PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorzitter wil dat spelers zich zwart schminken



barneveld
07-12-04, 20:20
Voorzitter wil dat spelers zich zwart schminken



Getafe-voorzitter Angel Torres is boos. De fans van zijn club zouden Samuel Eto'o in de thuiswedstrijd tegen Barcelona met oerwoudgeluiden hebben gekrenkt. Maar Torres bestrijdt dat de Getafe-aanhang racistisch is.
'Wij wijzen iedere vorm van racisme en vreemdelingenhaat af en dat zullen we laten zien ook', kondigde Torres aan op Punto Radio. 'Ik heb de spelers gevraagd bij het volgende thuisduel met zwart geschminkte gezichten aan te treden.'

Torres denkt daarmee aan te tonen dat de club voorop gaat in de strijd tegen racisme. 'Het is belachelijk te denken dat er hier sprake is van racisme aangezien we spelers hebben van verschillende nationaliteiten.'

De kritiek van de kant van Barcelona, waar voorzitter Joan Laporta dreigt de onheuse behandeling van zijn spits voor te leggen aan de commissie tegen geweld, is onterecht én hypocriet, meent Torres.

'Dat lijkt me volledig ongepast aangezien Roberto Carlos in Camp Nou veel ernstiger werd bejegend en er toen niets gebeurde. Maar ik heb de commissie gezegd dat ik degenen die zich hebben misdragen op basis van de videobeelden direct royeer.