PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordt de definitie van 'allochtoon'ook aangepast?



Aquarel
08-12-04, 19:25
Nu is het geloof ik nog zo dat wanneer 1 van de ouders buiten Nederland is geboren, het betreffende kind een allochtoon is. Dit zou betekenen dat ook mijn kinderen allochtonen zullen zijn. Ikzelf woon hier al 29 jaar (wel in Marokko geboren), mijn vader werkt hier al vanaf de jaren zestig en mijn opa zit nu in Marokko van zijn pensieon te genieten dat hij hier heeft opgebouwd.

(Soort van open vraag aan onze minister van integratie, gezien haar verwoede pogingen ons Nederlander te laten voelen).

DEMOcraat
08-12-04, 20:40
Geplaatst door Aquarel
Nu is het geloof ik nog zo dat wanneer 1 van de ouders buiten Nederland is geboren, het betreffende kind een allochtoon is. Dit zou betekenen dat ook mijn kinderen allochtonen zullen zijn. Ikzelf woon hier al 29 jaar (wel in Marokko geboren), mijn vader werkt hier al vanaf de jaren zestig en mijn opa zit nu in Marokko van zijn pensieon te genieten dat hij hier heeft opgebouwd.

(Soort van open vraag aan onze minister van integratie, gezien haar verwoede pogingen ons Nederlander te laten voelen).

het zal nog een tijdje duuren voordat men inziet dat ieder die in nederland woont een nederlander is.

Aquarel
09-12-04, 14:30
Ik wil me Nederlander voelen, kan Frau Verdonk mij daarbij helpen?


ps: Stel, Marokko gaat op verzoek in, ik lever mn Marokkaanse pas in en houd alleen de Nederlandse. Ben ik dan ook van dat kutgevoel ( het Marokkaan-zijn) af?

































ps: :rolleyes:

Umarvlie
09-12-04, 14:35
Geplaatst door Aquarel
ps: Stel, Marokko gaat op verzoek in, ik lever mn Marokkaanse pas in en houd alleen de Nederlandse. Ben ik dan ook van dat kutgevoel ( het Marokkaan-zijn) af?

Als een papieren boekje bepaald wie jij bent hebt je een probleem ...

en waarom noem je het "Marokkaan-zijn" een kut-gevoel? of is dat meer gebaseerd op wat anderen over Marokkanen denken?

Aquarel
09-12-04, 14:46
Geplaatst door Umarvlie
Als een papieren boekje bepaald wie jij bent hebt je een probleem ...



Volgens uitspraken van een minister van een tijdje geleden, is dat een oorzaak van het integratie probleem.


en waarom noem je het "Marokkaan-zijn" een kut-gevoel? of is dat meer gebaseerd op wat anderen over Marokkanen denken?

Is niet serieus bedoeld. Hoe voelt en Marokkaan zich, of hoe voelt een Nederlander zich? Ik wilde alleen aangeven hoe vreemd/ dom de betreffende discussie is over je een bepaalde nationaliteit voelen. Er wordt naar mijn idee door minister Verdonk totaal voorbijgegaan aan hetgeen mensen echt willen voelen/ meemaken: het geaccepteerd worden als wie je bent en door mensen ook dat gevoel gegeven worden. Het signaal dat nu wordt afgegeven heeft het karakter van "eigenlijk zou je zo snel mogelijk van je Marokkaanse nationaliteit (de papieren) af moeten, want dat belemmert je in het geaccepteerd worden. Mocht dat zo zijn, dan is het toch ook meteen duidelijk waar het probleem ligt?

Wide-O
09-12-04, 15:01
Volgens uitspraken van een minister van een tijdje geleden, is dat een oorzaak van het integratie probleem.


Die mevrouw moet dan ook héél dringend weggestemd worden, zo radicaal ben ik wel. En nog een paar anderen.

Ik vind dat hele auto/allo gedoe onsmakelijk, en de discussie alleen maar vertroebelen. Zoals je zelf zegt, je woont hier 29 jaar, je prikt dit in het (perfect) nederlands, wat voor "etiket" kun je/ik/ze dan nog gebruiken ?

Umarvlie
09-12-04, 15:09
Geplaatst door Aquarel
Volgens uitspraken van een minister van een tijdje geleden, is dat een oorzaak van het integratie probleem.

ohhh.. die ...

die vond ook dat het extremisme opgelost kon worden door integratie verplicht te stellen ... terwijl extrmisten bij uitstek geitegreerde burgers zijn... dus daar hecht ik weinig waarde meer aan ...


Is niet serieus bedoeld. Hoe voelt en Marokkaan zich, of hoe voelt een Nederlander zich? Ik wilde alleen aangeven hoe vreemd/ dom de betreffende discussie is over je een bepaalde nationaliteit voelen. Er wordt naar mijn idee door minister Verdonk totaal voorbijgegaan aan hetgeen mensen echt willen voelen/ meemaken: het geaccepteerd worden als wie je bent en door mensen ook dat gevoel gegeven worden. Het signaal dat nu wordt afgegeven heeft het karakter van "eigenlijk zou je zo snel mogelijk van je Marokkaanse nationaliteit (de papieren) af moeten, want dat belemmert je in het geaccepteerd worden. Mocht dat zo zijn, dan is het toch ook meteen duidelijk waar het probleem ligt?

Gelukkig maar .. overigens ik ben geboren.getogen autochtoon maar weet nog steeds niet wat het nu betekend om Nederlander te zijn of wat dit nederlander gevoel nu eigenlijk is ... in ierder geval toch niet met een unox petje (gratis) voor lul lopen hoop ik ...

Ik denk persoonlijk dat voor een heleboel Nederlanders het Nederlander-gevoel eerder een uiting is van angst dan een trots zijn op je cultuur ... ik denk dat dit ook bij andere bevolingsgroepen gebeurd trouwens en dat is jammer ... we zouden trots moeten zijn op wat ons volk/cultuur heeft voorgebracht/bijgedragen ... en in elk volk/cultuur is dan een hoop te vinden .. waar je dan weer op kan voorborduren.

Als het uiat angst voortkomt .. dan glijden we af .. net als in de crisis jaren en wat daarna kwam.

Umarvlie
09-12-04, 15:10
Geplaatst door Wide-O
Die mevrouw moet dan ook héél dringend weggestemd worden

Helaas is dit een Democratie en kunnen individueele ministers niet door het volk worden weggestemd ... geweldig he!

maar in ieder geval geen voorkeursstemmen op haar bij de verkiezingen als je al op haar partij had willen stemmen.

Wide-O
09-12-04, 15:36
Helaas is dit een Democratie en kunnen individueele ministers niet door het volk worden weggestemd ... geweldig he!


Point taken. En soms maar goed ook, instant democratie werkt ook niet altijd. Wordt een beetje "Idool2004" op die manier soms. Zoals Carmiggelt schreef en ik vorige week hier terug las: 2 hoeraatjes voor de democratie, geen drie...

Deze fantastiese minister van "integratie" is een schaamlapje, een doekje voor het bloeden, vooruit gestuurd door de rest van dit kabinet om te tonen aan de verontwaardigde "Nederlander" dat het zo niet meer kan. 100.000 mensen terug, dat soort taal. De politieke wereld is in shock sinds Voortuin, en wil het de gemiddelde xenofoob best naar z'n zin maken. Propaganda wordt daarbij niet geschuwd.

Dus kun je alleen maar dit kabinet wegstemmen als weldenkend mens. En daar zit nou net de clou, waardoor ook "wij" met de broek op de schoenen zitten: er is geen alternatief. D66 is zo ongeveer het laatste waar ik me nog kan zien op stemmen in Nederland (mocht ik daar wonen), maar ik weet niet of dat kluppie ondertussen ook al niet is aangetast door het populisme (zie andere draad...)

Serieuze vraag: zijn mensen zoals Van Mierlo ook al gezakt naar het niveau van hun omgeving ?

De vraag is of de opvolger van Balkenende het niet nog bruiner zal bakken...