PDA

Bekijk Volledige Versie : Integratie loopt slecht in Frankrijk



Zwarte Schaap
09-12-04, 13:27
Opiniepeiling: Integratie loopt slecht in Frankrijk

Bijna twee op de drie Fransen (62 procent) denken dat de integratie van buitenlanders en hun kinderen in Frankrijk slecht verloopt.
.
In de eerste plaats wijten zij dat aan het niet beheersen van de Franse taal, het niet hanteren van dezelfde principes op het gebied van mensenrechten en tolerantie en onkunde van de wetten van de Franse republiek (97 procent). Dat staat in een opiniepeiling van Sofres, donderdagmorgen gepubliceerd in het dagblad Le Parisien.
.
Slechts 19 procent van de Fransen denkt dat voor integratie belangrijk is er dezelfde religieuze achtergrond op na te houden als de overheersende christelijke. Om er iets aan te doen zijn drie op de vier Fransen ervan overtuigd dat de nadruk moet worden gelegd op het strikte Franse principe van scheiding tussen religies en staat. Er mag beslist niet worden getornd aan een wet uit 1905 die dat stipuleert.

Bron: Reformatorisch Dagblad 09/12/04

Umarvlie
09-12-04, 13:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Opiniepeiling: Integratie loopt slecht in Frankrijk

Bijna twee op de drie Fransen (62 procent) denken dat de integratie van buitenlanders en hun kinderen in Frankrijk slecht verloopt.
.
In de eerste plaats wijten zij dat aan het niet beheersen van de Franse taal, het niet hanteren van dezelfde principes op het gebied van mensenrechten en tolerantie en onkunde van de wetten van de Franse republiek (97 procent). Dat staat in een opiniepeiling van Sofres, donderdagmorgen gepubliceerd in het dagblad Le Parisien.
.
Slechts 19 procent van de Fransen denkt dat voor integratie belangrijk is er dezelfde religieuze achtergrond op na te houden als de overheersende christelijke. Om er iets aan te doen zijn drie op de vier Fransen ervan overtuigd dat de nadruk moet worden gelegd op het strikte Franse principe van scheiding tussen religies en staat. Er mag beslist niet worden getornd aan een wet uit 1905 die dat stipuleert.

Bron: Reformatorisch Dagblad 09/12/04

Grappig .. Frankrijk integreerd zelf ook slecht in Europa dus ... wat gaan ze daar dan aan doen? Iedereen Frans laten spreken....

David
09-12-04, 13:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bron: Reformatorisch Dagblad 09/12/04



:roker:

IbnRushd
09-12-04, 13:39
Het einde van de wereld. :knipoog:

Zwarte Schaap
09-12-04, 13:44
Geplaatst door David
:roker:

Wat is er mis met deze Christenen en hun dagblad?

mark61
09-12-04, 15:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat is er mis met deze Christenen en hun dagblad?

Wat er met ze als christenen mis is kan ik niet boordelen. Hun dagblad is bevooroordeeld.


Ik dacht eigenlijk dat vrijwel alle alloFransen perfect Frans spraken. Maar ik zal het wel weer verkeerd begrepen hebben. Juul?

Ik stel me veel voor van de wetskennis bij autoFransen.

Don Vito
09-12-04, 16:17
Als je al je gastarbeiders in een banlieux stopt, discrimminatie hoog tij lkaat vieren dan is het logisch dat de allochtonen zuich niet gaan aanpassen. Is toch logisch dat zij zich niet willen aanpassen aan een staat die beweert haar fundement te vinden in de cretologie "Liberte, Egalite en efreternaty" terwijl zij miljoenen Afrikanen hebben afgeslacht. Tout le animeaux et egal, mais l 'ánimeaux Francais et plus Egale.

Julien
10-12-04, 16:39
Geplaatst door mark61
Wat er met ze als christenen mis is kan ik niet boordelen. Hun dagblad is bevooroordeeld.


Ik dacht eigenlijk dat vrijwel alle alloFransen perfect Frans spraken. Maar ik zal het wel weer verkeerd begrepen hebben. Juul?

Ik stel me veel voor van de wetskennis bij autoFransen.

jah de N-Afrikanen meestal wel, maar die hebben wel een beperkte woordenschat en een groot accent.. miscchien bedoelen ze dat.

en verder heb je ook nog de niet-francofone allochtonen, zoals Turken en Latino's en Irakezen..misschien bedoelen ze die ook wel.