~Panthera~
07-12-04, 13:38
Geplaatst door TonH
YEP. :D

Normaliter dan. Ik zeg het niet graag, maar op TV zag ik dat de jankerts toch wel een punt hadden. 't Was een lullig bordje en de matrixborden stonden allemaal op blanco.
Verder laat men wel eens vaker een bordje staan in het weekend als men door de week aan het werk was en dan ga je ook niet meteen boven op je rem 70 tuffen.
Dus die zaterdagklanten mogen van mij gepardoneerd worden tot 100km/u en die van zondag zijn gewoon de lul, want toen was het kennelijk al beter geregeld.
---------


Precies ! met jou kan je lullen. :duim:
Geen jankende Nederlander zeker ?? :hihi:

TonH
07-12-04, 13:41
Geplaatst door ~Panthera~
---------


Precies ! met jou kan je lullen. :duim:
Geen jankende Nederlander zeker ?? :hihi:

Nee manisch... http://www.cosgan.net/images/midi/traurig/g030.gif


http://www.cosgan.net/images/midi/froehlich/n015.gif

mark61
07-12-04, 13:44
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

T feit dat je te HARD reedt, had er NIETS mee te maken, natuurlijk ? :rolleyes:
Jankert.
Gewoon dokken. :D

Kan jij langzamer dan 70? Mijn auto doet dat niet.

Hoezo janken? Ik vind het heerlijk om een bijdrage te leveren aan het verlagen van de staatsschuld.

~Panthera~
07-12-04, 13:44
Geplaatst door TonH
Nee manisch... http://www.cosgan.net/images/midi/traurig/g030.gif


--------

Nog steeds ? :schok:
Neem die Lithium nou eens in, man.

mark61
07-12-04, 13:45
Geplaatst door Bofko
Af en toe wil men een financiele meevaller kunnen presenteren.

Als dit vaker gebeurt moet dit soort inkomsten in de miljoenennota worden opgenomen vind ik.

Ik wil mijn naam en foto erbij. :ego: Als oppassende burger met zorg voor de staatshuishouding.

~Panthera~
07-12-04, 13:47
Geplaatst door mark61
Kan jij langzamer dan 70? Mijn auto doet dat niet.

Hoezo janken? Ik vind het heerlijk om een bijdrage te leveren aan het verlagen van de staatsschuld.
---------

k rij 45. :lachu:

mark61
07-12-04, 13:48
Geplaatst door TonH

Normaliter dan. ....

Er staan koeiegrote matrixborden langs de weg met waarschuwingen in Oranje. Niet mokken, gewoon doorwokken. Which I did. Stelletje mietjes zijn het, die patserbakkenanwbers. Wel geld voor een bak van 40.000, niet voor de consequenties.

mark61
07-12-04, 13:50
Geplaatst door ~Panthera~
---------

k rij 45. :lachu:

Ow ben jij die muts waar ik steeds bijna opknal, op de tweede baan zeker ook nog?

Ik? Janken? No way. I stand by my choices. :ego:

~Panthera~
07-12-04, 13:51
Geplaatst door mark61
Ow ben jij die muts waar ik steeds bijna opknal, op de tweede baan zeker ook nog?

Ik? Janken? No way. I stand by my choices. :ego:
-----------------

:lachu:

nard
07-12-04, 13:54
Geplaatst door mark61
Je moet wat als de begroting niet sluit.

Ik beschouw het altijd als informele ad-hoc-belasting. Een soort random-geval.

:hihi:

alleen lastig als 't budget niet is ingesteld op ad-hoc belastingen

Wide-O
07-12-04, 13:57
Welke matrixborden ? Waar ? Hoe ? Wanneer ? :wat?!:

O jee :D

mark61
07-12-04, 14:25
Geplaatst door nard
:hihi:

alleen lastig als 't budget niet is ingesteld op ad-hoc belastingen

Het budget is altijd ingesteld op meer geld opslurpen. Ministeries groeien altijd , wat ze ook beweren. Regelgeving groeit altijd , wat ze ook beweren. Tis des mensen.

mark61
07-12-04, 14:27
Geplaatst door Wide-O
Welke matrixborden ? Waar ? Hoe ? Wanneer ? :wat?!:

O jee :D

Op de 4e baan met 160 wil je zo'n bordje in de berm wel s missen.

Goodnight
07-12-04, 14:31
Daarom rij ik altijd netjes de toegestane maximumsnelheid....en die sukkels die dan achter mij geirriteerd lopen te doen....tjsa...die krijgen dit als resultaat :D

mark61
07-12-04, 14:42
Geplaatst door Goodnight
Daarom rij ik altijd netjes de toegestane maximumsnelheid....en die sukkels die dan achter mij geirriteerd lopen te doen....tjsa...die krijgen dit als resultaat :D

Voor die 40 ballen heb ik je anders weer lekker lopen flashen en snijden eergisteren. :hihi:

Wide-O
07-12-04, 14:43
Geplaatst door mark61
Op de 4e baan met 160 wil je zo'n bordje in de berm wel s missen.

Moeten ze die krengen maar wat groter maken :student:

Zonder dollen: ik hou me ook nogal aan de snelheidsbeperkingen hoor. Laatste boete dateert van 2000. 55 per uur waar 50 mocht, om 2 uur 's nachts, in Duitsland.

Daarvoor was het ook al weer 5 jaar geleden.

Niet dat alle snelheidsbeperkingen altijd even zinvol zijn, maar goed.

~Panthera~
07-12-04, 14:45
Geplaatst door mark61
Voor die 40 ballen heb ik je anders weer lekker lopen flashen en snijden eergisteren. :hihi:
------

Maar je toupet is pleiten nu ? :hihi:

Goodnight
07-12-04, 14:50
Geplaatst door mark61
Voor die 40 ballen heb ik je anders weer lekker lopen flashen en snijden eergisteren. :hihi:

Ik heb eergisteren niet gereden :rolleyes:

mark61
07-12-04, 14:51
Geplaatst door Wide-O
Moeten ze die krengen maar wat groter maken :student:

Zonder dollen: ik hou me ook nogal aan de snelheidsbeperkingen hoor. Laatste boete dateert van 2000. 55 per uur waar 50 mocht, om 2 uur 's nachts, in Duitsland.

Daarvoor was het ook al weer 5 jaar geleden.

Niet dat alle snelheidsbeperkingen altijd even zinvol zijn, maar goed.

Goh. Maar jij mag je dan ook uitleven op ovale reservaten. Ik moet het met de A 4/12/13/16/20 doen. Soms een tukkie A6, maar das een dure. Voor mij dan.

mark61
07-12-04, 14:52
Geplaatst door ~Panthera~
------

Maar je toupet is pleiten nu ? :hihi:

Unlike your house heeft mijn auto een zogeheten Dak.

mark61
07-12-04, 14:53
Geplaatst door Goodnight
Ik heb eergisteren niet gereden :rolleyes:

Ow dan was het je zuster of eer-eergisteren. Whatever. :rambo:

Goodnight
07-12-04, 15:04
Geplaatst door mark61
Ow dan was het je zuster of eer-eergisteren. Whatever. :rambo:
ik heb geen zuster......

eer-eergisteren ook niet :blij:

mark61
07-12-04, 15:11
Geplaatst door Goodnight
Ik heb eergisteren niet gereden :rolleyes:

Ow dan was het je zuster of eer-eergisteren. Whatever. :rambo:

mark61
07-12-04, 15:14
Geplaatst door Goodnight
ik heb geen zuster......

eer-eergisteren ook niet :blij:

Nou ja, eentje van 'jullie' dan. Jullie ellendige 100-rijders op de 4e baan die iemand inhalen die op de 3e baan rijdt met 97 die iemand inhaalt die op de 2e baan rijdt met 94 die een vrachtwagen inhaalt die intussen optrekt naar 97. Een vrachtwagen die maar 80 mag.

Heel NL mag dan last hebben van moslims, ik heb last van automobilisten. Tfoe!

Goodnight
07-12-04, 15:14
Nou ja, eentje van 'jullie' dan. Jullie ellendige 100-rijders op de 4e baan die iemand inhalen die op de 3e baan rijdt met 97 die iemand inhaalt die op de 2e baan rijdt met 94 die een vrachtwagen inhaalt die intussen optrekt naar 97. Een vrachtwagen die maar 80 mag.

Heel NL mag dan last hebben van moslims, ik heb last van automobilisten. Tfoe! ik rij altijd 100 op de rechterrij baan.
De linker rijbaan laat ik aan wanna be's over :blij:

Ik haal nooit in :lole:

mark61
07-12-04, 15:31
Geplaatst door Goodnight
ik rij altijd 100 op de rechterrij baan.
De linker rijbaan laat ik aan wanna be's over :blij:

Ik haal nooit in :lole:

Ooooh, jij bent zo'n miep die verslaafd is aan het inhaleren van verse dieseldampen. Of heb je een gasmasker op? Kan ik wel aanraden. Als ik je tussen Marraaksj en Ouarza tegenkwam in je Daffodil zou je me wanhopig maken. Zou ik je pas boven op de Tizi 'n' Tichka (rock 'n' roll!) kunnen inhalen. Als ik niet voor die tijd met een hartverzakking het ravijn was ingelazerd. Ik krijg het er nu al warm van. Was ik maar een nuchtere Hollander.

Goodnight
07-12-04, 15:38
Geplaatst door mark61
Ooooh, jij bent zo'n miep die verslaafd is aan het inhaleren van verse dieseldampen. Of heb je een gasmasker op? Kan ik wel aanraden. Als ik je tussen Marraaksj en Ouarza tegenkwam in je Daffodil zou je me wanhopig maken. Zou ik je pas boven op de Tizi 'n' Tichka (rock 'n' roll!) kunnen inhalen. Als ik niet voor die tijd met een hartverzakking het ravijn was ingelazerd. Ik krijg het er nu al warm van. Was ik maar een nuchtere Hollander.

Heerlijk :jumping:

Maarruh...nee heb gewoon geen zin om telkens de staatkas te spekken met mijn zuurverdiende centjes.
Dus dan maar beter 100 of 101 rijden op de juiste baan, niet bumperen etc. etc.

Ik rijd nooit in Marokko, heb geen zin om mij daar tot gehakt te laten rijden met hun vreselijke rijstijl aldaar.

Bofko
07-12-04, 15:42
Geplaatst door Goodnight

Ik rijd nooit in Marokko, heb geen zin om mij daar tot gehakt te laten rijden met hun vreselijke rijstijl aldaar.

Wat is dit voor cultuurtrekje ?
Ik heb wel een gelezen dat Pakistan het meest gevaarlijke land is voor vrachtverkeer. En dat heeft dan nog meer te maken met de macho-rijstijl van de heren chauffeurs dan met de toestand van de wegen.

mark61
07-12-04, 15:48
Geplaatst door Bofko
Wat is dit voor cultuurtrekje ?
Ik heb wel een gelezen dat Pakistan het meest gevaarlijke land is voor vrachtverkeer. En dat heeft dan nog meer te maken met de macho-rijstijl van de heren chauffeurs dan met de toestand van de wegen.

In Marokko rijden ze binnen de bebouwde kom absoluut chaotisch maar langzaam. Buiten valt het reuze mee, alleen zijn de wegen erg smal. Grootste probleem bij inhalen is niet van de weg afraken. Ondanks de airco was dat wel zweten af en toe.

Goodnight
07-12-04, 15:49
Geplaatst door Bofko
Wat is dit voor cultuurtrekje ?
Ik heb wel een gelezen dat Pakistan het meest gevaarlijke land is voor vrachtverkeer. En dat heeft dan nog meer te maken met de macho-rijstijl van de heren chauffeurs dan met de toestand van de wegen.

zijn echt niet alleen de heren hoor.
Was 2 jaar terug in casablanca.Werkelijk alle auto's hadden daar een deuk...zaten nog mooie snelle nieuwe auto's tussen ook.
En heel veel vrouwen achter het stuur.

Marokko kan er ook wat van wat vrachtverkeer betreft:

je ziet een vrachtwagen rijden en de lading is ( werkelijk waar) twee maal groter dan de vrachtwagen zelf.
Vooral als ze dan door een bocht op een smal bergweggetje moeten.Denk ik iedere keer, nu donderen ze der in.

En owja boven op die lading zitten ook nog eens mensen.

Vind je het gek dat er jaarlijks ik weet niet hoeveel doden vallen.

En meestal zijn het ongelukken tussen vrachtwagens en bussen ( ook zo'n fijn vervoermiddel in Marokko)


Ok, genoeg gevit :cola:

mark61
07-12-04, 15:49
Geplaatst door Goodnight
...Ik rijd nooit in Marokko, heb geen zin om mij daar tot gehakt te laten rijden met hun vreselijke rijstijl aldaar.

Je klinkt als een Hollandse muts. Ga jij s even gauw desintegreren.:hihi: Het rijdt prima. Maar wat smalletjes dus. In de stad is het gillen inderdaad.

Goodnight
07-12-04, 15:52
Geplaatst door mark61
Je klinkt als een Hollandse muts. Ga jij s even gauw desintegreren.:hihi: Het rijdt prima. Maar wat smalletjes dus. In de stad is het gillen inderdaad.

sorry, is onomkeerbaar.Eenmaal geintegreerd kom je niet meer van dat verdomde virus af :D

~Panthera~
07-12-04, 15:56
Geplaatst door Goodnight
sorry, is onomkeerbaar.Eenmaal geintegreerd kom je niet meer van dat verdomde virus af :D
--------------

T is toch triest he ? :droef:

mark61
07-12-04, 16:03
Geplaatst door Goodnight
sorry, is onomkeerbaar.Eenmaal geintegreerd kom je niet meer van dat verdomde virus af :D

Ik bied me aan om een poging te doen tot Hoelanda-uitdrijving. Ik heb het zweepje al klaarliggen. :zweep:

Karin.N
07-12-04, 20:44
Geplaatst door Goodnight
ik heb geen zuster......

eer-eergisteren ook niet :blij:

Op of rond 28 november van dit jaar wel :stout:

Karin.N
07-12-04, 20:48
Zelf rij ik niet zo hard, vind ik, maar de rest van het verkeer gaat zo verschrikkelijk langzaaaaam :maf:

mark61
07-12-04, 23:12
Geplaatst door Karin.N
Zelf rij ik niet zo hard, vind ik, maar de rest van het verkeer gaat zo verschrikkelijk langzaaaaam :maf:

Juist. Is dat Rio of Rotjeknor? Weer terug? Welkom. De situatie is er alleen niet beter op geworden...

Goodnight
08-12-04, 07:05
Geplaatst door Karin.N
Op of rond 28 november van dit jaar wel :stout:

:zozo:

TonH
09-12-04, 12:35
111 Teletekst do 09 dec
***************************************
Boetes overtreders A16 ingetrokken

***************************************
DEN HAAG Het Openbaar Ministerie heeft
het grootste deel van de bekeuringen
die het afgelopen weekeinde uitgedeeld
zijn op de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht,
geseponeerd.De snelheidsaanduidingen op
de snelweg deugden volgens het OM niet.

Op de bewuste dagen gold op delen van
de A13 en de A16 een snelheidslimiet
van 70 km/uur in verband met het gladde
wegdek.Bijna 6000 automobilisten werden
op de A16 geflitst,omdat ze zich niet
aan de snelheidsbeperking hielden.

De ANWB had het OM gevraagd de boetes
te seponeren.Uit onderzoek is gebleken
dat de borden met de maximumsnelheid
bijna zes kilometer uit elkaar stonden.
***************************************

mark61
09-12-04, 12:48
Geplaatst door TonH
111 Teletekst do 09 dec
***************************************
Boetes overtreders A16 ingetrokken

***************************************


Mietjes. Ik eis een bekeuring!

TonH
09-12-04, 13:06
Geplaatst door mark61
Mietjes. Ik eis een bekeuring!

Zeur niet! Neem het als een man! :ego:

En dank de heer op je knieën dat je in een rechtstaat leeft waar je niet bent overgeleverd aan de willekeur van de staat en lobbyclubjes geen enkele poot aan de grond krijgen... :moe:

~Panthera~
09-12-04, 13:18
Geplaatst door TonH
Zeur niet! Neem het als een man! :ego:

En dank de heer op je knieën dat je in een rechtstaat leeft waar je niet bent overgeleverd aan de willekeur van de staat en lobbyclubjes geen enkele poot aan de grond krijgen... :moe:
---------------

Nee, dat zeker niet hier. :moe:
Erg standvastig allemaal.

mark61
09-12-04, 13:23
Geplaatst door TonH
Zeur niet! Neem het als een man! :ego:

Ik neem het als een malaka.


En dank de heer op je knieën dat je in een rechtstaat leeft waar je niet bent overgeleverd aan de willekeur van de staat en lobbyclubjes geen enkele poot aan de grond krijgen... :moe:

Jij bent nu echt in de war. :hihi: Hoeveel dagen nog? 435?

TonH
09-12-04, 13:35
Geplaatst door mark61
Ik neem het als een malaka.

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c014.gif :nerveus:


Jij bent nu echt in de war. :hihi: Hoeveel dagen nog? 435?

455 of langer. :moe:

Bofko
09-12-04, 13:44
Geplaatst door TonH
455 of langer. :moe:

En dan kom je vrij ?

mark61
09-12-04, 13:49
Geplaatst door Bofko
En dan kom je vrij ?

Hij wel. Wij blijven beteuterd achter.

Bofko
09-12-04, 13:57
Geplaatst door mark61
Hij wel. Wij blijven beteuterd achter.

Je gaat daar niets van merken.
Vanuit hartje Athene blijft hij hier gewoon doorprikken.

mark61
09-12-04, 14:04
Geplaatst door Bofko
Je gaat daar niets van merken.
Vanuit hartje Athene blijft hij hier gewoon doorprikken.

Pff. Dat wordt natuurlijk weer zo'n droomeiland. Hij zal nog heimwee krijgen inderdaad. :stout:

TonH
09-12-04, 19:41
Geplaatst door Bofko
Je gaat daar niets van merken.
Vanuit hartje Athene blijft hij hier gewoon doorprikken.

:boogie:

Karin.N
09-12-04, 19:58
Geplaatst door mark61
Juist. Is dat Rio of Rotjeknor? Weer terug? Welkom. De situatie is er alleen niet beter op geworden...

Niet in Rotjeknor, dank u :ego:


't was meer het achterland van Brasil :D



Ik moet zeggen al met al zijn we hier veel beter af, alleen dat gezeik van al die Nederlanders.........Maar goed in weze ben ik ook allochtoon met een britse vader :D

Karin.N
09-12-04, 19:59
Geplaatst door TonH
:boogie:

Da's nou de echte spirit :jumping:

Karin.N
09-12-04, 20:01
En het grote voordeel is geen kuren aan de auto :blij:

TonH
09-12-04, 20:02
Geplaatst door Karin.N
Da's nou de echte spirit :jumping:

Jij uit Rio, ik uit Athene. En maar foto's plaatsen hier... :D


En hard LOOSERS!!!! roepen http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a084.gif