PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse kerkleiders reageren woedend op kerststal Tussaud en eisen verwijdering.



Zwarte Schaap
09-12-04, 13:00
Kerststal wekt woede Britse kerkleiders


LONDEN (ANP/RTR) - Britse kerkleiders hebben woensdag woedend gereageerd op een kerststal in wassenbeeldenmuseum Madame Tussaud in Londen waarin voetbalster David Beckham als Jozef en zijn vrouw Victoria als Maria zijn afgebeeld.
.
Volgens anglicanen, presbyteranenen en katholieken gaat het om een nieuw dieptepunt in de cultus van verheerlijking van beroemdheden. In de kerststal zijn ook andere beroemdheden in was afgebeeld, onder wie premier Tony Blair, president George Bush en prins Philip, de echtgenoot van de Britse koningin.
.
Een woordvoerder van de Anglicaanse Kerk leidt uit het omstreden kersttafereel af datmensen denken dat ze „maar wat kunnen aanrommelen” met religieuze zaken. Een zegsman van de Presbyteraanse Kerk heeft geëist dat de kerststal onmiddellijk wordt verwijderd.
.
Madame Tussaud heeft woensdag in een verklaring excuses aangeboden


Bron: Reformatorisch Dagblad 09/12/04

mark61
09-12-04, 13:02
Ik zag nog een ontstelde Brit zich afvragen hoe Bush een wijze uit het oosten, of zelfs maar westen kon zijn.

Kan me nog een kerststal van Seymour Likely (kunst.coll.) herinneren. Maria die baart op de achterbank van een uitgebrande Mercedes te midden van verwoesting a la Beiroet destijds.

Dat was nog s een statement.

IbnRushd
09-12-04, 13:04
Ik respecteer hun geloof. :D

mark61
09-12-04, 13:05
Geplaatst door IbnRushd
Ik respecteer hun geloof. :D

Ik niet. :) Tis trouwens ongeloof-lijk.

Blaataap
09-12-04, 13:07
Dacht dat het ging over Ali B. :D

Ali B eerste rapper in Mme Tussauds
Rapper Ali B krijgt een wassen beeld in Madame Tussauds. Dat bevestigde zijn platenmaatschappij Spec donderdag. Ali B is daarmee de eerste rapper ter wereld zijn die in het wassenbeeldenmuseum staat.
In november is Ali B voor poseersessies gevlogen naar de Tussaud Studios in Londen. Het beeld wordt 22 december onthuld, tegelijk met de 'urban rap belevenis' die Tussaud rond Ale bouwt.
Ali B groeide op in Amsterdam-Oost en in Almere. Hij scoorde hits met Ik ben je zat en Wat zou je doen. Hij kreeg daarnaast landelijke bekendheid door zijn vele gastoptredens op televisie.

Zwarte Schaap
09-12-04, 13:07
Geplaatst door mark61
Ik niet. :) Tis trouwens ongeloof-lijk.

Ik respecteer jouw ongeloof.

mark61
09-12-04, 13:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik respecteer jouw ongeloof.

Dank je wel.

Ik refereerde aan M Tussauds Ltd. Die lijken me niet erg gelovig.