PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse merken in het middenoosten? Populairder dan ooit!



GeenKritiek
08-12-04, 14:18
Businessweek heeft een nieuwe Annual Ranking of Global Brands uitgebracht. Ik heb op Businessweek.com gezocht naar een link maar niet kunnen vinden. Je kan echter bij elke kiosk de nieuwe Businessweek halen of inkijken.

Een aantal conclusies van het onderzoek:

Coca Cola nog steeds nummer 1. Microsoft nummer 2 en hoogst genooteerde Europese merk Nokia op 6. Verder is het Koreanse Samsung de grootste stijger (25) en is Philips het populairste nederlandse merk (59).

Maar nu wat echt opvalt. Volgens de onderzoekers van business week, deden Amerikaanse merken het dit jaar beter dan ooit. Ondanks het wereldwijde "anti-amerikanisme" zijn Amerikaanse merken dit jaar sterker gestegen dan niet amerikaanse merken.

Nog opvallender is echter het bijna bizarre success van Amerikaanse merken in het midden-oosten en noord-afrika (ook wel de arabische straat genoemt). Het bizarre eraan is dat zowel op het gebied van omzetstijging als van merk populariteit, juist de traditionele en herkenbare Amerikaanse bedrijven het beter doen dan ooit in deze gebieden, ondanks de oorlog in Irak.
Coca-Cola, Mc Donalds en Malboro, stuk voor stuk Amerikaanse iconen geven alle drie aan dat hun grootste winsstijgingen in het middenoosten zijn. Ook blijkt uit het onderzoek dat Amerikaanse merken het in het middenoosten veel beter doen dan Europese merken. Dat komt overeen met het onderzoek van Businessweek, dat een veel grotere populariteits stijging van deze traditionele amerikaanse merken in het middenoosten en noordafrika laat zien dan in andere continenten.

Dit conflicteert totaal met het beeld van Amerika haters in het midden oosten. Wat is hier aan de hand? Zijn politiek en marketing dan twee totaal gescheiden werelden? Of is er meer aan de hand? Vocaal mogen Arabieren een hekel schijnen te hebben aan Amerikanen, met hun portomonnee stemmen ze vooralsnog voor de Amerikaanse droom.

amadeus
08-12-04, 14:20
Wat werd er bij Saddam ook alweer in zijn hol gevonden? :p

Mill
08-12-04, 14:31
Geplaatst door amadeus
Wat werd er bij Saddam ook alweer in zijn hol gevonden? :p

Een geit?

amadeus
08-12-04, 14:34
Geplaatst door Mill
Een geit?
Haha, dat zou je op het eerste gezicht misschien verwachten, maar ik bedoelde dat er een aantal Mars'en (de chocoladereep) werden aangetroffen!

taouanza
08-12-04, 14:41
Kun je nagaan hoe dom moslims zijn.:moe:

amadeus
08-12-04, 14:43
Geplaatst door taouanza
Kun je nagaan hoe dom moslims zijn.:moe:
Het is geen domheid maar rationaliteit, ze mogen die Amerikanen nog zo haten maar vertikken om van die smerige Mekka cola of andere meuk te consumeren. Geef ze eens ongelijk!

taouanza
08-12-04, 14:46
Geplaatst door amadeus
Het is geen domheid maar rationaliteit, ze mogen die Amerikanen nog zo haten maar vertikken om van die smerige Mekka cola of andere meuk te consumeren. Geef ze eens ongelijk!

Er zijn een paar die uitschieten en zichzelf opblazen de rest heeft de moraal van een deurmat. Maar allemaal zeuren ze over Amerika.
Maar willen er niks voor opgeven.
Het mooiste vind ik die hoogwaterbroeken met Nikes eronder.:moe:
Ach ja boycot is niet zo heldhaftig als een bomaanslag.
Maar wel veel effectiever.

Gehenna
08-12-04, 14:48
Geplaatst door amadeus
Wat werd er bij Saddam ook alweer in zijn hol gevonden? :p

Repen mars.

amadeus
08-12-04, 14:50
Geplaatst door taouanza
Er zijn een paar die uitschieten en zichzelf opblazen de rest heeft de moraal van een deurmat. Maar allemaal zeuren ze over Amerika.
Maar willen er niks voor opgeven.
Het mooiste vind ik die hoogwaterbroeken met Nikes eronder.:moe:
Ach ja boycot is niet zo heldhaftig als een bomaanslag.
Maar wel veel effectiever.
Jij zeurt toch ook zo vaak over Amerika vanaf een (hoogstwaarschijnlijk)Intel-computer met Microsoft Windows?

Gehenna
08-12-04, 14:51
Geplaatst door taouanza
Kun je nagaan hoe dom moslims zijn.:moe:

Ik eet anders verrekte graag couscous, ook na de 11e van september en de 2e van november.

Niet zo tandenknarsen, taouanza.

~Panthera~
08-12-04, 14:56
Geplaatst door amadeus
Jij zeurt toch ook zo vaak over Amerika vanaf een (hoogstwaarschijnlijk)Intel-computer met Microsoft Windows?
---------

Hebben we een keus dan ?
Kan moeilijk rooksignalen gaan zitten geven. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif

Gehenna
08-12-04, 14:58
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Hebben we een keus dan ?
Kan moeilijk rooksignalen gaan zitten geven. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif

In Irak zie je die rooksignalen volop...

taouanza
08-12-04, 15:00
Geplaatst door amadeus
Jij zeurt toch ook zo vaak over Amerika vanaf een (hoogstwaarschijnlijk)Intel-computer met Microsoft Windows?

Maar alles wat je niet nodig heb of andere alternatieven heeft kan je best achterwege laten of alternatief voor zoeken.

amadeus
08-12-04, 15:00
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Hebben we een keus dan ?
Kan moeilijk rooksignalen gaan zitten geven. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif
Wie verplicht jou om achter een computer te gaan zitten?

taouanza
08-12-04, 15:01
Geplaatst door Gehenna
Ik eet anders verrekte graag couscous, ook na de 11e van september en de 2e van november.

Niet zo tandenknarsen, taouanza.

Ik ben toch o zo benieuwd wat couscous er mee te maken heeft.
Doe eens gek en geef een echte argument.
Wat zou er gebeuren als je geen couscous meer at?

~Panthera~
08-12-04, 15:02
Geplaatst door amadeus
Wie verplicht jou om achter een computer te gaan zitten?
---------------------

Kom jij nog ergens zonder dan ? info e.d. ?
Allemaal te vinden via www.
Net als je bankpasje.
Ook door je strot geduwd. :D

amadeus
08-12-04, 15:04
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Kom jij nog ergens zonder dan ? info e.d. ?
Allemaal te vinden via www.
Net als je bankpasje.
Ook door je strot geduwd. :D
Zoveel mensen die nog zonder doen, het kan makkelijk.

Gehenna
08-12-04, 15:06
Geplaatst door taouanza
Ik ben toch o zo benieuwd wat couscous er mee te maken heeft.
Doe eens gek en geef een echte argument.
Wat zou er gebeuren als je geen couscous meer at?

Welke criteria hanteer jij eigenlijk om te beoordelen of iets wel of niet een argument is?

Dan weet ik voortaan hoe ik aan je starre eisen voldoen kan...

~Panthera~
08-12-04, 15:06
Geplaatst door amadeus
Zoveel mensen die nog zonder doen, het kan makkelijk.
------------------------

Ja, je kunt ook weken zonder eten. :moe:

amadeus
08-12-04, 15:09
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Ja, je kunt ook weken zonder eten. :moe:
Is het zo erg met je gesteld dat een computer een eerste levensbehoefte voor je is geworden? Toch maar even langs de Jellinek dan!

~Panthera~
08-12-04, 15:12
Geplaatst door amadeus
Is het zo erg met je gesteld dat een computer een eerste levensbehoefte voor je is geworden? Toch maar even langs de Jellinek dan!
-------------


Nee hoor, geen eerste levensbehoefte, ik vind het gewoon leuk.
Bovendien hebben mensen hem ook op het werk, weet je ?
Trouwens, wat zit jij hier dan te doen ?
Lift naar de Jellinek nodig ?

taouanza
08-12-04, 15:13
Geplaatst door Gehenna
Welke criteria hanteer jij eigenlijk om te beoordelen of iets wel of niet een argument is?

Dan weet ik voortaan hoe ik aan je starre eisen voldoen kan...

Geef nou maar gewoon antwoord.

amadeus
08-12-04, 15:17
Geplaatst door ~Panthera~
-------------


Nee hoor, geen eerste levensbehoefte, ik vind het gewoon leuk.
Bovendien hebben mensen hem ook op het werk, weet je ?
Trouwens, wat zit jij hier dan te doen ?
Lift naar de Jellinek nodig ?
Ik zou best zonder computer kunnen, indien ik dat zou willen. Maar ik zie er geen reden voor om Amerikaanse producten te boycotten.

taouanza
08-12-04, 15:21
Geplaatst door amadeus
Ik zou best zonder computer kunnen, indien ik dat zou willen. Maar ik zie er geen reden voor om Amerikaanse producten te boycotten.

Oh ik dacht dat je tegen terrorisme bent.

~Panthera~
08-12-04, 15:21
Geplaatst door amadeus
Ik zou best zonder computer kunnen, indien ik dat zou willen. Maar ik zie er geen reden voor om Amerikaanse producten te boycotten.
-------------------

Zei hij, al tikkende op zijn pc. :haha:

Gehenna
08-12-04, 15:21
Geplaatst door taouanza
Geef nou maar gewoon antwoord.

Nou vooruit dan maar, omdat je er zo wanhopig om smeekt.

Mensen zijn over het algemeen nu eenmaal weinig principieel en kritisch als het om consumeren gaat, dus het verbaast me volstrekt niet dat in het Midden Oosten ook heerlijk volop allerlei Westerse versnaperingen worden verorberd en Westerse goederen er grif aftrek vinden.

Principieel, kritisch consumeren is bijna geen haalbare kaart, en dan komt er ook nog zo'n boycot idee bij.

Dat van die couscous gebruikte ik gewoon als een banale signaal daartoe.

taouanza
08-12-04, 15:24
Geplaatst door Gehenna
Nou vooruit dan maar, omdat je er zo wanhopig om smeekt.

Mensen zijn over het algemeen nu eenmaal weinig principieel en kritisch als het om consumeren gaat, dus het verbaast me volstrekt niet dat in het Midden Oosten ook heerlijk volop allerlei Westerse versnaperingen worden verorberd en Westerse goederen er grif aftrek vinden.

Principieel, kritisch consumeren is bijna geen haalbare kaart, en dan komt er ook nog zo'n boycot idee bij.

Dat van die couscous gebruikte ik gewoon als een banale signaal daartoe.

Dus je was het eigenlijk met me eens maar je kon het niet laten om een stomme opmerking te maken die nergens op sloeg?

Verveel je je ofzo?

Gehenna
08-12-04, 15:28
Geplaatst door taouanza
Dus je was het eigenlijk met me eens maar je kon het niet laten om een stomme opmerking te maken die nergens op sloeg?

Verveel je je ofzo?

Uit de opmerking waar het om begon valt anders bepaald niet duidelijk op te maken dat jij dat zo meent.

Al Sawt
08-12-04, 17:02
Geplaatst door GeenKritiek
Businessweek heeft een nieuwe Annual Ranking of Global Brands uitgebracht. Ik heb op Businessweek.com gezocht naar een link maar niet kunnen vinden. Je kan echter bij elke kiosk de nieuwe Businessweek halen of inkijken.

Een aantal conclusies van het onderzoek:

Coca Cola nog steeds nummer 1. Microsoft nummer 2 en hoogst genooteerde Europese merk Nokia op 6. Verder is het Koreanse Samsung de grootste stijger (25) en is Philips het populairste nederlandse merk (59).

Maar nu wat echt opvalt. Volgens de onderzoekers van business week, deden Amerikaanse merken het dit jaar beter dan ooit. Ondanks het wereldwijde "anti-amerikanisme" zijn Amerikaanse merken dit jaar sterker gestegen dan niet amerikaanse merken.

Nog opvallender is echter het bijna bizarre success van Amerikaanse merken in het midden-oosten en noord-afrika (ook wel de arabische straat genoemt). Het bizarre eraan is dat zowel op het gebied van omzetstijging als van merk populariteit, juist de traditionele en herkenbare Amerikaanse bedrijven het beter doen dan ooit in deze gebieden, ondanks de oorlog in Irak.
Coca-Cola, Mc Donalds en Malboro, stuk voor stuk Amerikaanse iconen geven alle drie aan dat hun grootste winsstijgingen in het middenoosten zijn. Ook blijkt uit het onderzoek dat Amerikaanse merken het in het middenoosten veel beter doen dan Europese merken. Dat komt overeen met het onderzoek van Businessweek, dat een veel grotere populariteits stijging van deze traditionele amerikaanse merken in het middenoosten en noordafrika laat zien dan in andere continenten.

Dit conflicteert totaal met het beeld van Amerika haters in het midden oosten. Wat is hier aan de hand? Zijn politiek en marketing dan twee totaal gescheiden werelden? Of is er meer aan de hand? Vocaal mogen Arabieren een hekel schijnen te hebben aan Amerikanen, met hun portomonnee stemmen ze vooralsnog voor de Amerikaanse droom. Dit bewijst gewoon dat de Arabieren geen haat koesteren tegenover VS en haar volk.

Voorts zijn alle Amerikaanse merken op franchise markt actief. Dus indirect profiteren de lokale markten ook mee.

TFOE
08-12-04, 17:24
Geplaatst door Al Sawt
Dit bewijst gewoon dat de Arabieren geen haat koesteren tegenover VS en haar volk.


Zoals er ook verschil bestaat tusen de V.S. en de U.S.A. zo bestaat er ook verschil tussen Arabische regeringen en de Arabische bevolking.
k ben zelden Arabs tegen gekomen in die landen die een haat hebben tegen Amerika. Wel zie je een soort van jaloezie.....ze zouden ook wel zo willen leven als dat ze denken dat er in Amerika geleeft wordt....