PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk: Marokko moet wet wijzigen



ZbaqZbaq
08-12-04, 00:36
http://teletekst.nos.nl/gif/images/109-01.gif

Hierbij heeft dit geestezieke mens openlijk verklaard dat wij 2e rangsburgers zijn...geen echte Nederlanders.

~Panthera~
08-12-04, 00:37
Geplaatst door ZbaqZbaq
http://teletekst.nos.nl/gif/images/109-01.gif

Hierbij heeft dit geestezieke mens openlijk verklaard dat wij 2e rangsburgers zijn...geen echte Nederlanders.
-------

Ik zie het nu wel.

She has lost it. :moe:

doensdeh
08-12-04, 00:43
Ok, heeft iemand de precieze quote?

Dat mens heeft als minister mij nu dus officieel tot niet-echt-Nederlander verklaard... Maar van mij wordt nog steeds geacht dat ik niet blij ga zijn wanneer zij van een trappetje valt, haar nek breekt en met haar kop tegen een stopcontact ploft. Dan wel binnen 2 jaar aan kanker overlijdt.

Blaataap
08-12-04, 00:47
Wat een ophitsende post weer van Zbaqje zeg. Vanavond was ze ook te zien bij Nova.

Volgens mij is alles wat ze wil dat Marokkanen zelf hun nationaliteit kunnen kiezen, ipv dat ze automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen, ook al hebben ze er niet om gevraagd.

Lijkt me een goede zaak.

ZbaqZbaq
08-12-04, 00:50
Geplaatst door Blaataap
Wat een ophitsende post weer van Zbaqje zeg. Vanavond was ze ook te zien bij Nova.

Volgens mij is alles wat ze wil dat Marokkanen zelf hun nationaliteit kunnen kiezen, ipv dat ze automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen, ook al hebben ze er niet om gevraagd.

Lijkt me een goede zaak.

niks ophitsen maar gewoon een juiste conclusie a.d.v. haar uitspraak.

mensen met een marokkaanse nationaliteit..gekozen of niet... zijn geen echte nederlanders.

Ik voel het zelfde als doensdeh

~Panthera~
08-12-04, 00:53
Er zijn toch ook andere nationaliteiten met een dubbel paspoort ?
Das geen probleem, begrijp ik?

TonH
08-12-04, 00:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
109 Teletekst wo 08 dec
***************************************
Verdonk:Marokko moet wet wijzigen

***************************************
HILVERSUM Minister Rita Verdonk wil dat
Marokko niet langer meer automatisch
een dubbele nationaliteit toekent aan
kinderen van ouders van Marokkaanse
afkomst in het buitenland.Ze gaat dat
verzoek morgen overbrengen aan de
Marokkaanse ambassadeur,zei ze in Nova.

Nu kunnen Marokkaanse Nederlanders geen
afstand doen van hun Marokkaanse
nationaliteit,zelfs als ze dat willen.
Hun kinderen en kleinkinderen worden
dan ook nooit "echt Nederlands".

Het kabinet wil eén nationaliteit.Een
buitenlander die met een Nederlander
trouwt,moet zijn oude nationaliteit
afstaan.Bij Marokkanen kan dat nu niet.
***************************************

Hierbij heeft dit geestezieke mens openlijk verklaard dat wij 2e rangsburgers zijn...geen echte Nederlanders.

En van dat stukje zou ik het letterlijke citaat wel eens willen zien, want dan kon je nog wel eens gelijk hebben. :moe:

Blaataap
08-12-04, 00:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
mensen met een marokkaanse nationaliteit..gekozen of niet... zijn geen echte nederlanders.

Ik zou beter moeten weten, maar laat ik 't toch maar vragen: Waaruit blijkt dat zij mensen met een Marokkaans paspoort geen echte Nederlanders vindt? :moe:

Blaataap
08-12-04, 00:58
Volgens mij bedoelde Verdonk het niet zoals Zbagje, in de zin van tweederangs burgers. Echte Nederlanders staat niet voor niks tussen aanhalingstekens.

TonH
08-12-04, 01:05
Geplaatst door Blaataap
Volgens mij bedoelde Verdonk het niet zoals Zbagje, in de zin van tweederangs burgers. Echte Nederlanders staat niet voor niks tussen aanhalingstekens.

Dubbele aanhalingstekenens staan voor citaat
Enkele aanhalingstekens staan voor bij-wijze-van en dergelijke.

Hier wordt dus letterlijk geciteerd :fpetaf:

Blaataap
08-12-04, 01:09
Geplaatst door TonH
Hier wordt dus letterlijk geciteerd :fpetaf:

In ieder geval vind ik nog steeds dat er van een mug een olifant wordt gemaakt. Zelf zou ik 't ook niet waarderen als mij een nationaliteit door de strot wordt gedrukt.

TonH
08-12-04, 01:10
Geplaatst door Blaataap
In ieder geval vind ik nog steeds dat er van een mug een olifant wordt gemaakt. Zelf zou ik 't ook niet waarderen als mij een nationaliteit door de strot wordt gedrukt.

Maar ik neem aan dat je het net zo min zou waarderen als het je strot uitgerukt zou worden...

Blaataap
08-12-04, 01:13
Geplaatst door TonH
Maar ik neem aan dat je het net zo min zou waarderen als het je strot uitgerukt zou worden...

Als dat het geval zou zijn wel ja. Maar naar ik begreep uit die Nova uitzending, wil ze alleen de automatische 'Marokkanisering' ;) afschaffen.

TonH
08-12-04, 01:18
Geplaatst door Blaataap
Als dat het geval zou zijn wel ja. Maar naar ik begreep uit die Nova uitzending, wil ze alleen de automatische 'Marokkanisering' ;) afschaffen.

Da's dan te hopen, maar ik zal morgen eens naar de herhaling kijken. Want dat verduidelijkt kennelijke e.e.a.


goede nacht!
:slapen:

Rosita0323_
08-12-04, 01:23
Geplaatst door doensdeh
Ok, heeft iemand de precieze quote?

Dat mens heeft als minister mij nu dus officieel tot niet-echt-Nederlander verklaard... Maar van mij wordt nog steeds geacht dat ik niet blij ga zijn wanneer zij van een trappetje valt, haar nek breekt en met haar kop tegen een stopcontact ploft. Dan wel binnen 2 jaar aan kanker overlijdt.

Ik zal het zeggen...ik zal blij zijn wanneer deze mevrouw stilletjes wegzakt in het moeras van haar eigen waanzinnige voorstellen..ik zal me niet geroepen voelen dat wanneer ik haar zie wegzakken haar ook maar 1 tak toe te werpen of een stuk touw..
Onverhoopt, mocht zij van de trap vallen doordat zij niet geconcentreerd genoeg is op haar activiteit van dat moment vanwege haar diep verzonken gedachten aan nieuwe plannen om dit land verder naar de gruzzelementen te helpen...zal ik hopen dat de ambulance vaststaat in de file..

Verder bied ik haar namens mijn generatie een rol aan in de bekende serie "De Fabeltjeskrant" , de man die dit maakte destijds is ons vandaag helaas ontvallen..

Voor mevrouw AHA heb ik de Goedheiligman dringend verzocht een hut vrij te houden, zij kan tot de helft van haar reis mee..

Dhr Balkje heb ik een draai rond zijn oren gegeven (een beetje maar) en hem gewezen op het feit dat zijn eigen achtertuin vol staat met onkruid en niet teveel naar het groene gras van de buren moet staren, door zijn straatje schoon te vegen in Brussel.

Die meneer met zijn platina-uitgroei heb ik het advies gegeven meer aan sport te doen, zo kan hij zijn ei beter kwijt en een goede lobby voor een nieuwe partij begint immers altijd tijdens een looptraining. Hoeven zijn toekomstige kandidaten ook niet zo bang te zijn dat zij de dertig niet meer halen, want lopen is gezond..
Ook heb ik hem een goede kapper aangeraden..niet mijn eigen kapper !!!!

Verder zal ik zwaar overwegen of ik nog wil wonen in een land die een slap aftreksel van het welbekende "kastensysteem" bekend maakt via teletekst.
Hiervoor zal ik intensief naar de top 2000 gaan luisteren om een verzameling van liedjes te maken die een andere woonplaats met bezieling bezingen. .
Dit zal denk ik varieëren van "Sweet home Alabama" tot "Een hutje op de hei"..

Zwarte Schaap
08-12-04, 01:35
Hoe zat het nou ookal weer met de Nederlandse Zionisten die dienst deden in Palestina?

Gaat verdonk ook Israel onder druk zetten om de eeuwige terugkeerwet voor mensen die kunnen bewijzen dat ze joodse ouders hebben?

De tentakels van Verdonk gaan wel ver zeg.

Zwarte Schaap
08-12-04, 01:42
Zelf ervaar ik het als een koopgevecht tussen twee slavendrijvers. Beiden minachten ons maar vinden ons wel waardevol genoeg om handel mee te drijven.

Zeepaardje
08-12-04, 07:52
HILVERSUM Minister Rita Verdonk wil dat
Marokko niet langer meer automatisch
een dubbele nationaliteit toekent aan
kinderen van ouders van Marokkaanse
afkomst in het buitenland.Ze gaat dat
verzoek morgen overbrengen aan de
Marokkaanse ambassadeur,zei ze in Nova.

Nu kunnen Marokkaanse Nederlanders geen
afstand doen van hun Marokkaanse
nationaliteit,zelfs als ze dat willen. Hun kinderen en kleinkinderen worden
dan ook nooit "echt Nederlands".

Het kabinet wil eén nationaliteit.Een
buitenlander die met een Nederlander
trouwt,moet zijn oude nationaliteit
afstaan.Bij Marokkanen kan dat nu niet.



Het ligt vast aan mij, maar ik lees toch écht iets heel anders.
Namelijk dat het de bedoeling is dat Marokkaanse Nederlanders ZELF moeten kunnen kiezen ipv de Marokkaanse regering.
Volgens mij is dat juist goed. Waarom mag iemand iets zó identiteitbepalends niet zélf uitmaken?

Verder staat dat het kabinet 1 richtlijn nastreeft (wat iets anders is dan opleggen of zo), nl. dat iedere Nederlandse burger (van welke afkomst dan ook) slechts 1 nationaliteit heeft. Prima toch? Bij voorkeur een speciaal ritueel omheen bouwen, evt. met een eedaflegging of zo, zodat dat dubbele gedoe (verplichtingen hier en elders) ook voorbij is.

Wil je geen Nederlander zijn, prima! Maar dan is dat ook duidelijk.
Nu heeft het nogal wat weg van 2 walletjes willen eten (al dan niet gedwongen).

Maar ik vind het trouwens wel opvallend dat er weer zo negatief tegenaan gekeken wordt. Aan de andere kant verbaast het me eigenlijk weer helemaal niet.

bami
08-12-04, 07:56
:brozac: het is heel vreemd dat we onze marokaanse nationaliteit in moeten leveren. Ik ben in nederland geboren, heb op latere leeftijd (toen ik wou reizen) 20 ste nederlands paspoort aangevraagt omdat mijn ouders dat al waren had ik m met 10 minuten, ik dus mij als een nederlander laten inschrijven bij t arbeidsburo als nederlander. blijft dat marokaans mooi staan dus inplaatst dat mevrouw verdonk met marokko gaat praten zal ze eerst eens naar haar eigen moeten kijken, want wij krijgen hiert bij justitie en arbeidsmarkt ook een DUBBELE STEMPEL.
MET VRIENDELIJKE GROET NASIM MESSARI ZWOLLE

Goodnight
08-12-04, 08:00
[i]
Het kabinet wil eén nationaliteit.Een
buitenlander die met een Nederlander
trouwt,moet zijn oude nationaliteit
afstaan. dit vind ik wel erg vreemd.....
En Zeepaardje, het ligt er maar aan hOE je het wilt lezen.Ik vind dat het op verschillende manieren interpreteerbaar is.

Ik vind zelf wel dat men moet kunnen kiezen of je alleen een Nederlands of alleen een marokkaans paspoort wil.Maar ik vind ook dat verdonk niet zo moet zeuren over mensen die wele en dubbele paspoort willen.
Ik vind dat dwangmatig mensen laten integreren averechts werken.Verdonk zou zichzelf eens serieus de vraag moeten stellen waarom er zo'n weerstand tegen is.



Maar ik vind het trouwens wel opvallend dat er weer zo negatief tegenaan gekeken wordt. Aan de andere kant verbaast het me eigenlijk weer helemaal niet. [/B]

Misschien omdat het zo dwingend ( dus negatief) gebracht wordt?

Ik weet persoonlijk dat dat de reden is waarom ik nog steeds geen NL paspoort heb.

En dat is heus niet vanwege dat ik Marokkaans koningshuis gezind ben.

hou niet zo van gepush.....en dat zal wel voor anderen ook gelden.

Zeepaardje
08-12-04, 08:11
Geplaatst door Goodnight
dit vind ik wel erg vreemd.....
En Zeepaardje, het ligt er maar aan hOE je het wilt lezen.Ik vind dat het op verschillende manieren interpreteerbaar is.

Ik vind zelf wel dat men moet kunnen kiezen of je alleen een Nederlands of alleen een marokkaans paspoort wil.Maar ik vind ook dat verdonk niet zo moet zeuren over mensen die wele en dubbele paspoort willen.
Ik vind dat dwangmatig mensen laten integreren averechts werken.Verdonk zou zichzelf eens serieus de vraag moeten stellen waarom er zo'n weerstand tegen is.




Misschien omdat het zo dwingend ( dus negatief) gebracht wordt?

Ik weet persoonlijk dat dat de reden is waarom ik nog steeds geen NL paspoort heb.

En dat is heus niet vanwege dat ik Marokkaans koningshuis gezind ben.

hou niet zo van gepush.....en dat zal wel voor anderen ook gelden.


Nogmaals: IK zie geen dwang. Ik zie een KEUZEMOGELIJKHEID! Dat is iets héél anders en ik snap écht niet waarom daar nou zo negatief op gereageerd moet worden.

En dat het kabinet een VOORKEUR geeft aan uniformiteit (1 nationaliteit), is iets wat élke grote organisatie nastreeft.

Mag ik vragen waaróm jij zo vasthoud aan de Marokkaanse nationaliteit?
Ik snap dat niet.

Als je hier geboren bent, hier bent opgegroeid, hier je leven opbouwt, hier je gezin sticht.....dan ben je toch gewoon een NEDERLANDER???? Net zoals ik.

Eric Cartman
08-12-04, 08:16
Maar tot welke generatie zouden 'Marokaanse Nederlanders' dan nog een dubbele nationaliteit moeten krijgen? 4e 5e of de 12e? Op een gegeven moment zul je toch een keuze moeten maken. En de Nederlandse nationaliteit weigeren omdat je automatisch de Marokaanse hebt lijkt me ook niet echt een handige oplossing.

bami
08-12-04, 08:19
ik ben in meppel drenthe geboren. dus nederlandser zou bijna niet kunnen, ben geintegreerd heb de kerstboom al staan maar voel me nooit als een nederlander behandeld mijn vrienden zeggen wel je bent een nederlander, maar je blijft een marokaan en nederlanders denken echt niet als ze mij zien dat is een nederlander, toch? ik vind t hypocriet om ons nederlanders te laten noemen door iemand die jou die zelfde nationaliteit ook weer kan afpakken.
jij begrijp?

bami
08-12-04, 08:22
en ik heb nederlandse kinderen met een nederlandse die hebben toch ook geen marokaanse nationaliteit?
ik begrijp t niet zo. je moet ze dan toch eerst inschrijven in marokko voor dat ze een marokaanse nationaliteit krijgen dus dat is een hele slechte smoes van verdonk want je hebt al een keuze!!!!!!!! :blij:

Zeepaardje
08-12-04, 08:29
Geplaatst door bami
ik ben in meppel drenthe geboren. dus nederlandser zou bijna niet kunnen, ben geintegreerd heb de kerstboom al staan maar voel me nooit als een nederlander behandeld mijn vrienden zeggen wel je bent een nederlander, maar je blijft een marokaan en nederlanders denken echt niet als ze mij zien dat is een nederlander, toch? ik vind t hypocriet om ons nederlanders te laten noemen door iemand die jou die zelfde nationaliteit ook weer kan afpakken.
jij begrijp?

Nee, ik níet begrijp.

Je zegt zélf dat je Nederlander bent. Je vrienden zeggen dat je Nederlander bent.

Alleen jij VOELT je niet als Nederlander behandelt. Ik vraag me twee dingen af. 1) in hoeverre is jouw gevoel gebaseerd op feiten. 2) aan welke voorwaarden zou moeten worden voldaan om dit gevoel te veranderen?

Nog even dit: de Nederlandse nationaliteit kan jou alleen afgepakt worden als je voor een zeer zwaar misdrijf veroordeeld bent. Landsverraad en zo.

Daarnaast: jij bént al Nederlander. Je bent immers binnen de Nederlandse landgrenzen geboren (Meppel). Daardoor heb je automatisch de Nederlandse nationaliteit gekregen, ongeacht je afkomst.
Persoonlijk vind ik dat nou juist een hele goeie regeling. Iedereen die hier geboren is, is automatisch medenederlander. Hoe anti-discrimineel.

Graag ook een reactie op de vraag van Eric Cartman.
Tot welke generatie moet de dubbele nationaliteit mogelijk blijven?
Wanneer en onder welke voorwaarden mag je mensen dwingen om "kleur te bekennen"? Ik ben hier écht heel benieuwd naar.

amadeus
08-12-04, 08:30
Tjonge, wat weet zbaq alles toch altijd op te blazen. Zelden zo'n opruier gezien.

Umarvlie
08-12-04, 08:48
Net even gekeken op http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist en kan dus nergens deze kreet terugvinden
Hun kinderen en kleinkinderen worden dan ook nooit "echt Nederlands" althans niet door Verdonk gezegd! maar door Tarik Yousif en zijn vrouw ... (560e generatie).

het ging er gewoon om dat Nederland 1 nationaliteit voorstaat en dat Verdonk dit gaat benadrukken bij de Marokkaanse ambassadeur .. verder niets.

Dus.. storm in een glas water

bami
08-12-04, 08:49
het is 1 een feit dat we op de werkvloer altijd als 2e, 3e rangs worden behandeld. 2 denk ik dat nederlanders een gedachtenwissel moeten maken en ons niet meer als buitenlanders moeten zien maar als nederlanders ook al hebben we een 2e nationaliteit. wij zullen mischien nog wel harder voor nederland willen vechten dan de nederlander zelf! o ja nog effe dit als je in nederland bent geboren krijg je niet de nederlandse nationaliteit hoor, ik weet niet waar je dat fabeltje van hebt!
ik denk namelijk dat we altijd als marokaan zullen worden gezien dat klinkt beter dan behandeld dus dat een dubbele nationaliteit een mogelijkheid moet blijven en tot welke generatie weet ik niet.ik hoop t volgende en dat we ons allemaal geaccepteerd voelen dan

Zwarte Schaap
08-12-04, 09:11
Verdonk zit gewoon te ouwehoeren. Als Marokkanen hun kinderen niet bij de Marokkaanse consulaat aangeven krijgen ze ook geen Marokkaanse nationaliteit. Verdonk wil gewoon dat kinderen van Marokkanen geen recht meer hebben op een Marokkaanse nationaliteit.

Umarvlie
08-12-04, 09:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verdonk zit gewoon te ouwehoeren. Als Marokkanen hun kinderen niet bij de Marokkaanse consulaat aangeven krijgen ze ook geen Marokkaanse nationaliteit. Verdonk wil gewoon dat kinderen van Marokkanen geen recht meer hebben op een Marokkaanse nationaliteit.

Ja .. als je alleen maar hoort wat je wilt horen en ziet wat je wilt zien .. ja dan ga je dat soort conclusies trekken. Het probleem ligt dan alleen wel bij jezelf hoor en niet bij Verdonk (die ik overgens ook niet pruim).

sienia
08-12-04, 09:18
Wat kan mij het schelen wat voor kleur mn pas heeft. Ik heb er twee, een paarse en een verlopen groene. De paarse is gewoon praktischer aan de douane.
Wil ze de integratie echt bevorderen ipv goedkope zogenaamde snelle successen halen dan zal ze ook wat moeten doen aan bijvoorbeeld discriminatie op de werkvloer/arbeidsmarkt. Ongelijke kansen zorgen er voor dat je je ook anders gaat voelen en gedragen.

Karin.N
08-12-04, 09:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verdonk zit gewoon te ouwehoeren. Als Marokkanen hun kinderen niet bij de Marokkaanse consulaat aangeven krijgen ze ook geen Marokkaanse nationaliteit. Verdonk wil gewoon dat kinderen van Marokkanen geen recht meer hebben op een Marokkaanse nationaliteit.

Van een aantal Marokkanen heb ik begrepen dat wanneer zij hun huwelijk of geboorte van een kind niet aangeven bij het consulaat, dat zij problemen kunnen krijgen bij reizen naar Marokko. Huwelijk en/of kind zijn dan niet wettig.

Karin.N
08-12-04, 09:24
Geplaatst door sienia
Wat kan mij het schelen wat voor kleur mn pas heeft. Ik heb er twee, een paarse en een verlopen groene. De paarse is gewoon praktischer aan de douane.
Wil ze de integratie echt bevorderen ipv goedkope zogenaamde snelle successen halen dan zal ze ook wat moeten doen aan bijvoorbeeld discriminatie op de werkvloer/arbeidsmarkt. Ongelijke kansen zorgen er voor dat je je ook anders gaat voelen en gedragen.

Discriminatie dient inderdaad ook op de werkvloer en elders in de samenleving aangepakt te worden.
Maar dit moet voor ALLE partijen gelden.
Let wel dat discriminatie overal voorkomt en dat niet alleen autochtonen zich schuldig maken aan discriminatie.

sienia
08-12-04, 09:27
Geplaatst door Karin.N
Discriminatie dient inderdaad ook op de werkvloer en elders in de samenleving aangepakt te worden.
Maar dit moet voor ALLE partijen gelden.
Let wel dat discriminatie overal voorkomt en dat niet alleen autochtonen zich schuldig maken aan discriminatie.

Vermoeiend.

nl-x
08-12-04, 09:49
Geplaatst door bami
je moet ze dan toch eerst inschrijven in marokko voor dat ze een marokaanse nationaliteit krijgen dus dat is een hele slechte smoes van verdonk want je hebt al een keuze!!!!!!!! :blij:
Je bent wettelijk verplicht, op hoge straffe, om je kind aan te geven bij geboorte. Dus het lijkt me niet. Ik vind ook wel dat Marokko eens de keus moet geven aan haar volk. Maar Verdonk moet met dr takkepoten van de Marokkaanse overheid afblijven. Ik hoop dat ze er heen gaat, wordt gearresteerd en uitgezet. A la Dittrich.

nl-x
08-12-04, 09:51
Geplaatst door bami
ik vind t hypocriet om ons nederlanders te laten noemen door iemand die jou die zelfde nationaliteit ook weer kan afpakken.
Ik sluit me daar 100% aan.

sienia
08-12-04, 09:56
Geplaatst door nl-x
Je bent wettelijk verplicht, op hoge straffe, om je kind aan te geven bij geboorte. Dus het lijkt me niet. Ik vind ook wel dat Marokko eens de keus moet geven aan haar volk. Maar Verdonk moet met dr takkepoten van de Marokkaanse overheid afblijven. Ik hoop dat ze er heen gaat, wordt gearresteerd en uitgezet. A la Dittrich.

Ik hoop dat ze op dezelfde denigrerende en paternaliserende toon wordt toegesproken. Ging ze vandaag niet naar de ambassadeur?

amadeus
08-12-04, 10:02
Geplaatst door nl-x
Je bent wettelijk verplicht, op hoge straffe, om je kind aan te geven bij geboorte. Dus het lijkt me niet. Ik vind ook wel dat Marokko eens de keus moet geven aan haar volk. Maar Verdonk moet met dr takkepoten van de Marokkaanse overheid afblijven. Ik hoop dat ze er heen gaat, wordt gearresteerd en uitgezet. A la Dittrich.
Een grappige tegenstrijdigheid. Verdonk mag zich niet bemoeien met de Marokkaanse overheid, terwijl ze dit enkel doet om de Marokkaanse bemoeienis met in Nederland geboren mensen in te perken.

Ze moet het gewoon wat harder spelen, dan was het allang geregeld. Nederland is op geen enkele wijze afhankelijk van Marokko, andersom wel. Die positie moet ze uitbuiten.

Zwarte Schaap
08-12-04, 10:04
Geplaatst door Karin.N
Van een aantal Marokkanen heb ik begrepen dat wanneer zij hun huwelijk of geboorte van een kind niet aangeven bij het consulaat, dat zij problemen kunnen krijgen bij reizen naar Marokko. Huwelijk en/of kind zijn dan niet wettig.

Als ik met mijn Nederlandse paspoort (heb ik niet, en zal ik ook nooit aanvragen) inreis hebben de Marokkanen niets te zeggen over mijn huwelijk en/of inschrijving van mijn kinderen dacht ik zo, of zit ik er nu naast?

~Panthera~
08-12-04, 10:04
Geplaatst door sienia
Ik hoop dat ze op dezelfde denigrerende en paternaliserende toon wordt toegesproken. Ging ze vandaag niet naar de ambassadeur?
--------------

Het scenario zal wel zijn: jadda jadda dadda, de ambassadeur knikt 3x ja en 4x nee, en ze staat weer buiten. :D
Dat was het dan weer.

nl-x
08-12-04, 10:06
Geplaatst door amadeus
Ze moet het gewoon wat harder spelen, dan was het allang geregeld. Nederland is op geen enkele wijze afhankelijk van Marokko, andersom wel. Die positie moet ze uitbuiten.

Alsof ik al niet had bedacht dat ze dit al doet. Toen Marokko "nee" zei tegen Nederland om inzage te krijgen in de huizenkadasters, daar Nederland andere landen ook geen inzage geeft, heeft Nederland de uitkeringen van Marokkanen in Nederland zitten korten, zonder dat ze er wat aan konden doen. Drie keer raden wat dat mens nu probeert te doen.

nl-x
08-12-04, 10:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als ik met mijn Nederlandse paspoort (heb ik niet, en zal ik ook nooit aanvragen) inreis hebben de Marokkanen niets te zeggen over mijn huwelijk en/of inschrijving van mijn kinderen dacht ik zo, of zit ik er nu naast?
Je zit in het systeem bij Marokko. Uit je personalia kunnen ze achterhalen dat je Marokkaan bent. En in dat geval ben je verplicht om op z'n minst een CIN (Marokkaans ID-kaart) bij je te dragen.

amadeus
08-12-04, 10:09
Geplaatst door nl-x
Alsof ik al niet had bedacht dat ze dit al doet. Toen Marokko "nee" zei tegen Nederland om inzage te krijgen in de huizenkadasters, daar Nederland andere landen ook geen inzage geeft, heeft Nederland de uitkeringen van Marokkanen in Nederland zitten korten, zonder dat ze er wat aan konden doen. Drie keer raden wat dat mens nu probeert te doen.
Bij mijn weten zijn toen niet zomaar uitkeringen van alle Marokkanen in Nederland gekort.

nl-x
08-12-04, 10:09
Trouwens, wie kan me hier mee helpen. Ik heb het nodig:

Rijkswet op Nederlanderschap (2003), C-deel artikel 9. Ik ben vooral geïnteresseerd in het landenlijst.

Kan iemand me hier met spoed mee helpen?

Zeepaardje
08-12-04, 10:28
Geplaatst door bami
het is 1 een feit dat we op de werkvloer altijd als 2e, 3e rangs worden behandeld.

Ik weet niet of dat altijd zo is. Er zal ongetwijfeld discriminatie op de werkvloer voorkomen. Net zoals dat ook op allerlei andere fronten voorkomt. Is discriminatie goed te keuren.....NEE, nooit! Maar het leven is nou eenmaal hard, vol teleurstellingen en niet eerlijk.

Een calimero-houding zal je iig NIET helpen. Zelfmedelijden en slachtoffertje spelen is geen oplossing.

Je kunt er zélf ook heel veel aan doen (begin een eigen zaak, stop met drop out, studeer eens verder enz. enz.) en Marokkanen zijn écht niet de enige groep die gediscrimineerd wordt (denk eens aan de vrouwen).

Feit is dat als je maar goed genoeg bent (oftewel beter presteert dan alle anderen) dat je dan toch wel die baan krijgt die je hebben wil. Regardless achtergrond. Ging op voor vrouwen, suri's, homo's etc. Gaat dus ook op voor Mocro's.


Geplaatst door bami
2 denk ik dat nederlanders een gedachtenwissel moeten maken en ons niet meer als buitenlanders moeten zien maar als nederlanders ook al hebben we een 2e nationaliteit.

Juist ja, dus wel een gedachtenwissel bij de kaaskoppen, maar jij mag je oeverloos in calimero-gedrag rondwentelen?

Wat verwacht je nou? Je zegt zélf dat iedereen je ziet als Nederlander en nóg is dat niet genoeg?


Geplaatst door bami
wij zullen mischien nog wel harder voor nederland willen vechten dan de nederlander zelf!

Waar blijkt een dergelijke stelling uit? Onderbouw dit eens? Ik durf te stellen dat iemand die niet eens uitsluitend voor de Nederlandse nationaliteit wenst te kiezen er op z'n minst dubbele loyaliteiten op na houdt.


Geplaatst door bami
o ja nog effe dit als je in nederland bent geboren krijg je niet de nederlandse nationaliteit hoor, ik weet niet waar je dat fabeltje van hebt!


Dat fabeltje (zoals jij dat noemt) staat letterlijk zo in ons Burgelijk Wetboek. Ik wil de betreffende wetstekst wel opzoeken voor je, maar niet nu... moet zo weg.


Geplaatst door bami
ik denk namelijk dat we altijd als marokaan zullen worden gezien dat klinkt beter dan behandeld dus dat een dubbele nationaliteit een mogelijkheid moet blijven en tot welke generatie weet ik niet.ik hoop t volgende en dat we ons allemaal geaccepteerd voelen dan

Is het niet een heel klein beetje waar dat jij JEZELF altijd als Marokkaan zult blijven zien? Waarop baseer jij je stelling dat je ALTIJD als Marokkaan gezien zult worden? Nederland heeft in de loop der tijden heel veel verschillende groeperingen in z'n samenleving opgenomen.
Surinamers, Antillianen, Arubanen, Molukkers en Indonesiërs uiteraard, maar ook Vietnamezen, Chinezen, Tamils (hindoestanen), Zuid Afrikanen (ook zwarten), Singaporezen, Taiwanezen, Russen, Brazilianen, Peruanen, Argentijnen, Canadezen en Amerikanen en dan laat ik alle immigranten uit andere Europese landen nog buiten beschouwing.

Al deze immigranten zijn uiteindelijk in de Nederlandse samenleving opgenomen. Ja natuurlijk ging dat niet altijd even makkelijk. Maar het feit dat dat wél gebeurd is, is meer bewijs van de mogelijkheid, dan de onmogelijkheid dat Marokkanen ook uiteindelijk wel zullen intregreren.
Het is aan BEIDE groepen om zich daarvoor in te zetten.

Bar
08-12-04, 10:42
De stelling dat een dubbele nationaliteit (c.q. dubbele loyaliteit) leidt tot een toestand van "niet echt Nederlanderschap" in de opvolgende generaties, wordt hier op uitmuntende wijze door betrokkenen geadstrueerd.

Zeepaardje
08-12-04, 11:17
Geplaatst door Bar
De stelling dat een dubbele nationaliteit (c.q. dubbele loyaliteit) leidt tot een toestand van "niet echt Nederlanderschap" in de opvolgende generaties, wordt hier op uitmuntende wijze door betrokkenen geadstrueerd.


Tja, daar lijkt het idd wel op.

amadeus
08-12-04, 11:21
Geplaatst door Bar
De stelling dat een dubbele nationaliteit (c.q. dubbele loyaliteit) leidt tot een toestand van "niet echt Nederlanderschap" in de opvolgende generaties, wordt hier op uitmuntende wijze door betrokkenen geadstrueerd.
Scherp opgemerkt! :giechel:

Goodnight
08-12-04, 11:32
Geplaatst door Zeepaardje
Nogmaals: IK zie geen dwang. Ik zie een KEUZEMOGELIJKHEID! Dat is iets héél anders en ik snap écht niet waarom daar nou zo negatief op gereageerd moet worden.

En dat het kabinet een VOORKEUR geeft aan uniformiteit (1 nationaliteit), is iets wat élke grote organisatie nastreeft.

Mag ik vragen waaróm jij zo vasthoud aan de Marokkaanse nationaliteit?
Ik snap dat niet.

Als je hier geboren bent, hier bent opgegroeid, hier je leven opbouwt, hier je gezin sticht.....dan ben je toch gewoon een NEDERLANDER???? Net zoals ik.

Nee hoor, want als je gisteren het programma bekeken hebt wordt gewoon bij het bevolkingsregister gemeld dat je Marokkaans-Nederlands bent.Of je het nou wil of niet.

Verder vind ik dat dit iets is wat je aan de tijd over moet laten....ik denk dat mijn kleinkinderen straks heus geen binding meer hebben met marokko.

Ik vind verder wel de methode van Verdonk dwingend en ik denk dat ik dat beter kan beoordelen dan iemand die er van een afstandje naar kijkt en verder geen binding mee heeft.

dat ik vasthoud aan mijn Marokkaans zijn is mens eigen.....stel die vraag nog maar eens over een jaartje of 50 aan mijn kleinkinderen.die zullen een heel ander antwoord geven.

~Panthera~
08-12-04, 11:44
Geplaatst door amadeus
Scherp opgemerkt! :giechel:
-----------

En jullie 2 illustreren op buitengewone wijze wat de Marokkanen bedoelen met : "na 100 jaar bekijken ze me nog steeds niet als Nederlander"
Perfect, heren ! :duim:

Bar
08-12-04, 12:13
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

En jullie 2 illustreren op buitengewone wijze wat de Marokkanen bedoelen met : "na 100 jaar bekijken ze me nog steeds niet als Nederlander"
Perfect, heren ! :duim:

Persoonlijk heb ik contact met mensen van vele nationaliteiten, ook van de eerste generatie.
Bij hen constateer ik op geen enkele wijze een afschottingsreflex ten opzichte van de Nederlandse maatschappij. Integendeel, men wil graag en onvoorwaardelijk meedoen.

Zou het gevoel van "niet erbij horen" bij een aantal Marokkanen misschien iets met henzelf c.q. met hun afwerende attitude te maken hebben?

~Panthera~
08-12-04, 12:17
Geplaatst door Bar
Persoonlijk heb ik contact met mensen van vele nationaliteiten, ook van de eerste generatie.
Bij hen constateer ik op geen enkele wijze een afschottingsreflex ten opzichte van de Nederlandse maatschappij. Integendeel, men wil graag en onvoorwaardelijk meedoen.

Zou het gevoel van "niet erbij horen" bij een aantal Marokkanen misschien iets met henzelf c.q. met hun afwerende attitude te maken hebben?
--------------

Bij sommige misschien, bij anderen zou je je kunnen afvragen HOE dat komt.
Er zitten altijd 2 kanten aan de medaille.
Dus ook aan de autochtone kant.

TonH
08-12-04, 12:34
Even samenvatten:

Er is een verdrag tussen Nederland en Marokko. In dat verdrag staat dat Nederland erkent dat elk kind dat van een Marokkaanse vader automatisch Marokkaan is.
Ook wanneer je als 560e generatie Marokkaans/Nederlandse vader je kind in Amsterdam aangeeft als Nederlander maakt de ambtenaar er automatisch Marokkaans/Nederlands van omdat dat in het verdrag staat.
Verder blijft men in de statistieken van deze 561e generatie Marokkaan volhouden dat het een autochtoon is en zo kom je aan zeer misleidende statistieken waar de overheid beleid op baseerd.
Verdonk zegt dat het voor de Nederlandse regering ONAANVAARDBAAR is dat iemand twee nationaliteiten heeft. Ze wil dat Marokko zijn wetten wijzigt...


Goed. Misschien ben ik leip, maar is snap iets niet. Dat verdrag waar dit alles op gebaseerd is is toch tussen Marokko en Nederland. Nederland is daar partij in. Wanneer de Nederlandse regering dat verdrag onaanvaardbaar vindt moet ze dat verdrag opzeggen. Waarom doet ze dat niet? Intussen blijft ze wel faciliteren dat de Marokkaans/Nederlanders geen keus hebben, want haar ambtenaren voeren het verdrag uit, waarbij de rechten van de 'eigen' bevolking ondergeschikt worden gemaakt aan de wensen van een buitenlandse macht.

Nu is dat op zich niets nieuws meer. Nederland loopt niet voor niets voorop in het uitleveren van haar eigen burgers aan het buitenland of in het aan Jan en Alleman leveren van informatie tot in de kleinste details aan bijvoorbeeld de VS. Maar dan moet Verdonk niet schijnheilig staan te verklaren dat zij er niks aan kan doen en haar handen in onschuld wast omdat die perfide Marokkanen zulke enge dingen willen. Wanneer het haar ernst geweest was had ze twee jaar geleden dat verdrag, desnoods eenzijdig, opgezegd en daarvoor ook steun in Brussel verkregen en dan had ze nu wat ze wilde.

Wat voor belangen worden er eigenlijk nog meer geregeld in de verdrag. Wringt daar soms de schoen? Wordt soms ook de handel en visserij etc. daarin geregeld?

amadeus
08-12-04, 12:38
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

En jullie 2 illustreren op buitengewone wijze wat de Marokkanen bedoelen met : "na 100 jaar bekijken ze me nog steeds niet als Nederlander"
Perfect, heren ! :duim:
Hoe kun je verwachten dat ik iemand als Nederlander zie, die zichzelf niet eens zo ziet? Leuke poppenkast...

~Panthera~
08-12-04, 12:45
Geplaatst door amadeus
Hoe kun je verwachten dat ik iemand als Nederlander zie, die zichzelf niet eens zo ziet? Leuke poppenkast...
------------

vraagje: als je iemand op straat zie lopen met een lichtgetinte huid, denk je dan: HEE, een Nederlander, of denk je HEE, een Marokkaan ?

mark61
08-12-04, 12:45
Geplaatst door bami
ik ben in meppel drenthe geboren. dus nederlandser zou bijna niet kunnen, ben geintegreerd heb de kerstboom al staan maar voel me nooit als een nederlander behandeld mijn vrienden zeggen wel je bent een nederlander, maar je blijft een marokaan en nederlanders denken echt niet als ze mij zien dat is een nederlander, toch? ik vind t hypocriet om ons nederlanders te laten noemen door iemand die jou die zelfde nationaliteit ook weer kan afpakken.
jij begrijp?

Ik jou prima begrijp. Jij voor mij mooi wel Nederlander.

Ik begrijp het dilemma ook wel. Veel NLMarokkanen zouden best Nederlander willen zijn, als ze ook maar enigszins het idee hadden welkom te zijn als nieuwe NLer. Dat gevoel krijg je op dit moment allerminst.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook van de zotte als over 300 jaar de 30ste generatie nog steeds Marokkaan is. Dat maakt ook niet echt de indruk dat je NLer wilt zijn. Zoals die meneer Yousif gisteren ook zei.

Overigens is het simpel: als je je kind Amalia of Dirk noemt krijgt ze / hij nooit de Marokkaanse nationaliteit. :argwaan: Maar ik kan het niet aanraden. :)

mark61
08-12-04, 12:48
Geplaatst door Zeepaardje
...Daarnaast: jij bént al Nederlander. Je bent immers binnen de Nederlandse landgrenzen geboren (Meppel). Daardoor heb je automatisch de Nederlandse nationaliteit gekregen, ongeacht je afkomst.
...

Dat is niet waar. Dat geldt in Frankrijk, en vroeger in Duitsland.

mark61
08-12-04, 12:49
Geplaatst door Umarvlie
Ja .. als je alleen maar hoort wat je wilt horen en ziet wat je wilt zien .. ja dan ga je dat soort conclusies trekken. Het probleem ligt dan alleen wel bij jezelf hoor en niet bij Verdonk (die ik overgens ook niet pruim).

Yep.

mark61
08-12-04, 12:49
Geplaatst door sienia
Wat kan mij het schelen wat voor kleur mn pas heeft. Ik heb er twee, een paarse en een verlopen groene. De paarse is gewoon praktischer aan de douane.
Wil ze de integratie echt bevorderen ipv goedkope zogenaamde snelle successen halen dan zal ze ook wat moeten doen aan bijvoorbeeld discriminatie op de werkvloer/arbeidsmarkt. Ongelijke kansen zorgen er voor dat je je ook anders gaat voelen en gedragen.

Ook yep.

Goodnight
08-12-04, 12:50
Geplaatst door mark61
Overigens is het simpel: als je je kind Amalia of Dirk noemt krijgt ze / hij nooit de Marokkaanse nationaliteit. :argwaan: Maar ik kan het niet aanraden. :)

dat zou ik het kind niet aan willen doen. :nerveus:

mark61
08-12-04, 12:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als ik met mijn Nederlandse paspoort (heb ik niet, en zal ik ook nooit aanvragen) inreis hebben de Marokkanen niets te zeggen over mijn huwelijk en/of inschrijving van mijn kinderen dacht ik zo, of zit ik er nu naast?

Nee, maar je kinderen kunnen je evt. Marokkaanse bezittingen niet erven, omdat ze niet bestaan voor de Marokkaanse wet.

amadeus
08-12-04, 12:52
Geplaatst door ~Panthera~
------------

vraagje: als je iemand op straat zie lopen met een lichtgetinte huid, denk je dan: HEE, een Nederlander, of denk je HEE, een Marokkaan ?
Geen van beiden, het gaat mij in deze niet om uiterlijke kenmerken maar om gedrag.

~Panthera~
08-12-04, 12:54
Geplaatst door amadeus
Geen van beiden, het gaat mij in deze niet om uiterlijke kenmerken maar om gedrag.
-----------

Dus jij kunt aan gedrag zien of iemand een Nederlander is of niet ?

Goodnight
08-12-04, 12:54
Geplaatst door TonH
Even samenvatten:

Er is een verdrag tussen Nederland en Marokko. In dat verdrag staat dat Nederland erkent dat elk kind dat van een Marokkaanse vader automatisch Marokkaan is.
Ook wanneer je als 560e generatie Marokkaans/Nederlandse vader je kind in Amsterdam aangeeft als Nederlander maakt de ambtenaar er automatisch Marokkaans/Nederlands van omdat dat in het verdrag staat.
Verder blijft men in de statistieken van deze 561e generatie Marokkaan volhouden dat het een autochtoon is en zo kom je aan zeer misleidende statistieken waar de overheid beleid op baseerd.
Verdonk zegt dat het voor de Nederlandse regering ONAANVAARDBAAR is dat iemand twee nationaliteiten heeft. Ze wil dat Marokko zijn wetten wijzigt...


Goed. Misschien ben ik leip, maar is snap iets niet. Dat verdrag waar dit alles op gebaseerd is is toch tussen Marokko en Nederland. Nederland is daar partij in. Wanneer de Nederlandse regering dat verdrag onaanvaardbaar vindt moet ze dat verdrag opzeggen. Waarom doet ze dat niet? Intussen blijft ze wel faciliteren dat de Marokkaans/Nederlanders geen keus hebben, want haar ambtenaren voeren het verdrag uit, waarbij de rechten van de 'eigen' bevolking ondergeschikt worden gemaakt aan de wensen van een buitenlandse macht.

Nu is dat op zich niets nieuws meer. Nederland loopt niet voor niets voorop in het uitleveren van haar eigen burgers aan het buitenland of in het aan Jan en Alleman leveren van informatie tot in de kleinste details aan bijvoorbeeld de VS. Maar dan moet Verdonk niet schijnheilig staan te verklaren dat zij er niks aan kan doen en haar handen in onschuld wast omdat die perfide Marokkanen zulke enge dingen willen. Wanneer het haar ernst geweest was had ze twee jaar geleden dat verdrag, desnoods eenzijdig, opgezegd en daarvoor ook steun in Brussel verkregen en dan had ze nu wat ze wilde.

Wat voor belangen worden er eigenlijk nog meer geregeld in de verdrag. Wringt daar soms de schoen? Wordt soms ook de handel en visserij etc. daarin geregeld?

Niet zulke moeilijke vragen stellen....of ga jij ook nu slachtoffer rol aannemen? :D

Goodnight
08-12-04, 12:55
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Dus jij kunt aan gedrag zien of iemand een Nederlander is of niet ?

Doe me een beetje denken aan de 2de wereld oorlog: lieten ze joden stukje lopen...aan de manier waarop ze liepen werden ze 'herkend' als joods zijnde.....

amadeus
08-12-04, 12:55
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Dus jij kunt aan gedrag zien of iemand een Nederlander is of niet ?
Nee, dat kun je alleen aan een identiteitsbewijs zien.

mark61
08-12-04, 12:57
Geplaatst door Goodnight
Nee hoor, want als je gisteren het programma bekeken hebt wordt gewoon bij het bevolkingsregister gemeld dat je Marokkaans-Nederlands bent.Of je het nou wil of niet.

Dat komt nou net door het verdrag met Marokko. Waar Tarik Yousif ook tegenaan liep. Zoals ook de NL overheid erop toeziet dat kinderen van Marokkaanse en Turkse afkomst erop toeziet, namens die landen, geen naam krijgen die daar niet toegestaan is. Bespottelijk. Zodat Berbers en Koerden hun kind niet de naam kunnen geven die ze willen.


Verder vind ik dat dit iets is wat je aan de tijd over moet laten....die zullen een heel ander antwoord geven.

De immer verstandige Leyla sjwiya (?)

~Panthera~
08-12-04, 12:58
Geplaatst door amadeus
Nee, dat kun je alleen aan een identiteitsbewijs zien.
-----------

Dus verder blijf je mensen bekijken zoals je nu ook doet ?
Want ik neem aan, dat je zelf iemand niet om een paspoort vraagt, als je in de stad loopt ?

mark61
08-12-04, 12:59
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

En jullie 2 illustreren op buitengewone wijze wat de Marokkanen bedoelen met : "na 100 jaar bekijken ze me nog steeds niet als Nederlander"
Perfect, heren ! :duim:

Ze mosten s een dagje Marokkaan spelen fi'l Hoelanda. Ken je die nog van die blanke journalist die gewapend met schoenpoets gezicht door de Zuidelijke staten van de VS ging reizen?

~Panthera~
08-12-04, 13:00
Geplaatst door mark61
Ze mosten s een dagje Marokkaan spelen fi'l Hoelanda. Ken je die nog van die blanke journalist die gewapend met schoenpoets gezicht door de Zuidelijke staten van de VS ging reizen?
---------------

Yep.
Of Ali in Duitsland.
De praktijk dus.
Niet zo fraai. :moe:

amadeus
08-12-04, 13:04
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Dus verder blijf je mensen bekijken zoals je nu ook doet ?
Want ik neem aan, dat je zelf iemand niet om een paspoort vraagt, als je in de stad loopt ?
Als ik in de stad loop doe ik dit niet om aapjes te kijken en beoordelen.

mark61
08-12-04, 13:05
Geplaatst door TonH
[B]Even samenvatten:

... Wanneer het haar ernst geweest was had ze twee jaar geleden dat verdrag, desnoods eenzijdig, opgezegd en daarvoor ook steun in Brussel verkregen en dan had ze nu wat ze wilde....

Yep. Maar.

Het gaat vnl. over juridische kwesties als erfrecht en huwelijksrecht. Als zo'n verdrag er niet is breekt helemaal de pleuris uit. Kinderen die niet van hun ouders kunnen erven, scheidingen die niet erkend worden, etc. etc. Uiteindelijk is dat verdrag bedoeld om het leven van NLMarokkanen draaglijker te maken. Het idee was goed. De uitwerking minder.

Als je dat verdrag eenzijdig opzegt lost dat niets op, want onze NLMarokkaanse burgers worden nog steeds geconfronteerd met dezelfde problemen. Opzegging voorkomt niet dat de Mar. overheid deze mensen als hun burgers ziet. Ellende alom.

Het enige belang dat MA bij dit verdrag heeft is financiëel. Marokko wil zo veel mogelijk profiteren van de geldstroom NL > MA. Die neemt overigens af, of liever: van al dat geld wordt nu 2/3 uitgegeven door NLMar. op vakantie in MA, 1/3 nog maar is overmaking. Las ik in de krant in MA.

mark61
08-12-04, 13:06
Geplaatst door Goodnight
dat zou ik het kind niet aan willen doen. :nerveus:

Ik ook niet. :staart: Mark dan maar? Prachtige naam. :ego:

TonH
08-12-04, 13:08
Geplaatst door Goodnight
Niet zulke moeilijke vragen stellen....of ga jij ook nu slachtoffer rol aannemen? :D

Ik zal nooit een slaaf zijn. :roker:

Blaataap
08-12-04, 13:10
Geplaatst door Goodnight
Doe me een beetje denken aan de 2de wereld oorlog: lieten ze joden stukje lopen...aan de manier waarop ze liepen werden ze 'herkend' als joods zijnde.....

Oh, ik dacht dat ze naar de neus keken. :confused:

Goodnight
08-12-04, 13:11
Geplaatst door Blaataap
Oh, ik dacht dat ze naar de neus keken. :confused:

ook, maar had ooit een boek gelezen waar dat in werd beschreven.....

TonH
08-12-04, 13:17
Geplaatst door mark61
Yep. Maar.

Het gaat vnl. over juridische kwesties als erfrecht en huwelijksrecht. Als zo'n verdrag er niet is breekt helemaal de pleuris uit. Kinderen die niet van hun ouders kunnen erven, scheidingen die niet erkend worden, etc. etc. Uiteindelijk is dat verdrag bedoeld om het leven van NLMarokkanen draaglijker te maken. Het idee was goed. De uitwerking minder.

Als je dat verdrag eenzijdig opzegt lost dat niets op, want onze NLMarokkaanse burgers worden nog steeds geconfronteerd met dezelfde problemen. Opzegging voorkomt niet dat de Mar. overheid deze mensen als hun burgers ziet. Ellende alom.

Het enige belang dat MA bij dit verdrag heeft is financiëel. Marokko wil zo veel mogelijk profiteren van de geldstroom NL > MA. Die neemt overigens af, of liever: van al dat geld wordt nu 2/3 uitgegeven door NLMar. op vakantie in MA, 1/3 nog maar is overmaking. Las ik in de krant in MA.

Maar het hypocriete in Verdonks verhaal zit hem er in dat zij lult over 'eigen verantwoordelijkheid' en als latterday Pontius Pilatus haar handen in onschuld wast, tewijl ze haar onderdanen elke keuze onthoudt.

Wanneer iemand als dhr Yousif ondanks alle erf- en andere rechten wil dat zijn kind één nationaliteit krijgt dan wordt dat nu door de Nederlandse overheid verboden. En wanneer ik jou andere post goed begrijp is het zelfs zo sterk dat de ambtenaar van BS niet eens accepteerd dat hij zijn zoon Andonis of Kostas noemt.

Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen dubbele nationaliteiten

mark61
08-12-04, 13:18
Geplaatst door Goodnight
ook, maar had ooit een boek gelezen waar dat in werd beschreven.....

In het heetst van de strijd in Turkije (links >< rechts aanslagen in 70er jaren) werd je op je snor beoordeeld. Borstelig = links = dood. Dun en verzorgd = rechts = ook dood. Dure Europese Turken noemen hun 'landgenoten' nu nog 'besnorde Europeanen'. :hihi:

Hmm, vrouwen tellen blijkbaar niet. Ach, jullie zijn ook zo flexibel.

bami
08-12-04, 13:47
:confused: als ik mijn kinderen niet eens in mijn nederlandse passport kan bij schrijven hoe kan ik ze dan marokaans maken de moeder heeft tgezag in dit geval?????? :confused:

David
08-12-04, 13:53
Geplaatst door bami
:confused: als ik mijn kinderen niet eens in mijn nederlandse passport kan bij schrijven hoe kan ik ze dan marokaans maken de moeder heeft tgezag in dit geval?????? :confused:


Doe eens leuk met leestekens!

bami
08-12-04, 13:56
oh shit het groot dictee der nederlandse taal

David
08-12-04, 13:57
Geplaatst door bami
oh shit het groot dictee der nederlandse taal


Da's weer het andere uiterste. Het is gewoon plezieriger als mensen je posts ook kunnen begrijpen.

Coolassprov MC
08-12-04, 14:11
Het geeft wel aan hoe hoog je begrippen als 'souvereiniteit', 'vrijheid' en 'democratie' hebt wapperen, als je een dictatoriaal maar souverein geregeerd volk wetten denkt te kunnen dicteren...

amadeus
08-12-04, 14:12
Geplaatst door David
Da's weer het andere uiterste. Het is gewoon plezieriger als mensen je posts ook kunnen begrijpen.
Geef hem wat kans om het onder de knie te krijgen, hij heeft nog maar 6 berichtjes gepost.

mark61
08-12-04, 14:13
Geplaatst door TonH
Maar het hypocriete in Verdonks verhaal zit hem er in dat zij lult ...

Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen dubbele nationaliteiten

Verdonk is maf, daar is verder geen discussie over. De NL overheid verbiedt dat dus ogv dat verdrag. Wat ze wil veranderen. Ik vind het zot dat de overheid van 1 land iets te zeggen heeft over mensen die in een ander land wonen, maar dat zal wel aan mij liggen. Moet de NL overheid ook in naam van SA in NL wonende Saoedi's gaan vervolgen als ze pakweg alcohol drinken?

Ik heb wel iets tegen dubbele nationaliteit, maar ik vind het nauwelijks dringend. volg Goodnight in deze.

~Panthera~
08-12-04, 14:15
Van mijn part heeft iedereen 10 paspoorten. :D
Boeiend.

Coolassprov MC
08-12-04, 16:07
Geplaatst door TonH
Wat voor belangen worden er eigenlijk nog meer geregeld in de verdrag. Wringt daar soms de schoen?

De waarheid ligt in het midden; deze zoveelste demagogische reactie met de handtekening van Frau Verdonk heeft geen ander doel dan de autochtone Nederlander (wat een leuk woord he?) af te leidden van het feit dat ze minstens net zo hard genaaid worden door deze regering. Dit alles door ons een vals 'superioriteit-/inferioreitsgevoel' te geven.

Een regering die niet meer in staat is om de domme massa achter zich te krijgen door ze te beloven 'dromen' waar te maken; en daarvoor kiezen ze ervoor om ons te behoeden tegen 'nachtmerries'.

De vijand zit niet ver; de vijand is de vijfde colonne en paard van Troje: de Islam en de niet-westerse vreemdeling.

Rosita0323_
08-12-04, 16:28
Geplaatst door Coolassprov MC
De waarheid ligt in het midden; deze zoveelste demagogische reactie met de handtekening van Frau Verdonk heeft geen ander doel dan de autochtone Nederlander (wat een leuk woord he?) af te leidden van het feit dat ze minstens net zo hard genaaid worden door deze regering. Dit alles door ons een vals 'superioriteit-/inferioreitsgevoel' te geven.

Een regering die niet meer in staat is om de domme massa achter zich te krijgen door ze te beloven 'dromen' waar te maken; en daarvoor kiezen ze ervoor om ons te behoeden tegen 'nachtmerries'.

De vijand zit niet ver; de vijand is de vijfde colonne en paard van Troje de Islam en de niet-westerse vreemdeling.

Ach ja, na de Koude Oorlog moet er toch weer een vijand gevonden worden? We vergeten De echte vijand....wij zelf...dat zet meer zoden aan de dijk dan weer de wijzende vinger uit te steken naar al die anderen die het altijd doen!

Dus de vijand is nog veel dichterbij en de vijfde colonne, het paard van Troye en de niet-westerse vreemdeling zijn er..alleen niet als vijand.

Je mening mag je zeker hebben hoor, uitspreken en/of tiepen ook oke, overzie wel de consequenties lijkt mij, overzie ook wat de inhoud is van jouw mening en waarop deze gebaseerd is..

Je reduceert "de massa" tot dom en je zoekt een vijand die er niet is, dus pak je het eerst voor de hand liggende..Jammer...

Coolassprov MC
08-12-04, 16:28
Geplaatst door ~Panthera~
Van mijn part heeft iedereen 10 paspoorten. :D
Boeiend.

Dat zou voor mij 9 extra adressenboekjes betekenen!

Wat een commotie om een multi-pagina staatsvod!

Ausweiss bitte!

Coolassprov MC
08-12-04, 16:30
Geplaatst door Rosita0323_
Je mening mag je zeker hebben hoor, uitspreken en/of tiepen ook oke, overzie wel de consequenties lijkt mij, overzie ook wat de inhoud is van jouw mening en waarop deze gebaseerd is..

Je reduceert "de massa" tot dom en je zoekt een vijand die er niet is, dus pak je het eerst voor de hand liggende..Jammer...

Was ironisch bedoeld; als je twijfelt of mijn uitleg wilt; vraag het even!

Tafrout
08-12-04, 16:41
Oke, als die regel, van één nationaliteit, zou komen wat is dan het voordeel om de Nederlandersschap aan te vragen behalve het stemrecht.

Al Sawt
08-12-04, 17:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe zat het nou ookal weer met de Nederlandse Zionisten die dienst deden in Palestina?

Gaat verdonk ook Israel onder druk zetten om de eeuwige terugkeerwet voor mensen die kunnen bewijzen dat ze joodse ouders hebben?

De tentakels van Verdonk gaan wel ver zeg. Sterker nog, ZS!

Nederland kent een wetgeving die de Nederlandse staatsburgerschap van Nederlanders afpakt als ze in militaire dienst van een vreemdemogendheid gaan. Kennelijk gelden voor Israelgangers een hele andere regels.

Al Sawt
08-12-04, 17:27
Persoonlijk ben ik van mening, dat de banden tussen Marokkaanse migranten in vreemde met hun moederland snel moeten verwateren.

Want heel N-Marokko is afhankelijk van geld die in buitenland wordt verdiend. Dankzij die geldstromen wordt de Marokkaanse overheid niet gedwongen om in noorden te investeren. Waardoor het gebied nauwelijks vooruit gaat.

echnaton
08-12-04, 17:32
Geplaatst door Al Sawt
Sterker nog, ZS!

Nederland kent een wetgeving die de Nederlandse staatsburgerschap van Nederlanders afpakt als ze in militaire dienst van een vreemdemogendheid gaan. Kennelijk gelden voor Israelgangers een hele andere regels.

Voordat je strafmaatregelen neemt moet je natuurlijk wel eerst kijken of ze voor een goede zaak strijden.

Al Sawt
08-12-04, 17:41
Geplaatst door mark61
Dat is niet waar. Dat geldt in Frankrijk, en vroeger in Duitsland. Het geldt juist nu in Duitsland. Vroeger kon je alleen een Duitse nationaliteit krijgen als jouw (voor)ouders Duits waren. Na de val van de muur, werden duizenden nazaten van Duitsers uit voormalige Sovjetrepublieken naar Duitsland gehaald en ze hebben allemaal de Duitse nationaliteit.

Al Sawt
08-12-04, 17:44
Geplaatst door echnaton
Voordat je strafmaatregelen neemt moet je natuurlijk wel eerst kijken of ze voor een goede zaak strijden. Mis! Duizenden Nederlanders die tegen de Fascistische krachten vochten in Spaans burgeroolog, werdt de Nederlandse nationaliteit ontnomen. Pas jaren na WO2 hebben sommige de Nederlandse nationaliteit terug gekrijgen.

GJ,

Als ik als Nederlandse christen in dienst ga bij IDF. Dien ik dan een goede zaak?

echnaton
08-12-04, 17:53
Geplaatst door Al Sawt
Mis! Duizenden Nederlanders die tegen de Fascistische krachten vochten in Spaans burgeroolog, werdt de Nederlandse nationaliteit ontnomen. Pas jaren na WO2 hebben sommige de Nederlandse nationaliteit terug gekrijgen.



Ik weet nu genoeg van de Spaanse burgeroorlog om in te zien dat dat ontnemen van de Nederlandse nationaliteit erg verkeerd was. Maar dat is wel wijsheid achteraf. Voor mensen in die was het misschien niet zo duidelijk wie er gelijk had.


GJ, Als ik als Nederlandse christen in dienst ga bij IDF. Dien ik dan een goede zaak?

Het maakt niet uit of je christen bent, moslim mag ook. Als je in dienst gaat bij het IDF dien je een goede zaak.

Al Sawt
08-12-04, 18:17
Geplaatst door echnaton
Ik weet nu genoeg van de Spaanse burgeroorlog om in te zien dat dat ontnemen van de Nederlandse nationaliteit erg verkeerd was. Maar dat is wel wijsheid achteraf. Voor mensen in die was het misschien niet zo duidelijk wie er gelijk had.
Nederlandse overheid heeft gewoon haar beleid uitgeoefent zonder selectieve beoordeling.


Geplaatst door echnaton

Het maakt niet uit of je christen bent, moslim mag ook. Als je in dienst gaat bij het IDF dien je een goede zaak. Als moslim en Marokkaan prefeer ik liever Hizbollah of Hamas. Dat is een goede zaak.

Coolassprov MC
08-12-04, 18:49
Geplaatst door echnaton
Als je in dienst gaat bij het IDF dien je een goede zaak.

Als je de langste en meest brutaal onderhouden bezetting van een volk uit de moderne geschiedenis een goede zaak vind...

Als je het nazistische concept van Zionisme een goede zaak vind...

heb je inderdaad gelijk.

Nederland heeft bovendien in de grondwet opgenomen dat het geen diplomatieke/politieke banden mag aanhalen met landen die het internationale recht aan de laars lappen...

en welk land is er beter in dan Israel?

Verdonk heeft er (misschien) voor gezorgt dat ook achterlijke Nederlanders moeten inburgeren in hun eigen land,...

misschien gaat ze er ook voor zorgen dat de Nederlandsche regeringssteun en millitaire steun aan Israel en ook de toelating van Nederlandse Joden tot het IDF aan de kaak gesteld wordt?

echnaton
08-12-04, 19:04
Geplaatst door Coolassprov MC


Het is zwaar off-topic om hier een Israëldiscussie van te maken.
Waar ik wel even op wil reageren is dit:


Nederland heeft bovendien in de grondwet opgenomen dat het geen diplomatieke/politieke banden mag aanhalen met landen die het internationale recht aan de laars lappen...

Als dat waar is, dan mogen er helemaal geen banden zijn met Marokko. (Dooor VN veroordeeld voor zowel bezetting als bouw van een veiligheidsmuur, langer dan in Israël).

echnaton
08-12-04, 19:07
Geplaatst door Al Sawt
Nederlandse overheid heeft gewoon haar beleid uitgeoefent zonder selectieve beoordeling.

Als moslim en Marokkaan prefeer ik liever Hizbollah of Hamas. Dat is een goede zaak.

Toch zie ik jou geen bus met schoolkinderen opblazen.

Al Sawt
08-12-04, 19:35
Geplaatst door echnaton
Het is zwaar off-topic om hier een Israëldiscussie van te maken.
Waar ik wel even op wil reageren is dit:



Als dat waar is, dan mogen er helemaal geen banden zijn met Marokko. (Dooor VN veroordeeld voor zowel bezetting als bouw van een veiligheidsmuur, langer dan in Israël). Wat een demogogie zeg! Die muur loopt door onbewoond stuk woestijn. En niet door steden, wijken, akkers of gemeenschappen.

En Nederland mag volgens die grondwet, ook geen banden hebben met Israel of heb je daar andere smoesjes voor?

Al Sawt
08-12-04, 19:36
Geplaatst door echnaton
Toch zie ik jou geen bus met schoolkinderen opblazen. Hoe verklaar je meer dan 2000 Palestijnse kinderen die door Israelische agressor vermoord zijn?

echnaton
08-12-04, 19:37
Geplaatst door Al Sawt
Wat een demogogie zeg! Die muur loopt door onbewoond stuk woestijn. En niet door steden, wijken, akkers of gemeenschappen.

En Nederland mag volgens die grondwet, ook geen banden hebben met Israel of heb je daar andere smoesjes voor?

Marokko is veroordeeld door zowel de VN als door het Internationaal Hof van Justitie. Als Israël een internationale paria is, dan is Marokko het ook!

echnaton
08-12-04, 19:38
Geplaatst door Al Sawt
Hoe verklaar je meer dan 2000 Palestijnse kinderen die door Israelische agressor vermoord zijn?

Israël vermoordt geen kinderen.

Al Sawt
08-12-04, 19:49
Geplaatst door echnaton
Israël vermoordt geen kinderen. Palestijnen ook niet.

Al Sawt
08-12-04, 19:55
Geplaatst door echnaton
Marokko is veroordeeld door zowel de VN als door het Internationaal Hof van Justitie. Als Israël een internationale paria is, dan is Marokko het ook! Fout! Marokko is niet veroordeeld door VN, omdat er een vredesproces tussen Marokko en Polisario was en is.


Voorts heeft de Int. hof van Justitie Marokko niet omonwonden veroordeeld. Volgens die Hof bestaan er inderdaad historische banden met Sahara. De Hof voegde wel bij dat de Sahrawi`s over hun eigen lot moeten beslissen en dat Marokko geen rekening mee heeft gehouden.

Dat is wat heel anders, GJ, dan de omonwonden veroordeling van Israel door de Hof als bezetter. Ook betwijfel ik of de Hof, het fabeltje van de Zionistische claim van 2000 jr. ooit gaat staven.

echnaton
08-12-04, 20:11
Geplaatst door Al Sawt
Fout! Marokko is niet veroordeeld door VN, omdat er een vredesproces tussen Marokko en Polisario was en is.


Voorts heeft de Int. hof van Justitie Marokko niet omonwonden veroordeeld. Volgens die Hof bestaan er inderdaad historische banden met Sahara. De Hof voegde wel bij dat de Sahrawi`s over hun eigen lot moeten beslissen en dat Marokko geen rekening mee heeft gehouden.

Dat is wat heel anders, GJ, dan de omonwonden veroordeling van Israel door de Hof als bezetter. Ook betwijfel ik of de Hof, het fabeltje van de Zionistische claim van 2000 jr. ooit gaat staven.

Vergelijk de tekst van beide uitspraken maar eens.

echnaton
08-12-04, 20:15
Geplaatst door Al Sawt
Palestijnen ook niet.

En toen zei ik weer maar ze blazen wel bussen met schoolkinderen op en toen zei jij weer...

Al Sawt
08-12-04, 20:22
Geplaatst door echnaton
Vergelijk de tekst van beide uitspraken maar eens. Tuurlijk, GJ. Je hebt die teksten zeker bij de hand en daarmee jouw conclusie`s getrokken.

Al Sawt
08-12-04, 20:23
Geplaatst door echnaton
En toen zei ik weer maar ze blazen wel bussen met schoolkinderen op en toen zei jij weer... Hoe verklaar jij de dood van 2000 Palestijnse kinderen.

echnaton
08-12-04, 20:26
Geplaatst door Al Sawt
Hoe verklaar jij de dood van 2000 Palestijnse kinderen.

Kijk naar de topictitel...

Orakel
08-12-04, 20:29
Geplaatst door echnaton
Israël vermoordt geen kinderen.

Hehehehehehehehe

echnaton
08-12-04, 20:38
Geplaatst door Orakel
Hehehehehehehehe

Laat maar Orakel. Ik kom niet met een onderbouwing. Dit soort discussies heeft me al tientallen strafpunten opgeleverd.

Orakel
08-12-04, 20:45
Geplaatst door echnaton
Laat maar Orakel. Ik kom niet met een onderbouwing. Dit soort discussies heeft me al tientallen strafpunten opgeleverd.

Not to worrie, je hoeft ook niet met een onderbouwing te komen. Hebben amnesty, diverse docu's en diverse snipers van de IDF zelf al gedaan.

Orakel
08-12-04, 20:52
Geplaatst door Bar
De stelling dat een dubbele nationaliteit (c.q. dubbele loyaliteit) leidt tot een toestand van "niet echt Nederlanderschap" in de opvolgende generaties, wordt hier op uitmuntende wijze door betrokkenen geadstrueerd.

Mwoahh, tis wat gecompliceerder en verfijnder tegelijk.
Er wordt in Nederland bij voortduring gesproken over allochtonen, ook als men het over de 2e en 3e generatie (hier geborenen) heeft.

Voor hier geborenen kent de overheid subsidie aan scholen toe met een factor 1.9. Scholen hebben er dus baat bij leerlingen als allochtoon te registreren.

Tegen hier geborenen wordt hetzij rechtstreeks, hetzij via het publieke podium gezegd dat als zij zich niet wensen aan te passen of te gedragen, zij maar trug moeten naar 'hun eigen land'.

Als hier geborenen een misdrijf plegen, belanden zij in 'allochtone statistieken'.

und so weiter.....

echnaton
08-12-04, 20:55
Geplaatst door Orakel
Not to worrie, je hoeft ook niet met een onderbouwing te komen. Hebben amnesty, diverse docu's en diverse snipers van de IDF zelf al gedaan.

Alleen snipers van het IDF?

Julien
08-12-04, 21:05
Geplaatst door ~Panthera~
Er zijn toch ook andere nationaliteiten met een dubbel paspoort ?
Das geen probleem, begrijp ik?

klopt. ik heb verplicht de Franse nationaliteit gekregen, en dat geldt ook voor mijn kinderen (als ik die krijg). Het enige verschil met de Marokkaanse situatie, is dat de Franse staat automatisch het kind de Franse nationaliteit geeft als de vader OF DE MOEDER Frans is (in Marokko alleen bij de vader).

Julien
08-12-04, 21:07
aan de andere kant,

als je een jongere van Marokkaanse afkomst op straat vraagt: "Wat ben je?" dan zal hij/ zij 9 van de 10 keer zeggen: "Ik ben Marokkaans" i.p.v. "Ik ben Nederlands".. het is dus niet alleen Verdonk die deze jongeren niet als Nederlanders zien, het zijn ook deze jongeren zelf.

Orakel
08-12-04, 21:14
Geplaatst door echnaton
Alleen snipers van het IDF?

Neuh, de bosnymfen hadden ook wat gezien.

freya
08-12-04, 21:34
Geplaatst door echnaton
Alleen snipers van het IDF?

Wat wil je met deze vraag suggereren GJ?

echnaton
08-12-04, 21:41
Geplaatst door freya
Wat wil je met deze vraag suggereren GJ?

Ha Freya,
Nog steeds strijdbaar?

freya
08-12-04, 21:57
Geplaatst door echnaton
Ha Freya,
Nog steeds strijdbaar?

Durf je weer geen antwoord te geven?

echnaton
08-12-04, 21:59
Geplaatst door freya
Durf je weer geen antwoord te geven?

Zet je luiken open en denk na Freya!

mark61
08-12-04, 23:11
Geplaatst door Al Sawt
Het geldt juist nu in Duitsland. Vroeger kon je alleen een Duitse nationaliteit krijgen als jouw (voor)ouders Duits waren. Na de val van de muur, werden duizenden nazaten van Duitsers uit voormalige Sovjetrepublieken naar Duitsland gehaald en ze hebben allemaal de Duitse nationaliteit.

Oh ja. Sorry.

Pytaghoras
08-12-04, 23:59
Geplaatst door ~Panthera~
Er zijn toch ook andere nationaliteiten met een dubbel paspoort ?
Das geen probleem, begrijp ik?

Als verdonk gelooft in wat ze doet, dan moet ze dat ook aan Israel vragen.

~Panthera~
09-12-04, 00:00
Geplaatst door Pytaghoras
Als verdonk gelooft in wat ze doet, dan moet ze dat ook aan Israel vragen.
------------

Waarom heb ik nu het gevoel dat dat niet gebeurd ? :jeweetog:

Pytaghoras
09-12-04, 00:09
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Waarom heb ik nu het gevoel dat dat niet gebeurd ? :jeweetog:

Als verdonk een man was, dan zou ik haar een man met ballen noemen. Oke, een vrouw met spierballen dan? Mooi niet!!

~Panthera~
09-12-04, 00:10
Geplaatst door Pytaghoras
Als verdonk een man was, dan zou ik haar een man met ballen noemen. Oke, een vrouw met spierballen dan? Mooi niet!!
--------------

Ze zou vandaag de ambassadeur er op aan spreken :rolleyes: Nog iets van gehoord ? :stout:

Al Sawt
09-12-04, 00:11
Geplaatst door Julien
aan de andere kant,

als je een jongere van Marokkaanse afkomst op straat vraagt: "Wat ben je?" dan zal hij/ zij 9 van de 10 keer zeggen: "Ik ben Marokkaans" i.p.v. "Ik ben Nederlands".. het is dus niet alleen Verdonk die deze jongeren niet als Nederlanders zien, het zijn ook deze jongeren zelf. Julien,

Dit soort vragen worden mij voortdurend gesteld. En mijn antwoordt is steevast: Ik ben van Marokkaans afkomst. Want ik heb gevoel dat mensen met een niet Marokkaanse afkomst, eerder geinteresseerd zijn over mijn afkomst en niet in mijn gevoelens jegens Nederland.

Breez
09-12-04, 00:11
Kan ik, als Marokkaan **ahum** niet gewoon naar het consulaat gaan en mijn paspoort daar inleveren. "Ma bghitosj!" En dan gewoon weglopen? Als Marokkanen echt willen integreren dienen ze vrijwillig afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit. Zo simpel is het.

~Panthera~
09-12-04, 00:14
Geplaatst door Breez
Kan ik, als Marokkaan **ahum** niet gewoon naar het consulaat gaan en mijn paspoort daar inleveren. "Ma bghitosj!" En dan gewoon weglopen? Als Marokkanen echt willen integreren dienen ze vrijwillig afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit. Zo simpel is het.
-------

Vrij vertaald: Hier hebbie dat pokkeding, en bekijk het maar ? :D
Proberen waard.
Ik film het wel. :hihi:

Pytaghoras
09-12-04, 00:15
Ik heb ook twee nationaliteiten. Ik durf geen afstand te nemen van de Marokkaanse nationaliteit, vooral in deze tijden. Zelfs Nederlanders verlaten massaal dit land omdat het hier 'kut' is geworden. Geen tijd om trots te zijn op je Nederlandse nationaliteit.

En bovendien zijn de Nederlanders niet te vertrouwen. Opeens kunnen ze zich zo vijandig opstellen. Voorbeeld WOII..

Pytaghoras
09-12-04, 00:16
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Ze zou vandaag de ambassadeur er op aan spreken :rolleyes: Nog iets van gehoord ? :stout:

Hij zei dat hij dat gaat bestuderen. Maar het antwoord wordt: f*ck you bitch!!

Blaataap
09-12-04, 00:17
Geplaatst door Julien
a"Ik ben Marokkaans" i.p.v. "Ik ben Nederlands"..

Pas als ze in Marokko zijn merken ze hoe Nederlands ze eigenlijk zijn. Daar worden ze ook beschouwd als buitenlanders.

~Panthera~
09-12-04, 00:17
Geplaatst door Pytaghoras
Hij zei dat hij dat gaat bestuderen. Maar het antwoord wordt: f*ck you bitch!!
-----------

Was te verwachten toch ?
Maar goed,dit was het dus en einde verhaal verder?
Gaat ze nu zeggen: ik heb mijn "best" gedaan, maar ze werkten niet mee?

Pytaghoras
09-12-04, 00:20
Geplaatst door Breez
Kan ik, als Marokkaan **ahum** niet gewoon naar het consulaat gaan en mijn paspoort daar inleveren. "Ma bghitosj!" En dan gewoon weglopen? Als Marokkanen echt willen integreren dienen ze vrijwillig afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit. Zo simpel is het.

Nederlanders geven de Marokkanen niet een positief gevoel om te kunnen integreren. En integreren houdt niet in dat je je Marokkaanse paspoort moet afstaan. Ik blijf lekker Marokkaans. Sterker nog een Berber!! Wie het niet bevalt, moet maar verhuizen naar Turkije :handbang:

Pytaghoras
09-12-04, 00:22
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Was te verwachten toch ?
Maar goed,dit was het dus en einde verhaal verder?
Gaat ze nu zeggen: ik heb mijn "best" gedaan, maar ze werkten niet mee?


Verder staat ze zwak. Ze kan niet voor een groep een regel toepassen en voor andere groep niet.

~Panthera~
09-12-04, 00:23
Geplaatst door Pytaghoras
Verder staat ze zwak. Ze kan niet voor een groep een regel toepassen en voor andere groep niet.
------

Was dus weer de zoveelste flutpoging, die nergens op sloeg ?
Zoals gewoonlijk. :moe:

Julien
09-12-04, 00:25
Geplaatst door Al Sawt
Julien,

Dit soort vragen worden mij voortdurend gesteld. En mijn antwoordt is steevast: Ik ben van Marokkaans afkomst. Want ik heb gevoel dat mensen met een niet Marokkaanse afkomst, eerder geinteresseerd zijn over mijn afkomst en niet in mijn gevoelens jegens Nederland.

ik begrijp dat gevoel erg goed, Al Sawt.. ik vind ook dat Nederland meer moet doen om de allochtonen zich thuis te laten voelen in dit land, anders kun je niet van allochtonen verwachten dat ze zich Nederlands zullen voelen.

Wij als 1e of 2e generatie moeten gewoon de keus kunnen maken of we de dubbele nationaliteit willen (en of we ons Nederlands voelen of niet)

Ik vind echter dat kinderen waarvan beide ouders in Nederland zijn geboren die keuze niet meer horen te hebben, dat zijn geen allochtonen meer.

~Panthera~
09-12-04, 00:25
Geplaatst door Pytaghoras
Nederlanders geven de Marokkanen niet een positief gevoel om te kunnen integreren. En integreren houdt niet in dat je je Marokkaanse paspoort moet afstaan. Ik blijf lekker Marokkaans. Sterker nog een Berber!! Wie het niet bevalt, moet maar verhuizen naar Turkije :handbang:
------------

Shhhttt..... er zitten al een zooi Nederlanders in Turkey.
Straks is het daar ook "vol". :hihi:

Pytaghoras
09-12-04, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
------

Was dus weer de zoveelste flutpoging, die nergens op sloeg ?
Zoals gewoonlijk. :moe:

Wist je niet dat Nederland geregeerd wordt door een stelletje amateurs?

TonH
09-12-04, 00:27
Geplaatst door Coolassprov MC
De waarheid ligt in het midden; deze zoveelste demagogische reactie met de handtekening van Frau Verdonk heeft geen ander doel dan de autochtone Nederlander (wat een leuk woord he?) af te leidden van het feit dat ze minstens net zo hard genaaid worden door deze regering. Dit alles door ons een vals 'superioriteit-/inferioreitsgevoel' te geven.

Een regering die niet meer in staat is om de domme massa achter zich te krijgen door ze te beloven 'dromen' waar te maken; en daarvoor kiezen ze ervoor om ons te behoeden tegen 'nachtmerries'.

De vijand zit niet ver; de vijand is de vijfde colonne en paard van Troje: de Islam en de niet-westerse vreemdeling.

Yep, weinig aan toe te voegen...

~Panthera~
09-12-04, 00:27
Geplaatst door Pytaghoras
Wist je niet dat Nederland geregeerd wordt door een stelletje amateurs?
-----------

Ja hoor, al vanaf 2002. :D
Van mij mogen ze morgen naar huis.

TonH
09-12-04, 00:29
Geplaatst door Pytaghoras
Wist je niet dat Nederland geregeerd wordt door een stelletje amateurs?

Sorry da'k me ertussen wurm, maar volgens mij wordt Nederland geregéérd door enkele mensen de zeer goed weten waar ze mee bezig zijn... :moe:

~Panthera~
09-12-04, 00:30
Geplaatst door TonH
Sorry da'k me ertussen wurm, maar volgens mij wordt Nederland geregéérd door enkele mensen de zeer goed weten waar ze mee bezig zijn... :moe:
------------

Zo professioneel he ? :moe:
Iedere dag weer wat anders.

TonH
09-12-04, 00:34
Geplaatst door ~Panthera~
------------

En ook zo professioneel he ? :moe:

Ik zeg ook "enkele mensen". Niet allen dus... :roker:

~Panthera~
09-12-04, 00:36
Geplaatst door TonH
Ik zeg ook "enkele mensen". Niet allen dus... :roker:
---------

Als je dat op het journaal zit te bekijken, wat voor een gevoel heb jij dan ?

TonH
09-12-04, 00:39
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Als je dat op het journaal zit te bekijken, wat voor een gevoel heb jij dan ?

Dat zal ik niet zeggen. De AIVD kijkt helaas mee. :moe:

~Panthera~
09-12-04, 00:41
Geplaatst door TonH
Dat zal ik niet zeggen. De AIVD kijkt helaas mee. :moe:
-----------

Is t ZO erg ? :haha:

TonH
09-12-04, 00:45
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Is t ZO erg ? :haha:

Nai. November 17 is my middle name ;)

~Panthera~
09-12-04, 00:47
Geplaatst door TonH
Nai. November 17 is my middle name ;)
------------

OEI..... :D

TonH
09-12-04, 00:49
Geplaatst door ~Panthera~
------------

OEI..... :D

Wat voor gevoel heb jij dan?

~Panthera~
09-12-04, 00:52
Geplaatst door TonH
Wat voor gevoel heb jij dan?
-------------------

Ik wordt alleen maar steeds pissiger. :duivels:

TonH
09-12-04, 00:55
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

Ik wordt alleen maar steeds pissiger. :duivels:

Ja dat heb ik ook. Ik voel dan het agressienivo met ieder item toenemen.

Zat vroeg in de avond op verschillende teletekst te lezen en dan komt de ene na de andere scheet voorbij. En de stank wordt zo langzaamaan ondragelijk.

~Panthera~
09-12-04, 00:57
Geplaatst door TonH
Ja dat heb ik ook. Ik voel dan het agressienivo met ieder item toenemen.

Zat vroeg in de avond op verschillende teletekst te lezen en dan komt de ene na de andere scheet voorbij. En de stank wordt zo langzaamaan ondragelijk.
----------

Zoiets ja. :moe:
Iedere keer denk ik: wat NOU weer ? :moe:

TonH
09-12-04, 01:19
Geplaatst door ~Panthera~
----------

Zoiets ja. :moe:
Iedere keer denk ik: wat NOU weer ? :moe:

Yep. Het vervelende is dat ik merk dat m'n lont daardoor ook korter wordt op andere onderwerpen, zoals het eeuwige gezeik over de kerstboom op de Dam.

~Panthera~
09-12-04, 01:21
Geplaatst door TonH
Yep. Het vervelende is dat ik merk dat m'n lont daardoor ook korter wordt op andere onderwerpen, zoals het eeuwige gezeik over de kerstboom op de Dam.
------------

Waar gaat dat over dan ?
Hoe hoog etc?

TonH
09-12-04, 01:32
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Waar gaat dat over dan ?
Hoe hoog etc?

Radio Noordzee heeft een boom op de Dam gezet. Is een half bruin scheef scharminkel. Wilden ze ook nog een reclamebord bij zetten. Mag niet van het Stadsdeel Centrum. Eerste boom was in België bij de kap gebroken, daarom dit zielig exemplaar. Nu zijn ze het ding aan het fatsoeneren. Dat soort hoogstaand nieuws.

Verder het plaatsen van flitspalen om snelvaarders op de grachten te betrappen. Handhaving moet onderdeel van de politie worden, maar daar moet nog over onderhandeld worden. Politie ziet dit vast niet als prioriteit dus zal er wel niks van handhaving komen. Enz.

~Panthera~
09-12-04, 01:35
Geplaatst door TonH
Radio Noordzee heeft een boom op de Dam gezet. Is een half bruin scheef scharminkel. Wilden ze ook nog een reclamebord bij zetten. Mag niet van het Stadsdeel Centrum. Eerste boom was in België bij de kap gebroken, daarom dit zielig exemplaar. Nu zijn ze het ding aan het fatsoeneren. Dat soort hoogstaand nieuws.

Verder het plaatsen van flitspalen om snelvaarders op de grachten te betrappen. Handhaving moet onderdeel van de politie worden, maar daar moet nog over onderhandeld worden. Politie ziet dit vast niet als prioriteit dus zal er wel niks van handhaving komen. Enz.
----------

Wat een zielig gedoe in de marge zeg. !
Daar houden ze zich nu mee bezig ? Hebben ze niks anders te doen?
Het lijkt wel besmettelijk. :moe:

Coolassprov MC
09-12-04, 09:39
Geplaatst door echnaton
Als Israël een internationale paria is, dan is Marokko het ook!

Top 3 VN-resoluties aan de laars lappen:

1. Israel;
2. Marokko;
3. Turkije.

2. en 3. zou ook een gedeelde 2e plaats kunnen zijn.

Coolassprov MC
09-12-04, 09:45
Geplaatst door Pytaghoras
Verder staat ze zwak. Ze kan niet voor een groep een regel toepassen en voor andere groep niet.

Jammer dat racisme en discriminatie nog steeds zo een blotebillenkop geven (nu heeft Verdonk die in letterlijke zin al), anders had Verdonk veeeeeel sterker gestaan.

KutGrondwet en kutmensenrechten ook!

:auw2:

mark61
09-12-04, 10:52
Geplaatst door Julien
ik begrijp dat gevoel erg goed, Al Sawt.. ...dat zijn geen allochtonen meer.

Driedubbel overgehaalde franco-italieno-hollandse corse. Of heet dat corsaire? :hihi:

mark61
09-12-04, 10:53
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Shhhttt..... er zitten al een zooi Nederlanders in Turkey.
Straks is het daar ook "vol". :hihi:

¡TÜRKIYE DOLUDUR!


tr is vol!

mark61
09-12-04, 10:55
Geplaatst door TonH
Nai. November 17 is my middle name ;)

Orthoterrorist!

Al Sawt
09-12-04, 12:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Top 3 VN-resoluties aan de laars lappen:

1. Israel;
2. Marokko;
3. Turkije.

2. en 3. zou ook een gedeelde 2e plaats kunnen zijn. Landen die door VS worden gesteund of belangrijke bondgenoten zijn.

Toeval of niet?

Bart
09-12-04, 13:44
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Ja hoor, al vanaf 2002. :D
Van mij mogen ze morgen naar huis.

Wat een onzin zeg. Alles komt uiteindelijk neer op de socio-economische tijden waarin we leven, gaat het economisch goed dan is de rest van het gezeur ook een stuk minder. Het feit dat het economisch niet goed gaat heeft vrij weinig met dit kabinet te maken, heeft er ten eerste mee te maken dat wij, de consumenten, de hand op de knip houden, gaan we ineens weer veel geld spenderen (zoals we eind jaren '90 deden), dan gaat het snel weer beter met de economie, meer groei, meer banen, meer belastingopbrengsten, meer geld voor de gezondheidszorg, onderwijs etc. Een tweede oorzaak is het uitgavengedrag van de paarse kabinetten, toen het goed ging heeft de overheid veel te veel geld uitgegeven en verzuimd haar schulden eerst weg te werken, daarom drukken de rentelasten nu zo zwaar op de begroting.

Dit kabinet doet het nu een stuk beter wat dat betreft, schuldreductie is hoogste prioriteit. We hebben namelijk geluk dat de rente zo laag is, als de rente omhoog gaat dan is het hek echt van de dam en is er nog minder geld over voor zorg, onderwijs, veiligheid etc. Ik vind wel dat je het kabinet kunt aanspreken op hun demotiverende manier van de boodschap overbrengen. Wat ze moeten doen is bezuinigen en beknibbelen, maar aan de andere kant dat wat verdoezelen en een positieve boodschap uitdragen: het gaat fantastisch met dit land! Op die manier gaat de consument meer spenderen en komt het allemaal weer goed. Waarom denk je dat de UK het nu bijvoorbeeld relatief goed doet ten opzichte van de rest van Europa? Daar wordt WEL die positieve boodschap uitgedragen: spend, spend, spend...

Economie is een kwestie van psychologie. Als men zich goed voelt, gaat het economisch beter. En ook, doordat het economisch goed gaat voelen we ons steeds beter. We moeten die negatieve spiraal van nu (we praten elkaar slechte gevoelens aan) doorbreken en dat doet dit kabinet te weinig, veel te weinig. Hun structurele oplossingen zijn goed, de korte-termijnboodschap is slecht.

Zo, dit was mijn stukje economie van de koude grond.

Coolassprov MC
09-12-04, 16:37
Geplaatst door Al Sawt
Landen die door VS worden gesteund of belangrijke bondgenoten zijn.

Toeval of niet?

Huiswerkvraag:

Hoeveel VN-Veiligheidsraadsresoluties zou de VS schenden als ze geen dubbel veto had?

(dubbel veto: veto-stemming tegen de eigenlijke resolutie; veto tegen de geschiedschrijving van de eigenlijke veto-stemming)